*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Helmikuussa

Marionetti mä kävinkin ennen vessassa silmät kiinni.:D mutta en enää uskalla, kun meinaan kompastua koiriin matkalla. :D Ne kyllä jo väistää kauhuissaan mua, kun tuun, kun saatan kompastua niihin muutenkin pimeessä, vaikka silmät oiskin auki.. Valoja en kyllä vessaan laita.:D

Nanna*83 en mäkään tätä mistään hinnasta pois vaihtais ja on etuoikeutettua päästä tämä kokemaan.. :) Kaikki tähän liittyvä jopa synnytys, vaikka sitä kammoankin..:x Silti sitä pitää vaan valittaa kaikesta.. mutta niin kai se menee.. Onneks tää raskausaika on kuitenkin melko lyhyt aika loppuviimein. :) Ja palkinto on paras. :)

Pikku M 38+4
 
  • Tykkää
Reactions: Sone* ja Marionetti
Ainiin, kävin aamulla lääkärillä, masuasukas oli jo neljä kiloo ja vettä oli rutosti et siitähän tuo hurja sf mitta varmaan (tosin mähän epäilen silti vielä että tämä on isompi ku tuon 4 kiloo) lääkäri laitto lähetteen sairaalalle, että sitte vaan ny odotellaan sieltä soittoa....

38+2 ja masuasukas joka on ilmeisesti vuokrannut yksiönsä ensi kesään asti
 
  • Tykkää
Reactions: Sone*
Täällä myös yksi kärvistelijä. Yöt on from hell; vessarallia, lonkkakipua ja supistelua. Kaikki liikkuminen, pienikin kävely tai yläkertaan kipuaminen aiheuttaa välittömät supistelut, liitoskivut vaivaa ja olo on iso, ahdas ja pökkelö (eilen varasin mieheltä täksi illaksi varpaankynsien leikkuun, kun en varpaisiin asti enää yllä!!). Uutena vaivana takareidessä ja nivusessa joku ihme hermopinne, mikä saa jalat menemään alta ja suorastaan korvat soimaan.
Mä näkisin Niittyvilla (ja kaikki muutkin kärvistelijät), että sä tarttet nyt kipästi hemmottelua! Jos jalka ei nouse autoon, eikä viime viikkoina ole mahdollista lillua jalkahoidossa dayspassa, niin laita itsellesi (mahdollisuuksien mukaan) kuuma vaahtokylpy, lämmitä sauna tai läträä ihokuorintojen kanssa. Laita joku ihana kasvonaamio ja sudi koko kropan täydeltä kaikkia rasvoja, mitä kaapista löytyy. Saisitko jonkun kaverin sinne viettämään hemmotteluiltaa, jos mies on töissä kaiket päivät? Tai tajuaisiko mies suoraviivaisella vihjailulla järkätä sulle jonkun hemmotteluhetken jalkahierontoineen? Täysipainoinen hemmottu vaati myös herkuttelua! Olenkin pitkään ihmetellyt, miten tiukkaa kuria moni Radin kanssa itseltään vaatii. Eikai se sokeritasapainon pieni heittelehtiminen voi niin pahasta olla, saati sitten ettäkö vauvan paino voisi oikeasti pompsahtaa kiloilla, vaikka yhden herkutteluillan pitäisi, jos ei mässäilystä tapaa tee. Faktahan on, että myös myös mieliala vaikuttaa sokeritasapainoon!! Jos Radi-ruokavalio on ehdoton, niin sitten on väännettävä parasta mahdollista, mitä niillä ehdoin voi laittaa. Sitten kaurapussia selän taakse, paplarit otsalle ja hyvä leffa pyörimään!

Nimimerkillä huomenna menen kampaajalle, vaikka Pekka Niskan nosturi saisi sinne hinata
 
  • Tykkää
Reactions: Lexiina
Särölle ja Jalolle isot onnittelut hienosta ja nopeasta suorituksesta :heart: Candle lightille tsemppiä tositoimiin!

Nanna*83 Mä tein noita liivinsuojia ihan hatusta vetämällä, laitoin vanhoja pellavapyyhkeitä ja fleeceä ja trikookangasta. Tosiaan, epäilen, että mitään imukykyisimpiä yksilöitä en tälläkään kertaa kaipaa, niin ei ole mitään pul-kangasta missään. Katsotaan, joskos noilla pärjäisi.. Meillä on käytetty yöt ja päivät kestoja. Minusta kestoissa on paljon parempi imu myös yöllä ja varmasti johtuu vauvan rakenteestakin. Meillä siis esikoinen oli pienikokoinen ja sellainen rimppakinttu, että ainoastaan hyvin istuvat villapöksyt ja täyteen ahdettu kestis pitivät kuivana yöaikaan. Vaipan vaihdoin yöllä vaan silloin, jos oli tullut kakkaa. Olen monesti jo sanonutkin, mutta uskon jokaisen löytävän kokeilemalla omalle vauvalle parhaiten sopivat vaipat. Meille sopivimpia olivat sisävaipat ja kuorivaipat erikseen, sillä all-in-onet ja taskuvaipat falskasivat reisistä aina vuoden ikään saakka. Siitä lähtien nuo jälkimmäiset olivatkin kätevämpiä, kun ei tarvinnut aina olla kahta osaa laittamassa ja vaihtamassa.

Toivotaan, että SaHinkin kylkimyyryläinen älyäisi vielä kääntyä itsekseen. Minäkin lohduttauduin ajatuksella, kun vauva oli perätilassa, että jos leikkaukseen joudun, niin se onkin ainut mahdollisuus saada vauva ajoissa maailmaan!

Rena, hienoa, jos epäilys perätilasta olikin väärä hälytys!

Niittyvillalle, Marionetille ja muillekin kärvistelijöille kovasti voimia viimeisiin viikkoihin. Voin vain kuvitella, kuinka yksitoikkoisiksi päivät voivat muuttua, kun kivuiltaan ei kykene toimimaan eikä nukkumaan. Itselläni odotuksessa kovilla on ollut lähinnä vaan pääkoppa, niin en osaa kunnolla eläytyä tilanteeseenne, mutta olette ajatuksissa!

(.) Aurinko, jee, aurinko paistaa :cool: Ihanaa. Vihaan siivoamista, mutta jotenkin olen kyllä löytänyt itsestäni aivan uusia puolia tämän odotuksen ja alkukevään myötä. Koko ajan tekisi mieli puuhastella kaikkea kotona, olen myöskin pessyt kaappien ovia (kuten joku muukin mainitsi) ja muuta ihan todella outoa minulle. Saatiin myös kauan odotetut parvekelasit tuossa ja nyt palan halusta päästä sisustamaan parveketta uuteen uskoon, harmi kun vielä ei kukkia voi sinne laittaa! Viikonlopuksi on suunnitteilla ohjelmaa ja kahdenkeskistä aikaa miehen kanssa, mutta sitten ensi viikolla ajattelin ruveta ottamaan vauvan häätöyrityksiä käyttöön :LOL:

kwaidan ja Puh *OHO, OHO* 38+0
 
Kwaidan: Mie kans normaalisti vihaan siivoomista! Meillä mies siivoaa aina, nyt oon ihan yllättynyt kun ite tekee ihan mieli siivota :) Tai lähinnä raivata , imuri on vieäkin miulle vastenmielinen kapine!

Marionetti no ei niillä kiire taida siellä olla, kuitenkin jo nelikiloinen!!:kieh: Toivotaan että soittaavat pian!!


nanna: en miekään tätä kokemusta vaihtas mihinkään vaikka raskasta välillä onkin :)

dania Oon huomannu saman että ipana tunkee polveensa tohon navan viereen!

nippatäti onkin siellä kun vanha tekijä, imettää ja laittaa pyykkii yhtaikaa :) Koht sie istut vesssas ja imetät ja käyt kaupas paavo se vaan samalla siellä lutkuttaa :D

Hp: Yhdyn siun mielipiteeseen hemmottelusta :) Ehdottomasti jos vaan on jaksamista ja vähän ylimäärästä itellä tai miehellä niin jalkahoitoon nyt tai hierontaan vaikka :) Ja jalkahoidossa kuitenkin hierotaan jalat, siinä samalla voi jokunen akupiste aktivoitua, tiedä vaikka pääsis synnyttääkin :)

Mie just tänään kävin hakee liikkeeltä vähän kamoja et jos jaksas itteensä pikkasen hemmotella, jalkahoitotarpeita, ihanaa keväisen vihreetä lakkaa, kynsitarroja jne, pääsee varpaat kuosiin :) Ja vähemmän kivempaa tiedossa, alakerran harvestointi sokerilla :/ Huomenna sit taidan mennä hierontaan, en viel oo päättäny et intialainen päähieronta vai jalkapohjien käsittely :D Kumpikin on ihanaa!

Nukuin sit 2h tunnin päikkärit, arvatkaa kuka valvoo ens yönä :D

38+3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Karoanna
Onnea Särö prinssistä:heart:

Onkohan Candlelightilla jo nyytti sylissä?

Joo kannattaa hemmotella itseään vielä ennen vauvan syntymää jos vaan suinkin pystyy tai tietysti sen jälkeenkin on hyvä :) Piristää mieltä ja ilmettä =)

Sone ja dania: mulla jo useemman kuukauden tuntunu muksun polvi tuossa navan kohdalla..aika hurjan tuntunen on ollut kun siitä vähän painaa niin alkaa muljahtelee ja tuntee selvästi sen luun siinä..kait se se on:confused:

Kiitos vastauksista liittyen suppareihin ja hermokipuun jaloissa. Eli kaippa mä sit tiedän lähteä synnärille kun en enää kestä kotona..Ja mä kans ravaan vessassa vähintään pari kertaa, pahaimmillaan 4-5 kertaa ja sen kyllä huomaa seuraavana päivänä että olo on ihan töttöröö eikä mitään jaksas, kuten eilen..

Tänään ollu ihmeen energinen päivä, esikko hoidossa niin oon sanu rauhassa puuhailla juttuja. Uutena oireena on menkkamainen jomotus alapäässä ja yleensäkin alakerran paineentunne..enteilisköhän jotain:confused:

Tsemppiä ja jaksuja edelleen kaikille tasapuolisesti, ja mä niin tiedän ton tunteen kun saat yksin hoitaa koko huushollin lasta ja koiraa myöden. Rakennusprojekti vielä siihen miehen töiden päälle niin avot! meillä onneks loppusuoralla..huoh!!
 
Karoanna mullakin tollasta menkkamaista jomotusta alapäässä.. :D enteiliskin vaan, mutta olen heittänyt toivon menemään jo, että syntys ennen la:a..

Olin kävelemässä koirien kanssa ja nyt lähen vielä, kun mies tulee niin hänen mukaan imuroimaan auton (pakko saada se imuroitua ennen vauvan tuloa) :D ja siitä vielä jos pysyn pystyssä niin kaupoille.. Josko ehkä joku pikkuriikkinen toivo olis jos jotain tapahtus. :LOL:

Mulla on ollut tuo navanseutu jotenkin tunnoton (?) tai mikähän sana kuvais sitä.. Oli kipeä tuossa yks ilta, mutta kun siihen koski, niin oli ihan turta.. mitäköhän sekin meinaa? :O

Pikku M 38+4 edelleen :D
 
  • Tykkää
Reactions: HaaveissaPulla
Ja taas uusia vauvan saaneita...ihanaa :) Onnea mamiko ja Särö78 nyyteistänne :heart:

Ja uusiakin tullut Tervetuloa :)

CandleLight:lle tsemppiä,jokohan on nyytti sylissä...

Niittyvillalle :hug:

Täällä kanssa yksi joka erittäin kyllästynny varsinkin tuohon yöllä tapahtuvaan kusiralliin :wave: :LOL: Ja myös yksi joka saannu närästyksen takasin ja erittäin pahana vieläpä :kieh:

HUomenna on helmikuun viimonen päivä ja sitten se olisi meidän kuu, toisaalta fiilis on että jesjes ja toisaalta että iikiik ei se vielä voi syntyä :D


Katjuliisa ja neljäsnapero 37+1 (viime yön taas n. 2 tuntia supisteli ja sitten loppuivat kun seinään :) )
 
Viimeksi muokattu:
niityvillalle jaksuja.:hug: toivottovsti saisit keksittyy jotain piristyksiä päiviin.:flower:

yks mikä tosiaan saa mielen matalaks on huonot yöt. ne on mullakin tärkeinpänä et on saanut nukuttua kunnolla, muuten on piru irti päivällä, oon tosi huono tuulinen ja saamaton. mut heti kun on saanut nukuttua paremmin nii on energiaa vaikka pienelle kylälle, jota kyl hillitsee taas ikävästi nää liitoskivut...

mitens muuten teillä joille on tyttölupaus annettu meinaatteko pakkaa sairaalakassiin tyttömäisiä kotiintulovaatteet vai neutraalit? mie eilen pakkasin pinkkejä vaatteita sinne mut tänään on alkanut mietityttää et pitäiskö varmuuden vuoks myös laittaa neutraaleja...:D
pitäis alkaa väsätä karkkipussia sinne meidän karkki kätköistä..... muutenki se laukku vaikuttaa tosi tyhjält muttei sinne nyt nii paljon rojua tartte...:whistle:

nippatäti on kyl supermamma kun jaksaa touhuta vaik toinen roikkuu tisissä kiinni!:p
 
Ihana lukea "reaaliajassa" teidän sairaalaan lähtöjä ja sieltä palaamisia :) Hengessä ollaan mukana :)

Meillä ei ole tietoa sukupuolesta, joten ihan neutraalit kotiutumisvaatteet löytyy kassista...

Boob-merkkiset imetysvaatteet on ihan sikahintaisia... Onneksi niitä löytyy hyvin käytettynäkin (nimimerkillä edelleen kiitollinen Fb-kirppisryhmä -vinkistä :) ), mutta ulkomailta kun yleensä löytyy kaikkea halvemmalla, tietääkö joku ulkomaisia luotettavia nettikauppoja, mistä saisi edullisesti Boob-merkkisiä imetysvaatteta?

Jojona 38+3
 
  • Tykkää
Reactions: pepper83
Pepper pakkasin mukaan sekä vaaleanpunaisen että valkoisen bodyn, varmuuden vuoksi ;) samoin on vaalea myssy ja vaaleanpunainen. muut vaatteista on neutraaleja.

Itsellä huono omatunto kun esikko koko viikon kotona hiihtoloman vuoksi. Ulkona aurinko paistaa ja lämmin, mutta me vaan sisällä nyhjötetään mun väsymyksen ja kipujen takia. :ashamed: huomenna tuo pääsee mummilaan yöhoitoon, siellä saa sitten virikkeitä. Ja minä saan kerätä voimia tulevaan synnytykseen (lue:laiskotella) hyvällä omallatunnolla :)

huomenna myös kaivan meidän säästölippaasta rahaa ja menen vähän shoppailemaan. Ollaan asuttu tässä talossa 1,5v ja vieläkin keittiöstä puuttuu verhot

dania 38+3
 
  • Tykkää
Reactions: pepper83
Mulla on sairaalakassissa aika neutraalit vaatteet. Punainen body löytyy, mutta sehän käy myös pojalle. Ulkovaatteissa on mukana neutraali talvipuku sekä esikon ajalta vaaleanpunainen puku.

Käyty esikon kanssa ulkona mäessä ja tehty lumiukko ja tehny vähän lumitöitä. Mut ei tunnu missään. Dääm.

SMV78 ja tyttö 39+2
 
  • Tykkää
Reactions: pepper83
Onnea Särölle pienestä pojasta! :heart:

Jokohan candlelightilla on vauva tullut maailmaan?? Uutisia odotellaan! :D

dania:Älä pode huonoa omaatuntoa esikoisen suhteen... ymmärrän kyllä täysin tunteesi, itse makasin 3kk lähes kun liikkuminen kiellettiin ja arvaa oliko meidän 4v tytöllä maailman tylsin talvi tähän saakka ku mies töissä... Mut nyt ollaan otettu takaisin ja touhuttu jo vaikka ja mitä ulkona ja sisällä! Sitten kun tämä on ohi niin annat vaan extra paljon huomiota ni ei ne lapset vanhoja muistele. :) Ja ihana et pääsee mummolaan välillä hyppäämään! :)

Nippatädin imetys pyykkiä laittaessa aiheutti hörähdyksen... :LOL: Siis miten se onnistuu??? Mun pitää hakea asentoa imetystyynyn ja lisätyynyn avulla ennenkuin asento on hyvä. Siltikin on niskat jumissa koko ajan...

Niittyvillalle erityis tsempit! Kurjaa varmasti on... Mutta maailman paras palkinto odottaa! :) :hug:

Kaikki muutkin kärvistelijät; jaksaa, jaksaa!! Kohta se on ohi... Surullista kyllä lukea huonoista yöunistanne... vauva kun tulee ni todennäköistä on et seuraava vuosi sisältää melko paljon yöheräämisiä... Mut sehän nyt on varmaan selvää kaikille kun tähän hommaan on ryhtynyt. :D Tosin onhan se mielekkäämpää herätä hoitaan vauvaa kun hypätä kusella ja liikkuminen sängystä on helvettiä... : / Mut kohta kaikki palkitaan! :)

Täällä on koko päivä syöty ja nukuttu... Kohta varmaan poitsu herää joka iltaiseen seurusteluhetkeemme... On muuten alkanu vaatia enemmän tissiä, liekkö "tilaa" lisää maitoa kun alle 2h välein vaatinut tänään js jouduin pari kertaa antamaan molemmista tisseistä, tähän saakka on riittänyt vaan toinen... Hyvähän se on et tissi maistuu! :D
Pääsen lauantaina tyttöjen kanssa leffaan... Ihanaa! Käydään myös syömässä. :) Ukko saa ekaa kertaa pärjätä vauvan kanssa n. 4h, eli pullolla joutuu ruokkiin. Jospa se selviää, toinen lapsi kuitenkin jo kyseessä. :) Meinaa vaan et poikien vaipan vaihto on niin vaikeeta! :D

Nopponen ja Julliska
 
kiitos vastauksista! taidan käväistä laatikolla ja laittaa s-kassiin viel jotain neutraalia varmuuden vuoks vauvalle.

dania:hug:, ei meidänkään lapset päässeet talvilomalla tekemään mitään ylimääräistä mun kipujen takia. tylsää heillä oli kotona. mummulassa pääsivät hekin vähän purkaamaan energiaa... hyvä et on mummut olemassa.

nopponen aivan mahtavaa että pääset tuulettumaan la, se tekee hyvää.:heart:
 
Sukupuoli ei ole tiedossa täällä, kotiutumisvaatteena on punainen sisähaalari, sukat, kypärämyssy, ohut pipo, keltaset villasukat ja sininen haalari. Eiköhän nää käy kummallekkin. Vaaleanpunasta en kyl aio käyttää ollenkaan paitsi mitä on tytöiltä jääny jotai, vaik tää oliskin tyttö, meinaan sitä väriä tulee niin paljon kaappeihin noitten isompien kans kun ei muu kelpais viis veelle.. Mie tykkään hirveesti keltasesta ja vihreestä, niitä värejä onkin vauvalle tullu hommattuu, se kun ei viel narise väreistä :D

Sone ja Neiti-Paavo 38+3
 
Viimeksi muokattu:
Onks muilla vaikeeta hengittää yöllä? Miulla on vähä ahistavaa, ja tuntuu et tulee tosiaan hengityskatkoksiakin keskel yötä ja herään siihe et pitää vetää happee ihan kunnolla! Tää on inhottavaa!
 
Niittyvilla Voimia noiden kipujen kanssa! :hug: Itestä tuntuu, että kun kivut alkaa olla sen verta kovia, että tuntuu, ettei kotona pärjää, nii sitten on parasta lähteä. Toki voihan sitä käydä synnärillä aikasemmin tarkistuttamassa tilanne, jos epäilyttä. Kyllä ne sitten kotia laittaa takaisin.

millipilli Jos kiloja on tullu vähän, nii eiköhän ne kaikki jää sairaalaan tai sitten lähe parin ekan viikon aikana pois ;)

Jep, aika on kulunut kuin siivillä oikeastaan alusta asti. Ja nyt loppua kohden vain jotenkin kiihtyy :D Vauvan syntymän jälkeen olis ihanaa pysäyttää aika hetkeks, se vauva-aika on niiiiiiiiiiiin lyhyt. Sniif! :heart:

Emsuli Kokeile olla mahdollisuuksien mukaan liikkeessä ja pumppailla nilkkoja sekä pitää jalkoja kohoasennossa, josko auttais turvotukseen. Ihanaa, että ootte mahd. pääsemässä kotia, vaikka varmasti hirvittääkin :hug:

Särö Oikein paljon onnea koko perheelle! :flower: :heart:

HP Täällä sama, että kavereita on treffattu oikein urakalla nyt kun on ollu aikaa. Töissä ollessa päivät hurisee niin kauheeta vauhtia ohitse, ettei sillon mitään kerenny. :)

virtsan pidätyskyky aikalailla olematon.. Huh huh, voin vain kuvitella, miten surkeaksi se taas muuttuu, kun synnytys on ohi :x

Nuska Hyvä, että pääset kontrolliin! :)

Nippa Hatunnosto sulle, jos pystyt touhaan imettäessä :) Ite olin esikon kanssa naulittuna sohvaan tai sänkyyn, kun imetin :D Hyvä, ku osasin hengittää siinä samalla :D Onneks tyttö oli vaan aina 5-10min kerrallaan tissillä :)

Sahi No johan on nyt vauva asennon ottanut :/ Toivottavasti ymmärtää pian kääntyä takaisin rt:aan. Oho, sullahan on kohdunkaulaa jälellä taitaa olla oikein terästä :D

voi ku pääsiskin johonkin ihanaan hemmotteluun. Päähieronta tai jalkahoito tekis kyllä terää :p

sairaalakassiin En ota vauvan kotiutumisvaatteita mukaan, ku ei tiedetä kumpi on tulossa ja toiseksi, mies saa tuoda ne sitten vasta kotiutus päivänä sinne :) Kotiutumisvaatteet oon laittanu kahteen pinoon, tytölle sekä pojalle ja mies ne tosiaan sitten tuo mukanaan. En todellakaan odota, että mies osais valkata mieluisat vaatteet jommallekummalle mukaan :D

Nopponen Oih, onpa ihanaa, että pääset vähän tuulettuun :)

Sone* mulla oli aikasemmin noita ja ne oli toooodella inhottavan tuntusia. Et satu oleen selällä, kun tuollainen ahdistus tulee?

Omaan napaan ei ihmeempiä. Sauna saa muutaman "lisäsupparin" aikaseks, mut ei ihmeempiä. Vaavi on tilattu syntyväks tosiaan pe-se akselilla, joten sitä odotellessa ;) :LOL: Ens viikolla varmaan hakkaan jo päätä seinään, jos kotona kärvistelen. Toisaalta, päivät menee niin hirmu vauhtia, että kyllä se ens viikkokin menee vielä yhdessä kasassa :)

Alisa & Hippu 39+4
 
SÄRÖ VALTAVAN SUURET ONNITTELUT KOKO PERHEELLE!! :flower:

Näinköhän CL:llakin on pieni nyytti sylissä?

Sone mietin myös, että oletko selälläsi, kun hengitysvaikeudet tulee? Itse en ole pystynyt selälälläni olemaan alkuaikojen jälkeen.
Niittyvillalle paljon tsemppiä!! Hetki vielä niin palkinto odottaa. Muille kärvistelijöille myös :hug:

Fanny 38+3
 
alisa ja fanny Ihan kylellään oon, ja tyynyä halaillen, mut tulee noi selälläänkin. Varmaan rintaranka niin jumissa ja maha painaa :/

alisalla enää pari päivää laskettuun :) Hurjaa! Mie oon kans tilannu synnytyksen 11.3 kun sitä ennen olis viel ohjelmaa ja samalla kun meen ultraan niin voisin jäädä synnyttää. la siis 10.3.

38+4
 
Sahilla tosiaan teräksinen kohdunkaula! Noh sulla on kuitenkin laskettuun aikaan vielä enemmän matkaa kuin minulla, jolla tasan vko ja edelleen 2cm jäljellä... Kunpa vauva älyäisi kääntyä vielä oikein päin! Varmasti huolestuttaa ja hermostuttaa :(.

Mulla ei supistele yhtään, eilen oli ehkä 2 harjoitussupparia :rolleyes:. Vaikka käyn koiran kans väkisin 20min lenkuran vaappumassa, niin vain nivuset huutaa hoosiannaa ja selkään sekä mahaan sattuu, yhtään supistusta ei tule.

Hemmottelusta ja oman mielialan kohentamisesta väännyin eilen kivuista huolimatta kauppaan, ostin Ben & Jerry´s jäätelöä ja hiusväriä :D. Nyt on nätin värinen tukka ja parempi mieli. Suklaata oisin halunnut mut ajattelin et RaDin kannalta jätski on turvallisin herkku, koska siinä on vähiten hiilareita (ja jopa Ben & Jerry´s sisältää kaloreita 50% siitä mitä suklaa).

Minunkin pitäisi mennä kampaajalle hiustenleikkaukseen mut ajattelin lykätä jonnekin ristiäisten huiteille ja kärvistellä siihen saakka tällä marraskuussa tasatulla reuhkalla :whistle:. Käsittääkseni voi alkaa aikamoinen sulkasato synnytyksen jälkeen. Jos lähtee puolet karvoista päästä niin leikkautan reilusti lyhyemmän hiusmallin...

Yöunet oli taas mitä oli, menin nukkumaan klo 23 ja klo 02 mennessä olin käynyt 5 kertaa vessassa. Kusirallin ennätys, pöpperöissäni liritin myös yöpäidan helmalle, jota olin nostanut niin huolimattomasti et osa oli pöntössä :O. Loppuyön kävin sit "vain" totutusti 1-2h välein. Olisko vauva vihdoin kiinnittynyt tms. ja painaisi rakkoa...

Tänään näyttäisi aurinko paistavan ja mulla on kaverin kans treffit sovittuna. Panadolia naamaan ja menoksi niin ei mökkihöperöidy. Miehellä olisi harvinainen vapaa viikonloppu tulossa, joten tilaisin vauvan syntymän sunnuntain jälkeen, kiitos, niin ehdittäisiin edes pari päivää viettää yhdessä pitkästä aikaa.

POKS 39
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: HaaveissaPulla
Sone ja Alisa.. Ihanaa, että muutkin on "tilaillu" vauvaa syntyväksi tietyille päiville. Mulla on myös hommaa sen verran ennen laskettua päivää, että vauva saisi syntyä kyllä vasta silloin. Kyllähän täälläkin kaikkia inhottavia oireita on ollut jo pitkään, mutta kyllä niiden kanssa selviän.Jotenkin tuo synnytys ja se että vauva olisi jo sylissä, tuntuu vielä melko kaukaiselta. Nyt täytyy vaan hoitaa asioita ja nauttia esikoisen ja kuopiuksen seurasta. :heart:

Fanny
 
  • Tykkää
Reactions: HaaveissaPulla
Miten miehenne ovat olleet kiinnostuneita raskaudesta ja tulevasta vauvasta?
Mua vähän ärsyttää kun toi mies oli kyllä alussa vähän sekavin tuntein kyllä innoisaan kun noita raskaustestejä tehtiin.. Oli se ekalla neuvolakäynnilläkin mukana ja alussa kovasti auttoi ja paasasi mua kun oli tota pahoinvointia.
MUTTA
Nyt, muun ajan raskaudesta tuntuu, että sitä on kiinnostanu tasan sen verran, että ulkoilessa käytän heijastinta ja sellaisia kenkiä, etten liukastu!.:D
On niin kivaa kuunnella ku joidenki miehet lörpöttelee masulle kaikkee ja ovat kovin kiinostuneita lukemaan tietoa synnytyksestä yms. vauvaa liittyen. Mutta eipä vaan meillä! Pari kertaa se on joskus tos puolesvälis raskauta jotain väkisin masulle puhunu ku sanoin asiasta. Ei se myöskään silittele tai mitenkää paijaile mahaa vaikka se liikkuis.. Ei tota kiinnosta! Ja nyt mitä lähemmäs h-hetkee tullaa niin se on enemminki sitä mieltä, ettei oo yhtään valmis mihinkää vauvaan. Se on ruvennu hannailee..!

Sori tää avautuminen, mutku ärsyttää.. ja kiinnostaa miten muiden kumppanit on vauva asiaan suhtautunu!!?

greentea1 36+3
 
Huomenta mahakkaat,
helmikuu lähestyy loppuaan!!!
Huomenna alkaa sitten meidän kuu!


CL takuulla päässyt tositoimiin, kun ei ole palstalla näkynyt sitten lorina-päivityksen. Toivottavasti kaikki on jo onnellisesti ohi ja sylissä tuhisee perheen uusi vahvistus :)

Niittyvilla kuulostaa siltä, että hiusväri ja Ben&Jerrys tuli tarpeeseen :)

Sone Mullakin rintakipua, vauvan pää painaa keuhkoihin ja rintarankaan. Mä olen niin lyhytkin, että kertakaikkiaan tila loppuu pituussuunnassa!! Mulla auttaa (rintarankaa käsittääkseni avaava) venyttely ja koholla nukkuminen usean tyynyn varassa. Oonkin melkoinen näky lisävarusteineni, kun tarvitsen nukkumiseen 2-3 tyynyä pään alle kohoasennossa nukkumiseen, pitkän pötkötyynyn jalkojen väliin ja tukityynyn selän taakse :LOL: Takana ovat ajat, jolloin saattoi vaan heittäytyä sohvalle pötköttelemään..

Yöt Vessaralli tuntuu jopa hieman rauhoittuneen, alle 5 vessajuoksua laskettakoon tässä hyväksi yöksi. Sen sijaan yöriesojen ykköspaikkaa pitää tukevasti lonkkien ja kylkien puutuminen. Empä olisi uskonut, että kyljen kääntäminen voi tuntua näin työläältä!

Pöpökammo Tuntuu typerälle edes ajatella näin, mutta mua ahdistaa kaikki flunssaiset ihmiset, pöpöt ja norovirukset, mitä ympärillä tuntuu pyörivän. Mieleen syöpynyt mielikuva allergiaoireista, jotka iski päälle synnärillä esikoisen syntymän jälkeen.. spontaani aivastelu ja yskiminen tuoreen leikkaushaavan kanssa = ikävä yhtälö. Uhkalta tuntuu sekin, että mies tulisi viime hetkellä kipeäksi eikä pääsisi mukaan synnytykseen tai voisi vierailla sairaalassa vauvan synnyttyä. Joopajoo, minkäpä sille mahtaa, jos näin kävisi.

Alusvaatteista Kävin yksi päivä kaupoilla etsimässä imetysliivejä, ja vieläkin tulee melkein tippa silmään ajatellessa kaikkia ihania hepeneitä, mitä oli myynnissä. Ja imetysliivit, ne on niin masentavan näkösiä lappuviritelmiä, värivalikoimasta puhumattakaan :/

*Muoks* Ja vielä PikkuM Mullakin on napa kipeä/kireä. Kipu selvästi yltyy, jos rehkii tms, eli olisiko jotain kiinnikkeitä tai venyttääkö supistukset jotain paikkoja? Välillä olen ihan varma, että napa repeää(!).

HP ja Pulla (tukevasti uunissa) 38+4
 
Viimeksi muokattu:
Greentea Mun mies kyllä puhelee vauvalle ja silittelee mahaa, mutta ei oo missään vaiheessa ollu erityisen kiinnostunut lukemaan vauvan kehityksestä tms. Oonkin kopsannut sille viikottain kaksplussan sivulta vauvan kunkin viikon kehitysjutut ja lähettänyt sähköpostina, niin ei voi välttyä niitä lukemasta!
Mies on myös ehdottomasti kieltänyt kiipeilyn ja liukastelun!
Nyt loppuraskaudesta kyllä uskon, että mies saa kuulla vauvajuttuja yli kiintiön, kun mulla taas ei juuri muuta enää ole mielessä..

HP
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä