Maaliskuun muruset 2011 *elokuussa*

No niin, oikeaan osui! :D

Mitäs mun pitikään kommentoida... Pää on ihan pönttö! Oikein ärsyttää ku ei jaksa/pysty tekeen mitään!! Tässä sohvalla vaan makaan puoli horroksessa. Eikö väsy vieläkään helpota?? Vai oliko maanantain 15h työpvä näin uuvuttava et siihen menee 2 vp toipuessa!! :kieh: Taitaa kyl se lenssu iskeä tänneki, et siinäki saattaa yksi syy väsylle olla. Nokka alkanu tänää vuotaan ja pientä lämpöä kehittelee. Ei kiva! :mad: Näinköhän sitä kykenee huomen töihin... Ois tiedossa siel mukava tyhy-iltapäiväki...

Urholiina kans tuskaili paisuvan olon kanssa! Sama täällä! Mässäilyksi on koko kesä menny ja liikunta on jääny aivan minimiin. :popcorn: Jotenki ihan punkero olo. Mä kans tykkäisin et kasvais vaan se masu tohon ja thäts it! Mut ku levenee joka paikka tisseistä reisiin!!! :kieh: Joo, ei oo enää hetkeen aikaan tarvinnu suunnitella farkkuja jalkaan, eikä muitakaan normi housuja, lökärit on hyvät!! :eek: T-paidatki tuntuu lyhkäsiltä! Kaverilla ois mulle parit mammafarkut, tars vaan lähtee hakeen ne sieltä!! :) Joten kuka niitä kiljoa olikaan vailla, täältä saisi muutaman tulla hakemaan!! :wave:

Sit mua on alkanu vaivaan häntäluu/alaselkä. En tiiä johtuuko se tästä raskaudesta vai viikonlopun talonmaalausurakasta (aamusta iltaan tuli heiluteltua pensseliä, mikä varmasti myös väsyttää...), vai just tosta 15h työpäivästä, ku jalkojen päällä joutuu paljon oleen eikä työasennotkaan aina parhaita ole (hoitotyö). Ehkä se johtuu kaikesta yhdessä. No anyway; se tuntuu lähinnä kävellessä, ja helpottuu ku on hetken ollu liikkeellä.

Anteeksi tuli tällanen vali vali viesti näköjään... Hermot on kireellä täälläki!!

Jaksamista kaikille erinäisten asioiden parissa!! :hug:

Anna rv 14+1
 
no mä vähän koitan tätä uutta systeemiä kans ;) uimassa käyty kahtena päivänä peräkkäin ja hyväähän se onkin tehnyt.... löytynyt sellasia lihaksia joita en ees tiennyt olevankaan :saint: oottelen lapsosia koulusta ja voin kertoo että pinna kiristyy täälläkin ja helpolla... ja varsinkin jos oon yksin kotona, tuntuu että seinät oikeesti kaatuu päälle !!! tarttis vaan saada olla kullan kainalossa niin ois ainoa hyvä paikka.. mutta eihän se käy kun toisen tarttee töissä käydä...

JA mä jännitän ens viikon operaatiotakin koko ajan, väsyttää ja sit kuitenkin on ihan levoton.... kyllähän se varmaan hyvin menee, mutta en saa sitä pois mielestä, vallankaan jos tääl ei ole ketään.....

paino on vissiin kurissa, sormukset hölskyy sormissa... eihän sen niin pitäny mennä, eiks raskauden aikana olla ihan turvoksissa... no, mulla on tullut 100 grammaa viikkoa kohti painoa joten tässä vaiheessa ainakin oon tyytyväinen...

mutta en pysty jännittämiseltä enempää keskittyä mitä kirjotan... pakko men tekemää jotain että saa ajatukset kasaan..
 
Moikka!

Siis tää uusi palsta on ihan outo... :headwall:

Valasolo täälläkin tuli aika nopeaan viime raskaudessa... Taitaa tulla nytkin. Vaapun kuulemma jo nyt välillä... Varmaan jotain psyykkistä vaappumista sitten :p
Se kyllä ketuttaa et sain kerrankin c-kupin rinnat normi a:n tilalle ja mitään ei edes jäänyt! Tosin tän tokan jälkeen saattaa luumut jo muuttua rusinoiksi ;)
Tosin paino on nyt tippunut viikossa yli 5kg ja siitä alan olla jo huolissani. Huomenna ja perjantaina pitäisi saada vastaukset listeria, salmonella yms. testeistä. Sit on viisaampi. Kuumetta ei ole ollut eikä kovin sairas olo eli saattaa olla vaan vatsa epätasapainossa reissun vieraiden bakteerien jäljiltä.

Miehet ja niiden kasvaminen isäksi... hohhoijaa... Sitä saa odottaa! Meillä 1,5-v jälkeenkin se isän minäminä-asenne saa liian usein vallan!!! Mä sanonkin usein et karu totuus paljastuu kun äiti menee joskus töihin ja kotityöt jaetaankin 50/50 kaiken muun lisäksi. Jaettaviin asioihin kuuluu myös vapaa-aika... Jos joskus vielä muistan mitä se on!

Dopplerilla kuului viimeksi sydänäänet tasan viikolla 10. Nyt viikkoja 11+1 eikä kuulu vieläkään. Silleen toi on nyt huono et sit mietin miksei ne jo ole kuuluneet, kun viimeksikin kuului. Meillä on huomenna se ultra niin sittenpä selviää onko kyydissä vielä joku. Mä olen vähän sellainen et alan sit miettiä liikaa... Tosin tän palstan jutut/lukeminen ei onneksi aiheuta vastaavaa!
 
Tervetuloa uudet :wave:

Täällä on edelleen niin järkyttävän huono olo ja huono itsetunto että voi taivas! Taas tältä illalta töitä peruttu, opetan siis ratsastusta iltaisin ja joudun muutenkin tekemään iltatallia siihen päälle ja ohjaamaan lapsia hevosten kanssa.Nyt ei puhettakaan että pystyis, oon onnellinen vaakatasossa :ashamed:.

Painoa on varmaan tullut vaikka kuinka mutta en siitä jaksa murehtia nyt, ekalta tuli 26kg ja 4´kk synnytyksestä olin jo entisissä mitoissani ja 6kk synnytyksestä painoin enää 57kg (pituus 170cm).
Tämä ylivoimainen kestoväsymys vaan uuvuttaa henkisesti mut ihan täysin, oon tottunut menemään ja touhuamaan kaiken aikaa. Rakkaat harrastuksetkin nyt sivussa...

Pojat ollu molemmat mun kanssa kotona kun ekaluokkalaisella ollut kuumetta ja kovaa yskää.
Meidän koti on kuin pommin jäljiltä, jospa pian saisin aikaiseksi edes siivota. Ruokaakin pitää tehdä kun aamulliset perunat ja kastike hävis hellalta kun mies töiden jälkeen tässä pyörähti. Hän meni pesispeliinsä. Muuten mies on tosi kultainen ja ottaa osaa raskauteen mutta aina se on menossa milloin missäkin. Eikä se ole mua haitannut eikä haittaa nytkään koska oon itse lasten kanssa ihan samanlainen jos on normaaliolo.

Paljonko te, joilla lapsia ennestään, ootte saaneet raskauksissa painoa ja kuinka hyvin ootte palautunut entiselleen?

Mulla ekasta lähtöpaino 60kg ja viim. neuvolassa 87kg :whistle:
Tokasta lähtöpaino sama 60g ja viimeisessä neuvolassa 74kg

Eilen kävin verikokeessa ja 10.9 tuli aika np-ultraan.

Voimia kaikille ja erityisesti niille jolla tämä sama väsymys/kuvotus aamusta iltaan, eiköhän se normaaliolotila sieltä joskus koita :heart:

tiinelli ja vauva rv10
 
esikoisesta en muista mitä tuli painoa, mutta 2kk synnytyksestä mahduin koon 36 housuihin enkä ollut kuin käynyt satunnaisilla vaunulenkeillä.
toisesta jäi muistaakseni 3kg, mitä pudotin pois nyt kesällä-plussasin heti kun vaaka näytti 59 kg :headwall:
painoa on tullu jotain 12 kg tms, lähtö on ollut alle 60kg ja 70kg ei oo poksunut-vauvat olleet 3,79kg molemmat.
mulla mahtuu kyllä housut osa, ja saattaa mahtua aika loppuun ellei tästä nyt tuli poikkeuksellisen isoa mahaa. kohtu on hyvin taaksenpäin kallellaan..
paino on nyt tullut 1.9kg ja 11vkoa, saas nähdä miten käy lopussa
 
mömmömmöölle kiitokset käyttöoppaasta :flower: mä kun olen vähän tällänen torvelo tietokoneiden kanssa niin en ikuuna olis tuota itse keksinyt.

"Kivoja" juttuja tuosta pahoinvoinnista . Ehkä tosiaan vattassa on maailman tervein paketti kun ykä lentää vielä vaan. Entäs väsymys olisko siihen jotain millä sen selittäisi niin että sitä auttaisi kestämään :LOL:

Esikoisessa paino nousi tarkalleen +20,5kg ja omissa mitoissa 3kk päästä synnytyksestä. Olen ruumiinrakenteeltani hoikka ja no jos ei löysää vattan nahkaa lasketeta :LOL: niin samanlainen olin synnytyksen jälkeen kuin ennenkin. Tosin kyllä siinä pientä jumppaakin oli mutta ihan omatoimista lähinnä vaunurallia ulkosalla.

Vatsan kasvusta sen verran että tosiaan minulla on voimakkaasti taaksepäin kallistunut kohtu mutta kätilö sanoi että viimeistään rv10 on kaikki kohdut oli sitten eteen taakse "sivulle" =) kallistuneita niin "suoristunut". En tiedä pitääkö paikkaansa miten mutta esikoisesta vatsa tosiaan näkyi niin että siis ihmiset tajusivat siellä olevan vauva vasta rv20+ (ellei enemmänkin). Loppuvaiheessa sitten olikin niin iso maha että neuvolassa sanoivat että kaksosia odottaessa voi olla sen kokoinen massu. Poika 4070g syntyessään + todella suuri määrä lapsivettä ja kyllä huomasi kun ulos tuli ja vielä ponnistusvaiheessakin tuli vettä =) Kuitenkin nyt minusta on näkynyt jo jonkin aikaa selkeä vauvamasu. Ei siis voi epäillä että olis kesällä tullut liikaa grillattua kun vauvamasu on vauvamasu. Vähän on punkeroinen olo jo mutta hei sehän kuuluu taudin kuvaan.

väsynyt Dindei + pikku 13+3
 
Ei me sen miehen kans tavattukaan kun se perui sen jutun kun oli kuulemma muuta. No se laitteli mulle sitten viestiä että kiinnostaisko parisuhde! Just. Ovat kuulemma erotilanteessa naisensa kanssa. No laitoin että ei kiinnosta, valitettavasti, mut parempi sanoa suoraan. No sit tältä tuli viestiä että parempi kai sitten että pidän ja kasvatan lapsen yksin tai sellasen miehen kans kuka kiinnostaa. Vastasin että voi hän olla lapsen elämässä ja isänä vaikkei me oltais yhdessä, se olis lapsen edun mukaista. Vituttaa. Heti jos en ala suhteeseen niin tulee tollasta..
Mua ei vois nyt vähempää kiinnostaa mikään seurustelu... Hohhoijaa.

Huomenna lähden pienelle reissulle, pari päivää oon Helsingissä, näen kavereita ja käydään keikoilla. Huippua!

Mulla ei ole paino nyt noussut yhtään. Ei oo ruokahalua. Tottakai mä syön mut todella pieniä määriä verrattuna entiseen, mikä ei sinällään ole paha homma, ennen tuli syötyä liikaakin. Kunhan ei nyt laskis paino ainakaan vaan nousis raskauden mukaan. Mulla ei sen kummempaa pahoinvointia ole, mutta ruoka ei vaan maistu ja pienestäkin tulee niin ähky olo. Tunnen oloni jo melko valasmaiseksi ja raskaaksi.

Yks päivä muuten huomasin, ja äitikin huomas, että maha on pullahtanut vähän esiin. Tuolta alempaa, eri näkönen kun ennen ja kova.

Yölliset vessareissut senkus lisääntyy. Ja tämä ummetus, onko muilla? Tuntuu et koko peräpää kipee :confused: Ajattelin jo käydä ostaan jotaki Levolacia tai vastaavaa :p Ihanaa tämä raskaus toisinaan.. Ja juu tiedän minäkin että monilla on paljon vaikeampaa ja ovat menettäneet pienokaisensa, ei passais valittaa "turhasta".

Valittamisesta tulikin mieleen, että mulle mun mummo sanoi että mä en saa KOSKAAN valittaa sitten jos vauva itkee tai oon väsynyt, koska itse olen sen lapsen päättänyt pitää. Onko se nyt ihan noinkaan? Kaikki ihmisethän jotka haluavat lapsen, päättävät tehdä/pitää sen, ja silti varmaan kaikki valittavat välillä väsymystä ym. Minäkö en saisi mitään valittaa kun odotan yksin? hah hah. Kummallista..

Littledeath + pikkunen 10+2
 
Viimeksi muokattu:
:hug: kaikille jotka kärvistelevät pahoinvoinnin kanssa. Muistan vallan hyvin tunteet sen aikana. Ite tosiaan sain käydä 4 kertaa tiputuksessa ja pahoinvointilääkkeistä ei ollut apua. Panhoinvointi alkoi mulla helpottaa sitten viikon 11 jälkeen.. :whistle:
 
Littledeath mä syön paljo kuitua, paskaki lentää paljo paremmin :LOL:
ja toi on niin tyypillistä miehiltä. tuskin sillä on mitään muuta ollu. ei vaan halunnu jostain syystä tulla :vampire:
 
Viimeksi muokattu:
Littledeath kyllä saat valittaa, jos siltä tuntuu! Eihän se valittaminen sitä tarkoita, että haluaisi asiat toiselle tolalle. Jos esim. lapsi valvottaa ja itse on ihan loppu, niin saa valittaa! Kukaan ei kuitenkaan valita tarkoittaen sitä, että haluais antaa lapsen ekalle vastaantulevalle tuntemattomalle... Älä piittaa MITÄÄN muiden kommenteista! Olet täysin oikeutettu samanlaiseen äitiyteen, kuin kuka tahansa muukin äiti :)

Ummetuksesta ei vaivaa vielä *koputtaa puuta*. Mutta neuvolatäti suositteli mulle esikon aikana magnesiamaitoa ja se oli kyllä tosi tehokas.

Urholiina I feel you man! Samat kuviot täälläkin. Olo tuntuu sotanorsulta ja mielikin kyllä on yhtä aggressiivinen. Tänään on taas kiukuttanut niin monet asiat, että niistä vois kirjoittaa jo kirjan!

(.)
-Syödä voisin taas vaikka hevosen. Kaikkea tekee mieli.
-Olen pahalla tuulella.

GCS15 & Masukki rv 12+1
 
MIKSI KOKO SIVUSTO ON UUSITTU? :headwall:

Hyvin menee täällä päin!!
Töissä ollaan oltu ja kotona eka luokkalaisen kanssa:)
Odotan kyllä jo kovasti että masu kasvaisi ja varmistuttaisiin asioista.
Kaikille :hug:

Eveliina ja S POKS POKS 13+0 oikeastikko?:heart:

 
Viimeksi muokattu:
http://www.fetaldopplerfacts.org/wav/fetal_movements_and_maternal_blood_flow.wav

Mä kuulin tänään omalla dopplerilla tätä ääntä. Mikähän se nii ku o. Ei ihan enkku riitä kääntämään oikein.
Oli aikas jännä tunne kuulla tuo. Vai voinko toi olla myös mahan tai suolen ääniä?
Tässä mä odottelen että alkais uni tulemaan ja aamulla sitten klo 8 labraan juomaan litkua ja verikokeisiin. Oksettaa jo valmiiksi, tosin yritän olla oksentamatta jotta ei tarvii toisen kerran mennä.

Silvia ja Vilianna 11+0
 
Helou taas.. Tuntuu että aina kerkiin just lukee muiden jutut ja koskaan en kerkii edes aloittaa ite kirjottaa.
No, maanantaina kävin ultrassa ja kaikki oli hyvin! Vauva siellä kovasti hyppeli ja liikkui. Varpaat, sormet, munuaiset ja selkäranka näkyi. Myös joku sydämmen läppä. Oli tosi mukava kätilö joka ultrasi ja hän ultrasi tosi pitkään. Ei mua varmaan ole ikinä noin kauan yhdellä kerralla ultrattu.
Viikkoja oli sitten vähemmän kuin piti ja laskettua aikaa muutettiin :( Kätilö mittasi neljä kertaa pää-perämitan kun ei meinannu uskoa et viikkoja oli vähemmän kun kaikki kuulemma näkyi niin hyvin.
Mutta kaikki on siis loistavasti. Pikkasen laatta lentää aamuisin ja väsymys on kauheeta.
Ei ollut tänään helppoa kun koulussa valmistettiin äyriäisiä ja nilviäisiä, eivät meinaa kuulu mun lempi ruokiin. Mä sitten kohteliaasti kielellä maistelin ruokia kun en uskaltanu kaikkea syödä :)

Jku kyseli painoista, esikoisesta tuli 17kg ja puolessa vuodessa lähti kaikki pois ilman mitään liikunta yrityksiä.

KatsuAmsku jos viitit päivittää niin uusi la on 10.3 k-sks on sairaala toinen lapsi ja ikää on 23v


Jenksu & Passepartout 11+6
 
Hei, ilmoittaudun mukaan. On ollut mukava seurata tätä ketjua. La vaihtui ultrassa maaliskuun 1.pv:ksi. Siis reilulla viikolla eteenpäin. Tosin ihmettelen suuresti, tuntuu että ois raskaus pidemmällä. Pahoinvointi kun päättyi jo viikkoja sitten. Odottelen neljättä lasta. Kaksi vanhinta ovat noin murrosikäisiä. Välillä koin kaksi ikävää keskenmenoa, kunnes reilu vuosi sitten toiveeni toteutui uudesta vauvasta. Tämä nelonen on todellinen iloinen yllätys !
terv. mamarosa ja pikkunen 13+jotain
 
Hei mammat!

Meil oli tos ikävä nettikatkos,kun ukkonen rikkoi boxin ja uuden saamisessa meni reilu kaks viikkoa...Kyl täytyy tunnustaa et olen nettiriippuvainen :).

Eka neuvola oli pari viikkoa sitten ja siellä katottiin ultralla onko vauva oikeessa paikassa ja hyvinvoiva. Kaikki oli hyvin!!!! Itellä vain hb oli tippunu jo 116,et obsidania ja multitabs raskautta piti alkaa syömään...Melkein kaikissa raskauksissa mul on ollu hb koko raskauden ajan alle 120, meinaa vähän vätystää|O. Seuraavaksi ois np ultra ja seula 1.9,jota oottelen jo malttamattomasti=). Olen käynyt kaikissa raskauksissa seulassa ja jotenkin tuntuu et jos jotain ongelmaa sieltä löydetään,niin on ainakin paremmin aikaa valmistautua siihen.

Hmph,taas ois aika mennä masan luo,siellä tulee useesti vietettyä aikaa :LOL:...

Axda ja vieläkin nimetön 10+3
 
Tervetuloa uudet! :)

axda15 Sulla näköjään melkolailla sama la kun mulla, päivän vaan aiemmin ;)

GCS15 Tuo kuulosti kivalta kun sanoit että oon ihan oikeutettu samanlaiseen äitiyteen kuin muutkin, niinhän se on! :)

Mä istun junassa ja tekee pahaa. Pitää varmaan kohta mennä ostamaan tuolta ravintolavaunusta jotain evästä ennen kuin laatta lentää. :x Nää aamut on aina tämmösiä. Onneks mulla ei mitään järjetöntä pahoinvointia ole eikä ole vielä tarvinnut oksentaa. Nää ällötysolot on tosiaan tullut vasta hiljaittain vaikka on jo 11. viikko menossa.

Mä oon yrittänytkin syödä kuitupitoisesti mutta se ei juuri auta :/ Mulla on jotain sellaista rouhettakin tmv mitä voi laittaa ruuan sekaan niin sen pitäs auttaa.

Saapa nähdä lähteekö tämä viesti edes kun tuo mokkula toimii täällä junassa vähän niin ja näin. Onneks mä en joutunut lastenvaunuun, vaikka yläkerrassa tääki on. Ei pahalla, lapset on kivoja, mut nyt kun itellä päätä särkee ja oksettaa ja väsyttää niin kiva olla tällasessa rauhallisessa vaunussa jossa ei muuta kuulu kun tää näppäimistön ääni :D

Littledeath ja pikkunen 10+3
 
ULTRA-UUTISIA: kaikki hyvin!!!!!!=):D. Pieni oli siis kohdun sisällä, kääntyili ja vääntyili ja kättään heilutti!! Sydänkin löi :heart:. Koska kierto on ollut epäsäännöllinen, pieni vastasi kokoa 8+6
( eilen siis) ja LA on siis 31.3.2011!!!! Vähän tuota samaa itse arvelin, koska menkat alkoi muistaakseni 22 tai 24.6 ja hedelmöittymispvn tiedän tarkalleen, niin laskettu on siis pari pvää myöh kuin aluksi ajattelin.Mutta maaliskuun aikana kuitenkin! :D. Oli aivan ihana lääkäri, Femedassa Matti Mandelin, vanhempi lääkäri, mutta siis tosi hyvä!!!Suosittelen kaikille! Selitti juurta jaksaen kaikki missä näkyy mitäkin yms. oli hyvin toiveikas raskauden normi jatkumisesta, sanoi että koska sikiö voi nyt näin hyvin ja on selvinnyt tähän asti, se luultavimmin pysyy matkassa loppuun asti. Olin onnesta soikeana!!:heart: Itku meinasi tulla kun näin ultrassa pienen sydämen pompottavan, mutta taisi johtua myös hillittömästä jännityksestä joka sitten purkaantui kun kaikki olikin loistavasti!Sykkeen nopeutta en tajunnut kysyä, olin niin sekaisin onnesta. Pienellä oli kokoa 3,7cm pää -perämitta siis.
Nyt uskalsin jo kertoa hyvälle ystävälleni myös, hän ei vaan meinannut ensin tajuta, varmasti putosi tuoliltakin, mutta onnitteli lopulta kuitenkin ja oli onnellinen puolestani. Nyt varmaan uskaltaa alkaa osteleen "vähän" vaatettakin (vähän sana sitaateissa siksi, että joka kerta tullut hieman ylilyöntiä vaatteiden kohdalla :cool: ). Nyt kun tiedän tuon lasketun ja hedelmöittymispvn niin luulenpa että poika sieltä tulee ja ilmeisesti hyvinkin terve, kun tätä pahoinvointia on ihan kiitettävästi ollut :D.

* lähtee shoppaileen vauvan vaatteita huutonetin ihmeelliseen maailmaan*

onnesta soikeana ja pää pyörällä : Kike 79 :D & pikkupieni :heart: tänään 9+0
 
Heipparallaa!!!

Tiistaina oli tosiaan neuvola-lääkäri ja hyviä uutisia tuli. sydänäänet kuulu ja menkkojen mukaan ois tänää poks 10. Mulla aiemmista on sydänäänet kuultu vast ekas ultrassa n. 12viikolla... Lääkäri siinä sitten meinas, että ei viikot pidä paikkaansa, kohtu on suurempi kuin näillä viikoilla pitäis olla. Olen alusta asti aavistellu samaa, kun mulla ei pahoinvointi oo aiemmin viikolla 2 alkanu... vaan 6-7 viikoilla... ja jos la heittäski neljä viikkoa, niin sillon pahoinvoinnin alku täsmäis edellisiin raskauksiin... sekin vielä, että tunnen liikehdintää kohdussa, ei mitään potkuja, mut semmosia pikku "kalan" liikkeitä... ekasta tunsin viikolla 17 ja tokasta 14 viikolla... ja myös pahoinvointi on alkanu helpottaa... nyt vaan pitäs jaksaa odottaa ultraan 9.9. asti, et saa sit tiedon missä kohtaa oikeasti mennään...

painonnoususta, ekasta tuli 13 kiloa, synnäriltä jäi 5 kiloa ja imetysaikana tuli 5 lisää, toista kun aloin odottaa niin oli se 10kiloa ylimäärästä mukana, toisesta tuli 10kiloa, niistä 8 jäi laitokselle ja nyt oon saanu 5 kiloa pois. Odottelen nyt et joku 10kiloa varmaan tulee...

Ärsyttävä raskausajan oire, mitä mulla ei muuten oo ollu koskaan, mut jokasesta alkuraskaudesta... hiivatulehdus... pikkasen raivostuttavaa... toivottavsti eka lääkekuuri auttaa siihen, eikä sit uusis enään...

Muun lisäksi, pojat on onneks jo paranemaan päin, mutta mulle itelle iski eilen illalla ihan kunnolla lenssu päälle, ja väsymys vaivaa kovasti... tänään on nuoremman neuvola, huomenna aamun ovat tutustumassa päivähoidossa, launataina pääsen kanmpaajalle... ja pojilla alkaakin maanantaina hoito ja mulla on pari päivää aikaa hoitaa asioita ennen ku työt alkaa keskiviikkona. pikkasen jänskättää millaseks tää arki muuttuu ja kuin hyvin jaksaa autossa istua, kun on n.tunti työmatkaa suuntaansa... tiistaina ois tarkotus mennä metsästämään äitiyshousuja, et ois jotain päälle pantavaa töihin=)

vointeja kaikille!!!

Maariana + Nyytti poks 10 (?)
 
Painosta Mulla tuli ekassa raskaudessa 4-5kg ja painoa olikin silloin 54kg loppuraskaudessa :LOL: Tosin olin silloin kun vauva syntyi niin täyttänyt 20v :D
Tokassa tuli myöskin joku 5kg, kolmannessa tulikin n.10kg ja poika oli päälle 4kg, tytöt olivat n.3kg ruipeloita :D Neljännessä tuli 8kg ja tyttö painoi n. 3,6kg.
Mulla on kaikki mennyt n. viikolla yli l.a:n PAITSI toinen, tyttö joka syntyi laskettuna päivänä.
Uskon että nytkin menee yli ja poika olo kun on niin lähenee sitten varmaan sitä 4kg :D

Milläs viikoilla muilla on syntyneet edelliset?

Uusille tervetuloa! :wave:

Kiva lukea hyviä ultrakuulumisia!
 
Moikka!

Mulle voisi muuttaa LA 12.3

Käytiin tosiaan np-ultrassa ja kaikki näytti hyvältä. Kokoa oli 49mm ja syke 174. Viikkoja ultran mukaan nyt 11+5 :)
Ultraajan mukaan (sama ultralääkäri ku viimeksi pojankin kanssa ja silloin osui oikeaan) saadaan taloon toinen poika... No mitään 100% varmaa ei voi olla mutta epäili hyvin vahvasti taas näin. No ei se haittaa vaikka vaaleanpunaisia unelmia olenkin vilkuilut. Eipä mene pojan vaatteet hukkaan kun tykkään kuitenkin meandin, espritin yms. vaatteista ja niissä ainakin selkeästi printit sun muut on joko pojille tai tytöille suunnattuja. Niitä ei myöskään ainakaan meillä vielä ole yksi lapsi saanut kulutettua =) Mutta täytyy nyt kuitenkin odotella vielä sitä lokakuun rakenneultraa ennen kuin alkaa tehdä vaatehankintoja =)
 

Yhteistyössä