*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Helmikuussa

Fanny: Meillä mitattiin sf-mitta ensimmäisen kerran vasta 28. viikolla ja siitä lähtien se on jatkuvasti tippunut käyriin verrattuna. Se yhdistettynä alakäyrän alla oleviin lukuihin tarkoittaa kuulemma automaattisesti lisätutkimuksia. Mulla on tosin neljä eri ihmistä mittaillut tuota lukua ja tänään (taas uusi) lääkäri sai mitaksi vain 25 eli vaikuttaisi, että noissa luvuissa on aika isot erot jo mittaajasta riippuen.
Vauva liikkuu täälläkin tosi hyvin eli sinänsä en ole huolissani, mutta kiva kuitenkin, että saa varmistuksen perjantaina ultrassa vauvan koosta&asennosta ja istukan tilanteesta.

Como 34+4
 
Zuzalle Tsempit ja jaksuja loppukoitoksiin,oli se sitten normi synnytys tai leikkaus =) Jännitää sun puolesta,aatella,että piakkoin on vauva maailmassa.

Minx Toivotaan,että pian pääsette kotiin. =)

Ja muillekin tsemppii ja jaksuja viimeisiin viikkoihin. =)

Itellä tuntuu siltä,että vauva ois kääntynyt,kun kävely on siis hankalaa,lyhyet matkatkin,no huomenna neuvola...ja saa lähetteen synnytystapa-arvioon,vaikka varma leikkaus on eessä. Kiva kun ei yhtää tiiä vauvan painoarvioo tai muuta,ei siis tietokaa miten iso vauva ois tulossa,no tapa-arviota ootellessa.
Vaikka sf-mitta menee yläkäyrällä (mutta eihän se taida oikein mitään vauvan koosta kertoo)

Mutta päivän jatkot!

Jemimi ja pikku-ukko 34+2
 
Zuzalle voimia viimeiseen rutistukseen, tulisipa vauva jo pian!

Kiva kuulla Minxistä82! Jaksamisia sinne sairaalaan, toivottavasti pääsette pian kotiin.

nippatäti
hyvä vaan, kun otat herkästi yhteyttä sairaalaan. Tuollaisilla arvoilla kannattaakin mennä näytille, vaikka niillä verenpaineilla on tapana nousta loppuraskaudessa ilman raskausmyrkytystäkin. Itselläni oli ekassa raskaudessa lopussa muutamaan otteeseen ihan hulluja lukemia (100/140), mutta laskivat onneksi itsestään, eikä ollut kyse mistään vakavammasta.

fanny07 itsekin olen pariin otteseen syönyt surutta kiellettyjä juustoja sun muuta ja skumppaakin otin yksissä juhlissa, mutta muistin kyllä sitten heti maistettuani, että täähän ei ollutkaan ihan ok juttu :LOL: Tuskinpa vaan siitä mitään sen vakavampaa koituu kuitenkaan.

Como minulla oli ekassa raskaudessa pienehkö sf-mitta, joka loppua kohden vaan laski koko ajan. Silloin kyllä harmitti ja huoletti, kun neuvolassa kuitenkin todettiin tämän olevan ihan normaalia, eikä syytä lisätutkimuksiin. Miksi ne sitten sitä mittaa, jos sillä mitalla ei ole kuitenkaan mitään väliä? Hienoa, että pääset tutkimuksiin, varmasti helpottaa omaa mieltä! Meillä kaikki oli siis ok, mutta pienikokoinen vauva oli syntyessään, rv 42 ja 2970 g. Eli ehkä se mitta jotain osviittaa antoi.

Rena ja muut miesten kanssa tuskastelevat: kyllä niille vaan välillä saa vääntää ihan rautalangasta! :kieh: Itse olen voinut melko hyvin, mutta totta kai tämä raskaus vaatii veronsa enkä ihan kaikkea jaksa entiseen malliin. Tuntuu, että miehen on vaikea muistaa/ymmärtää tätä, kun kuitenkin pääasiassa olen toitottanut olevani hyvävointinen. Olenkin nyt ottanut tavakseni ihan päivittäin muistutella (ja kyllä - liioitella myös vähän!), että maha painaa aika lailla ja selkääkin särkee (vaikka ei särje!) ja tarvitsen kotitöissä normaalia enemmän apua jne. Ettei vain pääse unohtumaan. Tänään kyllä olen jo tehnyt suursiivuoksen kylppärissä ja saunassa, joten en tiedä, miten tää valitusvirsi oikein menee läpi :LOL:

(.) Ihanaa olla vihdoin kotona. Kyllä se töissäolo vaan verotti ihan eri tavalla omaa jaksamista. Vaikka täällä on tuo 2,5-vuotias pikkuapuri seurana, niin olen kyllä nauttinut kaikesta täysin siemauksin. Kauankohan tätä vielä kestää, jännittävää!? Esikoisen kohdalla ehdin olla äitiyslomalla seitsemän viikkoa ennen vauvan syntymää, siinä kyllä ehti jo hieman turhautua. Nyt ainoana huoelena on tuo perätila. Vaikka ensin tuntui, etten huomaa itse yhtään, miten päin vauva on, niin nyt olen HP:n lailla tajunnut ikävän paineen tuolla keuhkojen alla. Eli eiköhän se ole se pää, joka siellä painaa. Välillä tuntuu myös jommalla kummalla puolella kyljessä. Potkut ja liikkeet kyllä tuntuvat kaikkialla muualla, paitsi alamahalla? Eli lieköhän kaveri enemmänkin sivuttain sitten? Lääkärineuvola on 15. päivä, jolloin ultrataan ja varmaan saan sitten lähetteen synnärille. Ellei ole ennen sitä kääntynyt. Alan olla ihan skeptinen sen suhteen, että älyäisi itsekseen kääntyä. Ja jostain luin, että edessä olevan istukan takia eivät välttämättä yritä ulkokäännöstä ollenkaan. Eikä se muutenkaan kai ole kauhean toimiva tapa ole. Plääh. Haluaisin kovasti synnyttää alakautta ja sektio pelottaa ihan hirveästi. Äh. Tylsää, kun koko ajan pitää olla joku huoli, joka painaa, vaikka periaatteessa kaikki on sujunut tähän asti oikein hyvin. Ihan kuin pitäisi oikein keksimällä keksiä jotain, josta olla huolissaan, en osaa antaa itselleni lupaa odottaa rauhaisin mielin. No, parin viikon päästä tässäkin asiassa ollaan taas viisaampia.

Mukavaa tiistaita kaikille!

kwaidan ja Puh 34+6
 
Viimeksi muokattu:
Kävin polilla, siellä oli nyt ihana tuttu kätilö, joka kärsivällisesti mittas paineet ja testas pissan ja vielä käyrät otti. Paineet on koholla, muuten kaikki on hienosti. Ja ihanaa, ne ei ees ottanu miulta maksua :ashamed:

Onneks pian loppuu tämä jännääminen, meinaa olla meikälle liikaa tämä raskaana oleminen vissiin :D Mitähän tää huolehtiminen on sitten pienen vauvan kanssa :O

Kauheeta, kun oon lueskellu helmikuisten pinoa, siellä on nyt tosi kiree meininki. Rupes harmittaan kun kuitenkin kaikile nää palstat on tärkee juttu ja henkireikä, että sitten niin herkästi tulee kinaa. Onneks meillä on hyvä meininki :heart:

Tulee itelle aina niin hyvä mieli, kun teiltä muilta saa tukea ja nyt "synninpäästön":LOL:. Helposti ehkä sitä raskausaikana on vähän hysteerinen ja ylihuolehtivainen..

Hei, suosittelen teille kaikille kirjaa Äidiksi ensi kertaa -Gro Nylander, siinä on synnytyksestä ja raskaudesta paljon silleen luonnon näkökulmasta juttua. Itse oon tykänny lukea kun siinä kuvaillaan synnytystä ja raskautta ja lapsivuodeaikaa silleen kiihkottomasti ja asenteettomasti, paljon siinä kerrotaan synnytyksestä silleen luonnollisena asiana, ei niinkään lääketieteellisestä näkökulmasta. Jotenkin ihanan luonnollinen ote siinä kirjassa. Kirjailija on norjalainen synnytyslääkäri.
 
Minx ja kaikki muutkin; meidän kuulumisia kun vihdoin pääsin koneelle täällä sairaalassa: Täällä vauva on edelleen lastenosastolla, tänään jo päästiin ihan normi osastolle valvonnasta... vähä pitkittyi siirto v.lopun ja lääkärien kiireiden takia. Meillä kaikki ok, keltaisuutta ei ole ollut ollenkaan, sokerit olleet hyvät... eli siis syöminen on ainoa asia minkävuoksi täällä joutuu olemaan viel. Meillä syö rinnalta paljon paremmin kuin pullosta, lähes koko annokset... siis aina kun tissit on täällä. Ite yövyn potilashotellissa joten en oo ku päiväsaikaan 3-4 syöttöä paikalla. Pullosta ei ota ku sellaista 10-20ml kerralla, rinnasta 30-40 ja ateria koko meillä nyt lääkärin määräyksestä 46ml 3h välein, loput siis letkutetaan myös täällä. Kotiin ei meitä päästetä nenämahaletkun kanssa ku sairaalaan 150km... Eli siksipä näyttää pitkittyvän tää. Alkaa oikeesti jo henkisesti oleen loppu vaikka vauvalla on kaikki kuitenkin ok mut hirvee olla koko ajan erossa esikoisesta... Ikävä on valtava ja itkeä tihrustan aina jos sieltä soittelevat.. :( Mut tänään hiukan piristi kun hoitaja ja lääkäri sanoi et ei pullosta syöminen oo välttämätöntä ennen kotiutusta kunhan vaan näyttää et rinnasta ateriansa alkaa syödä hyvin aina siis ku oon paikalla ja et paino pysyy noususuhteessa. Tuunkin huomenna tänne perhehuoneeseen yöksi ja vauva saa olla vierihoidossa. :heart: Näkee sit pitemmältä ajalta miten rintasyönti jatkuu ku oon läsnä koko vuorokauden. Tänään lääkäri sanoi ku haaveilin et haluaisin jo´kotiin et varaudu et v.lopun yli viel menee... Se piristi sillä olin jo aatellu et täällä menee viel viikkoja....!! Mut toki eihän se ens viikon alkukaan oo varmaa, päivä kerrallaan pitäis muistaa ottaa ettei niin pety. :( Ainut vaan ku joudun jo pe lähteen välillä pariksi yöksi kotiin ni nyt alkoi pellottaa et kotiutuminen viivästyy ku en oo paikalla...: / mut mun on pakko käydä jo kotonakin. :( Ihanaa et sä oot saanu pitää vauvaa vieressä, toivottavastio pääset pian kotiin. Onhan tää sairaala elämä ihan hanurista!!! Mikäs teidän pojan paino? Meillä syntyessä 2050g, laski alimmillaan 1930g ja nyt oli noussut jo 2020g. :D Näin jos jatkuu niin hyvältä näyttää, josko jaksaisi alkaa syödä jo enemmän suun kautta. :)

Nyt oikeesti alkaa jo vähän seinät kaatua täällä päälle... Ja koti ikävä on valtava! Voi kun päästäisivät jo kotiin... PIAN!!!

Zuzalle tsempitykset saliin!!! :)

Ja voimia kaikki ihanaiset jotka mahojenne kanssa siellä taistelette erilaisia vaivoja vastaan... Kohta se on ohi! :) Itse lahduin jo viikossa 6kg... 4kg jäljellä raskauskiloja... tosin en oo vaa'alla käyny pariin päivään... ;) Leikkaushaava on parantunut hyvin, liikkuminen onnistuu ja lääkkeitä ei enää tartte. Tikit poistettiin eilen ja elämä helpottui huomattavasti kun kiristivät niin ikävästi... Maitoa tulee TODELLA paljon. Kokoajan pitää syödä... ja herkkuja menee myös hyvällä omalla tunnolla ku imetyshän tunnetusti laihduttaa... ainakin esikoisen kohdalla kävi niin. :) Voi kun arki vaan alkaisi. Pikku mies on niin ihana et äidin sydän on pakahtua ku katselee suurilla tummilla silmillään. Itke ei turhasta ja heti rauhoittuu äidin äänen kuultuaan ja syliin päästyään! Esikoinenkin jo niin odottaa pikku veljeä kotiin kun ei vielä ole edes saanut nähdä häntä kun osastolle ei saa epidemia aikaan tulla kun vanhemmat... On vähän vaikea selittää lapselle miksi äidin maha jäi sairaalaan mutta vauvaa ei vaan näy vieläkään! Josko ensi viikolla??? PLIIS!

Nopponen + poika 11vrk
 
Paranemisia kaikille flunssapotilaille! :hug: Ja tsempit muista kivuista kärsiville, Nallulle, Mamille ja muille!! Ei oo enää kauaa jäljellä, jaksaa jaksaa!!

Kiva Zuza kun kävit vähän antamassa väliaikatietoja. Voi kun tilanne nyt edistyisi, on varmaan rankkaa sinullekin siellä odotella. : / Onneksi eivät enää kauaa odottele, vaan saat pienen pian maailmaan tavalla tai toisella. Tsemppiä!

Jemimi täälläkään ei ole pienintäkään hajua vauvan koosta, eikä tule olemaankaan. : / Asia ratkeaa sitten vasta synnytyksessä.

Minxille ja Nopposelle toivottelen paljon jaksamista sairaalassa olemiseen, ja pojille voimia kasvaa vahvoiksi! Toivottavasti pääsette kaikki pian kotiin!

Como, niin, no, voihan noi kai olla liitoskipujakin noi viiltämiset. Enemmän kuitenkin paikantaisin kivun tonne kohdunsuulle... No, noi kaikki on kuitekin aika lähekkäin tuolla että vaikea sanoa mihin vihloo. :D
Hyvä että sait lähetteen ultraan! Eiköhän se vauva siellä kasva minimahasta huolimatta. :)

Kwaidan, täälläkin välillä vähän ”vaihtelee”, mitä milloinkin ”kykenee” tekemään… ;) :LOL: Mutta mä oon sitä mieltä, että vaikka ei aina kamalaa kremppaa olisikaan, niin saa noi miehet silti tehä itekin jotain. Mehän kannetaan niitten vauvaa 10 kuukautta, eikä tää aina nyt niin ruusuistakaan ole!
Mulla muuten vauva oli ainakin viimeksi neuvolakäynnillä RT:ssä ja luulen sen olevan edelleen, mutta silti palleaa ja keuhkoja painaa. Että voihan se olla peppukin, jota se sinne ylös punkee? Jos sulla liikkeitäkään ei tunnu alavatsaan niin luulisi vauvan olevan pää alaspäin, jolloin potkut tuntuu juurikin kaikkialla muualla paitsi ihan alhaalla. Näin mulle th viimeksi selitti kun perusteli, miksi uskoo vauvan olevan RT:ssä. Onneksi saat kuitenkin varmuuden tähän asiaan.

Nippa hyvä että kävit tarkastuttamassa ja kaikki oli hyvin. Mä oon myös sitä mieltä, että meillä on täällä ihanat ihmiset ja hyvä meininki!

HP ihan liikuttavaa, miten vauva reagoi isänsä ääneen siellä. :heart:

(.) Mä ihmettelin tänään aamulla peilistä vatsan muotoa, se näytti ihan erilaiselta kuin ennen. Sitten pukeminen, koirien kanssa lattialla könyäminen ja kenkien vetäminen jalkaan ei ole ahdistanut ollenkaan niin paljon kuin ennen, ja alas taipuminen käy helpommin. Olisko tyyppi siis jo vähän laskeutunut?? Toinen asia mitä hämmästelin oli aamuiset vaa’an lukemat. Pariin-kolmeen viikkoon ei oo tullut yhtään lisää painoa, vaikka ennen paino nousi ihan tasaiseen tahtiin n. 400 g/viikko. Ehkä mä olen kerännyt alkuraskaudessa jo niin paljon sitä vararavintoa, että nyt elimistö tajuaa, että riittää jo. :LOL: Hyvä vaan jos tähän loppuis. Nyt tullut 12 kg.

Eipä tässä kai muuta tällä erää. Hyviä vointeja kaikille!

Nanna 33+0 POKS!
 
zuzalle tsempit!:flower:

ihanaa kuulla teistä minx82 ja nopponen=)

mukavaa minx ettei pienellä ollut alkutaipaleella mitään suurempia ongelmia ja sait hänet hoitoosi nopeasti! aika jännää et voi päästä kotia nenämahaletkun kanssa siellä, mut mikäs sen parempaa! toivottovasti pojun ei kumminkaan tarvi olla siinä enää pitkään!

nopponen ihanaa kun sielläkin näyttää jo hyvältä! pidän täällä peukkuja et pääsisit jo viimeistään ens viikolla kotia pikkuisen kanssa. kurjaa on ettei ite voi olla pienokaisen vieressä hoitamassa ja antamassa ruokaa rinnasta ympäri vuorokauden varsinki jos toinen vielä syö paremmin siitä kuin pullosta. sairaaloitten pitäisi tehdä kyllä tämmösissä tapauksissa parannuksia, et äiti sais olla lähellä pikkuistaan. mukavaa et pääset pariksi yöksi lähelle hoitamaan, josko se siitä!:heart:

nippa hyvähän se on käydä tarkistuttamassa vaikka joutuukin usein juosta, ihanaa henk.kuntaa siellä vaikuttaa olevan ja kyllä kait ne puhelimessa jo sanois jos ei sinne tartteis mennä, tuskin ne mitään ihmeempiä aattelee.

huomaa kyllä et loppuaika on meneillään, eilenkin aloin raivoo miehelle sotkuisesta keittönpöydästä siinä vaiheessa kun lapset piti alkaa laittaa sänkyyn, toinen sit alkoi siivoilee keittiössä vihoissaan!:p en sit voinut yhtään aikaisemmin ja nätimmin siitäkin sanoa.:ashamed: se on vaa kun on nii loppu näitten kipujen kaa päivän loputtua ja muutenkin meidän rahatilanne ku on nii tiukka nii pistää hermot kireelle nii jossain vaihees se vaa purkautuu jollain tavalla ulos. oliskohan kumminkin pien anteeks pyyntö tänään paikallaan...

to olis sit neuvola vähästä aikaa, sitä odotellessa... lääkärineuvola on vasta helmikuun lopulla.

pepper& typy 33 :heart:
 
Kävin aamulla neuvolassa, kaikki ok, ihmetyttää tosin että seuraava neuvola on vasta rv38. Tässä välissä on kyllä ultra, ensiviikolla kun on rv36. Käynti oli aika perus, otettiin mitat ja kesti 15min reilut. Jotenkin kaipais tälleen viime metreillä enemmän keskustelua synnytyksestä ja muusta. Terkkari kyllä kysyi lopuksi että olisko jotain vielä? No en mie osannu siihen sanoo mitään kun et öööö... tuota... ei just nyt tällä minuutilla tuu mieleen.. Onko muut kellä useampi raskaus takana, huomanneet samaa että aika nopsaa toimintaa ja harvoja käyntejä verrattuna vaikka ekaan raskauteen?

Painoo tullu nyt yht. 11kg, sf-mitta kulkee yläkäyrällä ja rautaa pitää alkaa taas syömään. Terkkari sanoi että ei usko vauvan olevan kuitenkaan iso, kun en näytä valtavalta :confused:

Mie en nyt keksi mitään fiksua kommentoitavaa kellekkään , paitsi että zuzalle toivotan hyvää synnytystä :) Pitää palata taas kunhan keksin jotain järkevää sanottavaa, nyt lyö pää niin tyhjää :LOL:

35+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja nippatäti;28000049:
Kauheeta, kun oon lueskellu helmikuisten pinoa, siellä on nyt tosi kiree meininki. Rupes harmittaan kun kuitenkin kaikile nää palstat on tärkee juttu ja henkireikä, että sitten niin herkästi tulee kinaa. Onneks meillä on hyvä meininki :heart:
Jep, mäkin menin sohimaan muurahaispesään, tottakai :D Mutta ei pystynyt enää vaikenemaan. Tuo on hankala asia ja jakaa varmasti mielipiteitä, ketä saa synnärillä vierailla ja ketä ei, vai saako oikeastaan kukaan muukun isä ja vauvan sisarukset. Mutta ajattelee kukin miten haluaa, niin osaston sääntöjä on mielestäni noudatettava. :) Niinkuin useampaa muutakin "sääntöä" tässä elämässä. Oli ne kivoja tai ei.

Nippatäti hyvä kun kaikki oli ok :) Minäkin pähkäilin viikonloppuna että "kehtaako" sitä käydä näytillä kun vauveli oli ollut tosi hiljainen pari päivää. Menin kuitenkin ja kuinka ollakaan Miinuli näytti kaikki temppunsa käyrillä ollessa ja lääkärin ultratessa! :ashamed: arvatkaa nolottiko... Onneksi lääkäri oli mukava ja vain naureskeli, en kuulema ole ainoa ja aina on parempi tarkistaa kun märehtiä itekseen.:heart: Sitä vartenhan he siellä työskentelevät, vauvojen ja äitejen parhaaksi.
 
Täällä yksi laiska kirjoittelija mutta ahkera lukija :)
Onnea synnyttäneille, tsemppiä sitä tarvitseville ja kaikkea hyvää meille kaikille ;)

Joku kirjoitteli neuvolakäynneistä, mulla 4. lapsi tulossa ja joka kerta oon kuullut et kun oot monisynnyttäjä niin... viimeksi terkka kysy et millon haluat tulla seuraavan kerran. Eli kävin viimeksi viikoilla 32+jotain ja seuraava käynti viikoilla 36+jotain. Noo, aika turhiksi koen nuo käynnit neuvolassa, kuukausittaisilta äippäpolikäynneiltä "saa" paljon enemmän.

Asiakaspalvelijoitahan, ja alan ammattilaisia, ihmiset äippäpolilla on ja sitä varten että antavat neuvoa ja tukea sitä tarvitseville.. Eli jos joku huolestuttaa niin mun mielestä vaan rohkeasti yhteyttä sinne niin saa asioihin selvyyttä ja sitä kautta helpotusta.

Mulla onkin muuten kotona noita "pissatikkuja", jäi edellisestä raskausajasta, kun tuolloin äippäpolilta kehoittivat verenpainetta ja proteiineja seuraamaan juurikin tuon raskausmyrkytyksen tiimoilta. Nytkin sano viimeksi terkkari et katso sitten kotona pissa ja mittaa paineet enneku meet äippäpolille..

"Omaa napaa": edelleen väsyttää eikä oikeen mitään saa aikaseksi, eli ei minkäänlaista pesänrakennusviettiä oo olemassa. Päivällä ei tuu uni ja yöt on katkonaisia johtuen juurikin kivuista ja säryistä sekä toistuvista vessareissuista :) mies säpsähtelee sit aina hereille kun pyörin ja hyörin ja huolestuneena kyselee onko kaikki hyvin. Aikaisempiin raskauksiin verraten siis kaikkein "hankalin" raskaus, ei oo tälläsistä lonkka/liitoskivuista ollut tietoakaan aikasemmin. Onneksi on tuo energinen pikkuneiti niin tulee sentään ulkoiltua päivittäin.
Mutta kaikesta huolimatta mielelläni vielä pidän/pitäisin vauvelin masussa ainakin viikoille 38 :)

No tässäpä tätä sekavaa sepustustusta tällä kertaa, nyt ruoan laittoon :)
 
Nannalla ihanan pyöreä masu =). Etkä näytä ollenkaan valaalta!

Tänään lääkärineuvolassa selvisi, että lapsi on laskeutunut ja lähes kiinnittynyt jo! Eipä siis kummakaan, että maha on mennyt oudon näköiseksi ja häpyluu on niin kipeä, etten pysty kävelemään enkä istumaan! Paikatkin jo pehmenneet, kuulemma syntyy todennäköisimmin helmikuun aikana! Oli puhe kokokontrolliultrasta vielä (rask.diabeteksen takia), mutta lekuri sanoi että jono keskussairaalan ultriin on 2-3 viikkoa, enkä todennäköisesti ehdi sinne enää :D. Käsituntumalla vauva on normikokoinen ja sf-mitta 31, eli ei ole odotettavissa 5kg sokerivauvaa.

Mä lähes tuulettelin sieltä lähtiessä :LOL:. Mulla la. 7.3. enkä panisi pahakseni, jos parin viikon päästä pikkuinen jo tulisi, oon niin kypsä näihin jokahetkisiin, tuskallisiin kipuihin ja muihin vaivoihin! Öisin herään tunnin välein pissalle / syömään / pyörimään ja ähisemään kivuissa muuten vaan. Kaipaan hirveästi kroppaani ja totta mooses haluaisin sokerimittailuista eroon etuajassa :D.

35 + 5
 
  • Tykkää
Reactions: _muumis ja Nanna*83
Tyttö syntyi keisarinleikkauksella klo 17:24. Käynnistysyritykset ei onnistuneet millään.
Olipa kokemus. Täytyy sanoa,että alateitse olisi ollut ihanaa. Olen vieläkin ihan järkyttynyt
Ja onneksi ei ole tuntoa vielä :-D
Paino oli 1934g eli hyvin keräs viimeiset hetket. Hengitti itse ja itki kun ulos otettiin. Pian
Vietiin ylös vauvalaan. Isi meni mukana ja toi tänne heräämöön kuvan <3
En oikein vielä tajua kun näin vaan vilauksen enkä saanut ponnistaa..
Mutta kaikki hyvin ja päivittelen sitten kotoa koneelta ja luen teidän jutut kunnolla.
Jaksamisia masujen kanssa.


Zuza ja tyttö <3
 
Ihanaa Zuza, että urakka on takana ja voitte keskittyä seuraavaan vaiheeseen. Lämpimät onnittelut prinsessasta! Pikaista toipumista ja tule kertomaan kuulumisiasi, kun ehdit.

Santzuullekin mitä ihanimmat onnittelut prinssistä! Toivottavasti kaikki on hyvin! Topumisia sektiosta ja ihania hetkiä vauvan kanssa! Olisi kivaa kuulla myös sinun synnytystarinasi, kunhan ehdit.
 
Viimeksi muokattu:
mitäs tämä nyt on:confused:
aletaan niinkuin hävittämään ihmisten viestit täältä... tuleekohan ne takas?

laitanpa kumminki uudestaan;

zuzalle onnittelut pikku prinsessasta!:heart:

ja mitä mitä onkos santzuukin jo synnyttänyt?:)

pepper& typy 33+1
 
Santzuun vauvauutista en ehtinyt edes nähdä! Onnea Santzuu ja onnea myös Zuzalle uudemman kerran!

Viestejä on tosiaan hävinnyt useampiakin, silloin kun itse viimeksi kävin koneella niin minä ja Leo ja nippatäti kirjoiteltiin raskausdiabeteksesta ja kokoarviosta (ja kontrollien puutteesta paikkakunnasta riippuen). Nyt ne viestit on kadonneet.

35 + 6
 
Viimeksi muokattu:
Tänä aamuna kun yritin päästä sivuille niin kone herjas jotain data erroria et kai täällä joku häikkä on sit ollu joka on hävittäny viestejä :(

Onnea Santzuu pojasta, käyhän kertomassa tarkempia kuulumisia kun jaksat, meni varmaan aika monelta koko uutinen ohi!

Sone Minä oon kans huomannu et aika liukuhihnameiningillä menee neuvolat. Kyllä se terkka aina kysyy et onko jotain mut ei sitä oikein osaa mitään kysellä. Ois helpompi jos terkka kyselis. Tosi mukava on kyllä neuvolatäti et siinä mielessä ei mitään mut aika pintapuolisia on käynnit.

Raskausdiabeteksen seurannassa taitaa kyllä olla suuria paikkakuntakohtaisia eroja. Vai vaikuttaako siihen se onko ruokavalio- vai insuliinihoitoinen RD? Minullakaan ei sitä edellisessä raskaudessa seurailtu sen kummemmin kuin et synnytystapa-arviossa katottiin vauvan koko (mikä ois varmaan katottu muutenkin) ja neuvolassa kysyi et onko arvot pysyny kurissa. Mut en esim. millään diabeteshoitajalla käynyt kertaakaan.

Särö ja Jalo 36+5
 

Yhteistyössä