~*~ MAALISKUUN MUSSUKAT 2010 ~*~ tammikuussa

Hei tosi aktiiviset maaliskuisten odottajat!
Tervetuloa uudet mukaan :flower:
Neuvolakuulumisia: vauva raivotarjonnassa, kaikki ok paitsi hb laskenut 105. Luulin, et olisi ollut nousemaan päin, koska jaksoin siivota koko kämpän+pyykätä koko päivän. No tänään ei jaksanut sitten muuta kuin neuvolassa ja vauvan pinniksen patjatarvikehankinnat. Ompelen päällisen patjaan, koska pinnis on niin erikokoinen kuin standardipatjat, joten tämä on paras ratkaisu. Samalla hankittiin esikoisen nukelle patjakangas. Hän sai itse valita ja valitsi samanävyisen kuin nuken vaatteet :heart:

Toppaousuista: olimme useamman viikon -28 pakkasessa Lapissa ja siellä todella tarvitsi toppahousuja. Ajattelin ensin naapurista lainata, mutta kokeillessa miehen toppahousuja(henkselimalli), ne lahtuivat päälle! en tiedä mahtuvatko enää kiinni, mutta tuossa joulun alla kylläkin. Mahtava juttu! Joku tuskaili vaatteiden kanssa. Minäkään en viitsisi ihan vähässä kummassa tehdä enää äityisvaatehankintoja.

No, kangaskaupassa kumarrellessani nappi irtosi takista :LOL: Taitaa olla masu vain isompi ja isompi. Tänä iltana piti muuttaa nappien paikkoja, jotta mahtuu jatkossakin päälle.

Oikein hyviä vointeja! Tosiaan saa olla nopea, että ehtii tänne krijoittelemaan lukemisen lisäksi. Kiitoksia kuulumisten jakamisesta kaikille tasapuolisesti!

vaunuista vielä:eek:lemme käyneet yhdessä lastentarvikeliikkeessä, mutta ,mitään hankintoja ei olla tehty. Kiitos sinulle, joka laitoit konalan kirppislinkin. Olen raivaamassa turhaa tavaraa kotoa,jotta vauva+tarvikkeet mahtuvat, niin vois sinne viedä myyntiin ja samalla vaikka katsastaa tarjontaa :wave:

momtoo ja pikkukakkonen 31+3
 
Tulin vaan toivottelemaan RIEMUKASTA JA PAKKASEN PIRTEETÄ LOPPIAISTA! :attn: Ja nyt eikun unille, jotta jaxaa huomenna mennä äiteelle tapaamaan sukulaisia =) Eilen oli myös kiva päivä tädin luona riihimäellä! Ja takaisin tulomatka junalla oli huvittava, ku mentii niinku kylläkin lipunmyynti vainuun, mutta kappas vaan ei tullu sit koko matkan aikana lipunmyjää, joten säästy 10e per henkilö, lipun hinta. Eli matka Rixusta Helsinkiin oli täysin ilmanen :LOL: ! Ja eihän se meidän syy nyt ollu, jos konnari ei tullu! Eli ei tehty mitään väärin! VR:n vika se ois ollu jos ois tullu tarkastaja ja meille ei oltu myyty lippuja! Hahhaa, mut hyvä mäihä taas vaihteex! Mulle nimittäin käyny sama homma pari kertaa aijemmin täs elämäs! Onx tääl muille sattunu samanmoista?

===Lanis&Tyyppi nyt rv 28+2=== :heart: :heart: :heart: !
 
Miten on niin monella tullut paljon enemmän painoa..huolestutti tossa neuvolassa käydessäkin jo oma vähäinen painon nousu mutta ei kuulemma pidä olla huolissaan. Sf-mitta oli kuitenkin just tasan oikealla käyrällä. Mulla kun painoa on tullut ekasta neuvola käynnistä 4,3 kg yhteensä.

Omaa napaa

Soitin maanantaina tosiaan sinne neuvolaan ja lopulta se laitto sitten pissanäyttellee. No tänään sain toisesta vastauksen ja muuten oli kaikki ok, paitsi leukosyytit oli +++. Kysyin sit neuvolasta et pitääkö huolestua tai mihin se viittaa, niin sano vaan et ei mitään huolta hänestä ja jos jokin tulehdus olisi niin nitriititki olis kohollansa..no huomenna tai siis tänään saan vastauksen bakteeriviljeystä et selvii tarkemmin. Ärsyttää vaan ku ei myönnä sairaslomaa vaikken kykene töihin tai harjotteluun. Muka ei tarpeeksi vaivoja vaikka tuntuu ettei enempää vois ollakkaan ku on jo supisteluja pienestäkin asiasta, alavatsa ja -selkä kipuja, epämääräistä huonoa oloa ja noi pissitestit. Huoh. Kaveri just kerto että sillä oli ekasta ollu leukosyytit plussalla raskauden aikana ja sillä meni lapsivedet 6 vkoa ennen la:ta. Pikkasen pisti huolestuttamaan. Sisko kovasti painotti, että pitäis vaatia pääsyä äippäpolille kun sain vasta lääkäri ajan ens viikon tiistaiksi, ei ollut enää edes ylimääräisiä aikoja neuvolassa lääkärille eikä hoitaja silti tehnyt lähetettä äippäpolille pissitestin ja oireiden perusteella. Pelottaa vaan ku ei tiedä mikä on ja kukaan ei tunnu haluavan auttaa. Sama ku sain keskenmenon ja valitin sillon tuntemuksista ja olosta ym. ja tuntui ettei kukaan usko, ymmärrä ja tajua tilannettani ja silti loppujen lopuks olin oikeassa. Nyt tuntuu samalta ettei ne usko, ymmärrä ja tajua tätä tilannetta. :'(

Mä & ee 31+0 POKS!! (noin 1,5h jo ollut..:) )
 
MLL
Leena :hug: Ymmärrän sun huolesi ja ton kun tuntuu, ettei oteta tosissaan. Mullakin oli viime raskaudessa vaikka mitä vaivoja ja terveyskeskuksessa vaan pyöritettiin lääkäriltä toiselle ja ei saanu polille lähetettä erikoislääkärille. Vauva menehtyi rv 21 ja sitten kyllä voivoteltiin ja tarjottiin apua, vähän vaan liian myöhään :'( Nyt tässä raskaudessa ollut sitten tosi varpasillaan kokoajan, että mitä tapahtuu ja olen suoraan marssinut aina ensiapuun (kerran+viime viikolla synnytysvastaanotto), sieltä ne ei voi käännyttää pois. Toivotttavasti sun vaivan syy selviää ja jos alkaa kovin huolettaa ja olla kipeä, niin sinne synnärille sitten.

Minä sain eilen järjesteltyä vauvantavaroita! Jotenkin vaikkei mitään olekkaan ostanut lisää niin tuntuu heti valmiimmalta kun on selkeä näkemys mitä löytyy ja mitä puuttuu. *Tuntuu, että täälä on monella isot kasat vaatteita, meillä ei ole kuin n.5-6 bodyja ja potkareita, yksi gollegepuku, villavaatteet, muutama pari sukkia ja parit myssyt. Niillä ajattelin kuitenkin alkuun pärjätä. Tuleehan niitä sitten mahollisesti lahjaksi ja kun säilytystila on niin rajallinen niin turha niitä on haalia, säästyy sitten niihin isompiin mitkä mahtuu vähän kauemmin :) Toppahaalaria en ajatellut hommata vaan vauva saa pärjätä kevään lämpöpussilla minkä saa kaukaloon kiinni, äkäseenhän sen haalarinkin hommaa jos tuntuu että tarvii, mutta toisaalta jos ajallaan syntyy niin ei jää kun huhti-toukokuu kylmempiä säitä, eihän sitä heti saa ulkoilemaan mennä syntymän jälkeen.

Muks. Onhan meillä parit potkupuvutkin jne..

Tuli sitten eilen syötyä vähän liiankin hyvin, ennen joulua mulla alkoi niin hienosti jo luistaa kevyempi ruokavalio ja olin siinä hyvin tän alkuvuoden kiinni, mutta nyt sitten jo parin päivän jälkeen repsahti :( Pitää lannistumatta jatkaa, ettei tämä painotilanne riistäydy käsistä ja nykyään alkaa huomata suolaisen ruuan heti turvotuksena käsissä. ei sekään mukavalta tunnu. Olo on niin paljon kevyempi kun syö kunnollista ravintoa :) Alakerrassa on tuntunut ihmeellistä vihlontaa ja tuikkimista, mutta olen yrittänyt olla kiinnittämättä siihen huomiota, ensi tiistaina onneksi lääkäri..

Ainiin!! Pyöreitä tulee täyteen :eek: :eek:

MLL :heart: poju 30+0!!
 
G: Vauvakutsut: No jaah, jos joku järkkäis ne mun puolesta meillä niin sitten ehkä, minusta kun ei ole mihinkään tässä kunnossa ja röhnään vaan sohvalla :D Eli eipä taida tulla meille vauvakutsuja. Esikoista odottaessa oli niin paljon höösäämistä ym. kaikkea ettei kukaan ees puhunut et jospa jotkut vauvakutsutkin pitäis :LOL:
Tänne tulee taas varmasti puoli sukua jonkun ajan päästä vauvojen syntymästä niin eiköhän siinä oo jo vauvakutsuja kerrakseen ja sitten tietty ne tulevat ristiäiset =)


~~Hyvää loppiaista kaikille~~ :flower:

Oottelen tässä ihanaa ystävääni jota en oo taas nähnyt vähään aikaan, ikävä on, ihanaa kun saa jutteluseuraa tänne kotia kun ite ei pysty lähteä mihinkään oikeen :( Ärsyttää että joillakin "ystävillä" on ollut todella vaikeata ymmärtää sitä että mä en oikein minnekkään pysty lähtemään ja meillekkään ei voi enää tulla niinku "tosta vaan" vaan pakko sopia joku päivä että tiedän ja pystyisin väkisinkin valmistautumaan vieraiden tuloon. Koska melkein koko päivän oon aika poikki, selkäkivut ym vaivaa ja pitää vaan maata, lisänä vielä satunnaiset harjotussupparit ja jatkuvat liitoskivut |O
Ja ne "ystävät" ei oo varmaa sitäkään asiaa tiedostanut että näin tulee jatkumaan ainakin koko tämän vuoden ettei tänne "noin vaan tulla" kun on pienet vauvat, en usko kestittäväni vieraita ihan mihin aikaan päivästä tahansa ja vauvelit taustalla vuorotellen (tai samaan aikaan) huutavat mamman perään :D ja juoksen koko ajan vauvojen luo, eihän siinä tuu juteltua ystävien kanssa yhtikäs mittään. Joten ehkä sitten kun ukkokin on kotosalla niin voin ystäviä ym. kestittää.

 
Glow
Leena :hug: tiedän miltä susta tuntuu!
Täällä sit taas lääkärit ja neuvolan th kirjottais sairaslomaa töistä ihan pienestäkin vaivasta. Tuntuu joskus et nytkin moni lääkäri on koittanu "kuitata" tapauksen ja "päästä musta eroon" kirjottamalla sairaslomaa mut sit ne onki ihmeissään kun oon sanonu ettei tässä mun asiassa nyt paljon sairasloma auta kun en ole töissä vaan hoitovapaalla kotona kahden lapsen kanssa!! Enkä oikeen paljon lepäilemään kykene.
Mutta siis toi ettei oteta vakavasti ja tosissaan!!! :kieh: :headwall: |O
Siinä tulee itselle niiiiiin hölmö olo! kaiken muun huolen lisäksi.

Mä rupesin nyt kanssa ressaamaan mun labratuloksia että mitäs jos mulla onki joku paha tulehdus ollu jo pitkään :eek: enkä vaan ole sitä voinut mistään huomata.... rasittavaa tämä tuloksien odottelu.

Mulla on nyt ollu jo pari päivää rauhallista verenvuodon suhteen. Nyt vaan tulee jotain ruskeeta, kuivanutta verta....? :/

Vauvan suhteen sinällään on rauhallinen olo, koska hän liikkuu tosi paljon! melkein pelkästä ajatuksesta saan liikkeitä aikaan että kyl siellä kunnossa ollaan =) ja onhan tuota hänen sydänäänikäyrää ja liikkeitä nyt käyty polilla seurailemassakin vasta.

Pitäisköhän mun nyt oikeesti pakkailla se sairaalakassi eikä vaan suunnitella :D

Ainiin, painosta täällä on tuskaillut aika moni. Älkää ressatko!!! Mulla tuli esikoisesta 16 kg, kaikki lähti noin reilu 6kk synnytyksestä ihan imetyksellä ja päivittäisellä vaunulenkkeilyllä. Tokasta tuli noin 8kg, joista melkein kaikki ehti lähteä ennen tätä raskautta. Nyt mulle on tullu tähän mennessä vasta 5kg mikä on suuri ihme! Koska viimeaikaisten tapahtumien takia liikunta on jäänyt todella olemattomiin!

32+1 :heart:
 
Triplamama on ollut myös mun ajatuksissa...toivottavasti siellä on kaikki hyvin!?

Glow mä varmaan lähtisin :D

Jemppi mullekkin oli kolmeen viikkoon tullut 3kg painoa :ashamed: Ei ihan parasta...
Mut kyllä mä ymmärrän että paino-asiasta saa helposti pahoitettua mielen :hug: :hug:

Fantaihana mulla on ollut kummankin aikaan omat tumput mukana ja viimeks niitä myös käytinkin, mut esikoisella oli sellainen paita josta sai kädet piiloon.Mut kyllä meinasin taas ne tumpelot ottaa mukaan ja suosittelen muillekkin=)Kiitos muistutuksesta=)

Harakanhattu
Sähän oot saanut paljon hyviä hankintoja tehtyä=)
G:en meinannut, mites sä??

Nyt täytyy lopettaa ja mennä ottamaan lapsille vaatteet että pääsevät pukemaan ja pääsevät ulos riehumaan :wave:

Metsätähti ja onnenjyvä 31+0 *POKS*
 
Pakko kommentoida tuohon painoasiaan! Minulla esikon aikana tuli noin 27-28 kg ylimääräistä, mutta silloin olikin aikaa makoilla sohvalla lähes koko ajan... Synnytyksen jälkeen 6-9kk oli paino tippunut jo 30 kg ihan vain syömällä säännöllisesti ja käymällä vauvan kanssa vaunulenkeillä lähes joka päivä. Ja tietty siihen auttoi se, että meidän talo on 3 kerroksinen, joten portaita on ihan kivasti joka päivä käveltävä.
Nyt on tullut jo joku 15-18 kg ylimääräistä. Mutta kyllä ne taas tippuu kesällä, kun tulee liikuttua paljon. Suurin osa siitäkin on vain nestettä, vauvaa ja turvotusta.

Tietysti varmasti joillekin se jää ehkä synnytyksen jälkeenkin, mutta liikuntaa vain vaunuilla, niin sillä lähtee yllättävästi pois ihan huomaamattakin.
 
Jempille sympatiat painoasiaan :hug: Itelle on onneks sattunu kohalle siinä mielessä vain kivoja neuvolan tätejä, jotka ei oo antanu noottia ees 1kg/vko -tahdista. Nyt parilla viime kerralla tullu sitä 700-800g/vko ja se tuntuu itestä paljolta vaik alusta ei olekaan viel tullu ko 7-8kg (esikoisesta pari-kolme kiloa enemmän näihin aikoihin) Hyväähän ne kai tarkottaa sillä painosta vouhottamisella mut asian voi esittää niin monella eri tapaa. Esikoisesta mulla tuli 15kg, ja 2kk synnytyksen jälkeen olin 2kg hoikempi mitä ennen raskaakstuloa joten en ressaa tälläkään kertaa tuota painoasiaa. Kaikki siis lähti vaan imettämällä ja vaunulenkkejä tehden :)

En meinaa mitään vauvakestejä järjestää, eri asia sit jos semmoset sais yllärinä mut enpä usko moiseen :D Monet kyl toi ekaa kertaa vauvaa kattomaan tullessaan jotain, et sehän ajoi saman asian :heart:

Taidan tosiaan asennoitua niin, et Kela ei aio maksaa mulle kuin vanhempainrahaa ja täts it, sillä on mentävä. Kaikki muu on vain plussaa!

Nyt tsekkailleen kirppikselle menevää tavaraa :)

mobic ja kevätpörriäinen 29+0 :heart:

Ps. Kun totesin eilen äidilleni, et aatella, vauva on masussa jo semmonen n. 30cm ni hän vaan hämmästeli, et minkähän kokoseksi se sit viel ehtii kasvaakaan. Nauroin vaan, et kylläpä ne vauvat yleensä kuitenkin vain semmosia puoli metrisiä on syntyessään :LOL: Siihen maailman aikaan kun hän saanu lapsensa ei vissiin osattu kuvitellakaan et mitään mittoja vauvasta voitas antaa.
 
iana-muikku sulla on käynyt hyvä tuuri=)Itse en muista että ois käynyt vastaavanlaisesti.

niistä vauvan sykkeistä joo siis pojilla on kuulemma yleensä matalammat sykkeet kuin tytöillä.

Leena musta on kyllä väärin etteivät anna sairaslomaa jos odttajasta itsestään tuntuu ettei yksisnkertaisesti oo kykenevä olemaan töissä vaikka ei niitä fyysisiä vaivoja niin kamalasti olisikaan niin sen yleisvoinnin mukaanhan sitä pitäis mennä :hug:

Glow hienoa että vuoto on vähentynyt=)!

(.) Mä ihan ihmettelen miten kovasti tää vauva jaksaa täällä mahassa myllätä, nukkuukohan se koskaan vai nääkeekö se sitten niin kamalan villkaita unia että elää niitä samalla ja potkii.Kumpikaan noista pojista ei oo ollut maha-aikana läheskään näin vilkkaita :eek:
Muuten olo on suht hyvä, mitä nyt huimaa varsinkin näin aamupäivisin, mut ruoka on nyt onneks pysynyt sisällä.
 
Täällä vietettiin eilinen päivä shoppaillen ja asioilla juosten.. Illalla olo olikin sen mukainen ja olin ihan jääärkyttävän kipee, siis onneks "vaan" selästä. Töpöttelin kävellä pikkuaskelilla ja jalan nostokin sattu, mut onneks ihan heti ei tarvii taas shoppailla.. Mut sain sit viimein vietyä kelan paperit. Tai siis tarkoituksella jätin tän vuoden puolelle koska halusin tulot vuoden 2008 mukaan. Tarvis jonottaa 2tuntia vuoroaan kelalla!! Järkyttävää! Ja pakko oli sinne viedä ku oli epäselviä juttuja niin halusin samalla tarkistaa et menee kaikki paperit kerralla oikein jne.. Kerrankin oli mukava asiakaspalvelija Kelalla :flower:

No sit kävin töihin heittää papereita ja sain kaikki asiat sieltäkin hoidettua! Ja sit aattelin et kävelen vaan kauppakeskuksen läpi mut erehdyin sit lastenvaate aleja kattoo. Äiti puhu et ku meil on paljon käytettyjä vaatteita niin jos jotain alesta löytyy niin hän ostaa niin on vaaville jotain uutta..No lindexistä löysin mustan samettisen lappuhaalarin kokoa 56, mut vaikutti et suht iso koko, hintaan 6,50 ?. Sit lähdin käymään cittarilla ja sielt löyty alesta koko 56 body jos luki "does this diaper make my butt look big?" niin pakkohan se oli ostaa ku hintaakin vaan 3,15?. Sit poistokorista löyty natusanin tuotteita, kuulemma poistuu valikoimasta (eli ilmeisesti pakkaus vaihtuu tai jotai vastaavaa) nii oli puoleen hintaan rasvoja jne, ostin sinkkivoiteen, tavan pyllyrasvaa, pesuaineen ja puhdistusliinoja. Sit löysin aaaaivan ihanan nallepuh peitteen. Olin kauan ettiny jotai kivaa mikä kävis päiväpeitteeks ja toi nallepuh peite oli kokoa 150*115 ja periaatteessa tavan peite mut käy myös päiväpeitteeks ja on sit varapeitto. Oikee hinta 29,90, nyt 14,50 :p Mami tykkää Nalle puhista niin vauva on jo saanu vanhemmiltani nallepuh pinnasuojan ja pussilakanasetin. Lisäks ostettiin tällainen http://www.lelutalo.fi/lelut/Vauvalelut-ja-tarvikkeet/Nalle-Puh-mobile-univalo :D

Eilen pesin pyykkiä ekaa kertaa pesupähkinöillä ja hyvin noi näytti toimiva :) Viikonloppuna ajattelin laittaa kestoja ja vaatteita koneellisen jo pyörii.

Mietin et jos pakkaisin vauvan sairaalakassin jo valmiiks, ku mies ei kuitenkaa sit muista kaikkee, niin mitä vauvalle kannattaa ottaa..? Ilmeisesti jotain vaatetta, mutta kuinka paljon? Mut tarviiko mitä muuta..? Vaikutan varmaan juntilta mut ilmeisesti kuitenkin sairaalassa vaippoja jne..

Pitäis lähtee mies herättää yövuoron jälkeen :D Tällaisen jutun muute bongasin:
http://www.iltalehti.fi/laihdutus/2010010610882883_lh.shtml

LM & Pirpana 29+2
 
MLL
Lillamy vähän epäreilun ihana toi mobile!! Oon itse ettiny mobiela joka paikasta eikä tunnu löytyvän ja yövalokin on hakusessa, et toi oisi just sopiva, mutta ovat näköjään loppu. Täytyy palata tarkistelemaan asiaa myöhemmin.
 
Mukavaa loppiaista kaikille :flower:

Jemppi: Mulla tullut tähän mennessä n. 10kg ekasta neuvolakäynnistä. Mullakin alussa paino laski pahoinvoinnin vuoksi muutaman kilon, mutta sitten noussut tasaisesti. Yhessä vaiheessa kuitenkin tuli "piikki", jolloin paino pompsahti reilun kilon per viikko ja sain kyllä silloin neukkutädiltä kommenttia että "mitä sie oot oikein syöny viime aikoina".. Ei se kivalta tuntunut todellakaan, mutta onneksi paino on sen jälkeen noussut maltillisemmin. Ei mulla kyllä syömiset ole vaikuttanu, oon syöny koko ajan yhtä paljon ja herkkuja menee kans ihan kiitettävästi. Liikuntaa oon koittanu harrastaa useamman kerran viikossa. Nyt jos sais pidettyä linjan, että kerran viikossa uimassa ja n. joka toinen pv pienikin kävelylenkki, niin ois hyvä. Tsemppiä kaikille painoasioita miettiville! Ei minusta kannata turhaan ressata, kuhan joku roti pysyy, ettei jatkuvasti tule sitä kiloa viikossa. Ne tökeröt neukkutätit ei varmaan muista kuinka herkillä ja haavoittuvainen raskaana oleva nainen voi olla :hug:

Kiitokset vinkeistä sairaalakassin pakkaamista varten. Mie en ois ekakertalaisena varmaankaan tajunnu tuota tumppujuttua :D. Lisää hyväksi havaittuja vinkkejä vaan kehiin!

En jää nyt jaarittelemaan enempiä tällä erää. Tuo painoasia vaan herätti minutkin heti kommentoimaan :saint:. Taidan alkaa kotihommien kimppuun ja järkkään vauvan huonetta :wave:

Mimmurainen & jötikkä 30+5 (jo?! hui!) :heart:

 
Painon noususta on aika moni huolissaan, niin minäkin. Edellisissä raskauksisa ei ole paino noussut pahasti, alla 10 kg kummallakin kerralla. Mutta imetysaika olikin sitten kauhea! Vaikka täysimettänyt (no melkein, ekojen viikkojen aikana meni esikoisella pari tölkkiä korviketta ja toinen sai aluksi teholla viikon verran osittain luovutettua maitoa) kiinteiten aloitukseen asti ja yhteensä imettänyt ainakin vuoden kumpaakin ja vaunujen kanssa ulkoillut jne - silti on juuri imetysten aikana paino kauheasti noussut. Aivan toivoton, jatkuva nälkä ja vaikka yrittäisi syödä hedelmiä ja juureksia ja suht terveellisesti, mutta kyllä niistäkin lihoo, kun jatkuvaan loppumattomaan nälkään niitä syö. Molemmilla kerroilla heti imetyksen loputtua ruokahalu normaali ja painon nousu loppunut kuin seinään itsestään. Siskollani oli sama juttu. Eli meillä vaikuttaa joku hormonaalinen tekijä niin päin. Eli jo valmiiksi pelottaa imetysaikainen painonnousu, ja sen takia pitäisi tä olla erittäin hyvin kurissa raskauden aikana. Mutta kun supistusten takia saikulla olen ja en pysty liikkumaan kuin ihan pikkusen kotona, muutaman kerran hetken kävellyt ulkona ja sekin on tuntunut jo pahalle (onahn meillä kakkonen syntynyt keskosena), miten sitä painoa sohvalla pötkötelleen pitäisi kurissa!

Sairaalakassia en ole pakannut enkä pakkakaan. Varsinkaan lapsen juttuja ei kannata mielestäni vielä pakata. Jos syntyy keskosena, on lapsi kuitenkin teholla ja itse jo yöt kotona, joten kerkii kaupastakin vielä vaatteet hakemaan ja pesemaan ja pakkamaan (kakkoselle kävin ostamassa nipun 50cm vaatteita kun hän oli pari viikkoa siellä teholla). Jos pääsen viikoissa niin pitkälle, että lapsella syntyessään olisi toveita päästä heti kanssani kotiin (ainakin 35+), sitten pakkan vauvakaukaloon lapsen tavarat valmiiksi. Itse voi toki joutua päivystykseen vaikka milloin, mutta kun muutenkin paljon viikonloppuisin ja lomien aikana ollaan liikeella, on tottumus hammasharjat-rasvat ym äkkiä heittä kassiin, joku kirja ja puhelimen laturi, niillä jo pärjääkin hetken, mies saa sitten tuoda lisää. Ja jos on niin äkkilähtö ambulanssilla, että ei kerki mitään pakkamaan, sitten osaa mies kaiken hakea. Ei ole mulla edellisissäkään ollut pakattuna mitään valmiiksi, eikä ole kaivannutkaan.

LillaMy83, ei tuo päivärahan laskeminen KELA:lla riippu siitä, milloin jätät paperit, vaan milloin alkaa äitiysloma. Vaikka olisit ne jättänyt jo marraskuussa, olisit silti saanut 2008 tuloista päivärahat.

Leena86, ei kunnolla (puhtaasti) otetussa näytteessä pitäisi olla leukkareita niin paljon! Joskus toki pieni vuoto emättimestä voi sotkea, mutta jos on oireita ja viljely ei ole täysin puhdas, sitten vaati ainakin selvä lääkärin mielipite, ei pelkän terveydenhoitajan. Äitiyspolin juttu on ainakin meillä päin niin, että siihen ajan saanti vielä vaikempaa kuin tk lääkärille, eikä pelkkä pissatulehdus varmastikaan kuulu sellaisiin kiireellisiin, johon ylimääräisiä päivystysaikoja saisi, kyllä sen kanssa pitäisi tk:n pärjätä. Mutta on toki paikkakunnilla eroja. Toivottavasti selvyys ja apu löytyy!

Mirabel 28+5
 
Pakkaspäivää!!
Tuosta perätilasta kerron oman kokemuksen. Elikkäs ensimmäinen lapsi oli perätilassa tiukasti koko ajan ja kuvattiin lantio, ja tiukkaa olisi tehnyt, joten sektioon päädyttiin. Sektioaamuna sitten oli lääkäri sitä mieltä, että ainahan suunnitelmia voi muuttaa ja rupes runnomaan mahaa ja yritti viimehetken käännöstä, jota muut ei ollut edes kokeillut. Teki ihan kamalan kipeää ja käskin lopettaa. Muutenkin olin jo henkisesti valmistautunut sektioon. Kohta sitten päästiinkin leikkaussaliin ja vauva syntyi ja syykin selvisi, miksei ollut kääntynyt. Napanuora oli niin lyhyt. Elikkäs onneksi ei saanut käännettyä, ties miten olisi käynyt. Ja nyt kun takana on normaalisynnytys ja sektio, niin enpäs tiiä kumman kannalla enemmän olen. Molemmissa puolensa.
Triplamammasta minunkin piti kysellä viime kerralla. Mitenkähän hänellä menee? Toivottavasti saamme kuulla pian!
Taas on mentävä,.
Miiru
 
Heipparallaa!

Painonnoususta oli puhetta.. mulle tullu joku 10kg ja nyt yritän ettei olis seuraavaa neuvolaan pahemmin noussu.. Käskin miestä piilottamaan kaikki suklaat mitä meillä täällä kaapissa on, etten syö niitä :kieh: Ei pahemmin löydy itsekuria suklaata vastaan ja me saatiin ihan hirveesti suklaata joululahjaksi.. Joista olen kiitettävän määrän jo syöny joten nyt stop.

LillaMy83 minä ostin samanlaisen mobilen.. aika kiva on.. Täällä myös kova nalle puh fani =)

Tää oli nopee piipahdus, tuun illalla paremmalla ajalla, kun mies tuolla huutelee, että pitäis lähteä kyläilemään..

Siiruli ja maha-asukki 31+0
 
Metsätähti Niin aivan, unohdin sitten unenpöpperössä vastata itse tuohon
vauvakutsu-galluppiin! :LOL: :LOL:

Juu, elikkä meinaan järjestää jonkinmoiset "vauvakutsut". Ehkä "suvun naistenpäivä" olisi kuvaavampi nimi. Mietin että pyytäisin oman siskoni, äitini, mummuni, tätini ja serkkuni ja sit miehen äidin, mummun, enon vaimon ja serkun. Sitten kahviteltaisiin ja muisteltaisiin eri sukupolvien lapsuutta, äitiyttä ja mummoutta yhdessä. Silleen rennosti ja kiireettömästi. Mietin että siinä olisi myös hyvä tilaisuus näyttää halukkaille sitä mun raskauspäiväkirjaa jota oon pitäny koko raskaus ajan. Sitten mietin että illalla pyytäisin kaikki työkaverit + muut kamut ja pitäisin vähän niinkun läksiäiset töistä siinä samalla. Jään äitiyslomalle sitten heti sen viikonlopun jälkeen joten ajankohta läksiäisille on sopiva. Ja järjestän itse sen takia kun ne on pyytänyt ja siksi kun tykkään järkkäillä tämmösiä kemuja/kokoontumisia/tapahtumia. :flower:
 
Abello Onko tuo sun ultra yksityisellä synnytystapa arviointi vai millä nimellä varasit sen? Nii ja olitkos minne menossa ultraan?

Mä haluaisin kanssa vielä käydä jossain ultrassa missä vähän katottas vauvan kokoa, kun meidän neuvolan terkka on ihan onneton ja ainakaan viimeksi se lääkärikään ei ollut mikään ihmeellinen. Onneksi meillä on kuukauden päästä muutto edessä ja samalla vaihtuu neuvola ja tuo uusi vaikuttaa paljon mukavammalta yms...
 
MLL huomasin joo alussa et ottivat asiat hoitaakseen helpommin ku oli keskenmeno takana mut tuntuu että nyt taas ei ota asioita hoitaakseen enää. ymmärrän etten ole ainoa joka asioista ja vaivoista valittaa. katsotaan mitä neuvolan täti huomenna sanoo ku soitan.

Glow toivottavasti sulla labra tulokset hyviä!! soitin päivystykseen bakteeriviljelyn tuloksen ja se oli negatiivinen. nyt vaan huolettaa että miks leukosyytit oli kuitenkin plussalla.

metsätähti outoa kyl ettei ottaneet mun yleistilaa ja kykyä tehdä normaaleja kotitöitä huomioon. onneks on vanhemmat jotka tulee ja auttaa! :) tarvii ottaa asia puheeksi taas huomenna kun soitan tai jos saan lääkäri ajan niin sille sitten valittamaan.

mirabel ei muuten toi äitiyspoli tulisikaan kysymykseen, mutta täällä ei ole lääkäri aikoja kuin vasta ens viikoksi ja tällä ololla en itseni ja vauvan takia uskalla odottaa sinne asti. vielä kun alavatsa kivut ovat lisääntyneet ja huoli pienokaisesta on suuri.


jään odottavaisin mielin nyt odottamaan huomista neuvolaan soittoa. ihanaa kun täällä saa mielipiteitä ja tukea kun ei ole ketään kotona jolle valittais ja osais jotain järkevää vastata.

Mä & ee 31+0
 
Wantsu: Mä en tiedä millä nimellä sitä kutsutaan, mutta soitin yksityiselle ja sanoin vaan, että haluaisin tulla ultraan selvittämään vähän vauvan mahdollista painoa. Kätilö sanoi, että haluanko samalla että tehdään käynnistä ns. viiminen lääkäritarkastus ( joka on neuvolassa rv 36 ) ja sanoin, että joo. Kysyi sitten, että onko jotain syytä / häikkää miks haluan tulla ultrattavaksi ja kerroin että ihan vaan omasta mielenkiinnosta haluan tulla. Ei siinä sitten muuta :)

Miten voi olla näin kipeä haaroista? Kävely sattuu tonne haaraväliin ihan mahottomasti. Kävin kyllä pitkällä lenkillä päivällä koiran kanssa, jos se sitten pahensi asiaa en tiedä.

Täällä myös yksi nalle-puh fani :wave: Tällä hetkellä löytyy vaan pinniksen reunapehmuste, toi mobile oli kyllä ihana mutta meillä on jo semmonen missä on jotain muita eläimiä.
Niin ja pari bodya on nalle-puh kuosilla.

Abello 31+1
 
Todella mukava lukea toisten kokemuksia!
Vauvakutsuista: Itse olen miettinyt että pitäisiköhän pitää kavereille jotkut pienet kutsut, mutta saas nähdä onko sitä kuin pirteänä vielä loppu raskaudesta.

Oletteko muut joutuneet käyttämään vielä raskaus aikana liivinsuojia? kun itselläni ainakin on ollut jo useita viikkoja käytössä, kun välillä rinnat vuotaa..

Itse en ole vielä etukäteen paljon miettinyt synnytystä, toivon kuitenkin että saisin synnyttää alakautta, mutta eihän sitä koskaan tiedä mitä kautta se vauva tulee :/
Kovasti kyllä haluttaisi käydä ultrassa, että näkisin vielä minkä kokoinen vauva siellä mahassa on, kun itse olen todella pieni kokoinen ja vatsa alkaa kyllä olla melko suuri koko ajan mennyt sf-mitan yläkäyrällä. Vaikka ei se vauva ainakaan viime ultrassa ollut suuri kokoinen ja sokeri arvotkin olivat normaalit..

mustikkainen ja RV: 30+0 :heart:
 
Mä en ole täällä pahemmin pyörinyt :ashamed: mutta jospa parannan jatkossa tapani :D

Vaihdoin (tai lähinnä vähän muutin) nikkiä, eli sef on nykyään chef, jos sen vaikka päivittäis, niin kiva :saint:

Mä en ole vielä tehnyt elettämään sairaalakassin pohtimisen eteen...enkä melkeen minkään muunkaan. Vaatteita olen vauvalle ostellut ja rintapumpun ja pullojen sterilointilaitteen, mutta siinä ne sitten taitaa olla. Mä en jotenkaan edes käsitä että meille on IHAN KOHTA tulossa uusi vauva :eek:

En ole edes tehnyt vielä hankintalistaa ja katsonut mitä puuttuu. Paljonhan meillä kaikkea on on kuopus on vasta 11kk, mutta varmasti paljon kaikkea myös puuttuu. Mä en kai jollain tasolla taida vieläkään oikein käsittää sitä, että vauva on ihan oikeasi tulossa, kun se alku oli niin iso yllätys ja sen sulatus vei niin pitkän aikaa.

Mutta ihan hyvillä mielin sinänsä tyttöä syntyväksi toki odotan :heart:

Pahoittelut vielä oamnapaisuudesta, jatkossa tsemppaan vähän enempi jotta saan teidän jutuistanne kiinni :)

Chef ja Nöttis rv 30?!? (noin ainakin)
 

Yhteistyössä