Maaliskuun muruset 2011 *elokuussa*

Aargh! Eilen kun oli vapaa pv niin eipä ollut pahoinvointia yhtään, mutta yllätys yllätys; tänään kun on työpäivä niin johan alkoi pahoinvointi heti kun silmänsä auki sai!:kieh: Onneksi menen vasta klo 14 töihin, jos vaikka olo kerkeis helpottaan siihen mennessä.
Nyt huomasin linea negran ilmestyneen! vaalea se on, mutta näkyy kuitenkin!poika, poika, poika :D. Tytöstä sitä ei ilmaantunut koskaan, pojasta tuli jo vklla 5 ja nyt se on sitten taas ilmaantunut, joten.. Ei taida tulla prinsessaa ei, mutta ei se mitään, pääasiahan on että lapsi on hengissä ja toivottavasti terve!:heart:
Huutelin sitten huutiksessa eilen vähän vaatteita :whistle::ashamed:. neutraaleja valkoisia ja vaalean limenvihreitä, ne menee sittten kuitenkin molemmille, JOS nyt sattuis että sieltä ihmeen kaupalla tyttö tulisi. Poikaa odottaessani ensimmäisiin raskausoireisiin kuului himo kaikkeen limen vihreeseen ja sitä väriä piti olla sitten kaikki, huuhteluaineesta lähtien :LOL:. Nyt ei ole ihan niin kovaa hinkua, mutta pidän väristä silti.
Millä viikoilla teillä on ollut noi ekat ultrat??? Eikös ne ala ultraan vksta 12 alk? kauhulla jo mietin mihin väliin meinaan ajan lykätä.. 16.9. olisi se 12vkoa täynnä ja 30.9 lähden Turkkiin viikoksi.Siinä olisi se 2 vkoa tietysti aikaa, mutta työvuoroja saattaa olla hankala sumplia.. no, kai se järjestyy..

Kike79 & pikkupieni 9+1
 
Jonaaa Siihen voi laittaa oman iän, onko esikoinen, toinen, kolmas jne. lapsi ja synnytyssairaalan missä aikoo synnyttää :)

Mulla ei ole koskaan ollut närästystä *koputtaa puuta* En tiedä yhtään miltä se tuntuu, mut jos sitä tulee niin enköhän sitten ole viisaampi :p
Mutta tuo inhottava ummetus vaivaaaaaaa! Maha kipee, naama punasena ja tuskissaan saa punnata mut tulos on heikko jos mitään tulee ollenkaan. Pakko kai se on ostaa jotaki lievittävää juttua kun ei kuidut auta..

Olin eilen yhden bändin keikalla ja menen tänäänkin. Mua vaan epäilytti että ei kai se vaikuta sikiöön mitenkään.. Ajattelin etukäteen että jos alkaa sattumaan niin menen kauemmas eturivistä ja otan rauhallisesti. Meinaan siis sitä kun se musiikki tuntuu ihan koko kropassa asti ja basso tärryyttää ja ei siellä keikalla nyt ihan liikkumattakaan olla :D Mut eihän tää raskaus mikään sairaus ole eikä liikkuminen ole kiellettyä :D Ja ei tullut mahaan mitään tuntemuksia niin kai sitä tohtii turvallisin mielin mennä tänäänkin.

Tuttu etova olo nytkin. Mä olen koko raskausajan haaveillut puolukoista, niin oli ihana juttu kun mun ystävällä sattumalta oli niitä rasiallinen mukanaan ja hän jätti ne tänne mulle hotellihuoneeseen ja nyt oonkin niitä tässä syönyt kuvotukseen. Ja appelsiinituoremehu on toinen sellainen mitä pitää saada.

Eilen illalla kun harjasin hampaita niin oli oksennuksen tulo niin niin lähellä!! En kertakaikkiaan voinut enää tunkea sitä harjaa suuhun kun se jotenkin oksetti ja yökkäytti ihan kauheasti. Apua :S Pakkohan ne hampaat on saada harjattua..

Muoks. kysyttiin ekasta ultrasta. Mulla se oli heti ekalla neuvolakäynnillä, rv 9+4 :) Nt-ultra on 6.9.

Kaaaaukana kotoa pääkaupungissa,
Littledeath + pikkunen 10+4
 
Viimeksi muokattu:
Onpas ollut vaikea aamu, yön nukuin tosi huonosti, 3 kertaa kävin pissalla, yhden kerran poika herätti kun kävi pissalla ja lisäksi kävin vielä puputtien huoneen oven laittamassa kiinni, kauheata meteliä pitävät öisin. Ja sitten heräsin jo viideltä kun miehen herätyskello soi enkä saanut enää unta |O

Aamulla kuuntelin levyä joka saatiin sairaalasta kun tyttö kuoli, kyllä itkin taas pitkään ja hartaasti :'( Syyskuun puolivälissä tulee kaksi vuotta tytön kuolemasta...

Syksyn mittaan pitää taas mennä sairaalaan yöksi, pojalle tehdään tähystys sen suolistosairauden takia. On kyllä vaikea paikka kävellä sen huoneen ohi jossa tytön kanssa viimeiset päivät olin...

Miulla on molemmat synnytykset käynnistetty, eka rv 40+5 kesti 2h 37 min, ponnistus siitä 49 min, poika 4025g (tai oli kyllä isompi, vaan kerkesi tehdä valtavan kakan ennen punnitusta :D) ja 50cm. Toinen käynnistettiin rv 39+0, kesto 1h 34 min, josta ponnistus 11min. Tyttö syntyi käsi poskella, olisi varmaan muuten ollut nopeampi ponnistaa, oli muuten paljon helpompi kun poika kun kokoa oli vain 3350g ja pituus 48,5cm. Pojalla oli kuulapää, 37cm, tytöllä vain 35,5cm.

Mie röyhtäilen tosi paljon, tämä on ihan uutta, ei muissa raskauksissa ole tämmöistä ollut, mutta ei miulla kyllä polttele ollenkaan, en siis edes tiedä onko tämä edes närästystä... Ilmavaivoja riittää, ummetusta ei onneksi vielä ole...

Päivittäinen oksentelu jatkuu edelleen, mutta nyt ei ole onneksi tarvinnut enää öisin oksennella, eikä moneen päivään aamun jälkeen ollenkaan. Huono olo tulee kyllä myöhemminkin, mutta oksuun asti ei onneksi nyt ole enää mennyt! Jospa tämä tästä.

Oho, poika tuleekin jo kohta eskarista, pitää mennä taksia vastaan!

Huomenna poksuu jo 12, jesh!

Teto ja vauveli 11+6 :heart:
 
Teto :hug:

Närästystä ei vielä ole, mut esikolla se tuli vasta loppuraskaudesta.

Mulla oli kans esikon (poika) aikana linea negra, nyt en oo kattonu, et onko. Epäilen tällä hetkellä, että masukki on poika (sykkeet laskenu 120-130, mieliteot on samat kuin viime raskaudessa). Jotenkin vain on niin poikaolo, vaikka sillä ei tietty oo mitään väliä ja tiedän ettei noi sykkeet tms. oo mitään sukupuolen mittareita :D

Esikko syntyi 41+6. Todella tuskaisen 2 vuorokauden sairaalassa olon jälkeen aloin pikku hiljaa avautumaan vaikka supistelikin kunnolla se 2 päivää. Ekan vaiheen kestosta ei tietoa (papereissa tuola jossain on), se kuitenkin merkattiin silloin aamulla lähteneeksi käyntiin ku poika syntyi. Ponnistusvaihe olikin sitten auvoiset 4 min (täältä loorasta tykitetään :LOL: ) ja jälkeisvaihetta ei koettukaan. Jouduin nimittäin istukan käsinirroitukseen ja menetin koko touhussa 2,5 litraa verta ja aika heikossa kunnossa olin... Noooh, pikkasen jänskättää tuleeko täs raskaudessa ongelmia istukan kanssa, vai oliko se vain sattumaa. Mulla nimittäin ei napanuora ollut kiinnittynyt ollenkaan istukkaan, vaan istukan viereen kalvoihin. Sieltä sitten meni ISOT verisuonet istukkaan ja sillee homma toimi. Olis vain käynyt todella huonosti sekä mulle, että esikolle, jos kalvot oliskin poksahtaneet just siltä verisuonikohdalta... : / Aion kyllä kysellä np-ultrassa tarkkaan, että voiko koko homma uusia jne.

Uskoisin, että yliaikaiseksi mennään (41+) ja poika tulee. Kokoa esikolla oli 3480g ja 51cm. Eli passeli kaiffari. Voipi tietty olla, että tämä Masukki kasvaakin giganttibabyksi... :D

GCS15 & masukki rv12+3
 
Synnytyksestä täällä onkin ollut enemmän niin ekasta kesto oli kokonaisuudessaan 12:35 josta 1 vaihe 11:50, 2 vaihe 00:32 ja 3 vaihe 00:13. Aika nopeana pidän kun otetaan huomioon et sain elämäni ekan supistuksen tosiaan 12:35 tuntia ennen pojan syntymää :). Kuulostaa hassulta sanoa että syntyi vähän ku puun takaa, mutta en kyllä kokenut mitään ennakko-oireita saatika aavistuksia :LOL::LOL:. Synnytys oli muuten luomu mutta 1 vaiheen aikana jossakin vaiheessa hengittelin ilokaasua. Napanuora oli jalan ympärillä.
Täälläkin kun on ensisynnyttäjiä niin omasta kokemuksesta (no yhdestä kokemuksesta!) voin sanoa ettei kannata miettiä liikaa ennakkoon. Mä kävin itse pelkopolilla ja vaatimalla olisin halunnut pelkosektiota. Lapsien hankkiminenkin oli jossakin vaiheessa jäädä nimenomaan synnytyspelon takia.
Raskauden edetessä se synnytys vaan unohtui ja synnyttämään mennessäni ilmoitin heti etten halua kenenkään tyrkyttävän lääkkeitä. No mua kyllä ärsytti jopa miehen kyselyt siitä miten jaksan eli kaikkien oli vaan paras olla hiljaa :headwall:. Mulle ei sitten kukaan niitä tarjonnut ja muutenkin sain synnyttää rauhassa omaan tahtiin. Itseäni auttoi pitkät rauhalliset hengitykset ja niiden laskeminen. Jossakin vaiheessa tiesin aina olevani voiton puolella supistuksen kanssa. Voin ihan tosissani sanoa sen olleen elämäni paras kokemus :).
 
JennyAdelina: närästyslääkkeestä..löysin lääkekaapista edellisestä raskaudesta jääneen purkin ja kyljessä lukee Omepratsoli..tää ainakin auttoi mulle..lääkäri kirjoitti mulle kahdesta närästyslääkkeestä silloin reseptit, kokeilin ensin toista joka ei auttanut ollenkaan mut nää sitten kyllä auttoi..

Linea negra Mulla tuli pojasta rintoihin asti viiva ja siihen se sitten on jäänykin haaleana viivana...Tytöstä se ei siis ees tummentunutkaan..joten varmaan sitten jos pysyy edelleen haaleana ois meille tyttö tulossa..No lokakuussa on rakenneultra ja siellä aiotaan se selvittää..Mies toivoo toista poikaa, mulle ihan sama kunhan on terve ja kunnossa..

muikkunuu79 & asukki 13+2
 
Hohhoijaa tää uus sydeemi.

KatsuAmsku: Päivitätkö mun lasketun ajan 29.3 se pidetään vaikka ultra lupaili 28.3. Ihan varmasti kyllä menee yli jos ei vedet mene ennemmin. Olen etsinyt vauvan huoneen kalusteita huuto.netin tyylisestä hollantilaiselta sivustolta mutta ihan järkyttävää kun törkeimmät uskaltaa pyytää enemmän samoista kun kaupoissa.

Pitäis pikkasen hillitä tota makean nälkää ja sipsin nälkää jotta mahdun hääpukuun viel 10.9 kun meidät vihitään. Sen jälkeen ei ole mitään väliä :D syön sitten vaikka seuraavana päivänä pari pussia sipsejä :) Jos joku tois fazerin sinistä myös Suomesta!

Vitamiinit oksettaa, heti tulee ottamisen jälkeen hirveen huono olo. ONko se sitten sen arvoista? Oliskohan se syy miksi oksennin sisälmykset kahdessa raskaudessa pihalle, koska otin vitamiinini aikanaan?
Itsellä nuo edelliset raskaudet on mennyt niin että esikosta meni vedet 39+2 ja raskausmyrkytys jouduin siis sairaalaan ja sitten seuraavana päivän käynnisteltiin eikä meinannut tulla silloinkaan muuta kuin kunnon supistukset. Sain epiduraalin (en suosittele hollannissa, viedään toiselle puolelle sairaalaa saamaan se täydessä hississä) esikko syntyo 9 tuntia käynnistyksen jälkeen joka sisälsi 45 minuutin ponnistelun.

Kakkonen syntyi 40+6 ja vartin yli kaksitoista yöllä alkoi supistelut ja syntyi meidän omassa ja 5 tuntia myöhemmin vauva oli jo sylissä joka sisälsi 9 minuutin ponnistelun. Hoitaja myöhästyi synnytyksestä vain kätilö oli paikalla. Kätilö kun tulee paikalle ja toteaa että tilanne on niin pitkällä soittaa hoitajan valmistelemaan sängyn. Hoitaja jatkaa synnytyksen jälkeen siivoomalla sotkun ja auttamalla kotitalouden pidossa niin että äitillä on aikaa palautua.

Mucho +Pippuri 9 ja muutama päivä päälle :)
 
Tänään poksuu viikot 12+0, JEE! =)

Närästyksestä, mulla appelsiinituoremehu oli ainakin ekassa raskaudessa pahinta myrkkyä närästykselle. Hirveesti olis mieli tehnyt sitä juoda mut korvensi niin pahasti et jäi juomatta lähes koko raskausajaksi. Nyt en oo ees uskaltanut koittaakaan. Pitääpä neuvolalääkärissä kysyykin reseptiä johonkin tehokkaampaan lääkkeeseen kerran niitä on olemassa, viimeks terkka vaan käski syömään Rennietä mut eihän se mihkään auta kun hetkellisesti. Viimeks ihan loppuraskaudessa nukuinkin rennie poskessa puoli-istuvassa asennossa ja silti muutaman kerran jouduin yöllä oksentamaankin kun niin kova närästys oli... :x

Aah, ihanaa rento viikonloppu tulossa ilman suurempia suunnitelmia. Jos tänään vaikka saunan lämmittelis kun mieskin tulee aiemmin töistä, ja sit loppuilta lepäilyä murun kainalossa... Mukavaa viikonloppua kaikille!

Mutkin vois muuten lisätä listalle: Marilla77---2. lapsi---ikä 32v.----LA 12.3.----synnytyspaikka KYS
 
Mulla närästystä aiheuttaa ruisleipä, paprika, sipuli ja kurkku.
Huono olo nyt on kokoajan muuten vaan. Siihen ei oikeastaan mikään auta, mutta närästykseen auttaa mulla rennie.

Odottelen tässä että milloin se nautinnollinen raskausaika alkaa??
Mahaa nipistelee vähän väliä ja milloin mistäkin. Vatsa ei meinaa kunnolla toimia, joten osa nipistelyistä voi olla sitä.
Täällä ku o lukenut monenlaisia kohtaloita ni välillä mietityttää mikähän mun masuasukin tilanne o. No ei oo enää montaa päivää ultraan. Silloin o viikkoja 11+5

Vaunuihin olen yrittänyt perehtyä. Emmaljungat olisi hyvät, mutta ei mulla ole varaa laittaa niihin 750-900€
Orat (taiga) saisi 430€, onko jollain niistä kokemusta?

Briot hylkäsin, koska niissä ei ole taittuvaa työntöaisaa. Ja se on täällä bussissa hyvä olla.

Silvia ja Vilianna 11+2
 
Viimeksi muokattu:
Täällä kolahti tänään postiluukusta ultra aika... eli 8.9 päästään kurkkimaan mitä tuonne pötsin puolelle kuuluu!

Ja sama laulu jatkuu eli pahaa tekee aamupäivät... iltaisin on nyt onneksi helpottanut, nytkin aika hyvä olo! Huomenna onkin koulu 8-14, joten vähän jännittää kuinka siellä pystyy olemaan.... on niin tärkeä päiväkin että pakko olla mukana!

Synnytyksistä Ensimmäinen syntyi rv 38+5. Käynnistyi vesien menolla ja synnytys kesti 8h15min josta ponnistus oli muistaakseni 21min. Syntyi ihana tyttö, 50,5cm ja 3540g. :heart:
Toinen synnytys käynnistettiin 38+2, synnytys kesti muistaakseni reilu 6 tuntia ja tuloksena suloinen poika, 3140g ja 48cm! :heart:

Mulla oli ihan hirveä synnytyspelko esikkoa oottaessa mutta kaikki sujui super hienosti ja kammot katosi. Kakkosen synnytyksessä istukka ei meinannut irrota ja tunnin verran sitä kirjaimellisesti revittiin että tuo jälkeisvaihe oli viime synnytyksessä kyllä ihan kamala! Tiedä sitten vaikuttiko tuo käynnistys siihen, ettei sitten ollut "valmis" irtoomaan??

Nyt lasten kanssa iltapuuhiin! :wave:

Liro ja papunen 9+5
 
Silvia Logo: Mä en tie missä päin asut mutta Lastentarvikkeessa on usein Emmaljungaa puoleen hintaan. Esim. itse olen maksanut molemmista Emmaljungista tarkalleen 300e (city cerox 360) ja 280e (cangaroo) :). Piti oikein tarkastaa, mutta kyse siis pelkistä rattaista. Tosin tuohon päälle ei kantokassi yms. paljoa maksa. Niistäkin voi saada alennuksia. Me saatiin ainakin nyt kopasta yms. ihan kivasti pois.
Ja jos et itse asu lähellä niin josko joku kaveri asuisi!?
Suosittelen ostamaan oikeasti ne vaunut mitä haluaa! Kaveri osti sikahalvat vaunut kun halusi säästää eikä ollut kamalsti ylimääräistä (merkkiä en muista, joku alta 200e Saksasta tilattuna, Suomesta saa myös), ja katui sitten koko ajan niiden ostoa.
 
Juuri Lastentarvikkeesta kävin eilen hintoja kysymässä. Meillä on tossa itäkeskuksessa se ja vuoden 2010 mallit olivat -20%

Se kovakantokoppa oli muistaakseni 169 €

Onhan tuolla kehä3:n varrella muitakin liikkeitä ja bauhausin lähellä o kans yksi ja espoossa oli joku vaunutukku.

En mä ihan mitään superhalpoja osta, koska tahdon että ne kestää pitkään. Harmittaa että noissa brioissa ei ole sitä taittuvaa aisaa.

Kunhan tuo herra pääsisi inssin läpi ja saatais auto ni sitten voisi niitä kierrellä. Tai mun vanhemmat pysyisivät täällä Helsingissä, niin pääsisin niiden kyydissä vaunuja katselemaan.
 
Viimeksi muokattu:
Hei taas kaikki! Kauheasti ei ole tullut kirjoiteltus, mutta ei ole paljonkaan uutta tapahtunut, neuvolalääkäriä ja ultraa odotellessa :)

Tämmöinen kuitenkin tässä painaa mieltä, taloudellisesti.
Olen viime ja tämän viikon kärsinyt kovasti pahoinvoinnista, etten ole töissä voinut käydä. Tänään päättyikin mun määräaikaisuus työssä.
Sairaslomaa kun hain ensin viime viikolla tiistaina hoitajalta, sain 2 päivää. Palasin takaisin ja sain vielä toiset 2 päivää, myös hoitajalta. Tällä viikolla lisää ma-ke. Vein sairaslomatodistuksia töihin, he ottivat paperit vastaan kommentoimatta sen kummempia todistuksista. Kylläkin, etten voi vasta aamulla ilmoittaa etten pääse töihin! Sitten sain kuulla, ettei hoitajan todistukset kelpaakkaan, ne luetaan palkattomaksi poissaoloksi. Minulle oltu siitä mitään sanottu, eikä kerrottu aiemmin miten toimitaan sairastuessa. En ole aiemmin juuri ollut sairaslomalla missään aiemmassa työpaikassakaan, joten luulin sen olevan ok, varsinkin kun hoitaja kirjoitti lisää sairaslomaa. Käskettiin mennä lääkäriin.
Pääsin päivystävälle lääkärille eilen ja sain viime ja tästä viikosta lääkärintodistuksen hoitajien kirjoittamista raskauspahoinvointisairaslomista. Sekään ei nyt näytä kelpaavan, koska siitä osa oli takautuvasti kirjoitettu! Ja kuulemma esimieheni ei ole saanut todistuksia viime alkuviikosta, mitkä olen kyllä vienyt! Mainittakoon vielä, että kyseessä on firma nimeltä ISS. Jälkeenpäin nyt olen kuullut, että on tunnettu siitä, että välttelevät palkan (sekä myös ylitöiden) maksamista.

Jonkunlaista kommenttia jos saisi muilta odottavilta :confused:

misc ja 10+4
 
Oho johan on firma. Kuulutko mihinkään liittoon? Niiden kautta ku saa apua tälläisissä asioissa.

Meillä kyllä Helsingin kaupunki hyväksyy th:n kirjoittamat sairaslomat. Ja th saa kirjoittaa sairaslomaa 7pv, mutta ei saa jatkaa lääkärin kirjoittamaa saikkua.
Ja eihän sitä voi tietää illalla onko aamulla kunnossa. Mullakin on monet kerrat olo pahentunut yönaikana ja jos olen aamuyön oksentanut, niin en mä aamulla töihin ole selvinnyt.
Onneksi mun pomo on ollut tosi ymmärtäväinen. Tänäänkin häntä varoitin että olen todella väsynyt ja alkanut unohtelemaan asioita. Hän sanoi ymmärtävänsä minua.


Silvia ja Vilis 11+2
 
Jep, otin yhteyttä samantien ISS:n luottamusmieheen, siitäkin syystä, koska lääkärintodistusta viedessäni sain myös kuulla esimieheltäni syytöksen. Olen muka ollut muualla töissä sairaslomani aikana ja leveillyt sillä facebookissa. En edes ole facebookkin koskaan rekisteröitynyt :LOL:
Luottamusmies laittoi minulle tänään viestiä, kun oli Vaasan toimistollamme käynyt, että voi kuulemma olla ettei takautuvaa todistusta hyväksytä (mutta en tiedä, muistiko hän että olin tuonut kyllä hoitajien todistuksia aiemmin), mutta hän varmistaa asian vielä liiton lakimieheltä tiistaina. Aion kyllä viimeiseen asti taistella rahoistani. Työssäni ei muutenkaan kummoinen palkka ollut ja nyt työttömäksi taas jäädessä raha on tarpeen...
 
Ja se on niin totta, ei voi tietää etukäteen koska huono olo ja oksennus tulee, kuten taas tänäkin aamupäivänä.. Tämä toinen esimieheni on, tai oli, kaiken lisäksi nainen joka huusi, etten voi vasta aamulla ilmoittaa. Ehkä hän ei ole koskaan kärsinyt pahoinvoinnista, itseasiassa en edes tiedä onko hänellä lapsia.
 
SilviaLogo: Koska onneksi niiden vaunujen kanssa ei ole kiire niin odottele ihmeessä rauhassa tarjouksia!
Mä poikkean viikottain Lastentarvikkeessa niin voin kyllä kirjoittaa tänne jos täällä Turussa on kyseisiä puoleen hintaan. Tosin sieltä on matkaa tänne. Joo mä käyn siellä jatkuvasti ihailemassa kaikkea... :whistle:

En tie käytkö koskaan HobbyHallissa tai niiden verkkokaupassa mutta siellä näytti olevan Gessleinin yhdet mallit alennuksessa. Muistaakseni joskus oli myös edellisen kauden Brion vaunuja. Vauvatalo Johannassa näytti myös olevan alennuksia! Kurkkaa netistä molempia.

misc: Jo on duunipaikka! Pidä vaan kiinni oikeuksistasi ja kyllä ne hoitajankin todistukset kelpaa sen muutaman päivän!
Jotkut työnantajat (ok aika monetkin mutta piilossa ja salaa) pitää raskaana olevia taloudellisena lastina josta pitäisi päästä vaan eroon... Ja onhan se totta että kalliiksi se tulee työnantajalle! Isoissa firmoissa missä on paljon naisia töissä saattaa äitiyslomalaisia olla kymmeniä yhtaikaa. Kaikille pitää hankkia sijaisia jne. Puhumattakaan jatkuvista poissaoloista kun lapset sairastaa! MUTTA kuka ne verot sitten myöhemmin maksaa jne ellei lapsia synny!!?? Onneksi niitäkin paikkoja on missä nuoret naiset eivät ole vaarallista kalliiksi käyvää työvoimaa ;)
 
Nonniin, aikaa on kulunut ja täälä olen käynyt lukemassa niin hyviä kuin huonojakin uutisia. Voimahaleja kaikille jotka niitä tarvitsevat ja tervetuloa uusille odottajille.
Kävin laittamassa ensimmäisen masukuvan tuonne pinoon. Hassua se todellakin kasvaa.
Nyt ei jaksa kummempaa jorista...paremmalla aikaa.
 
Kisak79 Kyllä munkin mielestä, pitäisi siis hoitajan todistukset kelvata ainakin aluksi. Nyt ainakin pitäisi olla riittävästi todistetta kun lääkärin allekirjoituksella viime ja tämä viikko vahvistettu. Ilmeisesti esimiehet olisivat sitten vakuuttuneita jos olisin kuvannut elämääni 24/7 BB:n tapaan ku makaan vaan, huimaa ja oksennus käy kurkussa välillä.
 
SilviaLogo: Koska onneksi niiden vaunujen kanssa ei ole kiire niin odottele ihmeessä rauhassa tarjouksia!
Mä poikkean viikottain Lastentarvikkeessa niin voin kyllä kirjoittaa tänne jos täällä Turussa on kyseisiä puoleen hintaan. Tosin sieltä on matkaa tänne. Joo mä käyn siellä jatkuvasti ihailemassa kaikkea... :whistle:

En tie käytkö koskaan HobbyHallissa tai niiden verkkokaupassa mutta siellä näytti olevan Gessleinin yhdet mallit alennuksessa. Muistaakseni joskus oli myös edellisen kauden Brion vaunuja. Vauvatalo Johannassa näytti myös olevan alennuksia! Kurkkaa netistä molempia.
Joo olen mä hobbarissa käynyt netissä ja kaupassakin, mutta ei nyt ne rattaat siellä iskeneet. Briot ei käy ku niissä ei ole taittuva työntöaisa. Mun pitää mahtua niiden rattaiden kanssa bussiin...
Vauvatalo johannaan en ole vielä päässyt käymään, mutta netissä olen niitä katsellut. Ja onneksi on vielä reippaasti aikaa. Päätin aloittaa metsästämisen ajoissa :whistle:


Gessleinit ei käy ku niissä ei oo 4 isoa pyörää. Mä kun olen nyt vissiin liian vaativa.

4 isoa pyörää, mutta ei saa olla ilmakumit.
En halua että tavarakori laahaa melkein maata
Ei saa olla mustat tai harmaat.

Meille tulee sitten erikkeen autorattaat ja ne voin sitten tarvittaessa ottaa mukaan kaupungille. Mutta noi toiset tahdon tukevat koska tulen käymään tuolla metsässä niillä ja kävelemään paljon.
 
Silvia Logo: Mä olen todennut parhaiksi isopyöräiset joggerit. Lenkkeilen siis paljon metsäpoluilla, jalkakäytävillä, pururadoilla jne, ja kulkee hyvin. Musta nelipyöräiset on maastossa tosi raskaat, tosin en muutenkaan tykkää niiden "toimivuudesta".
Vaunuviidakko on aikalainen eli hyvä laittaa listaa itselle mitä haluaa! Gessleinejä on muuten myös neljällä isolla pyörällä. Kaverilla oli sellaiset joihin sai vaihtaa etupyöriä. Mukaan kuului pienet kääntyvät ja sitten tavalliset. Koki ne käteviksi. Kaupungissa ainakin on helpompi kulkea kääntyvien/kääntyvän etupyörän kanssa. Nimim. työntelin kerran kaverin Brio kombeja hulluilla päivillä ja päätin ettei sellaisia meille ikinä tule ;)
 

Yhteistyössä