*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Helmikuussa

mammutille onnittelut pojusta!:flower: toivottovasti olet jo päässyt nuuhkuttamaan toista!:hug:

tänään ei tarvinnut käydä kuin parissa kaupassa pyörähtämässä nii johan alkoi ristiselkään sattuu ja tuntui et jalatkin meinas puutuu alta, tällaistakö tää loppuaika nyt on, miekin haaveilin joku päivä täs lähtee kaupungille kiertelee huvikseen mutten taidakaan...:kieh:

emsulille tsemppejä, toivottovasti kun synnytys lähtee käyntiin nii olis vauhdikkaampaa silloin, eikä enää kauan tarvis kärvistellä.

pepper& typy 35+3
 
Viimeksi muokattu:
Onnittelut Nippatäti, Omppulimu ja Mammutti.!!!!
Koita mammutti kestää. Pyydä kyyti vaikka pyörätuolilla vauvan luokse tai uhkaa ryömiä, niin minäkin tein niin pääsin sängyllä katsomaan!

Emsulille tsemmpiä. Jos nuo on niitä nappeja mitä laitetaan kohdunsuulle, mulla meni 6 kpl 4-5h välein.. Hiljaa hyvä tulee tai sit nopsaan !!
 
Johan miulla oli kiire saada tuo ed. viesti matkaan ;)

Kirpun eka neuvola oli tänään. Painoa 2150g ja kaikki ok. Saatiin joku pampersin näytelaatikko missä oli siteitä, body, rasvoja ym. Ja neuvolatädiltä d-vitamiinitipat.
Viikon päästä taas uusiksi.


Zuza ja kirppu
 
Vauvaonnittelut omppulimulle, nippatädille ja mammutille!! :flower:

Mammutti Voimia sinne :hug:

Tuttipulloja mä ostin vain yhden. En haluaisi ottaa pulloja ollenkaan käyttöön, joten tuo yksi on vaan varuilla jos imetys ei lähdekään sujumaan. Haetaan sitten kaupasta lisää jos tarvis.

( . ) Olin sitten eilen synnytysvastaanotolla sen jalan takia, polilta käskettiin näyttämään jotta mahdollinen tukos saadaan poissuljettua. Makasin käyrilläkin ja ne oli ok. Lääkärin mielestä ei ole tukosta, mutta pitää nyt tarkkailla ja ultrataan jalka jos siltä vaikuttaa.

Jotenkin tuli tuolla svo:lla sellainen olo, että "tännekkö pitää tulla kun synnyttää". Taisi vaan jännitys iskeä, kun h-hetki on jo niin lähellä. Tilat oli tosi ahtaat ja isähän ei sinne alkutarkastukseen (mikä lie) pääse mukaan, vaan joutuu käytävällä odottamaan. Kiva siellä jännityksessä ja hormoneissa yksin olla :( No toivottavasti siellä ei tarvitse kauaa olla, vaan pääsisi pian saliin tositoimiin.

Nallu ja pikkuveli 37+6
 
Onnea Mammutti ja sintti pienestä pojasta!

Emsulille kovasti tsemppiä, toivottavasti synnytys lähtee pian todenteolla käyntiin.

Mulla on kans useampia noita imetystoppeja Lindexiltä sekä vastaavia H&M:ltä. Mulla ne on olleet lähinnä yöpaitakäytössä, niin ei ole tarvinnut pitää öisin liivejä ja on kuitenkin saanut liivinsuojat paikoilleen, ettei ole joka paikka maidossa. Millipillille vinkiksi, että jos ei halua ostaa liivejä etukäteen, kun ei tiedä kokoa, nämä topit, jotka aukeaa samalla periaatteella kuin liivit, mutta jotka ovat kooltaan joustavampia, on ainakin alkuun hyvä vaihtoehto imetysliiveille. Mulla on molemmilla aikasemmilla kerroilla ollut näitä sairaalassakin mukana ja aion ottaa nytkin. Jojona, mun mielestä Lindexit ei missään myy enää varsinaisesti äitiysvaatteita, mutta imetysliivit ja -topit kuuluu kuitenkin valikoimiin kaikissa myymälöissä.

Tuttipullot ja tutit
keittelen kattilassa hellalla, en ole kokenut tarpeelliseksi hankkia mitään erillistä laitetta hommaan. Jos pulloa tarvitsee vain satunnaisesti, parikin riittää. Meillä nuorempi poika ei meinannut millään oppia syömään pullosta, joten silloin tuli hankittua monta erilaista mallia kokeillessa, josko jonkunmallinen tutti olisi kelvannut. Nyt löytyy sitten pulloja kunnon valikoima, uudet tutit olen vain niihin nyt hankkinut.

Rintapumpun olen kokenut ehdottoman hyödylliseksi ja erityisesti alussa, kun maito nousee ja vauva ei vielä syö paljoa, se on ollut ihan välttämätön oman olon helpottamiseksi. Minä en sitä ennen esikoisen syntymää ollut hankkinut, ja heti ensimmäisenä kotiutumisen jälkeisenä päivänä mies joutui lähtemään pumppuostoksille, kun olo täysien rintojen kanssa kävi niin tukalaksi. Käsikäyttöisellä varmasti pärjää, jos pumppailee vain satunnaisesti.

(.) Liitoskivut äityi eilen ihan uusiin mittasuhteisiin ja häpyliitos alkoi napsua kävellessä. Ajattelin, että tätäkö tämä nyt on vielä useamman viikon. Tänään on onneksi ollut parempi päivä, kun olen malttanut makoillakin välillä. Vaikka kävin ruokakauppareissun, kipuja ei nyt ole juuri ollenkaan.

Piikunen 34+6 (varmuudella kasassa vielä maaliskuussa, mutta toivottavasti ei enää huhtikuussa..)
 
Oi Nopponen kiva, että sulla on hyvä fiilis ja elämä hymyilee. Eiköhän teidän pieni ole jo 2,5kg. Nämä pienet ovat uskomattoman sitkeitä kavereita. Siksi en pelännyt keskosuutta, kun riittävän hyville viikoille päästiin. Meille tosin puhuttiin sairaalassa, että näillä viikoilla syntyneet eivät ole niin sitkeitä kuin pienemmät, jotka joutuvat taistelemaan elämässä. Näillä "isommilla" kun ei ole hätää, niin eivät turhia kiirehdi mm. syömisissä jne.

Särö etköhän sinäkin osaa olla rennommin toisen lapsen kanssa, etenkin jos ei ole suurempia murheita. Kohta se selviää :)

Onnea omppis, Nippatäti ja Mammutti! Kiitos synnytyskertomuksista! Nyt synnytys on teilläkin takana. Pikaista toipumista erityisesti Mammutille ja toivottavasti olet nähnyt jo vauvasi. Eiköhän vauvan hoitaminen nopeuta paranemista. Vauvalle voimia toipumiseen! Sinun läsnäolosi varmasti auttaa vauvaa toipumaan
Toivottavasti Nipan murheet ovat takanapäin ja pääset nauttimaan perhe-elämästä ja herkuista :)

Zuza hienosti teidänkin pienokainen on kasvanut!

Leolle ja Nannalle erityistsempit! Täällä toivotaan parasta, ettei kummallakaan ole kyse mistään vakavasta.

Pihjalla taisi olla tänään sektio. Mitenköhän siellä on mennyt?

Me käytiin pari päivää sitten neuvolassa ja poika painoi 2,8kg. Painoa tulee 40-50g päivässä. Välillä poika viihtyy pitkiäkin aikoja rinnalla, joten ei ihme, että painoa kertyy. Meillä taas on ollut päinvastoin kuin Nopposella. Esikoinen pulautteli tätä enemmän. Tämä poika ei juurikaan pulauttele. Hyvä niin. Rauta jättää vaatteisiin tahroja, joten ehkä nyt kaikki vaatteet eivät mene pilalle. Yöt sujuu meillä hyvin. Kotona ollaanpaljon, mutta en ole kaivannut juurikaan mihinkään.

Minx ja poika 3vk 1pv
 
Viimeksi muokattu:
Tuttipulloja olen ostanut kaksi, tutteja en vielä yhtään. Mä en oikein tiedä mitä mieltä tutista olisin, meillä päin myös suosituksena että kahteen vkoon ei tuttia ennen kuin imetys on lähtenyt kunnolla käyntiin.

Painonnousu hermostuttaa nyt ihan vakavissaan. Maanantaina neuvolassa 69.2 ja äsken kotipuntarilla 70.6. Neljässä päivässä 1400g lisää enkä ole mitenkään turvoksissa, naama normaali, sormukset menee sormeen, nilkat normaalit. Vessassa ravaan öisin 1-2h välein eli pissakin huilaa. APUA :O. Verenpaine oli maanantaina 138 / 84 eli ei myrkytyskään ole kyseessä. Ihan normaalisti oon syönyt.

Mullahan on RaDi, että onkohan vauva nyt räjähtänyt järkyttäviin mittoihin? Mitä h*lvettiä mä teen!?!? Eivät tällä paikkakunnalla antaneet painonnousun ja sf-mitan perusteella ultra-aikaa enää. Viimeksi kävin 15.1. ultrassa ja silloin koko oli normaali mut mut... johonkinhan nuo kilot menee--> vauvaan?

terv. Epätoivoinen Niittypulla
 
Viimeksi muokattu:
Nallu: tuli tuosta SVOsta mieleen että minusta se on oikeasti kamala ja inhottava paikka, kätilöt ovat törkeitä puhelimessa jos sinne soittaa ja paikan päällä juoruilevat ja vähättelevät/haukkuvat potilaat pystyyn jotka sinne soittavat tai ovat jo lähteneet, ikävä fiilis tulee kun sinne on mennyt tai soittanut :( täällä osastolla sen puoleen on paljon mukavampia kätilöitä :D
Ja onhan se tosiaan ahdas ja juurikin inhottavaa kun mies joutuu sielä käytävällä odottelemaan... Toivottavasti sinulle sattuisi mukava kätilö silloin kun menet synnyttämään :)!!!
 
Onnea omppulimu, Nippatäti ja Mammutti pienistä kääröistä! :)
Mammutille erityis tsempit; samassa tilanteessa olin silloin 1kk sitten... Minut vietiin sängyllä myös vauvan luo kun surkeena sitä vaadin...

Emsulille myös isot tsempit! Toivottavasti vaavi tajuaa kohta alkaa tulla kun vedetkin jo meni... ;)

Minx:Onpas hienosti poika kasvanut siellä! Kävin tänään ostaan cuplatonia ja relatippoja ni ei oo tänään juurikaan puklaillut... toivottavasti siis niistä on apua ni ei aina kipristelis syönnin päälle massua, helpotus kun yleensä on tullut röyhtäisystä tai puklusta... : / Minkä merkkistä rautalääkettä teillä on? Arvelin ku tänään aloiteltiin tuo meidän rautalääke pojalle ni se oli ihan kirkasta ja sattui hiukan puklauttaan lääkkeen annon jälkeen eikä siinä puklussa ollu mitään väriä...? Nimittäin varoittelivat osastoltakin et puklu sit sotkee raudan takia... ?? Meillä on Fer-In-Sol-merkkistä...

Eilen oli neuvolatädin käynti ja olihan sitä painoa sen 2,5kg poitsulla jo... Heti on eilen ja tänään siis vaunuteltu, eilen 20min, tänään jopa 45min ku oli niiiiiin makee ilma ja aurinko paistoi ni ei millään malttanut sisälle lähteä... Saakohan sitä jo kohta puoliin olla kauemmin?? Vaan miten pitkään pitää totutella...??? Talvivauvoista kun ei aikaisempaa kokemusta... Mulla kuitenkin vaununkopassa harsokin siinä aukon edessä elikkäs hengitys ilmakaan ei ns. raakaa pakkasilmaa... Enkä ny toki kovin kylmällä noin pienen kanssa edes lähdekään, mut nyt ainakin lupaillu hyvää ilmaa ens viikolle... ;)

Hyvää v.loppua mammat! Kukahan jakaantuu seuraavaksi??

Nopponen ja poika 4vk
 
Voi ihanuutta- täällä ollaan vauvauduttu ihan urakalla!:heart: Onnea hurjan paljon Nippatäti, Mammutti ja sintti ja omppulimppu!

Emsulille tsempit! ja muillekin, jotka ovat jo tositoimiin päässeet.

ImetyspaidoistaMulla ei ollut esikoisen aikana yhtään ja hyvin pärjättiin, mut nyt aattelin et jos yhden tai kaksi hankkisi. Etukäteen en uskalla kyllä hankkia kuin yhden..pitääkin kohta surffailla. Niin ja collarit pitää hankkia kotiutumishousuiksi ehdottomasti... Joo, hoidan tänkin huomenna. Kiitos muistutuksista:)

Täällä on vihdoin sellainen olo, että raskaana ollaan. Liitoskivut on aika tuskaa, etenkin jos on erehtynyt päivällä liikkumaan. Muutenkin olo on raskas ja kömpelö. Tyttöni 2 ja puol v kysyi multa toissapäivänä :"Miten sinä voit olla noin nopea pukemaan, kun olet NOIN isokokoinen??" :) Hirveesti tyttö jo odottaa "Milliä" ja suunnittelee mitä sitten yhdessä tehdään,kun Milli on syntynyt:

Itse en edelleenkään silti oikein käsitä, että tässä ollaan loppusuoralla(noista yllä mainitsemistani kivuista huolimatta). En siis sisäistä, että meille on tulossa vauva, lapsi, toinen ihme.... Onko tätä kenelläkään muulla? Ettei oikeasti tunnu siltä, että tässä ois kohta vauva kainalossa... Ja vielä enemmän tuntuu, et mies ei edelleenkään ymmärrä että oon raskaana:LOL: Tai sitten mä oon vaan niin parantumattoman huomionkipee, ettei mulle riitä mikään.....

Valmistelut on kai ok vaiheessa, mutta siis vaiheessa. Tuttipullot vielä keittämättä, sairaalakassi ja tytön kassi pakkaamatta ja pinnis hakematta tosin.... Eli ehkä huomenna vois alkaa tomeraksi.....

Triida ja Milli 36+1
 
Viimeksi muokattu:
Emsulille tsemppiä, toivottavasti saat pian vauvan kainaloon!

Steriloinnista keitin pullot ja tutit kattilassa hellalla, sai kaikki sinne hyvin kerralla. En vielä uskaltanut kokeilla sitä MAM tuttien mikro-sterilointi-koteloa. :)

(.) Tänään oli neuvola. Kaikki hyvin siellä, pissa puhdas, paineet kunnossa. Hemoglobiinia ei mitannut kun oli viimeksikin raudalla noussut niin hyvin. Sf-mitta oli 36, eli yläkäyrällä mennään. Päästiin kurkkaamaan vauvaa ultralla!:heart: Hän oli raivotarjonnassa ja asettunut jo aika hyvin lähtökuoppiin. Sykkeet olivat hyvät ja liikkui hyvin. Alan olla jo tosi malttamaton, haluisin hänet jo syliin! :heart: Tänään on pikkuinen ollut muutenkin hyvin aktiivinen ja tykännyt möyrytä ja myllertää.
Esikoisella alkoi hiihtoloma joten leivottiin hänen kanssaa muffineja ja katsottiin elokuva.

CL ja poju 38+5
 
Iltaa mammat!

Tuun nyt tosi omanapaisesti kertomaan vielä tämän päivän kuulumiset. Meillähän oli siis se synnärille tutustuminen tänään. Ajattelin että kun siellä nyt kerran ollaan, niin samallahan voisin käydä päivystyksen puolella kysymässä, voisko ne tarkistaa vatsan tilanteen sen kylkirysähdyksen jälkeen. Kuulemma tollasissa tilanteissa olisivat ottaneet herkästi seurantaankin, jos vaan olisin tullu heti haaverin jälkeen. Mutta mä kun oon sellanen, etten yleensä mene lääkäriin ennen ku pää on kainalossa... :ashamed:
No, pääsin siis onneksi ultrattavaksi, ja kaikki oli hyvin. Vauva liikkui kovastikin, istukka oli ehjä, lapsivettä normaalisti, kaikki virtaukset ok. Lääkäri otti samalla myös ne vauvan mitat, jotka mua on niin jännittänyt. Välillä pelottanut että jos vauva kasvaa ihan jättiläiseksi, ja välillä taas huolettanut että kasvaako se tarpeeksi. Ja mittausten tulos oli se, että vauva kasvaa aivan tasan tarkkaan keskikäyrällä. :D Painoarvio oli nyt n. 2660 g, mutta se saattoi olla hieman yläkanttiin, kun lääkäri ei saanut vauvan asennon takia otettua mittoja ihan suoraan. Huh helpotus, kaikki siis niin hyvin mahassa kun voi olla. :heart: Sain samalla kertaa mielenrauhan moniin vaivanneisiin asioihin.

Helpottunut Nanna 35+3
 
sykkeistä eikös ne niin sano, että tytön sykkeet olis korkeemmat, mutta ainahan se on se 50% mahdollisuus mennä toisinkin päin :D

könkkänä mulla ei ainakaan paljoa tuo lisämagneesium oo auttanu, tosi kramppiherkkiä on mun lihakset silti :/

kwaidan sullakin varmasti synnytys käynnistyy ilman merkin merkkiä, kun noin hyvin vielä voit ;)

omppu ihana lukea teidän kotiarkea :) Nauttikaahan, kun saatte nuuskutella ja ihastella pientä nyyttiä :heart:

mammutti tuhannesti onnea teillekin nyytistä!! :flower:

e79 meillä on tasan yks tuttipullo ja hommaan sitten lisää, jos tarvetta on. Esikoinen ei suostunu juomaan pullosta ollenkaan, joten ei niitä etukäteen kannata ihan hirveää määrää hommata :) Käsikäyttösellä rintapumpulla pärjää mun mielestä oikein hyvin. Se on kätevä vehje, sillä saa hieman helpotettua omaa oloa, jos tissit paisuu liiaksi, niin saa vähän tyhjentää. Itellä ainakin rintatulehdus tuli tosi helposti, kun oli toinen tissi liian täynnä ja sai kylmää. Ihan sen vuoksi ja oman olotilan vuoksi saattaa joutua pumppailemaan.

Minx voia ajatella, teidänkin poika on jo kohta kuukauden vanha, ihanaa :) Kovasti se pikkuinen kasvaa ja ei enää ookkaan niin pikkuinen :heart:

Ja nopposella sama juttu, hui miten sitä onkin jo aikaa, kun ootte saanu vaavin syliinne :heart:

Triida Täällä ilmoittautuu yksi, jolle ei ole vieläkään iskostunut päähän, että nyytti saattaa olla kohta sylissä :D Välillä tulee sellaisia välähdyksiä, että kohta se voi olla tässä, mutta jotenkin ajatus synnytyksestä ja toisesta lapsesta tuntuu tosi kaukausilta :confused: :D No, eiköhän se sitten viimestään kolahda, kun nyytti on sylissä ;)

Nanna no olipas hyvä, että kävit siinä samalla, niin sait mielenrauhan :)

(.) omaan eloon ei tälläkään kertaa kummempaa. Neuvola oli tänään ja vauva on kiinnittynyt, jihuuuuuu!! *Tuulettaa* :) Nyt saan lopettaa ressaamisen, jos vedet menee. Ei tarvi ainakaan lanssilla lähteä pillit ulvoen :D Terkka myös meinasi, että olen kasvoista sen näköinen, että synnytys voi olla lähellä :O hui, mua alko ihan jännittämään. Tosin itestäkin tuntuu, että kasvot oli varsinkin eilen jotenkin kumman turvonneet :D Täytyy toivoa, että tuo meidän konkari terkka on oikeassa ;) Tosin, mulle kyllä sopis, että tää vauva tulis ens viikonloppuna pe-su akselilla, nii sais kivan synttäripäivänkin. :LOL: Mulla on jotenkin tänään tullu kauheen seesteinen olo, ei oo kiire synnyttään. Jotenkin ajattelin, että saan antaa vielä hetken kaiken huomion esikoiselle, niin nautin nyt siitä. Jep jep, kysykääpä viikon päästä uudestaan kuin seesteinen olo mulla sitten on :LOL: (Täällä siis yksi realisti, joka ei usko synnytyksen käynnistyvän vielä hetkeen) ;)

Alisa & Hippu 38+6 (huomenna paukkuu uudet pyöreät) :D
 
Mammutille ja sintille ihan mahtavan paljon onnea ja kovasti voimia toipumiseen!

Nanna*83 Loistavaa, että pääsit hyödyntämään päivystyksen ultrapalvelut ja hienoa, kun vauvelilla kaikki hyvin! Nyt vaan levollisin mielin loppua kohden :heart: Toivotaan, että kylki paranee pian itsestään. Millainen mielikuva sinulle muuten jäi sairaalaan tutustumisesta?

Triida Itselläni on täysin samanlaiset fiilikset, eli tuntuu aivan uskomattomalta ja epätodelliselta, että meille on todella tulossa toinen vauva. Tuntuu edelleen välillä siltä, että puhun ja elän jonkun toisen elämää ja katson sitä ulkopuolelta. Tänään kyläiltiin kaverin luona ihastelemassa viikon vanhaa pienokaista, meidän esikoiset ovat myös samaa ikäluokkaa. Ajatus siitä, että muutaman viikon päästä olen itse tuossa samassa tilanteessa tuntuu aivan käsittämättömältä. Ehkä sen sitten tajuaa, kun vauva on syntynyt, toivottavasti ainakin :)

*muoks* Alisa84 Huippua, että vauva on kiinnittynyt! Toivotaan terkan osuneen oikeaan synnytyksen enteilyssä. Tosin mun mielestä on vastuutonta, että ne tuollaisia lupailee, jos ei sitten mitään alakaan tapahtua, niin :mad::kieh: !!! Mulle ei ainakaan kukaan saa tuollaisia lupailla ilman, että kantaa myös vastuun lupauksen toteutumisesta :LOL:

(.) Olen tänään poraillut hyllyjä ja lamppuja paikoilleen, korjannut vaatteita ja ollut muutenkin supertehokas! Sairaalakassinkin otin esille, mutta en saanut sinne vielä mitään täytettä, kun päätin pestä kaikki mukaan aikomani vaatteet. Huomenna sitten varmaan en nousekaan sängynpohjalta..

kwaidan ja Puh 37+2
 
Viimeksi muokattu:
Tää on niin tylsää valvoo yöllä kun ei vaan nukuta! Nyt olis kyl hyvä sauma lähtee synnyttää kun oon jo valmiiks hereillä, ollu yhdestä lähtien! :D ja juossu taas koko yön vessasss kirjaimellisesti tyhjennyksellä, nyt ei tarviis peräruiskettakaan :LOL: Muutama suppari, siinäpä se, joten hukkaan taitaa mennä tää kukkuminen ;) Muita yövirkkuja?

Ja mikshei keskellä yötä pitää alkaa märehtiä aina vaikka mitä asioita ja miulla on tapana sit ruveta viel vainoharhasekskin!!! |O

Sone ja Paavo aamukolmen päivitys!! Rv 37+6
 
Sonelle yläfemmat, täällä valvotaan myös. :wave: Heräsin kans vessaan eikä uni tuu takas. Sulla olis kyllä jo hyvä aika lähteä synnyttääkin, kun on enää 2 vk LA:han. :D No, toivottavasti saat kuitenki vielä unen päästä kiinni..

Kwaidan, vastailen sulle myöhemmin tosta synnärikäynnistä, nyt ei oikein osukaan sormet puhelimen näppäimille. :D

Tsempit kaikille yökyöpeleille, toivottavasti saadaan kaikki viel vähän nukuttua... |O

Nanna
 
kaz
Sykkeet ja sukupuoli: Tytöltä oli korkeat sykkeet ja niin on ollut tämän toisenkin kanssa vaikka poika pitäisi olla tulossa. Eli muistaakseni lähemmäs 150 lukema ollut joka käynnillä eli meillä ei uskomus pidä paikkaansa.

Synnytykseen suhtaudun ristiriitaisella asenteella. Nyt siis normaali alatiesynnytys edessä ja mies eilenkin sanoi siskolleen puhelimessa että ei aio olla synnytyksessä mukana. Pelottaa mennä sinne yksin kun kukaan ei ole auttamassa tms. :'( Tilanne on itsellekin täysin uusi kun ei ole aikaisempaa kokemusta joten sekin harmittaa. Toisaalta toivon että mies ei edes tulisi mukaan synnytykseen kun tänäänkin se kysyi että olenko vammainen kun en vie tyttöä käymään ulkona. Minulla ei siis ole ollenkaan talvikamppeita joilla tarkenee ulkona. Äitiystakkikin on alareunasta avoin eli alamahalle osuisi kylmä ilma. Puhumattakaan kengistä joidenlämmöneristys on mennyt jo muutama vuosi takaperin. Eikä tuo pukeutuminenkaan enää mitenkään helppoa ole ja pitkät kävelymatkat sattuuvatsaan ja nivusiin. Miehelläni ei ole minkäänlaista ymmärrystä sen asian suhteen että olen viimeisilläni raskaana. Minä kuulemma vain olen olevinani että en jaksa enkä pysty tekemään kaikkea kuten ennen. Huoh. :/

kaz 37+5
 
Huomenta!
Kiitos tuhannesti tsempeistä:)!!
Ja ihana kuullu myös mammutista+sintistä


Mulla on tylsää ja voin kertoo että tää käynnistys on ihan perseestä!!!
Eilen sain kaikki kolme annosta, supistelikin ihan kiitettävästi mutta tuloksena 1sormelle auki, no sain nukuttua jopa 3tuntia nyt ei supistele kivuliaasti juuri yhtään!! Vaikka olen saanut tänäänkin aamulla lääkkeen niin ei mitään, ainut mitä on tapahtunut niin järjetön määrä verta valui mutta kaikki kuulemma ok!? Ajattelinkin seuraavaksi kun joku tulee käymään niin sanoa että nyt leikkaattr sen vauvan ulos että täällä joku selviäisi edes hengissä..alkaa olemaan pinna kireellä, keskiviikkona meni vedet edelleen yhdessä kasassa...tekisi mieli huutaa kiukusta...ja turhautumisesta... Helvetti miten epäinhimillistä touhua ja on muuten sitten ensimmäinen ja viimeinen kerta kun edes llähden yrittämään synnyttämistä, seuraavan kerran varaan ajan sektioon suoraa, ennemmin olisin nämäkin päivät toipunut leikkauksesta kun kököttänyt täällä sairaalassa odottaen että synnytys edes käynnistyisi... -.- anteeksi tämä avautuminen!!
 
Heips täälä kirjoittelee uusi jäsen!

Olen jo pitemmän aikaa seurannut tätä ketjua ja päätin näin viime metreillä liittyä joukkoon. :) en oo ennen tämmösissä keskusteluissa ollu, joten vaatii vähän opettelua.

eli tietoa vähän: ikää on 21v, ensimmäistä odotan, laskettu aika ois 10.3. Ja synnytyssairaala jkl ja poikahan täältä on tulosa. :)

Sdaa 37 + 6
 
Tervetuloa sdaa! :wave:

Niittyvilla en kyllä oikein jaksa uskoo et tuo painonnousu johtus mistään vauvan kasvupyrähdyksestä. Minulla heittelee paino paljonkin vuorokauden aikana vaikka näkyvää turvotusta ei olekaan. Lisäks neuvolan vaaka tuntuu näyttävän ainakin 0,5 kiloo vähemmän ku kotivaaka et sekin voi selittää tuota. Minusta tuo sinun kokonaispainonnousu on kuitenkin ihan normaali.

Nanna83 Hyvä että pääsit ultraan ja selvis vauvalle painoarviokin, sait sen suhteen mielenrauhan. Ja sieltä sinun kyljestäkään ei tainnut vakavampaa löytyä? Hurjalta nimittäin tuntus jos joutus lähtee synnyttämään kylkiluu murtuneena! Toivotaan et kylkikipu hellittää ennen synnytystä.

Kaz Kylläpäs sinun mies on aika tökerö tuossa suhtautumisessa sinun raskauteen. Minä nostasin kyllä sellasen metelin tollasesta et oksat pois! Ei ne miehet tunnu paljo tajuavan millasta tällasen eturepun kanssa on selvitä normaaleista arkiaskareista, luulevat että on sama asia kun kaljamaha :headwall: Vois tehdä ihan hyvää hänelle tulla synnytykseen mukaan jos se vähän avais silmiä... :hug:

Emsuli Kylläpä sinun pitää nyt vaikeimman kautta käydä tuo käynnistys, ethän sinä pysty lepäämäänkään kunnolla :( Toivotaan et synnytys nyt tänään lähtis käyntiin kunnolla, ymmärrän kyllä ihan täysin sinun fiilikset!

Ihanaa Mammutti että olet päässyt vauvaa syöttämään ja nuuskuttelemaan! :heart:

Särö ja Jalo 39+1
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa mukaan Sdaa!

Onnea vauvautuneille!

Täällä takana hyvä yö. Superhyvä. Taikasanana kapalo. Aiemmat yöt vauva on syönyt tunnin-parin välein. Nyt paketoin pojan joskus kymmenn tienoossa iltasyötön jälkeen kapaloon ja omaan koppaan nukkumaan. Heräsin itse seuraavan kerran yhden aikaan. Puolen tuntia herättelin poikaa syömään. Kun sain hänet viimein hereille, hän tankkasi mahansa täyteen ja jatkoi uniaan. Nostin siis käärön takaisin omaan sänkyynsä. Seuraavan kerran heräsin joskus puoli viiden tienoossa, herätin pojan syömään ja edelleen hän jatkoi uniaan. Kuuden pintaan lapsi heräsi itse, teki kakat vaippaan. Vaihdoin vaipan ja kaveri oli pirteä ja seurusteli vartin verran ihan hereillä ja silmät auki. Näin pitkää juttutuokiota meillä ei ole aiemmin ollut.

Oma vointi on virtaa täynnä kun on saanut nukutuksi näin monta tuntia ja heräillä oman unirytminsä mukaan. Lapsi jatkaa taas uniaan, ja täällä voi lukea aamun lehteä ihan rauhassa. Luksusta!
 
Tervetuloa Sdaa!

Kaz kurja tuo sun miehen suhtautuminen. :( Rupeaa itseäänkin suututtamaan tuollainen ymmärtämättömyys, sanot vaan suorat sanat mokomalle. Sano, et kiinnitätte 3 jauhosäkkiä hänen vatsansa kohdalle ja kuvitelkoon, että jokainen liike sitten vielä sattuu, niin katsotaan miten kauan hää jaksaa tehdä kaikki arkiaskareet.

Emsuli kurjaa kun menee noin vaikeaksi! Tsemppiä!

Posteljooni kiva kuulla, että teillä menee hyvin. :) Upeaa, että ootte saanu nukkua noin hyvin.

Nanna hienoa kun pääsit tarkistettavaksi ja kaikki oli hyvin. Toivottavasti se kylki paranee ennen synnytystä!

Mammutti mahtavaa, että olet päässyt vauvaa katsomaan ja tissittelemään! Jospa pian saisit pikkuisen kainaloon kokonaan!

Toivottavasti yökukkujat sai edes vähän nukuttua! On tämä raskausaika ihanaa kun joka paikkaa särkee ja nukkuakaan ei saa... :D

(.) Täällä esikoinen herätti tuossa kahdeksan aikaan ja noustiin sitten ylös. Vauva on myllännyt mukavasti koko aamun ja tuli tuossa yksi supistuskin. :) Haluisin jo niin päästä synnyttämään, en jaksais enää olla raskaana. :D Jospa sitä menis suihkuun, aamupalalle ja sitten alkaisi touhuamaan jotain. :)

CL ja poju 38+6 huomenna poksutaan taas! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Posteljooni
Huomenta vaan!

( . ) Olen kerrankin nukkunut hyvin, vain yksi vessa käynti :) mutta, mutta, aamulla kun heräsin niin ajattelin, että onpas kevyt olo- ihan kun paino olis siirtynyt ylemmäksi... No, kaivoon dopplerin esiin ja kappas, sydänäänet kuului ihan mun rintalastan alta. Ja nyt hikaileekin ja tuntuu oikealla ylhäällä. Siis voiko olla mahdollista, että tää tyyppi viikoilla 38+3 on kääntynyt takaisin poikittain/perätilaan?? Keskiviikkona oli neuvola ja ultrasivat ja kaikki oli ok, vauva oli kuulemma hyvin hollilla pää alaspäin ja kuulemma melko alhaalla. Mun seuraava neuvola on vasta 40+0 eli vasta melkein 2 viikon päästä... On todella hölmistynyt olo..

Onnea vielä Mammutille kääröstä!!!

sdaa- tervetuloa!

Emsuli- kovasti tsemppiä sinne! Ei kuulosta kivalle yhtään!!

Kaz- ottaa toi sun mies kupoliin! Miten se voi olla noin törkeä? Me käytiin tiukka keskuatelu kotiaskareiata jonkin aikaa sitten kun mies valitti, että hänen pitää kaikki tehdä. Olin todella ärsyyntynyt ja kipakasti sain viestini perille, höystettynä internet linkeillä raskaus miesten näkökulmasta. Sen teki hyvää lukea/kuulla muilta, että sen pitää ihan oikeasti tehdä enemmän nyt kuin aikaisemmin. Että en vain teeskentele.. Muuten on kyllä ollut täysillä raskaudessa mukana. Isot tsempit ja halit sulle. Saisitko vaikka, jonkun kaverin mukaan synnytykseen, jos et saa miestä ruotuun?

Niityvilla- ei toi sun paino mun mielestä hälyttävää ole.. Mulla ainakin nesteen tulee ja menee riippuen kellon ajasta, mitä oon syönyt, nukkumisesta yms...

Triida- hauska kommentti sun 2 vuotiaalta :) ja minäkin olen hieman pöllästynyt, että ihanko totta meille muka tulee vauva... Toivottavasti asian sisäistää viimeistään synnytyksessä :LOL:

CandleLight mun SF mitta oli huimat 40cm 3 päivää sitten, mutta kätilöt ja ultran mukaan vauva on nyt 3,3-3,4 kg ja about 3,8kg viilolla 40, eli on juu, Isoaho, mutta normaali. Toivottavasti ovat oikeassa!!

Kwaidan- näin unta, että synnytti 2 viikkoa etuajassa :)

Sone & Nanna- toivottavasti ootte saaneet hieman levättyä! Se on yleensä minä, joka kirjottelee palstalle noihin aikoihin :)

Ei muuta kuin kivaa lauantaita kaikille!

Rena ja mahdollisesti väärinpäin oleva poju 38+3
 
Miehet ei todellakaan tunnu tajuavan, että raskaus on muutakin kuin iso maha. Tähän liittyy niin paljon muitakin kipuja, särkyjä ja vaivoja. Mulle mahan aiheuttama kömpelyys on pikkujuttu, liitoskivut tässä tappavat kun lantio, lonkat ja selkä on niin kipeitä ettei pysty välillä askeltakaan ottamaan kivutta. Kun istuu hetken sohvalla / koneella ja yrittää lähteä liikkeelle, niin tulee melkein huuto kun nivuseen sattuu hulluna ennen kuin "vertyy".

Voisi kazin mies kokeilla miltä tuntuu liikkua 15kg painavampana sen jälkeen kun joku on ensin potkinut munille, niin alkaa päästä fiilikseen... Lähdepä siinä sit reippaana ulkoilemaan :mad:. Todella törkeää suhtautumista, nyt ois kyllä pikapalaverin paikka jos kommentit on tuota tasoa.

Painokriisini oli varmaankin turvotusta vaikkei se näkyvää ollutkaan. Eilen illalla join sitten reippaasti vettä ja kaksi kuppia vihreää teetä ja ramppasin veskissä koko yön tunnin välein 23-08 (ei suuresti poikkea normaalista, joinain öinä käyn "vain" 2h välein). Tänä aamuna paino oli tyhjällä mahalla 69.2 kotipuntarillakin. Eilen päivällä oli tosiaan sen 70.6, näköjään voi tosiaan heitellä paljonkin vuorokauden sisään! HUH helpotusta, ei tässä tarvinne pelätä vauvan kasvuräjähdystä!

Mammutin imetysjutusta tuli melkein kyyneleet silmiin. Ihanaa :heart:.

Emsulille paljon voimia! Varmasti tuntuu siltä että pää hajoaa, kun tilanne vaan pitkittyy ja joudut päiväkausia kärvistelemään! Mäkin ihmettelen tuota, että näin monta päivää antavat kulua vesien menosta!??! Kunpa pian alkaisi tapahtua!

38 + 2
 

Yhteistyössä