Maaliskuun muruset 2011 *elokuussa*

Voi kiitos onnitteluista kaikille ihanaisille :heart: Kihloja ollaan jo jonkunaikaa mietitty mutta mietittiin alunperin mennä suoraan naimisiin maistraatissa mutta sukulaiset haluavat tietysti järjestettäväksi ns"kunnon häät". Ehkä niitä päästään ensi kesänä tanssimaankin :heart:

Tänään aamu alkoi jännittävästi kun erään ystäväni piti ilmoittaa onko raskaana vaiko ei no negan oli tehnyt toiveista huolimatta. Noo sitten läheisin ystäväni soitti jolla siis ennestään 2 lasta ja heillä on miehen kanssa ollut ehkäisy käytössä kun ovat eron puolimatkassa. No kuitenkin hän oli tehnyt juuri positiivisen raskaustestin ja oli täysin äimällään =) Ikävään tilanteeseen toki mutta kyllä minä annan kaiken tukeni minkä suinkin pystyn omalta perheenperustus hankkeeltani antamaan.. Jänniä nämä yllärivauvat :flower:

Rannekkeet käsissä mennään ja tuntus kun hiukka helpottas. Tiedä häntä onko jotenkin psykologista mutta pääasia ettei niin pahaa oloa kuin aiemmin.
2vkon päästä torstaina olis tämä nt-ultra ja nyt oonkin alkanut odottelemaan että sais tulla jo..

Kysymys uudelleen synnyttäjille joilla siis 3-> lapsi tulossa. Millä rv olet alkanut tuntemaan toisesta / kolmannesta... potkut? Esikoisesta tunsin jo rv16 joten ajatus jos ne tässä tuntus jo hiukka aiemmin :heart:

nyt siivous hommiin ..
Dindei + pikku 9+6

Alkuperäinen kirjoittaja dindei:
pakko oli vielä tulla kertomaan että tilasinpas juuri netistä Bola - korun jotenkin nyt hurahdin täysin.. hahhah. Juu ihanahan se oli :heart:
Mä ostin kans eilen. Kovasti selitin siitä baballekkin. Ilmoitin että saa sitten pitää sitä kaulassa ku vauvaa syöttää tuttipullosta
;)

Tosta Bola-korusta, niin onko se sellainen "pallo"? Mä en oikein välitä koruista ja jäis varmaan pitämättäkin, varsinkin vauvan syntymän jälkeen.. Mut katotaan nyt ;) Mulla mieli helposti muuttuu :LOL:

Nyt taas juilinut (pistäviä "menkkamaisia" kipuja) ja huomenna reissuun. Hieman joo pelottaa :(

Moikka!

Samaa mieltä KatsuAmskun kanssa, että turvakaukaloon ja istuimeen kannattaa panostaa!

Kaukaloiden koossakin on eroja ja meillä jäi Gracon istuin pieneksi jo 8kk ikäisenä ja aika äkkiseltään piti ostaa istuin. Päädyttiin MultiTechiin ja ollaan oltu tyytyväisiä. Tosin joka vuosi nuo testit vaihtelee ja antaa eri tuloksia riippuen siitä kuka testin on tilannut. Niiden paremmuudesta en tiedä mitään. Toiselle ostetaan sama istuin, mutta tällä kertaa edellisestä oppineena aletaan ajoissa tiirailemaan tarjouksia =).
Mieluummin sitten säästää vaikka muissa hankinnoissa ja hoitaa nuo tärkeät asiat säästelemättä. Turvavälineet ja käytännön tarvikkeet kuten vaunut ja ainakin meillä rintapumppu pitää musta olla hyviä! Sitten voi jokainen miettiä tarvitseeko enemmän äiti vaiko vauva sitä kallista silmää miellyttävää deluxe leikkimattoa tai keinuttavaa sitteriä joka soittaa 15 melodiaa. Meillä oli Ikean leikkimatto (ei kaarta) jossa viihdyttiin kaikista parhaiten ja sitterikin oli kahdella lapsella kiertänyt perus emma... Hyvin toimi molemmat =)

Mies sanoi juuri tänään et sullahan on maha! Kai se sitten on niin et ekastakin saattoi jäädä vähän extraa mahaan ja nyt alkaa jo pömpöttämään ;)

Mulla on tällänen vapaapäivä ja netissä mennyt koko aamu... Bongasin englannista P&T:tä vastaavat Obabyn rattaat. Lähes samanlaiset kuin nuo kalliimmatkin mutta lähtee lähes puoleen hintaan. Laadusta en tiedä. Tosin mieleen iski idea siitä, että tilaan ulkomailta halvat tuplat (esim. Hauck Roadster about 200e kuluineen) ja säilytän Cangaroot...

Tosin jäi mietityttämään mitkä ne Emmaljungan juoksurattaat ovat? Sellaisia en ole nähnytkään!! Siinä olisi ollut taatusti vaihtoehto Cangaroita ostettaessa. Noilla kun ei kuitenkaan voi juosta. Jousitukset ei taitaisi pidemmän päälle kestää :LOL: :LOL: :LOL:

Joo turvaistuin tulee uutena. Koskaan ei voi tietää miten joku on säilyttänyt ja heitellyt istuinta.
Ja sen pitää olla autoon sopiva. En tiedä onko ne telakat käteviä. Kuinka usein istuinta tulee irroteltua sieltä autosta?

Mulla o valmiina jo pinnasänky (sain naapurilta), jumppalelu ja jotain muita leluja, mitä olen saanut vuosia sitten takaisin kavereilta. Joku talvihaalari ... löytyy myös. Vaatteita on muutamia mm mun vanhoja ja kavereilta palautuneita.

Paljon pitää silti ostaa sitten vuoden vaihteessa. Haaveilen että saisi alesta osteltua.

Onpas tänne tullut tekstiä vajaan viikon aikana, kun oltiin reissussa :)
Ensinnäkin :hug: kaikille surun kohdanneille!!!
Ja onnea kihlausten ja hienojen ultrakuulumisten johdosta :heart:

Oli jotenkin lohduttava huomata, että täällä on muitakin paniikkihäiriöstä ja muusta raskauteen liittyvästä paniikista kärsiviä. Etten ole ihan yksin näiden asioitteni kanssa...
Mä olen jotenkin niin hysteerinen tän raskauden suhteen. Toisaalta eipä se hysteerisyys ja huoli kyllä raskauteen lopu, vaan kestää vissiin niin kauan kuin itse elää. Aina sitä omista lapsista huolehtii ja murehtii, mutta nyt kun ei edes tunne vielä vauvaa, pitää vaan ajatella, että se siellä on.
Ja "ei se murehtimalla parane" on helpommin sanottu kuin tehty :/
Ensin pelkäsin ihan hirveästi, että tämä on kohdun ulkoinen, niin kuin toukokuussakin oli. Viime sunnuntaina illalla käytiin päivystyksessä istumassa miehen kanssa, kun aamuyöstä sitten lähdettiin lentokentälle. En vaan yksinkertaisesti uskaltanut lähteä, ennen kuin tiedän, onko tämä kohdun sisällä vai missä. Lisäksi mua jomotteli välillä oikealle, ihan niin kuin viimeksikin.
No, kohdun sisällähän sitten se on, ruskuaispussi löydettiin. Hcg oli yli 5500, mikä on ilmeisesti paljon viikolle 5+2. Lääkärikin jäi sitä miettimään. Mutta ainakin kun löysin netistä jotain viitearvoja, niin tuo on kyllä niiden sisällä. Joten siinä seuraava huolenaihe, että mikä on vikana, kun arvo on noin paljon :/
Eilen oli sitten virallinen tsekkaus vauvan sijainnista ja joku pieni piste siellä kohdussa oli, mutta ei sitä mitattu eikä paljon zoomailtu, että minkä kokoinen on. Lääkäri sanoi, että puolen viikon heitto ovulaatiossa saattaa olla ja siksi ei mitään suurempaa näkynyt. Mutta mä tiedän, minä päivänä tämä on saanut alkunsa, koska muuta vaihtoehtoa ei ole. Joten nyt sitten mietin, että entäs jos se on lopettanut kasvamisen. Voi veljet!!!! Pää hajoaa näistä miettimisistä.
Eikä yhtään helpota, että mies lähti viikoksi justiin kalareissuun ja lapset tulee vasta tiistaina kotiin omalta reissultaan isovanhempien kanssa. Joten mulla on hyvää aikaa 3 päivää seota täällä näitten pohdintojeni kanssa :ashamed:
Ensi perjantaina on taas polilla tarkistus, missä katsotaan hcg ja ultrataan. Joten silloin tiedetään enemmän. Mutta ilmeisesti mitään syytä huoleen ei pitäisi olla. Mä olen vaan mestari maalailemaan kauhukuvia...

Mä tiedän niin sen tunteen, kun sukulaiset suhtautuu tolla tavalla, mitä osa täällä kertoi. Se tuntuu niin jotenkin epäreilulta ja surulliselta, että muut eivät voi iloita iloitsevien kanssa... Mutta tässä raskaudessa meidän äiti yllätti ihan todenteolla. Sen suhtautuminen oli neutraali ja jopa hyväksyvä. Sanoinkin miehelle, että onkohan sillä lääkitys kunnossa, kun suhtautuminen oli niin epätyypillistä :LOL:

Dindei kyseli liikkeitten tuntemisesta. Mä tunsin ensimmäisestä joskus rv 18, tosin en pitkään aikaan ollut ollenkaan varma, oliko se vauva, mikä liikkui.
Kakkosesta sitten aloinkin tuntemaan jo rv10 paikkeilla, vaikka istukka oli edessä. Mutta kakkonen olikin kova huiskimaan mahassa. Liikkui taukoamatta niin, että sänky öisin jytkyi, kun vauva riehui. Joskus rv 36 se sitten nukahti melkein koko päiväksi ja mä olin samantien päivystyksessä, kun liikkeitä ei tuntunutkaan :D
Odottaisin, että tästäkin aika aikaisin tuntee liikeet. Jotenkin sitä on niin tietoinen kohdustaan ja kaikesta, mitä siellä tapahtuu. Tuntoherkkyys lisääntynyt huimasta ekasta raskaudesta...

Omista oireista vielä sen verran (kaiken tän muun paasauksen jälkeen), että tissit on kasvaneet :D Ja jatkuvasti on sellainen olo, kun istuisi/seisoisi/kävelisi/jopa makaisi keinuvassa laivassa. Tosi inhottavaa, kun koko maailma pyörii ja lattia menee ylös alas koko ajan. Muuten olo on ihan hyvä. Mitä nyt tuota kiukkuisuutta ja itkuherkkyyttä ei lasketa... En suosittele kenellekään urheilun katsomista raskaana, koska jos ihan kuka tahansa tulee maaliin ja on tyytyväinen ja tuulettaa, niin mä täällä kyynelehdin vuolaasti onnesta tämän urheilijan puolesta, ja sama myös epäonnistumisissa :eek: On siinä miehellä ihmettelemistä... Tosin esikoisesti itkin aina Kauniita ja rohkeita katsoessa ja se oli kyllä musta jo pohjanoteeraus :LOL:

Mukavaa lauantai-iltaa ihan jokaiselle mammalle :heart:

Marble ja Toivo 6+1

Silvia Logo: Meillä ainakin oli telakka ihan ehdoton! Muutaman kerran kiinnittelin kaverin tai sukulaisten autoon sitä turvavöillä ja kiittelin mielessäni että ostettiin telakallinen.
Kätevämpää on kuitenkin kuljettaa vauvaa kaukalossa sisälle kuin ottaa vauva siitä pois autolla. Monesti siinä nukuttiin kotiin tulonkin jälkeen/kylässä hetki ja samoin vaikka ruokakaupassa sen sai kätevästi kärryyn. Graco ostetaan kyllä nytkin sillä sen saa tarvittaessa myös matkiksiin, jotka kerran jo löytyy.

Marble, täälläkin 6+1 =) Tosin sä oot käynyt jo kattomassa missä vauva sijaitsee. Mulla vasta 11.8 eka neuvola ja ultrasta ei mitään tietoo :whistle: Kävitkö ihan yleisellä päivystyksessä ja ne ultras sut? Meillä huomenna reissuun lähtö ja vähän jännittää miten siellä kaikki menee, mutta ei auta, kuin toivoa parasta =)

Täällä ei kummempia... Meinasin sen pahoinvointirannekkeen hakea tänään mutta eihän siitä mitään tullut, ei ole saanut aikaiseksi lähteä tuonne kaupungille suunnistelemaan.. :D ..mutta josko tässä ens viikolla vaikka saisi sen hommattua. Pakkohan sitä on ainakin kokeilla kun täällä niin paljon posiviitista palautetta lukenut siitä.

Ja tosiaan, rattaista jne.. Täälläkin joudutaan ostaa kaikki uutena, ei ole tuttavilla tarjota kun ei ole meidän läheisillä noita ihan pieniä lapsia enää... :p Mutta turvallisuuteen täälläkin panostetaan :)

Maananataina tosiaan ultra ja jännittää ihan pirusti! :eek:

Sasuma ja taapero 9+ (Poks :heart: )

innoM: Joo, kävin keskussairaalalla päivystyksessä, kun siellä on kaikki yleis- ja erikoislääkärit, niin pääsin heti gynen puolelle ton mun taustan takia. Meillä täällä ei siis terkkareissa oo mitään päivystyksiä, vaan kaikki on sairaalalla.

Vitsi mua ärsyttää tää maha, kun se turpoaa aina iltaa kohti. Ei siinä muuten mitään, mutta kun näyttää vaan ihan järkyttävältä läskiltä ja mitkään vaatteet ei mahdu päälle. Ja näillä viikoilla mieluusti pitäisi vielä masun piilossa...

Marbe ja Toivo, taas :)

Te jotka ootte käyneet jo ultrassa niin ootteko käyneet yksityisellä vai tarjoaako kunta teille varhaissultran? Esikoisesta oli Porissa vain nt- ja rakenneultrat, täällä pohjois-satakunnan tuppukylässäkin saa vain noi kaksi :snotty:

Meillä oli pojalla kaukalo telakalla, merkki on graco jotain.. Onhan se vähän hintavampi, mut mun mielestä parempi kuin hihnalla kiinnitettävä. Nopeesti käy irrottaminen ja kiinnitys.

Vitsit ko on tullut paisuttua kuin pullataikina ihan lyhyessä ajassa. Kaikki vaatteet puristaa |O Sitte pitäis vielä saada peitettyä raskaus nt-ultraan asti. Joopajoo.. :whistle:

Milloin te muut uskallatte kertoa ensimmäisille sukulaisille ja läheisimmille ystäville?
Itse olen kertonut jo parhaalle ystävälle, kun en malttanut olla että toista vauvelia odotan.Tiedän että häneen voi luottaa ja sitten on tukena jos jotain sattuisi.Muille läheisimmille sitten varmaan ekan ultran jälkeen.

SatKS tulen synnyttämään.

Eka neukku oli eilen :heart: Oli se niin herkkää, esikoinen se siellä oli:)
Turvotus kiusaa, nilkat ovat turvoksissa ja rinnat kasvaneet reilusti. Töissä oli hiukan raskasta 07.00-15.00 |O Nukkusin sen jälkeen tunnin ''päikkärit'' Ja nyt on aivan ***** kylmä.
Muille kertominen en ole kertonut muille kuin miehen vanhemmille ja omille vanhemmille. Muille ehkä sitten rv 13, tai joskus silloin.
Synnytystä aloin jo jännittämään 17.vuotiaana kun oli järjetön vauvakuume :D Yhäedelleen jännittää.
Vaunut uutena ajateltiin osta joskus tammi/helmikuussa.

Kaikille :hug:

Juli ja ''Nikitön'' 9+3

juuri ozbabya tarkoitan, ei ollut siellä noita merkkejä. en tiedä olivatko myyneet kaikki kappaleet, vai myynti loppunut. en siis tuplia halua, vaan vibejä yksösrattaina.
tunnustaudun vaunufriikiksi, ne on liinojen ohella kiinnostaneet jo ennen lapsia. seurailen kaikki uudet mallit, värit, ulkolaisiakin nettikauppoja.. kahdella lapsella on ollut jo 10 eri rattaat, saas nähdä mitä käy kun kolmas tulee ;) vaihtoehdot on siis rajattu kolmeen, nyt mieluisasti pitäisi löytää kauppa missä kaikki noita myydään saman katon alla että vertailu olisi helpointa.
meillä ei siis ole autoa, hissiä tms mihin pitäisi mahtua, joten voi ostaa vain kivat ja nätit, mitoilla ei mitään väliä :p

Tuo Bola-koru alkoi kiinnostaa minuakin. Ajatuksena ainakin aivan ihana! :heart: Ja sen voisi sitten vauvan synnyttyä ripustaa vaunuihin roikkumaan.. En hirveästi vaan tuollaisista koruista tykkää, mutta yhdestä nettikaupasta löysin hopeisen sydämen, joka voisi olla ihan kiva.

Minäkin jo vaunuja ja muita tarvikkeita haaveilen. Vielä ei olla tietenkään ostamassa, mutta onhan se kiva katsella tarjontaa jo etukäteen ja tutustua kunnolla vaihtoehtoihin. Mulla kun on kriteerinä, että ovat kätevät koirien kanssa lenkkeillessä, säällä kuin säällä.

Voi kun olisi jo niin pitkällä, että uskaltaisi alkaa ostelemaan kaikenlaista! :)

Iidapiida + Murunen rv 5+3

:wave:
Tilapäivitystä täältä: pari huonosti nukuttua yötä takana, painaa mieltä tuo maanatain ultra :/ Eilen kävin ekan kerran yöllä oksentamassa, ei yhtään kivaa. Melkein joka päivä tulee jossain vaiheessa sellanen öklö-olo, tuntuu kun ois pala kurkussa. Nännit on arat ja rintoja juimii aika ajoin, samoin aika ajoin on sellanen olo että menkat alkais Muutenkin olo on vähän sellanen epämääräinen. :| Eilen illalla ja tänään sain hepulin kun tuntuu ettei ukko ymmärrä mua ja mun oloja ollenkaan, sitä onkin sitten koko päivä itketty.

Ukko ei paljon maanantaista puhu mutta kyllä siitäkin huomaa että se asia sitä vaivaa, valvoo yöt läpeensä ja on kovin hiljainen :/

Alkuperäinen kirjoittaja Ipanapiina:
Piikuliisi: Samaa mietin minäkin, että miten se sun LA on määritelty? Koska mulla on LA ultran mukaan 14.3 ja viikkoja nyt sen 7+3. Eli sulla olisi neljä päivää vähemmän. Eikö se lekuri löytänyt siis ultrassa sitä sykettä? Doplerillahan sen ei pitäisi vielä edes kuulua näillä viikoilla. On täysin mahdollista ovuloida myöhemminkin kuin tasan puolivälissä. Eli silloin se raskaus ei olisi niin pitkällä. TSemppiä! Toivottavasti uusinnassa näkyisi jumputusta
Neuvolaan kun soitin ja kerroin koska vikat menkat alko niin siitä täti sitten laski tuon la-ajan. Ultrassa lekuri ei juurikaan muuta todennut kun ettei ole tyytyväinen tilanteeseen :( Ei siis sanonut mitään että onko joku pielessä vaiko miksei ole tyytyväinen tilanteeseen. Olin niin tyrmistynyt tuosta kommentista etten tajunnut kysellä mitään lisää. Ultra tehtiin sisäkautta ja pitäis olla sellainen laite että äänet kuulu jo hyvin varhaisessa vaiheessa. Tarkistin just ja uä-kuvassa on laitettu vko 6+3 ja pituutta sintillä ois n.6mm.

Toivon niin kovasti että olisin ovuloinut oletettua myöhemmin ja maanantaina kaikki olis niin kun pitääkin.

Luulin, että väsymys helpottais, mut ei.. Meinasin ottaa toisetkin päiväunet tänään. Nyt väsyttää tosi kovasti.. Huomenna reissuun hieman jännällä fiiliksellä. Nyt kuitenkin tähän asti kaikki ollut hyvin (ei vuotoja ja oireet jatkuu). Ehkä, huom ehkä varaan varhaisultran reissun jälkeen, jos kaikki edelleen "hyvin".

Mitäs vitskuja käytätte? Ite aloitin (vasta) pari viikkoa sitten syömään noita Multi-tabs raskaus vitskuja 2 tabl./päivä. Ei ne mun mielestä nyt kovin kalliita ollut, vaikka joku taisi jossain niin sanoa. 80 tabun purnukka n. 18euroa, eli riittää 40 päivälle.. =)

Moro naiset :)

Piikuliisille tsempitykset, että maanantain ultrassa olis kaikki hyvin :hug:

Bola-korun ajattelin kans tilata netistä. Katoin, et se perus hopeinen möltti oli 16 eukkua jossain saitilla.

Sit tilasin tänään ebaysta kotidopplerin. Oli sellanen pieni ja kannettava, hintaa tuli postikuluineen 50 euroa ja geelit päälle. Sen takia halusin sen, ku siinä näkyi pulssi lukuna. Saa tietää vähäsen, että kuinka nopsasti pikkuisen sydän siellä sykkii :heart:

Vaunuja oon vähä funtsinu. Anoppi haluais ostaa vaunut, mutta mua vaivaa enkä sitte voi valita sellasia kuin haluaisin. Se osti tyttärelleen just kalliit emmaljungan vaunut ja mua aivan säälitti, kun pienestä laitosapulaisen palkasta yrittää hyvää hyvyyttään antaa toisille. Oli sit sanonu mun miehelle, että ostaa meillekkin vaunut. On rumaa kieltäytyä, mutta jos tekis vain niin, että ostais ne ite, eikä puhuis sille mitään niistä... Vaivaa ottaa toiselta niin kallis lahja, kun niilläkään ei oo paljoa ylimääräistä taloudes. Mieli tekis vielä heti kunnon vaunut ja niillä, joita oon kattellu, on ollu hintaa 700-900 eukkua :ashamed:

(.)
Pahoinvointi vaivaa... :$ Joka päivä klo 15 se alkaa ja iltaa kohti pahenee. Ajatus ruoasta oksettaa, vaikkakin on pakko syödä jotain aina, ettei olo pahene syömättömyyden takia.
Olin eilen ekas neuvolassa. Perussettiä, vaikken kyllä esikon ajoilta muistanu, että mitä siellä touhataan. Vien pissakokeen joskus parin viikon päästä labraan ja samalla otetaan sikiöseulaverikokeet. Sitten 24.8 on lääkärineuvola ja äippäpolilta pitäis tulla kutsu ekaan ultraan (rv 9-12 välillä). Laskettuaika pysyi neuvolassa samana, mutta rv:t varheni päivällä. Olin ennen laskenut, että keskiviikkona vaihtuu viikot, mutta se onkin tiistaisin.
Kiukuttelu jatkuu, taas meni pari päivää kevyesti, mutta nyt... ketuttaa ja todella kovaa. Hermot olemattomat ja tiuskin sekä karjun ihan huvikseni.

No joo, kirjoittelen huomenna paremmin, kun oon töissä :LOL:

GCS15 & masukki rv 8+4

Alkuperäinen kirjoittaja innoM:
Luulin, että väsymys helpottais, mut ei.. Meinasin ottaa toisetkin päiväunet tänään. Nyt väsyttää tosi kovasti.. Huomenna reissuun hieman jännällä fiiliksellä. Nyt kuitenkin tähän asti kaikki ollut hyvin (ei vuotoja ja oireet jatkuu). Ehkä, huom ehkä varaan varhaisultran reissun jälkeen, jos kaikki edelleen "hyvin".

Mitäs vitskuja käytätte? Ite aloitin (vasta) pari viikkoa sitten syömään noita Multi-tabs raskaus vitskuja 2 tabl./päivä. Ei ne mun mielestä nyt kovin kalliita ollut, vaikka joku taisi jossain niin sanoa. 80 tabun purnukka n. 18euroa, eli riittää 40 päivälle.. =)
Mä taisin mainita jossain et kalliita ovat? Itse ostin tavallisen purkin marketista, jossa 100kpl ja yks päivässä, maksoi jotain reilun 7e , vertasin raskausvitamiineihin ja kaikki muu oli sama paitsi rautaa ei näissä mun ostamissa ollut. Joten tuntui järkevämmältä ostaa =)

ja by the way, olen saanut himotuskohteita: piimä (om nom nom nom, jo litra mennyt parissa tunnissa!), vesimelooni ja tuorekurkku...

Näillä meikkis ilmeisesti elää tulevat yökötys päivät/viikot... :D

Gorthaur kysyit noista ultrista. Eli jokainen kunta suomessa tarjoaa vain nuo kaksi UÄ:tä ellei ole jostain syystä kontrolli käyntejä. Tosin joissakin neuvoloissa on ultra laitteet ja silloin voi olla raskausaikana enempi ultria. Minulla on tässä raskaudessa nyt ikäänkuin "vahingossa" 3 kunnan tarjoamaa koska ei tiedetty tarkasti (1kk heitolla) koska laskettu on ja siis kävin "nt-ultrassa" rv 8+4 ja nyt sainkin uuden ajan sinne 11+4 nt-ultraan.
En tiedä oliko loogisesti selitetty. :LOL: Kaikki jotka käyvät varhaisultrassa käyvät kyllä yksityisellä ettei tietääkseni mikään kunta tarjoa sitä..

Mahasta sen verran että kyllä mullakin jo "selkeesti" maha näkyy vaikkakin alkuunsa on turvotusta suurimmaksi määrin kun ei se kohtu vielä niinkään suuri ole. Inhottavaa koittaa sitä "piilotella" ihmisiltä ketä ei vielä halua siitä tietävän..

Niin hurjana tulee tekstiä ettei perässä melkein pysy.. :D
Huomenna poks poks rv10
Dindei + pikku 9+6 :heart:

Moikka!

Reissusta palattu, täytyy kyllä sanoa että oli aika hirveää reissata tän pahoivoinnin kanssa :x Yöt oli tappokuumia, heräsin joka yö monta kertaa kukkumaan, oksentelin pitkin yötä, parhaillaan aloitin oksentelun klo 00.40... Ihan raatona makasin puoli päivää... Lintsillä käytettiin poikaa, niin arvatkaa hävettikö siellä yleisessä vessassa oksennella, varmasti muut kuuli ja menivät perässä vessaankin, varmaan kiva haju :ashamed:

Tiistaina käytiin siinä ultrassa, ja siellähän se meidän vauveli köllötteli oikeassa paikassa ja syke löytyi :heart: Säikähdin vaan kun ultraaja laskeskeli että vauva vastaa viikkoja 6+3 (piti olla oviksen mukaan n. 7+1, menkoista laskettuna 7+3), mutta kun katselin netistä, niin kyllä toi 13,3mm koko vastasi mielestäni jo päälle 7 viikoja :eek: Minkä kokoisia teidän vauvat on ollut noilla viikoilla kun on ultrattu?

Täällä oli monet suru-uutiset, pahoittelut kaikille :hug:

Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja Dindeille kihloista :heart:

Nyt tulikin vieraita, täytyy mennä...

Teto ja Jasperi (isoveikka halusi nimetä pikkuisen :) ) rv 8+0 *Poks*

Yhteistyössä