*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Helmikuussa

Zazulle ja Santzuulle tsempit :hug:

Niittyvillalle ja Särölle tsempit miesten kanssa.

Mam87 täällä kans sattuu alapäähän vauvan liikkeet kävellessä ja maatessakin jopa. Ollut siitä lähtien kun vauva menny rt ja ollu ihan kohdunsuulla eli noin rv 20 asti ja pahentunnu mitä enemmän viikkoja kertynny. Ei tunnu kivalta ei, mut eipä sille mitään mahda, helpottaa vasta kun vauva syntyy tai ainakin toivon niin :) Mulla vähän samat suunnitelmat kuin sinulla kun 37 viikkoa täytyy alkaa häätöyritykset :D vaikka eihän se mitään auta jos ei synny niin ei synny mutta yritän kuitenkin :) Sulla ei ole enää tosiaan pitkä aika siihen että 37 viikkoa täytyy, itsellä vielä 3 viikkoa siihen :) Tästä nyt ei ollut apua,muuta kuin et täällä kohtalontoveri jolla alapäähän koskee kävely,tosin ei siihen taida mitään apuja ollakaan paitsi sit se synnytys,tai ainakaan en ole kuullut et ois :) Tsemppiä sinulle kipujen kanssa, ei ole enää pitkä aika,vaikka ei se varmaan paljon lohduta :hug:

Meillä mies ilmoitti että tässä kuussa olisi työreissu ulkomaille jossain vaiheessa,en oikein asiasta tykännyt mutta hommaan itselle lapsenvahdin varalta jos lähtö tulee sinä aikana kun mies ei ole kotona :D Olitte puhuneet siitä tuleeko mies synnytykseen,meillä riippuu ihan siitä milloin vauva päättää syntyä,jos arkena 8-16 välillä mies pääsee synnytykseen mukaan jos vkonloppuna tai arkena klo 16 jälkeen ei pääse,kun isoimmilla ei ole lapsenvahtia (mummot ja ukit asuu kaukana ja muitakaan vahteja ei ole), mutta en sitä jaksa stressata,olen tuon meidän toisen lapsen käynny ihan yksikseni synnyttämässä kun esikolle ei ollut lapsenvahtia :) ja olihan mulla kaverina kaksi kätilöä :D

Koskeeko muilla vauvanliikkeet mahaan? Mulla silleen vihlaisee ikävästi kun vauva möyrii mahassa :(


Katjuliisa ja neljäsnapero 33+5
 
Viimeksi muokattu:
Katjuliisa:Kyllä mulla sattuu vauvan liikkeet muutenkin kun kysyit, että sattuuko muilla. Harmi tuo miehesi ulkomaan työmatka, mutta hyvä jos osaat suhtautua siihen hyvin :) Niin ja onhan se hyvä edes olla "häätö" yrityksiä niin saa edes pientä toivoa tähän tuskaisena raskaana olemiseen niin ei vaivu ihan epätoivoon.. ;)
 
tsemppiä Sanzulle ja Zuzalle !!:)

Tsemppiä myös kaikille Miesten kanssa!! Munkin mies pudotti jonkin näköisen pommin kun kertoi vaan että ei olekkaan päässyt edellisestä suhteesta varmaan täysin yli ja toisinaan kaipaa joskus entistä elämää... No mutta sanoi kuitenkin etta ollaan vauvan kanssa sille numero 1 ja eikä oo lhössä mihinkään... Jotenkin vaan olo on sellanen "tyhjyyteen tujotus" olo, ihan omissa mietteissäni oon ja toisaalta kaikki on ihansama... toivon vaan että aika menisi nopeasti ja vauva syntyisi niin saisin muuta ajateltavaa...mutta kyllläpä taas hyvän ajankohdan valitsi, kun tässä viime viikkoina on ollut tunteet niin herkillä...!!

Emsuli 35+1
 
Tsemppiä kaikille Miesten kanssa! Kyllä nuo ukkelit osaa välillä olla todella ajattelemattomia ja möläytellä mitä sattuu! Saa kyllä sanoa muutaman valitun sanan.

Jaksamista myös kaikille erinäisten raskausvaivojen kanssa. Kyllä tähän oloon alkaa välillä olla kyllä kyllästynyt, vaikka varmaan toisaalta jää kaipaamaan tätä mahaa ja potkuja.


Tässä masukuvaa, otettu perjantaina eli rv 35+5

(.) Täällä ei ihmeellistä, esikoinen edelleen kipeänä. :/ Saatiin kyllä tänään pinnasänky ja on koottuna tuolla makkarissa! Pitää vielä järjestellä meidän makkari loppuun ja sitten voi pedata vauvan sängyn. :)

CandleLight ja poju 36+0 POKS!
 
Zuzalle ja Santzulle tsempit!

Nyt on niin paljon kirjoiteltu sen jälkeen kun olen viimeksi täällä käynyt, ja nytkään ei jaksa kommentoida juurikaan. Ihan kamala väsy iskenyt :(

Mä olen myös aika loppu tähän raskauteen. Lähinnä ihan järkyt liitoskivut ja jaksamattomuus "masentaa". Toivon todella, että tämä vauva syntyisi vähän etuajassa, kolmen viikon päästä esim ;) Kesken on vielä moni asia ja selvittämättä esim esikoisen hoitaja.

Nallu ja pikkuveli 35+1
 
Komppailen tuntojanne. Pakko laittaa kuitenkin positiivista tsempitystä, kun joukko on aika lailla raihnaista ja kypsää :)

1. Supistelut, liitoskivut, närästykset, juilimiset ja koko muu iloinen raskausvaivojen täyskäsi on vahvoja merkkejä siitä, että mahassa on elämää. Eipä kuitenkaan ole montaakaan kuukautta, kun täällä palstalla vuorollaan kuumotettiin, onko mahassa lainkaan elämää, tehtiin raskaustestejä varmistusmielessä tai laskettiin päiviä seuraavaan ultraan.
2. Miehet on epäloogisia olentoja eikä ymmärrä naisen viisasta ja herkkää mieltä. Kuitenkin mies on tavalla tai toisella melkolailla välttämätön tässä prosessissa :p
3. Valaan ulkomuoto ei imartele, mutta toisaalta vatsa ei ole koskaan ollut näin kiinteä ja timmi :LOL:
4. Synnytys ja sen ajankohta mietityttää. Pahimpien visioiden edessä voi meditoida ajattelemalla vaikka ennenaikojen kotisynnytyksiä, ilman miestä, kivunlievitystä tai soittokelloa
5. Lapsi syntyy ennemmin tai myöhemmin ja parin kuukauden päästä saadaan vaihtaa pinon nimeä. Oman vatsanahan ohuudesta päätellen lapsi voi syntyä myös voimakkailla ja määrätietoisilla potkuilla äidin kyljestä, ellei muuten ala tapahtua.
6. Jos alku vauvan kanssa on haastavaa, paikat on kipeät, olo nuutunut, vaipanvaihto ei pelitä ja lapsi huutaa yöt läpeensä...voi kuitenkin lohduttautua aurajuustolla ja punaviinillä :LOL:

HP 34+ jotain
 
Viimeksi muokattu:
Hyvä HP!! Ihan mahtava! :LOL:

Mielettömästi tsemppiä Zuza ja Santzuu!

Pääseeköhän sitä pian päivittämään syntyneiden listaa? :)

Tää oli nyt vaan tämmmönen pikavisiitti, huomenna koneen ääreltä lisää... Hyvää yötä mammat!

Nanna
 
santzulle Kovasti tsempityksiä ja voimia sinne sairaalaan :hug:

zuzalle Kovasti ootte mielessä ja uutisia odotellessa :heart:

Niittyvilla aina noiden miesten pään sisään ei voi päästä. Jotenkin ne varmasti aattelee, että mennään nyt, ku vielä voidaan. Me naiset taas ajatellaan ennemminkin, että ollaan nyt vielä viekukkain, annetaan läheisyyttä ja katsellaan esim. just leffaa vielä kun voidaan. Ne miehet :headwall:

sannamary Tsemppiä sinne supistusten kärvistelyyn. Voin vain kuvitella kuinka kuluttava tuo sun tilanne on :hug:

katjuliisa Mulla ajoittain vihlasee alapäähän vauvan möyrinnät, tosin harvoin, mutta joskus ja se ei kyllä oo mitään kivan tuntuista.. :/

vauvan häädöstä Mulla rajana on se 38vkoa, koska meidän porukat on palannu sillon toiselta puolelta maapalloa takasi kotia :D En nyt varmaan sen kummemmin yritä vauvaa häätää, mutta ehkä mää vähän salaa toivon, että synnytys lähtis käyntiin, kun enempi siivoais ja puunais sekä tekis rivakampia kävelylenkkejä ;)

emsuli no ohhoh!! Tuo jo oli aikamoinen pommi mieheltäsi :O Ei se kyllä ihan parasta ajankohtaa uutiselle valinnu :stick: Toivottavasti kuitenkin senkin ajatukset kääntyy pikku hiljaa omaan perheeseen. Voimia! :hug:

candlelight ihanan muhkea masu :heart:

Mulla on varmaan joku masunkasvuspurtti menossa, ku tuntuu, että tuota masunahkaa kiristää ihan hulluna ja se on hieman arkakin. Varsinkin tuosta alavatsalta ja navan kohdilta.. Huomasin tuossa yks päivä, että alamaha on alkanu mukavasti repeillä ja sinne on tullu muutama pieni värikäs raskausarpikin :headwall: Niitä inhoon ylikaiken, mutta pakko kestää, onhan se kaiken tämän vaivan arvoista.

Koittakaahan jaksaa mamit vielä tovi, kohta voidaan kaikki laskea viikot yhden käden sormilla (laskettuun aikaan). *Tuulettaa* :kiss:

Alisa & Hippu 36+1
 
Kiitos HP, päivän piristys! :LOL:

Emsuli kylläpä kurjalta kuulostaa mutta toisaalta voi johtua ihan siitä että miehesikin on nyt suuren elämänmuutoksen edessä ja se varmaan herättää epävarmuuden tunteita. Toivottavasti saatte asian juteltua niin ei jää painamaan mieltä. :hug:

Voimia kaikille vaivojen kanssa kamppaileville, onneksi tässä ollaan jo loppusuoralla. Jospa ne vauvat ymmärtäisi tulla edes hieman ennen laskettua aikaa ettei tarvitsisi yliaikaa kärvistellä.

Särö ja Jalo 36+2
 
Voi Emsuli!! Ei kuullosta todellakaan mukavalle:( mutta miehellesi tämä on varmaan suuri elämänmuutos ja ehkä hän käsittelee asian näin. Typerää todella ja varsinkin ajoitus!! Toivottavasti saatte asian käsiteltyä yhdessä!

HP toi oli aivan loistava!! :) Täytyy muistaa, kun seuraavan kerran iskee valitusfiilis.

Fanny ja ihan kohta 35 täynnä :)
 
Huomenta. Poksuttiin täällä sairaalassa 33 täyteen. Kaikki käynnistysnapit oli tulleet lapsi-
Veden mukana ulos. 6 kpl :) Yritettiin illalla vielä suun kautta, mutta yhtenä ollaan. Pian 2
pv saatu lisäaikaa mahassa ja alkujärkytys on ohi. 3 eri antibioottia mennyt tipassa ja auttaneet
Lapsiveteen. Se tuli ilm. ulos tulehduksen vuoksi ja siksi oli kiire käynnistellä. Nyt on vähän nukuttu
Ja käyrillä maataan. Lääkäriä odotellessa miten jatko. Tulen paremmalla ajalla taas.
 
Emsuli ja muut miesten oikkujen kanssa painivat: Ne oireilee luultavasti raskautta. Se on iso elämänmuutos ja miehethän sen tajuaa vasta ihan loppusuoralla tai synnytyksen jälkeen ja alkaa panikoida tai kriiseillä. Esim. iskee hirvee baarikärpänen tai tekis mieli paeta vaikak ulkomaille. Epävarmuushan se on mikä iskee tai sitten ne luuleet ettei enää ikinä pääse mihinkään:LOL: Emsuli miehesi kyllä ajan keksi selvittää tuntojaan sinulle, varmasti tuntuu pahalle, mutta eiköhän sekin siitä tokene kunhan vauva on syntynyt, yritä antaa antaaksi miehesi möläytys, varmaan se vaan on jotain kriiseilyä.:hug:

Miehen raskausoireet ja menemisetTäällä on just toisinperin, mies on miun odotusajan linnoittautunut kotiin, ei ole tainnut käydä kun kerran jossain kavereidensa kanssa. Parin viikon päästä lähtee luokkakokoukseen, varmisteli kyllä käykö se miulle, ja enpä ole tähänkään asti kieltänyt menemästä, parempi vaan että saa välillä vähän hajurakoo|O:D Sen verran sanoin että pitää taksinumeroa lähettyvillä jos tulee lähtö niin parissa tunnissa ajaa taksilla laitokselle, tosin humalassahan se kyllä olis sitten, mut jos nyt niin paska säkä kävis niin sitten kävis. Tosiaan toi on muuten sellanen kotihissukka ollu nyt ja muina raskausoireina mainittakoon lievän apattisuuden ja väsymyksen. (hiljasta makkarissakin...!) Enemmän päiväunia mies on nukkunut kun mie! ja karkkia syö jokailta... Tosin kilot on miulla ja mies on ihan luikku!:kieh:

(.) Huomenna neuvola, oikeen ahdistaa kun on niin TANKKI olo et kuin paljon on paino noussu! Äitiysfarkutkin hyläksin aamulla, kiristää ihan liikaa lantiolta! Onneks tää raskaus on on pian lopuillaan ja paino muuttaa suuntaansa, kuten asentokin ... ja kaikki :heart:

Vauvan liikkeistä
aiankin mam kyseli: Mie taisin valittaa jo jokunen viikko sitten kun koskee noi liikkeet, epäilin että miun kohtu on vaan niin hiton herkkä, mutta ehkä nimenomaan johtuu siitäkin kun on kolmas raskaus ja kohtu ohut (?) Ja mikähän se juttu on että vauva on kauheen hiljanen päivällä ja liikkeet ei niinkään satu mutta yöllä se tekee jotain et sattuu ihan pirusti, (varmaan pikku vampyyri hamapineen ja syö siellä minuu sisältäpäin|O ) ja sit vetää hirveetä potkurallia kylkiluihin ja nylkyttää päätänsä alakertaan!! |O

Ainiin, säikähdin eilen aika paljon kun kaaduin ulkona. Eskoinen laski pulkalla isoa mäkeä alas ja mie väistin penkkaan, tönäsin viel kuopuksen siit edestä ja kaaduin sen päälle osaks lumihankeen mahalleni. Onneks oli aika pehmeetä alla.. Vauva on kyllä liikkunut normaalisti niin en lähteny käymään näytillä..

35+1
 
Sone*: Onneksi ei käynyt mitään kaatumisesta :) Itse en ole vielä kaatunut, mutta lähellä on ollut monta kertaa. Kävelen sellaista etana vauhtia ettei vaan tule kaaduttua.. :LOL:

dania87:Tiedän fiiliksen kun ei vaan löydä hyvää asentoa nukkuakseen. Kaikki asennot on huonoja tai painaa joku johonkin tai milloin mitäkin : /

( . ) :
Täällä alkaa flunssa olemaan selätetty.. :) Jälkivaivoja vain enää. Hyvä sinänsä niin ei tarvitse kipeänä toivon mukaan synnyttää kun tuli nyt sairastettua. Nukuin viime yön ihmeen sikeästi..|O Varmaan flunssa vei voimia niin paljon niin nyt korjaantuu.

Ällövaroitus!

Niin piti sellainen vaiva tulla ilmoittamaan, että täällä on yksi jolla suoli tyhjenee melkeen joka päivä ja ulostaminen sattuu :ashamed: Ne ketkä on jo synnyttäneet muistavat varmaan sen ulostamiskivun mikä tulee synnytyksen jälkeisinä päivinä, koska kohtu "kiukuttelee" ja supistaa niin tää on siis samaa kipua.. :( Mahtaakohan lähestyvästä synnytyksestä johtua.. Tosin supistusherkkä kohtukin edes auttaa asiaa. Muilla vessassa käymisen vaikeutta?


mam ja risbe 36+3
 
Mulla on samaa mitä Sone mainitsi, eli vauva on suht hiljainen päivällä mutta illalla alkaa tajuton rumba ja möyriminen mikä on välillä kivuliasta. Öisin on ollut vaikea nukkua siltä pyörimiseltä ja oon päivisin ihan zombi. Ei löydy sopivaa asentoa ja mulla on niin pahat liitoskivut, että asennon vaihtaminenkin on tuskaa. Oon herännyt jo useana yönä valvomaan muutamiksi tunneiksi.

Päätin siirtyä nukkumaan toiseen makkariin etten häiritse miestä ja pari yötä mennyt nyt erillään. Ravaan vessassa noin tunnin välein joten varmasti sekin häiritsee miestä ja nyt kun oon ruvennut vielä kukkumaan niin ei siitä mitään tule että työssäkäyvä herää miljoona kertaa yössä mun menemisiin ja tulemisiin. Mies vähän protestoi, että tähän on tultu, että erilliset makkarit mut ei mahda nyt mitään.

Meidän yläkerran naapurit pitää huolen siitä, että aamulla ei tarvitse myöhään nukkua, siellä alkaa joka aamu sellainen töminä että tuntuu että katto tippuu ja unet loppuu sit siihe. Rauhoitun yleensä uudelleen nukkumaan vasta 4-5 maissa joten yritän ottaa päikkäreitä että jotenkin jaksaa haahuilla.

"Käynnistysyritykset" starttaa kyllä täälläkin parin viikon päästä... Alkaa olo olla jo erittäin tukala, kivulias ja väsähtänyt. Katerina Janouchin kirjasta Synnytys luin seuraavat vinkit: seksi, orgasmi, liikunta ja ulostuslääkkeet saattaa aloittaa supistukset tai sitten ei, aion kyllä kokeilla :D.

35+4
 
Huomenta naiset!

Mukava kuulla Zuzasta, täällä onkin kaikki kuumeisesti odottanut uutisia! :) Hyvä että vauva on saanut vielä lisäpäiviä kohdun lämmössä. Tsempit sinne sairaalaan!

Posteljooni, pakostakin rupes naurattamaan kun kerroit sun uudesta asusta, ja etenkin miehen reaktiosta siihen. :LOL: Mutta uskon, että on varmasti mukava asu! :D

Minx
ihanaa kuulla että synnytys meni sitten noin nopsaan ja jäi hyvät fiilikset! Hyviä vointeja sulle ja pikkuiselle! :hug:

Pepper kiva että sait miehen vaunukaupoille! :) Mun yksi kaveri manaili juuri omia peräkkäin istuttavia tuplarattaita ja haikeana toivoi vierekkäin istuttavia, mutta sellasilla ei kuulemma täällä kaupungissa oikein mahdu liikkumaan, julkisissa ym. Eli varmaan ihan hyvä että sulla on nyt sit vierekkäin istuttavat!

Nippatäti ootpas sä halvalla löytänyt noita kestoja! Mitä mä oon kattonu jostain netistä, niin paaaaljon enemmän on pyydetty. Jos noin halvalla olisin mäkin löytänyt niin en ehkä olis ostellu kankaita ja lähteny ite tekemään. No, onpahan tekemistä kun on ommeltavaa. :D Ja mitä tohon pesänrakennusviettiin tulee, niin täällä toinen jolla se ei kyllä siivoamisessa näy ollenkaan!! :LOL:

Nopponen onnittelut hyvin sujuneesta ruokailutuokiosta! :) Toivottavasti niitä on jo tullut paljon lisää, ja poika pääsisi pian kotiin jatkamaan voimistumistaan.

Mam, mulla myös vihloo alapäätä kun kävelen. Se ei kylläkään tunnu siltä että vauvan liikkeet sitä aiheuttaisi, mutta mistäs mä sen tietäsin..? Tosi inhottavan tuntusta kyllä. : / Eilen meinas lähteä jalat alta kun tuntui, että pieni käsi olis tuikannu läpi kohdunsuun!

Raskaudenjälkeiseltä elämältä
odotan eniten sitä että pääsee liikkumaan!!! Jo se, että sais kengät jalkaan puhisematta, olis luksusta. Mutta haluaisin myös tuntea olevani taas hyvässä kunnossa, kun nyt oon niin kangistunut, heikentynyt ja repsahtanut. Kaipaan myös vanhoja liikuntaharrastuksia ja kunnon hikirääkkiä. Toinen mitä odotan on se, että saa syödä vapaasti mitä vaan. Mua ahdistaa aina kun me käydään appiukolla syömässä, kun siellä on tosi usein jotain mitä en voi syödä (vaikka näistä rajoituksista on kyllä puhuttu). Ja sitten kun jätän syömättä niin näyttää siltä kuin hän loukkaantuisi. Siis voi argh… Lisäksi odotan sitä, ettei tarvii olla niin ylivarovainen keittiössä esim. raakana syötävien juuresten kanssa listerian takia. Ettei tarvii hinkata vainoharhasena porkkanaa ja käsiä puhtaaksi sen jälkeen kun on sen kuorinut, vaan voi vaan pistellä suoraan poskeensa. Ja vuohenjuusto, juustot ylipäätään, ja graavikalat… Ja hyvä ruoka yleensäkin + viini… mmm… :p On jäänyt sellanen ”hienompi” ruoanlaittokin jotenkin kokonaan kun ei saa sitä viiniä kaveriksi. :D Toisaalta mä tykkään tästä vatsasta ja sen sisällä tuntuvasta möyrinnästä. :heart: Eniten haluaisin raskauden loppuvan kuitenki siitä syystä, että mä en jaksa odottaa että näen tämän pikkuisen ja saan sen syliin!!!!!!!!

Alakerran öljyämisestä vielä. Juttelin asiasta lääkäri-ystäväni kanssa ja hän oli ihan että mitä ihmettä. Pyöritteli silmiään ja sanoi ettei mikään öljyäminen voi repeämiltä säästää, että niitä tulee jos tulee. Öljy vaikuttaa kuitenkin vaan niin pintakerroksiin, eikä vaikuta paikkojen venymiseen mitenkään. Ei ollut ainakaan hän törmännyt opiskeluissa tai töissä tähän öljyämisasiaan. Mutta tiedä sitten…

Tosta ikenien vuotamisesta mun piti myös kommentoida. Mua on aina kielletty harjaamasta liikaa ja liian lujaa, kun voi ien lähteä pakenemaan hampaan juurelta. Sen sijaan on kehotettu käyttämään sellasia kumisia hammastikkuja. Niillä putsaan hammasvälit tuolta ihan ienrajasta (tuntui kyllä alkuun tosi ilkeeltä mutta siihen tottui), ja hyvänä on pysynyt sekä hampaat että ikenet.

Jaksamisia kaikille, joilla on miesten kanssa murheita! :hug: Niin kuin täällä on muutkin jo sanoneet, niin varmaan reagoivat nyt omalla tavallaan tulevaan elämänmuutokseen... Kannattaa myös puhua, puhua ja puhua, koska miehet ei tod. ole ajatustenlukijoita, eikä välttämättä aina ymmärrä meidän naisten toiveita, jos niitä ei ihan suoraan kerrota. On ne miehet joskus niin paukapäitä, mutta kuitenkaan ilman niitäkään ei osattais olla. :heart:

(.) Mittasin eilen mahanympäryksen, kun muistin etten ollut sitä aikoihin tehnyt. Ehkä kahteen viikkoon (?). No, se oli samat 102 cm kun viimeksikin! Kummallista. Maha kyllä tuntuu kasvavan…
Kaikki ihan hyvin tällä suunnalla. Mitään liitoskipuja ei ole, ja nukkunutkin olen aika hyvin. Harkkasupistukset on muuttunu koko ajan vaan napakammiksi ja napakammiksi, niitä tulee tiheeseen sekä liikkuessa että levossa, tuntuu epämukavilta mutta ei nyt varsinaisesti kivuliailta. Voi kun ne vähän jo kypsyttäis paikkoja, ettei tarttis sinne huhtikuulle nyyttiä odottaa!

Kamalasti oli näemmä taas kertynyt asiaa. Viikonloput menee yleensä miehen kanssa puuhastellessa, niin ei sillon viitti linnottautua tänne koneelle kirjottelemaan. :) Sori siis taas tällanen romaani. Mut nyt ompelemaan taas jotain! Vointeja kaikille!

Nanna 32+6
 
zuza ihanaa kun pikkuinen on saanut lisää aikaa masussa, toivottovasti kaikki menee hyvin, tsemppejä sinne!:heart:

candlelight ihana masu!:)

hp hyvin oot laittanut ton tekstin!:D

könkkänä laitahan kuvia sit tänne sun aherteluista, haluun nähä ne.
ihanaa kun porukat jaksaa laittaa tänne mitä kaikkee on keksinyt ajan kuluksi.=)

miehet mitä vois sanoa heistä.... huomaa kyl et ne ovat ihan eri planeetalta kun me naiset! jaksamisia kaikille ukkojensa kanssa!:hug:
mul nyt toistaiseksi menee vaan hermot omaan ukkoon ku sitä ei oo kiinnostanut viime aikoina muu kuin pleikkarilla pelaaminen tai koneella nyhjöttäminen. kämpässäkin olis vaik mitä laittoo nii ei saa sitä tekemään, en sit tiiä onks se tää kun raha-asiat nyt tosi tiukilla nii oon huomannut et se sulkeutuu pelimaailmaan kun sitä masentaa...
no, parin viikon päästä sil on työporukoitten ruotsin risteily nii ehkä se vähän piristää, ei meinannut lähtee sinne ku olen kuulemma jo nii loppuvaiheessa mut innostui sit kun sanoin et lähe vaa kyllä mie pärjään, ei tää kumminkaan vielä synny... ja jos jotain odottamatonta tapahtuis nii on tukijoukko lähellä, appivanhemmille soitto vaa nii sais muksut sinne, asuvat naapurissa, sekä omasta äidistä sais sit itselle tukea...

alapään öljyämisestä on ollut puhetta, en osaa ottaa sen suuremmin kantaa kuin et sain repeämiä kun synnytin esikoisen ja nää kaks muuta jotka ovat tulleet viel nopsaan ja olleet kumminki 4kilon paikkeilla nii säilynyt paikat ehjinä enkä ole voidellut/ venytellyt paikkoja millään... nii voiskohan toikin olla aika yksilöllistä!

täällähän alkaa olla jo joillain melkein täysviikkosia muksuja masussa! onnea heille!:)

nanna olen itekin miettinyt täs et ehkä noilla vierekkäin istuttavilla vaunuilla on kumminki helpompi mennä kun paino jakaantuu vierekkäin, eikä edestä taakse, mut mihinkää ahtaisiin kauppoihin noilla ei kyl mennä vaik ovatkin aika kaposet mukamas.

täs ollaan saatu iteään niskasta kii ja pesty vauvanvaatteita, nyt pitäis alkaa väsää sitä tehtävälistaa mitä kaikkee vois viel puuhailla ennen kuin vaaveli on täällä....

pepper& typy 32+6
 
Onnittelut jo vauvan syliin saaneille ja Zuzalle tsemppiä sairaalaan.

Ihanan aktiivisia palstailijoita ootte, neljässä päivässä tullut viisi sivua tekstiä :D

Nanna: Toi alapään vihlominen kävellessä kuulostaa liitoskivuilta eli vauvan liikkeet ei aiheuta niitä, vaan häpyluun liitokset alkaa venyä. Täytyy yrittää ajatella vaan, että ne valmistaa synnytykseen, vaikka ne kamalalta tuntuvatkin. Mulla tulee niitä välillä ihan istuessakin ja kävellessä on aina pakko pysähtyä.

Alakerran öljyämisestä oon ymmärtänyt, ettei se öljyäminen niinkään mitään auta, vaan että tarkoitus ois sen öljyn avulla venyttää paikkoja valmiiksi. Heh, tähän on kehitetty ihan synnytysharjoittelulaitekin: Raskaus, synnytys ja naistentaudit - Synnytysharjoitusväline EPI-NO Delphine Plus - Pedihealth Oy

Mulla on kanssa vatsanympärys ollut jo pitkään sama, vaikka vatsa kyllä tuntuu kasvavan. Sain tosin viime viikolla lähetteen lisäultraan alakäyrän alapuolella matelevan SF-mitan takia. Toivottavasti kaikki on kunnossa ja vauva on vaan laskeutunut jo alaspäin, ettei istukan toiminnassa tms. oo mitään häikkää...

Meillä on sama kuin Sonella, tuntuu, että mies on ´linnottautunut´ nyt kotiin eikä käy juuri missään. Ihan kivahan se toisaalta on, mutta oon alkanut miettiä, että koskahan sitä alkaa ahdistaa sen takia, kun se ei käy missään… Tsemppiä kaikille, etenkin Emsulille, miesten raskauskriisien kanssa.

Mä liukastuin kanssa eilen, mutta onneksi menin kylki edellä olkapäälle ja kankulle. Hetken tuntui mahassa ikävältä, varmaan johtui vaan lihasten äkillisestä jännityksestä, mutta meni nopeasti ohi. Mutta kyllähän siinä ehti vähän itse säikähtää!

Raskauden jälkeiseltä elämältä odotan sitä, että pääsee (sitten joskus kaukana tulevaisuudessa) juoksemaan, shoppailemaan uusia kesävaatteita, maistelemaan viiniä ja että voi huolettomammin syödä mitä vaan (homejuustoja!!) :p Ja tietysti sitä, että pääsee selkäsäryistä, närästyksestä ja muista vaivoista eroon. Masusta mulla ei niin kiire ole eroon, koska se ei juurikaan tule vielä tielle ja vauvan möyryäminen tuntuu aika ihanalta :heart:

Como 34+3
 
Kuulostaa hyvältä Zuza. Kiva kun pidät meidät ajantasalla :) Nyt ei malta olla poissa näiltä sivuilta, kun alkaa tapahtua.

Tsempit Santzuulle!

Voi noita miehiä. Voin tuntea teidän turhautumisen tässä asiassa. Olin pettynyt, kun esikon kanssa mies jäi aluksi kotiin vain muutamaksi päiväksi. Jo on kumma, jos muut asiat menevät tällaisten edelle. Äiti ei voi valita laskettua aikaa ja näin ollen äitiysloman tai synnytyksen ajankohtaa. Mies voi tehdä valintoja ja näköjään tekee myös ikäviä :headwall:
 
Zuza pikkuhiljaa pääsette tavoitteeseen :) Mukava on kyllä tosiaan kuulla väliaikatiedotteita!

Nanna ja kestovaipat just tori.fi:stä ostin lisää noita, sellasen paketin missä oli 2 AIO-vaippaa, kymmeniä sisä -ja kuorivaippoja ja lisäimuja ja harsojakin vielä ja 50 e nuo makso. Monet pyytää kyllä enemmän, aika paljon ehkä oon käyttäny sitten aikaa noiden metsästämiseen. Nyt alkaa meillä olla sellaset varastot jo vaippoja että varmaan viikon kestäis olla pesemättä :LOL:

Flunssa tutuu nyt olevan täälläkin ihan hiton tiukassa. Jotenkin olo on niin paljon karseempi kun ikinä ennen tällasessa normaalissa nuhakuumeessa. Ja Kurkkukipu ja nuha vavottaa yöt, viime yönä jopa kolme tuntia unta |O

Dania mie kans nukun päikkäreitä, saatan kahdetkin päivässä ottaa, kun yöt on niin huonoja. -Ja siis tosiaan ekat päikkärit voi hyvin olla siinä yhdeksältä aamulla :D

Mam miula vauvan liikeet kans sattuu, ne vihloo tuonne lantion ja kohdunsuun alueelle, seisaalla ja varsinkin selinmakuulla tuntuu erityisen inhottavalta. Meillä kans kun on iso vauva ja se on jo jossain syvällä lantiossa, niin siihen tuon tosiaan yhdistän.

Jos tää flunssa loppuis niin voisin alottaa loppurutistuksen niden vauvan kamojen kanssa. Mikähän ihme se on, että niin moni on meistäkin loppusuoralla saanu jonkun pöpön? Miein oon ihan terve ollu koko raskauden ajan muuten :O

Nippa ja Paavo 35+2
 
Emsuli Todella ikävää kuulla tuollaista :( toisaalta hyvä, että miehesi oli rehellinen ja pääsette yhdessä käsittelemään asiaa. Voimia!

Mahanympärys on täällä 125-127cm, riippuen mihin aikaan päivästä mittaa..

Zuzalle tsemppiä synnytykseen!

Mullakin liitoskivut on olleet ihan järkyttäviä jo useita viikkoja. Itkettää suoraan sanoen. Nivuset, häpyluu, yläreidet, alamaha ja lantio kokonaan tuntuu olevan hajoamispisteessä. Yölläkin kylkeä vaihtaessa sattuu niin perhanasti ja lantio vaan naksahtelee.. Toivottavasti tietää nopeaa ja helppoa synnytystä ;)

( . ) Mitä mahtaa poju masussa tehdä? Kauhea änkeminen ja välillä tulee painetta alamahaan, mahtaiskohan yrittää laskeutua? Toivossa on hyvä elää..

Nallu ja pikkuveli 35+2
 
Ei pylly suoraan sanottuna, olin kirjottanut hillittömän tekstin ja se katos kun pieru saharaan.. äääh..

Zuza paljon tsemppiä sinne! Ihanaa kohta saatte pikkasen syliin. :)

Mullekkin on ilmeisesti tulossa joku flunssa korvat on nyt toista päivää lukossa, en kuule mitään tai siltä ainakin tuntuu ja aamulla oli jotenkin vaikea nousta, vetämätön olo. Muita oireita ei toistaiseksi ole..kopkop..

Kävin kuitenkin käpystelemässä tuolle metsässä auringonpaisteessa koirien kanssa puoltoista tuntia. Eikä tuntunut nivusissa yhtään niin pahalta kuin ennne. :O MIstähän sekin johtui..

Raskauden jälkeiseltä elämältä
mäkin ootan sitä, että saa syödä ja juoda :D mitä vaan. Pääsee liikkumaan kunnolla, jumppaan, salille, pelaa sulkista, juoksemaan, ihanmitä vaa mitä oon nyt kateellisena kuunnellut muiden tekevän ja itse en ole pystynyt. En alkuun sen kovan pahoinvoinnin takia joka kesti reilut 4kk ja en nyt myöhemminkään kaiken muun takia.. :( Sitten odotan myös sitä, että saan leittautua nätiksi taas ja toivon jossain vaiheessa mahtuvani vanhoihin vaatteisiin taas. :)

Tuohon miesasiaan en oikein tiedä mitä sanoisin, ehkä ne tosiaan reagoivat jännitykseen ja pelkoon noin ja tarvitsevat vain aikaa sulatella asiaa. Ehkä asioista pitäisi heidän kanssa puhua(?) Mun on pakko tähän sanoa, että tuo minun mies on kyllä todella ihana ja ottanut mut huomioon kaikella tavalla. :) vaikka tiedän, että häntäkin jännittää ja pelottaa paljon. Täytyy hälle nostaa hattua siitä, että on mua jaksanut kaiken tän kiukuttelun ja muun kanssa tässä matkan varrella tosi hyvin. Vaikka on varmaan tehnyt hälle tiukkaa ja on ajatellut välillä, uskoisin, että ei jumalauta mikä akka.. :x pakko sanoa, että olen ollut välillä ihan kamala hirviö ja kadun sitä kyllä. :( :snotty:

Huoh, sellasta. En muista enää mitä olin siihen alkuperäseen kirjottanut ja pää lyö ihan tyhjää..

Pikku M 35+2
 
Tulin tänne itkemään taas kun mulla on niin hirveät kivut alapäässä :'( vauvan liikkeet sattuu kävelessä tai paikallaan.. Pidätte mua varmaan osa ihan hirveänä kun tällaisina hetkinä toivon raskaana olon jo päättyvän :( ihan hirveitä kipuja.. :'( mam ja risbe 36+3 edelleen.
 

Yhteistyössä