Tervetuloa uusille!!
Miiu ihan murtuman?! :O Hui, kauhia, kunnon temmeltäjä sitten tulossa!
Nippa kaikkia herkkuja teet, vau!
Itsekin meinaan leipoa, mutta täytyy tehdä silloin kun ukkeli ei ole kotona. Meillä jostain syystä kaikki aina häviää miehen suuhun, niin jahka ei ole kotona niin mulla on leivontatalkoot, että saan jotain pakkaseenkin!
Sairaalassa olosta Toivon, että päästäisiin sitten vauvan kanssa mahdollisimman pian kotiin, en ole ihan polikliinistä synnytystä ajatellut, mutta että ei tarvitsisi olla kamalan monta päivää sairaalassa.
Vierailijoista Pakko oli käydä katsomassa se Helmikuisten pino.
Mä jaksan kyllä aina ihmetellä, miksi asioista pitää tehdä taistelu, miksi ei voi vain hyväksyä, että ihmisillä on eri mielipiteitä ja tapoja..
Viimeksi olin perhehuoneessa niin kävi moni ystävä ja sukulainen meitä siellä katsomassa. Minua se ei haitannut lainkaan, oli vaan mukavaa kun kaikki halusivat tulla pian katsomaan. Jyväskylän sairaalan sääntöjen mukaan isä ja vauvan sisarukset saa vierailla klo 8-20 ja isovanhemmat yleisissä tiloissa klo 17-19. Kunhan kotiudutaan, niin mun puolesta saa aika pian jo tulla kyläilemään, itselle ei siitä ole mitään haittaa.
Mukava kuulla Nopposen kuulumisia! Toivottavasti pääsette pian jo vauvan kanssa kotiin.
Isompien lasten reagointi vauvan tuloon. Miehen poika ei paljoa ajatuksiaan asiasta ilmaise, ei ainakaan minulle. Kyllä on äidilleen ja isälleen sanonut odottavansa innoissaan. Menee poika kyllä välillä vähän vaikeaksi kun vauvasta puhutaan, ei varmaan oikein vielä tiedä miten reagoisi. Kyllähän tuo esipuberteetti mikä hällä alkaa olla varmasti vaikuttaa asiaan. Mun tyttö taasen puhelee vatsalle ja antaa suukkoja, odottaa kovasti. Kun pesin vauvan lakanat hän katseli niitä ja totesi, että "eipä mun tartte käyttää tollasta tyhmää lakanaa", että vähän alkaa tulla sitä odotuksen ja uudenlaisen tulevan jännitystä esiin. Kyllähän me käytiin hänen kanssaan pitkä keskustelu kun toinen kertoi pelkäävänsä, että hänet unohdetaan kun vauva tulee eikä hän tule saamaan huomiota. Puhuttiin sitten, että ei häntä mihinkään unohdeta ja aivan varmasti tulee saamaan huomiota, saa olla apuna vauvan hoidossa ja äiti lukee hänelle kyllä edelleen iltasadun joka ilta vaikka vauva on olemassa.
Neuvolasta Täällä käyntiin menee aina n. 30-45 min. Mitataan kaikki ja jutellaan kaikki. Th kyselee ja kuuntelee ja itse saa kysellä jos jotain on mielessä. Musta aina ihan mukavia käyntejä ja th:kin on mukava. Lääkärillä käynti on kyllä liukuhihna meininkiä ja lääkäri on sellainen, että tuntuu olevan aina ihan pihalla kaikesta....
Neuvolakuulumisia Mulla oli juuri neuvolalääkäri, kun tarkistettiin kohdun suun tilanne, koska edellisessä synnytyksessä harjoitussupistukset avas kohdun suuta.
Painon mutos/vk +117g
Turvotus -
RR 138/75
pissa -/-
Hb 121
Vauvan syke +155
Liikkeet ++
Sf-mittaa ei lääkäri mitannut
Kohdun suu on kiinni
Kohdunkaulaa jäljellä 2cm, että se on lyhentynyt 1cm
Tuo meidän neuvolalääkäri tuntuu aina olevan vähän pihalla asioista. Meinasi unohtaa kokonaan kuunnella vauvan sykkeet ja taisi sen tarkia jäädä se sf-mittakin ottamatta. Kysyin mitenköhän päin vauva on kun siitä ei olla osattu sanoa varmuutta, niin totesi ettei hän oikein osaa kokeilla miten päin se vauva siellä on. :O Sanoi, että epäilee vauvan kyllä olevan rt. Ensi kerralla varmaan katsotaan sitten ultralla miten päin vauva on, näin puhuttiin ainakin th:n kanssa ja sitä se lääkärikin suositteli.
(.) muuta omaa napaa mies on tänään taas koulutuksessa ja esikoinen meni kaverilleen koulun jälkeen, eli mulla on ollut luksus yksinoloaikaa!
Eli mitä sit oon tehny, niin tottakai piti siivota ja laittaa ruokaa. Nyt pitää vähän kyllä käyttää aikaa ihan yksinolosta nauttimiseenkin!
Mies lähtee joko huomenna tai perjantaina hakemaan poikansa meille viikonlopuksi niin taitaa olla mulla leivontapäivä! Viikonloppuna on tarkoitus laittaa meidän makkari lopulliseen järjestykseen ja kuntoon, sitten voi pedata vauvan sängynkin valmiiksi! Niin, ostinhan tänään 1 tuttipullon, tutin ja 4 prk Nan:ia kaappiin odottamaan tulokasta. Vielä pitää ostaa toinen tuttipullo, vaipat, peppupyyhkeet ja liivinsuojat, sitten alkaa olla kaikki valmista vauvaa varten!
CandleLight ja poju 36+3