***LOKAVAUVAT 2007 KOLMAS PAINOS***

Velleistä ja soseista
meillä aloitettiin maissivellillä, sopi erittäin hyvin. Sen jälkeen lisättiin toi peruna-porkkana. Riisivelli ei edes laimennettuna näytä sopivan meille. Aloitettiin velli silloin maidon joukossa, 20 ml velliä ja 40-60 ml maitoa. Siitä sitten lisättiin vähitellen.
Soseena aloitettiin päärynä ja uppos hyvin. Meillä kun ei uskalla antaa noita persikka/aprikoosi/omena soseita, kun vanhemmat on allergisia niile...

Mutta nyt me lähdetään käymään mehiläisessä! Meillä syödään kyllä hyvin, mutta sitten puklataan pienenkin syömisen jälkeen tosi paljon ja ollaan tosi kiukkuisia... Mennään nyt tarkastuttamaan ettei ole mitään vikaa...
 
Velleistä+soseista, Me alotettiin kans maissivellillä,eikä käyny kyl mahaan ollenkaan.Nyt käytössä myös peruna-porkkana velli joka aluks tais hiukan masua vääntää.Kummatkin kelpaa meillä,maissi kyl paremmin.Ja kun 5kk tulee täyteen luovutaan noista velleistä ja aletaan itse kauravellejä puuhaamaan.
Hedelmäsoseista Pessi on maistanu päärynää ja hyvin uppos.Meillä ei kyl vielä noita hedelmäsoseita syödä,maisteltu vaan pari kertaa...maissilla alotettiin ja sit peruna-porkkanaa kun velliäkin saa noita kahta.Nykyään herkkua on peruna-kukkakaali ja peruna-parsakaalikin menee hyvin.
Ja mikä siinä on kun mun ite tekemät ei kelpaa?!?!Peetulla oli sama homma...purkin soseet menee (ja meni) tosi hyvin mut ite tekemä peruna-porkkana ei kelpaa...mielestäni oon sen kyl todella hienoks yrittäny tehdä,ensin sauvasekottimella soseeks ja sit vielä korvikkeella löysensin...Bataatti meni jotenkuten mut huonosti sekin vaikka oli kyl niin samettinen oikein se sose :eek: vinkkejä...
 
yksäiti meillä on ihan sama juttu tonn omatekosen soseen kanssa. Kyll kaupan tavara uppoo hyvin, mutta oma ei sitten millään... mutta eipä uponnu toi parsa- tai kukkakaalikaan...

Painon pudotuksesta piti sanomani, että siellä näkys +1 kg :ashamed:
 
YESYES!!!! Aamupalan jälkeen, pyjama päällä 70.5kg, eli PUOLI KILOA!!!!!!!!! JEE!! Tainnu lumityöt tehota ja illalla tein vielä sauvakävelylenkin.

Soseista ja velleistä meillä alotettiin maissivellillä ja soseena ihan omakeittämä pottu. Hyvin uppoo. Riisivelliä (oli ihan ihme tököttiä??) koitin, mutta se lienee aiheutti hieman mahanvääntöö. Siis maissi-ja perunasosevellillä mennään.
Hedelmäsoseista on koitettu jo vaikka mitä. Mango tais olla semmonen, mikä ei niin maistunut. Muut on maistunut. Perunakukkakaalisose ei oikein uponnu. No en söis itekään.
Nyt tuola just tein parsakaalisosetta ja perunaa ja porkkanaa on kiehumassa. On siis kokkauspäivä =)

Eero heräs viime yönä tunnin välein kitiseen, mikä on ihan uutta meillä!! Otin sit puol seiskan aikaan viereen ja sain torkuttua puolisen tuntia pätkissä. Onnihan heräs jo kuuden aikaan taas..

Ihana pikkupakkanen, ulos siis suuntaamme kohta. Lumitöitäkin saa taas tehdä =)

Mukavaa viikkoa kaikille!! Istahdan koneelle, kun väliin kerkee.
 
Velleistä - meillä vannotaan riisivellin nimeen . Se on paljon parempi kuin maissivelli - paksumpaa rakenteeltaan, eikä aiheuta meidän Viulle masuvaivoja...
Aloittaahan voip lantraamalla 20-40 ml ja maitoa vaikka samanverran - meillä meni tänä aamuna jo 180ml ehtaa velliä..
Ja aikas lämpimänä tuon vellin tarjoan , sen syöminen näyttää olevan oikein nautinnollista Viulle , maitopullolla ei saa samaa ilmettä kehiin :)

Mula muuten ois miljoonapurkkia maissivelliä kaapissa ...

- p
 
Olipas tullu tekstiä viikonlopun aikana, kun en koneella käyny. =)

Oltiin yhellä mökillä miehen ja Elian kanssa kolmistaan. Olipas ihanan rento viikonloppu. =) Hoksattiin vaan perjantaina, et mitäs jos lähettäis jonnekin ja lapset menis mummolaan. Ja kun mielellään ottivat nuo 3 isompaa, niin päästiin sitten mökkeilemään. :heart: Olipa ihana, kun sai vaan olla ja vauvasta vaan piti huolehtia.
Tuosta sitten seuras kyllä sekin, etten edes käyny puntarilla. :saint: Syötiin nimittäin ihan mitä sattuu koko viikonloppu ja tiedän, et pudotusta ei todellakaan oo. Noussu on paino, mut käyn vasta ens maanantaina, et jos viikon aikana ehtis edes vähän kaunistua lukemat. :D
Mutta nyt purkamaan tavaroita ja pyykkiä pesemään, et ehtii edes jotakin tehdä tämänkin päivän aikana. :wave:
 
Pikaisesti merkkaan mihin asti päällisin puolin luin. kiirettä on pitänyt kun jeoellä oli t.terapia klo 8.30. Likkakaveri tuli onneks lapsenvahdiksi ettei pienempiä tarvinnut nykiä ylös ja Danielia lähteä kuljettelemaan. Nyt on pakko taas alkaa jotain raivaamaan, on nimittäin mahtava sotku tuon seinän teon takia. Tosin hirveesti ei ole järkeä siivota kun homma jatkuu tänään :/
 
Huomenta päivää :wave:
Vietinkin ihan kokonaan nettivapaan viikonlopun ja pikaisesti olen selannut kuulumiset täältä ja enpä juuri muista enää mitä piti sanoa...

Millille onnea, kauniita kuvia ja kaunis morsian!

Minä olinkin perjantaina viihteellä ja oli kyllä ihan mahottoman hauska ilta, ja toisin kun osa varoitteli minulla kävi aivan toiste päin että sai vetää kaksin käsin että sai hiprakkaa aikaan...kumma kyllä... Pojat oli pärjänny kotona loistavasti =)
Vieläkin jalat kipeenä jorailusta, mutta oli kyllä sen arvoista... tosin vaan vieläkin väsyttää ihan kamalasti, minä kun en rapulapäivänäkään malta maata sängyssä vaan pitää touhuta ettei mene päivä hukkaan, jos vaikka tänään ottais pienet päikkärit sitten...

Jahas epeli heräsi puolen tunnin tirsoilta, pitää alkaa viihdyttää...
 
Kiukkua pukkaa. :/ mikä lie pikkuista kismittää. Nyt on suunnilleen viikon verran ollut iltapäivisin alkavaa kitinää, joka jatkuu iltaan asti. Iltaisin tulee sitten vielä itkuja. :( Sylissä vaan pitäisi olla ja silloinkin äiskän täytyy liikkua. Ja vain äiskän syli kelpaa. |O Syö kuitenkin hyvin, enkä usko, että maidon riittävyydestä olisi kyse. Rintaraivareistakaan ei ole kyse. Mietin kyllä niitä hampaidenkin tuloa, mutta en ainakaan itse ole havainnut ikenissä mitään pullotusta. Tarkemmin kun asiaa ajattelin, niin kitinät alkaa kun isäntä tulee töistä kotiin. Viikonloppunakin oli kitinää jo aamupäivästä. Mutta ei kai tuo kitinä nyt isännästä johdu? :eek: Vai oliskohan se kireä ilmapiiri, joka tulee mun taholta kun isäntä saapuu kotiin. :ashamed: Pikkuisen on kränää ollut meidän kesken, mulla on nonstop-mökötys. Enää en edes muista mistä alunperin suutahdin, mutta eihän se niin tärkeätä ole. ;) Kunhan vaan muistaa, että jostain pitää möksätä. :whistle:
Taas on yöt alkaneet menemään kolmen tunnin pätkissä. :kieh: Hetken aikaa sain nauttia viiden tunnin pätkistä, sitten kuin niistä hehkutin, niin johan muuttui pojun rytmi. :headwall:
Tupakanpoltosta oli aiemmin puhetta. Minä lopetin kun plussasin enkä ole sen jälkeen polttanut. Yritän lopullisesti päästä siitä eroon. Kohtahan tulee vuosi polttamatta :flower: , mutta vieläkin se on joka päivä yrittämistä. :/ Kaipa se tässä ajan kanssa.
Lempiruoka onpas vaikee, olen sellainen herkkusuu, että kaikki missä on kermaa ja voita on herkkua! :p Oman äiskän pottumuussi on ihan ykkönen!
Lempijuoma vesi, aamulla pakko saada kahvi ja alkoholipitoisista olut.
Mitäs sitä vielä oli... tämä päänuppi kun on mikä on, ei ne ajatukset siellä pysy... :ashamed:
 
Jee!!!! mullakin on paino lähtenyt lasku suuntaan -400g =) =) kyllä tuo pisteiden laskenta on pettämätön laihdutus tapa. :D

Ihana viikonloppu NäkymättömälläNinnillä. Minä kaipaan jo sellaista iltaa että saisi olla ilman lapsia kokonaan, niin ettei edes vauvaa tarvitsisi hoitaa. Ei se vaan ikävä kyllä ole vielä mahdollista kun tuolla täysimetyksellä mennään. no mutta aikansa kutakin, kyllä tässä vielä pääsee joskus yksinkin nauttimaan kunhan pieni kasvaa vähän, joten eiköhän tämän kestä.

Mulla on varmaan taas alkamassa menkat kun tuo imetys takkuaa samanlailla kuin viimeksikin ennen kuukautisia, laskeskelin kalenterista että tällä viikolla niiden pitäisi alkaa |O

Ulkona aivan ihana ilma ja tänään taas aion harjoitella vaunuilua vauvan kans :eek: saa nähdä mimmonen huuto konsertti nyt alkaa, kun viime kerrasta on jokunen hetki heilahtanut.
 
Essi syö maissiveliä, se vaan alkuun pieretti kamalasti, enää ei niinkään. Mutta ei siitä maha kipeäksi tullut, kun ei kipristellyt tai itkenyt, paukutteli vain.

Eilen maisteltiin pottua ekaa kertaa ja kohta taidetaan maistella lisää, kun tyttö heräs just. Ja taitaa tulla kakka, sen verran kova äkistäminen käy...
 
räsynukke
eiköhän tuo oo ihan minun oma asia mistä äksyän ukolle ja mistä en,ja mistäpäs sinä tiiät että ollaanko myö molemmat oltu koneella perjantaina :D älä syyllistä ellet tiedä asioiden OIKEAA laitaa..

tilda
meillä mennään ihan maissi vellillä vieläkin..kerran maisteltiin peruna porkkanaa mut ei ollu oikein hyvää..ja me maistettiin just peruna-porkkana muusia,ai että antton tykkäs..
 
pepisa Meillä kanssa kitistään. Ja mietin tosiaan kaikki syömiseni ja hampaiden tulot ym läpi, mutten oikein päässyt selvyyteen että mikä vaivaa. Eilen illalla minullakin tuli mieleen tuo sama ajatus mikä sinullakin. Isi tuli kotiin niin poika alkoi kitistä ja narista. Minulla on myös meneillään oikein emämökötys. Ja todellakin muistan että mistä :headwall: :headwall:
kertoisinkos sen teillekin.. No minähän se viimeviikolla kirjoittelin siitä, että alan olla aika loppu. No, niinpä sitten teidän rohkaisemana aloitin avunhuutóni miehen suunnalta. Sanoin miehelle, että minä en kauaa enää jaksa näin ja minusta tuntuu että minulla ei ole mitään muuta elämää kuin tämä tässä toisia varten. Muistutin, että olen se sama ihminen ennen lapsia, joka tarvitsi joskus jotain omaa tekemistä, vaikka sitten jumpassa käymisen tms. No mies tästä hikeentyi. Huuti ja meuhkasi. Että on se kumma kun minulle ei mikään riitä, hän saa olla aina töissä, että perheellä olisi rahaa. Ja sitten pitäisi vielä lapsetkin hoitaa. Kummasti se vaan unohti, että hänellä on neljänä iltana viikossa jokin harrastus, ettei hän suinkaan aina töissä ole. Ja sitten lisäksi viikonloput tuppaa menemään kaverilla :/ Tästä kun muistutin, niin sano vaan että niin kauan kun minä en käy töissä, enkä saa rahaa mistään on minun turha valittaa. :'( Että joo näin sitä sitten mennään.

Omalle äidille vihjasin myös että kohta halkee pää jos ei joku auta. Totesi vaan että kunhan poika kasvaa isoksi, niin sitten voi tulla mummin ja ukin luo. Esikoista pitivät ekan kerran yökylässä, kun oli vuoden ja kolme kuukautta. Äidillä kun tuntuu olevan se ajatus, että pitää viimeseen asti näyttää ulkopuolisille siltä, että laoistavasti menee. Ikinä sen kanssa wi oo voinu puhua, jos on asiat huonosti. Pitäs vissiin mennä käymään mummolla (äidin äidillä) Ihana ihminen. Ymmärtää että elämä ei oo aina ruusuilla tanssimista.

Ahistaa muuten tuo auringonpaistekin, kun näkyy nuo järkyttävän paksussa paskassa olevat ikkunat ja järjrtön määrä pölyä sisällä joka paikassa.
Joo mut nyt hommiin, ettei tuu valittamista kun ruoka ei oo valmiina.
 
pikkumyy :eek: ei herran jumala sentään. Siis tarvithan siäkin joskus omaa aikaa. Miä menin sanattomaksi. Ja koska siä oot vanhempainlomalla niin saathan siäkin siitä edes sen minimin elikä rahaa "tuot" talouteen. . Todella typerä veto mieheltäsi.Meillä tekis varmaan ukko omat ruokansa, pesis omat pyykkinsä ja siivoaisi täsmälleen puolet talosta ja hoitais tarkkaan puolet vuorokaudesta lapsiaan. Siis jos uskaltais noin sanoa! :kieh: Loppuisi herran palvelut kokonaan täältä torpasta.


Onkos teillä mies ajatellut sitä että teet HÄNELLE ruokaa, peset HÄNEN pyykit ja hoidat myös TEIDÄN lapsia ja myös siivoat TEIDÄN kotia? Eikös perheen pitäisi olla yhteinen yritys jonka eteen molemmat tekevät "töitä"?


Onko sulla lähellä ketään ystävää joka vois auttaa jos lähipiiri ei sitä avun tarvetta pysty tajuamaan? Piru kun pistää ihan vihaksi tommoset torvet |O Yritä jaksaa pikkumyy :hug:
 
Tuli mieleen pikkumyyn tilanteesta tälläinen elävä esimerkki isän (jos on taloudessa) osallistumisen tärkeydestä. Meijen eskarilainen oli aina äidin poika, itse hoidin, mies ei osallistunut.Mahtavia riitoja asiasta käytiin ja välillä oli tavaratkin pakattuna. Nooh, poika kasvoi ja kasvoi. Nyt on isi kuullut pari vuotta pojalta: et siä minua määrää, äiti määrää. Poika ei isiin turvaudu ikinä, ei kelpuuta isää mihinkään jne. Nyt isistä tuntuu pahalta ja toinen yrittää kiriä menetettyjä vuosia kiinni. Mutta siinä sitä onkin hommaa. Kahden muun yhteisen lapsen kanssa isi onkin osallistunut hoitoon alusta pitäen ja suhde ainakin 3v:n on aivan päinvastainen kuin eskarilaiseen.

Voi kun nuo miehet tajuaisivat että lapsuudessa ne siteetkin luodaan. Ja jos isä hoitaa/pitää lasta niin kuin äitikin niin lapsi kokee hänet yhtä tärkeäksi ellei tärkeämmäksi. Tai ainakin meillä oon tuon huomannut.

Täytyy kyllä myöntää sekin että Jesper oli todella itkuinen vauva-aikana ja saattaa olla että pidin hänet itselläni. Ja ehkä isä ei osannut ottaa lasta, olihan hän meidän ensimmäinen yhteinen ja kumminkin molemmilla oli aikaa edellisestä vauvasta. En tiijä...
 
No huh huh pikkumyy miekin menin ihan sanattomaksi.Höyryt nousee korvasta.MRRRR...Totta hemmetissä siekin tarttet jotain omaa ja omaa aikaa ja muutakin kuin kotona olemista!!!Kyllä siinä pää muuten hajoaa itsekullakin.Kannattaa yrittää vielä ottaa puheeksi miehesi kanssa asia!!Pakko siun on saada apua!Mie oon täälä ihan raivona siun puolesta |O |O Oikein paljon :hug:
 
pikkumyy mullekin tuli kyllä paha mieli sun puolesta! :hug: anteeks vaan mutta mun tekis antaa sille sun miehelle vähän satikutia :kieh: eihän se tommonen peli vetele että sulla ei ole ollenkaan omaa aikaa, mulla ainakin pää hajoais! Meillä kyllä mies ymmärtää ettei tämä kotona olo mitään herkkua aina ole ja usein sitä ihmetteleekin että miten minä kestän olla koko ajan tytön kanssa...no en kestäiskään jos en aina silloin tällöin pääsis hetkeks esim.tanssitunnille tai yksin rauhassa saunaan. Välillä on myös ihanaa jos saa olla hetken yksin kotona jos mies lähtee tytön kanssa vaunulenkille.
Enpä oikeen osaa mitenkään tuossa tilanteessa neuvoa. Jotenkin se vaan pitäis sinne miehen päähän saada taottua että tämä perheen ja kodin pyörittäminen on yhteinen asia! ei sitä vaan työpäivän jälkeen oteta ja lähdetä itse aina harrastuksiin/kavereille ja vaimo puurtaa 24h lasten kanssa!
 
Pikkumyy :hug: On ne miehen kyllä! |O
On meillä ennen vauvaakin riidelty, eri asioista kylläkin. Ikävä kyllä olen todennut (ainakin omalla kohdalla), että kunnon riita puhdistaa ilmaa ja hetken aikaa on taas hyvä olla. Puolin ja toisin. Se kun oliskin, että osais puhua, mutta kun kumpikaan meistä ei ole sellainen, mökötetään molemmat. :headwall:
Mäkin toivoisin mieheltä hiukka enemmän osallistumista vauvan hoitoon. Muutenkin kuin, että joudun häntä aina pyytämään. Ei musta hyvälle tunnu, jos pyydän miestä vaipan vaihtamaan, niin kuuluvien huokauksien saattelemana laahustaa vauva kainalossa vaipan vaihtoon. Tekee siis kyllä mitä pyydetään, mutta mä saan siitä aina huonon omatunnon. :(
Riitojen päätteksi aina sovitaan, että pitää heti sanoa, jos tuntuu pahalle tai että toinen tekee jotain sellaista mistä tulee paha mieli. Muutaman päivän ajan mies saattaa ehkä muistaa mitä sovittiin, mutta hupsista keikkaa, aina se unohtuu. Sitten kun ystävällisesti sanon jostain asiasta, niin ollaan taas ihan raivona, että "mitään ei saa tehdä!" ja "sulle ei mikään riitä!" |O Yritä siinä sitten... :headwall: :headwall:
Piti muuten jo aikoja sitten mainita, että olet pikkumyy aivan loistavan nimen pojallesi antanut! :heart: Mä olisin myös halunnut meidän pojalle Lennin nimeksi, mutta isäntä ei lämmennyt sille. :kieh:

Jottei nyt menisi aivan miehen mollaamiseksi :ashamed:, niin onhan meillä joskus niitä hyviäkin hetkiä. :) Aika harvassa ne kyllä nykyään on. :(

Kummasti kyllä mieltä piristää, kun saa pahat peikot tänne purkaa. =) Jaksaa taas ajatella iloisempia asioita hetken aikaa. =)
 
ensiksikin pikkumyylle voima :hug: kyllä on mies..en paremmin sano..mie olen ihan samaa mieltä kun tuutilulla perhe on yhteinen yritys,josta kumpikin puoliso on vastuussa..
ja jos ukko tosiaan juoksentelee neljänä iltana harrastuksissaan,niin mie en ainakaan sellasta sulattas..jos olisin ite koko ajan kotona.jos mies käy töissä,ja sit vielä harrastuksissa ja kavereilla,niin eihän se olo kotona koskaan.
vaikka miunkin kyllä pitää sanoa että,eipä tuo ukko meilläkää ole paljon venlaa hoidellut..kyl se sen kanssa on tuolla lattialla,kun mie oon tytön syöttäny,vaipan vaihtanu ja pukenu.ja jos menen kaupaan niin kyllä se tytön kattoo sen aikaa.
ehkä miun pitäs vaan ruveta,sille sanomaan että vois tehdä..mutta jotenkin tuntuu hölmöltä aina olla aikuiselle ihmiselle sanomassa.. :eek:
täänkin tyrkkäsin tytyn ja maitopullon miehelle syliin,et juottaa venlalle sen..kohta tyty vaan kiemurteli ukon sylissä,ja ukko sano et ei tää syö..no otin tytyn syliin ja se joi koko pullollisen :eek:
olenkin sanonu että mieku tyttöä aina syötän niin ei se ketään muuta kohta kelputakkaan syöttämään.
mutta voimia pikkumyy vielä kerran.

tildako kyseli velleistä..meillä alotettiin silloin maissivellillä,nyt ollaan syöty riisivelliä,peruna-porkkana vellä ja ruusunmarja-riisivelliä.
aamulla ja illalla menee pelkkää velliä.maissivelli pieretti alussa enempi.mutta ei noista muista ole tullut mitään.
eikä soseistakaan kotitekoinen uppoo hyvin,kaupasta olen nuo hedelmäsoseet ostanu.mangosta ei tykänny.en kyllä miekään :x
muut menee.kakka vaan on huomattavasti nyt kovenpaa mitä pelkällä maidolla ollessa.

ulkona olis upee lenkkeily ilma..pitäsköhän otta koira ja vaunut ja lähtee heittämään pieni lenkki..mieskin lähtee kohta töihin.
 
niin miehistä vielä..mie päätin uuden vuoden jälkeen että mie sanon mitä ajattelen enkä haudo päässäni monia kuukausia asioita ja sit sopivan riidan päätteeksi lauo kaikkia mielessä olevia asioita ilmoille.
niinkuin pepisa[/bkirjoiti että olette yrittäny puhuu..niin myökii..mutta se on vaan niin helkatin vaikeeta..siis todella vaikeeta.
sauna on meillä sellanen paikka jossa jutellaan asioista,joskus sieltä oon lähteny ovet paukkuen pois :eek: mutta palannut sitten kuitenkin takaisin.

meillä ei ole oikeastaan tarvinnut kotihommista riidellä,siis et kuka tekee mitäkin..ehkä joskus on ollu puhetta et vois pikkusen aktiivisemmin osallistuu..mutta nuo saunakaljat,välikaljat,korjausoluet ym sellaset..niistä olen huomauttanut..ja mies on luvannut tehdä asialle jotakin..annoin ehdon..joko myö tai sitten kalja..siinä miehelle miettimistä.
kuitenkin tuo mies on niin kultanen..vaikka toisinaan aika paljon ärsyttää..mutta näinhän sen pitää mennä..eihän tää parisuhde varmaan muillakaan ole ainaista ruusuilla tanssimista!

 

Yhteistyössä