Maaliskuun muruset 2011 *elokuussa*

Kisak79 eihän noilla viikoilla millä oot, niin voi millään vielä tietää kumpi sukupuoli on kyseessä. Toki sukupuoli on jo selvillä sikiöllä, mutta sukuelimet vielä niin kehittymättömät, ettei mitään voida sanoa.. Tälläinen käsitys mulla on, ku luin VAU:n raskauskirjaa...
 
Hitsi sitä on kyllä herkällä mieliajalla. Mulla tuli paha mieli noista teidän kommenteista että kun on paljon pahoinvointia, niin tulee tosi terve lapsi. Mulla kun ei pahoinvointia oo ollenkaan, niin kuinkahan sairas lapsi sieltä on sitte tulossa :( No, tiedän kyllä että sananlaskuhan se vaan on, mutta on vaan jotenkin tunteet pinnassa.

Täällä siis odotus sujunut tosi hyvin, väsymystä vaan ollut. Ens viikolla np-ultra ja se jo jännittää. Mua on pistänyt mietityttään onko siellä masussa ketään. Että jos onkin jo mennyt kesken. Vaavimasulla kun tuli siellä ultrassa niin järkyttävä uutinen. halit hänelle:hug:

Vauvan vaatteita tekis mieli jo ostella, mutta maltan vielä ultraan. Jos siellä kaikki hyvin, niin vois jotain ostaakin :) Jännä että kisak79 sait jo sukupuoliveikkauksen ultrassa! Joko ne noin aikaisin pystyy kattoon??

tsemppiä kaikille
empompii 10 ja risat
 
Heipä hei!

Alku viikosta takana ensimmäinen ultra. Kaikki oli loistavasti, pikkuinen sätki ilosesti siellä ja sydän pamppaili :heart: . Sikiö oli suurempi kuin neuvolan viikot näyttivät kuukautisista, joten L.a olisi nyt 2.3.2011 Jos päivityksen saisin tietoihini=)

Piparminttu ja salamatkustaja 13+1 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
sori, ed viestissä tuli pieni painovirhe paholainen ja sekaannus noissa mitoissa..taidan olla vieläkin ihan tööt tuosta hyvästä uutisesta :LOL:. pää-perämitta 2,18cm ja siis kokonaismitta sitten jotain 3 ja rapiat..;) kovat on mitat :D, mutta maasta se pienikin ponnistaa!

kike79 & pikkupieni *poks * 9viikkoa
 
GCS15: Jaa,a en tie... Viimeksi osui oikeaan eli ainakin sitten toinen veikkaus on mennyt oikein jos tämä ei mene ;).
Lääkäri tosiaan sanoi et hän epäilee poikaa näkemänsä perusteella... Mutta ei tietenkään VOI sanoa mitään varmaa, ja selitti jotain niistä sukuelimistä jne mutta en sitä niin tarkkaan siinä kuunnellut kun ihastelin ultrakuvaa. Lokakuussahan sen sitten näkee osuiko oikeaan =)
 
mitähän sitä uskaltaa suuhunsa pistää. mun superherkku ruisleipäki alkanu närästämään :mad: ja neuvolas sanottiin,etten sais hiilareitä syödä (halavatun ylipaino) rasvaton maitoki kiellettyjen listalla!

aikaisemmista synnytyksistä:
eka käynnistettiin 38+ (raskausmyrkytys) kesti 8h22min ponnistusv. 14min
toka normaalisti 39+5 kesto 5h25min ponnistusv. 2 min
kolmas hätäsektio 30+1 istukka irtos

 
Mukavia ultrakuulumisia joillakin ollut, onnea! :heart:

Voiko tää väsymys ollakaan enään todellista... |O Vois vaan nukkua ja nukkua, onneks tänään pääsin aikasin töistä niin on saanut huilia. Tänään ollut mahakin vähän kipeen tuntunen tuolta alhaalta. Ei koko ajan koske tms. mut aina välillä joissain asennoissa repäisee niin pirusti varsinkin vasemmalta. Oon päiväkodissa töissä ja tää viikko varsinkin ollut aika lailla raskas, uusia hoidon aloittaneita pieniä joita pitää kantaa vähän väliä. Liekö rasituksesta siis johtuu nuo kipuilut...

empompii mullakaan ei juuri minkäänlaista pahoinvointia ole ollut tässä raskaudessa, välillä vaan pientä kuvotusta esim. jostain hajuista tms. tullut. Ei ollut pahoinvointia sen enempää ekassakaan raskaudessa ja melkolailla terve tyttö meillä silti on. ;)

tombatar täällä myös toinen jota närästys alkanut vaivaamaan lähes 24/7. Tänäänkään töissä uskaltanut syödä juuri mitään kun jo ennen ruokaakin närästi jo niin paljon että pelotti että oksu lentää jos syön. Sitähän muuten sanotaan et jos äitiä närästää niin vauvalla on paljon tukkaa syntyessään. No meillä ainakin ekan kohdalla piti tuo tosiaan paikkansa, esikoisella oli tuuhea musta tukka syntyessään! Tosin, harveni kyllä kertaheitolla n. neljän kuukauden iässä mut kuitenkin..=)

Raskausaikana tulleesta painosta taisi olla puhetta. Mulla tyttöä odottaessa painoa ei tullut lähtöpainoon kun 1kg lisää, laihduin siis melkolailla ja synnärillä kaks päivää synnytyksen jälkeen olin 12 kiloa kevyempi kun raskautuessani. Painoa oli siis jo alkutilanteessa liikaa joten vara olikin pudota. Mitenkään en laihduttanut, ruokavaliota piti kyllä tarkkailla koska sokerirasituksessa paastoarvo oli kohollaan. Tässäkin raskaudessa sokrurasitus edessä muutaman viikon päästä, saa nähdä mitä lukemat silloin näyttää...

Äipän lepäily jatkukoon kun lastenohjelmat alkoi.. ;)

Marilla rv 11+6 (siis huomennako tosiaan jo tulee 12 vk täyteen, mihin tää aika menee... )
 
närästää täälläkin.... samarin ja rennie jälleen kovin tuttuja,ja koko ajan joutuu kattomaan mitä uskaltaa syödä.. ihan tylsää:mad: ja mieli ihan maassa... voisin vaan itkee koko ajan,silti ahdistaa niin ettei itku kuitenkaan tule... ja kaiken kun pitäis olla hyvin... Lapset ihania,mies ihana ja muuten kaikki hyvin, mutta iloa en oikein jaksa tuntea..
Alakulo on suunnaton, johtunee viikon päästä koittavasta operaatiosta... kärsin ahdas olkapää-oireyhtymästä joka tähystetään... oisi sitten käsi kunnossa kun vauva syntyy.. Jännitän toimenpidettä vaan niin kovasti.. Mua ei ole koskaan leikattu, saati nukutettu joten oon ihan sekaisin... ja sitten pitäis jaksaa olla ilonen ja pirteä..

ja mokoma täysikuu:kieh: valvotti mua taas sen pari yötä mitä normaalistikin kuutamon aikaan... ja kun yöl herää vessaan,ei uni tule... ihan kauhee mennä päivää eteenpäin kun on ihan väsynyt mutta silti ihan levoton ettei päikkäritkään onnistu....: /

Mulla eka odotus meni viikolla yli,kesto yli 7h, kalvot piti puhkaista. ponnistusvaihe n.20 min.
Toinen syntyi laskettuna aikana,kesto hiukan yli 5h, kalvot piti taas puhkaista, ponnistusvaihe huikeat
4 min.... :D neiti tuli niin nopsaan että hyvä kun lääkäri ehti tulla huoneeseen..

tästä odotan myös kalvojen puhkaisua, se on niin paljon nopeammin ohi koko homma, rajua touhua mutta synnyttämäänhän sitä mennään eikä nautiskelemaan kiikustuolissa keinuttelusta :LOL:

liikkeistä: luulen tunteneeni ekat potkaisut aamuyöllä.... mies vaan totesi että ei mitenkää ole mahdollista...eihän... no mistä mä sen tietäisin :LOL: jotenkin vaan se ei ollu mikään ilmakupla, vaan ihan kun joku ois koputtanu, kolme kertaa peräkkäin....hmmmmmm jään mielenkiinnolla odottamaan mitä jatkoa seuraa....
 
Samoilla fiiliksillä mennään täälläkin, väsyttää ja närästää...
Painonnoususta oli puhetta.. Mulla ekassa raskaudessa tuli 28kg ja toisessa 30kg :ashamed: Ja pituutta mulla huimat 155cm et tommonen määrä kiloja kyllä näky ja tuntu! Ihan kauheeta :| Nestettä oli molemmilla kerroilla varmaan 10kg mut molemmilta kerroilta myös jäi 10kg. Nyt sit jo ekalla neuvola kerralla sovittiin et tarkkaillaan oikeesti nyt painonnousua ihan vakavasti.
Raskausviikot millä meillä vauvelit on syntyny... Eka synty vk37 ja toka vk38, molemmat 2900g et ehkäpä tätä kolmostakin voi ihan ajoissa ootella syntyväks :)
Seuraavaan ultraankin saatiin tänään aika, ens perjantaina päästään kurkkiin :heart: Harmi vaan ku lapsia ei saa toimenpiteisiin täällä ottaa, isoveljet ois niin kovasti vauvan halunnu nähdä.

nannah&pieni 11+2
 
tuosta sukupuolesta sen verran että ei siis noilla viikoilla voi selvittää sukuopuolta edes millään 4D ultralla. Eriasia on että kyllähän neuvolassakin sykkeen perusteella aina ennustellaan sukupuolta ja osui meilläkin oikeeseen ekalla kerralla mutta onhan se mahdollisuuskin arvaamalla osua 50%/50%. Eihän edes rakenneUÄ ssä saa 100% varmuutta sukupuoleen koskaan. Joten en kyllä usko että olisi kuinka kokenut ultraaja tahansa.. Taitais olla maailman ensimmäisiä sellaisia. Anteeksi en tarkoita pahalla mutta näin homma kyllä on mun tietojen mukaan ja aika paljon perehdyin asiaan viime raskaudessa eli viime vuonna.

Esikoinen syntyi 41+5 ja lähti syntymään issekseen yliaikaiskontrollin jälkeen jolloin kätilö erotteli kalvoja ja siitä se sitten vissiin lähti. Käynnistykseen olisi ollut aika rv 42+0.

ON: Täällä kärsitään aivan hirveestä ummetuksesta. Maha on ajoittain niin kipeä sen takia. En tiedä muistaako kukaan kun alkuun sanoin että ärsyttää ihmiset jotka ovat ns."yliraskaana". No kohta alkaa itse tuntumaan siltä kun kärsin joka samperin vaivasta :kieh: Toisaalta en kävele viellä ankkaa ja toistaiseksi olen valittanut aiheesta.. Jokatapauksessa kurjuutta tällänen mutta näkeepä kantapään kautta ettei jokainen raskaus ole niin helppo :headwall:

Mites muilla onko varsinaiset raskausoireet alkaneet helpottamaan vai tehostunut ?? Yleisestihän sanotaan että helpottas rv12 mennessä ja niin kävi viimeksi mutta nyt ei.. Pääasia että raskaana ollaan tukevasti edelleen :heart:

Dindei + pikku 13+4
 
Sikiön sukupuolesta... Itse myös sitä mieltä ettei vielä näillä viikoilla sitä voi varmasti todeta ultran perusteella. Meillä esikoista odottaessa oli myös kokenut ultraaja nt-ultrassa ja kun kysyin et voiko viel sukupuolta nähdä, sanoi että ei varmasti mutta jos pitäisi veikata hän olisi sanonut että poika on tulossa. Niinpä vain kuitenkin kävi et rakenneultraan mennessä oli tytöksi muuttunut... ;) Noh, ei kyllä miehen kanssa vielä vakavasti otettukaan tuota poika-veikkausta.

Mulla eka synnytys rv 39+5, kesti 9 h 50 min josta ponnistuvaihe 8 min. Tytön mitat 3940g/52cm.
 
Eilen tosiaan fiksuna sitten menin ja söin hernekeittoa ja ruisleipää :headwall:. meni 5min ja HIRVEÄ närästys!!!:kieh: ei meinannut mennä ohi edes renniellä.. kesti 2h kun tuliröyhtäilyjä kokoajan. viisastuin siis enkä varmasti syö koko raskausaikana enää hernekeittoa!! Pojasta oli viimekerrallakin tuota närästystä,tytöstä ei koskaan, joten eiköhän siellä poika uiskentele:cool:.
Eilen alkoi illalla tekemään mieli appelsiinimehua, jännä juttu kun se on joka raskaudessa sama, nammm.. Täytyy vain koittaa pitää halut kurissa tuon mehun suhteen, pojasta vedin sitä joka pv litran ja vasta jälkeenpäin tajusin kuinka paljon litrassa on kaloreita:ashamed:.
Ummetusta myös päällä ja olo sen mukainen :headwall:

eka synnytys käynnistettynä 7h 22min, ponnistus 20min,47cm 3340g/ toinen 11h 5min, ponnistus 9min, 47cm 2345g. että ei ne toiset aina nopeammin tule vaikka kätilöt kuinka niin väittää..
 
Ultrista ja epäilyistä niin ei kai noita nyt kannata vakavasti ottaakaan... Mutta kiva se on veikkailla! Mäkin ainakin kirjoitin et epäili ja odotetaan rakenneultraa, enkä et meille tulee poika ;).
Tosin en mä voi mitään raskauteen liittyvistä asioista satavarmasti sanoa, eikä kukaan muukaan... Esim. joku sanoo ettei kotidopplerilla voi kuulla sydänääniä ennen viikko sitä tai tätä... No mut jos joku kuulee niin kuulee! Liikkeetkin voi jonkun mielestä tuntua vasta viikolta 22 lähtien ja saman henkilön mielestä niitä viikolla 16 tunteva luulee vaan :LOL::LOL::LOL:

Meillä kuului ekasta dopplerilla vk 10 ja nyt kuunneltiin eilen 11+4 eikä kuultu. Sama maha eri vauva =). Mies sanoi vitsinä et joo kun se sun kohtu on jo käytetty niin johtuu varmaan siitä... Vähän niinko vanhojen kämppien seinät et löytyy kerroksittain erilaista tapettia seiniltä ääntä eristämässä :LOL::LOL::LOL:
 
Veriseulontatulokset tulivat vihdoin ja viimein toissapäivänä, kahden viikon odotuksen jälkeen..kaikki hyvin eikä aihetta jatkotutkimuksiin =)

Oireista sen verran, että nyt ei oikeastaan mikään muu vaivaa kuin se NÄRÄSTYS..Se on tosi kiva kärsiä siitä koko raskauden ajan..Renniet eivät oikeastaan auta kuin hetken ja meinasinkin viikon päästä pyytää neuvolalääkäriltä reseptiä vahvempiin närästyslääkkeisiin..Tytön kanssa ne nimittäin helpottivat heti..Silloin jopa veden juonti kärvensi ruokatorvea, mutta kun aamulla veti yhden tabletin niin eipä närästänyt enää..

Oon yrittänyt nyt vähän hillitä tuota syöntiä ettei paino nousisi niin kauheasti jo näin alkumetreillä, mutta tänään huomasin että huono idea..Meinasi ruveta heikottamaan todella pahasti, sitten vaan jotain äkkiä napaan ja olo helpottui hetken päästä..eli ilmeisesti tässä sit pitää vaan syödä :p
Edellisissä raskauksissa painoa tuli ekasta 14 kg ja toisesta 18 kg. Esikoisen jälkeen pääsin aika nopeasti entisiin mittoihin (helkutin pitkien vaunulenkkien avulla) mutta tytöstä tulleista kiloista jäi sellaiset 4 kg..reisiin ja persuuksiin..:headwall:

Esikoinen, poika syntyi viikolla 39+1, synnytyksen kesto 24 h (vaikkakin kyllä omasta mielestä tuplasti enemmän). Mitat 3850 g/53 cm
Kuopus, tyttö syntyi viikolla 41+0, synnytyksen kesto 13 h. Mitat 3910 g/52 cm
eli ei tästä kolmannestakaan mitään pientä varmaan tule..

muikkunuu79+ asukki 13+1
 
Meillä poika syntyi 40+4, synnytys käynnistyi vesien menolla. 10h 45 min kesti, olis varmasti mennyt kauemminkin. Avitettiin sitä oksitosiinilla ja lopussa kiskottiin imukupilla. Ponnistusvaihe tais olla 20 min. Mitat 3800g ja 51cm.

Täällä myös vaivaa jokapäiväisesti närästys :kieh: Ennen raskautta en tiennyt mitä närästys on, mut nykyään tosiaankin tiedän. Vauvan synnyttyä se helpotti, mut nyt taas se on alkanut kunnolla. Nytkin olis tarvetta ottaa Rennietä, mut koitan kestää. Ei varmaan ole hyväksi niitä joka päivä napsia?

Mulla tuli edellistä raskaudesta 18kg ja 9kk kesti saada ne pois. 12kg siis lähti itestään, loput joiduin laihduttamaan. Tiptuin siitä vielä pari kiloa ekstraa. Muualta lähti kyllä paitsi mahasta, ihan hirvee pömppis jäi! Jumppailin sitä pois, vain 6cm lähti. Tosi ankean näkönen on toi pötsi ollut, ihan kuin olisin koko ajan ollut n. rv 12. Maha repesikin ihan kauttaaltaan :( Kysyinkin neuvolamuijalta, et voiko se vielä revetä vaikka onkin jo kokonaan tiikeröitynyt. Sen mielestä ne vanhat arvet vain tulee punaisemmiksi ja ehkä levenee. Huoh, ei ole tämä mun ihonlaatu mitenkään elastista sorttia..

Oireista. Mulla etominen palasi takaisin rv 8. Ihan samanlaisella teholla kuin aiemminkin oli. Pytyn halailua ei tarvitse harrastaa, ei tuolla mahassa niin kovaa rundia vedetä. Pientä väsymystä on, parin tunnin päikyt riittää. Voin olla ilmakin jos on tarvis (jos siis tarvii esittää tutuille ettei mitään tavanomaisesta poikkeavaa ole..) Kahviakin pystyn juomaan jos on tarvis. Äiti arvasi esikoisen odotuksen just kahvin lopettamisesta, mut tätä ei ainakaan siitä voi hoksata :whistle: Finnejäkään ei ole kuin muutama siellä täällä. Vähemmällä pääsen kuin viime kerralla =)

Mulla ei ole ummetusta, päinvastoin. No mielummin tätä kuin sitä naamapunasena pusertamista, sitä sai tehdä viimeksi ihan tarpeeksi.

Kyllä täälläkin rupee olee aika siirtyä mammavaatteisiin, kiristää niin ikävästi mahan kohdalta. Koitan olla vielä nämä pari viikkoa ultraan asti tavallisilla housuilla. Sen jälkeen voin olla rehellisesti paksuna..

Gorthaur ja Hemmo 9+5
 
vauva oli 41mm ja 158 sykkeet, hitaat jos teillä on ollut esim 174 :confused:
esikoinen oli tänään kertonut päiväkodissa vauvasta, eipä tarvinnut mun enää miettiä että milloin on korrektia kertoa :D

Salla 11+2 12 weeks: Baby is the size of a lime
 
Viimeksi muokattu:
Hienoa mahtavaa uuberia, että löysin teidät taas!! Tämän sivun uudistus on melkein vieny innostukseni koko keskusteluun ku en mitenkään päin osaa käyttää koko sivustoa ennää :| Ihan googlen kautta etsin tällä otsikolla ja löysin!
Heijei, olen näköjään 19.3 kohdalla niinkuin pitääkin, mitä nuo tiedot on, joita haetaan nuilla kolmella kysymysmerkillä? En tajunnut!

Hirrvee turvotus mahan seudulla!! Luulis, että olen jo rv 20 ku näin pömpöttää ja iltasin pierettää ihan hirveästi :/ Mätänen täällä!! Muilla samaa vaivaa?? Huomena poksutaan rv 11! Jihaa!
 
KatsuAmsku Päivittäisitkö mulle LA:ksi 24.2. KIITOS!!

Oon taas ollut vähän hiljaiselossa, kun palsta muuttu erinäköseks ja en vaan oo jaksanut panostaa.. Sorry.. :whistle:

Ootte ainakin siitä puhuneet et millä viikoilla ootte synnyttäneet, siis ne ketkä ei ekaa kertaa pappia kyydissä, luonnollisesti :D Meillä likka syntyi tasan rv 41. Olin jo alusta asti varautunut et menee ainaki viikon, ellei kaks yli joten ei mitenkään yllärinä tullut.

Raskauskiloistakin oli puhetta. Mulle tuli ekassa raskaudessa n 13 kg, joista ainaki 10kg jäi laitokselle. Vikoilla viikoilla painonnousu oli luokkaa 1300g/vko mut turvotusta olikin aivan sikana ja sormetkin oli semmoset shrekin morsiamen tyyppiset :x Likkahan painoi syntyessään kevyet 4070g.. Niinku se nyt hirveesti tota kokonaisnousua selittäiskään.

Jeps, semmosia juttuja tällä kertaa. Nyt nukkumaan. Öitä.

Teppana ja möykkis 14+1
 
Huomenta!

Mun eka synnytys 03 kesti 13,5h ja ponnistusvaihe ,1h 33min. Poika oli 4110g ja 53cm rv 40+6
Ja toka 4h ja ponnistus 2 min. Poika 3710g ja 52cm rv 40+1

Eilen oli eka lähes pahoinvoimaton päivä, olin aamusta iltaan saakka menossa ja hyvä oli olo.
Toivon niin että sellaisia päiviä tulisi enemmän!

tiinelli ja vauva 10+2
 
jonaaaa täällä ainakin kärsitään ilmavaivoista ja siihen kylkiäiseksi ummetuksesta :kieh: Esikoista odottaessa ei kyllä ollut tällästä vaivaa mutta nyt tosiaan on.

tiinelli hurjan pitkä ponnistusvaihe sulla ollut. Itsellä oli esikoisesta se 20min ja tuntuu että voimat oli jo siinä hetkessä puserrettu poies. Kuitenkin saman kokoinen poika about (4070g). Nostan hattua sisukkuudestasi. :flower:

ON: Jotenkin tän tokan odotus on mennyt huisaa vauhtia. No ehtiihän tähän odotukseenkin jo kyllästymään mutta tuntuu että esikoisesta näille viikoille pääseminen oli jo työn ja tuskan takana :LOL: Hiukka reipas kk ja onkin jo rakenneUÄ (mustaakseni 12.10). Huhhui. Sen jälkeen alkaakin sitten varsinainen shoppailu ja ostelu kun tietää sukupuolen niin pitääkö ostaa muutama uusi vaatekappale vai koko kerrastot.. Niin tai jos tietää sukupuolen koska jos ei näy niin sitten ei näy ei aiota mennä minnekkään muualle ultraan sen selvittämiseksi mutta ihan kivahan olisi ennakkoon ostella vähän jotain. Niin ja vielä se kun esikoinen siirretään omaan huoneeseen että jos tulee poika niin teen poikien huoneeksi sen ja jos tyttö niin yleisesti sisustan lastenhuoneeksi..

Nyt moikkaamaan *ylläri-pylläri WCankkaa... huoh!
Dindei + pikku 13+5
 
Selvisin eilisestä sokerirasituksesta oksentamatta. Mutta lähellä se oli.
Kamala nälkä oli jo klo 8 ja vedin sen 2 mukia sitä sokerivettä. Onneksi lepopaikka oli vapaana niin pääsin ekaksi tunniksi lepäämään. Sain varmuuden vuoksi oksennuskipon viereeni. Olo oli kyllä tosi kamala ja mahaki turpos, piti avata jo housun nappi. Sain onneksi levättyä ja toisen verikokeen jälkeen siirryin käytävälle odottamaan.
Töistä ku pääsin ni pelkäsin että selviänkö kotiin oksentamatta. Mulla oli kokopäin ihan järkyttävän huono olo ja vielä yölläkin heräsin pahaan oloon. Nyt on vähän jo helpottanut.

Ummetusta on mullakin. Ja tuntuu että kaikki liikkuu suolessa niin kamalan hitaasti. Ja vessassa saa edelleen juosta niin öisin ku päivisinkin aikas usein.

enää 3 päivää ultraan. Kyllä sitä o odotettukkin :D

Silvia + Vilianna 11+2
 
Heipsan :wave:

Yritin illalla kirjotella kuulumisia, mut tää uus palsta ei suostunu toimimaan mun kanssa yhteistyössä, joten jätin sitten kirjottamatta : /

Np-ultra on takana ja siellä se pikkuinen köllötteli. Turvotusta 1,8mm eli kuulemma normaalin rajoissa. Tänään pitäis mennä ottamaan se verinäyte vielä...

Eilen vähän huolestutti koko päivän, kun neuvolassa pari viikkoa sitten ei nähty sykettä ollenkaan ultralla. Mietin jo et pitääkö lähteä käymään yksityisellä tarkistuttamassa onko kaikki kunnossa, mut maltoin kuitenkin mieleni kun ei se mitään halpaa lystiä ole. Hyvä niin, kun kerran kaikki on nyt ok.

KatsuAmsku: Mulle sais päivittää tuon la:n 12.3. kun se nyt on varmistettu =)

muikkunuu: Mitä lääkettä sä olet saanut närästykseen? Mulla kun nuo renniet ei auta ollenkaan, niistä tulee vaan maha kipeäksi ja paha olo. Samarin on ihan yhtä tyhjän kanssa ja viime raskaudessa kokeiltu Gaviscon ei myöskään auttanu kun pikku hetken. Mulla tuota närästystä on muulloinkin, pitäis kai jossain vaiheessa tutkituttaa onko ihan refluksia...

Esikoisen synnytys kesti 8h 15 min, ponnistusvaihe 3 min. Viikkoja tuolloin 37+4. Nopealiikkeinen neiti, kiire oli tulla tänne kylmään maailmaan. Tosin yritti eka kerran jo viikolla 21, eli ei mikään ihme ollut ettei loppuun asti pysynyt mahassa.

Nyt täytyy lähteä valmistautuun töihin, vielä olis harjottelua 3 päivää jäljellä, ens viikon keskiviikkona takaisin koulun penkille : /
Jos mä vaikka tästä eteenpäin yrittäisin olla hieman ahkerampi tän kirjoittelun kans, etten jää ihan kokonaan porukasta ulos...

-JennyA ja pikkuinen 11+5-
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä