***LOKAVAUVAT 2007, VOL.4***

Mä muuten kuulun tohon Libero-kerhoon ja rekisteröitynyt siihen sit tietty, mutta jotenkin vaan en pääse niille sivuille, mistä vois valita niitä lahjuksia merkkejä vastaan :headwall: . Ärsyttävää! Mitä lahjuksia niillä on? Niitä kun nykyään saa vissiin ite hiukan valita?
 
Tosi kiva juttu toi Nestlen sivut! Menin tuonne italiankieliseen versioon niin sain sieltà sitten jotain vinkkejà mità tààllà voidaan kàyttàà esim. muussin laimentamisessa.. Tààllà on paljon puhuttu liemestà ja en ole sitten ennemmin tajunnut mikà ihme se liemi on niin tuollahan se oli sitten selitettynà! Eli siis kun vihannekset hòyryttàà niin niiistà tuleva liemi voidaan kàyttàà myòhemmàssà vaiheessa sitten laimentamaan sità muussia.. hòh.. blondi mikà blondi kun en aiemmin tajunnut :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rontti:
Pääsihän tänne sivuilla taas :) .

Musta tuntuu kanssa, että on täysin unohtunut nuo ruokakuviot. Että milloin, mitä ja millä tiheydellä ja kuinka nopeesti. No, ehkä se siitä sitten taas. Ja jos mitään vaivoja ei vauvalla ole, niin sittenpä ei varmasti haittaa hiukan nopeampi toiminta. Mutta esim meillä nyt kun epäilen kovasti allergiaa, meinaan antaa reilun aikaa aina vain yhtä tai kahta makua. Eilen siis kokeiltiin perunaa eka kerta. Yleensä olen perunan lisäksi antanut nopeasti porkkanaa, mutta nyt terkka sanoi, että porkkanaa kannattaisi aluksi vielä välttää allergiaepäilyn takia. Tosin ite en ole kuullut, että porkkana niin kovin allergisoiva olisi? Minä oon aina laimentanut ruuat vedellä. Maitoa en ole alkanut sen takia pumppaamaan, liekö tuliskikaan ja korvikkeita en ole laimennuksen takia viitsinyt käyttää.

Ja meillä kun on tisuteltu, niin me on juotu maito ensin ja sitten ruuat tovin päästä päälle. Ite tykkään näin päin, varsinkin aluksi. Että se olisi ainakin maito, mikä uppoaa. Ekan kanssa tein toisinpäin ja tuntuikin, että maidon tulo alkoi vähenemään nopeammin. Liekö sitten johtui tästä vai jostain muusta.

Piituli oli tehnyt hienot paidat :) . Mitä tapaamista varten ne teit? Mikä muuten on tän hetken tilanne kesän tapaamisesta? Kun olin tuossa reilun viikon pois, enkä ole niitä juttuja jaksanut alkaa lukemaan :ashamed: . Aloin miettiä esim, että ootteko puhuneet, että tultais nimikoidut paidat päällä :) ?

Ja kerhosta. Mites sinne nyt pääsikään, jos siis hyväksytte mukaan :) ?

Katjannalle tsempit ulkona nukuttamiseen!! Toivottavasti se siitä lähtisi! Meillähän ekat reilu 3kk tuntui toivottomalta, mutta sitten vaan yhtäkkiä unet vaunuissa parani ja nyt ei enää muualla päivällä nukutakaan :) . Ihan eri juttu näin :) !

Mitähän muuta, muutakin piti kommentoida ja kertoa, mutta unohtui taas, kun jo tässä puhelimessakin puhuin välissä pitkät pätkät.
Sitä kesän tapaamista varten olen tehnyt paidat. Kerhoon pääsee täyttämällä hakemuksen jonka minä sitten hyväksyn..... laitan sinulle salasanan yv:nä. Kerho on Lokavauvojen 2007 mammakerho. Siis siellä kerho puolella. Sieltä löytyy enemmän asiaa paidoista yms. tapaamiseen liittyvästä.
 
Nyt vihdoin vielä RäsyNukelle reissu-juttuja. Mihin päin Kanariaa menette? Me oltiin Bahia Felizissä. Se oli tosi pieni paikka, mutta just sopiva lasten kanssa :) .

Meillä oli oikein vaunut mukana ja ne mahtui hyvin pussiin, jonka lentokentältä sai. Pussi kannattaa sitten säilyttää hyvin, takaisin tullessa ei uutta saa. Meillä meni pussi hiukan rikki, mutta teipillä sai taas hyväksi. Omakin teippi voisi olla hyvä mukana, niin saa sitten paketoida ja teippailla vaikka valmiiksi. Vaunuissa meillä oli mukana vielä turvaistuinkin, kun ajattelin, että käytettäis sitä hiukan sitterin asemasta, mutta se oli kyllä turha kapine. Jos autoa olisi vuokrannut, musta siellä olisi ollut istuimiakin vuokrattavana.

Lennot meillä meni ilman mitään ongelmia. Ahdastahan se oli syödä vauva sylissä jne, mutta hyvin meni kuitenkin. Ennen nousuja laitoin vauvalle ja muillekin lapsille Nasolin nenätippoja (oikein lukee paketissa, että voi ehkäistä lentoon liittyviä korvavaivoja), mutta laskuissa ei tullut enää laitettua, kun nousu meni niin hyvin. Nousussa myös imetin mennessä, kun kuulin, että se auttaisi kanssa. Lisäksi joku kertoi vinkkiä, että puhaltaa vauvan kasvoihin, joka sitten aiheuttaa nielemisrefleksiä ja auttaa, jos korvat menee lukkoon. Mutta meillä näitä mitään vippaskonsteja ei olisi tarvittu.

Vauvahan laitetaan lentokoneessa sitten omalla turvavyöllä sinun turvavyöhön kiinni. Vauvan vyö on sellainen, että pystyy esim imettämään samalla ja laskussa pidin jalan päällä ja hyssyttelin, kun alkoi muuten olemaan hiukan väsynyt tapaus.

Itse lomalla reissattiin jonkun verran ympäri saarta. Käytettiin paljon paikallisia busseja, taksitkin oli halpoja kyllä, mutta bussit vielä halvempia. Osiin busseista vaunut sai sisälle, osiin ne laitettiin alas tavarasäilöön. Ihan vaivatonta musta. Ja kantoliina oli tosiaan tärkeä kapine matkassa. Lentokentällä ja lentokoneeseen mennessä ja pois lähteissä erityisesti oli kiva, kun ei tarvinnut vauvaa sylissä retuuttaa ja oli käsiä kasseille. Välillä illalla kierreltiin kauppojakin niin, ettei ollut vaunuja ollenkaan mukana.

Meillä oli hotellissa iso matkasänky, mutta vauva nukkui vaunuissa yönsäkin. Vaipat otettiin Suomesta mukaan ja oli helppoa, kun ruokia ei vielä tarvinnut miettiä. Bahia Felizin lähellä on iso uusi ostoskeskus Atlantico, jossa oli tooooosi iso ruokakauppa. Sieltä olisi saanut hyvin vaippoja ja varmasti kaikki mahdolliset vauvanruuatkin. Kai niitä vaippoja ja ruokia olisi muuallakin, mutta tuo oli kyllä hyvä ja edullinen kauppa. Ostettiin kaikenlaisia herkkuja koko viikoksi hotellille :p .

Vaatteista... Siellä kävi aika kova tuuli, vauva ei juuri kesävaatteissa ollut. Paljaalla pyllyllä pidin ulkona vain kaksi kertaa. Näin lapsia vähemmissäkin pukeissa, mutta meidän vauva oli pääasiassa tavallisissa sisävaatteissa ulkona. Kuitenkin vauvan kanssa kun varjossakin oltiin. Illalla oli vielä bodyn päällä hupparikin ja sukkahousut oli musta kanssa hyvä juttu, illalla niitten päälle vielä trikoot. Meillä alkoi vauvan nenä hiukan vuotaa melkein kai tokana päivänä ja hiukan säikähdin, että iskeekö nyt sitten heti flunssa. Ei kumminkin muuttunut kummemmaksi, koko matkan aina välillä nenästä hiukan valui, mutta ei muuten vaivannut. Inglesissä kun käytiin rannan tuntumassa, jäi mies ja vauva kauemmaksi, siellä tuuli sillä hetkellä niin paljon, ettei tehnyt mieli ottaa vauvaa vaunuista ollenkaan pois. Muuten en kyllä tuulta pitänyt pahana, vaan oikeastaan päin vastoin. Joku päivä kun käytiin Puerto Ricon iveressä olevalla hienolla Amadoreksen rannalla, huomasin, että tuuleton liian kuuma keli on tukala itellekin vauvan kanssa.

Mitähän muuta, tuossa ainakin niitä juttuja mitä ekana tuli mieleen. Kysy lisää, jos joku asia mietityttää :) . Niin ja kaikki vauvan rasvat, vitamiinit, kipulääkkeet ja muut pakkasin litran minigrip pussiin käsimatkatavaroihin. Eivätkä nuo olisi tutteliakaan pois ottaneet, vaikka nesteistähän sanotaan nyt, että yli 100ml pakkausta ei käsimatkatavarassa saa olla. Lapsiin suhtautuivat lempeämmin. Meillä isommat sai ottaa pillimehunsakin.

Ihana loma oli ja ihan helppo vauvankin kanssa :) . Olen todella tyytyväinen, että uskalsin lähteä, minä kun olen yleensä ollut tällasissa jutuissa vauvan kanssa vastarannan kiiskenä :whistle: . Hienosti meni ja ihanat muistot jäi B) .
 
Heidi: meillä on ollut alusta asti mukana porkkana ja vielä niin päin että sitä on enempi kun perunaa. Minusta tuntuu ettei pelkkä peruna mene varmasti alas, kamalan makusta ja melko liisteriäkin :x niin ja tämä on vain minun mielipide. Tuo lihaliemi juttu oli hyvä :LOL:
 
Soseista, me syötiin kaks päivää kasvisruoka päivällä ja sitten heti hedelmät illalla kehiin. Tällä hetkellä menee 3 jääpalakuutiollista kasvista ja illalla 2 kuutiollista hedelmää. Ja joka päivä jotain uutta, en ole sitä kärsivällisintä sorttia :whistle: Perunaa yritin eka päivänä, vaan onhan se ihan kauhean makuista paljaaltaan... sen jälkeen ei ollakaan pottua syöty, vaan bataattia, porkkanaa, parsaa jne. Mitäs kasvissoseita te annatte? Siis että kaipaisi vaihtelua noihin kasvisjuttuihin.

Iltasin ollaan alettu antaan peruna-porkkanavelliä, Minttu juo koko purkin, ja lisääkin menis. en ole uskaltanut antaa... kuinka paljon teillä menee illalla velliä?

muoks. Katjanna, voi ei, harmi se teidän matto!
 


hellou,i´m back! reissu meni hyvin ja teki hyvää :D !
just selasin sivut läpi että kärryillä ollaan! kiitos etenkin sosejutuista,oli hyviä vinkkejä taas :flower: !
hmmm...pää ihan tyhjä,palaan kun tulee jotain asiaakin ;) !

:wave: :wave:
 
Arvatkaapas mitä miä oon tänään tehnyt? Koko samperin päivän siivonnut :kieh: Enhän miä muuten Piitulii tänne ilkee päästää :ashamed: Ja arvatkaapas onkos täällä enää huomenna siivotun näköistä; no ei taatusti |O Nyt jatkamaan pyykkien viikkausta :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Alkuperäinen kirjoittaja Piituli1974:
Ellan nimpparikakku

Katsoppa tuutilulla mikä mulla on.......
http://www.aijaa.com/v.php?i=1580902.jpg
:LOL: ihaana! Onkos se ihan sun ikioma :whistle:
ei ole, :ashamed: Ella sai sen nimpparilahjaksi kummitädiltään+muita ihania koruja ja vaaleanpunaisen karva käsilaukun. Mut pitihän äipän kokeilla..... :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piituli1974:
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Alkuperäinen kirjoittaja Piituli1974:
Ellan nimpparikakku

Katsoppa tuutilulla mikä mulla on.......
http://www.aijaa.com/v.php?i=1580902.jpg
:LOL: ihaana! Onkos se ihan sun ikioma :whistle:
ei ole, :ashamed: Ella sai sen nimpparilahjaksi kummitädiltään+muita ihania koruja ja vaaleanpunaisen karva käsilaukun. Mut pitihän äipän kokeilla..... :whistle:
Ellan pitää piilottaa se tai äiti vielä vie :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Arvatkaapas mitä miä oon tänään tehnyt? Koko samperin päivän siivonnut :kieh: Enhän miä muuten Piitulii tänne ilkee päästää :ashamed: Ja arvatkaapas onkos täällä enää huomenna siivotun näköistä; no ei taatusti |O Nyt jatkamaan pyykkien viikkausta :wave:
Voi ei, siksikö et ole ehtinyt koneelle kokopäivänä. *nolona luki viestin, ja on nyt hyvin allapäin*, ...........*menee nurkkaan häpeämään, jälleen kerran* :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Alkuperäinen kirjoittaja Piituli1974:
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Alkuperäinen kirjoittaja Piituli1974:
Ellan nimpparikakku

Katsoppa tuutilulla mikä mulla on.......
http://www.aijaa.com/v.php?i=1580902.jpg
:LOL: ihaana! Onkos se ihan sun ikioma :whistle:
ei ole, :ashamed: Ella sai sen nimpparilahjaksi kummitädiltään+muita ihania koruja ja vaaleanpunaisen karva käsilaukun. Mut pitihän äipän kokeilla..... :whistle:
Ellan pitää piilottaa se tai äiti vielä vie :LOL:
niinpä, tänään ei kyllä suostunu pistämään sitä kun kuulemma nipisti, aito prinsessa siis hänkin. :LOL:
 
Onko Piituli menossa tuutiksen luo jo kylään? vai mitä tuo äskeinen tarkoitti? Varmaan ootte eilen illalla tai yöllä asiasta puhuneet? En jaksanut lukea noita ilta/yö keskusteluita ajatuksella läpi :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja katjanna:
Onko Piituli menossa tuutiksen luo jo kylään? vai mitä tuo äskeinen tarkoitti? Varmaan ootte eilen illalla tai yöllä asiasta puhuneet? En jaksanut lukea noita ilta/yö keskusteluita ajatuksella läpi :ashamed:
juu olen menossa tutustumaan hengen heimolaiseen tällä viikolla :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Topsy2:
Tilda missäs sie oot ollut? Mulla on mennyt ihan ohi... mut kiva että oot takaisin :D

Piitulilla
komee kruunu... mullois hienompi vaan enpä kehtaa päähäni laittaa ja kuvaa ottaa :LOL:
mie aattelin aloittaa hieman vaatimattomammasta ja räväyttää sitten joskus kunnolla...... :LOL: :LOL:
 

Yhteistyössä