***LOKAVAUVAT 2007 KOLMAS PAINOS***

pikkumyylle :hug:

Me käytiin lekurissa, ei ole ainakaan korvatulehdus. Mahaansa aristi, mutta lekuri totes tohon pulautus/oksennukseen, että voi olla tosta räkätaudista. Torstaina uudelleen ellei ala olemaan nuha ja pulautukset ohi. Laivalle voidaan mennä, jos itte vaan jaksetaa. Antoi kyllä todistuksen jo valmiiksi, että saadaan osa rahoista takasin jos ei mennä.
Nyt kun vielä olis viisas ja tietäis mitä tehdään...

Isien osallistumisesta... meillä alkoi futiskausi täysillä... eli isillä on omien töiden ja firmansa hommien lisäksi 3 treenit viikossa. Ensi kuussa alkaa jo harjoitusmatsit ja huhtikuussa alkaa pelit... joten kaikki muut ajat hän yrittää osallistua, mutta aika vähäistä on taas... mutta onneksi kausi loppuu jo lokakuussa! :saint:
 
Onhan tää elo omalla tavallaan ruusuilla tanssimista, ainut että sinne ruusujen sekaan on eksynyt piikkejä jotka välillä pistävät niin perhanasti ja jättävät kivun pitemmäksi aikaa. Välillä taasen vain hiukkasen raapaisevat nopeasti pintaa. :)
 
Kuinka moni muistaa lokamassujen alkutaipaleelta Repan ja Miikkiksen? Repalla on la nyt toukokuussa ja Miikkiksellä lokakuussa :heart: Ai että tuli hyvä mieli heidän puolesta =) muoks. Huomasin että mukana ollut Tuutikkikin on plussannut =) hällä la kesäkuussa. Ja kevytmelankolia oli ihan alkumetreillä mukana ja hän on saanut pojan nyt tammikuun lopussa. Kyllä on kiva lukea ihania uutisia.

Kaikkia km:n saaneita en muista mutta nuo em. ovat jääneet mieliin
 
Keiju07
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Kuinka moni muistaa lokamassujen alkutaipaleelta Repan ja Miikkiksen? Repalla on la nyt toukokuussa ja Miikkiksellä lokakuussa :heart: Ai että tuli hyvä mieli heidän puolesta =) muoks. Huomasin että mukana ollut Tuutikkikin on plussannut =) hällä la kesäkuussa. Ja kevytmelankolia oli ihan alkumetreillä mukana ja hän on saanut pojan nyt tammikuun lopussa. Kyllä on kiva lukea ihania uutisia.

Kaikkia km:n saaneita en muista mutta nuo em. ovat jääneet mieliin
Juu tuttuja nimiä ovat; mulla jäi jotenkin nuo keskenmenon saaneet mieleen, kun itsekin olen niistä kärsinyt. Tosi ihanaa lukea, että toisílla on onnistanut ja elämä menee eteenpäin.

Miten, oletko bongannut, mitään Kultsux3:sta, SadMomista tai Kiisumirristä. Hehän kaikki olivat lokakuisissa mukana pitkään ja sitten kävi nin ikävästi. Kiisumirri etenkin on minulla usein mielessä ja kovasti mietityttää, miten sellaisesta voi selvitä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keiju07:
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Kuinka moni muistaa lokamassujen alkutaipaleelta Repan ja Miikkiksen? Repalla on la nyt toukokuussa ja Miikkiksellä lokakuussa :heart: Ai että tuli hyvä mieli heidän puolesta =) muoks. Huomasin että mukana ollut Tuutikkikin on plussannut =) hällä la kesäkuussa. Ja kevytmelankolia oli ihan alkumetreillä mukana ja hän on saanut pojan nyt tammikuun lopussa. Kyllä on kiva lukea ihania uutisia.

Kaikkia km:n saaneita en muista mutta nuo em. ovat jääneet mieliin
Juu tuttuja nimiä ovat; mulla jäi jotenkin nuo keskenmenon saaneet mieleen, kun itsekin olen niistä kärsinyt. Tosi ihanaa lukea, että toisílla on onnistanut ja elämä menee eteenpäin.

Miten, oletko bongannut, mitään Kultsux3:sta, SadMomista tai Kiisumirristä. Hehän kaikki olivat lokakuisissa mukana pitkään ja sitten kävi nin ikävästi. Kiisumirri etenkin on minulla usein mielessä ja kovasti mietityttää, miten sellaisesta voi selvitä.
Kirjottaakohan SadMom nykyään Orchid nikillä? Jotenkin hämärä muistikuva olis. Kävin vauvakuumepuolella katsomassa hänen kuulumisiaan ja jos oikein ymmärsin niin plussannut olis nyt ihan äskettäin mutta taas on jotain vuotoa :'( Lääkäriin menossa lähipäivinä. Täältä löytää hänen kuulumisia
http://keskustelu.kaksplus.fi/t936475 Oottelen että varmistuu ja sitten pukkaa hällekin onnitteluviestiä =)

Kultsun ja Kiisumirrin kuulumisia oon yrittänyt katella mutten ainakaan vielä ole mitään löytänyt. Molempien kohtalot itkettää vieläkin kun niitä alkaa muistelemaan :/
 
Minä en ollut alusta asti mukana lokamassuissa vaan liityin seuraanne vasta muistaakseni heinäkuussa. kultsux3 jäi mieleen kun taustailin ja luin juttujanne, mutta nuo muut on mulle outoja. Miten tuo kiisumirri tuntuu tutulta, mutta ei lanttu leikkaa mitä hänelle tapahtui vai oliko hän se joka synnytty kuolleen vauvan :'( ärsyttää kun en tiedä/muista
:headwall:

Pikkumyy :hug: minä en osaa sanoa yhtään mitään tilanteeseesi. Ikävä kuitenkin on kun asiat on menneet tuolle tolalle, jaksamista. Toivon että miehesi viisastuu ja alkaa osallistumaan kotitöihin ja lasten hoitoon.
 
Keiju07
Alkuperäinen kirjoittaja katjanna:
Minä en ollut alusta asti mukana lokamassuissa vaan liityin seuraanne vasta muistaakseni heinäkuussa. kultsux3 jäi mieleen kun taustailin ja luin juttujanne, mutta nuo muut on mulle outoja. Miten tuo kiisumirri tuntuu tutulta, mutta ei lanttu leikkaa mitä hänelle tapahtui vai oliko hän se joka synnytty kuolleen vauvan :'( ärsyttää kun en tiedä/muista
:headwall:
Joo, noin se oli. :'(
 
Minä annoin äsken Aatulle porkkana/perunaa eka kerran eikä yökkinyt yhtään. Olisi varmasti syönyt enemmänkin jos olisin uskaltanut antaa. Oli pakko antaa kun poika on ollut niin tyytymätön, nukkunut huonosti ja alkoi itsestä tuntumaan siltä ettei noin isolle pojalle enää pelkkä maito riitä pitämään nälkää. Huomenna annan lisää ja katson alkaa nukkumaan paremmin ja olemaan tyytyväisempi. Meillä on menty tähän asti täysimetyksellä ja vaikka on syönyt niin ei ole ollut tyytyväinen joten joku tässä nyt mättää. Mulla loppuu maito tai sitten en tuota tarpeeksi pojan tarpeisiin. Haluaisin kovasti vielä imettää, mutta saa nähdä miten tässä tulee käymään.
 
höh,mitä noille kultulle ja kiisumirrille on tapahtunu?minä kun tulin joukkoon mukaan vasta joskus elokuussa..
pikkumyylle
:hug: onpa todella inhottavasti miehes sanonu..minä oisin varmaan pakannu jo ukolle tavaroita ja sanonu et tuu takas sitte ku tajuut..varmaan ois tullu 5min päästä takasi..ei se kyllä ois varmaan ees lähteny mihkää :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja katjanna:
Minä annoin äsken Aatulle porkkana/perunaa eka kerran eikä yökkinyt yhtään. Olisi varmasti syönyt enemmänkin jos olisin uskaltanut antaa. Oli pakko antaa kun poika on ollut niin tyytymätön, nukkunut huonosti ja alkoi itsestä tuntumaan siltä ettei noin isolle pojalle enää pelkkä maito riitä pitämään nälkää. Huomenna annan lisää ja katson alkaa nukkumaan paremmin ja olemaan tyytyväisempi. Meillä on menty tähän asti täysimetyksellä ja vaikka on syönyt niin ei ole ollut tyytyväinen joten joku tässä nyt mättää. Mulla loppuu maito tai sitten en tuota tarpeeksi pojan tarpeisiin. Haluaisin kovasti vielä imettää, mutta saa nähdä miten tässä tulee käymään.

Tiedän tunteen, meillä pojan kanssa sama juttu, koko ajan tuntuu että nälissään, vaikka kuinka imetän.
Aloitin nyt myös peruna-porkkanalla, ja poika oli ihan innoissaan. En ole uskaltanut antaa kuin pari lusikkaa, vaikka tuntuu että toinen söisi vaikka kuinka:)
Toivotaan että ei tule vatsanpuruja, ja että nälkä alkaisi hellittää!

Aatu on muuten ihana nimi, se oli meidän yksi vaihtoehdoista pojan nimeksi:)

 
ai niin,yksi anttonin 3 tulevasta hampaasta on nyt puhjennut..ihana valkonen pikku nökötiäinen :heart: hirveesti hankaa suutaan sormilla..
ja sit se et antton on alkanu olemaan hirveesti kyljellään..yön nukkui toisella kyljellä ja nyt päivällä kun pötköteltiin sängyssä ja antton nukahti mun mielestä huonoon asentoon kyljelleen niin pyöräytin sen selälleen,hirmunen suuttumus itku tuli siitä,ihan ala leuka väpätti :'( piti sit takas pukata se kyljelleen :D
 
käytiin siljan kanssa kaupungilla, vähän penkinalle meni koko reissu kun neiti heräs jo ekassa kaupassa! :kieh: sain kuitenkin takin ja sormikkaat ostettua, käytyä mäkissä jäätelöllä ja otatin vielä siljasta passikuvatkin. nyt on taas takki tyhjänä kaupunkireissun jäljiltä |O huomenna mies lähtee muutamaks päiväks työmatkalle ja me jäädäänkin tänne ihan kaksistaan, mitähän ajanvietettä sitä keksis =)
 
siis minä kiehun täällä raivosta |O |O |O |O |O anteeksi van pikkumyy, mutta toivottavasti se miehes ei tule ikinä minua pimeällä kujalla vastaan, en tiedä mitä tekisin!!! Komppaan kyllä täysin Tuutilullan tekstiä perheyrityksestä! Voi että kun tuntuu etten tuolissa pysy, GRRRR :kieh: Mutta Voimia sinulle Pikkumyy, ja toivottavasti saat apua vaikka siltä mummoltasi, sillä yksin sinun ei pidä nyt jäämän. Ja jos et muualta apua saa, niin soita välittömästi neuvolaan niin saat vaikka jonkun muutamaksi tunniksi viikossa ja voit itse vaikka toisiaan käydä jumpassa, kävelyllä tms.

En voi todellakaan kuvitella miltä pikkumyystä tuntuu, nimittäin mulla oli tänään semmonen aamu että piti mies hälyyttää töistä kotiin... Nukkumaan neiti meni klo 22, söi 02 ja heräsi isänsä töihin lähtöön 07. Siinä juotiin sitten 80ml ja yritin uudelleen laittaa unille. Ei millään. 08 noustiin ylös ja aamupalan tekoon. Siitäpä se riemu sitten repesi. Ei tuttia, ei maitoa pullosta, ei syliä, eikä varsinkaan yskin. Mulla takana parin tunnin yöunet (oman unettomuuden ja tuttirumban vuoksi), niin kyllä hymy hyytyi puolessa tunnissa. Tunnin huudon jälkeen olin aivan lopussa. Pieni oli niin poikki, että väsähti omaan huutoonsa vähän jälkeen 9. 10.12 näytti kello kun parku taas alkoi. Ei pulloa, ei tuttia jne. No sitten minä huomasin, että takamus on märkä -vaippa oli ollut vinossa. Lakanat vaihtoon neidin huutaessa meidän sängyllä. Neidin vaatteet vaihtoon (on muuten yllättävän hankala pukea ja riisua lasta joka huutaa "tönkkösuolattuna" niin ettei yksikään raaja taivu ilman hienoista väkivaltaa...). Ja huuto jatkui. klo 11.30 tilanne oli jo semmonen että neiti huutaa ihan paniikki-itkua, minä itken ja koira vetäisee hätäkakat olkkarin lattialle. En minä enää muuta keksinyt kuin että soitan toisen korvaparin kuuntelemman huutoa ja vähän edes henkistä tukea. Ja mies tuli just kun sain kuningasidean ja vaihdoin maidon velliin ja pullotutin toiseen (se siitä kun eilen Dirlittanille mainostin sitä tuttia mistä meidän Silja ainostaan syö, ei syö enää :D ). Mutta sitten yhteistuumin saatiin neiti pihalle nukkumaan ja episodi oli ohi, HUH! Oliskos nyt tulossa hampaita vai onko muillakin tuommoisia "kohtauksia" ollut ihan normaalistikin? Itse painuin makkariin parin tunnin unille ja mies jäi itkuhälyytinvahdiksi. Kyllä taas täytyy tuolle omalle ukolle antaa :flower: Sinne oli jääny työmaalle jotkut vahvikekankaat seinään roikkumaan kun mies oli startannut auton ja häipyny :D

Nyt tilanne se, että edelleenkään vnha tuttipullon tutti ei kelpaa, vaan palattiin ihan näihin perus-Ainuihin. Eli kauppaan lähtö edessä.

Tämmöstä tällä kertaa.

R

Ai niin, Kiisumirriä muistelen useastikin kun raskausdiabetesasioista silloin keskusteltiin. Itkuhan siinä ana tulee. En voi kuvitella pahimmissa painajaisissanikaan että minkälainen tilanne se oli, ja on varmaan edelleen....
 
Minäkin taas pistäydyn täällä. En ole käynyt pariin viikkoon enkä kyllä jaksa lukea teidän kaikkia viestejä läpi, olette meinaan olleet viime aikoina sen verta ahkeria naputtelijoita.
Ihana kuulla, että noilla vanhoilla tutuilla (nimimerkeillä) on vauva-asiat hypänneet ison askeleen eteenpäin. Kovasti aikanaan koskettivat kaikki lokakuisista tipahtaneet.
Tällaista piti kysyä, onko meistä vauvan saaneista kukaan siirtynyt uuteen odotuspinoon? =)
Meillä aloitettiin peruna viikko sit ja täytyy tunnustaa, että tarpeeseen tuli. Tyttö on nyt tyytyväisempi ja nukkuu yöt kahdella syötöllä, kun ennen perunaa syötiin tunnin välein. Maitoa tulee kyllä vieläkin reilusti ja suihkuamalla, mutta kai noin iso tarvii jo vähän tuhdimpaa tai sit äidin pitää jaksaa imettää kokoaika. Minä en vaan jaksanut enää, kun reilun viikon imetin lähes kokoaika. Toki nytkin imetän ja aion jatkaa mahdollisimman pitkään (tai no sinne vuoden hujakoille on tavoitteena), mutta selvästi tyttö on tyytyväisempi nyt.
Nyt laittamaan sapuskaa.....mitähän sitä tänään syötäis. Taitaa olla risottopäivä meillä.
 
Pikavisiitti jälleen.. Pikkumyylle oikein isot jaksamiset ja :hug:
Mä oon ollu ahkera,tein kanakeittoo kookosmaidolla ja mustikkarahkaa :p sit askarreltiin Peetun kans muutama ystävänpäivä kortti :heart:
Nyt Pessille ruokaa :wave:
 
Ihana kuulla Liplatus että tyytymättömyys on helpottanut perunalla. Minä annoin tänään eka kerran, kun en enää muuta keksinyt tuohon tyytymättömyyteen ja pikku tirsa nukkumisiin.

Mammoliino: täällä on ihan samanlainen pikku kaveri tänään. Tämä on jo toinen kerta viikon sisällä kun vauva saa kamalan itku, potku raivarin eikä mikään auta :'( eka kerran sai viime viikolla kun oltiin kylässä ja voin sanoa että olin ällikällä päähän lyöty mikä tuolle tuli. Nyt tänään on sama tilanne, enkä ole keksinyt mikä tuolla on :/ väsymys ainakin, mutta olen saanut yleensä rauhoittumaan. Nyt ei tunnu auttavan mikään, annoin miehelle just vauvan kun huutaa vaan. Siksi sitä kiinteääkin annoin kun pelkään että on niin nälkäinen.Voi kiesus kun noita pieniä ei aina ymmärrä...
 
mammoliino Kiiakin sai jokunen aika takaperin mielettömiä pultteja ja todellakaan mikään ei meinannut likkaa hiljentää :/ Kyllä siinä saa todellakin kaikki keinot käyttää ja tusinan keksiä uusia. :hug: Nykyäänkin tuo neiti saattaa aika ajoin ottaa pullon kanssa matsia. Välillä kelpaa isoreikäsempi tutti ja parin minuutin kuluttua pitääkin olla toinen :headwall: Ohjekirjaa tai tulkkia täälläkin kaivattaisiin :wave:
 

Yhteistyössä