Maaliskuiset 2023

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
No niin. Ultrassa käyty. Enpä paljon juhli. Pitäisi olla 6+6. Oli tosi vaikea saada minkäänlaista hyvää kuvaa koko raskausontelosta, mutta bongasi sieltä sitten sykkeen niin sen kautta sitten.. Eli, syke näkyi (alkiota en edes erottanut) ja jotenkin se sai sieltä mittoja taiottua ja ne vastasi 6+1. Eli aika pielessä. Veikkaan siis, että menossa kesken tai ei ainakaan terve alkio. En ollut tätä ennen tiennyt edes, että 6+1 voi kuulla sykkeet…….. Raskausontelon vieressä oli myös onteloa suurempi verihyytymä.

Olin ajatellut, että kunhan sykkeet näkyy niin voi huokaista. No.

Osaisko joku vinkata pk-seudulta tosi hyvillä ultravälineillä varustettua paikkaa? Pitäisi viikon päästä käydä uusiksi katsomassa miten etenee ja nyt halutaan jonnekkin, missä huippulaitteet. Bruno Cacciatorelle ei ollut vapaita aikoja 😭
Me käytiin esikoisesta 6+5 ja silloin ei ollut ultraaja yhtään huolissaan kun vastasi 6+1 /6+2 ja näkyi syke. Itse en erottanut edes sikiötä ruskuaispussista. Se on tuossa vaiheessa kuitenkin milleistä kiinni mitä vastaa. Meille ei edes tarjottu tarkistusta tms. Nt-ultrassa vastasi jo oikeaa kokoa. Me käytiin silloin vantaan Kaunis odotuksessa :)
 
No niin. Ultrassa käyty. Enpä paljon juhli. Pitäisi olla 6+6. Oli tosi vaikea saada minkäänlaista hyvää kuvaa koko raskausontelosta, mutta bongasi sieltä sitten sykkeen niin sen kautta sitten.. Eli, syke näkyi (alkiota en edes erottanut) ja jotenkin se sai sieltä mittoja taiottua ja ne vastasi 6+1. Eli aika pielessä. Veikkaan siis, että menossa kesken tai ei ainakaan terve alkio. En ollut tätä ennen tiennyt edes, että 6+1 voi kuulla sykkeet…….. Raskausontelon vieressä oli myös onteloa suurempi verihyytymä.

Olin ajatellut, että kunhan sykkeet näkyy niin voi huokaista. No.

Osaisko joku vinkata pk-seudulta tosi hyvillä ultravälineillä varustettua paikkaa? Pitäisi viikon päästä käydä uusiksi katsomassa miten etenee ja nyt halutaan jonnekkin, missä huippulaitteet. Bruno Cacciatorelle ei ollut vapaita aikoja
Eikä!! Ymmärrän täysin tuon huolen ja pelon.
Toivottavasti pieni ois vaan tarttunut mukaan vähä myöhemmin ja siksi pienempi tai vastaavasti ultravälineet huonot.
Me käytiin toisesta lapsesta vu jossa "näkyi jotain mutta ei mitään selvää", viikot olikin pienemmät vaikka ovulaatio oli tehty lääkkeillä. Eli toivoa tosiaankin on. 💗
 
Eikä!! Ymmärrän täysin tuon huolen ja pelon.
Toivottavasti pieni ois vaan tarttunut mukaan vähä myöhemmin ja siksi pienempi tai vastaavasti ultravälineet huonot.
Me käytiin toisesta lapsesta vu jossa "näkyi jotain mutta ei mitään selvää", viikot olikin pienemmät vaikka ovulaatio oli tehty lääkkeillä. Eli toivoa tosiaankin on.
Mä vaan testasin tän tosi aikaisin digillä näkymään et noin monen päivän heitto….. Mut se ultraus oli kyllä tosi huono mitä enemmän ajattelen. Ja sit katon tota kuvaa. Kun ei se saanut oikein hyvin näkyviin mitään. Miksi ei… Et en tiedä miten nyt ajatella. Mun huoli tosta isosta hyytymästäkin vaan kasvaa. Mistä sellainenkin nyt tuli.
 
Tein aamulla digin ja siihen tuli lukemaan se 2-3vk. No neuvolan mukaan nyt ois 6+0, ja epäilin kyllä itsekkin viikkoja pienemmäksi. Mietin vaan Onkohan viikon päästä oleva vu liian aikainen, mutta th kyllä painotti että 2vk plussasta riittää 🤔
 
Tein aamulla digin ja siihen tuli lukemaan se 2-3vk. No neuvolan mukaan nyt ois 6+0, ja epäilin kyllä itsekkin viikkoja pienemmäksi. Mietin vaan Onkohan viikon päästä oleva vu liian aikainen, mutta th kyllä painotti että 2vk plussasta riittää
Muiden varhaisultrien perusteella toi on varmaan just passeli :) . Mä varmaan varailen ma kanssa varhaisultraa, jos sinne asti päästään.
 
  • Tykkää
Reactions: vehka
Ihanaa @Hopeanopea kun tulit! ❤ Ja tervetuloa mukaan @Ilopi ❤ kiva kun meidän joukko kasvaa!

Mitä ootte mieltä la listasta, kyselen uudelleen? 😊

Täällä ois huomenna se päivä kun viimeksi meni kesken. Surettaa, mutta silti on jotenkin vahva luotto tähän raskauteen.. Toivottavasti en pety.
Päivät kuluu niin nopeesti tuon taaperon kanssa ettei paljoa kerkeä raskautta edes miettiä.. Tai lähinnä sitä että miten hitaasti tää alkuraskaus etenee 😄 en malta odottaa kun vauvamasu kasvaa, tykkään siitä Niin paljon 🥺 onnekas olo kun saan tämä vielä kokea. Ja ne ekat potkut! 🥺 Toivottavasti pääsee sinne saakka..

Paapero 5+0 (5+3) ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Hopeanopea
Ihanaa @Hopeanopea kun tulit! Ja tervetuloa mukaan @Ilopi kiva kun meidän joukko kasvaa!

Mitä ootte mieltä la listasta, kyselen uudelleen?

Täällä ois huomenna se päivä kun viimeksi meni kesken. Surettaa, mutta silti on jotenkin vahva luotto tähän raskauteen.. Toivottavasti en pety.
Päivät kuluu niin nopeesti tuon taaperon kanssa ettei paljoa kerkeä raskautta edes miettiä.. Tai lähinnä sitä että miten hitaasti tää alkuraskaus etenee en malta odottaa kun vauvamasu kasvaa, tykkään siitä Niin paljon onnekas olo kun saan tämä vielä kokea. Ja ne ekat potkut! Toivottavasti pääsee sinne saakka..

Paapero 5+0 (5+3)
La lista olisi kiva niin muistaisi, ketä kaikkia tässä listassa on :) !

Tervetuloa @Ilopi :)!

Aika oireetonta tosiaan täällä. Tai pieniä erilaisia oireita, mutta ilman plussatestiä en tietäisi olevani raskaana. Pe mietin jo hetken, että olinko mennyt tekemään ovistestin kun tuntui niin uskomattomalta, että olisi raskaana 😅🙈
 
Hei! Liityn joukkoonne 😊 Täällä on menossa raskausviikko 6 (5+3), laskettu aika on 16. maaliskuuta. Kyseessä on ensiraskauteni! Tein raskaustestin toissapäivänä eli perjantaina, tuloksena oli vahva, lähes saman tien ilmaantunut plussa. Vieläkin on vähän epätodellinen olo... Mieheni ja minä olemme olleet melko huolissamme hedelmällisyydestämme tahoillamme - minä diagnosoidun PCOS:n ja mies hieman pienikokoisten kivesten takia. Tämän takia kumpikaan meistä ei tosiaan olisi kuvitellut, että raskaus tapahtuu kertalaakista, ensimmäisen ovulaatioseksin jälkeen ja vieläpä neljännellä kuukaudella sen jälkeen, kun olin lopettanut hormonaalisen ehkäisyn käytön. 😅 Ollaan tottakai molemmat erittäin innoissamme ja nimenomaan positiivisesti yllättyneitä raskaudesta, mutta samanaikaisesti molempia painaa jonkinlainen omituinen syyllisyys - miksi tämä olikin meille näin helppoa, kun niin moni muu kärsii tahattomasta lapsettomuudesta vuositolkulla? Miten me olemme ansainneet näin helpon raskautumisen, jopa vähän puolivahingossa? No, yritän ajatella, ettei meidän onnemme ole muilta pois, eikä meille syntyvä lapsi vie keneltäkään muulta tulevia lapsia. Tosi ristiriitaisia tuntemuksia silti!

Mulla on kyllä ollut yllättävän paljonkin oireita. Kiertopäivänä 28 aloin tuntea suhteellisen voimakasta, tosin vain ajoittaista jomotusta ja juilimista kohdun seudulla. Tuntui ihan menkkakivuilta, joten seuraavien päivien aikana säntäilin vessaan säännöllisin väliajoin. Mulla ei ole koskaan ollut PMS-oireita muuta kuin aivan juuri vuodon alkamista ennen, joten olin hieman hämmentynyt - nämä tutkemukset olivat ihan uusia, ja aloin itse asiassa hyvin nopeasti epäilemään raskautta. Näiden hedelmättömyyspelkojemme vuoksi en kuitenkaan halunnut toivoa liikoja, ja odottelinkin raskaustestin kanssa varsin pitkään ihan vaan siksi, jottemme pettyisi ihan kamalasti 😀 Ei onneksi jouduttu pettymään! No, tämän lisäksi tissit ovat arat ja hieman turvonneet, kipuilu jatkuu edelleen sekä selän että alavatsan tienoilla (mutta onneksi vain ja ainoastaan ajoittain), ja melko voimakas pahoinvointi alkoi eilen. Sekin tulee ihan puuskittain, vielä en kuitenkaan ole oksentanut. Eli oireita todella löytyy! Tunnen selkeästi olevani raskaana. Toivottavasti tilanne pysyy samana ja vaavi pysyy matkassa ❤ En malta odottaa, että pääsemme kertomaan raskaudesta sukulaisille ja ystävillemme!
 
Viimeksi muokattu:
Meillä on vu 2.8, jolloin 7+3 (7+6). Tiiän et on tuon 7+6 oikeasti eikä sillä niin iso merkitys ole kun neuvola laskee sen alemmas pitkän kierron mukaan mut silti sillä on mulle iso merkitys ainakin näin alussa 😅 aivan liian pitkä aika odottaa... Viimeksi kävin 6+0 ja näkyi jo syke ❤ yksityiselle siis mennään eikä ollut aikaisemmin sinne aikoja.
 
Me mennään varhaisultraan 25.7 jolloin on vissiin 6+5 tai jotain, viikkojahan sinne mennään tarkistamaan tosiaan. 😅 lista ois kyllä kiva!
Edelleen melko oireettomana mennään, mitä nyt alamahaa juilii ja se herkästi muistuttelee olemassa olostaan🤔
 
❤Laskettu aika♥

• Mansikka_maanantai / 1.3.
• Vehka / 15.3. ? / 3. / KYS
• Salkoruusu / 16.3. / 1. / Ei Suomessa
• Oliivi3 / 18.3. / 4. / KYS
• Hopeanopea / 26.3.? / 1. / HUS
• Nomppis / 12.3. / 2. / TAYS

--
En viitsi kirjoittaa tuohon listaukseen ihan tarkalleen, missä asumme, sillä (ehkä vainoharhaisesti) en halua kirjoittaa liian tunnistettavasti - raskaus kun on vielä salaisuus 😄 Mutta Suomen ulkopuolella tosiaan asun, täällä onneksi on käsittääkseni hyvin saman tyyppinen neuvolajärjestelmä! Äitiyspakkaus tosin jää varmaan saamatta 😕 Meidän kotikunnassamme käsittääkseni tarjotaan varhaisultramahdollisuutta, haluaisin kyllä käydä tarkistamassa, että kaikki on kunnossa! Tämä päivittäinen kipuilu herättää välillä huolta kohdunulkoisesta raskaudesta, koska google viisaudessaan niin kovasti väittää, että tavalliseen raskauteen kuuluu vain lieviä kramppeja. (Miten niin ei ikinä pidä googlata??) Onnekseni tunnen äitejä, jotka ovat kertoneet kivuistaan ja krampeistaan nimenomaan alkuraskaudessa, vaikka kaikki on sitten mennytkin hyvin!
 
• Mansikka_maanantai / 1.3.
• Vehka / 15.3. ? / 3. / KYS
• Salkoruusu / 16.3. / 1. / Ei Suomessa
• Oliivi3 / 18.3. / 4. / KYS
• eden89 / 22.3. / 3. / Soite
• Hopeanopea / 26.3.? / 1. / HUS
• Nomppis / 12.3. / 2. / TAYS
 

Yhteistyössä