Maaliskuun muruset 2011 *elokuussa*




25.02

kamiliya--kolmas--34--NKL

27.02

dindei--toinen--22--NKL

sasuma--esikoinen--20--VKS

01.03

teppana--toinen--26--PS

Juli87--esikoinen--23--?

Nunnika--esikoinen--22--?

sasha80--toinen--30--SKS

02.03

Anna31--esikoinen--31--VAS

Peppioliina--toinen--27--?

EveliinaQ--toinen--35--TAYS

muikkunuu79--kolmas--31--LS

03.03

Peppi-1--kolmas--24--JS

moumou--?--29--?

04.03

maamo79--kolmas--30--PKKS

Vaavimasu--neljäs--26--OAS

05.03

KatsuAmsku--kolmas--32--TYKS

Kaapo80--ensimmäinen--30--?

marr--esikoinen--20--KHKS

Jade--esikoinen--23--?

Lumi-Aurinko--esikoinen--22--KÄT

06.03

Muruz--esikoinen--?--?

07.03

äiti09--toinen--?--TYKS

jenksu--toinen--23--?

miraci--toinen--26--?

08.03

Heipa--esikoinen--29--TAYS

GCS15--toinen--23--SEKS

Poulain--toinen--28--?

majj--toinen--?--VKS

Tiitulipituuli--kolmas--?--?

samara88--esikoinen--22--HYS

09.03

Inka79--toinen--31--?

myymimamma--viides--?--?

10.03

mariaana80--esikoinen--30--KHKS.

Piparminttu75--viides--35--?

kirpsi--kolmas--32--KÄT

flower again--kolmas--33--SATKS



11.03

Sane--esikoinen--31--TAYS

tonnionni--toinen--30--OYS

12.03

Miraci--toinen--26--NKL

Teto--kolmas--28--PKKS

kanarianlintukeltainen--toinen--?--?

pMyy--esikoinen--25--KAKS

Tintti83--toinen--27--KÄT

JennyAdelina--toinen--34--K-PKS

Marilla77--toinen--32--KYS

13.03

mimia85--toinen--25--PHKS

pihpuu---toinen--27--JS

ziina--toinen--?--?

14.03

Naurukohtaus--kolmas--23--NKL

15.03

Dipadapa--toinen--25--KÄT

Sssalla--kolmas--?--TYKS

tupunen--esikoinen--22--K-SKS

Ipanapiina--neljäs--31--NKL

Naurukohtaus--kolmas--23--NKL

Kisak79--toinen--31--TYKS

Ruusunpiikki--toinen--25--SEKS

16.03

meep--toinen--26--?

Adalaine--toinen--28--TAYS

Novelle78--toinen--32--K-SKS

Silvia Logo--esikoinen--34--KÄT

17.03

hemptu--kolmas--25--K-PKS

18.03

Jinda--esikoinen--24--?

axda15--viides--?--LKS

Eijukka80--toinen--?--PHKS

19.03

empompii--toinen--?--?

Pilleriina--?--?--VAS

Viinirypäle--neljäs--37--TYKS

Jonaa--?--?--?

20.03

Toivotar80--30--toinen--KAS



21.03

Toinentoive--toinen--20--?

Kaana--ensimmäinen--32--OYS

22.03

miinama--toinen--?--?

Otava35--seitsemäs--35--?

tombatar--kolmas--?--SEKS

23.03

Littledeath--esikoinen--23--OAS

Tingelstina--kolmas--32--K-HKS

24.03

Maariana83--kolmas--27--SATKS

Mömmömmöö--esikoinen--23--HYS

CrystalBlue--viides--29--TYKS

Emily83--toinen--27--KÄT

25.03

Plink--esikoinen--22--OYS

Marble--kolmas--28--K-HKS

Hlemmur--esikoinen--28--OYS

26.03

Urholiina--toinen--36--?

Gorthaur--toinen--26--SATKS

tombatar--kolmas--?--SEKS

27.03

MrsBree--toinen--40--Kotisynnytys

28.03

katjahei--esikoinen--?--KAKS

Orkidea88--esikoinen--22--?

Liro--kolmas--24--SATKS

29.03

kike79--kolmas--31--KÄT

mucho--kolmas--27--Kotisynnytys

Ammuska--kolmas--26--MKS

30.03

niiskunenä-78--toinen--32--K-HKS

Iidapiida--esikoinen--27--VAS

Valerie--toinen--22--K-SKS

Meitä on jo melkein 100 odottajaa!!
Meitä on jo melkein 100 odottajaa!!




Vielä ilman laskettua-aikaa:

Lomalainen
Manzu
Tiinatitityy
pahkuratäti
Grönis
Fairytales lover--?--21--?
Margaret82
Fiviann






Surun kohdanneet:

Muutosta
Anniala
Pyyter-2
PieniTytönTylleröinen
Minsku82
balik
KorpiKuusenKasvattaja
Mamulis
Pikkuliisi
Blanco
innoM
 
Viimeksi muokattu:
Pääsenkö mukaan jutustelemaan? =)

Toivotar-80--- 30v---toinen --- KAS

Meillä takana kahden vuoden sisällä kolme keskenmenoa ja yksi tuulimunaraskaus. 4v tytär suuri aarteemme onneksi. Tänään kävin alkuraskauden ultrassa, jotta pääraukka jotenkin pysyisi kasassa: 6 +4 vastasi koko, syke näkyi ja 6,8mm kokoinen möllykkä nähtiin. :heart:
Keskenmenoilleni ei ole löydetty syytä, tutkittu on. Viimeisin 8/09 16. rv:lla, täysin terve poikanen.

Haluaisin tähän ketjuun, koska olen lueskellut juttujanne jo jonkin aikaa tämän alkuraskauden aikana.
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa!

Kovasti on tekstiä tullut ja ihan kaikkea en käynyt läpi. Kiva niitä on kyllä lukea! :)

Suuret pahoitteluni heille kenen vauva ei jaksanut pysyä mukana! :'(

Flower again:
Munki edellinen mies oli narsisti. Hänen vanhempiensa kanssa kyllä tulin juttuun hyvin, mutta kun sitten suhteesta lähdin niin hakkuivat minut maanrakoon! Hänen kanssaan ne kaksi keskenmenoa koin, ja täytyy sanoa, että hyvä niin, vaikkei ne silloin mukavilta tuntuneetkaan. Mutta suoraan sanottuna kusessa olisin jos lapsia hänen kanssaan oisin saanut. Toivottavasti sulla sujuu lasten asioiden hoito exäsi kanssa. :)
Kysyit paniikkihäiriöstä ja sen paranemisesta. Mulla ei ollut paniikkihäiriötä, mutta mulla puhkes outo ihottuma kasvoihin tuon suhteen aikana. Ihotautilääkäri sitten diagnosoi sen ruusufinniksi. Kun suhteesta lähdin niin hävis ihottumaki eikä oo sen kummemmin sitä näkyny!! Eli eiköhän se kans ollu henkisen stressin aiheuttamaa. Ihmeellisesti se kroppa vaan reagoi kun asiat ei ole kunnossa! :|
Mutta erittäin suuret onnittelut sulle rohkeudestasi lähteä siitä suhteesta! Ja ihanaa että olet löytänyt paremman elämän, ja onnea kihlauksesta! :heart:
Minulla myös sata kertaa parempi mies! Ja elo tuntuu tosi hyvälle! :)

marrr:
Kyllä kuuostaa sille, että olet vauvan sykkeen löytäny dopplerilla! Hienoa! Vauvan syke on noin 110-160. Ja se vaihtelee nopeastikin.

Te joilla on kotidoppler, mistä olette hankkineet ja mitä maksoi? Mistä netistä voi tilata? Yritin niitä kovasti googlettaa, mutta en montaa löytänyt ja olivat olevinaan kalliita... :/

ON: Olot kyllä vaihtelee jonkin verran. Sellanen uupunut ja "veto pois" olo on kyl melki koko ajan. Tänään otin ihan hyvällä omalla tunnolla tällasen sohvailupäivän. Jokunen päivä on täs autotallia väkerretty niin tänää iski väsy. Jotain katottavaaki telkusta ku tulee EM-kisat! :) Etova olo on ajoittain, oksentanu en ole. Toisaalta taas syön ku hevonen, ja nimenomaan kaikkee epäterveellistä tekee mieli! Roskaruokaa ja karkkia ym herkkuja! Ja sen sit kyl huomaa; masu on turvonnu ja kiloja on taatusti tullu! Onneks meil ei oo vaakaa! Mieski yks ilta huomas et kylläpä sun maha on kasvanu! Ja toisena iltana se kysy, et mikäköhän tuol sun masus on?? Mikäköhän??! :LOL: No joo, turvotustahan se on vielä. Mut piti käydä jo mammahousut ostaas, ku ei juuri mitkään housut mahdu enää jalkaan!! :whistle:

Rinnat on ollu jo ennen plussausta kipeet ja turvokissa ja ovat sitä edelleen! Samoin mun pinna on entisestään lyhentyny... Ja se ei ole kivaa itellekään, ja mies raukka on kans välil ihan purjeissa mun kans...

Eka neuvola ois vasta ens pe eli 6.8. jolloin ois h10+. Varhaisultras siis kävin h7+ ja kaikki oli ok, vastas 7+4 viikkoa! Sen takia ku siel kaikki ok, niin anto ekan neuvolan vasta tuolloin. Kohtahan sitä oiski jo nt-ultra!! =) Jänskättää kyllä et onko kaikki edelleen ok... Sukupuolen mä ainaki haluun tietää ja kysyä, mies sano et hänelle on ihan sama kysytäänkö etukäteen.

Jaahas, josko sitä menis laittaan suuhunsa jotain, ja nostais hetkeks ahterinsa tästä sohvalta! :LOL:

Mukavaa odotusta kaikille! :wave:

Anna 9+2/4 (menkoista/ultrasta)
 
Korkataanpas tämä pino!

Ja suoraan omaan napaan,sorry: Mua on nyt ruennut jotenkin ihan älyttömästi jännittämään, että onkohan tuolla masussa kuitenkaan mitään? Oireita ei siis juurikaan (normaalia mulle) eikä masukaan mun mielestä ole edes turvonnut - ja kaikki muut tuntuu jo vetävän mammahousuja jalkaan!

Mulla on myös jotenkin sellainen "hassu" ajatus alkanut pyöriä päässä, että kun on jo kaksi tervettä lasta, niin ei mitenkään voi mennä kolmaskin kerta putkeen. Sanokaa nyt joku, että pelkään ihan turhia!

Huomenna olisi eka neuvola, mutta tuskin se tähän yhtään auttaa - siellä ei varmaan edes yritetä kuunnella sydänääniä ja vaikka yritettäisiin, niin tuskin ne kuuluisivatkaan. Ultraamisesta on turha edes haaveilla.

Mitä ihmettä, menenkö ostamaan vielä testin vai mitä teen?

Hassua, että kyseessä on siis yllätysraskaus, joka oli pienoinen shokki alkuun, ja nyt olen ihan paniikissa, että olenkohan nyt kuitenkaan raskaana - ja kaksi testiä on kuitenkin jo tehty..

:headwall:
 
Voimia kaikille surun kohdanneille :hug:

Maaliskuulaisten palstalle on ilmestynyt viimeviikkoina niin paljon uutta tekstiä, etten ihan kaikkea ole ehkä onnistunut käymään läpi - en ole ennättänyt koneelle. KatsuAmskulle suuri kiitos uudesta, elokuun pinosta.

Tänään halusin ihan vartavasten järjestää aikaa palstalla käymiseen, kun oli ensimmäisen neuvolakäynnin päivä. Eilen illalla kahlailin läpi kuulumisianne, ja kylmät väreet kulkivat läpi selkäpiin kaikkien vastoinkäymisten ja keskenmenokuulumisten jälkeen. Tänään sitten neuvolassa yritettiin kuunnella sydänääniä. Meni kymmenisen minuuttia, ja mitään ei kuulunut. Terveydenhoitaja alkoi lohduttelemaan, etteivät aina kuulu vielä näillä viikoilla. Itselle tietysti nousi jo kauhein mahdollinen ajatus mieleen, kunne viimein, juuri kun terveydenhoitaja oli lopettamaisillaan yrityksen, kuului vauvan tiuha jumputus. :heart: Itkuhan siinä tuli kaikesta jännittämisestä!

Muutenkin kaikki oli ihan mallillaan. Odotus normaalin seurannan mukaan, paitsi että stroomani takia kilpirauhasarvot on mitattava kuukausittain. Ja sitten saan pari ylimääräistä ultraa (jee!) koonseurannan takia. Esikoisenihan on syntynyt 4kiloisena, ja kuopus 5kiloisena, joten nyt halutaan välttää vielä isomman vauvan kasvattelu. - Meinaan olisi jo aika ahdasta ulostullessa. Molemmat on syntyneet ihan normaalisti alakautta, mutta viimeisen synnytyksen jälkeen lääkäri oli sitä mieltä, että terve nainen ei voi saada niin isoja vauvoja. No, ei multa kyllä ole raskausdiabetestäkään löytynyt, en myöskään itse ole mikään poikkeuksellisen isokokoinen enkä ollenkaan ylipainoinen. Joillekkin asioille ei vain ole selitystä, ja musta tämä on yksi niistä.

hyvää hellepäivää masunkasvattelijoille!

maamo79 & katkarapu 8+6
 
Kiitos KatsuAmsku uudesta pinosta! Taisin tipahtaa pinonvaihdon yhteydessä listalta, eli tupunen, 22v, la 15.3., K-SKS. Kiitos jos lisäät vielä uudestaan :)

Kamalasti oli taas tekstiä, kivoja ultrakuulumisia oli muutamilla :)

Tsempitykset kaikille, jotka vielä odottelee varmistuksia! Ja tsemppiä myös kaikille, jotka saa kärvistellä kaikenmaailman sukulaisten kanssa. Itsellä ihanat vanhemmat, jotka oli onnellisia heti kuullessaan. Anopille ja apelle kerrotaan viikonloppuna, mutta onnellisia ovat myöskin, koska ovat jo pidemmän aikaa kyselleet lastenlasten perään..

Pihpuu: Samanlainen tilanne on aikaslailla, itsekin olisi pitänyt valmistua jouluna 2011. Yritän myöskin, jos saisi valmistuttua sitten puoli vuotta myöhässä. Ja myöskin tulevan ammattini puolesta tiedän aikas paljon raskausjutuista... Hassua oli lukea tekstiäsi, kun sieltä löysi itsensä :)

Liikkuminen on kyllä näillä helteillä jäänyt, mutta paras neuvo aina on, että omaa kehoa kuunnellen. Jos kovasti nippailee tms, niin hidastaa vähän tahtia ja tekee niin kuin hyvältä tuntuu.

Pahoinvointia taltuttelen itse suolakekseillä! Helteillä maistuu suolainen, ja keksit tarpeeksi pikkuista naposteltavaa. Suolahan ei mitenkään terveellistä muuten ole, mutta tämä kerran..

Kokeneemmat odottajat, tuliko paljon raskausarpia? Itse jännäilen kuinka käy, teininä tuli hieman reisiin, muttei muuten. Kovasti yritän rasvailla, vaikkei mitään apua olisikaan, niin tuntee tehneensä silti jotain niiden ehkäisemiseksi.. :D

Maanantaina neuvola, jee!!

tupunen ja rymy 7+2 (7 tuntuu jo paljon enemmältä kuin 6, hassua..)
 
KatsuAmsku: Sulla on tipahtanut kokonaan pois 15.3 lasketut ajat =) Mulla kyllä ultrassa laitettiin se la 14.3, mutta neuvola sen kuitenkin lykkää tuohon 15.3. Lasken ite sen 14.3 mukaan kuitenkin. Muuten kiitosta uudesta pinosta!

Eijukka80 Onnea sykkeestä =)

Piikuliisi: Samaa mietin minäkin, että miten se sun LA on määritelty? Koska mulla on LA ultran mukaan 14.3 ja viikkoja nyt sen 7+3. Eli sulla olisi neljä päivää vähemmän. Eikö se lekuri löytänyt siis ultrassa sitä sykettä? Doplerillahan sen ei pitäisi vielä edes kuulua näillä viikoilla. On täysin mahdollista ovuloida myöhemminkin kuin tasan puolivälissä. Eli silloin se raskaus ei olisi niin pitkällä. TSemppiä! Toivottavasti uusinnassa näkyisi jumputusta.

Dopplerista: Mä haluisin kauheesti investoida sellaiseen laitteeseen, mutta mies hanittaa vastaan. Sanoo, että jos on kaksi raskautta menty ilman niin mennään tämäkin. Ei kait niitä varmaan ollut ees tarjolla silloin, kun esikoisia ootettiin. Ja mietin, että jos se masiina maksas vaikka 60e ja ultraääni maksaa n.120e, niin eikö ois paljon kätevämpää ostaa se doppleri kotiin..vois kuunnella jumpsutusta. Äh, en mä tiedä itekään.

Sukulaisista: Meillä on kerrottu vasta mun äidille, joka on tietysti onnesta mykkyrällä. Muille ei ole kerrottu, ja tiedän, että osa on varmasti järkyttyneitä muttei sitä luultavasti meille näytä. Kuitenkin jo neljäs lapsi tulossa. Veli varmaan tuumaa, että pitääkö meidän se maailma ihan yksinämme kansoittaa :LOL: No. Meidän asiahan tämä lopulta on, ja jos jotakin liikuttaa suuntaan tai toiseen niin aivan sama. Meille tämä kuitenkin on nyt jo rakas tulokas.

ON: Pitäsköhän munkin hakea ne pahoinvointirannekkeet. Aamusta jo huoletti, että miksei olekaan huono olo ja menin sitten syömään jäätelön. Voi sissus, että sitten yökötti sen jälkeen. MAkeaa ei saisi näköjään syödä lainkaan. Mullakin on muuten naama ruvennut kukkimaan, ja selkäänkin tullut kauheesti finnejä. Oisko tää sitten se tyttö, kun ei mulla pojasta ollut mitään tämmöstä. Muuten on ollut taas vähä enempi nippailuja, kai se kohtu siellä kasvaa.

Ipanapiina ja Ihmevauva 7+3
 
Kiitokset uudesta pinosta KatskuAmsku. :)

tupunen: Hassua, että löysit itsesi minusta ja toisin päin. :) Ja suolakeksit on myös täällä käytössä. Viime yönä oli pakko syödä pari, kun meinasi alkaa närästää ja tulla oksettavaa oloa. :D Ja meillä on näköjään melkein samat viikotkin, kaupunki vaan on eri. Mikä sulla tuleva ammatti on, jos saa udella? (ei ole tietenkään pakko vastata)

ipanapiina: Minä myös himoitsen kotidoppleria, mies vaan on sitä mieltä että turhuuksien turhuus. Miten ne saisi ymmärtämään.. :) Nyt täytyy odotella parhaimmillaan sinne rv 18 tienoille, että alkaa liikkeet tuntua. :/

Raskausarvista: Mulla tuli esikoisesta jonkin verran arpia, ei mitenkään valtavasti, mutta tuli kuitenkin. Kudostyypistähän se on kiinni, että tuleeko niitä vai ei. Itselläni taitaa olla sellainen siltä väliltä -kudostyyppi. Arvet olivat vaalenneet lähes huomaamattomiksi, mutta ovat nyt alkaneet saada lisää väriä uuden raskaudne myötä. Toivottavasti niitä ei ainakaan tulisi ihan hirveästi lisää! Rintoihin minulla ei tullut mitään, vaikka ne kasvoivat edellistä imettäessä kokoa kaksinkertaisiksi (ja kun aloituskoko oli D-kuppia niin isot olivat).

Ja kun nyt puhutaan näistä venymisistä ja paukkumisista niin oletteko miettineet (tiedän, tiedän, on vielä aikaista) välilihan hieromista/venyttelyä yms. Jotenkin tuntuu omituiselta, että siitä olisi apua.. :p

Onnitteluja positiivisista uutisista ja jaksamisia epävarmuudesta kärsiville. Mulla on tänään taas sellanen semipositiivinen olo, minkä toivon jatkuvan pitkään.

pihpuu & masukki 7+4
 
tupunen : Vielä pikana tohon raskausarpi-kyselyyn. Mulla tuli oikeestaan pahimmat arvet kaksosraskaudessa kylkiin, sellasia syviä kahdensormen levyisiä 10cm+ pitkiä monttuja. Jouduin vuodelepoon, makasin kyljelläni ja se maha painoi totisesti tonnin. Navan viereen tuli muutama pieni, mutta muuten maha on arveton.Kakkosraskaudessa ei tullu uusia, mutta vanhat venyi vähän. On kudostyypistä kiinni. =)
 
Täällä saatiin tänään hyviä uutisia varhais-uä:stä: kohdunsisäinen normaali raskaus, 17mm, vastaa h8+2, syke+, istukka tulossa etuseinämään.

Vahva syke ja viikot täsmää itse laskettuihin, joten oikein onnellinen olo täällä :)

Heipa 8+2
 
kamiliya:
Mulla on kyllä oireita, mutta silti pohdin että onkohan mun mahassa kaikki ok. Eilenkin sattui illalla alavatsaan ja se ei ollut nipistelyä. Mulla on eka ultra vasta syyskuun alussa ja aika tulee kuulema kättäriltä postissa.

Muutenkin kun hormoonit heittelee, ni kyynelehdin illalla ku menin nukkumaan. Avokki kysy että itketkö? Mä itkuisella äänellä vastasin että en. No ku alkoi lohduttamaan ni sain kerrottua mikä painaa mieltä. Voi apua, kauanhan toi mua kestää, ku pillitän joka asiasta.

Voiskohan tuollaisella kotidopplerilla kuulla jo nyt sydän ääniä ku o 7+1 tai varmaan olisi 8+ ennen ku se kotona olisi? Vai kuuluuko ne vasta 12+?

Silvia + Vilianna 7+1
 
Korkataan uusi pino :wave:

En edes sitten enää muista mitä sieltä edellisen lopusta luin ja piti vastailla :snotty:
Halitukset sitä tarvitseville. :hug:

Mulla edelliset raskaudet kaikki olleet erilaisia. Ja on tyttöjä ja poika. Tosin pojasta tuli tosiaan se poikaviiva . Et nyt toivotaan poikaa niin toivon sen viivan sit tulevan tietty :D
En muista kyllä yhtään missä vaiheessa se tuli.. olisko ollut jotain 10 tms viikoilla?

Raskausarvista
Mulle ei oo tullu yhtään. Teininä tuli sekä rintoihin että reisiin vähän. Mutta ei raskauden aikana. Ja mullehan tämä on jo viides :whistle:

L.a neuvolan mukaan nyt sitten kuitenkin sen 5.3 mutta ei kannata vaihtaa vielä kun tiistaina on ultra jossa sitten määritellään raskauden kesto.Eli ilmottelen sitten kun sieltä varmistuu.

Täälläkin se koulu olis kesken, ja valmistuminen keväällä 2011. Jos saan nyt tän meidän 8kk ikäsen jäämään isukin kanssa kotiin 6h/koulupäivä joita VAAN 2 viikossa, niin valmistun. Mutta aika heikolta näyttää. Ei siis halua kenenkään muun kanssa olla kuin minun.

Nyt tulee oltua vähemmän koneella kun mies tekee tällä töitä kun sen oma kone on korjattavana.
Ihan hyvä niin , niin ei jumitu tähän kokonaan :LOL:

CB- rv-?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heipa:
Täällä saatiin tänään hyviä uutisia varhais-uä:stä: kohdunsisäinen normaali raskaus, 17mm, vastaa h8+2, syke+, istukka tulossa etuseinämään.

Vahva syke ja viikot täsmää itse laskettuihin, joten oikein onnellinen olo täällä :)

Heipa 8+2
Oi, ihania uutisia :heart:

Kun, nyt omakin odotus menisi hyvin.. Hieman jännittää ton matkan takia, mutta ehkä sielläkin menee kaikki hyvin ja sitten onkin sieltä kotiuduttuamme enää viikko ekaan neuvolaan =)

 
Pihpuu, kyllä saapi udella. Minusta tulee se kovasti vihattu/rakastettu kätilö :D Neuvolassa olin jo harjoittelussa, joten se on aikas tuttua, ja synnärijakso olisi edessä heti syksyllä.. Eli oli fiilikset sen jälkeen mitkä hyvänsä, enää ei voi perua.. :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja tupunen:
Pihpuu, kyllä saapi udella. Minusta tulee se kovasti vihattu/rakastettu kätilö :D Neuvolassa olin jo harjoittelussa, joten se on aikas tuttua, ja synnärijakso olisi edessä heti syksyllä.. Eli oli fiilikset sen jälkeen mitkä hyvänsä, enää ei voi perua.. :whistle:
Hassua, mulla on neuvola edessä syksyllä ja jää opinnot synnäreitä ja antea vaille vajaiksi. Mutta kova on usko ja luottamus että pystyn ne hoitamaan. Jos saisi vaikka anten tehtyä viimeiseksi palkallisena tms. :)

 
Ensimmäinen neuvola takana. Juteltiin ja neuvolatäti kirjoitteli kaikenmailman papereita ja antoi ohjevihkosia mukaan. SYdänääniä ei kuunneltu.

Masentaa itseä, kun painoa on liikaa jo tässä vaiheessa :ashamed: Lihosin 70kiloisesta 80 kiloiseksi muutamien kuukausien aikana (lapsettomuushoito kuukaudet). En tiedä vaikuttiko ne itse hoidot painonnousuun vai se, että koin olevani koko aika kovin stressaantunut. En syönyt terveellistä ruokaa, liikunta jäi. Itkin vaan.. Pituutta minulla on n.168cm. Eli painoa on mutta ei kuitenkaan kymmeniä kiloja ylimääräistä. No eiköhän se siitä... Olo on kuin norsulla. Hirveästi turvotustakin. Näillä helteillä en ole jaksanut/ pystynyt edes ulkoilemaan :(

Sain myös sille neuvolatädille kerrottua peloistani. Minulla on koko aika ollut kova keskenmenon pelko. Tämä raskaus alkoi tosiaan ensimmäisestä pakaste alkion siirrosta. Sitä ennen meillä oli yksi epäonnistunut icsi ja inseminaatio. Koin hoidot erittäin raskaiksi ja kivuliaiksi, joten suurin pelko taitaa olla se, että jos joudumme hoitoihin uudestaan. Myös rahallisesti emme pystyisi laittamaan niihin lisää useita tuhansia euroja pitkään aikaan. Olimme päättäneet jo ennen tietoa onnistumisesta, että enempää emme hoitoja halua käydä läpi. Adoptio kiinnostaa myös.

Täällä siis hieman alakuloinen mieli tänään :(

Muoks: niin ja huomenna meillä ultraääni. Kävimme silloin rv 6 ja siirsin tätä aikaa huomiselle asti, kun en halunnut perua. Rauhoittaa omia pelkojani ehkäpä. Huomenna tulee tasan 9+0.
 
Mä just käänsin sanakirjan kanssa arabiaksi miehelle että mä saattan olla ärtyinen, itkuinen ja kaikkea mahdollista.
Tuumasi vaan että joo olen huomannut :LOL:

Onko kukaan teistä koskaan käyttänyt bola korua?
http://www.raskauskeiju.fi/index.php?tr=20
Mietin tuossa jo ennen raskaaksi tuloa että voiskohan tuo olla kiva. En vaan viitsisi ostaa nettikaupasta vaan ajattelin että jos semmoisen löytäisi täältä Helsingistä jostain.
 
Raskausoireista:

Esikoinen siis poika.

-pahoinvointi. Jokusen kerran lensoi laatta, mut se johtui vain kalkkitableteista. Ne tuli heti ylös.
-väsymys. Olin hereillä max. 12h päivässä, nuokuin töissä :ashamed:
-finniarmeija valtasi otsan
-kahvi ällötti
-vanhaviina, koiran haju, jääkaappi yms haisi törkeelle.

Oonkin taas ollut "kauhuissani" oireettomuudesta kuten ekassa raskaudessa. Piti ihan kalenterista kattoo koska mulla alkoikaan oireet tossa ekassa raskaudessa ja se olikin vasta joskus rv7+. Jos tässä alkaa ellottaa niin tod.näk. se alkaa aikasintaan ensi viikolla. Väsy tulee myöhemmin.

Raskausarvista. Rasvailin innoissani pötsiä jollain kalliilla tilausrasvalla, nimee en enää muista ja sitte body shopin kaakaopuikolla. Ihanko se ny olis mitään auttanut. Äitini ihotyypin oon perinyt ja äidillä on maha kokonaan revennyt plus muissa paikoissa on myös. Halusin kai uskotella itselleni niiden tököttien auttavan jotain, vaikka äitiä katsellessa ois voinut säästää rahansa... Ensin repesi tissit, vaikkei ne kasvaneet yhtään koko raskauden aikana! Sitten perse. Raskauden puolivälissä reiden sisäpuolet. N. rv34 mahan alapuoli, siitä se jatkui oikealle puolelle. Vauva köllötti loppuun asti oikealla puolella, maha oli ihan toispuoleinen :LOL: Rv 38 repesiki mahasta sitten loputkin |O Alussa se suretti todella paljon, mutta arpien vaaletessa harmituskin pieneni. Toki mahan tiikeriolemus näkyy ja harmittaa tietysti vieläkin. Pienemmässä mittakaavassa mitä alussa kuvittelin, ku suunnittelin leikkausta ym korjaustoimenpiteitä, nyt se ei enää tunnu niinkään tarpeelliselta :snotty:
 
Bolakorusta: Mulla on aikeissa juuri tilata. Halvemmalla saa netistä ainakin mun kokemuksen mukaan. Silloin vuonna nakki, kun odotin esikoista, Lastentarvike ainakin möi noita. Nyt en osaa kyllä sanoa. :)
 

Yhteistyössä