Maaliskuiset 2023

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Saako liittyä matkaan? 🤗

Kuukautisista laskettuna ja oikean keskimääräisen kierron mukaan la olisi 28.3.2023, mutta nyt näyttää vähän siltä, että ovulaatio oli tässä kierrossa myöhempään, joten siitä laskettuna la olisi 1. tai 2.4., riippuen kumman päivän ovulaatioksi laskee. 🙈 Sain haamuviivan eilen, kp 26/23-26 ja tänään aamuyöstä digillä tuloksen "Raskaana 1-2 viikkoa". ❤

Ajattelin, että kulkisin nyt maaliskuisissa ja huhtikuisissa kunnes ultrassa selviäisi varmempi la ajankohta. Jos se teille siis vain sopii, että pyörin molemmissa? 🤗

Jos hieman meistä kertoisin, niin meitä on tällä hetkellä siis minä 33 v. ja mies 31 v., sekä meidän kolme ihanaa lasta (t. -15, t. -16 & p. -19). Ollaan ihan vasta saatu oma talo valmiiksi ja nyt tässä hetken ehditty jo asustella. Neljännestä lapsesta ollaan puhuttu jo pitkään, mutta vihdoin nyt huhtikuussa aloitettiin ihan "yrittäminen", kun ennen menty varmoilla päivillä ja keskeytetyllä. 🤗 Plussa siis nyt saatu ja toki tässä vielä ollaan heikoilla jäillä, mutta toivotaan parasta, että raskaus jatkuu loppuun asti. ❤

Varasin jo varhaisultran elokuulle, tuntuu hirmu kaukaiselta tuokin ajankohta. 😅 Neuvolaan varaan ajan vasta, kunhan digiin saan 3+. 😊

Nyt on mama vitskut kuitenkin aloitettu jo ja päivä kerrallaan mennään.
 
Miten muuten, olisiko ollut kiinnostusta, jos oltaisiin otettu viikot mukaan tohon la listaan ? Silloin voisi joka päivä päivittää tota listaa (esim. huomenna mulla olisi 4+5) niin la lista ei "hukkuisi"?
Hyvä idea @Hopeanopea , pysyy paremmin kärryillä kaikista kirjoittajista 😊

Onnea plussasta @Maicy ! 🥰

Täällä on ollut hyvä päivä tänään, jotenkin luottavainen ja rauhallinen olo. Tein toisen testin miehelle todistusaineistoksi, ja viiva oli jopa kontrolliviivaa tummempi 😍 En ole heittänyt tikkuja pois, vaan tuijottelen niitä silloin tällöin onnellisesti... (En mä oo yhtään pakkomielteinen, vannon.) Pahoinvointi on aaltoillut ja ollut välillä todella voimakasta, oksentaminen ei ole ollut ihan hirveän kaukana tänään 😅 Väsyttää myös aika voimakkaasti, tosin alle viiden tunnin yöunilla voi olla osuutta siihen... Toivon huonon olon olevan lupaava merkki! Onko muilla ollut hyvä päivä? 😊
 
  • Rakkaus
Reactions: vehka
Hyvä idea @Hopeanopea , pysyy paremmin kärryillä kaikista kirjoittajista

Onnea plussasta @Maicy !

Täällä on ollut hyvä päivä tänään, jotenkin luottavainen ja rauhallinen olo. Tein toisen testin miehelle todistusaineistoksi, ja viiva oli jopa kontrolliviivaa tummempi En ole heittänyt tikkuja pois, vaan tuijottelen niitä silloin tällöin onnellisesti... (En mä oo yhtään pakkomielteinen, vannon.) Pahoinvointi on aaltoillut ja ollut välillä todella voimakasta, oksentaminen ei ole ollut ihan hirveän kaukana tänään Väsyttää myös aika voimakkaasti, tosin alle viiden tunnin yöunilla voi olla osuutta siihen... Toivon huonon olon olevan lupaava merkki! Onko muilla ollut hyvä päivä?
Pakko myöntää, että on mullakin kaapissa vielä positiiviset testit.. Mies siivosi kylppäriä viikonloppuna ja kävin varmistamassa, että hän ei heitä niitä pois 😅

On ollut ihan hyvä päivä. Tuntuu, että nälkä olis useemmin ja ihan pientä pahoinvointia on ollut. Saas nähdä tuleeko jossain vaiheessa enemmän oireita ja millaisia.
 
  • Tykkää
Reactions: salkoruusu
Hyvä idea @Hopeanopea , pysyy paremmin kärryillä kaikista kirjoittajista 😊

Onnea plussasta @Maicy ! 🥰

Täällä on ollut hyvä päivä tänään, jotenkin luottavainen ja rauhallinen olo. Tein toisen testin miehelle todistusaineistoksi, ja viiva oli jopa kontrolliviivaa tummempi 😍 En ole heittänyt tikkuja pois, vaan tuijottelen niitä silloin tällöin onnellisesti... (En mä oo yhtään pakkomielteinen, vannon.) Pahoinvointi on aaltoillut ja ollut välillä todella voimakasta, oksentaminen ei ole ollut ihan hirveän kaukana tänään 😅 Väsyttää myös aika voimakkaasti, tosin alle viiden tunnin yöunilla voi olla osuutta siihen... Toivon huonon olon olevan lupaava merkki! Onko muilla ollut hyvä päivä? 😊
Mun oli pakko heittää ne pois koska se testien tuijotus vielä viikko niiden tekemisestä oli jatkuvaa.. vähän neuroottista..😅🤣
Peloista vielä, ne heijastuu lähinnä semmosena etten antanut neuvolan varata ekaa neuvola-aikaa ennen varhaisultraa vaan vasta sen jälkeen ja silloinkin mahdollisimman myöhään. Jotenkin ajatus siitä että kävisin siellä ja tulikin tuulimuna diagnoosi vaikka, ois täysin kestämätön.
Koitan teidän positiivisuudesta vähä imeä itteeni kyllä. 😍
Ihan hyvä päivä, parempi jopa väsymyksen kanssa vaikka semmonen närästyksen alku on koko ajan lähellä.😅
Ja viikot on hyvä idea kyllä, varsinkin jos on innokkaita päivittelijöitä, mää en tykkää tästä kaksplussasta puhelimella yhtään 😅
 
  • Rakkaus
Reactions: salkoruusu
Tervetuloa @Maicy ❤

@salkoruusu aivan! Näin nopeasti unohdan lukemani aina 🤦🏼‍♀️😄
Onko siellä yhdistelmäseulontaa? Vai pelkkä ultra? Anteeksi utelu!

Viikot voi kyllä lisätä listaan mutta en voi luvata päivittäväni 😄 toki kun pelkkä la lista on valmis niin sen voisi lisätä johonkin ensimmäisen sivun viestiin? 😄😊

Testit on juu tallella ja tulee vieläkin niitä ihasteltua/katseltua puhelimelta 😅

Minuu vähän jänskättää kun neuvola on 1.8 ja ultra seuraavana päivänä.. 😕 Yritin katsella josko täällä suunnalla olisi aikaisempia aikoja ultraan mut ei.. Lomat pyörii. Ei auta kun odottaa.

Väsymys alkaa vaivata todella paljon nyt, nuorimmaisen kanssa nukun kahdet pitkät päikkärit ja silti oon väsy koko ajan 🥱
 
@Oliivi3 Ei se haittaa, meitä on niin monta ettei kaikki yksityiskohdat millään pysy mielessä 😆 Eikä haittaa utelu! Tuo eka tutkimus on joo tosiaan yhdistelmäseulonta verikokeineen, tosin varmaan sitä voisi osallistua pelkkään ultraankin halutessaan, kun kaikki seulonta on vapaaehtoista? Itse tosin ajattelin pyytää kaikki tarjottavat tutkimukset. Seuraava ultra onkin sitten vasta rv 18-20 minne on todellakin iäisyys 😵 Tehdäänkö Suomen neuvoloissa samat tutkimukset samalla aikataululla?
 
  • Tykkää
Reactions: Oliivi3
Tervetuloa Murmeliina ❤

@salkoruusu Joo kuulostaisi samoilta kyllä 😊

Mulla eka neuvola jo tosissaan 1.8 mikä tuntuu tosi aikaiselta (ja turhalta.. paperien täyttelyä vain mutta onhan ne lähetteet tutkimuksiin saatava).

Huomenna tulee jo 3 viikkoa plussasta ja vieläkin tässä raskaana ollaan 😭❤ jännä näitä oireita seurata... tissikipu ja turvotus katosi kokonaan kuten edellisessäkin raskaudessa, mutta tää kuvotus pitkin päivää, väsymys ja hiustenlähtö on täysin erilaisia kun viimeksi.. Ja jos tarkkaan mietin niin esikoisesta oli täsmälleen samat, joten olisiko odotettavissa eri sukupuolta kun nuorimmainen 😄 näitä on hauska pohtia. Ainiin ja alavatsalla on tuntemukset kasvaneet, jotenkin "tietoisempi" olo kasvavasta kohdusta 😊
 
❤ Laskettu aika ❤

• Mansikka_maanantai / 1.3. / 2. / HUS
• Ilopi / 4.3. / 1. / OYS
• Mimosa 80/ 5.3. /5. /SatKs
• Nomppis / 12.3. / 2. / TAYS
• Vehka / 15.3. ? / 3. / KYS
• kkehto / 15.3. / 1. / HUS
• Maaaam / 16.3. / 1. / OYS
• Salkoruusu / 16.3. / 1. / Ei Suomessa
• Oliivi3 / 18.3. / 4. / KYS
• eden89 / 22.3. / 3. / Soite
• Hopeanopea / 26.3.? / 1. / HUS
 
❤ Laskettu aika ❤

• Mansikka_maanantai / 1.3. / 2. / HUS
• Ilopi / 4.3. / 1. / OYS
• Mimosa 80/ 5.3. /5. /SatKs
• Nomppis / 12.3. / 2. / TAYS
• Vehka / 15.3. ? / 3. / KYS
• kkehto / 15.3. / 1. / HUS
• Maaaam / 16.3. / 1. / OYS
• Salkoruusu / 16.3. / 1. / Ei Suomessa
• Oliivi3 / 18.3. / 4. / KYS
• eden89 / 22.3. / 3. / Soite
• Hopeanopea / 26.3.? / 1. / HUS
• Maicy / 30.3.? / 4. / OYS
 
Tervetuloa Murmeliina 😍

Eilen aamulla oli tosi huono olo ja piti jo 5.30 aikoihin hakea jotain syötävää, onneksi helpotti sit kun söi kunnon aamupalan. 🤢 Tänään taas ollut ihan normi olo, aika paljon nähtävästi vaihtelee.

Itsellä huomenna 2 viikkoa plussasta ja ensi viikon lopulla varhaisultra. Jos tuleekin huonoja uutisia, niin onneksi siitä alkaa kesäloma, mutta toivotaan tietysti, että loman saa viettää hyvillä fiiliksillä. 😊
 
Mitä mieltä ootte fb ryhmästä turvallisimmille viikoille päästessä?
Tykkäsin kamalasti nuoremmab lapsen fb ryhmästä, mutta nyt en kyllä uskalla liittyä työpuolesta varsinkaan hyvin varhain, niin toivotaan että täälläkin keskustelu pysyisi aktiivisena.
Fb ryhmä vois olla kiva, mut tosiaan vasta sit kun ollaan turvallisimmilla viikoilla. Olis myös kiva, jos ryhmä pysyisi suht pienenä 😊
 
  • Tykkää
Reactions: vehka
Mä kannatan pienempää ryhmää!

Oli tosi kiva viime raskaudessa, kun sinne oli mukava jakaa ja ihmiset oikeasti kommentoi aktiivisesti toistensa raskauksia. Oli helppo pysyä perässä kaikkien etenemisestä.

Täällä vaihtunut taas uus viikko. Enää kuukausi nt-ultraan :) oon kyllä kans pohtinut, että kuuluisinko helmikuisiin vai mihin.. meillä kun 99% varmuudella ei tule yliaikaiseksi menemään (ellei käy ihme), vaan taistellaan enemmänkin ennenaikaisuutta vastaan. Toki mietin että kivempi olla porukassa jossa mennään samassa vauhdissa raskaudessa!
 
FB-ryhmä voisi olla kiva, tosin tykkään kyllä kirjoitella täälläkin, että sinänsä kaikki käy 😊 Varmaan vasta sitten tokalle kolmannekselle päästäessä uskaltaa huokaista vähän helpotuksesta ja luottaa siihen, että kaikki todennäköisesti (ehkä) menee hyvin ja pieni pysyy jo mukana! Sitä odotellessa!!

Täällä tänään 6+0, huomenna alkaakin sitten jo 7. viikko! Yöllä iski jostain syystä aika kova vatsakramppi. Onneksi sitä kesti vain jonkun viitisen minuuttia, mutta sen aikaa piti kyllä hengitellä ja pyöriä sängyssä. Kohdun ja alaselän aluetta jomottaa silloin tällöin edelleen, mutta onneksi jo tosi harvoin! Nämä ajoittaiset krampit alkoivat jo viikolla neljä eli ilmeisesti heti, kun raskaus alkoi (mitä en tosin silloin vielä tiennyt). Minkäänlaista tiputtelua tai muuta vuotoa ei onneksi ole kuitenkaan ollut ❤

Pahoinvointia on sen sijaan ihan riittävästi, tänäänkin on saanut nieleskellä kiitettävästi. Tuntuu myös, että sylkeä erittyy vähän enemmän kuin yleensä? Myös vatsan toiminnassa on eroja, mistä en nauti 😅 No, ehkäpä se keho tottuu hormoneihin pian ja suolikin rauhoittuu...

Mun tekisi muuten ihan hirveästi mieli ostaa vanhemmilleni sellaiset söpöt mummi- ja vaari-mukit. Kyseessä on heidän ensimmäinen lapsenlapsensa, ja he tulevat varmasti yllättymään todella kovasti, joten haluaisin kertoa jotenkin erityisellä tavalla. Tuntuu vähän aikaiselta, mutta kun en tosiaan itse asu Suomessa, niin tapaamismahdollisuuksia on melko harvoin. Seuraava kerta onkin luvassa jo n. 2 viikon päästä, kun taas sen jälkeen ei ole vielä suunniteltu mitään seuraavaa visiittiä - se saattaisi mennä jouluunkin. Joulu taas tuntuu aivan liian myöhäiseltä paljastusajankohdalta, ja sitä paitsi olemme niin läheisiä, että palan halusta päästä kertomaan! Onkohan 8-9 viikolla vielä turhan aikaista? Ja pitäisikö jättää tilpehööri ostamatta pettymyksen varalta... Vaikeaa! Mutta ne mukit on tajuttoman söpöt! 😁
 
FB-ryhmä voisi olla kiva, tosin tykkään kyllä kirjoitella täälläkin, että sinänsä kaikki käy Varmaan vasta sitten tokalle kolmannekselle päästäessä uskaltaa huokaista vähän helpotuksesta ja luottaa siihen, että kaikki todennäköisesti (ehkä) menee hyvin ja pieni pysyy jo mukana! Sitä odotellessa!!

Täällä tänään 6+0, huomenna alkaakin sitten jo 7. viikko! Yöllä iski jostain syystä aika kova vatsakramppi. Onneksi sitä kesti vain jonkun viitisen minuuttia, mutta sen aikaa piti kyllä hengitellä ja pyöriä sängyssä. Kohdun ja alaselän aluetta jomottaa silloin tällöin edelleen, mutta onneksi jo tosi harvoin! Nämä ajoittaiset krampit alkoivat jo viikolla neljä eli ilmeisesti heti, kun raskaus alkoi (mitä en tosin silloin vielä tiennyt). Minkäänlaista tiputtelua tai muuta vuotoa ei onneksi ole kuitenkaan ollut

Pahoinvointia on sen sijaan ihan riittävästi, tänäänkin on saanut nieleskellä kiitettävästi. Tuntuu myös, että sylkeä erittyy vähän enemmän kuin yleensä? Myös vatsan toiminnassa on eroja, mistä en nauti No, ehkäpä se keho tottuu hormoneihin pian ja suolikin rauhoittuu...

Mun tekisi muuten ihan hirveästi mieli ostaa vanhemmilleni sellaiset söpöt mummi- ja vaari-mukit. Kyseessä on heidän ensimmäinen lapsenlapsensa, ja he tulevat varmasti yllättymään todella kovasti, joten haluaisin kertoa jotenkin erityisellä tavalla. Tuntuu vähän aikaiselta, mutta kun en tosiaan itse asu Suomessa, niin tapaamismahdollisuuksia on melko harvoin. Seuraava kerta onkin luvassa jo n. 2 viikon päästä, kun taas sen jälkeen ei ole vielä suunniteltu mitään seuraavaa visiittiä - se saattaisi mennä jouluunkin. Joulu taas tuntuu aivan liian myöhäiseltä paljastusajankohdalta, ja sitä paitsi olemme niin läheisiä, että palan halusta päästä kertomaan! Onkohan 8-9 viikolla vielä turhan aikaista? Ja pitäisikö jättää tilpehööri ostamatta pettymyksen varalta... Vaikeaa! Mutta ne mukit on tajuttoman söpöt!
Jos ensi viikon varhaisultrassa on kaikki hyvin, niin aiotaan sit kertoa meidän vanhemmille. Oon silloin vkolla 8. Mielestäni ei siis oo liian aikaista 😊 Ei päästä heti mun vanhempien luokse, niin ajateltiin soittaa videopuhelu ja ottaa reaktioista näyttötallenne. En malta odottaa paria viikkoa, et nähtäis heidät 😂
 
Ihmeen rauhallisena on saanut ittensä pidettyä, vaan eilen iski kamalan pelko kohdunulkoisesta ym. Koska
kipu on aina oikealla puolella tuossa sivussa. Maanantaina on varhaisultra 😵💫
Olihan niitä kipuja toki toisenkin aikaan, vaan ne oli tasaisesti joka paikassa..😅
 
Heippa. Mäkin ehkä uskaltaudun jo seuraan 🙂 Elikkä meillä on jo ennestään esikoistyttönen ja jos kaikki menee hyvin niin maaliskuinen 2023 ❤ Positiivisen testin tein jo todella haaleana 5.7. ja vahvan 10.7.
Neuvola 1.8. ja la heidän laskureiden mukaan 14.3., mutta kun itse ovulaatiota lasken niin olisi 18.3.
Mutta joka tapauksessa viikkoja kasassa nyt ainakin 6+ 😁😁
Varhaisultraan yritän malttaa jättää välistä tällä kertaa ja toivoa vaan parasta.
 
vierailija
Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista 😍
Mä tykkäisin kans pienehköstä face ryhmästä, mutta mulla kans työkuviot vähän epäselvät joten mielelläni niiden takia pitäisin salassa vielä mahdollisimman kauan. Perheeltä ja ystäviltä salailu tuskin onnistuu, kun arvaavat tietenkin heti kun tajuavat että lopetin tupakoinnin taas. ..

Mulla ei mitään ihmeempiä oloja oo taaskaan, huomenna tosiaan 6+0. Toivon että pysyykin näin, esikoisen raskaus oli myös tosi helppo. Mutta nyt huomaan silti että oireettomuus "vaivaa" taas eli epäilen koko raskautta. Tekis mieli hakea vielä yks digi, josko siihen sais nyt sen 3+ 🙈

Murmeliina
 
  • Tykkää
Reactions: Sofi_

Yhteistyössä