Maaliskuiset 2023

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Omaa napaa: rasittava aamuyön unettomuus vaivaa.. Nukahdan ihan hyvin, mutta herään aamuyöstä (muuten vaan tai vessakäynnin yhteydessä) ja en saa pariin kolmeen tuntiin nukuttua. Nuo tunnit menee kuin kuumehorkassa siinä mielessä, että ajatukset jää "kiertämään kehää" kuten minulle käy, jos kuumeessa koitan nukkua. Saako muut nukuttua hyvin?
Herään melkein aina vähintään kerran, viiden aikaan aamuyöllä, joko vessaan tai muuten vaan. Yleensä kyllä nukahdan vielä. Ihan sama homma oli viime kerrallakin.
 
  • Tykkää
Reactions: Hopeanopea
Hei, oottekos miettineet kotidoppleria? Mulla oli aiemmissa raskauksissa, mutta tässä välillä oon ehtinyt myydä pois.. Oisko joku jo tehnyt taustatyötä, että mikä olisi hyvä tai paras? 😅

Puuh, oon ihan tosi huonovointinen justiinsa. Mulla on ollut tässä raskaudessa eniten pahoinvointia. En ole oksentanut, mutta ison osan päivästä voin huonosti. Erityisesti aina herätessä (oli yöunet tai 5 minuutin tirsat) tuntuu, että nyt oksennan. Pikkuisen ongelmallista, kun meillä/mulla on tässä meneillään paljon kaikkea kuten muuttoa ja työhaastatteluita 🙈
 
Te jotka ootte ollu aiemmin raskaana, niin onko teiän oireet nyt erilaiset tai paljon vähäisemmät tai pahemmat?

Mulla oli viimeks enemmän oireita, vaikka sillonkin melko vähän, ja sitten ne väheni ja loppui keskenmenoon. Nyt on ollut vielä viime kertaakin vähemmän oireita, turvotus ja yöheräily oikeestaan ainoat, ehkä helpommin tuleva näläntunne, ja yhellä viikolla oli hajuaisti jotenkin tosi herkistynyt. Mutta mitään mielitekoja tai ällötyksiä ei ole tällä kerralla ollut eikä rinnoissa mitään muutoksia.
 
@PikkuneMyy meillä on kotidoppler, en myynyt mitään nuorimmaisen jälkeen pois 😄 silloin sain sydänäänet kuulumaan 8+2, vielä olisi viikko siihen. Merkki on tämä ja tykkäsin kyllä https://www.raskauskeiju.fi/angelsounds_kotidoppler_jpd-100b_kotidoppler_1

@Enniina mulla on ainakin ihan erilaiset oireet kun nuorimmaisesta. Silloin mulla hävisi Aivan kaikki oireet ihan yhtäkkiä mutta kaikki oli silti hyvin. Nyt rintojen arkuus ja turvotus katosi myös, mutta en tiedä vielä onko kaikki hyvin. Mut tää väsymys, jatkuva etova olo ja nälkä, hiusten lähtö ja rasvoittuminen ja finnit on sellaisia mitä ei ollut edellisessä.
Kahdesta vanhemmasta en paljoa oireita muista kun on "hieman" aikaa niistä 🤣
Mutta oon siis ymmärtänyt et niin vahvat oireet, oireettomuus tai oireiden katoaminenkin ovat täysin normaaleja eikä merkkaa mitään. 😊
 
Tervetuloa kaikille uusille! :)

Täällä nukutaan kans tosi huonosti. Herään joka yö 3-4 aikaan ja silloin on niin huono olo, että uudelleen nukahtaminen on tosi vaikeaa... Vinkit pahoinvoinnin vähentämiseksi otetaan vastaan!

Meillä oli eka neuvola, nyt odotellaankin jo kovasti nt-ultraa, joka on alle kk päästä. Nyt viikot 9+0.

Onko muilla jotain ruokamielitekoja? Mulle maistuu kaikki tosi hapan ja raikas :D
 
@PikkuneMyy meillä on kotidoppler, en myynyt mitään nuorimmaisen jälkeen pois silloin sain sydänäänet kuulumaan 8+2, vielä olisi viikko siihen. Merkki on tämä ja tykkäsin kyllä https://www.raskauskeiju.fi/angelsounds_kotidoppler_jpd-100b_kotidoppler_1

@Enniina mulla on ainakin ihan erilaiset oireet kun nuorimmaisesta. Silloin mulla hävisi Aivan kaikki oireet ihan yhtäkkiä mutta kaikki oli silti hyvin. Nyt rintojen arkuus ja turvotus katosi myös, mutta en tiedä vielä onko kaikki hyvin. Mut tää väsymys, jatkuva etova olo ja nälkä, hiusten lähtö ja rasvoittuminen ja finnit on sellaisia mitä ei ollut edellisessä.
Kahdesta vanhemmasta en paljoa oireita muista kun on "hieman" aikaa niistä
Mutta oon siis ymmärtänyt et niin vahvat oireet, oireettomuus tai oireiden katoaminenkin ovat täysin normaaleja eikä merkkaa mitään.
Tätä mä itseasiassa itsekin katsoin. Meillä oli aiemmin sellai joku, missä oli kuulokkeet ja itse piti se syke löytää.. Kiers mulla kavereilla kans mut kuopus tulee nyt 6 niin ehdin myydä pois kokonaan..
 
Ilopi kyseli mieliteoista niin näitähän on :D Royal gala -omenat, appelsiini leikattuna niin ettei ole ”valkoista”, muumilimu, kookos-curry-kanakastike, paahtoleipä juustolla ja tomaatilla ja sitten paha paha salmiakki… Tota kastiketta söin taannoin päivätolkulla putkeen kun olin itsekseni kotona eikä mitään kyllästymistä. Noita leipiä syön joka aamu ja on jo kriisi kun söin tänä aamuna vikan tomskun eikä olla käyty kaupassa! 😅 Salmiakkejakin oon joitain syönyt, kun ne auttaa huonoon oloon🙈
 
  • Tykkää
Reactions: Ilopi
vierailija
Täällä lähes oireetonta, sama oli esikoisessa. Nyt 7+0 😍
En valita oireiden vähyydestä, mutta vähän silti mietittää vaikkei ne tosiaan mistään kerro! Tissit on arat ja vähän etoo jos ei syö tarpeeksi usein. Ruokahimoja ei ollut viimeksikään... Enemmän on tunteet pinnassa! Itken koko ajan ja kaikesta, tämänkin muistan viime kerrasta, mies on ihan helisemässä 🤪

Murmeliina
 
Te jotka ootte ollu aiemmin raskaana, niin onko teiän oireet nyt erilaiset tai paljon vähäisemmät tai pahemmat?

Mulla oli viimeks enemmän oireita, vaikka sillonkin melko vähän, ja sitten ne väheni ja loppui keskenmenoon. Nyt on ollut vielä viime kertaakin vähemmän oireita, turvotus ja yöheräily oikeestaan ainoat, ehkä helpommin tuleva näläntunne, ja yhellä viikolla oli hajuaisti jotenkin tosi herkistynyt. Mutta mitään mielitekoja tai ällötyksiä ei ole tällä kerralla ollut eikä rinnoissa mitään muutoksia.
Viimekerralla voin aivan superhyvin alusta loppuun. Aluksi oli tissit kipeät ja lopussa liitoskivut.
Nyt aivan karmiva hajuherkkyys ja perus väsymyksen lisäksi en meinaa jaksaa yhtään mitään, ihan voimaton olo kokoajan ja välillä etoo tosi paljon. Varsinaista pahoinvointia ei ehkä mutta semmonen ällötys. Ja nännit tuli jossain rv 7 ihan tolkuttoman kipeiksi.
 
Apua kun oon kuollut tänään. Täällä alkanut hyvin lievä pahoinvointi, mutta enemmän haittaa, että maha on aivan sekaisin. On kyllä ollut enemmän tai vähemmän alusta asti, mutta nyt erityisen pahana. Ootan niin ultraa niin tietää, että tällä kaikella kärvistelyllä on "merkitystä". Nyt 6 + 2.
 
Ootteko muuten paljon "joutuneet" salailemaan raskautta erilaisissa tilaisuuksissa vai miten ootte toimineet? Mulla on ollut tässä parit polttarit ja yhdet suvun illanistujaiset, joissa oon "leikkinyt" juovani alkoholia. Koen itse salailun raskaaksi ja ollaan päätetty, että varhaisultran jälkeen ei salailla (jos siis siellä kaikki hyvin) vaikka onkin super aikaista toki vielä silloin. Mutta tässä on tulossa vielä kahdet häät ja synttärijuhlia jne. ja en jaksa koko aikaa miettiä, että minne pääsen tyhjentämään viinilasin 😅. Toki voisi olla myös holiton, mutta aikaisemmat tilaisuudet on olleet kuitenkin sen verta pieniä, että holittomuus näkyisi (esim. jos on tehty kaikille yhteinen alkudrinkki / malja tms.).
 
vierailija
Olen salaillut ja on kyllä raskasta. Alkoholittomia olen juonut esim. mökkireissussa, en usko että siihen kiinnitti kukaan huomiota, ja kieltäytynyt kuohuviinistä ym. sanomalla että ei nyt maistu, kun on näitä omia. Nyt vielä olis kaikenlaista tilaisuutta tulossa elokuussa. Häitä ja kaverisynttäreitä yms. Aattelin sanovani, että oon kuskina.
 
Ootteko muuten paljon "joutuneet" salailemaan raskautta erilaisissa tilaisuuksissa vai miten ootte toimineet? Mulla on ollut tässä parit polttarit ja yhdet suvun illanistujaiset, joissa oon "leikkinyt" juovani alkoholia. Koen itse salailun raskaaksi ja ollaan päätetty, että varhaisultran jälkeen ei salailla (jos siis siellä kaikki hyvin) vaikka onkin super aikaista toki vielä silloin. Mutta tässä on tulossa vielä kahdet häät ja synttärijuhlia jne. ja en jaksa koko aikaa miettiä, että minne pääsen tyhjentämään viinilasin 😅. Toki voisi olla myös holiton, mutta aikaisemmat tilaisuudet on olleet kuitenkin sen verta pieniä, että holittomuus näkyisi (esim. jos on tehty kaikille yhteinen alkudrinkki / malja tms.).
Mä en oo jaksanut salailla mitenkään. Oon vaan suoraan sanonut, että oon raskaana ja ihan alussa, joten vielä vähän jännätään mihin suuntaan mennään. Jossain juhlissa kieltäydyin alkoholista, niin kaverit meni kyselemään heti mieheltä olenko raskaana. Aika tahditonta, mutta samapa tuo.
 
Meillä on myös huomenna uusi ultra. Jotenkin vaan rukoilen että keho luopuisi ite raskaudesta jos sieltä saadaan huonoja uutisia, kaikki se ylimääräinen ahdistaa jopa enemmän kun ajatus keskenmenosta.
 
Huh, täällä alkoi sit eilen pahoinvointi. Ei oksentamista onneksi vaan sellainen jatkuva taustalla oleva huono olo. Toisaalta maha edelleen sekaisin, että en tiedä johtuuko siitä
Myös nännit kipeytyi. Jostain luin, että pahoinvointi alkaa (jos on alkaekseen), kun hormonit ovat nousseet tarpeeksi. Eli siitä varmaan kyse. Nyt tasan viikko ultraan (6 + 4 tänään).
 
Ootteko muuten paljon "joutuneet" salailemaan raskautta erilaisissa tilaisuuksissa vai miten ootte toimineet? Mulla on ollut tässä parit polttarit ja yhdet suvun illanistujaiset, joissa oon "leikkinyt" juovani alkoholia. Koen itse salailun raskaaksi ja ollaan päätetty, että varhaisultran jälkeen ei salailla (jos siis siellä kaikki hyvin) vaikka onkin super aikaista toki vielä silloin. Mutta tässä on tulossa vielä kahdet häät ja synttärijuhlia jne. ja en jaksa koko aikaa miettiä, että minne pääsen tyhjentämään viinilasin . Toki voisi olla myös holiton, mutta aikaisemmat tilaisuudet on olleet kuitenkin sen verta pieniä, että holittomuus näkyisi (esim. jos on tehty kaikille yhteinen alkudrinkki / malja tms.).

Meillä on tiedossa yhdet pippalot tulevana lauantaina ja ajattelin juoda alkoholittomia. En halua vielä kertoa kellekään. No parhaalle kaverille kerroin, mutta muut eivät vielä tiedä :D Muistan kun edellisessä raskaudessa meillä oli työpaikan pikkujoulut ja kävin salaa alkoholittomat juomat pöydästä hakemassa juotavaa. Jos olisin ollut juomatta kokonaan niin heti olisi tullut kyselyä tietyiltä tyypeiltä 😄
Ensi ma 8.8. on varhaisultra. Jänskättää..😬
 
Ultrassa löytyi vahva syke. 😭 viimeksi mittasi 5+6, nyt 6+4 tai 6+5, mutta sanoi että tässä vaiheessa ei yleensä edes katsota la:ta saati olla huolissaan päivien heitosta, kun on niin pienestä kyse. Nyt siis menkoista 8+2, ekasta vu:sta 7+0 ja nyt nuo. Saatiin vielä yksi uusi aika reilun viikon päähän, täällä ainakin kontrolloidaan... 😅
 

Yhteistyössä