Maaliskuun muruset 2011 *elokuussa*

:kieh: Aivan kamalalla tuulella olen ollut eilen ja väsymys myös armoton. Itkettää ilman kunnon syytä, kaikki huolestuttaa ja kamalat raivarit sain miehelle :ashamed:
En tiedä onko joku valtava hormonimyrsky vai mitä? Mites te muut, onko auvoisa olo vai löytyykö kohtalotovereita?
Kaikki on kuitenkin ihan hyvin ja pitäisi olla onnellinen olo ja sit vaan mieli mustana taaperran eteenpäin...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Urholiina:
:kieh: Aivan kamalalla tuulella olen ollut eilen ja väsymys myös armoton. Itkettää ilman kunnon syytä, kaikki huolestuttaa ja kamalat raivarit sain miehelle :ashamed:
En tiedä onko joku valtava hormonimyrsky vai mitä? Mites te muut, onko auvoisa olo vai löytyykö kohtalotovereita?
Kaikki on kuitenkin ihan hyvin ja pitäisi olla onnellinen olo ja sit vaan mieli mustana taaperran eteenpäin...
Mulla o väsymys mennyt jo melkein ohi, mutta hormoonit heittelee minkä sattuu. Suutun ihan ihme asioista ja itken. Onneksi tuolla yhdellä o aika pitkä pinna. Töissä o pakko kertoa jo maanantaina että olen raskaana. Ainakin mun tiimin sisällä. Eivät ihmettele jos itken ku en löydä sinistä tussia ...

:LOL:
 
Moikka!

Alkuperäinen kirjoittaja Sssalla:
olisin käynyt tänään vertailemassa buggigsia, gessleinejä ja p&t. mutta eihän tuo meidän vaunukauppa myy noita enää, ihan järkyttävä yllätys.
Mä en tie mitä vaunukauppaa tarkoitat, mutta mä petyin suuresti siihen kuinka huonosti on valikoimaa kaksostenvaunuissa! Lastentarvikkeessa oli tyyliin yksi malli (samanmoinen kuin p&t) jota edes saattoi harkita... Tosin siinäkin oli juttuja joista en niin pitänyt. Muut eli vierekkäin istuttavat on niin leveitä ettei taida mahtua sen paremmin lähikauppaan kuin meille kotiinkaan ja halvat sitten näyttääkin halvoilta jne. Muistaakseni BabyOzissa oli aika hyvä valikoima mm. p&t, urban jungle, easywalker. Uskon et sieltä löytyy aika kompakteja, laadukkaita ja hyvännäköisiä malleja. Tietty kauneus on katsojan silmissä tässäkin asiassa. Hintataso vaan ei miellytä kun käyttöikä jää todennäköisesti alle vuoteen.
 
Joo ei toi vaunujen etsiminen mitään helppoa ole. Mulla ei oo kauheasti varaa niihin rahaa laittaa. 300-400 ? max. Ja pitää olla 4 isoa pyörää ja kantokoppa. Sisälle ei vaunut mahdu ja pitää jättää ne sitten tuonne varastoon alas (rapussa ei saa säilyttää). Värit on harmaita tai mustia. Hobbarissa olisi abc:t ruskea-v.sin mutta ne on aika painavat. Naapurit infosi eka kertalaista että miten tutkin niitä. Ku heijaa ni ei pitäisi kuulua muovin ääntä ... Haluan että on kunnollinen tavarakori alhaalla.

Käytettyjä en haluaisi ostaa kun jos saamme toisen niin menisivät sitten toisellekkin. Matkarattaat haluaisin autoon (kunhan nyt avokki saisi ajokortin), mutta niistäkin pitää saada selkänoja alas.
 
Mulla on nyt eilisestä asti ollut fiilis, ettei pienen sydän lyökkään (en siis ole käynyt ultrassa). Luulen, että tämä "tunne" on tullut siitä, kun olen lukenut muiden tarinoita just tuollaisista ja muutenkin muita suru-uutisia. Tunnen itseni ihan hirveeksi, kun ajattelen näin.. :eek: Olenko? :( Tänään päätin, että jos ei neuvolan jälkeen (11.8) pääse viikon/1,5vk sisään ultraan, niin menen yksityiselle.

Tänään pärähti 6+0 ja kaikki muuten hyvin. Testin tein taas (kuudes plussatesti :whistle: ), oireet jatkuvat (ei tosin juilintaa ja sekin tais olla vaan eniten ummetuksesta), ei vuotoja, mutta tämä "tunne" :eek: Niin ja tosin tämä "tunne" voi johtua myös siitä, että juilinnat ovat vähentyneet :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Silvia Logo:
Joo ei toi vaunujen etsiminen mitään helppoa ole. Mulla ei oo kauheasti varaa niihin rahaa laittaa. 300-400 ? max. Ja pitää olla 4 isoa pyörää ja kantokoppa. Sisälle ei vaunut mahdu ja pitää jättää ne sitten tuonne varastoon alas (rapussa ei saa säilyttää). Värit on harmaita tai mustia. Hobbarissa olisi abc:t ruskea-v.sin mutta ne on aika painavat. Naapurit infosi eka kertalaista että miten tutkin niitä. Ku heijaa ni ei pitäisi kuulua muovin ääntä ... Haluan että on kunnollinen tavarakori alhaalla.

Käytettyjä en haluaisi ostaa kun jos saamme toisen niin menisivät sitten toisellekkin. Matkarattaat haluaisin autoon (kunhan nyt avokki saisi ajokortin), mutta niistäkin pitää saada selkänoja alas.
Ihanaa, kun joku ajattelee jo vaunuja =) Meillä vaunut mahtuisi sisälle, mutta en taida niitä raahata 2 kerrokseen (ei hissiä ). Myöskään rapussa ei ole tilaa, tai on tuolla yhden kerroksen sisääntulosta alempana, mutta saakohan niitä sinne edes jättää. Hinnasta en osaa edes sanoa (noin 400e vois olla tiukkahinta). Mies ehdotti jostain HobbyHallista tms tilaamista, mutta niissä ne pyörät näytti olevan niin pienet. Käytetyt kelpaisi, JOS on sitten siistit, miellyttävä väri (vaalea, beige, ruskea tms) ja hinta kohdallaan. Autokin on vaan 2 ovinen. Taitaa auto vaihtua 4 oviseen vielä raskauden edetessä :whistle:

Tulipas parempi mieli tämän kirjoituksen jälkeen, kun toi edellinen kirjoitukseni oli niin masentava.

 
InnoM juuri tuota mä tarkoitin: joku sellainen järjetön pelko on mullakin, että jokin on pielessä. Sitten sitä alkaa pelätä, että onko mulla niin hyvät VAISTOT, että TIEDÄN jonkun olevan pielessä.

Ja sittenkin kyse on vain pelosta.

Siis oikeesti ihan kamalaa. En muista oliko edellisillä kerroilla pelko näin voimakasta, mutta kyllä sitä silloinkin oli. Ekalla kerralla ehkä vähiten, se tuntuu lisääntyvän raskauskertojen myötä! :headwall:

Mulla on onneksi se neuvolalääkäri maanantaina, ja siellä ultrataan. Näkee ainakin, että onko siellä ihan oikeasti joku ja lyökö se sydän..

Sen päälle sitten ne tuhannet muut pelot... huokaus.
 
viiveellä tänne siirtyilen..

Peloista sen verran että esikoista odottaessa pelkäsin hullunlailla että entä jos joku meneekin pieleen :ashamed: Olin varma enne nt-ultraa että turvotusta on liikaa. Ennen rakenne UÄ olin varma että sydämmessä tai jossain muualla on vikaa jne jne... Nyt mulla on onneksi sellainen asenne että jos jotain vikaa olisikin niin enpä reesaamisella voisi siihen mitenkään vaikuttaa. Koittakaa siis ottaa jos vaan suinkin mahdollista niin löysin rantein. Kyllä kaikki on varmasti meidän pikkuisilla hyvin :heart:

Nyt en kirjottelekkaan enempää kun poika alkaa näyttää voimakkaita väsymyksen merkkejä :wave:

Dindeic + pikku 9+5
 
ai unohdin myös kiittää KatsuAmskua uudesta pinosta :flower:

On ajatukset vähän muualla kun käytiin tänään mieheni kanssa sormuskaupassa ostamassa kihlasormukset jotka tosin jäi kaiverrettaviksi :heart:
 
Moikka!

Vaunuista niin meillä oli ekaksi esikolla Emmaljungan City Cerox 360 ja pehmeällä kantokopalla. Ne myytiin jo 6kk käytön jälkeen. Onneksi ostettiin -50% eli ei kaduttanut. Niissä oli pienet etupyörät ja toimivuus tosi huono talvella ja ihan lenkkeillessäkin.
Alusta saakka käytettiinkin enemmän Gracon Trekkoja. Ne on matkarattaat mutta isoilla pyörillä, isolla tavarakorilla ja lämpöpussikin kuului mukaan. Ne on meillä edelleen käytössä matkoilla/autoreissuilla/mummolassa yms.
Sitten viime kesänä sain jonkun kohtauksen ja tilasin Saksasta (alesta tosin) Maxi Cosi Murat jotka oli kyllä tosi kivat! Sen kesän sillä syksyllä poika kasvoi niistä jo ulos. Eli käyttöikä tosi lyhyt istuimen koon vuoksi. Meillä oltiin tuolloin n. 9kk. No ne oli myös halvat ja sanotaan ettei tullut pahemmin takkiin pois myydessä.
Sitten rullailtiin taas Trekkoilla kunnes ostin alkuvuodesta Emmaljungan Cangaroot. Ne on kyllä olleet meillä ihan suosikit!!!! Luopua en haluaisi mutta kun ei niihin kahta lasta saa mahtumaan. Ekaksi suunnittelin seisomalautaa ja citykoppaa mutta ei 2-vuotias vielä jaksa seisoa reissussa. Lenkkeilystäkin tulisi turhan hankalaa eli pakko on vaan luopua :( . Meillä ei mahdu säilyttämäänkään, joten jäljelle tuplien lisäksi jää Trekkot ja pienet BabyPointin Mark3 jotka on olleet kyllä hintansa (120e) väärtit ja ei ole huonoa sanottavaa. Pystyy nukkumaan ja toimii hyvin.

Tuplien
pitäisi mieluiten meillä olla juuri P&T tyyliset jolloin se käyttöikä pitenee. Rinnakkain istuttavat kun menisi sitten varmaan vuoden kuluttua myyntiin. Kyllähän sen jälkeen pärjättäisiin Trekkoillakin mutta onhan ne uudet vaunut aina kivat =) Pienemmällä ikäerolla olisi varmaan eri juttu. P&T tai halvempi versio Z-Line kai sitten olisi ne vaihtoehdot.
 
Terveisia Kreikasta!!

Minakin nyt korkkaan taman pinon nopsakasti =)

Kamiliya Tunnen yhden suomalaisen naisen, jolla on mies Salesta...mutta se et ole siis sina koska he odottavat vasta ensimmaistaan =) Kiitos muuten siita linkista, taytyykin postata se miehelle, kun han niin kovasti toivoi etta olis saanut jotain infoa isalle kun kavin ekan kerran neuvolassa, mutta mitaan en saanut kuin suomenkielella vaan. En lahtenyt miehen mukaan siksi ku tapeltiin niin railakkaasti koko alkukesa ja oltiin puhumattakin pitkan aikaa ja ajattelin etta en halua lahtea mukaan jos meno on tallasta. Noh tilanne on nyt korjaantunut ja vahan harmittaa etten nyt ole miehen kanssa Marokossa, mutta olin jo ehtinyt (yhteisesta sopimuksesta tosin) vaihtaa lentoliput ja tulinkin tanne Kreikkaan parhaan ystavani luokse kaymaan pariksi viikoksi. Oon ite asunut Kreikassa, joten sinansa ihan kiva etta tulin tanne nyt viela ennen vauvan tuloa, ku vauvan kanssa matkustetaan varmaan lahinna Marokkoon.

Minullakin on nyt jostain syysta kauhea pelko ettei kaikki ole hyvin. Siis onhan minulla jotain oireita, tissit kipeat ja valilla saattaa kylkea kaantaessa nippasta kunnolla. Jalkoja turvottaa (mutta nythan on niin kuuma) ja ihan tosi tosi lievaa etomista joskus... Mut en tieda, ei minulla ole mitenkaan hirveesti niita oireita ollut alusta astikaan ja toivon nyt vaan etta kaikki on ok. Yritan olla huolehtimatta ja nauttia olostani taalla Valimeren lammossa, mutta valilla se on vahan vaikeeta. Viime yonakin nain unta etta alushousuihin oli lorahtanut kunnolla verta...onneks se oli vaan unta.

No joo, mut nyt lahden vahan pakkailemaan reppua ku huomenna lahdetaan kiertelemaan lahisaaria kaverin kanssa. Ollaan varmaan 4-5 paivaa reissussa, joten minua ei luultavammin taalla nyt vahaan aikaan nay. Pitakaa huoli itsestanne ja masuistanne!! :heart: :hug:
 
kamiliya, maanantai tulee nopeesti =) Älä turhaan pelkää. Hyvin se menee :hug: Mulla aikaa vielä reilu 1,5vk neuvolaan ja ultrasta ei mitään hajua :eek: Ja noista vaistoista, ni mulla on aina ollut kyllä hyvät vaistot vähän joka asian suhteen, mutta erehtyäkkin voin :D
 
Voi ahistuksen ahistus. Mä tänään oon täälä touhunnu, välttänyt kyllä nostelua, mutta kuitenkin enempi tehny kotitöitä, kun ei ollu niin kuuma päivä. Sanoinkin miehelle, että katotaan vaan niin jotain lorahtaa. Ja niinhän sitä taas tuli nyt illalla haalean rusehtavaa valkovuotoa =( Ja kun mahaaki on vihlonu tänään niin jopas tuntuu kurjalta. Tää raskaana olo ei ole yhtään mun juttu. Tai ois kai se, jos nää menis normaalisti. Mutta kun AINA saa pelätä.
Kuopuksesta tuli ihan selkeetä verta, välillä tuoretta, välillä vanhaa. Mä olin sen raskauden ihan rikki, lopulta en edes viittinyt kellekkään siitä puhua, kun tuntui, että kaikkia kyllästytti jo mun huolet. Pelkäsin vaan viimeseen asti, että jotain menee pieleen. Muistaakseni ensimmäiset sanat, kun sain kuopuksen syliini, oli että: "Se syntyi elävänä." Niin varma olin, että jotain menee pieleen. Ehkäpä senkin takia kuopus on ollut niin äärimmäisen rakas, kun oli niin kova huoli oottaessa.
Nyt jos tääkin raskaus on tällasta, niin kestänköhän mä? Mä vaan toivon, että joku vois kääntää kellot puoli vuotta eteenpäin...
Anteeksi omanapainen tilitys, johonkin oli pakko purkautua :ashamed:

Reilun viikon jos vielä jaksais, 9pv ois se ultra. Muuten voisin mennä jo ens viikolla, mutta ku ei silloin vielä välttämättä näe, että mihin se istukka on tulossa. Jos se on siinä kohdunsuulla niin saa selityksen nää tihutukset. Jos ei ole, niin sitten mä vasta huolestunkin...arrgh. Koittakaa kestää :ashamed:

Ipanapiina ja Ihmevaava 7+4
 
pelot ovat ihan normaalia, mutta ikävä kyllä ne saattavat olla joskus aiheellisiakin..viime raskaudesa kävi niin että oireita oli ja meni mutta ne olivat tosi minimaaliset. Oli kokoajan sellainen tunne ettei nyt kaikki ole ok..mutta koska oireet jatkui niin ajattelin raskaudenkin jatkuvan. Soitin tk;n ja selitin tilanteen että olisin päässyt lekurille, täällä kun nvla lekurille saattaa olla kuukausien jonot. En saanut aikaa.Hoitsu vain sanoi että hänenkään raskaudessa ei ollut mitään oireita kummassakaan ja että jos vauva on kuollut niin kyllä sieltä verta tulee! :| no, rv 10 +4 alkoi pieni vuoto joka jatkui 4pv. Soitin naisten tauteihin että nyt pitää päästä tsekkaan mikä on tilanne."Ei, ei tänne niin vaan tulla, odota np-ultraa, parin vkn päähän, vuoto raskausaikana on normia jos sitä ei ole paljon". keksin sitten sanoa että sattuu toiselle puolelle munasarjaa, niin johan käski heti tulemaan. ultrassa ei sitten löytynytkään sykettä, pieni oli menehtynyt jo rv 7+2!
Tämän EI ollut tarkoitus pelotella ketään, mutta tässä tapauksessa vaisto osui oikeaan.. :'( . Nyt mulla on rv 5+3, oireita on, mutta vähäisiä( paitsi tää julmetun tissikipu joka jatkunut 2vkoa), joten en uskalla edes ajatella olevani raskaana. pv kerrallaan otettava! tsemppiä kaikille =)
 
:heart: Onnea dindei sormuskaupoosta :heart:

Me käytiin tänään Mikkelis farmarimessuulla ja sen verta turvoksis jo melkeen silmämunia myöten väsystä että painun maate ja tulen virkeämpänä toimittelemaan :D

p.s. Voisin muuten lyödä melkein vetoa että tää raskaus on pitemmällä kuin 7+2
 
huomenta kaikille =)

dindei RUTKASTI ONNEA!!! kihlasormus itsellä viikon ollut sormessa, joten uskon kuinka onnellisen oloinen olet nyt :heart: Olitteko sopineet asiasta yhdessä, vai kosiko mies yllärinä?? Mutta vaude, se onkin hieno juttu!!

pelokkaat Voi teitä :hug: ymmärrän kyllä huolen, ja varsinkin jos kokemuksia on ikäviä ennestään... Itse olen ajatellut niin, etten mieti sen enempää vielä, kuuluuko sydänäänet vai ei... Viikkoja on vielä hiukan jäljellä jotta keskenmeno voi vielä yllättää. :| Siksi koitan ajatella positiivisesti, koska joku takaraivossani sanoo, että liika murehtiminenkin voi olla haitaksi....

Kun vain saisi tämän huonon olon pois, niin voisi olla iloisempi... nyt vaan tuntuu niin pakkopullalta kaikki ,Mutta ohimenevää onneksi, toivon mukaan :whistle:

älkää surko etukäteen, se vaan syö turhaan viimeisetkin energian rippeet!!! itsellä eka neuvola maanantaina ja ultrakin vasta 23.päivä... odotella tarttee mut ei muutakaan voi |O

enkä kyllä oikein osaa ymmärtää, että näin aikaisilla viikoilla jotkut jo ovat vaunuja ostamassa..no onhan se ihanaa, mutta maltti on valttia :) ettei vaan tule liikaa stressiä, näin alussa kun olisi vaan niin hyvä ottaa rennosti ja lepäillä että vauva saa hyvän alun :heart: Me ostetaan ne vasta myöhemmin, ei niillä kiire ole,kun talvivauva kerran tulee. Eihän ensimmäisiin kahteen-kolmeen viikkoon voi edes ulos mennä vaunuilemaan...saati sitten jos on kovat pakkaset vielä, maaliskuun alussa vallankin. Jokainen tekee kuten parhaakseen näkee, itse haluan odottaa varmaksi ne vaarallisimmat viikot ohi, ja ensimmäiseen ultraan, että tiedän kaiken olevan kunnossa, JA VASTA sitten alkaa hössöttämään oheis-materiaalia :LOL:

Tarkoitukseni ei sitten ole suututtaa kommentillani ketään, ainoastaan tuoda mielipiteeni esille, miten itse odotan :hug: joten jatketaan jutustelua ja mukavaa lauantai-päivää kaikille!!

Hyvää oloa ja iloista mieltä, yökkäilyistä huolimatta.... :headwall:

flower again 33v ja rakkauspakkaus
 
Huomenta vaan. Niin, ei täällä vielä mitään vaunuja olla todellakaan ostamassa, mutta kunhan tuolla kirjoittelin mielipidettäni ja ajatuksiani niistä. Luulen, että meillä muutenkin ostetaan isommat jutut vuoden vaihteen jälkeen. Jotain vaatteita tai muuta "pientä" varmaan jo ennen sitä. Jos joulupukki tois myös jotain :LOL:

Mä näin unta, että mulla oli NELOSET masussa :eek: No, kunhan nyt olisi edes se yksi pikkuinen :heart:

innoM & (?) 6+1 =)
 
flower again

Mä katselin vaunuja en todellakaan ole niitä vielä ostamassa. Haluan vaan nähdä millaisia on ja koska mun pitää mun pienestä palkasta ne ostaa niin tiedän vähän paljon pitää säästää.
Toivottavasti en oo missään viestissä kirjoittanut että olen niitä jo ostamassa.
 
Huomenta!

Me ajateltiin ostaa vaunut vuodenvaihteen jälkeen. Tosin musta tavaroita kannattaa hankkia pikkuhiljaa sillä niistä kertyy aika paukku. Tarjouksia kannattaa hyödyntää jo alkuvaiheessakin.
Ajattelen sen niin että jos jotain sattuu se niihin mennyt hinta on yksi kärpäsen p*ska... Esikon ekat vaunut ostin toisen tai kolmannen pieleen menneen inseminaation jälkeen lohdutuksena itselleni... Tein lähes aina niin et negatiivinen testi tai pieleen mennyt lapsettomuushoito -> jotain ihanaa vauvatavaraa luomaan uskoa =).
Meillä joudutaan ostamaan kyllä kaikki vaatteet kokoon 68 saakka, pinnasänky (tosin harkitaan ostetaanko ollenkaan sillä esikko siirtyi 6kk ikäisenä jatkettavaan), turvakaukalo yms. Kaikki kun on myyty pois...

Vauvan ulkoilusta niin meillä mentiin lähes suoraan synnäriltä Myllyyn sillä kaapit vaati täyttöä ja musta ekat vaunulenkit tehtiin viikon puolentoista ikäisenä. Tuolloin helmikuussa 2009 ei kyllä muistaakseni ollut mitään superpakkasia. Eka viikon reissu toiselle puolelle suomea tehtiin kolmen viikon ikäisenä. Aika hyvin se normaali arki sujuu vauvankin kanssa. Kahden kanssa saattaakin olla hankalampaa... Ei ainakaan enää istuskella kahvilassa turisemassa vaan taitaa se kahvipannu kuumentua jonkun kotona. Rytmit ei osu varmastikaan yhteen yms. Kokemusta omaavat voikin laittaa sitten vinkkejä =)!!!!
 
Moikka

Tosiaan niin oli käynyt että joitain olin unohtanut, koska kirjoitin kaikki uudestaan. Sssalla olit kyllä edelisessä listassa, nyt vain vahingossa joitain tipahti.
Vaunut
Aijotaan hankkia sitten tammikuussa, kun tiedetään tarkemmin matkalaisesta:) Ja turha niitä vielä on ostaa. Ostetaan uudet, koska ei ole vanhoja ja haluan taas kierellä ja ostaa uudet. Ja käytettyjä en halua:D
Brio classic(08) oli kuopuksella, halusin tukevat ja 4 pyöräiset ja luotan brio merkkiin. Ja vaikka oli hintavat mutta todella hyvät. Esikoisen rattaita en muista oikein kunnolla mutta ne olivat Emmaljungat. Sitten kuopuksella on ollut nyt rattaina Emmaljunga scooter ja vielä Emmaljunga juoksurattaat tarkkaa merkkiä en muista, ostettiin ne koska tykätää juosta ja lenkkeillä miehen kanssa:) Seuraavalle lapselle ostetaan, joko Briot, Cresentit tai Emmaljungat
Turvakaukaloihin panostetaan, koska on kuitenkin niin tärkeä asia, paitsi juuri uutisoitiin, että suomessa myytävissä turvakaukaloissa ja -istuimissa on yhäedelleen puutteita.


Katsu ja Poty jo 9+0 :heart:
 
Heipsan :wave:

Täällä ei olotilassa muutoksia ole tapahtunut. Harvemmin huono olo..sekin tosi pientä.Väsymys ainut mikä edelleen painaa silmät jossain vaiheessa päivää silmä väkisin kiinni, jos olen yksin muksujen kanssa niin sitten torkahdan lattialle kun 8½kk ikäinen leikkii mun päällä.. saa ainakin vähän levättyä :D

Meillä on Gessleinit, beiget jotka menee myyntiin, kun täytyy ostaa tuplarattaat. Ajattelin kans sellasia päällekkäin olevia, josta saa myös yhden lapsen rattaat.

Kahvakuula tulossa just kotia kohti :LOL: mies siis kävi hakemassa. Onneks helteet helpotti niin voi tehdä kävelylenkkejäkin.
Täytyis saada selkään vähän tukea niin pakko se on alottaa joku liikuntahässäkkä :whistle:

Lapsille on kerrottu että vauva tulee.. mut eivät usko :LOL: 9v:kin sanoi et miten voi muka tulla kun on toi vauvakin vielä meillä :D Meill äei siis 9v tiedä miten vauvoja tehdään, enkä nää syytä miks kertoisin ( moni tuttu kun jo kertoo 3v:llekin, että miten niitä tehdään ) antaa lapsen olla lapsi ilman tällasia tietoja, ennen kuin on siinä iässä että tarvii kertoilla ja jutella asiasta. =)

Masu näkyy jo kun se 9v sano et miks mä olen paksuuntunut :LOL: ja mieskin sanoi että näkyy.. ja nään itekin tietty :D Melko hoikka olen joten sellanen pieni kumpu näkyy, kun se oli just kerenny poistumaan edellisen tiimoilta.. ei mee kauaa kun se näkyy oikeen kunnolla.

 

Yhteistyössä