~*~ MAALISKUUN MUSSUKAT 2010 ~*~ tammikuussa

tervetuloa uudet!!!
espresso, aika vähäiseltä kuulostaa noi neuvolakäynnit??? mä asun pk-seudulla ja oon käynyt 6 kertaa, joista 1 oli lääkäri. joka kerta katsotaan hb, paineet, pissa, sydänäänet, paino jne. ja jatkossa alkaa käynnit 2 viikon välein. mulla vielä ollu harvakseltaan käynnit kun esikoisen syntymästä vain vähän aikaa..

eli neuvola oli mulla pari pv sitten, kaikki ok, paitsi että sf oli 32! ja viikkoja tuolloin 30+4, esikoisen kohdalla vasta 33+6 sama mitta! ei sanonut täti mitään, itse kun merkkasin käyrälle, pomppas yläkäyrän yli niin että heilahti. ensi kerralla täytyy kysyä jos mitta edelleen suuri.

poppeli 30+6
 
missLuupää täällä on toinen Hämeenlinnassa synnyttävä. Kaksi lasta olen jo kyseisessä sairaalassa synnyttänyt ja hengissä edelleen :D . Ekasta kerrasta ei ole niin kovin hyviä kokemuksia (kätilö ei ollut järin mieluinen ja mokaili vähän liikaa), mutta toinen kerta meni oikein hyvin. Tämä kolmas nyt on edelleen arvoitus, että onko sektiovauva vai ei... Kaverini on synnyttänyt sekä TAYS:issa että Hämeenlinnassa ja Hämeenlinnasta tykkäsi enemmän.

Hyviä sf-mittoja teillä on. Eilen olin neuvolassa ja sf-mitta oli 23cm ja painoa tullut raskauden alusta 5,5 kiloa. Vauva kuitenkin ihan normaalikokoinen...

Ompus RV 29+5
 
Hei tännehän on tullut taas uusia, tervetuloa.. :)

Espresso, joo ymmärrän aivan hyvin tuntemuksesi. Mulla on myös esikoinen jo (13v), joten tämä kakkonen tavallaan tuntuu kuin saisin ekan, koska ei oo sellaista tuntumaa hoitoon, vaipanvaihtoihin jne vuosikausiin. Täytyy ikään kuin opetella kaikki asiat uudestaan. :)

Ainiin, tuohon vauvakutsugalluppiin en oo muistanut kommentoida. Jotenki mä en oo sen tyyppinen ihminen, joka osaisi luontevasti järjestää mitään kutsuja ja vielä vähemmän olla sellaisessa. Eikä mulla oo kyllä ketään kavereitakaan, jota voisin edes pyytää. :p

Neuvolakäynneistä
.. Muutaman kerran oon käyny, tyyliin kerran kuukaudessa, mutta nyt tiivistyi 2 viikon väleihin näemmä.

Vauva on ollu jo viikkokausia pää alaspäin ja oon tuntenu potkut ylävatsassa. No tänä aamuna järkytys olikin suuri, kun toveri potkikin alavatsassa. Mikä ihme sitä vaivaa?! Ei enää saa kääntyä tuolleen.. :D No, oikeastihan sillä on vielä aikaa pyöriä siellä ihan miten vaan, ja varmaan kääntyykin takaisin pää alaspäin. Silti mua ärsyttää, jos se ny jämähtääkin tolleen pää ylöspäin.. :headwall:

missLuupää, mä synnytin esikoisen aikanaan Hämeenlinnassa KHKS:ssa, eikä oo mitään negatiivista sanottavaa siitä paikasta. Nyt ku oon muuttanu, niin synnytän tän tokan sitten Helsingissä Naistenklinikalla.

Sari8o kyseli proteiinista pissassa. Mulla kans näytti muutamana kertana neuvolassa 1-2 plussalla niitä proteiineja. Sitä tutkittiin, mutta aina labrassa näytti tulokset puhtaita. Elikkä syy johtui valkovuodosta, joka voi aiheuttaa neuvolan testeissä "väärän" tuloksen.
 
Moi!

Synnytystavasta Mulla Ensimmäinen jouduttiin leikkaamaan, enkä mielelläni halua sitä uudelleen kokea. Epiduraalista jäi jalka monta tuntia tunnottomaksi ja hidasti synnytyksen kulkua, joten en mielellään myöskään ota mitään selkärankaan tökittävää puudutusta. Haluaisin olla enemmän aktiivinen ja vaikuttaa synnytyksen kulkuun. Toki tuskin pystyn ihan luomuna menemään. Eniten jäin kaipaamaan sitä tunneta, että "tämä on minun lapsi koska olen sen itse synnyttänyt" ja sitä että saisin vauvan rinnalle synnytyksen jälkeen. Toki minua pelottaa repeämät ja pukamat, jotka mulla on jo nyt (KARSEETA). Sektiossa kun sai pitää ns. omat paikat. Onko teillä muilla noita pukamia?

Vauvakutsuista en aio järjestää, kun mulla ei ole oikein omia kavereita tällä, mikä onkin mulle suuri ongelma. Halauisin jakaa odotuksen ja olla hiekkalaatikolla jonkun kanssa. Ei vaan oo oikein ketään. Toki aion mennä MLL:n ja seurakunna kerhoihin, etten ihan kotiin jämähdä.

Mielialat mulla kans ailahtelee ihan hirveesti... hävettää tää kiukuttelu tää kotona.

Onko jollakin teistä kokemuksia vähäisestä lapsivedestä? Itsellä saattaa olla, koska sf-mitta ei ole juuri kasvanut ja kaikki pienimmtäkin liikkeet ja vauvan hipasu tuntuu ja näkyy päällepäin. Silti terkka anto seuraavan ajan kuun lopuun eli 4 viikoon päähän, vaikka ois pitäny kaiken järjen mukaan alkaa olemaan 2 viikon välein käynnit!!

epäusko ja nassukka 32+4
 
Kirjoittelin joskus syksyllä kerran tai pari ja sen jälkeen olen vain lueskellut.
Jospa sitä näin uuden vuoden kunniaksi yrittäisi vähän enemmän pysyä mukana täällä...
Eli siis 3. lapsi tulossa, la 25.3.
Kaikki on menny hyvin, ei pahoinvointeja, kipuja eikä kolotuksia. Sokereissa vaan saa olla tarkkana. Edellisessä raskaudessa oli raskausdiabetes, joka hoitui ruokavaliolla. Lisäks isällä on II tyypin diabetes ja itellä painoindeksi yli rajan joten riskitekijöitä löytyy ;)
Nytkin sokereita mittailtu ja muutaman vrk:n oli kankussa "mittari" mittaamassa verensokereita 5 min. välein... Maanantaina nyt labrat ja lääkäri joka päättää jatkosta. Toivon että saisin jatkaa ruokavaliolla. Onko täällä muuten kellään kokemusta tosta insuliinihoidosta?

Joku tossa oli kommentoinu harvoja neuvolakäyntejä. Ehkä jotkut muistaa miut siitä, että täällä päin niitä käyntejä on todellakin harvakseltaan ja sitä silloin syksyllä kummasteltiin. 2 normaalia neuvolakäyntiä on vasta ollu. Tosin noiden sokereiden takia olen ruokapäiväkirjaa täytellyt ja sokereita kirjannut, joten niitä on sitte päässy neuvolatädille näyttämään. Samalla olen tietenkin aina vaatinut sydänäänien kuuntelun. Lääkäriä ei ole ollut kertaakaan (paitsi tietty np-ultran teki lääkäri).
Tosin en kamalasti ole kaipaillutkaan enempää neuvolakäyntejä, kun kaikki on menny niin hyvin. Olishan sinne sitte päässy jos jotain vaivaa tai huolta ois ollu.

Jossain vaiheessa täällä käytiin vaunukeskustelua. Meille pitäis hommata tuplarattaat kun tuo keskimmäinen (tai siis tuleva sellainen) on nyt vasta 1v7kk. Kerran kävin jo lastentarvikeliikkeestä kattomassa tarjontaa ja vähän harmittaa kun en ostanu tarjouksessa olleita Emman joggereita (kolme isoa pyörää). Tarjous päättyi tietenkin samana päivänä...
Kamalasti ei ois haluja noihin vaunuihin investoida ja mitä on huutonetistä käytettyjä katellu, niin merkkivaunuista saa käytettynäkin maksaa tosi paljon. Jaksaisko joku vielä kommentoida noita tuplavaunuja? Hyvät / huonot puolet?

No niin, nuorimmainen tässä häiritsee kirjoittamista. Eiköhän tässä tullu tärkeimmät tällä erää.

Lippu korkealle kaikki vaivoista kärsivät! Lopussa saa ihanan palkinnon vaivoistaan. Hirmu nopeesti menny aika tähän asti, kohta se h-hetkikin on käsillä.

Pakkasterkuin,
uppula & poju 29+0
=)
 
Mullakin siis seuraava äpolikäynti laitettiin melkein 4viikon päähän viime kerralla |O
Eli silloin viikkoja on 34 kun olen siellä :LOL: Mielenkiinnolla jään odottelemaan että kestääkö tää raskaus sinne asti.
Vieläkään ei ole tosin tullut kipeitä supistuksia ja harjotussupparitkin ovat kadonneet johonkin, hyvin harvoin tulee, hyvä niin.
Toisaalta olotila on nyt jo sietämättömän tuskainen ja tukala ja innolla tässä lasken päiviä ja viikkoja laskettuun aikaan :LOL:

Mun mielestä myös noi vauvakutsut on vähän niinku kavereiden järjestettävänä mut mun jotkut kaverit ja ystävät kysyivät minulta että meinaanko järjestää :kieh: -En. En tässä kunnossa.

Mielialat on toistaiseksi pysyneet kohdillaan, normaalina. Ei mitään suuria tunteiden purkautumista tms.
:D

Välillä tosin saatan yhtäkkiä muuttua herkäksi ja syyttää miestä siitä että hän ei rakasta minua :ashamed: :LOL: Koska osoittaa liian vähän huomiota minua kohtaan, ainakin minun mielestä (mielestäni miehen pitäisi nyt koko ajan olla halimassa ja pusuttelemassa) B) Mutta tosiaan, nämäkin "kohtaukset" ovat harvassa.

Neuvolakäynneistä: minullakin on tihentyneet nämä, varsinkin nyt kun oli neuvola 4.1 niin seuraava on jo ens viikon torstaina. Ihan sen takia kun NKL lääkäri pisti tajuttoman pitkälle ton seuraavan ajan.

Mutta eipä tällä kertaa muuta, kaikki uudet Tervetuloa ! :flower:

Kinderi & masukit 31+2 :heart:
 
Juu, pukamista on kokemusta.... valitettavasti.
Ne on ollu mielestäni ikävin puoli synnyttämisessä. Molemmissa synnytyksissä tuli ja ne on tosi inhottavat. Muita vaivoja ei oikeestaan ollukaan. Ei suuria repeämiä eikä siis tikkejäkään.
Pukamat sen sijaan vaikeutti istumista. Piti aina asetella pukamat kohilleen enneku pysty alottamaan esim. imetyksen. Onhan niihin jotain voiteita olemassa, mutta en sitten tiijä niitten tehosta. Jotain voidetta miekin pesun jälkeen aina laitoin, mutta en oo vakuuttunu tehosta.

Tosta synnytystavasta vielä että sektiosta ei ole kokemusta, mutta alatiesynnytyksesta 2 positiivista kokemusta. Ekassa sain epiduraalin ja toka tuli luomuna ilman kivunlievitystä. Molemmista jäi hyvä mieli. Tärkeintä siinä on tietty kuunnella itteään ja pysyä rauhallisena. Kyllä ne kätilöt sitten auttaa ja ehdottaa kivunlievitystä jos on tarpeen. Itte en ainakaan kummallakaan kerralla tehny mitään suunnitelmia kivunlievityksen käytöstä. Turha varmaan muutenkaan tarkkoja suunnitelmia tehhä, kun synnytykset voi edetä niin monella tapaa. Mieli avoimena ja rohkeana vaan tulta päin ;)

uppula
 
Jaahas... sitten neuvolasta terveisiä! :wave:
Halavattu sentään, maha on laskeutunut. Ei pystynyt sanomaan onko kokonaan, mutta vauva on alaspäin erittäin hyvin. Kiinnittymistä ei pysty sanomaan kunnolla, kun ei tuntunut pää ollenkaan enään. Eli nyt on sitten tosiaan pystyttävä pitämään tammikuun loppuun asti ainakin nuo jalat ristissä, ettei tää tule täältä ulos =)
Muuten oli kaikki hyvin, mutta tuo huolestutti vähän jo neuvolantätiäkin. Mulla on nyt neuvolat tiheään. Seuraava on 2 viikon päästä ja sen jälkeen loput on merkitty viikon välein ihan viimeiselle viikolle asti, jos sinne asti päästään.
Se on kyllä ihan sieltä ja syvältä ettei meillä ole ultraa neuvolassa. Olis saanut varmistuksen asiaan kunnolla. Nyt vaan täytyy jännätä sitten koko ajan.
Äippäloman alkuunkin olis vielä se 2 viikkoa, joten olin suunnitellut tekeväni töitä ihan kunnolla sinne asti... Se halavatun inventaariokin on vielä hieman vaiheessa...

Synnytystavaksi olin ajatellut ihan alatietä jakkaralla. Esikkokin tuli sillä niin helposti, että hän vain sujahti pihalle... Jos tälläkin kertaa... Arviota ei täällä tehdä enää uudestaan synnyttäville. Esikon mukaan mennään ellei tule mitään yllättävää.

Jaahas... jos taas laskis muutaman tavaran, niin sais tuon inventaarion oikeasti tehtyä vielä tässä lähiaikoina =)
 
Mukavaa kun oli tullut uusia odottajia, tervetuloa =)

Poppeli mä oon kuullut että kun kohtu on jo kerran venynyt niin sf saattaa olla normaalisti hieman isompi kuin esikoisen aikaan ja kaikki on hyvin.

epäusko ihanaa kun siellä järjestetään MLL:n kerhoja.Mäkin menisin niin mielellä jos täällä korvessa sellaisia olisi.

uppula meillä oli tuplat silloin kun toinen lapsi syntyi koska ikäeroa oli 1v1kk.Ostin käytettynä Emmaljungan vierekkäin istuttavan mallin ja enään en ikinä ostais vierekkäin istuttavia tuplia (tai no en tuplia ollenkaan, koska meillä käyttöikä jäi vaan puoleen vuoteen ja esikoinen käveli itse. Jos ei kaksoset tulis, koska silloin ois pakko)koska uhmaikäinen vauvan vieressä ei oo mitenkään mukava kun kiukussaan se menee vauvan päälle makaamaan tai huiskii vauvaa, "kiva" siinä on sitten pidellä toisella kädellä paikallaan raivoavaan uhmakasta ja toisella ohjata ja työntää tuplia:/

Neuvolakäynneistä mä oon käynyt neuvolassa jo 10krt vaikka oon uudelleen synnyttäjä ja näistä käynneistä 4 on ultraa joista kaks lääkärin tekemää ja kaks kätilön tekemää.18.1 on seuraava neuvola ja silloin viikkoja on 32+5

Mä vein tänään petivaattteet (meidän ja lasten) ja matot ulos pakkaseen tuulettumaan ja mies tuo ne kohta sisälle lämpenemään kun tulee asioilta.Lisäks siivosin koko kämpän, pesin pyykkiä ja leivoin kaks pellillistä sämpylöitä, neljä pellillistä pullaa ja kaks pellillistä mokkapaloja.Joten tänään on ollut ollut virtaa ja päivä mennyt touhutessa=)
mä vielä kurkkaan et mitä ootte edellisellä sivulla kirjoittaneet=)

Metsätähti ja onnenjyvä 31+1
 
katariina00 aika hurjalta kuulostaa noin vähät neliöt :eek: Zemppiä sisustamiseen.

LillaMy83 ihania ultrakuvia=)

solmussa :hug: Tosi kurjaa jos sulla on taas raskausmyrkytys :( Mun kaveri joutui tänään osastolle ja sillä on vasta helmikuun puolessa välissä la tosin se leikataan jo tammikuun lopussa pois mut mul on surku jo senkin puolesta kun joutuu siellä makaamaan:(Ei varmasti oo mitään herkkua:(

Sari80 hm:llä oli mun mielestä edullisia imetysliivejä :attn:
Sulla on varmaan valkovuotoa pissan seassa joka sitten nostaa proteiinit plussalle.

donoro hienoa että teillä on kaikki hyvin=)

nalle1puh no en osaa sanoa ootko liian lungi...kaverille kyllä kävi niin että rv36 neuvolassa meni vedet kesken tutkimusten ja sieltä se lähti sitten suoraan ambulanssilla sairaalaan.Ja se ei ollut pessyt eikä laittanut vielä vauvanvaatteita (sillä ei ollut kuin äitiyspakkaus ja pari saatua vaatetta) valmiiksi, vaunut ja kaukalo oli ostamatta sekä kaikki pienet tarvikkeet (vaipat, rasvat, korvikkeet yms.) ja se kyllä manasi sitä että kun mies joutui yksin ostamaan kaukalon ja pestä vauvalle kotiintulovaatteet ja kun sairaalasta oli kotiuduttu niin melkein heti piti lähteä (helmikuussa syntyi niin heti kun ulos sai/pystyi menemään) metsästämään vaunuja ja muita tarpeellisia tavaroita.Eikä silläkään mikään viitannut että se ois tullut ennenaikojaan.Harmitteli mullekkin sitä kun ensiviikot meni vaatteita pestessä ja laittaessa sekä sitten kaupoissa juostessa.Mut harvoinhan tälleen käy, mut kerroin vaan esimerkiksi.
Silloin kun häntä kuuntelin niin ajattelin et kohtuu aikasin haluan et kaikki on ainakin hankittuna ja vaatteet pestynä niin ettei käy huonosti.Ja kun mulla sattuu pari muutakin kaveria synnyttäneen rv 36+ niin en luota etteikö mullekkin vois käydä niin vaikka mitään merkkiä ei oliskaan.

Mimmurainen täälläkin on pakkasta lähes -30 ja vauva hikoittelee päivittäin :D

Espresso tosi vähästi sulla on neuvolakäyntejä :/ Tervetuloa mukaan=)

missLuupää mulla on madelan sähkökäyttöinen ja sit en kuollaksenikaan muista mikä käsikäyttöinen mut molemmat on hyviä ja helppoja, varsinkin tuo sähkökäyttöinen jos useamminkin lypsää.Jos saan ton käsikäyttöisen nimen päähäni niin koitan muistaa tulla tänne sen sulle kertomaan =)

MannaHari :hug: :hug:
 
jau
Täällä onnellinen vaunun omistaja! Vihdoin hankinta lista alkaa näyttää tyhjältä =)
Kauhoin kaikki vaatteet pois lipaston laatikoista ja kasasin kaikki sängyn päälle, IHAN hillittömästi! Olen saanut ystäviltä sekä isovanhemmat (varsinkin anoppi) on ostaneet todella paljon vaatteita. Jopa kokoa 80 :eek: Tuntuu etten saa mihinkään tungettua noita kaikkia ja peseminenkin kestää varmaan laskettuun aikaan saakka :D Olen kyllä erittäin tyytyväinen että olen saanut hommattua jo paljon valmiiksi tavaroita ja että vaatteitakin piisaa. Saa olla vauvan synnyttyä ihan rauhassa eikä tarvitse heti juosta kaupoille :) Miehen kontolle ostamista ei voi jättää, sillä ei ole mitään tajua millaista pitäisi olla :D

Hiukan hirvittää kyllä tuon vauvelin koko kun oli jo rv 26 1200g.
Painokin varmaan noussut niin että pyörryn kun nousen neuvolan vaa'alle :|
 
espresso : Mäkin asun pk-seudulla ja oon käynyt neuvolassa 6 kertaa josta kaksi lääkärin tarkastusta. Käynnit on nyt 2 viikon välein, ja viikolla 36 on seuraava lääkäri tarkastus.
Aika outoa, että olet noin harvoin päässyt käymään.

Mäkin vähän väliä syyllistän tota miestä, kun se ei omasta mielestäni huomio mua. Jostain syystä tahtoisin, että se on kokoajan vieressä ja varsinkin kotona aina kun mä olen kotona
:LOL: Oikeesti se kyllä huomio ja tekee kotitöitä ja ruokaa ja on tosi avulias :heart:

Mulla on jotenkin pahamieli kun en tiedä miltä toi vauvan hikka tuntuu, tiedän ihan hölmöä :LOL:
Muutenkin oon tosi kateellinen nillle kenen vauva liikkuu paljon kun toi oma ei nyt ihan jatkuvasti tuolla melskaa.

metsätähti pistäs vähän tännekin tota energiaa :saint: Mäkin tahtoisin jaksaa tehdä ite sämpylöitä, mutta sitä on työpäivän päätteeksi niin poikki että semmoset saa nyt unohtaa. Onneks huomenna perjantai ja taas pari vapaapäivää tiedossa =)
 
Heippa taas!

Sori kun en oo kommentoinu mitään pitkään aikaan, mut tuntuu vaan ettei oikein kerkee muuta tekemään kuin töissä olemaan ja kotihommia tekemään. :ashamed: Onneks enää vähän reilu kuukausi mammalomaan. Alkaa jo kyllä tuntua, että vois jäädä pois töistä. Eilen pakotti niin perkuleesti joka kohtaa, että meinas ihan itku päästä. Mut onneks saikkua saa helposti, että jos olo alkaa ihan mahdottomalta tuntua..

Minä jo ihan into pinkeenä ootan synnytystä! Vaikka esikoisen synnytys ei ollut helppo (kesti melkein 30h, imukuppi apuna jne.) niin siitä huolimatta tahtois jo kokea taas sen synnytyksen. :) Oon varmaan ihan hullu. :p

Kyllä on mietityttänyt että miten saa keväällä energian riittämään, kun meille valmistuu talo just sille viikolle, kun pitäis lasketun ajan olla (ollaan rakennuttamassa muuttovalmista taloa). Siinäpä sitten siivotaan uus talo lattiasta kattoon, ikkunat pestään, muutetaan tavarat (ja ois käytävä vaikka missä huonekalukaupoissa jne.) ja vielä hoitaa vauva ja 2,5v esikoinen! Huhhuijjakkaa. Mut ihana aatella, että sit on tilaa olla ja lasten temmeltää. :)

Napsuuko teillä muilla maha? :D Mulla kuuluu ihme napsumista ja naksetta kun vauva liikkuu. Sama homma oli esikoista odottaessa. Mistähän sekin johtuu? Neuvolassa kuunteli sekä terkkari että lääkäri ihan huuli pyöreenä kun kerroin asiasta, eivätkä osanneet sanoa mitään.

Mut jaksamista kaikille loppuraskauteen! Ei olis enää mahdottoman pitkä aika, kun saadaan pienokaiset syliin. Ensimmäiset varmaan alkaa poksua jo ensi kuussa. Paitsi Heklan vauva otti kyllä ison varaslähdön. :) Toivottavasti siellä on kaikki sujunut hyvin. :hug:

-Bluedrama ja Tirriäinen 29+1 :heart:
 
Tervetuloa uusille :flower: ja mukava myös kuulla kaikista teistä jotakin joilta kirjoittelu jäänyt vähän vähemmälle.

Täällä on ilmeisesti vatsassa käännytty niin, että pää alaspäin ollaan ja nyt on kyllä pakko todeta että ei oo mikään maailman ihanin tunne, kun alkaa heiluminen vatsassa. Sattuu jo ihan kiitettävästi. Töissäkin on mukava olla justiin sillon puhelimessa, kun alkaa iskut tulemaan. Yritä siinä sitten puhua normaalisti kun tuntuu siltä, että ihan justiin hajoaa vatsasta jotakin. Muuten ei voinneissa sen kummempaa. Toivottavasti ei mitään tuliskaan. Ainakaan mitään sellasta, että osastolle joutuis loppuajaks makoilemaan kun pari vuotta sitten olin kuukauden ajan sairaalassa ja ei ollut mitään kovin mukavaa se aika. Joten en edes muutamaks päiväks nytkään olis mielellään sairaalaan jäämässä synnytyksen yhteydessä. Mutta ehkäpä se aika sitten menee vähän sujuvammin kun on pienessä ihmeteltävää ja on tieto siitä että kohta pääsee sieltä pois. Sillon viimeks kun ei ollut yhtään tiedossa että miten pitkään sitä pitäs siellä makoilla niin se tuntui aiheuttavan myös ahdistusta.

minjoh 32+2
 
Bluedraama saanko udella et miltä mikä firma teille rakentaa ja minkäkokoista?Onko kaikki sujunut hyvin??Mehän meinattiin alkaa (tai siis et Kastelli ois rakentanut )rakentaa mut se tyssäs eniten rahoitusongelmiin:/Siks oon niin kovin kiinnostunut:)
Mitäs jos palkkaistte siivoojan joka tekis kunnon perussiivuoksen ja pesis ikkunat niin ei ihan kaikkea tarvitsis itse tehdä ja varsinkin jos vauva sattuu olemaan jo syntynyt silloin.Siitähän saa kotitalousvähennyksenkin verotuksessa??Tai ota nyt ainakin kaikki innokkaat apuun!
Mä en oo koskaan kuullutkaan mahan napsumisesta :eek: Kummallista...

Abellolle energiaa :D
 
Moikka! Tervetuloa uusille. En jaksanut lukea tekstejä, anteeksi, lueskelen niitä tänään iltalukemisena ennen nukkumaanmenoa sitten :p

Tänne kuuluu voinnissa ihan hyvää. Parempaa ku viikko sitten, ainakin! Supistelua on, mut vähenemään päin. Oon osannu levätä aika hyvin, mut kyl aina ku lähtee liikkeelle huomaa supistelut.

Mulla menee ihan totaalisesti hermo mieheen ja pelottaa tosi paljon. Meil ei mies oo ikinä ollu mikään innokas kotitöitten jne hoitaja, joten tuntuu et oon pulassa. Onneks nyt asutaan täs mun vanhemmilla, joten suurimmaks osaks hommat hoitaa muut, mut silti. Ahdistaa pelkkä ajatus kotiin menosta, koska siellä en osaa olla siivoamatta jne. Plus et esim. pyykkejä toi ei pese täällä, vaikka kuinka yritän. Äsken menetin ihan totaalisesti hermot kun se on pari päivää valittanu et sen yks paita pitäis pestä. Oon sanonu et siitä vaan, kun hoitaa ite. Nyt sit kehtas suuttua ku sitä ei oo pesty (oon muistuttanu USEAMPAAN kertaan). Noh, omat pyykit oli pakko pestä ja kun ei suostunu (marttyyriasenteen otti..) tuomaan sitä pyykkiin ite, ni jätin pesemättä. Ärsyttää tarpeeks hoitaa noi pyykit ku ei mun pitäis/tarvis.

Avautumisekshan tää ny näköjään menee ni homma jatkuu.. Sovittiin raskauden alkuvaiheessa, et helmikuun alusta ukko lopettaa kaljottelun kokonaan (syntymään asti siis). Nyt sit salaa ajattelin et josko se alottais tipattoman jo nyt tammikuussa, kun tää tilanne on mikä on. Mut ei, tuntuu et kaksin käsin vaan juo kaljaa "ku vielä saa". Äitiki yritti selittää viime viikolla sille, et isä ei meinannu päästä synnytykseen aikanaan ku oli juonu yhen saunakaljan! Mut ei hokannu.. Sepä oiski kiva ku missais synnytyksen sen takia et ei malttanu olla juomatta..

Hankintalistalta puuttuu enää periaatteessa pinnasänky + vauvan peitot. Pinnasänky pitäis lähteä ettimään anopin kanssa, mut enhän mä mihinkään nyt kykene. Mies ei suostu äitinsä kanssa hoitamaan hommaa. Lisäks lastenhuone on viel kesken, kun sitä piti lykätä ja lykätä. Nyt en ite voi enää tehä siel mitään ennen vauvan syntymää, joten saapa nähdä miten käy. Yritän sit ristiäisiin mennessä saada sen maalattua, jos toi sais jotenki hoidettua siihen mennessä seinän tasotuksen.

Ei oo kovin hyvä päivä, kuten huomaa. Neuvolassa oli kaikki hyvin, painokin laskenu, mut ei jaksa nyt innostua siitä. Pelottaa vaan ihan sikana taas tällä hetkellä, miten yksin kaikkien hommien kanssa jään ku vauva syntyy. Lisäks oon tottunu siivoamaan ku oon kiukkunen ja nyt en voi tehä sitä. Miten saan tän kiukun purettua, argh! Ja miksei toi yks tajua :( :( :(

Toivottavasti seuraavalla kerralla oon vähän paremmalla tuulella linjoilla, anteeksi.. ->

Hali87 & Pähkinä 30+1
 
missLuupää kyseli rintapumpuista ja mä olen hyväksi todenut Aventin pumpun. Mulla oli tuollainen kakkosen kanssa ja nyt kolmosenkin kohdalla ostin tuon saman, kun ehdon sen vanhan jo pois myymään.

Sitä saa ihan näppärästi yhdellä kädelä käytetty, enkä muista että käsi olisi mitenkään erityisen paljon väsynyt siitä lypsämisestä. Lisäksi sen teho oli hyvä :)

Chef ja nöttis
 
Hali, Jyskissä kattelin tänään uutta pinnasänkyä, jonka hinta oli vaan 40 euroa!!! Arvaa, hiertääkö ku itse olen ostanut pari kuukautta sitten huutonetin kautta käytetyn pinnasängyn 35 eurolla.. Ei olis pitäny käydä siellä Jyskissä.. :headwall:
 
Glow
bluedrama mulla naksui viime raskaudessa! just tälleen loppuviikoilla. Muutama lääkäri oli kans ihan ihmeissään "emmätiiä", mut sitten yks vanhempi mies antoi kerran jonkun selityksen että mikä siellä naksuu.... en vaan enää muista sitä.... :ashamed: :/ mutta ei se mitään vaarallista ollu.

Meillä on kans tässä muuttopuuhat just LA tienoolla! Remontti on uudessa kodissa täydessä vauhdissa ja tää nykynen pitää olla helmikuun loppuun menessä tyhjä. Eli virallisesti viimeistään just ennen LA pitää muuttaa... mullahan se on jo 2.3
2 edellistä synnytystä on ollu rv 39+6
Onpahan tässä jännitystä että ehtisköhän se remontti valmistuu jo niin ajoissa että muutto vois olla peräti tammikuun lopussa tai heti helmikuun alkupuolella ja vauva pysyisi kiltisti mahassa maaliskuulle asti... jännät paikat ja toisaalta en osaa asiaa ressata sen enempää. Asiat sitten menee niinkun menee, näihin kun en itse voi juurikaan vaikuttaa.
Minustahan ei juuri "muuttamaan" ole, ei siivoamaan eikä kantamaan mitään. Sen hoitakoon mun äiti, isä, anoppi ja appiukko, kaverit ja tietty mies :D Oikeestaan ihan loistavaa ettei mun tarvi siivota :D

Ja sitten meillä on tuo ystävänpäivänä -09 syntynyt poika. Joutuu kai hänen synttäreitä lykkäämään reilusti maaliskuulle. Täällä vanhassa kodissa on jo sen verran kuitenki pakattu yms. ettei huvita täällä mitään juhlia suuremmin järkätä ja jos alan järkätä niitä sit ajatuksella että uudessa kodissa helmikuussa niin tasan olen synnärillä tai jotain silloin.... :attn:

 
Uusia odottajia kivaa ja tervetuloa mukaan! :)

Tänään neuvolassa paino oli noussut viikossa 85grammaa ja sen kunniaksi tänään on sitten herkuteltu aivan liian paljon :ashamed: Lääkäri totesi sisätutkimuksessa että paikat on vähän pehmenneet ja koska minulla on tiedossa suunniteltu sektio niin laittoi lähetteen sairaalaan, että vielä ultralla tarkistetaan paikat ja voipi olla että samalla on sitten se synnytyksen suunnittelukin. Supisteluja tulee paljon ja levossa eniten. Samoin nyt niihin on tullut jo "potkuakin", eli sattuu eikä vain enää tunnu kurjalta. Huolestuttaa, ettei liikaa paikat valmistautuisi kun en haluaisi stressata loppuviikkoja ja jokaista kipeää supistusta sillä että meinaako vauva tulla alateitse vai ehdinkö sektioon :(

Hankinnat vaatteita puuttuu vielä paljon, samoin vaunut, rintapumppu, liivinsuojukset, tutit, tuttipullot, rasvat..... Mies ei ole ostanut mitään ja kuulemma hyvin vielä ehtii myöhemminkin. Minuu taas ahdistaa kun kaikki roikkuu. :/

Vauvakutsuja tuskin kukaan mulle pitää ja itse en järjestä.. Enkä kyllä kauheasti kaipaakaan.

Jep, tällaista tänään.. :D Viikonloppuna suunniteltiin reissua Helsingin Sealifeen pojan kanssa, vähän hemmottelua meille kaikille :heart:

Taidan mennä pesemään hampaat nyt, että saan lopetettua herkuttelun :whistle:

Pikkarainen&Maggie huomenna 30!
 
Iltaa!

Huh vihdoin sain tytön nukkumaan. Pakkanenkin on hieman laskenut ja mun ois tehnyt mieli lähtee pikkasen kävelylle, mutta miehellä oli tänää reenipäivä, niin se jäi sitte siihen ajatuksen tasolle. :/ Oon ollu viikosta 17 liikkumiskiellossa suppareien takia ja nyt sitten n.2 viikkoa sitten mulla todettiin raskaus diabetes niin sitten sanottiinkin että pitää alkaa harrastaan liikuntaa päivittäin. Supistuksia tulee ja menee, välillä kipeempiä välillä löyhempiä. =) Mutta tuo liikunta on tehnyt mun mielelle ihan älyttömän hyvää. Vaikka kävely ei herkulta tunnu niin koitan pieniä matkoja kävellä. 15min kävely on jo kuin erävoitto :D

Kiitos kaikille mun kysymyksiin vastanneille. Kiva kuulla positiivistä khks:ta. Rintapumpusta olen silleen ajatellut että aventin pumppu mahdollisesti sähköinen on sellanen minkä voisin ostaa.

Mutta nyt tämä mammuli lähtee syömään, ihanaa...

-missluupää ja Taneli29+2
 
Minäkin voisin jotain ilmoittaa itsestäni, kun moni muukin vähän kirjoittanut nyt tekee. Lukenut olen suht ahkerasti niin tätä kuin helmikuistenkin pinoa, kun LA siinä rajoilla.
Hyvää kuuluu, vatsa iso, sf taisi olla jo 32 :eek:
Täälläkin synnytystapa-arvio vielä edessä.
Tavarart on laitettu osittain valmiiksi. Melkein kaikkea löytyy esikon jäljestä, mutta pikkujuttuja pitää hommata uusia, kuten maidonkerääjää, rintapumppua jne. Onneksi on hyvät imetysliivit. Viimeksi kokeilin ja ostinkin monia, ennen kuin löytyi ihan parhaat.
Sairaalakassia vois alkaa pakata, kun alkaa tuntua alhaalla jo olevan. Mutta varmasti menee yli, että paukkuu.

Kaikille tsemppiä viimeseen neljännekseen ja varsinkin synnytyksiin. :heart:

Rauna 32 plus something.
 
Ihana masu tiitu!!!

Hali87 :hug:

jau onnea hankinnoista! =)

Metsätähti Vitsit sä olet ollut ahkera!! :eek: Lähetäs tännekkin vähän tuota energiaa!!

kinder- ja muut hellyyden kipeät Mä olen kanssa koko ajan miehelle huutelemassa että tuleppas halimaan ja pitämään hyvänä ku nyt halituttaa. Toistaiseksi on vielä ihanan suostuvaisesti hypännyt mua halimassa. Kyselen kans koko ajan että rakastathan vielä ja muutenkin kerjään huomioo. :saint:

Myh Kiitos sairaalakassi-listasta! =)

Mannahari, krokodiili, bluedrama, sari80 Olipa mukavaa kuulla teitin kuulumisia pitkästä aikaa. :flower:

Espresso Tervetuloa oikein lämpimästi!!

On Meillä on kuulkaas likat suihku jäässä. On tosi kivaa. Melkein viikon ollut jo. Sehän meni aikasemminkin pari kertaa jäähän ja se käytiin sulattelemassa sillon. Onneksi tulee vettä kaikkialle muihin hanoihin ja mm. bidee-suihkuun joka onkin nyt sitten meillä toimittanut varsinaisen suihkun virkaa. Onneksi siinä on pitkä letku kun meillä on pytyn ja lavuaarin välissä kylpyhuoneen ovi, niin sen alla mahtuu jotenkuten suihkutteleen. No, sattuipa sitten tänään seuraavaa: Kuten tuossa aikaisemmin jo mainitsin olen ollut kauhean herkillä ja vaadin koko ajan huomioo mieheltä. Olin sitten makuuhuoneessa päikkäreillä ja kun heräsin aloin miestä sieltä vällyjen välistä huuteleen, että nyt tarttis vaimo vähän lämpöä, haleja ja pusutteluja. Että tänne sieltä!! Mies tuli ja yksi asia johti toiseen ja tuli sitten pupuiltuakin siinä ohimennen. Siihen luonnollinen jatkumo olikin sitten että suihkuun. Mutta kun se on jäässä. No mitä tehdä? Hirveä pissahätäkin siihen tohinaan iski ja eikun sitä toimittamaan. Mies sitten hoisi hygieniansa siinä ensin, mikä ei muuten ole kovin helppoa häneltä sen bidee-suihkun alla kun on 2 metriä pitkä ja muutenkin ei mikään höyhensarjalainen. Minä katselin sitä touhua hetken ja rupesin mouruamaan ettei mun kestä masu tommosta kyykkimistä ja muutenkin valitin ja marmatin. Niin tiedättekö mitä se ukkokulta teki. Kysyi että missäs kohtaa lattiaa se rouva sitten haluaa istua ja kun osoitin että tuossa, väänsi suihkun ihan tosi kuumalle ja lämmitti lattian kaakelit rouvan ahteria varten!!!! :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: Ja siis meillä on lattialämmitys ettei olisi tarvinnut. Kaiken kukkuraksi jäi vielä auttamaan minua suihkuttelussa. Minä keräsin lattialle viereeni kaikki purkit ja putelit ja mies toimitti suihkutelineen virkaa. En muuten ole pitkään aikaan nauranut jollekin tilanteelle niiiii-iiin paljon. Sori nyt mut oli pakko tää jakaa teidän kanssa kun oli niin ihanan riemastuttava tilanne. Että jos meillä jatkuu suihkuttelut näin saa mun puolesta se oikea suihku olla jäässä vaikka loppu talven. :heart: :LOL:

Harakanhattu ja ManU-Tappara 30+2 :heart:
 

Yhteistyössä