Maaliskuiset 2023

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Ihania uutisia @Jenn-a! Ja tsemppiä teille, jotka joudutte vielä odottamaan uuteen ultraan ❤

Täällä nyt aika tasapaksu fiilis, jos näin voi sanoa. 😅 välillä pahoinvointia ja väsymystä, mut vaihtelee päivittäin. Onneksi kohta pääsee lomalle!
 
Kiitos kaikille ihanista tsemppiviesteistä ❤
Mulla on neuvola-aika varattu ensi viikolle, mutta nyt en tiedä mitä sen kanssa tekisin. Tuntuu jotenkin oudolta mennä sinne keskustelemaan raskaudesta, kun ei edes ole varmuutta koko vauvasta. Yrittäisinkö siirtää sen seuraavan ultran jälkeiseen aikaan vai menenkö vain kaikesta huolimatta?
 
  • Tykkää
Reactions: Hopeanopea
Kiitos kaikille ihanista tsemppiviesteistä ❤
Mulla on neuvola-aika varattu ensi viikolle, mutta nyt en tiedä mitä sen kanssa tekisin. Tuntuu jotenkin oudolta mennä sinne keskustelemaan raskaudesta, kun ei edes ole varmuutta koko vauvasta. Yrittäisinkö siirtää sen seuraavan ultran jälkeiseen aikaan vai menenkö vain kaikesta huolimatta?
Minä ehkä siirtäisin sitä hieman, jos se itsestä paremmalle tuntuisi.
Juttelin tänään oman th:n kanssa ja kysyi haluanko että varataan jo ensikäynti, koska viikkojen heitosta huolimatta hänestä eilinen kuulosti ihan hyvälle, mutta ymmärti kun sanoin että haluan käynnin vasta kun on konkreettinen todiste sykkeestä ja vauvasta.
Millä viikoilla olette plussanneet? Th ei osannut sanoa milloin ois normaali aika saada positiivinen tulos. Kun nyt uusilla viikoilla plussan olisin tehnyt 3+5 tai 3+6? Edellisessä raskaudessa plussasinyosi aikaisin mutta sekin oli pitkä kierto ja silloin olikin kaksoset joista toinen meni varhain kesken. 🤔
 
Täällä 7+2 menossa ja voi taivas tätä oloa 😅 esikoisesta voin ihan super hyvin, vähän väsytti kyllä mutta töissä jaksoin.
Nyt meinaa voimat loppua aivan totaalisesti töissä jo aamusta ja työhousutkin alkaa kiristää mitä en olis uskonut kun ylipainoa on melko reilusti ja viimeksi kuljin omissa vaatteissa tosi kauan.
 
Moi! Voisin varovasti liittyä mukaan tässä vaiheessa, rv 8+4 menossa. Talvella oli keskenmeno rv 12, huomattiin ultrassa ja tänään hyvin ahdistunein mielin menin samaan paikkaan varhaisultraan. Syke löytyi heti ja vasta nyt alkoi tuntua että oon raskaana 😊 Oireina on ollut turvotusta ja muutamina päivinä lievää pahoinvointia, mutta aika vähäoireista kyllä ollut. Huomenna olis neuvola.
 
Moi! Haluaisin liittyä seuraanne :giggle:Tein eilen selkeän plussan ja tänään vielä digitaalisen testin, näytti raskaana 2-3 vk. Meillä uusperhe. Lapset 10, 9 ja 15v. sekä yhteinen 3-vuotias. Eli kolmas lapsi minulle.:love:
Ehdottomasti olen kiinnostunut myös fb-ryhmästä.:)
Huomenna meinaan soittaa neuvolaan. LA näyttäisi olevan 28.3. Tänään 5+0.Laskin sen hedelmöitysajankohdan mukaan. Ovulaatio oli mulla melkein viikon etuajassa kuin mitä normaalisti. Katsotaan mitä varhaisultra sitten sanoo. Aion varata sinnekin ajan:giggle:
 
Ihanaa kun tulee uusia 😍! Pysyy keskustelu aktiivisena. Mua kiinnostaa kanssa fb ryhmä, mutta odotan varhaisultran vähintään, että saa vähän varmuutta tähän hommaan.

Uusille: meillä on LA listaus, jolle voi halutessaan kopsata itsensä. Kopioi vaan viimeisimmän viestin ja poistaa quotet.

Omaa napaa: mies kosi mua nyt matkalla, oon siitäkin ihan super onnellinen 🥰. Oli jo pohtinut, että pitääkö sen perua suunnitelma, että ei vaikuta siltä, että kosii koska raskaana. Mut ei se onneksi perunut 😁. Ja eihän sillä ole väliä, mitä muut ajattelee.
 
Heips! Liityn keskusteluun 🤭
Nyt olis viikkoja vissiin 5+5 (la 24.3.2023).
Ennestään on poika 6/19 ja tyttö 7/20.

Täälä ollaan onnellisia ja toivotaan, että raskaus sujuu hyvin!
Ultraan pääsen 15.8 eli melkein kolme viikkoa vielä odotellaan ja jännitetään onko kaveri oikeassa paikassa ja toivottavasti sydän lyö ❤
Oireita ei oo muutkuin väsymys ollut kokoaika, nälkä ja välillä kohtua särkee.
Onnea ja tsemppiä kaikille ❤
 
Tänään käyty uudestaan tarkistamassa miten pieni voi. Vastasi viikkoja ja liikuskeli vilkkaasti ❤

Haluan vaan uskoa että tällä kertaa kaikki sujuisi ja saataisi pieni elävänä kotiin asti 😭

Kätilökin totesi näkevänsä kuinka meillä on suuri suru edelleen yllämme. Edelleen itken monta kertaa viikossa esikoisemme vuoksi, mutta ei auta kun uskoa, että surun kanssa voi oppia elämään.
 
@Mansikka_maanantai ihania uutisia 🥰!

Jos uskaltaa kysyä, niin oletko käynyt / harkinnut jotain traumaterapiaa tms.? Ystäväni menetti vastasyntyneen esikoisensa hiljattain ja hänelle terapiasta oli iso apu. Isot tsempit joka tapauksessa - kenenkään ei tulisi joutua käymään läpi lapsensa menetystä.

Mulla alotettiin terapia esikoisen menetyksen jälkeen! Suunnitelmana olisi että jatkuu vuoden loppuun, mutta katsotaan sitten tilanteen mukaan tarvitaanko jatkoa!
 
  • Tykkää
Reactions: vehka ja Hopeanopea
Omaa napaa: rasittava aamuyön unettomuus vaivaa.. Nukahdan ihan hyvin, mutta herään aamuyöstä (muuten vaan tai vessakäynnin yhteydessä) ja en saa pariin kolmeen tuntiin nukuttua. Nuo tunnit menee kuin kuumehorkassa siinä mielessä, että ajatukset jää "kiertämään kehää" kuten minulle käy, jos kuumeessa koitan nukkua. Saako muut nukuttua hyvin?
 
Omaa napaa: rasittava aamuyön unettomuus vaivaa.. Nukahdan ihan hyvin, mutta herään aamuyöstä (muuten vaan tai vessakäynnin yhteydessä) ja en saa pariin kolmeen tuntiin nukuttua. Nuo tunnit menee kuin kuumehorkassa siinä mielessä, että ajatukset jää "kiertämään kehää" kuten minulle käy, jos kuumeessa koitan nukkua. Saako muut nukuttua hyvin?
Joo täälläkin herätään jatkuvasti ties mihin. Välillä saan helposti uudestaan unta ja välillä voi kestää juuri useita tunteja. Niin ne kovasti väittää, että keho harjoittelee yöheräilyä varten raskauden aikana!
 
Hämmentävää, kun ei edes tiedä onko lapsi tulossa ja iski pahoinvoinnin ja närästykset kerralla päälle. Jotenkin tämä viikko lisää odotella toista ultraa tuli hyvään väliin nollata päätä. Piti unohtaa koko raskaus vaan se kovasti muistuttaa itsestään. 🤢
Jos siellä sydän sykkii ja la siirtyy, voi meille tulla hyvinkin huhtikuinen kun edelliset mennyt yli.😊
Jos tämä päättyy keskenmenoon, niin uskon että meidän lapsiluku on sitten täynnä.
 
Omaa napaa: rasittava aamuyön unettomuus vaivaa.. Nukahdan ihan hyvin, mutta herään aamuyöstä (muuten vaan tai vessakäynnin yhteydessä) ja en saa pariin kolmeen tuntiin nukuttua. Nuo tunnit menee kuin kuumehorkassa siinä mielessä, että ajatukset jää "kiertämään kehää" kuten minulle käy, jos kuumeessa koitan nukkua. Saako muut nukuttua hyvin?
Mulla ollut muutama yö tosi levottomia. En meinaa millään saada edes unta ja kun nukahdan niin uni on tosi levotonta ja unet aivan kummallisia. Ja vessassa saa rampata nyt jo.
 
  • Tykkää
Reactions: Hopeanopea
Saako liittyä seuraan?
Kävin tänään varhaisultrassa kk perusteella lääkäri laski 7+2, mutta sikiön koko vastasikin viikkoa pienempää olikohan 6+1🤔 mulla kierto ei oo ihan satavarma eli vähän siinä tulee virhettä ja lääkäri sano että millin heitto mitassa voi vaikuttaa monta päivää laskettuun aikaan.. syke näkyi ja kaikki muuten ok. Silti pieni huoli painaa mieltä.
 
Ihanaa lomaa @kkehto ja onnea hyvistä uutisista 😍.

Mulla vielä 1,5 viikkoa ultraan. Tänään 6+0. Näin yöllä unta, että vuoto alkoi, onneksi se oli vaan unta.

Vitsit mäkin toivoisin, että ekassa neuvolassa ne koittais ultrata.. Siirtäisin silloin varhaisultran myöhemmäksi. Meillä on 1.9. sukujuhlat ja haluaisin ennen sitä kertoa vanhemmille. Mut samalla 9.8. tuntuu "aikaiselta" - tai että ennen 1.9. ehtii tapahtua vielä vaikka mitä. No katsellaan ja kunhan nyt ekasta ultrasta saisi hyviä uutisia 😊.
 
Viimeksi muokattu:
  • Rakkaus
Reactions: Oliivi3 ja kkehto
Ihania ultrakuulumisia täällä, onnea kaikille tasapuolisesti ❤
Tervetuloa @Pullanmurunen ❤ kiva kun uusia tulee 😊

Täällä ois 7+2 (6+6) tänään, ja toivon että la siirrettäisi sitten ultraa vastaavaksi. Maanantaina neuvola ja tiistaina ultra.. Tosi tyhmää kun jos sit ei olekaan ultrassa kaikki hyvin 😕 mutta en ala siirtämään, pitää vaan toivoa et kaikki olisi hyvin. Onneksi alkaa pieni miniloma heti tiistaista jos saisi sitten murheet taka-alalle jos ei kaikki ole hyvin.
Aktivoidun enemmän keskustelussakin kun saan ultrassa varmistuksen 😊

Ihanaa viikonloppua kaikille ❤
 

Yhteistyössä