Maaliskuun muruset 2011 *elokuussa*

misc siis älä anna myöten... jos työpaikalle ei kelpaa terveydenhoitajan kirjoittama saikku-lappu, niiden velvollisuus on se sulle ilmoittaa etukäteen, JA jos sairastut vaikka yön aikana, nousee kuume tms. tottakai siitä ilmoittaa vasta aamulla, vai keskellä yötäkö he sen mieluummin haluaa!!!! ihme pulju, mutta jos siivoushommia teit niin voin kuvitella... Ite olin sellases firmassa siivoomassa, jossa kahvitaukoakaan ei saanut työajalla pitää... eväät piti syödä ajaessa, koska työtunteihin ei oltu laskettu taukoja. Perustelut olivat oudot ja kun työsuhteen loppuvaiheessa kysyin asiaa työsuojelupiiristä, sanottiin että kusetukselta vaikuttaa, että olisin voinut vaatia rahallista korvausta jokaiselta tehdyltä työpäivältä, mille en ole taukoa voinut pitää.
Nää on rasittavia juttuja mutta taistele!!!!!

närästys mulla se rauhottuu aina kun pidän kolmekin päivää kaurapuuro-kuuria... ei mitään suunnatonta herkkua, mutta helpottaa olon.. Nytkin uskallan taas aamukahvin juoda, mutta varovaisesti silti.. Ja sitten välillä sön maustamatonta jogurttia ja juon piimää :D renniet alkaa jo maistumaan puulle, ja samarinin apu on tosi olematon... ja eihän tässä ole kun reilut puoli vuotta kärsittävää ....

narsistinen eksä on jälleen lamaannuttamassa mun päiviä... tapahtui jotain... ja yrittää vetää viimeisenkin maton mun alta... haukkui mun uuden puolisonkin lastenvalvojan kuullen... mollasi mua ja selitteli valheita... eikä lastenvalvoja kommentoi mitään!!! no ei tietenkää voi, mutta tuntuu kuinka tuo sairas-mielinen mies haluaisi tuhota mut kokonaan.. Hän haluaisi sitten lapset kokonaan itselleen ja että mä saisin vaan joka toinen viikonloppu... huh huh...
Yritän ajatella selkä suorana eteenpäin...

voimia kaikille jotka vielä kärsii pahasta olosta

minä koitan kaikista mollauksista huolimatta olla se sama äiti lapsilleni kuin tähänkin asti ja AION selvitä vaikka eksä puhuisi muille minusta mitä sattuu... kertokaa onko teillä kellään vastaavaa??? Erostamme on jo pian 1,5 vuotta, ja hän on mennyt jo ajat sitten uusiin naimisiinkin..... ja mun piinaaminen jatkuu...

no, nyt lapset heräsi, alkaa aurinkoinen lauantai-aamu:heart:
 
misc Pidät kyllä kiinni oikeuksistas ja taistelet loppuun asti! Törkeetä käytöstä kyllä, huhhuh!
Ota selvää onks muilla kelvannu hoitajan lappu? Ja onko sopimuksessa mainintaa ettei se kävis? Näyttää kyllä siltä et haluavat vaan luistaa maksusta kun olet oksennellu. Ja ei missään nimessä voi vaatia et ilmottaisit edellisenä päivänä että oletko kipee vai et, sehän on selvää maalaisjärjelläkin ajateltuna! Koittavat kusettaa! Paina päälle, ja ota rahat mitkä sulle kuuluukin!

Täällä olotila oikeestaan ihan hyvä. Saattaa vähän tulla huono olo..jos ei syö tasasin väliajoin, mutta muuten olo on oikeestaan aika hyvä jo. Kerran päivässä pitää nukkua päikkärit jos meinaa et illalla haluaa läheisyyttä miehen kanssa :D ja katsella telkkua.. muuten nukahtaa kyl 21 aikaan jo.

Meillä olis sitten muuttokin tiedossa. JEEEEEEE. Saatiin isompi rivarinpätkä,vuokralle 5h+k+ s, kun meitä sitten on vauvan synnyttyä 7 hlö :D Koirankin haluan, amerikanbulldog :heart: mut siihen menee varmaan vielä parikin vuotta et sen saa koska koirakin vaatii aikaa ja koulutuksen johon haluan paneutua kunnolla, jotta koirasta tulee hyvä perheenjäsen.

CB- 10+0 POKS
 
heips taas :wave:
meillä CB:n kans näkyyki poksuvan samoja ;)
kävin tos aamutuimaan hepat "ruokkimas". (siis nehän on laitumella,ei tarvii ku vedet tarkistaa)
meni puol tuntia pelkästään mun mammanmussukkaa rapsutellessa :heart: se yritti kaivautuu kainaloon =)
se taitaa vaistota et mulla on salamatkustaja mukana. niin varovainen oli koko ajan. vaikka ei se muutenkaan mikään raisu oo...se kun tykkää hinkata päätään mun olkapäähän niin lujaa ettei pystys meinaa pysyy,mut tosi hellästi hankas ja päätään sit leputti olkapäällä...

eilen pikakäynti tarkistuksella neuvolas,ku oudon tuntunen maha ollu. ei kuulunu viel sydänääniä,mut niin selkeet ja hyvät istukan äänet,ettei siel ollu mitään huolestuttavaa ja kivut on vain kasvukipuja kun nyt kohtu kuulemma kasvaa hirveetä vauhtia. ja mulla voi hätäsektion jäljiltä olla kiinnikkeitäki ja ne vihloo sit kohdun kasvaessa. en MILLÄÄN malttas oottaa np-ultraa!!!!!!!!!!!
siel ei vissiin tehä sisätutkimusta? mietin sitä,etten välttämättä haluu miehen olla vieres kattomas sitä ku muutenkaan en niistä ronklausjutuista tykkää!
no ny pitää alkaa tehä jotan järkevää eikä roikkua koko aamua koneen ääres :-D
 
Hellou!
Työnantajat ne sitten osaa olla joskus urpoja.. Mullakin on tilanne et kun pomo saa tietää raskaudesta niin työt loppuu.. Kyseessä ravintola-alan työt ja eräs fiksu herra joka on keksinyt perustaa henkilöstölleen on henkilöstövuokraus firman, jotta voi sitten ongelmien sattuessa vaan lakata antamasta vuoroja. Koska he eivät ole velvoitettuja mihinkään. Odottelenkin et millonka pomo alkaa kyselee mahasta :) Olen kyl jo ilmottanu et lopetan syksyn aikana.. Nyt tosin teen enää viikonloppu vuoroja, mutta raha tilanne menee kyllä kamalaksi kun työt loppuu :/

Sitten olis kysyttävää sellasilta joilla lapsia on jo ennestään. Meidän tyttö on nyt 1v 10kk ja nukkumaan meno on jotain kauheeta showta! 2kk asti tyttö meni hyvin nukkumaan, yksin jätettiin sänkyyn, ei lauluja eikä satuja. Keväällä siirrytiin lasten sänkyyn ja sekin sujui hyvin. Nyt on yli kuukauden kauhee tappelu nukkumaan mennessä, haluis vaan vieressä nukkua vuodesohvalla joka on hänen huoneessa. Mut ollaan kuitenkin laitettu omaan sänkyyn ja sieltä karkaa ja huutaa en haluu nukkuu! Nyt on sitten vahdittu siinä sängyn vieressä ja silti kestää puolitoista tuntia toi nukutus. Huoh! Onko siis kyse siitä että äiti on vähän väsynyt eikä jaksa käydä ulkona lapsen kanssa purkaa energioita? Vai kuuluuko tää vaan ikään? Läheisyden kaipuuta? Vai liian pitkät päikkärit ( 2h nukkuu hoidossa) Ja aamuisin herää 6.30.
Jos jollain on vinkkejä niin otan vastaan! Olis kiva saada jotain tolkkua ennen ku itellä menee järki :)

Jenksu
 
Kiitos kommenteista ja mielipiteistä :)
Ilmeisesti siis aluksi kelpas sairaanhoitajantodistus (ekat 3 pv, josta 1 karenssi), mut sit piti olla lääkärintodistus. Siitä tosin olisi kyllä voinut mainita etukäteen, eikä ottaa vastaan lisää hoitajan todistuksia mitä sain ja vein. Olin toimistoemännän kesäsijaisena, eli hoidin kokoustarjoiluja. Siivoomaan olivat mua lykkäämässä aluksi, mutta en suostunut, koska mulla ei oo minkäänlaista kokemusta. Onneksi kuulun liittoon, ja sen kautta aion taistella viimeiseen asti. Olen jo valmiiksi "tunnettu" liiton toimistossa, koska jostain syystä olen aina ajautunut työpaikkoihin joissa on aina jotain ongelmia :D Leikillä ajattelinkin jo, että pitäisi hakeutua liiton listoille töihin työsuhdeagentiksi ja aina "jäpäyttää" kaikki firmat mihin menisin katselemaan menoa :LOL:

Mua närästi yöllä ekaa kertaa tän raskauden aikana :O Odottelin miestä sen työpaikan bileistä, että saisi lähteä hakemaan kotiin ja huono olo oli lähtenyt illan mittaan, kun olin saanut vähän ruokaa pysymään sisällä. Mies oli juonut itsensä kyllä mukavaksi :rolleyes: Ollaan tosi paljon tapeltu viime aikoina, koska olen stressannut että onhan kaikki hyvin tuolla mahassa, sydänääniä ei löytynyt viikoilla 8+1, eikä nyt 10+3 kun sen lääkärintodistuksen hain.
Vaikka edelleen poltan, oon silti vähän ylpeä, että oon saanut noin puolella vähennettyä :) Nyt menee 5-8 tupakkaa per päivä.


misc ja 10+5
 
misc: Siis suomennettuna et on työpaikkoja joissa työnantajat/pomot ei pidä raskautta ja pieniä lapsia ongelmana ;). Näihinhän ikävyyksiin useimmiten syyllistyy naiset ja nuoremmat yleensä useammin kuin vanhemmat :whistle:
 
Littledeath. Mä olin Tuska-festareille esikoisesta, sillon oli joku rv 13 tms. Luin sitä ennen kirjasta, ettei sikiö kuule vielä mitään niin uskalsin mennä. Lähelle lavaa en viittinyt mennä, mut kyl se bassojytinä tuntui silti ihan kivasti pötsissä.

Flower again. Omakohtaista kokemusta ilkeestä eksästä ei ole, mut läheltä oon saanut seurata veljeni tappelua tytöistään. Tää on todella pitkä juttu, en viitsi selostaa kaikkea.. Kuitenkin se ex-ämmä sai valheillaan ja itkuesityksillään oikeudessa hankittua veljelleni lähestymiskiellon, 2 kertaa vuodessa veljeni sai valvotusti nähdä lapsiaan 2h ja maksoi joka kerrasta 60€ :headwall: Vuosien taiston jälkeen oli uusi oikeuskäsittely ja saatiin todistajia eri laitoksista, jotka todistivat ettei veljeni ollut saanut ko paikoissa sen horon väittämiä raivareita yms. Veljeni "alkoholismi" saatiin myös kumottua. Nykyään velelläni on tapaamisoikeudet, joita se ämmä tosin laistaa oikeudenmääräyksistä huolimatta. Esim se ämmä buukkaa jokaiseen isän viikonloppuun jotain mielekästä, jotta lasten tekee mieli jäädä kotiin. Milloin on lasten juhlat, milloin tivoli jne jne. Aina sulhon vaihtuessa myös isä vaihtuu aina siihen nykyiseen mieheen. Sen ämmän sisko on lasten kummi ja myös kummisetä on vaihtunut aina miehen mennessä vaihtoon |O Että tämmöstä, pistää kyllä vihaksi!

Mulla närästää vähän kaikki, ehkä ruisleipä on pahin.

Jenksu meillä oli myös tommonen vaihe joskus viime vuoden lopusta/alkuvuodesta/keväällä, en muista tarkkaan. Poika kohta 2v 8kk. Nousi koko ajan pois sängystä ja me käytiin laittamassa takaisin. Nukkumaan laittaminen kesti tosiaan välillä parikin tuntia. Siihen ei auttanut mikään hyssyttelyt tai mitkään muutkaan. En muista kuinka kauan sitä kesti, rasittavaa se oli. Mä uskoisin, et se oli vain vaihe. Meilläkin on vauva laitettu alusta asti yksikseen nukkumaan ilman lässyttelyä ja meillekin tuli tämmönen sillon. Eikä oltu muistaakseni ainoita, kun silloin tammivauvoissa siitä sanoin. Meillä on päikkärit vieläkin sen 3-3½h niin tuskin se niistäkään kiinni oli.

Gorthaur ja Hemmo 10 Poks!
 
Täällä ei mitään uutta ja ihmeellistä. Eteenpäin vain porskutellaan :)
Tänään tuli facebookissa kerrottua, niin minä kuin isäntäkin. Hirmuisesti tullut onnitteluja =) :heart:

Sasuma ja taapero 13+6
 
Täällä poksuu 12+0 :) 5 päivää vielä ultraan...

Meillä myös oli pojalla sellainen vaihe pienempänä, että nukutustaistelussa meni piiiiitkään, eikä pysynyt ollenkaan sängyssä. Raivostuttavaa, mutta voin lohduttaa että se on vain vaihe mikä menee ohi, niinkuin kaikki muutkin vaiheet... Näillä on aina päällä joku "vaihe" ;)

Tänään ollut taas superhuono olo, ei kyllä aamun jälkeen ole tarvinnut oksentaa, mutta vaaka-asennossa on pitänyt olla...

Tänään fiilistelin ja katselin miun pikkuisten vauvakuvia, ja masukuvia raskauksien ajalta, ihanaa :heart: Oi kunpa nyt saataisiin tämä vauva syliin asti, edellisen kerran miulla oli vauva viisi vuotta sitten... En malta odottaa!

Mukavaa viikonlopun jatkoa!

Teto ja vauveli rv 12+0 :heart:
 
Heippa tytöt!

Ihanan paljon tekstiä ja tärkeitä asioita puitu!

Suuret pahoittelut kaikille jotka ovat joutuneet luopumaan maalismasusta!!

OmaaNapaa
Np-ultrassa käyty ja onnellinen olo. Niskaturvotus normaali 0,86 ja riskiä muihin kromosomipoikkeamiin ei ole juuri ollenkaan (tämä siis vain arvoista mitattu)! Nyt olemme jo uskaltaneet kertoa asiasta muille, ihana kun ei enää tarvitse peitellä tätä ihanaa tunnetta! Dopplerilla edelleen kuuntelen joka päivä sykkeet niin ei turhaa stressiä!

Kaikille ihanaa syksyn odotusta ja mahan kasvattelua!!

A 11+3
 
Silvia Logo: Mä olen todennut parhaiksi isopyöräiset joggerit. Lenkkeilen siis paljon metsäpoluilla, jalkakäytävillä, pururadoilla jne, ja kulkee hyvin. Musta nelipyöräiset on maastossa tosi raskaat, tosin en muutenkaan tykkää niiden "toimivuudesta".
Onko ne siis 3 pyöräiset?
Millaista niillä on työntää lumessa?
Vaikka asun Helsingissä niin meillä o talvisin yleensä lunta ja ajotiet ovat aurattu aina jalkakäytävälle ja pitää päästä silloinkin liikkumaan.

Tiedän mitä on työntää rattaita. Olin pph varahoitajana 2 v ja työnsin lähes aina tuplarattaita joissa 2 painavaa lasta ja 2 käveli vierellä. Tuli käytyä keskustassa...

Pakko taas valittaa tätä oloa. Aamulla tuli taas ensimmäiseksi oksennettua ja nukuttua taas todella paljon. Mä olen väsynyt kokoajan ja edelleen pahoinvoiva. Johan tätä o tainut 6 viikkoa jatkua. En sentään ole joutunut tippaan, niin ku joku muu oli.

Silvia ja Vilianna 11+3
 
Viimeksi muokattu:
11+4 ja liikkeitä tuntenut nukkumaan käydessä ja paristi vielä päivän mittaan. siellä se on :heart:
just katselen ilmakumillisia joggereita tai niitä gessuja missä voi vaihtaa pyörät, mutta valinta on varmaan mahdoton :O
 
Silvia Logo: Siis meillä on cangaroot ja ne kulkee ainakin hyvin lumessa. On tukevat ja kevyet. Mahtuu hyvin bussiin ja pieneenkin hissiin menee.
Asutaan mäen päällä ja kaikki tiet (pihatiet/autotiet/pururadat/metsäpolut/kävelytiet) täältä alas oli koko viime talven todella huonosti hoidettu. Esim. aurattiin vasta illalla yhdeksältä... Yhtä päivää lukuunottamatta pääsin pois. Tosin silloin yhtenä päivänä ei liikkunut kukaan muukaan ilman autoa täältä :LOL::LOL:
Tosin noita nyt ei saa enää kun on lopetettu malli. Tai käytettynä ja mahdollisesti saattaa olla vielä Lastentarvikkeessa viimeisiä kappaleita. Tosin sitten lisävarusteet on loppu, kuten esim. seisomalaudat ja adapterit. Sen takia mullekin tuli kiire ostaa ne. Muista joggereista lukuunottamatta Trekkon matkiksia ei ole kokemusta satunnaisia työntelyjä enempää.
 
jenksu: Meilläkin tyttöö nyt 1v10kk ja sama sirkus nukkumaanmenon kanssa. Alottaa huutamisen jo huoneensa ovella, eikä millään haluais omaan sänkyyn. Meidän sängyssä kyllä nukkuis :) Nyt kun oon tuosta asiasta kyselly meidän omassa nettiyhteisössä ja hieman muuallakin, niin tuntuu olevan että tuon ikäisillä on joku kausi, ettei se omassa sängyssä nukkuminen oikein onnistu.... Täytyy kai vaan toivoa että menis mahdollisimman nopeesti ohi : /

-JennyA ja pikkuinen 12+0-
 
Misc työpaikkasi pomojen käytös on törkeää ja ehdottomasti väärää. Ota selvää sun työsopimuksesta minkä mukaan se on laadittu (esim. kunnan työntekijöillä on usein KVTES:in mukaan). Jos heillä on joku oma "opus" mitä sekä palkkaaja, että työntekijä lupautuvat noudattamaan, etsi sieltä menettelytapa ko. tilanteisiin (sairasloma, sairaslomasta ilmoittaminen, sairaslomatodistus jne.). Ottaisin sinuna yhteyttä liittoon ja tekisin asiasta jutun. Lisäksi kertoisin koko maailmalle, kuinka paskaa kohtelua sieltä saa. Ehdottomasti viet asian eteenpäin, vaikka kyse olis muutamasta eurosta. Tämä on 2000-luvun Suomi, eikä mikään 1800-luvun lopun kaivostyömaa jossa työntekijöitä saa kohdella kuinka vain!

Vaunuista täällä ollaan vähä keskusteltu. Mulla ei hajuakaan mitkä hommattais, vaatimuksina on "vain": heittoaisa, helppo työntää maastossa kuin maastossa (asutaan maalla ja täällä ei oikein aina toimi noi tien hoidot), vauva mahtuis mahdollisimman pitkään vaunuihin nukkumaan. Näillä vaatimuksilla sitten suunnistetaan "joskus" vaunukaupoille. Turvaistuin on esikoisesta jäljellä hyväkuntoisena ja kaikin puolin toimivana.

(.)
Tänään pitäis mennä ristiäisiä juhlimaan ja nyt vasta hoksasin, että MITÄ MÄ LAITAN PÄÄLLE!?!?!? Äippähousut on niin arkisia, etten viitti ja yksiinkään omiini en mahdu. Yks hame saattaa mennä... Jaiks!
Nyt on hyvä olo, ei pahoinvointia, väsymystä, kiukuttelua jne. Tästä vissiin alkaa se auvoinen odotusaika, kunnes päästää loppuraskauden vaivoihin...? :LOL:

GCS15 & masukki rv 12+5
 
Kiitos vastauksista nukkumaanmeno asiaan. Täytyypä sitten vaan odotella että vaihe menee ohi.. Ja nukuttaa tätä uutta tulokasta ainakin kaksi vuotiaksi pinnasängyssä, jos tän vaiheen pystyis välttää :)

Viime yönä töissä yksi työkaveri kysy että olenko raskaana ku on niin iso maha. Ja se oli sitä mieltä ettei tätä voi olla huomaamatta. Millonkohan se pomo huomaa.. Oli myös pari työkaveria sitä mieltä ettei mun kannattais tehdä enää näitä hommia kun voi tulla vaarallisia tilanteita.. Eilen sain kyynärpäästä silmälaseihin iskun ja tisseihin kämmenestä.. Mutta ei vaan tule rahaa mistään jos lopetan..

Jenksu & Passepartout 12+4
 
Jenksu ja muut nukutusongelman kanssa kärvistelevät... meillä oli esikolla samanlaiset shout menossa, kun oli reilut 2 vuotta... mutta voin lohdutukseksi kertoa, että nykyään (3v ja 2kk) ilmoittaa itse olevansa väsynyt ja haluaa nukkumaan (on säännölliset rutiinit ja päikkärit nukutaan), peitellään sänkyyn, jää sinne ja nukahtaa itse. Luulin että tää päivä ei ikinä koita, mutta sitten se tulikin=) eli ihan kehitykseen liittyy tuo nukkumaan menon vastustus ja pitkät nukuttamis ajat...

linea negrasta: mulla ei oo kummassakaan raskaudessa raskaudessa tullu, molemmat siis poikia.

meillä on molemmat syntyny rv 39+6, esikoisen synnyntys kesti rapiat 20 tuntia, päätty imukuppiin, oli napanuora kiertyny kaulan ympärille ja kakkosen synnytys kesti 3h55min ja oli täysin oppikirjojen mukainen =)

(.) täällä väsymys on jäätävä, lenssu on voiton puolella... närästys on alkanu kiusaamaan... ja selkä särkee jos liian kauan istuu

pääsen kohta hypistelemään aitoja retro (peräisin 40, 50 ja 60-luvulta) vauvan vaatteita, äidin kaveri anto pois omasta jemmastaan.. tosi kivaa!!! ei tarvii mennäkään soppailemaan, jos hyviä tulee.. ja lisää on vielä tulossa... oon ihan onnessani...

vointeja kaikille!

Maariana ja Nyytti rv 11.
 
Viimeksi muokattu:
13+0 :flower: itku herkässä mutta muuten olo rauhallinen ja iloinen.. närästys joo, mutta renniee kehiin taas.. Viileän kelin johdosta nautin kaivettuani kaulahuivin, villapaidan ja villasukat käyttöön :) positviista asennetta kaikille,

Liikkeitä luulen tunteneeni myös jo kolmena peräkkäisenä päivänä, epäilyttää vaan että voisiko ne jo oikeasti tuntea näillä viikoilla????? muutama peräkkäinen terävä "potku" tuntuu, eikä taatusti ole mitään ilmaa...eihän ;)
 

Yhteistyössä