~*~ MAALISKUUN MUSSUKAT 2010 ~*~ tammikuussa

heippa!

pakko tulla kirjottelee tänne ku on niiiiiin tylsää taas.. ja siltikää en malta mennä nukkuman, tyhmää, tiedän :)

en nyt tiiä tai muista mitä kaikkee täällä juteltu, mutta ainakin uusille tervetuloa :wave:

tossa nyt mustikkainen ja muut puhunu ultrasta, mä niiiiin tahtoisin päästä vielä ultraan näkee et onko kaikki hyvin ja vieläkö täällä on pikkumies eikä neiti :) en tiiä sit et miksi tai miten sitä joutuu/pääsee tsekkaamaan et onko kasvanu oikeissa suhteissa tai onko painot oikeilla käyrillä pikkusella?!

nyt on mahassa viimepäivät myllätty kunnolla, ja välil just ihan sattuu ku puskee itteään nahasta läpi <3

mein neiti ei millää jaksa odottaa et tää jo syntyis ja kokoajan selittää et miten hän sit syöttää ja pitää sylissä ja leikkii vauvan kanssa :D hihih.. vielä kestää......

oon nyt tosiaa kolme päivää (wuhuuuu) ollu ilman herkkuja ja laskenu kaloreita, pakko alkaa vähä skarppaamaan tän painon kanssa :ashamed: muuten oon aivan epätoivoinen ku vauva syntyy ja ite oon ku lehmä. hyi. ihan inhottaaa aina ku katon peilistä itteeni :/

me ollaa tänää, tai lähinnä minä oon, koittanu suunnitella et miten toi makkari järjestetään et mahtuu mein sänku ja tytön sänky ja vauvan sänky sinne..huh huh..ei ihan helpooa änkee 50n asuntoon neljä ihmistä asumaan |O

alkaa muuten olla jo aika ahistava olo tän mahan kanssa, tai kaikki asennot tuntuu kurjilta ja vaikee löytää mukavaa asentoa sohvalla tai sängyssä..muutenki..kyllä huomaa et raskaana ollaan :D :D uloskaa ei hyvita mennä ku on kylmä ja ei löydy tarpeeks vaatetta mitkä mahtuis ja lämmittäis :/ tulis jo lämpöisemmät ilmat ja pakkaset vois kadota, ei oo talvi muutenkaa oikee mun juttu..

no tuli taas ihan diipadaapa juttua.. näillä mennään :)

haleja kaikille ja jaksamisia <3 :hug:

 
myh
Sairaalakassi

tein itselleni listaa mukaan otettavista jutuista. Jonkun verran varmasti vaihtelee sairaaloittain, että mitä kaikkea löytyy jo sairaalasta, mutta Joensuussa ainakin vaipat, vaatteet, siteet, ruuat ja juomat oli valmiina, mutta esim shampoota ei

Tässä tätä listaa, jos siitä on jollekin apua. Tosin voi olla että itsekin tähän jotain lisäilen vielä, mutta liikaa ei kannata tavaraa mukanaan viedä, koska aika menee vauvan kanssa ihmetellessä ja omia vaatteita ei viiti verenvuodon takia pitää. Itse raahasin ekaan synnytykseen hirveän määrän turhaa, joten nyt olen maltillisempi.

Synnytykseen:

  • Neuvolakortti
    Kamera/Videokamera
    Pientä naposteltavaa (suklaata, hedelmiä, pastilleja)
    Nenäliinoja

    Ristisanatehtäviä, käsitöitä, lehti/kirja
    Päiväkirja, muistiinpanovälineet, vauvakirja tms
    MP3

    Isälle mukava asu ja eväät
    Kännykkä
    Laturi
    Tärkeät puhelinnumerot
    Hammasharja ja -tahna
    Tarpeen mukaan hygienia- ja kauneusvälineitä (harja, shampoo, dödö, rasvat, huulirasva...)
    Imetysliivit
    Liivinsuojuksia
    tossut (väljät!)
    Kotiinpaluuvaatteet äidille (löysät, mukavat ja IMETYKSEEN SOPIVAT vaatteet...)
    Kotiutumisvaatteet vauvalle (pari vaatekertaa, jos yhdet menee odotellessa märäksi)
    Turvakaukalo valmiiksi (isi muistaa sitten ottaa mukaan)

Nyt nukkumaan, ajatus ei enää juokse
 
moikka!

lana-muikku hyvä tsäkä kävi teille :D Ei ole sattunut mulle (muistaakseni) samaa. Yleensä ostan etukäteen lipun tai käytn matkakorttia.

vaatehakinnoista Olen samoilla linjoilla MLL:n kanssa vauvan vaateasioissa. Olen ottanut tähän mennessä lunkisti, koska tiedän saavani paljon pieniä vaatteita tutuilta sekä esikoisen pienet vaatteet päälle, niin ei ole järkevää hankkia lisää uutta. Samoin tila on rajallinen ja varmasti vauva saa lahjoiksi erilaisia vaatteita :heart: sitten vielä yksi tärkeä asia: me emme tiedä kumpi on tulossa, joten ehkä sitten keskityn vauvan vaatehankintoihin tarkemmin, kun tyttö/poika on syntynyt. Tietääpä ainakin mitä väriä ja mitä vielä puuttuu. Mutta täytyy sanoa, että pienoinen sisäinen paniikki on iskenyt lukiessa teidän hankintalistaa ;) :whistle: Vaunut ja kaukalo on työn alla sentään... yhdessä kaupassa käyty jo katsomassa. Onhan sekin hyvä alku :) j.k. yksi polarn o pyret body hankittu.

G: en aio järjestää vauvakutsuja. Oisihan se ihan kiva, mutta ei ole oikein luontevaa minulta. Minun puolesta baby showerit saa jäädä amerikkaan kuten halloweenkin (ainakin niin kauan kun lapset eivät sitä halua juhlia).

painosta ekassa odotuksessa tuli n. 14 kg ja kaikki lähtivät pois ihan imetyksen ja kotihommien sekä ulkoilun ansiosta. ei tarvi sen kummemmin laihduttaa eikä suositellakkaan, jos meinaa imettää vauvaa.

sairaalaan mukaan- sekä imetysopas Sain viime neuvolakäynniltä infolaput milloin sairaalan lähdetään ja mitä mukaan sekä imetysoppaan. Oikein hyvä, että neuvola nämäkin asiat muistaa.

Rintojen karaiseminen sekä lantionphjalihakset näitä tiedusteltiin viime neuvolakäynnillä ja muistutettiin ainakin lantionpohjalihaksia harjoitella. Suosittelen kaikille imetykseen aikoville karaista rintoja hankaamalla pyyhkeellä niitä suihkun jälkeen. Näin rinnat tottuvat kovaan "kulutukseen" eikä iho helposti rikkoudu vauavn imiessä.

mustikkainen en ole tarvinnut liivinsuojia. Kuulemma toisilla alkaa tiputtelemaan maitoa jo raskausaikana, mutta mulla ei ole niin tapahtunut. Silti imetys onnistui oikein hyvin (infoksi niille, joilla ei tipu maito).

katariina00 :hug: toivottavasti tylsyys on tiessään! Ihan kuin olisin lukenut omasta elämästäni, kun luin tekstisi:

mein neiti ei millää jaksa odottaa et tää jo syntyis ja kokoajan selittää et miten hän sit syöttää ja pitää sylissä ja leikkii vauvan kanssa hihih.. vielä kestää......

Esikoinen haluaa iltasadun sijasta, että kerron vauvasta juttuja ja kysymyksiä riittää :) esikoinen toivoo, ettei mulle "tehdä viiltoa", jottei tarvitse olla sairaalassa kauempaa kuin normiajan. :heart:

momtoo ja pikkukakkonen rv 31+3
 
Missä nystymuikio? |O

Tosta painonnoususta....kävin sit omalla puntarilla, ja kauhukseni huomasin painon nousseen 1,2 kg/viikko, neljän viikon sisään!!! |O |O

Verenpaine on noussut, päänsärkyä ihan jatkuvasti ja toi painonnousu niin eipä tarvi arvailla onko raskausmyrkytys vai ei. :snotty:
Esikoiseltakin se mulla oli, joten kauhulla odotan ensi viikon neuvolaan kun en todellakaan halua osastolle makaamaan 8 viikoksi.

Mulla puuttuu edelleen se pinnasänky...

Hirveitä mielialan ailahduksia, tuntuu että kaikki joko ketuttaa tai itkettää.

Anteeksi omanapaisuus. :ashamed:
 
Glow
solmussa joo, tosiaankin kauheita ailahduksia, ketuttaa ( ja sit ketuttaa kun ei oo selkeää syytä eikä se pahaolo mee pois ) itkuun vois tirahtaa ihan hetkenä minä hyvänsä. Ei huvita puhua kellekään mitään jne.
sit aina ajttelen että "se johtuu raskaudesta, älä panikoi, se menee ohi"
Nyt on jopa pari pv ollu ihmeen tyyni ja ilonen olo :D

Pikkuhiljaa rupeaakin jo olemaan fiilis että voiskohan nää loppuviikot mennä jo äkkiä ja vauva syntyä pian! ei muuta mutta olo rupee toisinaan mahan kanssa oleen todella tukala. ja ne säryt ja kivut millon missäkin :attn:

jee, soittelin just labratulokset ja ne kaikki on ihan puhtaat!
sitä vähän arvelinkin kun ei mitään tulehdukseet tms viittavaa vaivaa mun mielestä mulla ole ollutkaan.
 
Jospa tulisin kirjoitteleen pitkästä aikaa...
Kaikki on sujunut hyvin, masu ja Lotta kasvaa, Lotan liikkeet aina vaan voimistuu.
Innolla pientä rinsessaa ootellaan.

Hankinnoista: Rupee meillä oleen kaikki valmista. Pinnasänky on, turvakaukalo on, vaunut on, vaatteita on, sitteri on... Oikeestaan ei puutu kun vaipat ym. mitä oon aatellu hankkia pari pakettia valmiiks ja tuttelia jos käy niin ku edellisen kaa ja mun maito ei riitä.
Ja mä tarvisin imetysliivit...oon vaan ihan hukassa niitten kaa kun ei olis varaa maksaa kauheesti ja kun aattelin että voisin ostaa vaikka huuto.netistä...mut eipä oo oikein mun kokoja tyrkyllä... :'(

Sairaalakassia oon ruvennu miettiin että tarvis se pakata...kiitos myh vinkeistä. =)

Paino mulla on hieman laskenu raskauden aikana...ilmeisesti aineenvaihdunta vilkastuu. Mutta onneks mulla on tota varaa pudottaa... :LOL:

Neuvolasta negatiivista sen verran että joka kerta pissanäyttees näkyy proteiinia mutta sitten kun vien näytteen labraan ni saan ihan puhtaat paperit. Ei ymmärrä!!
Alkaa vaan hieman tympiä ja rasittaa ns. turha hyppääminen ku joudun aina bussilla körötteleen viemään ne näytteet labraan ku ei oo autoo...
Ja sitten se on outoo kun neuvolassa on kaks erilaista näytetikkua niin toinen niistä vaan hälyyttää ne proteiinit ei koskaan kumpikin. :eek:

Että tällästä täälä päässä...

Sari8o+Lotta 30+2 :heart:
 
MLL
Vauvakemuista en ole ajatellut järjestää, eikä ole uudella paikkakunnalla ketään ketä kutsuisinkaan :D Eikö ne ole vähän sellanen juttu mikä kavereiden kuuluisi järjestää odottavalle äidille..? En näistä amerikkalaisista perinteistä niin tarkaan tiedä.

Nukuin viime yönä yllättävän hyvin ja miehen lähdettyä töihin nukuin vielä pari tuntia kuin tukki ja nyt on pää niin jäässä, ettei enempää tekstiä irtoa :D Tänään pesen sitterin joka saatiin (ilmeisesti käytetty syöttötuolina miehen veljen vauvalla......) kun eilen tajusin että sitä voi käyttää melkeempä heti kun vauva on syntynyt :eek: Luulin, että vasta kun osaa istua ja siksi olin heivaamassa sen taaimmaiseksi varastoon syöttötuolin kanssa. :LOL:

MLL :heart: 30+1
 
Vauvakemuja en ala itse järkkäämään. Olishan se kiva, kun olis joku kaveri järkkäämässä, mutta taitaa olla toiveunta. Mun mielestä se olis odottajalle aivan ihana, kun kaverit järkkäis ja hoitais kaikki, vähän niinkuin polttaritkin.

Imetysliiveistä eiks H&M:llä vai netanttilassa ollu niitä suht halvalla? Jos nyt en väärin muista. Kun just niitä kattelin jostain itellenikin...
Onneksi älysin edellisen raskauden jälkeen jättää lähes kaikki vaatteet tuonne pahvilaatikkoon, joten ei paljonkaan ole tarvinnut ostella nyt tällä kertaa. Ainut vain, että osa vaatteista oli kesävaatteita, kun esikko syntyi lokakuussa... :headwall:
 
heippa taas kaikille pitkästä aikaa! oon kyllä useesti käyny lueskelemassa teijän juttuja mutta kommentointi on vähän jääny.. no nyt yritän käydä useemmin.

vauvoilla kaikki kunnossa rv 28+4 kävin kyssin äitipolilla painoarviossa ja vauvat oli sillon jo 1200g molemmat sillon katottiin myös tytöltä lapsivesi tilanne ku oma lääkäri oli sitä mieltä että sillä ei hirveesti vettä olis mutta kyssin lääkärin mielestä kuitenkin ihan normaalisti.

ja neuvola kuulumiset tiistailta
paino +386g/vko (yht.10kg)
rr 127/77
hb 118
sf 37
tarjonta rt/pt
syke/liikkeet +/+

eli siis paperilla kaikki hyvin. yritin kyllä valittaa selkä ja lonkka kivuista sekä sanoin siitäkin kun supistelee päivittäin toisinaan ihan kipeestikin niin vastas vaan et kerrot sit äitipolilla niistä vaivoista että ei hän pysty niille mitään tekemään ja äitipoli seuraavan kerran loppukuusta..
nii ja joku muukin valitteli että käynnit on tosi harvoin meilläkin sekä neuvola että äitipolikäynnit edelleen 4-5 vko välein..
okei anteeks valitus.

synnytystavastakin oli ollut puhetta ja oon ite ehdottomasti alatie synnytyksen kannalla tosin mulla on 4 helppoa synnytystä takana joten en usko että tämäkään niin vaikea olisi ja toipuminen on kuitenkin paljon nopeampaa alatie synnytyksessä. mutta toisaalta empä minä ossaa kauheesti sitä sektiotakaan pelätä ku en oo koskaan siihen joutunu...

vauvantavarat on vielä melkein kokonaan laittamatta jotain vaatetta oon kaappiin laittanu että alkuun pääsee ja sängyt ja patjat on vielä hommaamatta rattaista puhumattakaan
tajusin tuossa että kohta tulee kiirus jos meinaa ennen vauvojen tuloo laittaa.

sori tämmönen omanapanen juttu :ashamed:

donoro +muruset 30+0 poks
 
Mitäs muuten kuuluu minna77, Hali87, Siri, ???
Niin ja oli muitakin joita just mietin ettei oo kirjottanu pitkään aikaan..

Vauvakutsuja en minäkään pidä.. Mä en jotenkin osaa olla keskipiste tai järjestää juhlia itelle ja vauvalle.. Mielellään menen muiden juhliin ja vien jotain, olen siis ollut vauvakutsuilla, mut en osaa itelle alkaa järkkäämään.. Naimisiinkaan en ole vielä päässyt kun jotenkin ne juhlat kammottaa.. Oon varmaan monen mielestä outo =) Avoliitossa olen ollut ja kihloissa jo monta vuotta.. Ollaan kyllä mietitty häitä alustavasti vuoden päästä kevättalvelle.. saas nähä.. Tai mä haluaisin talvihäät.. Onko kukaan teistä ollut/pitänyt talvihäitä?

Täällä myös yksi joka haluaa alatiesynnytyksen! :wave: Perätilassa vaavi vaan edelleen on, sais kyllä kääntyä oikeinpäin, koska perätilavauvaa en ala synnyttämään! Mulle tulee isoja vauvoja, esikoinen oli syntyessään 4300g, tosin kaksiviikkoa yliaikaisena.. ja sf oli viime neuvolakäynnillä 29,5 ja neukkatäti sano että onpas täällä jo hyvänkokoinen kaveri =) .. Itse oon 173cm pitkä, en tiedä onko tolla jotenkin vaikutusta asiaan.. oon kuitenkin normaalipainoinen, silloin kun en ole raskaana, nyt muistutan lähinnä valasta, omasta mielestäni :D

Mulla alkaa olla kaikki jo valmiina vauvaa varten.. Meillä on Emmaljungan city crossit mitkä ostettiin esikoiselle ja pesin eilen vaunukopan patjan ja hoitolaukun.. Vaatteet alkaa olla pesty ja silitetty.. Hoitopöytä ei ole vielä paikoillaan, mutta ostettu, pinnasänky kasattu, jne.. =) Oon varmaan vähän ajoissa monen mielestä ja nyt mietinkin mitä sitä alkais viimesillä viikoilla puuhamaan, kun monet vasta silloin laittelee nämä jutut kuntoon..
Tosin mammajooga alkaa ens viikolla ja sitä odotan! Mut oon pelänny niitten supistusten ja muitten takia että syntyy aiemmin, niin jotenkin on tuntunu mieltä rauhoittavalta että kaikki on saatu vauvaa varten valmiiksi. Ja pikkuhiljaa musta alkaa tuntumaan että yli tämäkin menee niinkuin esikoinenkin...

Tulipas omanapainen viesti.. Jaksamisia kaikille!! :hug:

Siiruli ja maha-asukki 31+1
 
MLL
Siiruli ei varmaan sitten joo :D Kattelin, että aika hilkulle jää mulla ainakin että ehdin käydä kaikki 8 krtaa mitä sitä joogaa järjestetään. Viimisellä kerralla rv38+, et on sitte ainakin hengitys tuoreessa muistissa synnytyksessä :)
 
Mäkin tahdon mammajoogaan!! Ainakin omasta mielestäni aloitin jo hyvissä ajoin kattelemaan täällä järjestettäviä mammajumppia, mutta en löytänyt kun yhden joka pitää ja se makso jotain päälle 200euroa... Kaupungin sivuilta oon yrittänyt ettiä mutta ei siellä oo mitään. Ihan tylsää :|

Kohta mun pitäis soitella neuvolaan niistä sokerirasitus tuloksista, apua. Toivottavasti ei ole arvot kohollaan.

Mä en myöskään järjestä mitään vauvakutsuja, kenelläkään kavereistakaan ei ole lapsia joten en tiedä mitä ne siitä sanois. Ja tuntuu jotenkin että ne olis semmoset mitkä kavereiden pitäis järjestää tulevalle äidille. Voi olla, että kutsun kaverit istumaan iltaa muuten vaan mutta ei mitään vauva-teemaa =)

Muoks. Kaikki arvot ok, voin jatkaa jäätelön syömistä :saint:
No ei vais, kait tässä on silti vähän rajotettava ton suklaan ja jätskin kanssa.
 
Krokodiili
Pitkästä aikaa kirjoittelen tähän ketjuun...

mustikkainen. Aloin käyttää liivinsuojia öisin n. rv22... Eli tosi aikaisin. Päivisinkin vähän jotakin erittyy, mutta kestän sen ilman suojuksia.

Vauvakutsuista. Hädin tuskin ymmärrän, mitä ne sellaiset on. En aio pitää.

Sairaalakassia en ole alkanut pakkailla, mutta mielenkiinnolla luen teidän listojanne. Otan sitten oppia, jahka alan laittaa tavaroita kassiin. En ole vielä kiirettä pitänyt, kun mulla ei ole ollut mitään supistuksia tms. oireita, mitkä viittaisivat lähtöön lähiaikoina.

( . )
Mulla oli ekaa kertaa tiistaina neuvolassa sokeria virtsassa ++. En ole vielä kovin huolissani, kun kuitenkaan verestä mitattu sokeri ei ollut mitenkään katossa... Ja vielä kuukausi sitten oli sokerirasituksessa "erinomaiset" arvot. Mutta suoraa sokerinsyöntiä koetan nyt toki vältellä, eli en varmastikaan syö karkkia lähiviikkoina. Katsoo sitten taas parin viikon päästä neuvolassa, mikä on tilanne - pitää sitten tehdä suurempaa muutosta, jos vielä on plussia.

Aloin oksentaa eilenaamulla ja oksensin koko päivän. Edes nesteet eivät pysyneet sisällä. Pelästyin aivan sairaasti, että ei kai viikolla 22 loppunut raskauspahoinvointi ole tullut takaisin... Mutta illalla "onneksi" aloin myös ripuloida ja tuli vähän kuumetta, joten tajusin että nyt kyse on "vain" vatsataudista. Huh. Nyt olen sitten sairaslomalaisena kotona. Yön istuin vessassa vettä ripuloiden :/ . (Ikävää, ettei voi käyttää Imodiumia raskauden aikana.) Nesteet ovat nyt pysyneet sisällä jo... tänään kenties koetan syödäkin jotakin. Ja äiti toi Osmosalia apteekista, sitä yritän kans juoda.

Vauva "istuu" vatsassani - eli ei puhettakaan että olisi vielä alkanut kääntyä pää alaspäin. Kova tyyppi liikehtimään!

Voikaa paksusti! B)

terv. Krokodiili 32+0
 
Pitkästä aikaa..

Vointi on hyvä, harjoitus supistuksia tulee ja menee. Muutama kipeäkin, mutta en ole huolissani. Vatsa vaan menee ihan omituisen muotoiseksi kun supistaa.. Koko kohtu menee vauvan ääriviivoja myöten, no näkee miehenikin miten tuo meidän vauva tuolla mahassa on. =)
Kävin viikko sitten sokerirasituksessa, ja kaikki arvot ok. Mulla on raskauden aikana paino noussut kiitettävästi joten sen takia menin, mutta onneksi ei tarvitse nyt huolehtia.. Näin jo sieluni silmin että vauva kasvaa jättiläiseksi mutta keuhkot ei kehity ja joutuu makaamaan laitteissa sen takia..
Mutta joku mainitsikin että olisi kiva käydä ultrassa että tietäisi paino-arviota, kyllähän se kasvaa vielä kovasti mutta meillä neuvolassa on se etu että siellä tehdään ultra. RV 36 lääkäri käynnin yhteydessä saa sitten vähän tietää syntymä painon suuntaa..
Mamma joogaan täälläkin ollaan ensi viikolla menossa, viimeisen kerran käyn kanssa rv 38 joten luulisi oppien olevan tuoreessa muistissa! ;)
Hirmuisesti ihmiset ovat valmistautuneet jo, mulla on rattaat sekä turvaistuin. Ostettiin alennus myynneistä Emmaljungan City Crossit sekä Cracon turvaistuin. Mitään tiloja ei ole raivattu, eikä vaatteen vaatetta ostettu. Ajattelin että äitiyslomalla on sitten tyhjennän kaapeista meidän turhia vaatteita ja teen tilaa vauvan vaatteille ja tavaroille. Niinkuin täällä moni kirjoittikin, niin uskon lahjaksi tulevan paljon vaatteita etten ajatellut ostaa mitään. (tai saa nyt nähdä kuin äitiyslomalla käy.. ) Äitiyskopasta teen sängyn alkuun vauvalle, ompelen itse siihen suojat ym. Pinnasängyn saan kaverilta, mutta ei silläkään ole kiire.. Olenkohan liian lungi..?
Vauva kutsuja en pidä, meillä kaveri piirissä on niin paljon pieniä jo entuudestaan ja tulosssa, että niitä kutsuja saisi olla joka kuukausi järjestämässä.. Mutta lainaan + saan heiltäkin varmasta paljon vaatteita! =)
Imetysliivit (2 kpl) ostin jo H&M:ltä, kuppikoko on kasvanut jo B:stä D:hen.. Eikä ne muistaakseni paljoa maksanut...(vajaa 20 ?, 2 liivit..?) Saa nähdä käynkö vielä synnytyksen jälkeen ostamassa isommat... Muistini ei ole paras mahdollinen, että toi hinta ei välttämättä ole ihan oikea..

T. nalle1puh + "op" 31+5
 
Krokodiili Pikaista paranemista vatsataudista ja toivotaan että vaavi tajuais pian kääntyä ylösalaisin B)

MLL: Onko se Rovalan järkkäämä mammajooga? Mie katoin sitä kans, mutta mietin vain että kuinka pitkälle sitä joutais käymään kun minusta se kesti huhtikuun alkuun. Sitten jos ipana vaikka päättää syntyä ennen laskettua aikaa, niin siinä saattaa jäädä aika monta kertaa käymättä :/ . Kerro toki täällä sitten kuulumisia mimmoista on ollut :)

Kävinpä talsimassa kaupassa mutkan, että sai jääkaappiin vähän täydennystä (tärkeimpänä kahvimaito :p ). Täällä Rovaniemellä pakkasmittari näyttäs olevan rapiat -30! Nyt viimeistään tunsin itteni kunnon lylleröksi isoine mahoineen ja toppavaatteineen!

Vaavin hikka: Ootteko huomannut pikkuisen hikkaavan? Täällä on alkanu ötökkä hikkaamaan varmaan n. muutama viikko sitten ja nykyään sitä tapahtuu melkein päivittäin. Hassun tuntoista ja saattaa jatkua jopa puoli tuntia. Yritä siinä sitten nukkua :LOL:

Nyt kahvia ja keksiä B)

Mimmurainen & ötökkä 30+6

 
Hei kaikki maaliskuun mussukoita odottavat!
Vieläkö mahtuu mukaan...
Olen lueskellut kirjoituksianne jo jonkin aikaa, mutta nyt vasta sain aikaiseksi rekisteröitymisen. Odotan tokaa lastani, laskettu aika on 27.3., mutta tuntuu kuin olisin ensi kertaa liikenteessä kun esikoinen on jo kymmenen vanha.
Vauvakamoja emme ole hankkineet yhtään ja kelan laputkin odottavat vielä täyttäjäänsä.. Tuntuu että töissä on niin kiire saada kaikkia asiat siihen kuntoon, että voi luovuttaa hommat tuuraajalle. Muutenkin koko raskausaika on mennyt todella nopeasti, ei melkein meinaa tajutakaan, että suht pian kotona on yksi perheenjäsen lisää!
Neuvolasta: onko muilla yhtä harvakseltaan neuvolakäyntejä? Itse olen käynyt nyt kolme kertaa ja ainoastaan kahdella kerralla otettiin verenpaine, hb ym. Tuntuu vähän hassulta kun viikkoja alkaa olla jo kohta kolmekymmentä, mutta kuulemma yleinen käytäntö täällä pääkaupunkiseudulla, jossa siis asun.
Oikein onnellista odotusta teille kaikille!
T. Espresso ja tytteli
 
MLL
Mimmurainen Studio Lilja järjestää, 8krtaa 60e, muistaakseni. Itekkin mietin, että miten näissä oloissa sielä käy, mutta toisaalta pysyypähän mieli vähän virkeämpänä kun on edes kerta viikkoon yksi "pakollinen" meno. Käyn sitten sielä ihmettelemässä voinnin mukaan. Jotain äänenkäyttö ja hengitysharjoituksia on luvassa ja olen jo valmiiksi pahoillaan jos joku muukin on sielä, tulen varmaan repeilemään noissa mmmmaaaooo äänteissä :D
 
Moikka kaikille!

Olen melkein uusi täällä. Olen kyllä pinossa mukana ja lueskellu juttuja ahkerasti, mutta kirjoittaa en ole osannnut aikaisemmin. Tuolla pinossa mun la on 27.3.10 sen voi vaihtaa 24.3.10. Ikää mulla on 26vuotta ja kyseessä on 2 lapsi, mutta meidän ensimmäinen ja yhteinen. Esikoinen on 3,5vuotias tyttö. Naimisiin mentiin viime keväänä ja melkein 1 vuotis häälahjaksi saadaan sitten tämä yhteinen vauveli. Tässä hieman tietoja.

Kysyttiin 20 viikon ultrassa vauvan sukupuolta, mutta hän piti tiedon visusti itsellään. Huomenna meillä olisi ultra, katsotaan josko nyt josko vauva näyttäisi kumpaa merkkiä hän on. Ei kuitenkaan oo maailmanloppu jos ei näytä. Sitten se selviää vasta synnytyksessä.

Rintapumpuista kyselisin. Onko kellään jotain hyvää pumppua mitä suositella? Käsipumppu vai sähköinen? Itselläni oli edellisen kanssa sellainen tosi surkee käsipumppu, jota piti vetää. Oli raskas, enkä sillä ainakaan saanut maitoa herumaan kunnolla.

Ulkovaatetuksesta: Toivoisin että pakkaset hieman hellittäisi. Mulla ei meinaan ole oikeen ulos vaatteita. Mä käytän lapsen kanssa ulkoillessa mun miehen housuja jotka nekin rupee jo käymään pieniksi, myös miehen takki on käytössä josta menee kaksi nappia kiinni. Mä en millään raaskis ostaa yhden talven takia toppapukua. Ens talvena mä toivottavasti mahdun pienempiin vaatteisiin. Mä oon mahtava näky tuolla kylillä. :D

Vauvan tavaroista: En oo vielä mitään laittanu valmiiksi. Vaatteet on varastossa pahvilaatikossa puhtaina. Toki ne pitää pestä ennen päällepukemista, mutta sen mä kerkeen tekeen tai jos en kerkee niin mies osaa käyttää pesukonetta mun ollessa sairaalassa. Pinnasänky on autotallissa valmiiksi koottuna josta se on sitten helposti nostettavissa sisälle. Vaunut mulla on, itseasiassa hyvät onkin, mutta oon vähä pöhlö. Haluan uudet vaunut. Mies on kyllä sitä mieltä että käytettäis niitä vaunuja tälläkin, kun ovat melkeen kuin uudet. Mulla tuo on vähä sellanen tunneperänen juttu... :headwall: Nii ja tuo rintapumppu puuttuu ja imetystyynyyn tarvitsisin sisältöä.

Mua odottaa kamala pyykkivuori, pitäis ruveta viikkaamaan pyykkiä ja silittään lakanoita ja pyyhkeitä. Ei vaan yhtään innostaisi. Kyllä tämä tietokone koukuttaa sen verran enemmän.

Onkos täällä muuten muita hämeenlinnassa synnyttäviä äippiä. Millanen on paikkana tuo sairaala? Itse synnytin esikoisen tayssissa. Ja jostain kummallisesta syystä haluaisin sinne kovasti synnyttään. Vaikka eihän sitä tiedä jos sattumoisin synnnytys alkaisi kun olen äitini tai jonkun muun kaverin luona tampereella just sillon. =)

Terkuin: missLuupää & Taneli29+2
 
Hei pitkästä aikaa!

Yhä hengissä vaikkei läheskään aina siltä tunnukkaan...taitaa olla monta kuukautta ko oon tännekki kirjotellu, oon kyllä lukenu kuulumisianne ja ollut hengessä mukana, en vain jaksanut kirjoittaa :ashamed:
Olen ollut sairaslomalla jostain lokakuun alkupuolelta asti ja olen ä-loman alkuun asti herkästi tulevien supistusten, vatsan ison koon vuoksi. Nyt sitten viime maanantaina todettiin että paikatkin on ruvennut aukeamaan. Vielä saisi pieni pysyä masussa, painoa tällä hetkellä about 1700g.
Eilen ja tänään on itkettäny ihan kaikki, tää on jotain ihan uutta mulle, aijemmissa raskauksissa ei tämmöistäkään ongelmaa ole ollut, mutta ehkä tää tästä ?
pinnasänky ja vauvan amme on ostamatta, pinniksen reunapehmuste ompelematta, villahaalariin napit laittamatta ja emäntä vaan makaa ja vollottaa :p
Polille sain ajan 22.2 synnytystapa-arvioon ja samalla käskettiin ottaa kassi mukaan jos sinne asti päästään, mutta kuka sen kassin pakkaisi? ehkä sitten ko ollaan jo menossa haalin niitä kamoja kassiin :LOL:
Mutta nyt taas maate, kun ei kestä enää edes istua, vauva painaa.....
Lämmin halaus jokaiselle ja koittakaa jaksaa! :heart:

MannaHari ja pömppis rv 31+0
 

Yhteistyössä