Maaliskuun muruset 2011 *elokuussa*

Eli jokohan uskaltaisin tännekin joukkoon ilmoittautua... Kolmosta täällä odotellaan, laskettu aika kuukautisten mukaan 25.3. ja synnytyssairaala tulee olemaan MKS. Esikoinen täyttää syyskuussa 9 ja kuopus on 6-vuotias. Itse olen 35-vuotias ja mies pari vuotta vanhempi. Tämä masussa kasvava öttiäinen tulee suurimmalla varmuudella olemaan meidän viimeisemme, siksipä sitä iltatähdeksi kutsunkin. :)

Raskaus lähti käyntiin ehkä turhankin helposti, sillä kahdesti oltiin ilman ehkäisyä ja niistäkin toinen kerta oli ihan väärään aikaan. Ajattelinkin, ettei se varmasti vielä tärpännyt, kun ei tuon aktiivisemmin yritetty, mutta iloinen yllätys tulikin sitten raskaustestiä tutkaillessa! :)

Raskausoireita on ollut tässä pitkin matkaa eli etovaa oloa, alavatsakipuja, ärtymystä, turvotusta ja väsymystä. Mutta silti on jotenkin ihan hirmuinen pelko, että pysyyköhän tämä pikkuinen matkassa mukana, mutta niin näyttää tällä palstailijoilla monella muullakin olevan. :hug: meille kaikille! Menisipä nämä kriittisimmät vaiheet nyt nopeasti. Itsellä ollut yksi keskenmeno raskausviikolla 6 ennen noita onnistuneita raskauksia.

Ja lisäksi tämä raskausaika kyllä jännittää sikälikin, että edellisessä raskaudessa minulla oli suunnilleen kaikki vaivat mitä olla voi raskausdiabeteksesta korkeaan verenpaineeseen ja ennenaikaisiin supisteluihin. Sairaalassakin jouduin olemaan moneen otteeseen, kun ensin jo viikolla 25 alkoi supistella ja paikat aueta, mutta siitä selvittiin onneksi sairaalalevolla. Mutta sen jälkeen vaivasi korkea verenpaine, mikä vei minut jälleen sairaalaan on-off eli suunnilleen viikko sairaalassa ja sitten taas viikko kotona ja jälleen kontrollikäynnin päätteeksi osastolle. Se oli hankalaa aikaa, kun reilu 2-vuotias esikoinenkin olisi tarvinnut äitiä ja kotonakin olisi pitänyt pysytellä mahdollisimman paljon vaakatasossa. Joten toivon todella, että tämä raskaus menisi helpommin! Onneksi nuo lapset alkaa jo olla isoja ja omatoimisia monessa asiassa. Lapsille ei olla vielä kerrottu ja ajateltiin kertoakin vasta sitten np-ultran jälkeen, kun on toivottavasti kuvakin uudesta tulokkaasta.

Neuvola-ajan sain vasta kymmenennelle raskausviikolle eli 23.8. - siis vielä kolme viikkoa siihenkin... Ultraan ei olla tässä vaiheessa menossa, kun sitten se np-ultrahan tulee aika pian tuon neuvolakäynnin jälkeen.

Blanco ja iltatähti 6+3

Heippa tytöt!

ihanan paljon tekstiä tullut tänne palstalle!!

Kaksois- ja sisarusrattaat
Katselin juuri niitä, ajattelimme ne ostaa kun esikoinen vasta hieman yli 2v kun toinen syntyy. Suosikkeja tällä hetkellä löytyy Brio Douple Wave, Oralin ja Emmaljungan saman tyyliset kuin nuo Brion. Huuto.netistä katsoin että aika hyvin voisi saada vanhanakin, mutta ehkä maksan muutaman satasen jotta saan ihan uudet ja takuut voimassa. Saa haluamansa värisetkin, haluisin täysin mustat.

Oireet
Täällä oireillaan etovan olon kanssa. Esikoisesta ei ole ollut mitään oireita. Puhuin äitini kanssa ja hän sanoi että kun odotti veljeäni ei oksentanut mutta tyttöä odottaessa oksenteli. Voisiko siis viitata tyttöön tämä olotila. Noh ihan sama kunhan on terve!!

Varhaisultra
Täällä kävin ultrassa 6+6 ja nyt tänään vielä 7+5. Kaikki hyvin ja kasvua on tapahtunut niin kuin pitääkin. Aikaisempi km oli 6+2 joten nyt alan jo hieman olemaan rauhallisempi. Seuraava ultra vasta np-ultra kunnalta joka kuitenkin tehdään onneksi yksityisellä heidän piikkiinsä.

Ihanaa odotusaikaa kaikille! Nyt nautitaan ja murehditaan vasta jos on jotain murehdittavaa!

A 7+5 (syke +, mitta yli 13mm)

Ipanapiinalle :hug: ja paljon tsemppiä! Toivottavasti tulet pian kertomaan hyviä kuulumisia.

Täällä aletaan kanssa varailemaan sitä varhaisultraa. Täytyy vähän tutkailla ensin mistä kannattaisi varailla. Saa suositella Pirkanmaalta hyvää ja edullista paikkaa! :)

Iidapiida ja Murunen rv 5+5

Aluksi tsempit ipanapiinalle!!!!!

JA muru tuli mukaan neuvolaan, puolentoista tunnin sessio olikin monen vuoden takaisten kokemusten unohduttua, erittäin hyödyllinen... Paljon kaikkea infoa tuli, Neuvolakortti teki asiasta niin paljon todellisemman,oon sitä jo hypistelly moneen otteeseen :p Lisäks saatiin vau`kirjan odotus-opas jossa toinen osio äitiä varten ja mikä hienointa,toinen osa isää varten! Tuleva isä oli selvästi otettu että myös häntä on ajateltu :heart: Ja tottahan se on että helposti isät jää ulkopuolelle, kun äidissä tapahtuu kaikki suuret muutokset ja tuntemukset. Tämä päivä on alku jollekkin uudelle ja ihmeelliselle matkalle yhdessä =)

Hempparit ja verenpaineet kaikki oikein´hyvät, ei siitä murhetta. Ruokavalioo tietenkin painotettiin, ja varsinkin kalsiumin saantia, mutta nekin on kunnossa.

Mulla on ihana mies, kyl niin hän hoivaili ja kiinnostuneena luki kaikkea mitä lappuja saatiin, ja kun kotiin päästiin ja sanoin että mahtoiks aika käydä pitkäksi, kun niin paljon oli asiaa vaan mun tilanteesta.. Hän oli ehdottomasti sitä mieltä, että hän ei olis jääny pois mistään hinnasta, että hyödyllinen ja tärkeää oli olla mukana :)

eka ultraon siis 23.päivä, ja lääkäri joka mulle sattuu, tekee sen kuulema yleensä aina varsan päältä. Ja mikä onni, täällä neuvola-lääkärit ovat NAISIA!!!! Kyllä miehilläkin on jouduttu käymään,mutta mun kokemukset on niin etovia, on kuin jollekkin keinosiementäjälle olis ollu menossa kerrankin kun poikaa odotin :LOL: Ja nyt todella olen siis oikean lehmän keinosiementäjän nähnyt, jolla ei todellakaan ole mitenkään lempeät otteet.....

Sitä sitten jäädään odottelemaan, että löytyykö tulokkaalta kaikki raajat varpaineen ja sormineen :heart:

koti-dobbleristaen sitä aio minäkään hankkia... turhaan vouhottaa koko ajan kuuluuko vai ei. Kyllä luonto huolehtii, ja mies sanoi kanssa että jos tämä ei onnistu niin kokeillaan uudestaan :) Toki ymmärrän heitä joita kovasti huolettaa vauvan vointi, mutta samaa mieltä olen, että jos ei niitä osaa itse kunnolla kuunnella, niin sitten ei äänet kuulu, ja alkaa itse huolestumaan... kierre on valmis, eikä mielenrauhaa ole... Yrittäkää vain ajatella asioita, jotka ovat olleet tähän mennessä niitä ilon aiheita, ja että mitä vähemmän stressaa, sen parempi olo vaavilla on :hug: Ja itse oon päättänyt etten mitään kokemuksia ala lukea keskenmenoista tms, epäonnistumisista saati down-asioista. Riski tapahtua jotain negatiivista on kaikilla, mutta olen aina yrittänyt taistella päivän kerrallaan. Etukäteen on turha murehtia asioista mille et itse mahda juuri nyt mitään.... :heart:

voimia kaikille odottajilleja varsinkin meille yökkäileville :hug:

Flower again ja 8 plus viis neuvolatätin mukaan , ja laskettu aika hänen laskujensa mukaan 9.3...ota näistä nyt selvää :LOL:

Hei kaikille! Koko viikonlopun aikana en ole tännekään päässyt, kun oltiin reissussa. Ja tekstiä oli tullut vain vaivaiset 4 sivua. :D :LOL: No niitä tässä kahlaillut ja yrittänyt päähän hakata.

Mutta siis neuvolasta: Yritän kuumeisesti varata aikaa, ihan älyttömän vaikeeta päästä läpi meidän terveyskeskukseen. Ja uudelleensynnyttäjille ei Helsingissä ole ekaa neuvolalääkäriä ollenkaan, mutta olen ajatellut pyytää kuitenkin päästä hänen juttusilleen.. Mieluummin ottaisin mieslääkärin, laajan kokemukseni mukaan he ovat ystävällisempiä, varovaisempia ja pehmytkätisempiä eli heidän tutkimuksissaan ei tarvitse pelätä, että tutkimus sattuu. (ja siis kyseessä mun kokemus sekä omista tutkimuksista että avustajana toimimisesta niin ja mun mielipide :) )

Oireista: Nyt viikonlopun aikana selkäkivut on ollut aivan hirveitä. Eli asentoa pitää tarkkailla koko ajan ja pitää muistaa venytellä ja mies saa hieroakin säännöllisesti. Kaikki ristiselän nikamat ilmeisesti löystyneet kertarysäyksellä. :) Pahoinvointi on vähän hellittänyt, silti kun se tulee, se on kamalaa ja ehkä jopa pahempaa kuin aiemmin.

Ja peloista: Noiden selkäkipujen ja siitä seuraavien alavatsakipujen kanssa pelottaa hirmuisesti, että kaikki ei ole hyvin. Onneksi suurimman osan ajasta en muista ajatella, että mitä jos asiat onkin huonosti. :) Raskausdementia on ihana asia. :LOL:

Tänään ajattelin sen bolan tilata, en ole ehtinyt tähän mennessä. Ja tarvikkeista: Meidän on tarkoitus kyllä ostaa pikku hiljaa alennusmyynneistä kaikki tarpeellinen, kun mitään ei ole ennakkoon olemassa. Paitsi sänky. :) Ja alennusmyynneistä ostamalla säästää pitkän pennin! Ja joulun jälkeenhän tuleekin hyvät alet, joista voi hamstrata enemmänkin, raskauskin on silloin jo pidemmällä ja paremmalla mielellä voi ostella. :)

Mulla on kyllä myös ihana IHANA mies, josta voin hehkuttaa vaikka kaksi viikkoa putkeen. Useimmiten en enää kylläkään muista, kun ollaan kuitenkin oltu yhdessä 6 vuotta ja naimisissakin 2.. Mutta ihana on joka tapauksessa. :)

Onnea matkaan kaikille ultraan tai neuvolaan tms meneville!

pihpuu & masukki 8+1

Kaikille päiviä!

Olo on niin huono, että ette arvaakkaan :x Oksensin aivan koko yön, nukkusin ehkä 2h ja nyt olo on todella surkea, väsyttää ja v*tuttaa. Lapset lähti isukin kanssa kauppaan, itse en kyennyt lähteä mukaan.
MIEHEN kanssa ollaan oltu naimisissä 5.vuotta tuli heinäkuussa täyteen ja seurustelu ollaan aloitettu 10.vuotta sitten:D Ja rakastan yhä valtavasti häntä!!!
Tänääkin pitäis lähteä kattomaan kummipoikaa :heart: , ikää vasta 2kk. Kummipojan äiti on hyvä ystäväni, jolle voisi kyllä kertoa jo tänään omasta raskaudesta, katsoo sitä sitten.
Mutta vointeja :hug:

Katsu ja PoTy 9+2?

Hyviä ja huonoja uutisia...

Kiitos tsempistä kaikille :heart:

Ultrassa oli siis hyviä ja huonoja uutisia. Hyvää oli se, että kohdussa kellii edelleen pieni Ihme, pää-perämitta oli 19mm, vastaten viikkoa 8+3. Sydän sykki tasaisesti, mikä kuulemma on hyvä juttu, koska keskenmenon uhatessa syke hiipuu. Pienet käsien ja jalkojen alut siellä oli jo =)
Huonompi homma oli sitten se, että ihan siinä Ihmeen vieressä, kalvopussien rajalla on hematooma :( Se siellä siis vuotelee, oli aika pieni 3x24mm. Sanoi, että raskauden jatkuminen näyttää ihan hyvältä, mutta aina olis parempi kun ei olisi tuollaisia hematoomia ja vuotoja. Sanoi, että ainakin nyt on lapsi hengissä, ja toivotaan parasta. Että on siis kuitenkin keskenmenoriski. Positiivista ilmeisesti oli tällä kertaa se, että hematooma onkin kalvojen puolella, ei istukan alla, niin kuin viimeksi. Se kun on riski istukan irtoamiselle.

Mä en kestä näitä mun raskauksia, jokaisessa on saanut pelätä =( Ja nuo aiemmathan on hoidoilla, ja nyt tässä luomuraskaudessakin on sitten tällasta. Nyt pitäs vaan välttää kaikkea fyysistä, ja ottaa rauhallisesti. Käytännössä tiedän kuitenkin, että se "tulvavuodon" vaara on melkoinen. Eli mitäs tässä. Älä nosta lasta keinuun. Älä nosta lasta syliin. Älä siivoa. Älä käy kaupassa. Älä tee pihahommia. Makaa, lepää ja ota rennosti. :'(

Musta tuntuu, että olen kuin vieras omassa muuttuvassa kropassani, ja mitenkään päin ei ole hyvä olla. Vaikka tuli niitä hyviä uutisiakin, niin jotenkin jäi sen lekurin sanat kummittelemaan... toivotaan parasta. Mieli on ihan turta. Mä toivoin, että tämä olisi se nautittava ihana raskaus. Huoh. Kaikkea sitä kanssa.

Ipanapiina ja Ihme 8+0

Voi että, ipanapiina. :hug: Hieno juttu kuitenkin että pieni on kunnossa, nyt vaan otat rauhallisesti ja koitat olla stressaamatta. Helpommin sanottu kuin tehty, tiedän. Kovasti voimia sinulle ja ja peukut pystyssä pikkuiselle!

Ipanapiina
Ensimmäiseksi onnittelut ihanista ultrakuulumisista! Tuo keskenmenoriskin lisä on kyllä oma riesansa, ainakin nyt tiedetään mistä vuodot johtuvat!! Uskon että pelko on aina vuodon aikana kova, mutta onneksi vuodot eivät nyt ainakaan ole johtuneet pikkuisessanne!!
Jaksamisia odotukseen ja vuotoihin, itse esikoisesta rv 25 asti vuotaneena osaan hyvin kuvitella miten ikävää tuo on! Täällä ainakin uskotaan että saat maaliskuussa pienokaisenne syliin!!

A 7+5

BLANCO tervetuloa asukkeinesi =)

katsuAmsku oon niin mukana sun huonossa olossa, tsemppii !!!!!! ite en vielkään ole yrjönny tosin ei kaukana ole ollukaan.. voimia voimia ja voimia... :hug:

ipanapiina voimia sullekin roppakaupalla!!!! ite en ole vastaavaa hematoomaa kokenut, uskon että masentaa...
:hug: Nyt kaikki tsemppi päälle että vauva pysyy matkassa mukana!!! onnea että oli kaikki hänellä ok!!!!! Nyt vaan otat rennosti, että ei tule ongelmia vastaan... lepoa vaan ja voi toisen lapsen ottaa viereen vaikka ei kanniskella voikaan, leikkipuistot ym keinuttelut... älä ota painetta, kyllä se siitä... Kysys vaikka mannerheimin lastensuojeluliitosta tai jostain joku hoitaja poikkeemaan kotona, mulla eräs tuttu laittoi oman lapsensa virike-päiväkotiin kun toisen odotus ei menny ihan niin kuten piti. Muuta en osaa sanoa kun että voimia kovasti ja :hug: toivon että huoli on turhaa ja että kaikki menee hyvin loppuun saakka :heart:

Tervetuloa uusille! :heart:

Ipanapiina uskon kyllä, että mielesi on apea hematooman johdosta. :hug: Onneksi kuitenkin vauvalla on kaikki hyvin kohdussa! Ehkä se auttaa edes vähän, että tietää mistä mahdolliset vuodot johtuvat. Onko mahdollista, että tilanne voisi korjaantua raskauden edetessä? Jaksuja!

(.) Olo on edelleen melko lailla oireeton, mutta ei näemmä syytä huoleen: ultrassa käyty tänään (neuvolalääkärillä) ja villisti potkiva ja heiluva ihmisen taimihan siellä oli, sykekin löytyi! :heart: Vauva näytti siinä ruudulla todella isolle, mutta lääkäri huomauttikin, että ihan pienen pieni hän vielä on. Kysyin voiko ottaa mittoja ja tarkentaa viikkoja, mutta ei heidän laitteillaan kuulemma pysty. Menkkojen mukaan olisi jo 10+2, joten kutsu NT-ultraan tullee ihan näillä hetkillä. Siellä sitten saa viikot tarkennettua. Lasken itse sen mukaan, että hedelmöittyminen olisi tapahtunut 30.6., eli viikkoja sen mukaan 6+5. Mitähän kaikkea ultrassa pitäisi sen ikäiseltä erottaa? Varhaisultrassa käyneet voisivat valottaa - nyt näkyi kädet ja jalat ihan selvästi ja lääkärin mukaan joku aivojen lohkojuttu tmv.

:heart:

Kiitos ihanat, oikeesti ihanaa, kun joku jaksaa lohduttaa.

Sinänsä mulle on tuttua, että raskauden aikana vuotaa. Mulla tuosta kuopuksesta oli siis vuotoja oikeestaan viikot 6-13, melkein joka päivä tuli jotain. Tasan 11+0 tuli oikea iso tulva :( Silloin oli istukka kohdunsuun päällä, ja siinä istukan ja kohdunsuun välissä oli tosi iso hematooma. Lakkasi vuotamasta siinä viikon 13 lopulla. Kaikki meni kuitenkin hyvin lopppuun saakka. Siinä raskaudessa kelasin kyllä kaikki mahdolliset kauhuskenariot kohtukuolemasta omaan kuolemaan, istukan irtoamisen kautta. Nyt on sillä lailla parempi mieli, ettei se hematooma ole niin iso, eikä istukan kohdalla. Mutta se miksi masennuin, on tämä ainainen pelkääminen. Mulla ei ole yhtään raskautta ollut, että olisi voinut rennosti ottaa ja nauttia. Tämä saa tosiaan olla viimeinen raskaus, jos loppuun asti menee. Ei pää kestä enempää.
Mies on onneksi ottanut paljon vastuuta nyt täällä kotona, ja lasten mummokin lupasi tulla meille avuksi. Isommat nyt on jo sen 6, joten heidän puolesta ei ole niin paha mieli. Mutta tuo 3-vuotias kaipaisi vielä kovasti sitä äidin hoitoa. No, onneksi voi pötkötellä vierekkäin ja istuksia kainaloittain. Ehkä se tästä, päivä kerrallaan. Eniten pelkään, etten osaa kiintyä tähän vauvaan, vaan pelkään liikaa menettämistä.

Kamilya:
Kyllä sulla tarttee vähintään sen 10+ olla, jos kerran se pieni siellä jo potki ja heilui =) Ne liikeet alkaa tulla vasta muistaakseni 9+. Ja mullahan oli tänään se 8+0, ja ei kyllä vielä liikkunut pätkän vertaa. Toinen esikoista taisi ekan kerran heilutella kättään suurin piirtein 8-9 viikolla, en nyt löytänyt kaksosten odotuksesta neuvolakorttia, mutta niillä main se oli. Muistan kun lääkärikin ihan innoisaan huudahti, että katsokaa, toinen jo vähän liikkuu. Ja jos näkyi kädet ja jalat ja muitakin rakenteita, niin on se tosiaan pitemmällä kuin 6+5. Onnea ihanista ultranäkymistä ! =)

Ipsku

Ipanapiina sitä mä vähän itsekin mietin, kun on tässä mennyt loppupäivä lähinnä netissä surffaillessa... Itsekin ihan hämmästyin, kun näin vauvan siinä ruudulla ja näytti ihan "valmiille".

Olen kyllä ollut alkuraskauden aivan onnellisen tietämätön raskaudesta! Ja nyt sitten perään uusi huolenaihe.... Mä ehdin ehkä sellaisen viikon syödä teroluteja kuukautisten siirtoa varten, kun olimme siellä lomamatkalla - jossa siis olen kuvitellut vauvan saaneen alkunsa. Voi ei, toivottavasti niistä ei ole koitunut vauvalle haittaa! Ei tullut tosiaan edes mieleen tehdä raskaustestiä ennen niiden aloitusta, koska ei ollut mitään tuntemuksia eikä mielestäni ollut raskauden mahdollisuutta... Tulipa todettua, että kondomi ei näemmä ole maailman luotettavin ehkäisykeino... :LOL: No, mulla on nyt jotenkin sellainen ihan levollinen olo, että vauvalla on kaikki kunnossa. Eikö se kuitenkin ole melko yleistäkin, että äiti ei aluksi tiedä olevansa raskaana ja saattaa käyttää sitten vaikka mitä aineita?

Ja sorry, kun tuli täysin omanapainen kirjoitus :ashamed:

Josko nyt tekstiä tulis ja säilyis:)

Oireita
Olen voinut todella paljon paremmin, loistohomma, koska olen hyvin liikkuvainen ihminen ja pidän paljon hölkkälenkeistä:)
Maha vain hieman ''pömpöttää'', mutta ei se haittaa:)

Tarvikkeita
Eli ei ole vielä mitään hankittuna, hankitaan ne tosiaan ehkäpä vasta helmikuussa, toki kaikkea krääsää tulee hamuttua ennemmin :heart:

Ultra
Oli viime viikolla. Itkin aivan hirveästi, koska ette arvaa kuinka onnellinen olin, kärsinyt lapsettomuudesta ja oman pojan kuolemasta. Onneksi mies oli mukana tukemassa.
Mulla on 1-3 ultraa poikeukksellisesti enemmän, koska olen ''tarkkailuvalvonnassa'', jolla voitaisiin ennakoida, jos tulee jotain. Niin tapahtui tytönkin raskaudessa, kävin 5 kertaa ultrassa ja muutenkin käyntejä oli enemmän.

Miehistä ollaan höpötelty
Oman miehen kanssa ollaan oltu naimisissa 10.v, ja seurustelu aloitettiin 15.vuotta sitten :heart: . Muutenkin hän on hyvin huolehtiva ja ihana mies :heart:, no en halua kehuskella:D

Miehen vanhemmilla
Oltiin eilen, ja molemmille tuli kyyneleet silmiin, kun kuulivat tulevasta pienokaisesta :heart:
Miehellä on vain yksi sisko, joka ei voi saada siis lapsia:(, joten heillä on nyt yksi lapsenlapsi, meijän tyttö ja olisi ihanaa saada heillekkin toinen lapsenlapsi. Olemme anopin kanssa todella läheisiä ja he tukevat paljon, kuten omatkin vanhemmat:)

EveliinaQ ja Hippu 9+5, 2pv POKS 10+0 :heart:

Onnea kaikille hyvistä kuulumisista! :heart:
Miten onko teistä kukaan muu jo huomannut ihan vahingossa pohtivansa nimeä
tulevalle pienokaiselle? :wave: Minä olen :ashamed: vaikka näin älyvähän viikkoja.
Itseasiassa meillä on melkein satavarmaksi jopa päätetty nimi pojalle. :heart:

MrsBree ja Lahja 6+1

Tämäkin ilmottautuu mukaan!
Laskettuaika joskus maaliskuussa, ultra on 9pv, jolloin tarkempi aika selvinnee.
Raskausaika on mennyt suhteellisen kevyesti, ei pahoinvointia tai muita oireita, mieletön ruokahalu vaan "vaivana" :D
Vaikka viikkoja onkin vasta näin vähän , olen jo tohinassa ommellut muutamia kestoja nb ja s koossa. ompahan sitten kun tarvitsee :D
Paremmalla ajalla lisää..

Töistä selvitty kotiin. Oli tullut paljon tekstiä päivän aikana.
Kotona odotti kirje kättäriltä. 30.8 on ensimmäinen ultra ja onneksi toi avokki on luvannut että tulee mukaan. Jos kaikki ei olekkaan hyvin niin en halua yksin siellä itkeä. Töissä kerroin tänään meidän opettajille (olen lastenhoitaja) jotta osaavat varautua siihen että mun hormoonit voivat vähän heitellä ja myös pomolle kerroin että osaa varautua jos en pääse pahoinvoinnin takia töihin. Aamu oli oikein ihanaa, ei yhtään huono olo. Mutta nyt iltapäivällä oli sitten ihan kamala olo.

Mun ulkomaalaisen miehen on mun kaverit hyväksyneet ja suvussa on ollut ennenkin ulkomaalaisia vävyjä. Isän mielestä välimeren miehet ovat parhaimpia työntekijöitä ja koskaan ei ollut heidän kanssaan pulassa. Suomalaisten kanssa kyllä kun ajoivat la aamuna vielä kännissä autoa.

Ipanapiina toivottavasti kaikki menee hyvin ja se hematooma ei haittaisi raskautta.
Voikohan semmoinen kadota?

Meillä on nimiehdotuksia jo sekä tytölle ja pojalle. Suomalainen nimi ja toinen nimi on arabi nimi. Sain itse päättää ja avokki hyväksyi tämän, koska uskon että asumme lähes aina suomessa. Mutta vasta sitten kun lapsi syntyy niin sitten päätämme että mikä on sitten se nimi.

Silvia + Vilianna 7+5

Täälläkin nimet mietittynä, sekä tytölle, että pojalle. Tässä maailman hitaimmassa alkuraskaudessa kun ehtii miettiä kaikenlaista. :LOL: Eihän sitä tietysti tiedä jos tässä matkan varrella tulee vielä kivempia nimiä mieleen tai jos vauva ei näytäkään yhtään siltä mitä ollaan ajateltu, mutta ainakin toistaiseksi on nimet valmiina. :heart:

Iidapiida ja Murunen rv 5+5

Sssalla: Mä otin tänään bolan käyttöön... Selitys miehelle oli, että nyt kukaan ei luule mun olevan läski vaan tajuaa raskauden :LOL: :LOL: :LOL: Koska siis täälläkin näkyy mahakumpu ihan selkeästi aamusta saakka! No illalla sitten ollaan kyllä jo kuudennella kuulla kun maha turpoaa kaikesta mitä syö ja juo :whistle:

Minä vaan merkkailemaan tulin *merks*

Täällä koko päivä oksennettu ja voitu pahoin. Mun vanhemmat haki lapsetkin päiväksi hoitoon kun en oksentamiselta pystynyt edes ruokaa pienille laittamaan!

Mikä tähän voisi auttaa???? rannekkeista ei ainakaan näytä olevan mitään hyötyä! |O :x :(

Liro ja papu 6+1

Yhteistyössä