Maaliskuun muruset 2011 *elokuussa*

Ammuska tervetuloa :)

Ipanapiina: Mulla sama juttu noiden :heart: äänien kanssa. Sit ku löytää masukin (joka päivä ihan eri suunnassa kohtua :D ), se huitaisee tai potkaisee ja vaihtaa paikkaa. Sitten saa taas paikantaa, että missä suunnassa nyt ollaan. Ihanaa kun toinen liikkuu, tietää että siellä kaikki hyvin kun toinen on aktiivinen ja syke vaihtelee hienosti :)

Kivuista mulla kans... :| Välillä aina ottaa kipeetä ja juilii, mutta nyt oon laskelmoinut ne tosiaankin kohdun kasvukivuiksi.
Oltiin tänään uimassa ja mulla alkoi 2 tuntia sen jälkeen nipistellä ja vihloa nänneistä. En ajatellukkaan, et se liittyy jotenkin uimiseen...? vai liittyykökään?

(.)
Huomenna olis sitten lääkärineuvola. Ihan kivaa :)
Pitäis huomenna mennä ostamaan myöskin esikolle uus fillari. Osaa kerran niin hienosti ajaa ilman appareita :)

Nyt on väsy |O Pitää käpertyä soffalle peiton ja tyynyn kanssa :)

Huomisiin
GCS15 & Masukki rv 12+6
 
Viimeksi muokattu:
huomenta kaikille

issias vaivana mullakin ... tossa käytin yhtenä päivänä bootseja, se varmaan vaikutti asiaan, mutta on muutenkin ollut. En oo hommannu vielä tukivyötä, mut vois kyllä. oon yrittänyt käydä edelleen kävelyillä,huolimatta kivusta... varovaista vaapuntaa:LOL:

rinnoista no en kyl ite oo huomannu uidessa mitään kipeytymistä. Muutenkin tilanne taas kuten ennen odotusta, turvotus on hävinnyt ja omaa kokoani olen jälleen, kuten edellisissäkin odotuksissa. Oireilee samaan tapaan eli osaan odottaa ettei maitoa riitä tällekkään pienelle... Täytyy kyllä tähän väliin sanoa että imettäminen on ollutkin lähinnä kiusallista, kun siihen on ängennyt anopista lähtien kaikki mahdolliset neuvomaan pään taakse... ei mitään omaa rauhaa siihenkään touhuun. Nyt tietysti on toisin, kun appivanhemmat ovat todella ihania ja huomaavaisia :heart:

heräsin taas kolmen jälkeen vessaan, oikein sattui mahaan... ja kuinka ollakaan en saanut unta lähimpään tuntiin:mad: sitten nousin samaan aikaan kuin mies, ja tein hänelle töihin eväät kuten joka aamu muutenkin. Ehdinhän ihan rauhassa ottaa päiväunoset :saint: ja kun pian koittaa käden leikkaus, en ihan heti saa tehdä niitä eväitäkään... Olen tällainen toisista huolta pitävä hössö .... :)

flowera again ja rakkauspakkaus 13+2 ja kamalat viikot takanapäin :)
 
terveiset neuvolasta!:) hb 127, kiitos vitamiinien ja raudan!paino -500g :O . olen kyllä syönyt mielestäni ihan hyvin, tosin herkut ei oo maistunu yhtään ja syöminen on rajoittunut terveellisten aineiden puolelle.. Ihan saan kuulemma alkaa vetään herkkujakin , sitten kun tämä olotila tästä paranee. Nyt ultra-aikaa odotellessa ja pääsen varmaan erikoistarkkailuun kun viimeksi lapsi oli keskonen, joten lisäultrien toivossa :cool:.
laskettuja aikoja on nyt siten oikein 3kpl!!:LOL: . Laskureiden mukaan 29.3., neuvolan mukaan 28.3. ja varhaisultran mukaan 31.3. Että saa sitten varmaan lapsi ite päättää mikä noista olisi sopivin??! :rolleyes:. No, katotaan mitä ne siä nt-ultrassa sanoo! Varmaan 30.3 :D.
Seuraava neuvola on vasta 11.11, ei näköjään kovin usein tarvi sielää hypätä!!
Tissit on taas kipeet!! :( yhtään ei parane juosta tai hyppiä ja hipaisukin tekee tuskaa.
Jep, täytyypä alkaa valmistautuun iltavuoroon. Kuulumisiin! :)

kike79 & pikkupieni 9+ 5 ??? (tai 10 tai 10+1)
 
Heippa,

kirjoittelin jo torstaina, mutta teksti hävisi jonnekkin. Oltiin viikonloppu reissussa etelässä ja kilometrejä kertyi kolmen päivän aikana lähes 1800km. Eilinen päivä menikin sit nukkuessa. Pahoinvoinnit ja muut vaivat ovat poissa, mutta väymys on jäljellä. Masukipuja täälläkin esintyy ja äkkinäisissä liikkeissä vihloo kovasti.

Uutena vaivana miekkalisäkkeen kohdalla tuntuva kipu. Esikoisestakin kipusi, mutta paljon myöhemmin. Kaitpa siellä joku venyy kovasti. Kävin eilen hakemassa työvuorot töistä ja oon niin vihainen. Minulle oli laitettu 8pv töitä putkeen, eikä yhtään yövuoroa (ne kun olisi kaikista kevyimpiä vuoroja)! Työajan lyhennyksiä oli 8h eli yhden vapaapäivän verran, argh! Teen osa-aikaista, jotta jaksaisin hoitaa kotiakin niin silti minulle oli laitettu melkein kaikki työvuorot peräkkäin! Mä kuolen varmaan tuona aikana. Meen kyllä huomenna mainitsemaan asiasta osastonhoitajalle.

Nyt tuli vain omaa napaa :ashamed:

Peppioliina rv 14+4
 
Viimeksi muokattu:
Heips kukkuu!

Masukivuista Täällä kivut on lähinnä vaan repäiskipuja eli tuolilta, sohvalta, sängyltä tms. noustessa tuntuu välillä että koko maha repeää... tosin se kipu kestää vaan pienen hetken mutta järkkyä silti... samat tuntemukset muistan kahdesta aiemmasta raskaudesta!

Rinnoista Täällä nännit ihan muutenkin vaan super arat ja rinnat vasta nyt kasvaneet. Liekö oksentelulla vaikutusta siihen että alussa tuntuivat vaan pienenevän! :D
Nyt tursuaa yli liivien että kai sitä tarvii pian rintsikka ostoksille mennä.

Pahoivointi Täällä ihan pikkasen helpottanut. Esim eilen en oksentanut kertaakaan vaikka olo oli kylläkin ihan kamala. Eli tasaisesti ympäri vuorokauden edelleen oksettaa. Tosin pystyn syömään jo paljon paremmin ja tästä johtuen painokin on lähtenyt taas nousuun.

Mun piti varata itselleni neuvola nyt syyskuullekin kun lääkäri meinasi että on hyvä tarkistaa painot, verenpaineet sun muut, mutta nyt kun olo on parantunut hieman niin ajattelin kuitenkin odottaa sinne lokakuulle. Viikon päästä on kuitenkin ultra niin kai siellä katsovat että kaikki on hyvin. Eli täälläkin seuraava neuvola vasta lokakuussa ja jos oikein muistan niin viikkojakin taitaa silloin jo olla 17. Ajattelin että jos olo pahenee taas niin varailen vasta sitten...

Tänään olisi ohjelmassa siivoamista ja pyykinpesua, mikäli voimat antaa myöden ja illaksi tarvisi mennä koulunpenkille istumaan. Meillä on tänään mm. matikan tentti... saapa nähdä kuinka käy! :D

Liro ja papunen 10+2
 
:wave:

Yritin päivitellä!!

Täällä päin voidaan hyvin ja ei mitään valittamista, lähinna sitä että haluan vauvan jo syliin!!
Bugaboo Cameleon 1000e? Vaunuista:confused: Päätin aikoja sitten että meille ostetaan nelipyöräiset briot tai emmaljungat. Kuitenkin kävellään ja harrastetaan liikuntaa miehen kanssa ja pidän lenkeillä parempana noita nelipyöräisiä!!Meillä maximi vaunuista on 600-800e, ja vain jos ne on täydelliset:) No ehkä mieli voi muuttua..:p
Mutta kaikille mammoille vointeja.

Katsu ja PoTy 13+3
 
Mulla tuntuu että tissit kasvaa joka päivä :D Pahoinvointia ei kauheesti oo enää, muuta kuin eilen kävi hassu juttu.. Harrastettiin miehen kanssa vähän läheisyyttä, käännyin selälleni ja rupes äkisti närästämään. Meni alle minuutti, niin lensi kaikki päivän ruuat ylös :LOL: Sentäs ehdin kuitenkin vessaan asti :D

Töitä koitan kovaa nyt etsiä, kun määräaikaisuus loppui perjantaina. Sairaslomarahojen kanssa edelleen taistelen luottamusmiehen kautta.
 
Moikka kaikille!Olen lueskellut juttuja joka päivä, mutta ei ole ollut malttia kirjoitella.
Nyt ultrakuulumiset eiliseltä: Menin nt-ultraan 11+1 ja kuinkas ollakaan!Vauveli olikin jo kokoa 12+1, eli viimeinen "riskiviikko" vaan katosi jonnekin. Ihanaa meille, jotka muutenkin olemme ihan ongelmiin asti panikoineet tätä raskautta...No, kuitenkin!Kokoa oli pääperämitalta huimat 56mm ja kovasti siellä esitteli taitojaan mm. kyykkyyn-ylös-tempun ja posken rapsutuksen, hihiii.=) Nyt on aika relata viimein, alkuraskaus on ollut yhtä pelkäämistä. Laskettu aika muuttui 13.3., jos päivittäjä vaihtaa, kiitos.=)

Palaan paremmalla ajalla (= EI työajalla...).=)

Toivotar ja 12+2
 
Heippa :)


(.) Suoraan :D

Lääkärineuvolassa käyty. Eikä kummempaa. Painoa oli tullut viime kerrasta 300g/vko, pissa puhdas, sydänäänet kuului (150) ja muutenkin tilanne kaikin puolin sangen normaali. Oli hassua, ku sain uuden ajan, niin se olikin lokakuun alussa ja silloin JO 18 viikkoa! HUI! :)

GCS15 & Masukki rv 13 POKS POKS POKS
 
Huomenna se odotettu päivä vihdoin on: nt-ultra.... En tiedä, jotenkin vähän jännityksen ja pelonsekaisin tuntein odotan huomista. Mitään erityisen painavaa syytä tuohon pelkoon ei pitäisi olla, vauveli on nähty jo pari kertaa alkuraskaudessa ultrassa eikä vuotoja tms ole ollut. Jotenkin kuitenkin vaan pelko nostaa päätään.... :( Viime yönä näin untakin että vuodin verta, vissiin siis alitajunnassakin pelko jyllää. No, pakko vaan luottaa että kaikki on pienellä hyvin. :heart:

Tänään sain kuulla sattumalta että eräs toinenkin meidän töistä odottaa vauvaa, vähän pidemmällä kuin minä. Hänkään ei ole vielä pomolle kertonut ja painiskelee saman asian edessä kuin mitä itse olen miettinyt et koska olisi hyvä aika kertoa... Meidän pomo mm. suhtautuu melko nihkeästi sairaan lapsen hoidon takia töistä poissaoloon ja sairaslomapäiviä myös laskeskellaan tarkasti. Itse sain vakipaikan vasta tänä keväänä joten jännityksellä odotan mitä tuumaa mun raskaudesta, vähän arvelen hänen luulevan että tarkotuksella heti vakipaikan saatuani pamahdan paksuksi... Mikä meillä ei todellakaan pidä paikkansa, emme ole tosiaankaan voineet suunnitella tai ajoittaa koska haluamme lapsen saada. Pitkän lapsettomuuden jälkeen lahjoja molemmat, esikoinen ja tämä uusi tulokas.. :heart:

Vähän nyt omanapaista ja synkeeäkin juttua tulikin tällä kertaa, toivottavasti huomenna voin iloisempia uutisia kirjoitella ultran kuulumisista! ;)

Voikaahan hyvin.

Marilla rv 12+4
 
kertomisesta vielä.. En siis ole töissä hiiskunut sanaakaan, salaa olen vessassa käynyt yökkäileen ja koittanut pitää omana tietonani.. En halunnut kertoa kun en tiennyt onko kaikki ok ja kuitenkin on määräaikainen 30.9.asti, niin ajattelin ettei varmasti jatku jos nyt pamautan et raskaanahan minä..No, kuinkas ollakkaan, eilen kun tulin neuvolassa huoneesta ulos, niin eikös käytävällä ollut eräs pk;mme lapsista :confused:. Ja tietysti eskari-ikäinen että varmasti osaa sitten sanoa pk;ssa jotain asiasta "että mitä sinä täti siellä neuvolasa teit?":rolleyes:. Juuri olin ajatellut sitä ennen että toivottavasti kukaan tuttu ei vahingossakaan tule siellä vastaan.. No, jospa juttu jäisikin tähän eikä tuo lapsi muistaisi asiasta mainita, ainakaan kovin suureen ääneen.
Ja tottahan asia tulee jossain vaiheessa esille kaikille, mutta mitä pidempään salassa, sen parempi :D. Salaisuudethan on mukavia :D

kike79 & pikkupieni 9+6 - 10+2 ( jotain siltä väliltä siis :D )
 
[kike 79B][/B]: Oltiin eilen mun äidin luona teellä eikä siis olla velä kerrottu kun ensi ti vasta np-ultra. Kiva oli peitellä mahaa tunikan alla:whistle: ja olla niinkuin ei mitään. Mun äiti vaan alkais hössöttämään ihan pöhkönä ja kertois ihan kaikille. No ens viikolla saa sit tehdä sen...
Toivottavasti sun päiväkotilaisesi ei sua paljasta, ja onkohan siinä samassa rakennuksessa neuvolan kanssa terveyskeskus? Voit sitten ihan pokkana sanoa että olit tk:n puolella jos joku työkaveri ihmettelee...
Vielä omaa napaa: Olo on ihan hyvä, masu tosiaan kasvaa ja venyy sivuista välillä kipeästikin. Pari kertaa olen myös omasta mielestäni bongannut jotain pieniä hipaisuja masussa mut senhän ei pitäis olla tietenkään mahdollista. ps. esikko sanoi "äiti" ekan kerran 6kk vanhana niin että mun ystävä kuuli. Tuhahtelin siihenkin vaan että vahingossa jokelsi jotain kun on vielä liian pieni :heart: Ekan lauseekin sitten kyllä sanoi jo 1v 3kk joten näin jälkikäteen en sitten tiedä mikä on mahdollista ja mikä ei:rolleyes:
 
Hei taas :)

Ajattelin kertoa kaikille tässä kun tuli mieleen, kuinka hemoglobiiniarvo on aivan eri mitattuna sormenpäästä kuin laskimosta. Sairastan Crohnin tautia (dg 2009) ja käyn säännöllisesti veriarvojen tarkistuksissa ja lääkärin kontrollissa. Neuvolassa otettiin 8+1 hb, ja se näytti 140. Olin ihmeissäni, koska sairauteni syö rautavarastoja ja verikokeissa laskimosta hb on ollut juuri normaalin rajoilla. Viikkoa neuvolan jälkeen menin verikokeeseen lääkärin kontrollia varten ja hb näytti 127. Eli huima ero. Tähän asti verikokeissa hb:ni on ollut 110-130 jo yli vuoden.
 
Ja eilen kerroin kaikille keneltä olin vielä salannu, mun äitille ja isälle, omalle mummalle, perhetutulle ja äsken sain kiinni toisen mummani :D Oli tarkoitus kertoa vasta nt-ultran jälkeen (9.9.), mutta ei enää pystynyt olemaan hiljaa, taito mitä en koskaan oo kyllä osannu :rolleyes:

Pessimistinä: onpa enemmän tukijoukkoja jos kaikki ei menekkään hyvin...

misc ja 11+2
 
Vielä yksi uusi maaliskuinen mukaan :wave:

Neljättä odotellaan siis maaliskuussa syntyväksi ja la on 21.3.2010. Länsi-Suomessa asustellaan ja synnytyssairaalana on SatKs. Meillä on ennestään lapset tyttö 05/05, poika 11/07 ja poika 03/09....neljännen laskettuaika osuu samalle päivälle kuin kuopuksenkin syntymäpäivä!

Oon seuraillu jutusteluanne taustalla ja nyt sitten uskaltauduin mukaan, kun aamulla oli nt-ultrassa kaikki ihan hyvin :heart:

Jossain vaiheessa oli muistaakseni kyselyä, mitenkä aikasemmat synnytykset on ollu....esikoinen syntyi rv 41+6, keskimmäinen rv 41 ja kuopus 40+3, laskusuhdanne siis, jospa tälläkin kertaa! Kotiäitinä oon ollu esikoisen syntymästä saakka ja pesti jatkuu näillä näkymin vielä muutaman vuoden eteenpäinkin.

Vattihattu rv 11+2
 
Moikka!

misc: Mulla oli kanssa epäily tuosta... Lopputuloksena oli kuitenkin colitis ulcerosa- diagnoosi v. 2001. Samaan aikaan tosin jouduin myös isoon leikkaukseen eli kropan ongelmat/oireet ei ratkenneetkaan yhdellä syyllä...

Huojentavaa oli tietää ettei loman jälkeiset vatsaongelmat johtuneet mistään kummemmasta. Samalla kun kyselin vastauksia listeriasta yms. sain verikoetulokset ja hemppa oli 124 sekä se trisomiaseulan tulos negatiivinen.

Mä olen huono salaamaan asioita ja siksi on todella vaikea olla kertomatta raskaudesta... Olen kyllä pystynyt vielä olemaan edes vihjailematta fb:ssä jne. Kyllä isovanhemmat sekä muutama kaveri tietää, mutta asian julkistaminen saa siirtyä vielä muutamalla viikolla.
 
Mä kanssa kävin lisäilemässä ensimmäisen masukuvan ja samalla intouduin katselemaan masukuvia aiemmista raskauksista... mä haluan jo ison mahan!!!! :D

Täällä nyt toinen kolmas päivä ilman pahoinvointilääkettä ja oksentamista!! Tosin pahaa tekee koko ajan silti!

Tasan viikko ultraan ja tuntuu että aika matelee. Varhaisultrassa vauveli oli viikon isompi kuin mitä menkoista lasketut viikot, joten saa nähdä miten seuraavassa ultrassa. Aiemmin ei vielä laskettua aikaa ainakaan muutettu. Ja luulen kyllä ettei sitä tulla muuttamaankaan... täällä ei niitä kai kovin herkästi muutella!

Mites, näettekös te muut paljon unia? Mä olen aamuisin aina ihan poikki kun kaikki yöt menee unikuvia katsellen. Ja kaikki unet on kaikenlisäksi vielä aika mielipuolisia. Viime yönä lähdimme miehen kanssa tallinnaan ja siellä tuli joku ihme tappelu jossa kaaduin maahan ja multa irtosi hampaat. Roikkuivat vaan suusta sellasena helminauhana ja siinä mietin ja tuskailin että nyt pitää mennä hammaslääkäriin liimaamaan ne takaisin kiinni! :LOL:

Kaikki mun näkemät unet on jotain ihan ihmeellisiä ja tosiaan näen niitä läpi yön... kun vanha loppuu niin uusi alkaa.

Liro ja pieni papunen 10+3
 
Ette ikinä usko!! :LOL: Mul oli eka koulupäivä tänään... tai siis piti olla , mä vaan unohdin mennä sinne :LOL:

Olotilat täällä iha hyvä, pelkkää väsymystä, välillä enemmän välillä vähemmän. Eipä muuta oikeestaan ole.
Poikaolo, ja viikon päästä nt-ultra.

CB- 10+4
 
Heippa kaikille!
Kerran jo aiemmin kirjottelin ja ajattelin et jos KatsuAmsku millään jaksaisit meikäläistä tonne listalle lisätä? Eli la olis 16.3 ja ensimmäinen tulossa ja synnytyspaikka ei tiedossa koska Ruotsissa asustelen niin en ole sitä vielä saanut selville.
Ja CrystalBlue onnittelut että eka päivä koulussa meni ihan sivu suun, meikäläisellekin meinas niin käydä :LOL:
Ja nyt ei muut akun kirjojen pariin takasin, onneks mulla, niinku monilla muillakin toi pahin väsymys jo ohi :)
 

Yhteistyössä