mä en edelleenkään tajua mitä tarkoittaa kihloihin meneminen jos ei aio mennä naimisiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ap"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";22504205]Mä olen sun kanssa periaatteessa samaa mieltä, mutta eipä kihlauksesta taideta sanoa yhtään mitään laissa. Voisitko kertoa, missä kohtaa Suomen laissa on maininta kihlautumisesta?[/QUOTE]

FINLEX [type]=pika&search[pika]=kihlautuneet

Voidaan toki kinata sitä mitä kihlautuminen tarkoittaa.

Käytännössä se tarkoittaa, että vasemmassa nimettömässä on kihlasormus.

Mitä jos mennään kihloihin ilman sormusta?

[QUOTE="vieras";22504322]Voidaan toki kinata sitä mitä kihlautuminen tarkoittaa.

Käytännössä se tarkoittaa, että vasemmassa nimettömässä on kihlasormus.

Mitä jos mennään kihloihin ilman sormusta?[/QUOTE]

Ei kihloihin menemiseen sormuksia tarvita, kihlat ovat sopimus tulevasta avioliitosta. Sovitaan, että mennään naimisiin. Vastataan kosintaan myöntyvästi. Jne.

Kappas, taas sä olet vääristelemässä mun sanomisia :) Älä tän jälkeen sitten enää koskaan ikinä väitä, ettetkö tällasta tekisi ;) Mä en ole sanonut kenenkään suhteen olevan huvittava, vaan teinikihloihin meneminen on mun mielestä huvittavaa. Ajatus siitä, että sanoo lupautuvansa avioliittoon ilman, että lupautuu avioliittoon on aika mielenkiintoinen. Se ei tarkoita, että parisuhde olisi huvittava, vaan tuo teko on huvittava.

Edelleen, mikä sä olet määrittelemään mikä on oikeen? Millä oikeudella sä määrittelet onko toisten teot huvittavia?

Tuskin nämä kihlautuvat parit pitää tekoaan huvittavana teinitekona ja tuskin he soittavat suutaan sun parisuhdeasioosta. Mieti sitä.

mies osti sormukset kun olin viimeisilläni raskaana, sanoi että "pakkohan tässä on kihlautua ettei tule äpärää".. vaikka on useasti sanonut, ettei enää ikinä aio naimisiin :laugh:

Mä olen monelta osin sama mieltä tästä asiasta kuin Nina TT. Olen avoliitossa, mutta haluan naimisiin, juuri mieheni kanssa puhuttiin asiasta, ollaan yhdessä oltu jo yli 6 vuotta ja mies antoi vastauksen että 5 vuoden sisään mennään naimisiin. Ollaanko me nyt siis kihloissa vai sitten vasta kun se päivä on määrätty? Minusta tuo oli hurja askel mieheltäni joka ei ole puhua pukahtanut asiasta ollenkaan, ainoastaan minä joskus 3 vuotta sitten kysyin asiasta ja nyt sitten vasta otin asian uudellen puheeksi. Minä joka olen avoliitossa en itsekään ymmärrä avoliittoja.. Ja ihmettelen suuresti jos tulee joku "lakimuutos" että avoliittoon tulisi samanlaisia "velvollisuuksia ja oikeuksia" kuin avioliitossa eron tullessa. Miksi ihmeessä noin tarvitsisi tehdä kun se nykypäivänä ei ole tosiaankaan hankalaa eikä vaikeaa mennä naimisiin!

kihlavio.html

Tavat ja perinteet on tehty muutettaviksi =)

Edelleen, mikä sä olet määrittelemään mikä on oikeen? Millä oikeudella sä määrittelet onko toisten teot huvittavia?

Tuskin nämä kihlautuvat parit pitää tekoaan huvittavana teinitekona ja tuskin he soittavat suutaan sun parisuhdeasioosta. Mieti sitä.

Mä en ole määritellyt kihlauksen merkitystä. Se on määritelty jopa laissa.

Mä määrittelen toki mitä itse pidän huvittavana :) Jos itse pitää avioliitto-lupausta-ilman-avioliitto-lupausta jotenkin merkityksellisenä niin siitä vaan, mutta ei pidä todellakaan ihmetellä jos muut ihmiset kummeksuvat.

Miten te jaksatte vängätä? Eiköhän kaikkien mielipide tullut jo selväksi.

Toivottavasti joku viel kihlaa Scarlettin ja toivottavasti ninaTT pääsee vuoden sisään kihloista avioon jos se on niin tärkeää.

kyllä naurattaa kun aikuiset ihmiset sanoo olevansa kihloissa, sit kun kysyy että koskas häät on niin ei tietoa, ei me häitä tarvita ym ym. Naurettavaa teinimeininkiä, silloin todellakin jommalla kummalla on sitoutumisvaikeuksia siiehn liittoon

[QUOTE="vieras";22504385]
kihlavio.html

Tavat ja perinteet on tehty muutettaviksi =)[/QUOTE]

Eli kihlaus on määritelmältään sitä, että ollaan kihloissa? :D Mitä järkeä lähteä tollasella leikkimään kun se ei tarkoita mitään? Miksei voi keksiä jotain muuta sanaa, vaikka hihlat, jos haluaa jotenkin julistaa olevansa määrittelemättömässä välitilassa hyvin sitoutuneen muttei kuitenkaan vielä avioliittoa edes pohtinutkaan...? Miksi pitää vesittää termi joka kuvaa ihan muuta ilmiötä?

Mä en ole määritellyt kihlauksen merkitystä. Se on määritelty jopa laissa.

Mä määrittelen toki mitä itse pidän huvittavana :) Jos itse pitää avioliitto-lupausta-ilman-avioliitto-lupausta jotenkin merkityksellisenä niin siitä vaan, mutta ei pidä todellakaan ihmetellä jos muut ihmiset kummeksuvat.

Ja taas se sun tapa on se ainoa oikia... muut on sitten persiistä. Mä en tajua miksi pitää noin vetää herneet nenään toisten tavoosta.

Mulla on ainakin helvetin paljon enemmän ollut elämässä mietittävää kun toisten tavat sitoutua.

Mulla on monia ystäväpariskuntia, jotka on kihloissa, mutta hääpäivää ei vielä ole päätetty. Mun mielestä se ei ole mitenkään väärin. Monet näistä pareista on olleet jo useita vuosia yhdessä ja kihlaus oli "seuraava etappi" ja osoitus vahvasta sitoutumisesta. Suurin osa näistä pareista tulee kuitenkin ihan varmasti menemään joidenkin vuosien kuluttua naimisiin, mutta ei mun mielestä kihlaus velvoita päättämään hääpäivää samantien.

Olen naimisissa ja kun mun mies kosi, niin ei me heti päätetty päivää. Siis varmaan parin kk:n kuluttua jo oli päivä tiedossa ja reilu vuoden kuluttua mentiin naimisiin, mutta mitä sillä on väliä kuinka kauan kihlaus kestää??

Eli kihlaus on määritelmältään sitä, että ollaan kihloissa? :D Mitä järkeä lähteä tollasella leikkimään kun se ei tarkoita mitään? Miksei voi keksiä jotain muuta sanaa, vaikka hihlat, jos haluaa jotenkin julistaa olevansa määrittelemättömässä välitilassa hyvin sitoutuneen muttei kuitenkaan vielä avioliittoa edes pohtinutkaan...? Miksi pitää vesittää termi joka kuvaa ihan muuta ilmiötä?

Mikä sä olet sanomaan, että se ei tarkoota mitään?

[QUOTE="vieras";22504446]Miten te jaksatte vängätä? Eiköhän kaikkien mielipide tullut jo selväksi.

Toivottavasti joku viel kihlaa Scarlettin ja toivottavasti ninaTT pääsee vuoden sisään kihloista avioon jos se on niin tärkeää.[/QUOTE]

Ei kiitos mulle miestä eikä parisuhdetta. Paskaa siitä vain seuraa.

Mun ystävät viettivät juuri 20v kihlajaispäiväänsä. Heillä on neljä lasta, mutta eivätkä ole saaneet aikaiseksi mennä naimisiin :) Jokainen saa tehdä miten lystää.

Ja joku täällä vetoaa tohon lakiin, että siellä on määritelty kihlauksen tarkoittavan lupausta avioliitosta. Mutta ajastahan ei ole puhuttu mitään. Kyllä noi mun ystävätkin puhuu että voishan sitä ehkä joskus naimisiin mennä.. :)

Ja taas se sun tapa on se ainoa oikia... muut on sitten persiistä. Mä en tajua miksi pitää noin vetää herneet nenään toisten tavoosta.

Mulla on ainakin helvetin paljon enemmän ollut elämässä mietittävää kun toisten tavat sitoutua.
Kyllä se on nyt ihan joku muu, joka on herneen vetänyt nokkaansa. ;) NinaTT esitti vain oman näkemyksensä asiasta, ihan asiallisesti ja perustellen. Hänellä on oikeus mielipiteeseensä, ihan niin kuin sullakin.

Tuli mieleen, että mun 87-vuotias paappa on kihloissa ja elää avoliitossa muutaman vuoden nuoremman naisen kanssa. Ei varmaan ollut oikeen sallittua tuollaanen heidän nuoruudessaan. :D

[QUOTE="vieras";22504506]Kyllä se on nyt ihan joku muu, joka on herneen vetänyt nokkaansa. ;) NinaTT esitti vain oman näkemyksensä asiasta, ihan asiallisesti ja perustellen. Hänellä on oikeus mielipiteeseensä, ihan niin kuin sullakin.[/QUOTE]

Kyllä mua saa vituttaa se, että joku kattoo oikeudekseen nauraa toisten parisuhteessa tekemilleen ratkaisuille. Ihme kilareita vetää jotkut siitä, että kaikki ei mene naimisiin vaikka olisi mennyt kihloohin. Kuinka voi ihmisiä noin risoa toisten valinnat tässä asiassa.

Mun käsittääkseni herne vedetään nenään silloin jos hermostutaan...? Vai tarkottaako se SUN mielestä sitä, että on huvittunut? :D Katsos kieli on paremmin käytettävissä jos yritetään käyttää sanoja edes joten kuten johdonmukaisesti.

Ja kun se ei ole MUN tapa tai MUN päätös vaan ihan laissakin määritelty :) Mullakin on paljon muuta mietittävää mutta ei tää kauheasti aikaa tai energiaa vie. Miksi sua niin häiritsee se, että mä pidän teinikihloja huvittavina? Ei se ole "persiistä" vaan vähän hassua, että tekee avioliittolupauksen ilman avioliittolupausta. Keksisi oman termin sille, vaikka ne hihlat :D

Kyllä mua saa vituttaa se, että joku kattoo oikeudekseen nauraa toisten parisuhteessa tekemilleen ratkaisuille. Ihme kilareita vetää jotkut siitä, että kaikki ei mene naimisiin vaikka olisi mennyt kihloohin. Kuinka voi ihmisiä noin risoa toisten valinnat tässä asiassa.

Kilareita? Risoo? :D Onko huvittuneisuus ja nauraminen nyt kilareiden vetämistä? :laugh: Sä ilmeisesti rikot nyt kaikki kielelliset rajat, sun pitää kirjoittaa sellanen Scarlett - Suomi - Scarlett sanakirja jotta tässä pysyy perässä.

Kihlat = epämääräinen sitoutumisenaste, ei liity avioliittoon
Vetää herne nenään = huvittua
Vetää kilarit = nauraa

Yhteistyössä