Maaliskuun muruset 2011 *elokuussa*

nyt vain omanapailua. pää lyö tyhjää |O
tänään tuli miehen simojen tulokset...
normaaleja siittiöitä 9%!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ja jos tämä onneton on sit tm, ties kuin kauan joutuu taas yrittään |O |O |O
mun ei olis pitäny perua sitä lapsettomuustutkimusta halavattu sentään!
astetta enemmän kyrsii tällä hetkellä, sit tää helle saa viel hermotki kireelle :headwall:
 
Eli... miraci --- 12.3 --- toinen --- 26v --- NKL

Mulla on myös oireet vähentyneet/lieventyneet aika paljon. Pari viikkoa sitten tuntui muutaman päivän ajan ettei hengissä selviä kun oli niin etova olo koko ajan ja päätä särki hirveesti. Nyt on päänsärky tiessään eikä oikeestaan ole minkään sortin etomista ollenkaan. :) Rinnat taas on edelleen tosi arat ja maha turvonnut. Rintsikoita saa pitää 24 h.

Tilasin tänään angel sounds dopplerin ebaystä.. Olin ihan kahden vaiheilla sen kanssa mutta tilasin lopulta.. Kai sitä on ihan jännä kokeilla. Eikä maksanutkaan mahdottomia.

Mulla on jo hirvee hinku päästä katselemaan vaunuja :LOL: netistä olen jo selaillut kaikki mahdolliset sivut ja miettinyt minkälaiset sitä haluaisi/tarvitsisi... No ehkä nyt ei ihan vielä kuitenkaan lähdetä vaunukaupoille.

- miraci ja pieni rv 7+4 -
 
Heippa kaikki kanssaodottajat!

Menkkojen ollessa myöhässä tein eilen testin ja toisenkin ja selkeää plussaa tuli molempiin :)Esikoinen syntynyt joulukuussa 2009 ja sen jälkeen emme ole ehkäisyä käyttäneet, et ajateltu et toinen saa tulla kun on tullakseen, mutta emme arvanneet että näin pian tapahtuisi.Vielä vähän hämmentynyt ja sekava olo.Kolmen viikon päästä olisi neuvola.Ultra-ajan saan silloin.

Tuohon listaan voi lisätä: Valerie .... (menkkojen mukaan la) 30.3 ...toinen..22v...K-SKS.


Hyviä vointeja muille :) Koettakaa jaksaa helteitä :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja kamiliya:
Ja suoraan omaan napaan,sorry: Mua on nyt ruennut jotenkin ihan älyttömästi jännittämään, että onkohan tuolla masussa kuitenkaan mitään? Oireita ei siis juurikaan (normaalia mulle) eikä masukaan mun mielestä ole edes turvonnut - ja kaikki muut tuntuu jo vetävän mammahousuja jalkaan!
Sama juttu minulla. Oireet tuntuvat todella vähäisiltä muiden isoihin vatsoihin ja ympärivuorokautiseen pahoinvointiin verrattuna :( Alkaa itelle iskeä pelko jos tuolla ei olekaan mitään elämää.. Mä olen voinut tehdä kaiken ihan normaalisti, tavallisesti eikä tää raskaus ole vielä millään tavalla vaikeuttanut elämää. Pystyn nukkumaan, syömään, liikkumaan, haistelemaan, maistelemaan, pukeutumaan, ihan tavallisesti. Mitä nyt olen ehkä normaalia väsyneempi ja vatsassa välillä menkkamaisia kipuja ja rinnat kipeet. Hiukset rasvottuu nopeemmin ja naama kukkii, mut aika pientä kai se on.

 
Littledeath kurkkaatkos yksärilootas? Sulle on viestiä :whistle:

Mulla nyt illalla alkanu alamaha kipuileen aika kovasti :| Kävin kyllä särkillä ja monta tuntia tallusteltiin hiekalla.. sillon alko tuntua ja nyt vaan lisääntyny. Hmmh, jospa menis ohi yön aikana. Mutta aah.. sisämittari näyttää +28. Jääsuihkun kautta sänkyyn hikoilemaan siis.. Öitä vaavimasut :heart:
 
Huomenta!

Katsuamsku: Kyllä se siellä oli pötkössä viikkojen jälkeen mutta LA on siis 15.3, synnäri Tyks ja toinen lapsi =) .

Doppler ostettiin ekalle suomalaisesta verkkokaupasta (80e) ja myin pois (25e). Nyt sain onneksi kaverilta halvalla (20e) ja jos en olisi saanut niin olisin tilannut ebaysta. Siellä hinnat postikuluineen jää alta 30e. Tässä kyseessä siis angelsounds-doppler. Suomessa kaikki maksaa...

Raskausarvet... Mä en huomannut et olisi tullut. Täytyy kyllä sanoa etten mitään rasvaillutkaan. Jossakin vaiheessa yritin, mutta aina se vaan jäi. Moni muukin juttu mitä "suunnittelin" alkuraskaudesta kummasto vaan unohtui raskauden edetessä ;). Täytyy nyt yrittää olla "aikaansaavampi".

Liikunnasta taisi olla jossakin kohtaa juttua... Edellisellä kerralla lopetin juoksemisen plussatestiin peläten keskenmenoa ja se kun oli ollut se mun ykkösjuttu.... No painoa kertyi kivat 18kg lisää mutta suurin osa jäi onneksi synnärille. Nyt päätin etten pelkää moista naurettavuutta kun asiat tapahtuu jos on tapahtuakseen... No kertaakaan en ole plussatestin jälkeen juossut :ashamed: . Kävelen sitten lenkkiä vaunujen ja/ tai koiran kanssa sekä käytän crosstraineria sekä jumppaan ja puntaan kotona. Valitettavasti mulla ei ole aikaa ohjattuun liikuntaan esikoisen, koirien ja miehen työn takia. Nyt täytyy olla noiden kanssa ahkerampi kun tuskin käy kilojen kanssa yhtä hyvin tällä kertaa...

Bola löytyy täältäkin ja taidan käyttää samaa uudenkin vauvan kanssa. Mulla on siihen pitkä ketju masuajaksi ja sitten lyhyt jota käytin esikon ollessa pieni. Hän tykkäsi aina näprätä sitä, eikä ollut vaaraa paksun ketjun poikki menemisestä.

Veikkaan, että täällä alkaa masu näkymään jo hyvin aikaisessa vaiheessa... Tuskin lähellekään niin kauan kuin viimeksi voi asiaa salailla. Sitten todennäköisesti mun ainoa talvijalkine vaihtoehto on taas crocsin talvisaappaat! Voin muuten suositella turvonneille raskausjaloille joihin ei mikään muu enää mahdu!!! Ihanat, tilavat ja lämpimät. Niin ja päällä oli koko loppuraskauden koiran pissatustoppis... Taitaa mennä taas sillä samalla tämäkin. Tosin nyt himoitsen uusia uggeja, suklaanruskeita. Niihin basic-malleihin mahtuisi munkin kontit koko talven =).
 
:hug: kaikille sitä tarvitseville - jänskäilijöille, menetyksen kohdanneille, pahoinvoinnin kanssa kamppaileville tai muuten vain panikoiville - siis meille kaikille! =)

Tombatar, lähdetään siitä, että kaikki on hyvin!

Silvia Logo, ja muut ulkomaalaisen puolison omaavat: kävin tänään neuvolassa ja kuulin nyt ekaa kertaa, että se neuvolassa jaettava "Meille tulee vauva" -vihkonen löytyy THL:n sivuilta englanniksi:

http://neuvolakeskus.stakes.fi/neuvolatyo/Meille tulee vauva_engl_netti.pdf

Liikunnasta - olin tosiaan tänään ekalla neuvolakäynnillä ja ajattelin nyt vielä kysäistä liikunnasta ja sykkeistä. TH oli sitä mieltä, ja on kuulemma itsekin kysellyt ja selvitellyt asiaa jossain koulutuksissa, että puoliväliin voi harrastaa liikuntaa kuten ennenkin, mikäli se vain hyvälle tuntuu. Hänen mukaansa siis koviakaan sykkeitä ei tarvitse välttää, varsinkin kun ne yleensä ovat lyhytkestoisia. Itseään on tietenkin syytä kuunnella.

Mietin kuitenkin, että meniköhän överiksi eilen - vedin illalla reippaan lenkin, 5 km/28 min. Syke huiteli kyllä melko ylhäällä. Keskisykkeeksi tuli kuitenkin vain 161 (peruskestävyysaluetta mulla), maksimi oli kuitenkin 178.

(.) Olo edelleen melko oireeton. Vatsa välillä jotenkin "tuntuu", en oikein osaa selittää. Ei varsinaisesti nippaile tai kipuile, se vaan "tuntuu". Ehkä siellä kuitenkin tapahtuu jotain. Pahoinvoinnista ei tietoakaan, ruoka maistuu oikein hyvin :LOL: Ei ole varsinaisia mielitekoja - nyt tekisi kyllä mieli Big Macia, mutta tämä mieliteko ei taida mitenkään liittyä raskauteen....

Eka neuvola tosiaan takana tänään. Sydänääniä ei edes yritetty kuunnella. Täytettiin papereita ja turistiin mukavia. Kävin samalla TH:lla kuin edellisissä raskauksissa, mutta harmikseni kuulin, että joidenkin uudelleen järjestelyjen vuoksi mun täytyy jatkossa mennä sellaiselle hössö-tädille! :( Maili ylihoitajalle saattaa kuulemma auttaa, yritän ainakin, tykkään tästä TH:sta.

Paprut lähti NKL:lle - menkkojen mukaanhan viikkoja olisi jo 9+6, joten kutsu ultraan tullee melko pian. Normaalisti seuraava neuvolakäynti olisi vasta viikoilla 22-24, mutta koska mulla on molemmat vauvat olleet alle kolmekiloisia, niin mulla on ensi viikolla lääkäri. Kivaa, koska sillä lekurilla on ultra! Nyt sitten jännittää ihan hirveästi, että löytyykö sieltä masusta jotain!

Jaa, jos koittaisi vaihteeksi töitäkin tehdä... :LOL: Luvattoman paljon aikaa on mennyt täällä ja muilla vauvasivuilla surffatessa - seuraakohan tietohallinto ihmisten surffailuja...?
 
Tämä mamma oli eilen porin yyterissä katsomassa Vesteristä ja Lauri Tähkää. hyvin jaksoin mukana jammailla mutta kotiin päästessä selkä oli älyttömän kipeä! Mietinkin että jos nyt jo alkaa selkä kipuilemaan, niin millasessa kunnossa sitä tuleekaan olemaan sitten loppu ajasta???

kamiliya Mulle kanssa kolmas lapsi tulossa ja nyt alkanut ilmaantumaan pientä "panikoimista" että mahtaakohan kaikki mennä hyvin. Mulla kaikki raskaudet alkaneet todella helposti ja kaikki sujunut muutenkin oikein mallikkaasti ja nyt sitä sitten miettii, että voiko kaikki sujua hyvin vielä kolmannenkin kerran.
Mulla päälimmäisenä oireena on kyllä mieletön pahoinvointi 24/7, mutta silti sitä miettii ja pohtii että onko tuolla masussa kaikki hyvin... vielä niin aikaiset viikotkin. Ja tuntuu että tämä alkuraskaus kuluu kovin hitaasti madellen!!

Painostakin täällä ollut puhetta ja siinä onkin minun toinen stressin aihe! Itsellä lähtöpainoa aika reippaasti. Edellisissä raskauksissa tullut ekasta 16kg ja toisesta 18kg ja tämän toisen jälkeen paino ei pudonnutkaan ollenkaan. Nyt siis jonkun verran ylipainoa ja ekassa neuvolassakin tuli "noottia" että vähän pitäisi tuota painoa ja syömisiä seurailla. Minulla kun vielä vaivana tuo raskausajan diabetes! :ashamed:

Raskausarpia Tuli ekassa raskaudessa kovasta rasvailusta huolimatta. Toisessa raskaudessa ei juurikaan tullut arpia lisää mutta vanhat arvet tummentuivat.

Välilihan rasvaaminen/hierominen Kuulostaa minusta ihan turhalta! :D Kaksi synnytystä mennyt ilman repeämiä sun muita joten pistän kaiken sen varaan tälläkin kertaa!

Hyvää alkavaa viikonloppua maalis masuille!!! :flower:

Liro ja papunen 5+5
 
Liro, mulla sama juttu, molemmat aiemmat raskaudet alkaneet tosi helposti ja sujuneet mallikkaasti.

No helpostihan se alkoi tämä kolmaskin, kun ei ollut edes tilauksessa... :LOL: Olo mulla on nytkin mitä mainioin, mutta vieläkin hiukan epäuskoinen. Pelkään, että ultrassa huomataan, etten olekaan raskaana! Tai että kyseessä on tuulimuna.

Kaikki downit sun muut huolettaa myös ihan älyttömästi. Edellisellä kerralla en osallistunut siihen veriseulaan, nyt päätin osallistua. Mietin kyllä, että olikohan se fiksua. Noin 5 % kuulemma jää siinä kiinni, mutta niistäkin vain osalla sitten löytyy jotain hämminkiä. Todennäköisempää on siis todellakin, että kaikki menee hyvin ja vauvalla on kaikki hyvin, mutta silti huolettaa. Kai se kuuluu tähän raskauteen. En muista, että olisi aiemmissa raskauksisa näin paljon murehtinut tätä.

Onneksi mulla on se neuvolalääkäri maanantaina ja siellä ultrataan - näkee ainakin, onko siellä masussa varmasti elämää!
 
Perjantaita!

:heart: Iso kiitos kaikille tsempanneille!!!! Mieli on jo parempaan päin. Mitäs sitä muitten mielipiteistä... meille tulee rakkaudenhedelmä ja thäts it! Mammahousut löysinkin vielä alesta, mukavat puuvillaset, menee näillä helteillä hyvin. Ja mustan hameen ostin, kun töissä tuun tarvimaan, kerrankin olin kaukaa viisas=) Kovasti ois mieli tehny ostaa jo vauvalle jotakin, mutta sain itseni pidettyä aisoissa. Haluisin pienelle kevääksi, nallehaalarin, kun semmosta oon hinkunu, mut molemmat pojat on syntyny niin kesällä, ettei oo mitää haalareita tarvittu=) Bola-korukin ois oikein kiva, sekin on *mä haluun* listalla. Kuitenkin tää ON viimeinen raskaus(jos kaikki hyvin menee). Haikein mielin jotankin aattelee, et kokee viimisen kerran tän kaiken, pitää ottaa kaikki irti (myös tästä pahoinvoinnista).

Pahoinvointi on kamalaa, ylös asti ei ole tullu, mut melkein... juon vaa kaikkea kylmää, syön mehujäitä ja yritän koittaa ruokaa syödä vähän... ruisleipä kinkulla ja tomaatilla on hyvää ja kaakao=)

liikunta äitiysjooga on edellisitä vielä käymättä, joten nyt pidän siittä kiinni et sinne menen, zumba-tunnit alkais elokuussa, mut pitää ensiks neuvotella neuvolassa, mitä mieltä ne on... kun jostain luin, et se ei välttämättä oo kovin suotava liikuntamuoto. Kumminkin hyppyliikettä aika paljon. Jotain muutakin pitäs keksiä, kunhan ilmat viilee, niin varmaan sauvakävelyllä rupeen käymään, en halua töitten jälkeen enää painaa mihkään salille tms, kun muutenkin on sit pitkän päivän erossa pojista.

gallup ensimmäinen ja toinen on poikia, kummastakin aika selkeitä oireita, esikosesta pahemmat, mut ei oksennusta. Esikosta oli fyysisiä kremppoja, huimausta yms, kun taas toisesta enemmän tunnepuolen ailahtelua ja sit paastosokerista jäin sokerirasituksessa kiinni. Papereis lukee raskausdiabetes, mut ei kotona mitates ollu poikkeavia arvoja lainkaan.

Epäilen vahvasti olevani pidemmällä raskaana, kun mitä menkat antaa... pahoinvointi ja muut on ekasta alkanu viikolla 5. ja kakkosesta viikolla 6. ja olen voinu pahoin jo kohta viisi viikkoa... tietty joilleki tulee oireita heti kun on hedelmöittyny, mut jotenki en omalla kohdalla ihan usko tuohon... noh, maanantaina neuvola, ja sit pitäs saada aikaa ultraan ja lääkäriin, just ihan noitten viikkojen määrittelemiseksi...

ON: raskausoireiden lisäks, oon saanu jonku kesälenssun, kurkku ihan törkeen kipee ja lämpöä... ei yhtään kivaa=(

muuten on ollu kyl mukavaa, poikapuoli(7v) on nyt muutaman päivän meillä ja on mukava kun pojat viihtyy keskenään leikkimässä. kuopus käy vauhtia ottamassa välillä mun sylistä ja menee takasin isompien kans leikkimään.

Vointeja kaikille! Jaksamista pahanolon, sukulaisten ja muiden asioiden kanssa!:hug:

Maariana83 ja aikainen iltatähti

 
Mä olen kans miettinyt että saakohan zumbaan mennä. Odottelen tässä että neuvolan th soittelee ni voisin samalla kysyä. Vesijuoksu ei enää onnistu ku vyö painaa niin että mua närästää kokoajan. 15 min sain eilen juostua vaikka sattui ja sitten 15 min uin. En vaan ole mikään kovin hyvä uimaan :/
 
kamiliya toivotaan parasta,pelätään pahinta :(
positiivisuus alkaa taas nostaa päätänsä ;) ultran jälkeen kaikki oli /C:stä!
vuodot on loppunu ja oireetkaan ei ainakaan vielä oo hävinny, mulla onki ollu aina lievänä.
11.8 on kontrolli. siihen asti epätietoisuutta :eek:
liikunnasta täällä keskusteltu... mä en oo ikinä ollu mikään hikiliikkuja, ennemminki sohvaperuna :LOL: ratsastusta oon harrastanu säännöllisesti,tosin seki on ny ollu pannassa kun ensin murtu varvas, sit käsi ja nyt niiden vuotojen takia en oo uskaltanu hypätä selkään. ja nää helteet on ollu niin karmeita,ettei kyl olis jaksanukkaa :saint:
noh,heppa saanu pitää kesälomaa,eikäpähän tuo oo valittanukkaa :LOL:
se on kuitenki jo 17v. nii ei mitään rääkkiä viitti sillä vetää...
onko tääl muuten muita heppaharrastajia?
mä mietin kans tota kotidoppleria,mut sit aattelin et turhaan vaan alkaa panikoimaan jos ei saakkaa kuulumaan mitään :headwall:
 
Ultrassa kaikki hyvin! :)

Siellä se pikkuinen oli ja kädet sekä jalatkin jo löytyivät :heart: Nyt on taas hieman todellisempi olo tästä raskaudesta.

Laskettu aika meillä todennäköisesti siirtyy helmikuun lopulle, mutta pysyn silti tässä ketjussa jos vain sopii :)? Sehän voi vielä muuttua. Siinä kuun vaihteessa vkuitenkin. Viikkoja piti olla tänään tai huomenna 9. mutta sikiö olikin jo melkein 3cm ja lääkärin mukaan viikot ovatkin 9+4 suurinpirtein eli maanantaina lähtee jo 11.viikko käyntiin. Ihanaa :)

Kävimme yksityisellä ultrassa. Lääkäri oli hieman outo. Mies ei saanut tulla ultraan mukaan ja oli pettynyt! Kaikkeen muuhun on niin mielellään tähän asti osallistunut (lapsettomuushoidot kaikkine käynteineen, rv 6 ultraan, neuvolaan...) Lääkär isanoi suoraan, että odota tässä. Onko tälläinen kovinkin yleistä??? Olisin halunnut miehen mukaan jo senkin takia, että jos olisikin ollut ikäviä uutisia eli myös minun tueksi. Lääkäri oli myös muutenkin kovi epäammattimainen puheissaan. Oli sivilivaatteissa ja vähän vanhempi herra. Ehkäpä eläkkeellä jo ja tuli vain tämän ultran tekemään.

No pääasiahan kuitenkin on, että kaikki on kunnossa :heart:


 
Voi ei jos mä en saa tota avokkia sinne ultraan mukaan. Hän meinaa tahtoo nähdä sen pikkuisen. Kirjan kuvista olen hänelle näyttänyt että miltä pitäisi nyt näyttää ja innoissaan niitä katsoo. Joutuu vielä olemaan palkattomalla kun sinne mukaan tulee ja vähänkö harmittaisi jos lääkäri sanoisi ei voi tulla.
 
Mukavaa perjantaita kaikille!!

Niin ja onnittelut nyt taas positiivisista ultratuloksista ja sympatia :hug: kaikille epätietoisille ja epävarmuudesta kärsiville.

Selkäkivuista: Mulla on ollut selkä kipeä nyt kaks viikkoa. Relaksiini vaikuttaa ilmeisen tehokkaasti tonne ristiselkään ja jos on hetkenkään yhdessä paikassa (eli siis paikoillaan), alkaa sattua. Yöt on ihan tuskaa ja aamulla herään kipeämpänä kuin menin nukkumaan. Ja kipu tietenkin ahdistaa ja aiheuttaa pelkoa siitä, että jos kaikki ei olekaan hyvin.. Olen yrittänyt nyt joka ilta tehdä edes muutaman joogaliikkeen, vaikka venytyksestä ei ole mitään apua; lihakset siinä selkärangan ympärillä kuitenkin toivottavasti vahvistuu ja tukee paremmin -> vähemmän kipua.

marrr: Outoa, ettei päästänyt miestä mukaan. Oli varmaan sellainen "vanhan kansan" lääkäri, joka on sitä mieltä, että synnytyksen aikana mies odottaa odotustiloissa ja polttaa sikaria. :D Olisitte vaan sanonut, että kyllä mies nyt vaan tulee mukaan. Tehän siitä maksatte! Mutta onneksi kaikki hyvin! Onnittelut siitä.

).( Miehellä pitkä viikonloppuvapaa, eli kolme päivää perheaikaa. :) Ihanaa. Jos vaikka menis Korkeasaareen tai jotain, nyt kun sääkin on vähnä viileämpi.

pihpuu & masukki 7+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tintti83:
selkä kipeytyy aivan järkyttäväksi poltteeksi, jos joutuu vähänkään kauemmin seisomaan (kuten sieniä puhdistaessani toissailtana).
Niin mullakin. Oli tosi tuskaista eilen ku olin siskon kanssa jumbossa. Ihmettelin että miksi nyt yht äkkiä alkaa selkään noin sattumaan.

Osaako kukaan sanoa mistä se johtuu?

 
heips

:hug: pahoitteluni kaikille surun kohdanneille :hug:
:heart: onnittelut kaikille hyvinstä ultrakuulumisista :heart:
:wave: uusille tervetuloa :wave:

Oon elellyt täs hieman hiljais eloa ja pelonsekaisia tunteita. Kova pelko et masussa ei olekaan kaikki hyvin ja keskenmeno koko ajan mielessä.
Oireita kyl on edelleen entiseen malliin.

Pahoinvointi rannekkeet otin eillen käyttöön ja ihmeempää tehoa en ole huomannut ainakaan vielä. työssäni, en niitä voi edes pitää. Toivotaan et auttavat muuan aikana.

Töissä pahoinvointia ei ehdi kuulosteleen yhtähyvin kun kotona, mut nälkä on koko ajan. Kaikki vaan ei meinaa mennä alas.

bola-korusta. Hankin sellaisen hyvissä ajoin. Helkkyy ihanasti liikkuessa, vaik ei tuo pikkuinen sitä vielä kuule. Rauhoittaa pikemminkin minua tällähetkellä.

Kovasti oli tullut tekstia ja ei millään pysty sisäistään kaikkea mistä on ollut puhetta.

Itsellä liikunta jäänyt tosi vähiin ja pakko alkaa ottaan niskasta kiinni itseensä. Neuvolasta sain venyttelyohjeitakin, eli pitäs varmaan niitäkin alkaa tekeen.
Nyt vaan jotenkin kaikki energia pyörii väsymyksen, pahoinvoinnin ja pelkojen kanssa kamppailuun.
Jos yrittäs alkaa nauttiin raskaudesta ja jättäisi huolet taakseen.

aurinkoisi apäiviä kaikilel ja jarrusukkia

sane & toivo rv 8+0
 
Nyt ei olotila oikein huippu ole... jo eilen illalla alkoi yökkiminen,viittä vaille yrjö mutta mitään ei tullu... :ashamed: painelin sänkyyn ja nukahdin onneks... tää aamu alko kohtuu saman lai kun muut et äkkiä jogurtti naamariin ;) mutta sit se aaltoilu alkaa taas.. ja unettaa niin ettei saa kotona mitään tehtyä paitsi itseä kovasti pakottamalla... Lapset tarttis puuhaa mut onneks ovat jo niin isoja että keksiivät itte touhuja :) Mulla on kyllä päällä antibiootti-kuurikin, ekan söin angiinaan 10 päivää mut pöpö uusi, ja uus 10 päivän kuuri päälle :( Et varmaan mun väsymys ja huonovointisuus johtuu osin tästäkin en tiedämut hiukka latistaa meinaa...

Käveltiin tuossa sitten tunnin kävelylenkki lasten ja koiran kanssa ja nyt lettutaikina turpoamassa jos letut lieventäis yökköä... gefilus-mehua menee mutta olis vaan kiva olla taas se energinen ja touhukas oma itsensä...eikä jatkuvasti haukotteleva jääkaapilla kävijä |O Muksuille koittanu kyllä selittää miks äiti nyt on niin kovin unelias... He lähteevät ensi viikoks taas sunnuntaina isälleen, joten sitten tietysti voin päivisin vaikka vain nukkuakkin.... nyt ei malta, kun viikko menee aina niin äkkiä..

Anna31vai oliko se sun nimimerkki... noh kuitenkin, lasten asiat on sovittu lastenvalvojalla. Elatusmaksut meni käräjille kun mies ei suostunut maksamaan mitään, ei sentin senttiä. Koska ei halua MINUA elättää... JA sattuu vielä olemaan yrittäjä, jolla nettotulot on sit sitä luokkaa että on uudet autot, reilut parisataa tuhatta maksava uus talo, etelän matkoja varaileevat ja reissaavat,hänellä siis uusi puoliso myös. Että rahaa on mutta ei vaan vastuuta omista lapsistaan halunnut ottaa. :headwall:

Rahalla sitä onnea ei kuitenkaan saa, hän lahjoo lapsia kaikilla leluilla, vempaimilla, pelikoneilla, kaikki suomen huvipuistot ovat tainneet tänä kesänä jo koluta... Lisäksi hän manipuloi lapsia mollaamalla minua monin eri kääntein,lapset kertovat kyllä minulle mitä iskä taas sanonut... Riitaisat välit olivat jo yhdessä, eikä näköjään sovussa olla edes näin vaikka kuinka koitan. Olen joutunut rajoittamaan lastenvalvojan välityksellä miehen soittojakin, saattoi soittaa lapsille useita kertoja päivässä, jopa iltaisin puoli 9-puoli 10 välilläkin ja heti seuraavana aamuna uudelleen :| olen vaatinut niin että viikonloppuina hän ei saa ottaa lainkaan yhteyttä, lapset toki saavat koska vain. Halusin että meilläkin on oma perherauha.... :|
sitten tästä johtuen hän saattaa laittaa perjantaisin viestiä molemmille, että oisin vaan halunnut kuulla sun ääntä kun en saa viikonloppuna soittaa.. ja moni muu asia on käännetty niin et ei äiti anna ja jos äiti vaan antaa..ym..ym :'(

Itse yritän olla mollaamatta lasten isää, onhan heillä siihen oikeus jos hän edes nyt heidän kanssaan aikaa haluaisi viettää... Eikä se olisi lasta kohtaan oikein että toinen mollaa toista heille, ja toisinpäin myös.. Yritän taistella silti rakkaudella, antaa lapsille aikaa, sellaista kuin jo ennen eroa. Ja uusi vauva on myös lasten hehkutuksen aiheena :heart: Meidän uusio-perheemme nauttii yhteisistä ajoista aina viikon kerrallaan, mutta on sitten aina viikko aikaa odottaa seuraavaa kun he taas tulevat meille =)

Ja kiitos kahvakuula-vinkeistä! Ja tuo Bola-koru on sekin ihan vieras asia, oon tainnu elää ihan pullossa kun en tollasestakaa mitää tienny :LOL: :LOL:
 
Noni nyt o ranteissa pahoinvointi rannekkeet. Katsotaan miten alkaa tehoamaan, vai tehoaako.
Ja bola on kaulassa. Ostin sen koruliikkeestä. Ihan vaan hopeanvärinen pallo pitkässä ketjussa. Kivasti helisee tosin tällä hetkellä paidan alla.
 
Ai niin. Neuvolan th soitti ja kysyin samalla Zumbasta ja on kuulema oikein hyvää liikuntaa minulle raskaana ollessa. Sanoi että ei siinä niin kamalasti kuulema hypitä ja jokainen voi tehdä oman kunnon mukaan sitä.
 
Silvia Logo, voit varmasti ihan huoletta zumbailla, jos mullekin th antoi luvan jatkaa juoksulenkkejä - siinä tulee kuitenkin paljon iskevää liikettä.

Ymmärtääkseni tässä alkuviikoilla sitä ei tarvitse mitenkään erikoisesti varoa. Uskoisin, että itseään kuuntelemalla pääsee pitkälle - siinä vaiheessa, kun esim. iskut alkavat tuntua epämukaville, on varmaan syytä jättää niitä pois. Mutta eikö zumbaaminen onnistu hyppimättäkin? Siis voihan ihan perusjumpassakin monet liikkeet korvata hypyttömällä versiolla.
 

Yhteistyössä