Maaliskuun muruset 2011 *elokuussa*

03.03 On laskettu-aika

Eka ultra oli siis viime viikolla yksityisellä, sitten kunnalla on ne 2 vai 3 UÄ, ollaan kirjoilla 2 yksityisellä, toisessa on 4D ultra.
Mua jännittää aivan vietävästi, se että säilyykö vauva loppuun, esikon ja kuopuksen välissä on 10.v, lapsettomuuden takia ja nyt tuli näin iloasia :heart:
Brio Happy Kombi (2010) ostettii siis tänä vuonna helmikuussa, kun kuopus syntyi maaliskuussa, ovat toimineet hyvin ja maksoimme niistä 550e :eek: , nyt pitäis kai tuplat ostaa, koska poika tulee olevaan 1.v vanhempi, onko ehdotuksia säilytänkö briot ja ostan lisäksi tuplat? Tuplista olen katsonut Brio Double Wave ja Carena Double Swing 2010 ja sitten molempiin 1 vaunukoppa.
Brio Primo Turvakaukalo Jalustallaon nyt käytössä, ostetaan ehkä uusi katsotaan ensi vuonna.
Mutta taitaa pojalla olla nyt nälkä=)

Alina ja Superi

:D Jaahas, täällä on uus pinokin jo näin pitkällä...
Paljon, paljon olitte kirjoittaneet kaikkea mihin ois kiva yrittää nyt kommentoida. Saas nähä kuinka hyvin mitäkin muistan. Miehen mielestä, kun mua on alkanut jo raskausdementtia vaivaamaan.. ;) :D

Ensinnäkin dindeille ja flower againille onnittelut kihlauksista! :heart: Me menimme tuossa pari kuukautta sitten ja olihan se hieno hetki! :heart:

:hug: Surun kohdanneille, olen niin pahoillani. :hug:

Piikuliisille Oikein paljon tsemppiä maanantain ultraan ja toivotaan, että kaikki olisi masussa hyvin. Voin vaan kuvitella kuinka piinaavaa on tää viikonloppu odottaa, että maanantai koittaa... :hug:

Katsuamskulle kiitoksia uudesta pinosta. Kuvat piristävät pinoa ja näyttävät oikein kivoille. :) :flower:

Liikunnasta oli kirjoitettu.. Mulla on jäänyt liikunta kokonaan väliin nyt tän kuukauden aikana. Pahoinvointi ja helle tehnyt sen ettei vähempää vois kiinnostaa zumbailut tai mitkään muutkaan liikuntalajit! :x
Ennen raskautta kävin vielä ohjatuilla liikuntatunneilla n. 3 kertaa viikossa mm. Bodypumpissa, zumbassa, kahvakuulassa jne.. Kyllä tuntuukin het että kunto on menny alaspäin ku ei ole voinu ku töissä kävellä ja vähän pyöräillä.
Minkäkokoisen kahvakuulan Crystalblue ostit? :)
Sitä voisin minäkin harkita tänne kotiin ostettavaks.. Ja kai sitä kohta vois jatkaa noita ohjattuja tunteja, kunhan vaan pahoinvointi hellittäs vähäsen. Niin ja tottus tähän korkeeseen sykkeeseen.. Ärsyttääkö/vaivaako ketään muuta tämä sykkeen kohoaminen?

Huomasin, että minulla on yhteistä [/b]Anna31 ja Flower again kanssa (tais olla vielä joku muukin, mutta en nyt muista kuka se olisi ollut ). Myös minulla on ollut narsistinen ex, tai ainakin hyvin vahvasti piirteitä narsistisuudestas omannut. "Pää diagnoosi" hällä kuiteskin oli alkoholisti... Huh, huh, olihan siinä kestämistä! Kyllä mahtuu vaikka mitä niihin vuosiin mitä hänen kanssaan olin ja ainoa hyvä mitä hänestä muistoksi jäi on nuo kaksi ihanaa lasta.Onneksi hänellä oli aivan ihana suku! Pää olisi varmaan seonnut ilman sitä mahtavaa tukea mitän hänen äidiltään ja muilta sukulaisilta sain. Edelleenkin minulla on hyvät välit ex-anoppiin ja hän ottaa mielellään lapsia hoitoon. Exällä lapset eivät ole olleet vielä kertaakaan eron jälkeen. Lapset ovat kyllä tavanneet isänsä pari kertaa valvotusti. Erostamme on reilu vuosi ja täysin hullua aikaa se oli, mutta hyvin siitä peloista huolimatta selvittiin! :)
Kerkesin olla n. puolvuotta sinkkuna ja olin sitä mieltä, että uutta miestä en ota aikoihin. Mutta kohtalo päätti toisin ja tässä sitä nyt ollaan kihloissa ja pulla uunissa. :LOL: Mahdotonhan se on "ei" sanoa elämänsä miehelle... :heart: :D
Ihan kuulla, että teillä muillakin elämä hymyilee nykyisin. Ehkäpä sitä osaa nyt vielä paremmin arvostaa kaikkea pientäkin hyvää, kun on joutunut elämään joskus sitä "ei niin hyvää elämää" :hug: kaikille erosta selvinneille. Hieno homma, että olette olleet rohkeita ja lähteneet pois huonosta suhteesta, vaikka varmasti se ei ole helppoa ollut..

Tiiättekö (anteeks ku hehkuttelen aina tuosta mun miehestä, mutta se on vaan niin :heart: ) tulin yks ilt töistä kotiin, niin mulle oli sängyssä yllätys... Mies oli ostanut läjän raskaus ja vauvakirjoja, ym ja loppuviimeks kun petiä tongin niin sieltä löytyi Kamasutra :LOL: Oli onneks olleet alennuksessa, muuten niihin ois kuulemma menny 250e :eek: Tosi kivahan niitä on kyllä lukea! :) Niitten ansiosta mies toi tänään mulle aamulla mustikkakeittoa sänkyyn, kun oli lukenut kirjasta, että sen pitäisi auttaa pahoinvointiin. :) Auttohan se hetkellisesti, mutta parin tunnin päästä piti kuiteski käydä oksentamassa.
Se on jo täytellyt neuvolsta saatua vauvanodotus kirjaa. Kirjoitti niin nätisti, että multa tuli itku sitä lukiessa..

).( Pahoinvointi on lisääntynyt. Oksennan n. pari kertaa päivässä. Ja ärtymys ja itku on lisääntynyt. Eilen mies sai tuntea millanen olen kun räjähdän. Sain oikein itkupotkuraivarin kun mies sano väärän sanan. :LOL: Normaalisti en todellakaan ois siitä suuttunut, mutta eilen vaan raivostuin, heitin cd kotelon maahan haistatin patskat ja menin itkien makkariin... Mies jäi vähän kysymysmerkkinä ihmettelemään, että mitä tapahtu... Kamalaa, en mä tollein yleensä käyttäydy. :/
Tänään taas olen ollut koko ajan lähekllä etten purskahda itkuun. Ei siis mitään syytä ole, mutta kyyneliä olen nieleskellyt ihan näköjän vaan huvikseen. :whistle: Ihmeitä nää hormoonit saa aikaan!

Sikiöseulonnasta vielä piti kirjoittaa, mutta nyt on lähettävä tekemään pirtelöä joten se aihe saa odottaa seuraavaa kertaa.
Ps. näköjään täällä pitää alkaa kirjoittaan väh. kerran päivässä jotta kerkee kaikille kommentoida. :D

Tiitulipiituli 8+3

meillä on ollut nuo double wavet, ja tykkäsin =) meni hangessa, ja yli 90cm pitkä lapsi mahtui istumaan ja nukkumaan kivasti. sitten kun ei paljoa tarvittu enää tuplia, myin pois. tykkäsin heittoaisasta ja ilmakumirenkaista.
ostan rattaat kyllä vaikka ajoissakin, meillä on kuitenkin alle 3v joka tarvitsee vielä rattaita =) että hyvin voi ottaa ne käyttöön eka tytölle ja sitten vauvalle kun syntyy.. mutta siis vain jos tulee vastaan sopivat käytetyt tai tarjouksesta uudet.

paha olo tuli tänään ekaa kertaa rannekkeesta huolimatta, meinasin oksentaa kauppaan. samoin nyt en ole voinut syödä mitään, ei saisi alas vaikka muut hyvällä omallatunnolla syövätkin grilliruokaa.
siispä katson sarjoja koneelta ja neulon alpakasta tumppuja :heart:

Jaahas mukavasti kirjotin ja painoin sitten itseni pois näiltä sivuilta, ja teietty teksti katos :kieh:

kunnallisesta ultrasta
meilläkin 2 vaan. Ja mull on varhaisultra koska viikoista ei ole varmuutta ( synnytyksen jälkeen yhet menkat )

AlinaMV Meilläkin edessä tuplien hankinta, en aio säästää noita yksösten rattaita, matkarattaat sitten löytyy kans kyllä. Mä tosin ajattelin sellaset päällekkäiset, jotta saa tarvittaessa yhdellekin ne laitettua. Tosin mihin mä menisin ilman vauvaa ja tätä toista äititakiaista :D

Tiitulipiituli
Mä ostin 7,5kg kuulan. Aiemmin ajattelin 8 tai 10kg , mut kun toi urheilu on jäänyt niin parempi alottaa vähän kevyemmällä. Voihan niitä toistoja tehä sitten enemmän =) Ja raskaana ollessa, varsinkin loppupuolella niin varmaan tää vois olla ihan hyvä paino et jaksaa tehdä. Onhan tossa sitten noita miehen tankoa sun muuta jos jossain vaihees alkaa tuntuu liian kevyeltä. Tietty sitten myöhemmin voi myös ostaa painavamman.
Toi 7,5kg maksoi Prismassa 19,90e , et oli vielä edullinenkin :D

CB rv-?

Mä ajattelin ommella pikkulikalle haalarihousut, kun tuli noita kankaita yhessä vaiheessa ostettua. Ja fleecepuku syksyyn/talveen tarvis kanssa tehdä =) Huutiksessa onkin myynnissä yks mun tekemä :whistle: http://www.huuto.net/kohteet/super-suloinen-toppapuku-tytolle--ainutlaatuinen--koko-62-68/145185556
Tää oli tytöllä meillä. Mut on nyt niin poika olo, ja tietenkään ei mahdu sitten enää seuraavana talvena vaikka tyttö oliskin =)

Välillä iskee tällasia ompelukohtauksia :LOL:

Piikuliisille kovasti tsemppiä maanantaille! Toivon sydämestäni että saisitte hyviä uutisia. :hug:

Käytiin äsken koirien kanssa metsälenkillä ja voi luoja että onkin jalat maitohapoilla! Iskiaskin alkoi vaivaamaan, kiva kiva. :headwall: On se nyt kumma kun kuudennella viikolla on jo olo kuin viimeisillään olisi, mitään ei jaksa eikä pysty tekemään kunnolla. :kieh: No ei vaan, odotan kauhulla millaista se on sitten kun on oikeasti viimeisillään. :LOL:

CrystalBlue, en muista kuka siitä mainitsi, mutta jotain ketjua luin. No, onhan noissa tosiaan eroa, mut mä en nähnyt tota isona summana.

Täältä löytyy myös ompelukone, mut en oikein osaa ommella. En jaksa keskittyä. No, ehkä tässä vielä ehtii tekemään pikkuiselle jotain..

innoM & (?) 6+1 =)

Hei, miks ei mua okseta tai kuvota mikään? Kaikki maistuu vähän liiankin hyvin
:whistle: No, jos se sieltä vielä tulee :D

innoM mullakin tuo kuvotus tosi vähäistä. Tosin en pysty suuria määriä syömään, kun tulen nopeasti täyteen. Eli aamustakaan ei jaksa kun yhden leivän :snotty:

Mä muuten surffailin ja taisin löytää tuplarattaat mitkä haluan , kun noissa näyttää tosiaan olevan tilaa molemmilla tosi hyvin! http://www.babyhuyswebshop.nl/ABC-Design-Zoom-Beige-Donkerbruin/nl/product/9329/ Hintakin melko korkea, muistin et ABC ois ollu "halpis" merkki :ashamed:

Hintaa tosiaan tulee kun ostaa, makuupussin, ja sen vauvakopan :whistle: mut nyt mä noihin ihastuin :LOL:

Muoks
ohhho... tuolta kauheen kisurihintaan.. suomen puolella alta 600e kuitenkin..

Onks teillä muilla ollut raudanmakua suussa?
Mulla se meni onneksi jo ohi, mutta silloin ei mikään oikein maistunut miltään.

Paha olo vieläkin :x Ja tää o aamusta iltaan. Välillä tuntuu että edes syöminen ei auta. Olen karsinut paljon ruokavaliota ja alkaa olemaan aika vähäistä mikä maistuu ja mitä voi syödä. Vähän mietityttää miten selviän töissä maanantaina. Ostin elovena keksejä mitä voi töissä syödä esim. ulkona...

CrystalBlue: Piti laittaa tämä sulle kun muistin nuo nähneeni sivustolla josta itse olen tilaillut. En tiedä onko tuokaan halvin kauppa.
http://www.mytoys.de/ABC-Design-Zwillings-oder-Geschwisterwagen-Zoom-black/Zwillingswagen/Kinderwagen/KID/de-mt.ba.ca02.07.06/1916186
Olen huomannut et Hollantilaisissa verkkokaupoissa on aika tasaseen korkeammat hinnat kuin saksalaisissa. Kidsroom.com taitaa myydä aika samalla hinnalla kuin Mytoys.de.

Ompelukone löytyy täältäkin mutta kärsivällisyyttä ei. Nyt kuitenkin ajattelin, että jotain voisin kokeilla tehdä itse. Ainoat mitä olen vuosiin tehnyt on korjaustyöt, verhojen ompelua ja koirien mantteleita.

Alkuperäinen kirjoittaja Teto:
Moikka!

Reissusta palattu, täytyy kyllä sanoa että oli aika hirveää reissata tän pahoivoinnin kanssa :x Yöt oli tappokuumia, heräsin joka yö monta kertaa kukkumaan, oksentelin pitkin yötä, parhaillaan aloitin oksentelun klo 00.40... Ihan raatona makasin puoli päivää... Lintsillä käytettiin poikaa, niin arvatkaa hävettikö siellä yleisessä vessassa oksennella, varmasti muut kuuli ja menivät perässä vessaankin, varmaan kiva haju :ashamed:

Tiistaina käytiin siinä ultrassa, ja siellähän se meidän vauveli köllötteli oikeassa paikassa ja syke löytyi :heart: Säikähdin vaan kun ultraaja laskeskeli että vauva vastaa viikkoja 6+3 (piti olla oviksen mukaan n. 7+1, menkoista laskettuna 7+3), mutta kun katselin netistä, niin kyllä toi 13,3mm koko vastasi mielestäni jo päälle 7 viikoja :eek: Minkä kokoisia teidän vauvat on ollut noilla viikoilla kun on ultrattu?

Täällä oli monet suru-uutiset, pahoittelut kaikille :hug:

Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja Dindeille kihloista :heart:

Nyt tulikin vieraita, täytyy mennä...

Teto ja Jasperi (isoveikka halusi nimetä pikkuisen :) ) rv 8+0 *Poks*
Varmasti ihan normaali koko vauvalle tuossa vaiheessa! Meillä oli tasan rv6 vaavin koko reilu 5mm eli paljon pienempi mitä teillä nyt ja sanoivat sen vastaavan täysin viikkoja 6 silloin. Nyt kun oltiin rv9 niin vaavi oli jo n. 28mm.

Alkuperäinen kirjoittaja marrr:
CrystalBlue : Aivan IHANA puku sinulla myynnissä :heart: Jos tietäisin, että meille on tyttö tulossa niin huutaisin varmasti :)
Joo se oli ihana. En tosin uskalla huutaa jos tuleekin poika :whistle:

Ehkä mun pitää itse ommella sitten joku pieni haalari.

Onnea kaikille kihlautuneille :heart:

Ja meille kaikille :hug: , etenkin tulevia ultria jännääjille! Sori, en nyt muista nikkiä (hauskasti samantapaisia nikkejä ihmisillä), mutta erityisen paljon tsemppiä maanantaina seurantaultraan menijälle, sille, jonka lääkäri "ei ole tyytyväinen tilanteeseen". Olipa muuten harvinaisen typerä kommentti lääkäriltä! Ei tuollaisia epämääräisiä kommentteja saa heittää!

Ultrista: Jokaisella kunnalla on nykyään velvollisuus tarjota kaksi ultraa, eli tuo niskaturvotusultra ja rakenneultra. Mikäänhän ei tietenkään kiellä kuntaa tarjoamasta muitakin ultria, mutta varmaankaan mikään ultra ei automaattisesti tarjoa esim. varhaisultraa kaikille. Eri kunnilla on sitten varmaan eri systeemit - voi olla, että toisissa pääsee esim. neuvolan lähetteellä helpostikin varhaisultraan.

Joissakin neuvoloissa on myös ultra - meillä ei terveydenhoitajalla ole ultraa, mutta neuvolalääkärillä on. Ja kuten jo kerroinkin, mulla on maanantaina se lääkäri, vaikka normaalisti sitä ei Helsingissä enää uudelleen synnyttäjillä ole - mulla kun on molemmat vauvat syntyneet alle kolmekiloisina, niin lääkäri luultavasti pistää taas lähetteen NKL:lle, jossa vauvan kasvua sitten seurataan. Edellisen kerran kävin ultrassa raskauden aikana ainakin viisi kertaa niiden kahden yleisen lisäksi.

Panikoinnista joku kommentoi, että lopettakaa se - hyvä neuvo, mutta miten se onnistuu? :eek: No, en mä sentään onneksi koko aikaa panikoi, mutta välillä tulee kaikkia kauhukuvia mieleen. En tiedä vaikuttaako yllätysraskautuminen asiaan - suunnitellussa raskaudessa on ehkä ehtinyt jo prosessoida asioita alitajunnassa? Tiedä häntä, mutta vaihteeksi ihan levollisin mielin. Edes se huominen lääkäri ja ultra ei pelota, vaan odotan sitä innolla.

Vitamiineista normaalit vitskut varmaan käyvät ihan yhtä hyvin, kunhan vaan muistaa varmistaa, ettei niissä ole A-vitamiinia. Ostin kuitenkin niitä raskausmonivitamiineja, koska se purkki on niin kiva :LOL: Mä tosiaan aloitin niiden syönnin vasta eilen. Mä syön paljon kasviksia ja hedelmiä, joten en usko että kärsin folaatin tai minkään vitamiinin puutteesta, mutta maitotuotteita mulla ei mene kauheasti, joten tarvitsen kalsiumlisää. No, noissa on myös kalsiumia, joten ostin sitten saman tien ton eikä pelkkiä kalkkitabletteja. Olen nyt ottanut yhden päivässä, mutta 2/pvä voisi olla sopivampi annostus.

Hmm, näin viikonloppuna ei ehdi seurata keskusteluja yhtä hyvin kuin arkena töissä :LOL: Varmaan piti vielä jotain kommentoida, mutta en nyt vaan muista.

Ihanaa sunnuntaipäivää kaikille meille - mitä suunnitelmia teillä on? Mä suuntaan tässä aamulla pitkälle (rauhalliselle) juoksulenkille, loppupäivä sopivassa suhteessa kotitöitä ja lötköilyä.

Huomenta kaikille..

Kiitos onnitteluista taas. Olen niin onnellinen nainen että <3

Noista ultrista sen verti että minulle ainakin kätilö sanoi viimeksi että ennen rv10 tehdyt ultrat antavat tarkimman lasketun. Nt-ultrassa sikiön selkärangan pituus saattaa muuttaa rv +- joka ei ole enään niin luotettavaa. Siksi LA vaihdetaan vaan jos heittoa on yli 5pv. En haluaisi olla ilkeä mutta miksi speguloitte itse mittoja? Koulutetut kätilöt jotka UÄ suorittavat sekä ultraääni laitteet ovat varmasti tarkempia kuin oma spegulointi. Huonoin määrite on oikeestaan laskea LA kuukautisten mukaan ellei kierto ole just eikä melkein joka kuussa saman mittanen. Eikä silloinkaan aina päde. Ei tosiaan ollut tarkoitus (taaskaan) ketään suututtaa mutta kyllä mulla noi ultrat kertoo enemmän kuin se että koska itse on laskenut.

kamiliya minä taisin niin kommentoida panikoinnista mutta miulla on siihen varsin hyvä syy. Stressasin koko esikoisen raskausajan ja lopputuloksena pukkasi liikapanikoinnista pahan paniikkihäiriön. Niinhän se on että ensin stressaa tuleeko raskaaksi. Sitten pysyykö pieni kyydissä.. No sitten lapsi syntyy ja siitä se stressaaminen vasta alkaakin :LOL: Tarkoitukseni oli sanoa että liikapanikointi ei mitään auta. Jos jotain on tarkoitettu tapahtuvan en usko että etukäteispanikointi siihen mitenkään auttaa. Tiedän VARSIN hyvin että helpommin sanottu kuin tehty mutta olisihan nyt tyhmää ollut sanoa että stressatkaa vaan kaikki hullunlailla kyllähän se etukäteen kannattaa :/

Joo no nyt mun pikkupoikani on keksinyt miten kaapin ovet aukastaan joten tää kiiruhtaa nyt pelastamaan astioita :wave:

Oikeen ihanaa Sunnuntaista lepopäivää kaikille

Dindei + pikku POOKS 10+0

Alkuperäinen kirjoittaja Kisak79:
CrystalBlue: Piti laittaa tämä sulle kun muistin nuo nähneeni sivustolla josta itse olen tilaillut. En tiedä onko tuokaan halvin kauppa.
http://www.mytoys.de/ABC-Design-Zwillings-oder-Geschwisterwagen-Zoom-black/Zwillingswagen/Kinderwagen/KID/de-mt.ba.ca02.07.06/1916186
Olen huomannut et Hollantilaisissa verkkokaupoissa on aika tasaseen korkeammat hinnat kuin saksalaisissa. Kidsroom.com taitaa myydä aika samalla hinnalla kuin Mytoys.de.

Ompelukone löytyy täältäkin mutta kärsivällisyyttä ei. Nyt kuitenkin ajattelin, että jotain voisin kokeilla tehdä itse. Ainoat mitä olen vuosiin tehnyt on korjaustyöt, verhojen ompelua ja koirien mantteleita.
Kiitti linkistä :wave:

Mahtaakohan nuo mahtua mihinkään autoon muuten edes :LOL:
Tosin pikkubussin osto on edessä, kun meitä on sitten 7 henkee+ kamat ja vaunut jos joskus jonnekin lähtee. näytti 1,31m olevan pituutta vai mitä olin kattovani.. huhhuh :D ei sellanen kai mihkään autoon mahu? :snotty:

Kiitos
puvusta tykänneille :D

muoks se olikin 89cm kokoontaitettuna =)

CrystalBlue kuulostaa hyvälle tuo sun kuulas, ja tosiaan halavalla sait! Taidanpa itsekkin sellasen hommata, kun Prismaan päin on asiaa. :)

Vitamiineista Minä ostin apteekista Multivitan raskaus ja imetys vitamiineja. 120 kpl maksoi n. 19e ja yksi tbl syödään päivässä. Olivat siis huomattavasti halvempia, kuin multitabsit.
Alussa söin normi vitamiineja aina silloin tällöin, mutta niissä ei ollut rautaa ja sisältivät vähän A-vitamiinia niin vaihdoin ne noihin. Mulla kun se hemoglobiini oli niin alhainen niin tarvin tuota rautaa... Kovasti olen hemppaa yrittänytr nostattaa ruokavaliolla. Jospa nousu näkyis pvk:ssa. :)

Kamilya kyseli tämän päivän suunnitelmista... Jos sais koneellisen pyykkiä pestyä niin siinähän sitä jo ois :LOL: Ei vaan. Aateltiin käydä ulkoilemassa ja vähän uimassa. Jos sit oikeesti sais vähän siivottua. Toivon, että olo ois tänään parempi kun nyt parina aikasempana päivänä on ollut, että pystys jotain tekemäänkin.

Oih, aivan ihana oli tuo Crystalbluen tekemä toppis puku! :heart: Itse en osaa kyllä tehä minkäänlaisia vaatteita, saati edes sukkia kutoa... Vähän ärsyttää, kun ei ole nuo kädentaidot periytyny mummolta eikä papalta.

Kerroimme muuten eilen äidilleni, että vauva on tulossa jos kaikki hyvin menee. :) Äiti oli onnessaan! Harmitteli vaan kun kielsin kertomasta kellekäään... Hän kun niin ois halunnu kertoa edes joillekkin :D

Joku kysyi millon vauvan ensimmäiset liikkeet on tuntunu. Mulla siis on kaksi lasta ja kuopukselta tunsin liikkeet rv 15+4, esikoiselta varmaan joskus rv 18. Esikoisen vauva ajasta on niin kauan etten ihan tarkalleen muista ja tyhmänä en ole niitä ylös merkannu.
Saas nähä koska ne tältä tuntuu. Niitä jo kovasti odottelen :) Esikoiselta varsinkin oli ihanaa, kun pieni kantapää näkyi liikkuvan selvästi mahan päällä ja kun kantapäätä kutitti niin hän veti sen pois.. ja hetken päästä kantapää taas liikkui. Kiva oli "leikkiä" masukin kanssa. :heart: Kuopuksen jalat ei heilunu niin selvästi masun pinnalla kun esikoisen.. Mutta kova hänkin oli liikkumaan. Oih, se on niiin ihana tunne, kun pikkunen potkii ja heiluu. :heart:

Näihin odottaviin tunnelmiin lopettaa nyt Tiitulipiituli. Yritän ainakin olla, etten kävis vasta kuin illalla lukemassa kuulumisianne... :D :wave:

Täällä käytössä pahoinvointi rannekkeet ja niistä huolimatta mulla on 24/7 oksetus. Eilen meni koko aamupäivä oksentaen ja nukkuen ja olinkin lähes varma että tämän on jo pakko olla jotain mahatautia.
Päivä päivältä n pahempi olo ja nyt jo jännittääkin että miten ensi viikko sujuu lasten kanssa kun mies on töissä. :x

Mulla perjantaina neuvola josssa katsotaan ja ihmetellään noita mun sokeri arvoja, että siellä saan vuodattaa tästä kurjasta olostakin sitten enemmän.

Nyt ei muuta jaksa, vaan pakko painua takaisin puhumaan norjaa posliinipytylle!! ;) :whistle: :x |O

Liro ja papu 6+ *poksis*

Helou vaan!

Tänään hippasen parempi olo kuin eilen, olen vasta kaksi kertaa oksunnut, eikä yöllä tarvinnut oksentaa, huh! Pystyin jopa vähän kotitöitä tekemään...

Dindei sillä mie mie sitä kokoa jäin miettimään kun tiedän tarkkaan milloin ovulaatio oli, tikutin ja tunnen sen selvästi, ja ne viikot mitä se kone näytti, ei vastannut sitä.

Mie tunsin esikoiselta liikkeet jo rv 15, mutta kuopukselta oli pitkälti päälle 16 ennen kun tunsin... Oli tosin ehkä hieman enempi tuota pehmustetta mahan ympärillä kuopusta odottaessa :whistle:

Jahans, naapurin poika tuli meille leikkimään, pitäisköhän lähteä vähän katsomaan ipanoiden perään... Leppoisaa sunnuntaita :)

Teto ja Jasperi rv 8+1 :heart:

Voi kiesus näitä itkuraivokohtauksia!!! Kimpoilen seinille ihan älyttömistä asioista ja ukko tietty pitää mua ärsyttävänä jne. Eikä tajuu että just nyt kaipaisin vaan hellyyttä ja huolenpitoa enkä missään nimessä yksin jättämistä :kieh: Se ei jaksa kattoa mun raivoamista ja pahentaa mun huonoa oloa kun lähtee kotoa pakoon mua :'(

Yhteistyössä