****LOKAMASUT LOKAKUUSSA*******

YOdottaja LAITTOI TEKSTARILLA ILMOITUKSEN ETTÄ PIKKU-VIOLA ON SYNTYNYT!!! :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Synnytys oli ollut pitkä, 33 tuntia ja lopuksi päädytty hätäsektioon.
Kohdunsuu oli avautunut aina 8cm asti mutta supistukset eivät avanneetkaan loppun asti. Kaikki on kuitenkin nyt hyvin ja väsynyt äiti osastolla lepäämässä.

Viola on ihana tummahiuksinen kiharapää, painoa 3900g ja pituutta 54cm.

Eli jäämme nyt odottelemaan äidin ja tyttären kotiutumista ja sitä että saadaan YOdottajalta itseltään tarkemmin tietoa ja kuulumisia!

Vielä kerran sylintäydeltä onnea!!! :heart:
 
Ippuli:
Onko teillä rinnoista tullut kovasti jo maitoa tai edes lirua ennen synnytystä? Havaitsin toissapäivänä tälläisen ilmiön itsessäni, lienee normaalia?
Juu on ihan normaalia :) , mulla sitä on tullut pidempään, ennen kesää reilusti ekan kerran huomasin, kun yöpaidan rinnus oli ihan märkä... Vaihtelevasti väliin enempi, väliin vähemmän. Kesällä kerrankin tuli ihan niin, että mökillä ollessamme oli yöllä niin vuotanut, että patjakin sotkeentui :ashamed: , valkoinen pläntti patjalla, heti ajattelin että joku luulee että se on muuta! Aikani hangattuani sain puhtaaksi patjan joten kuten. Äidiltä kerran kysyin, hänelläkin tullut kun minua ja siskoa odottanut. Toivottavasti sitä nyt sitten riittää synnytyksen jälkeenkin vauvalle.

Onnittelut taasen vauvautuneille :heart: :flower:

Itsellä silloin tällöin supistelee, välillä kipeämpääkin kuin ennen, mutta ei ilmeisesti vielä mitään mikä jotain saisi aikaan. Hiljaa näyttää hyvä tulevan. Minäkö jo alkuviikolla kuvittelin ja toivoin, että joskos tämän viikon aikana saisi vaavin syliin, ei sille vielä näytä. Laskeutunut mielstäni alemmas, on sen verran tuntuu paine väliin ja ikävästi vihlaisee.

-Tytteli74 ja asukki 38+5
 
YOdottajalla kyllä pitkä synnytys mutta pääasia että äiti ja vauva voivat hyvin :) Tuosta maitohommasta,täällä sitä on valskannut viikolta 17 lähtien ja tosiaan lakanat on ihan ihan ihan läikykkäät mun kohdalta :ashamed: tavaraa tulee ja paljon,inhoan käyttää rintsiköita yöllä ja liivinsuojat (ainakin nuo tämänhetkiset) saavat ihon hilseilemään ja kutiamaan. Ajattelin ostaa jotain toista merkkiä sitten kun vauva on syntynyt ja mahdollisesti tarvitsen niitä. Kesällä oli oikeen inhottava kun kaupoissa kulki topissa ja bikineissä niin saattoi läntti kastua läpi :/

Huomenna olisi täällä Oulussa kestovaippahulinat,täytyy käydä katsastamassa menot ja ostaa jos löytyy jotain kivaa =) Mä oon ihan yllättyny itsestäni ku otan niin kamalan rauhallisesti tän loppuodotuksen,yhdessä välissä tuntui että ei jaksa enää yhtään odottaa mutta tänään sitten miehelle totesin että kyllähän tässä vielä muutama viikko menis odotellessa ja masua silitellessä :whistle: Huomena siis 38 viikkoa takana. Saa nähdä,madam mamma ennusti pojan syntyvän 10.10,liekö pitää paikkaansa :LOL:

Mä lähden surffailee jos löytäisin tarkempia tietoja noista kestishulinoista,on meinaa kellonajat sun muut unohtuneet.. :wave:

Diipeli ja masujesperi 37+6
 
YOdottajalle onnea paljon Violasta :heart: Kuumeisena täällä jo olen odotellut tietoja, meinasin minäkin tänään tekstarilla pommittaa vaan en sit kehdannut... Ihana kuulla että kaikki on hyvin! Pitkä on kyllä matka ollut, huh huh. Ja lopuksi vielä sitten hätäsektio. Mutta hienoa että Viola nyt siellä tuhisee sängyssään :)

Mulla mies on riennoissa, joten olen täällä maalaillut sitä mun imetyskeinutuoliani. Päätin tehdä kiiltävän mustan, ja nyt on eka kerros pinnassa ja hyvältä näyttää! Yhden tai kaksi kerrosta jos viel huomenna vetäisi.

vaavi tuntuu painautuvan yhä vaan alemmas, nyt tuntuu jo tasaisesti lonkkien välissä "tukos", aiemmin tuntui vaan silloin tällöin. Pelottaa että tulee jo lähtö, kun kokoarviotakaan ei ole vielä tehty. Onko se automaattisesti sitten hätäsektio jos nyt vaikka mulla vedet menisi ja vauva perätilassa? Tai kai ne ehtisi siinä sen vielä kokoarvioida, lantiokuvien tulokset siellä jo on. No, puhelinta pidän kokoajan mukana ja lähellä, makaamaan pitää mennä heti jos vedet menee, niin sanoivat. Kiva kun mies ois pikkupäisään synnytyksessä, en taitais ottaa mukaan ollenkaan :LOL: No, taitais olla vaan rempseempi ja rohkeampi muutaman bissen jälkeen ;)

En mä mihinkään synnyttämään ole lähdössä, vaan ihan sohvalle leipää ja teetä mussuttaan. Kestovaippahulinoille en jaksa huomenna, kun kaikki vaipat on jo hommattu, mutta kärppäpeliin mennään koko perheen voimin, esikoisen mukaan "syömään popponnia". Pakkasin muuten tänään sairaalakassin, vauvan kotiintulovaatteet ja vauvan sairaalavaatteet. Hyvä minä, vihdoin sain tehtyä! :)

Topsy 37+3
 
Ihosta, hiuksista ja kynsistä kyseltiin. Mulla iho ollu erinomaisessa kunnossa ja kampaajan mukaan hiukset paksuuntunu (siis hius turvonnu kuulema), mut riskinä et imetyksen loputtua kuulema voi alkaa lähtee jos ei syö luontaiskuuria... Kynsistä en oikein osaa sanoa, kun mulla oli tossa rakennekynnet ja nyt tietty tuntuu et omat on ihan ohuet, mut niin ne on aina ollukin:)

Kummiasioista on kans ollu puhetta. Me ollaan 2 kummia jo päätetty, toinen on mun veli ja toinen mun kaaso. Sen lisäks halutaan yks pariskunta, jota ei vielä olla lyöty lukkoon. Että ystäviä suurin osa meidänkin kummeista, miehellä ei sisaruksia olekaan. Nimikin on valmiina, samoin kasteaika ja pappi varattuna!;) Täällä etelässä täytyy olla ajoissa näiden asioiden kanssa, saatiin meinaan haluamaltamme päivältä, haluamastamme kirkosta vika aika ja papillakin sattu olemaan lomia, joten ei paljo vaihtoehtoja ois ollukaan! Nyt on sekin homma hoidossa:)

Mulla on ihmeen hyvä olo tän mahankin kanssa, ei oo tukala olla eikä mitään kipuilua oikeestaan. Et se vikan kuukauden "tukala olo, että pääsis jo tästä mahasta eroon" ei oo viel ainakaan mulle iskenyt. Ehtiihän se toki vielä. Mut mulla on ollu kyl muutenkin helppo raskaus -toivotaan, että sama linja jatkuu sit synnytyksenkin alkaessa!! :heart:

Lepposaa viikonloppua kaikille!

LaSposa & Nyytti rv 36+4 :heart:
 
Onnea kaikille jotka on saanneet vauvat jo syliin!

Huh huh. Mulla on jatkuva pieni ponnistustarve ollut nyt illan ajan, ja painon tunne alhaalla. josko pikku-herra olisi kiinnittynyt nyt.
Supistuksia tulee välillä iltaisin jo säännöllisemmin, mut sitten ne aina häipyvät. Neuvolassa oli sitä mieltä, et synnärille lähtö tulee ennen laskettua aikaa. Itsellä on kuitenkin pelko et yli menee roimasi, niinkun viimeksikin.

Kummeja ollaan mietitty, mut ei vielä lyöty lukkoon.
Esikoisella on miehen veli, minun sisko, miehen paras ystävä, minun paras ystävä ja hänen mies(mies on mieheni työkaveri ja vietetään paljon aikaa heidän kanssa). Aika monta, mut haluttiin varmistaa et eivät ainakaan kaikki katoa elämästämme. (ja sit kun oli aika epävarmaa saanko lisää lapsia, kun olivat jo ennen ekaa ilmoittaneet et en saa yhtään)
Nyt tulee ehkä miehen sisko, mun toinen sisko ja sen mies.
Rasvailusta
viimeksi rasvasin masua kovasti, ja säilyinkin ilman arpia synnärille asti. Mut yllätys oli suuri synnytyksen jälkeen, kun vatsassa komeili tuoreita punasia juovia.
Olen rasvaillut taas päivittäin, hieman on uusia tullut.
Välilihaa en ole rasvaillut, ja viimeksi leikattiin eppari.
Nyt en ole edes koko asiaa miettinyt, leikkaavat jos tarvii. Parempi siististi leikattu, kun itsekseen revennyt.
Rintoja olen rasvaillut ja venytellyt, toiveena et eivät olisi niin kovin arat imetyksen alussa.
Miten te joilla on useampi kun yksi alatie synnytys, onko paikat palautunut normaaliksi. Kaveri alko mulle yks päivä selittään, "et se on sitten sunkin seksit sekstailtu" mä olin vaan et miten niin? totesi vaan et "ei ne paikat siitä enään toisen jälkeen palaudu ennalleen vaikka kuinka jumppaat". Hyvin ikävää tekstiä, kun muutenkin olen jännittänyt kovasti tätä synnytystä. Tällä kaverilla on itsellä kaksi lasta.
No ehkä halusi vaan pelotella minua.
37+3 ehkä
:ashamed: en pysy aina itse mukana viikoissa
 
Mä jatkan pitkää odotusta...Keskiviikko iltana alko kunnon supistukset ja olin varma et nyt tulee lähtö.VAAN KUINKAS KÄVIKÄÄN!!!!!!Mua alko väsyttää yhden aikaan yöllä ja aattelin et nukun supistusten välit.Niin meni yö huonosti nukkuen ja aamulla ku heräsin tuli enää 2 vaivaista supistusta.Eikä sen jälkeen oo ollu merkkiäkää et tajuis missä on ovi. :p

Neuvolassaki kävin ja sf oli kasvanu 35:een,ollu viimeset 4viikkoa 34.Pää on kyllä ihan alhaalla ja ultraski se näky mutta mikä on niin vaikeeta ettei voi syntyä.Mun äitin sisko oli sitä mieltä et miehiä saa aina odottaa.Meil on kyl pojat menny eniten yli et oiskohan tääki samaa laatua...Joka tapaukses huumori alkaa olla koetuksella.Tänää tuntu et meinas palaa pinna kun tuli viesti:Joko on vauvauutisia.Ois tehny mieli laittaa että mitäpä luulet?Olisinkohan unohtanu ilmottaa jos sellai ihme ois tapahtunu.Tai toinen mikä kävi mielessä oli että laskettuaika onki siirretty marraskuulle.Saisinpahan olla ens viikon rauhassa.Ei vaa jaksa joka päivä uteluja kun TODELLAKIN ilmotetaan heti kaikille kun vauva syntyy.Hetkittäin tuntuu että kyllähän tämä on ihan ihanaa odottaa ja seuraavaks iskee malttamattomuus ja haluis heti synnyttää.Ens viikon lauantaina pääsen äitipolille käymään jos en oo ehtiny synnyttää.

Tulisit jo!Me kaikki odotetaan sua niin mielettömästi.(Ymmärtääköhän tää paremmin lukea kun puhe ei oo tuntunu auttavan?) :whistle:

Mahakkaat terveiset ja rapsutuksia lokamasuille :hug:
 
huomenta kaikille |O ! taitaa lokamassut nukkua pitkään näin lauantai-aamuna kun ei ole tekstiä tullut, vai lienevät vauvanhakureissulla! :heart:
yodottajalle kovasti onnea, rankalta kuulostaa kokemuksesi, toivottavasti toipuminen olisi helppoa ja nopeaa, paljon paljon onnea tytöntylleröstä :heart: tässähän ihan liikuttuu :snotty: !
omaan napaan ei mitään uutta, tai no, öisin on ruennut käsien puutuminen&särkeminen&kolottaminen viemään yöunia, särkylääkettä pitää popsia mut eipä tunnu paljo auttavan...se on tämä turvotus, justjajust menee kätöset nyrkkiin näin aamutuimaan :(
mikähän kun vauva innostuu aina näin koneella ollessa? peppu hankaa/työntää toisen puolen kylkiluuhun ja kantapäät muljuttelee toiselle puolen. voi kun syntyisit jo, haluaisin niin nähdä sinut enkä vaan tuntea masun läpi!!!!!! mutta ei taida olla vielä kiirettä....
taidan lähteä aamutoimille ja ulos, heiparallaa!

:wave: tilda+tiitiäinen38+6 :heart:
 
ensinnäkin yodottajalle ja muillekkin vauvaantuneille hurjan paljon onnea.. :flower:

meillä sitten neiti otti ja nukkui klo 21-04 sitten tunnin söi..tissistä ja pullosta..ja vieläkin vetelee sikeitä..tissit rupeaa olemaan sen tuntuset että neiti sais käydä kohta heräilemään..

eilen laitoin äitiyspakkauksen laatikkoon neitille pedin,jotenkin tuntu että tuo pinnis on niin kauhean avara,että hää vaan siellä säpsähtelee ja ei kunnolla nuku.ja tosiaan hyvin on nukkunut.

mahavaivaa oli eilen jonkin verran,tuntui että ei oikein muualla olis kun sylissä.

meillä olis tänään nimen keksimis päivä..jotenkin nimi aivan hakusessa..
saas nähdä kuin iso riita siitäkin tulee..
tunteet ovat olleet pikkusen pinalla..jo sairaalassa,onnekis oli niin ihana hoitaja joka jutteli ja lohdutteli kun mie siellä kahen hengen huoneessa vauvan kanssa kaksin olin..

eikä ole kyllä sairaalan oloista mitään moitittavaa,niin ihanat hoitajat ja huonekamu sattui että ihanampia ei voinut toivoakkaan.
ja yksi lastenhoitajakin oli sama mikä oli silloin 13v ja 15v sitten kun noita isoja likkoja olin tekemässä..aivan ihana tapaus.

mutta nyt pitää pyykkikone lähtee iskemään tulille..yllättävän paljon tulee puklupyykkiä...

niinukka ja tyty..jolla nimi aivan hukassa =)
 
Ihana kuva Niinukalla:)

Tänne ei uutta, yöllä taas jo hetken luulin että h-hetki olisi lähellä, mutta ei..uni voitti ja nyt ei taas mitään oloja, höh!!
No, toisaalta hyvä, olen taas haalinuut vaikka mitä "pakollisia" hoidettavia asioita ensi viikolle, ehkä sitten ne hoitelen rauhassa ennen synnytystä:)
Ai niin..aamulla herätessäni huomasin että olen jo toistamiseen tämän odotuksen aikana saanut hiivatulehduksen..ARGH!! Mulla ei ole koskaan ennen ollut, ja jostain syystä nyt sitten vaivana. Nyt sitten apteekkia kohti.
 
Paljon onnea uusille vauvoille ja heidän perheilleen!

niinukka
, kyllä teidän neiti on niiiiin söpö.

Kummeista on ollut juttua. Me ollaan kysytty minun siskoani ja hänen miestään sekä yhteistä ystäväpariskuntaa meidän möykyn kummeiksi. Molemmat parit olivat otettuja kunniasta. Jos möykky saa jossain vaiheessa sisaruksen (sisaruksia), onneksi mieheni siskot ovat vielä "käyttämättä" tässä kummiudessa. =)

Elen olin sitten siellä neuvolassa/lääkärissä. Lääkäri ultrasi varmaan yli puoli tuntia ja otti todella monet mittaukset möykystä ja tuli siihen lopputulokseen, että hän painaa nyt 2735 g. Kuulemma istukka on jo hieman kalkkeutunut (on kuulemma ihan ok tässä vaiheessa). Möykky on jo täysin kiinnittynyt ja kohdunkaulasta on enää jäljellä lääkärin sanojen mukaan "rämmäleet". :LOL: Lääkäri epäili, että synnytys voi käynnistyä ihan luomusti parin viikon sisällä muttei hän sitä tietenkään voinut luvata. Yhdyntääkin hän suositteli... Siippa naureskelee, että kerrankin lääkäri määrää sänkypuuhia. Kyselee jo, että koskas aletaan hommiin? =) ;)

Kunpa kävisikin niin, että möykky alkaisi tulemaan parin viikon päästä maailmaan. Mä ehtisin saada kodin siihen kuntoon valmiiksi, että hän saisi tullakin maailmaan. Miehen kanssa ehkä ehdittäisiin käydä "viimeisen" kerran leffassa yhdessä yms.

Hauskinta tuossa ultrauksessa oli se, että möykky oli onnistunut piilottamaan napanuoran taakseen, ettei napanuoran virtauksia pystytty heti tarkistamaan. Sitten hän suostui laittamaan varpaansa sopivasti pois tieltä, niin virtaukset pystyttiin katsomaan. kaikki oli ok. Lääkärin katsoi ihan uteliaisuudesta jalkaterän mittaa ja sanoi "voiko tuo jalka olla noin pitkä?". Tähän vaan nauroin, että kyllä voi olla, sillä miehelläni kengän koko on 46!! :LOL: :LOL:

Nyt sitä ollaan suvun voimin naurettu, että kyllä lapsi mahtuu tulemaan alakautta ihan ok (lantioni vihdoin tarkistettiin ja kyllä möykky sieltä mahtuu tulemaan). Lapsi saadaankin varmaan ihan hyvin pihalle nilkkoihin asti ja sitten hän jää kiinni jalkateristään. :LOL: :LOL: Voi kauhia, ollaan me hirveitä, kun naureskellaan toisen jalan koolle, kun hän on vain tulossa sukuunsa.

Kai sitä pitäisi alkaa taas puuhaamaan, kun olen saanut viikon puolen välin jälkeen taas puhtia. Oli se niin hirveä fiilis se apattinen olo, mikä mulla oli keskiviikkona-torstaina. Nyt on niiin ihanaa olla oma touhukas itseni.

Mukavaa lauantaita kaikille!!

möykkymamma 36+3
 
Möykkymamma : pakko kommentoida tota jalkaterän mittää vähäsen; meillä kun esikoinen syntyi kuusi vuotta sitten, niin mummo oli neulonut vauvalle tosi ihanat villavaatteet. Laitokselta lähtiessä sitten kun niitä päälle puettiin, niin eipä mahtunut sukat jalkaan laisinkaan, kun jalkaterä oli pari senttiä pidempi ku sukissa! Niin tuli tyttö kotiin ilman villasukkia tai töppösiä, onneks oli viltti turvakaukalon päälle laittaa ettei varpaat paleltunut :LOL: Eikä meillä kummallakaan vanhemmista kovin suuri jalan koko ole, ihan keskiverto, eikä tytölläkään enää normia suurempi(onneksi!).
 
Huomenta kaikille! :)
voi että on niinukalla söpö prinsessa :heart:
kiva että käyt kertomassa vauvasta täällä:)

nukuin tosi hyvät yöunet vaikka toisin illalla kuvittelin,
oli nimittäin kipeitä supistuksia useita,mutta höh!
tottahan ne lopahti!
lenkillä illalla kävin niin sen jälkeen alkoi...
koiruli katteli ihmeissään että mikä ihme on kun puhisin ja ähkin.
jospa se tästä pikkuhiljaa...
onhan mulla viikko tasan laskettuun aikaan.
olis pitänyt sanoo eri LA puolitutuille,meinaa olla kova riesa kun koko ajan kysellään niitä vauvauutisia.
onneks sukulaiset ja ystävät tietää että kyllä me sit ilmotellaan ihan varmasti!
no,onneks sen puhelimen voi läntätä kiinni kun tarpeeks ärsyttää:)


nyt lähden aamukahville tästä
:wave: kaikille hyviä vointeja!!
 
Heips,täällä viimehetken uusi tulokas tähän pinoon,jos mahtuu vaan.. =) Mulla laskettu aika 21.10,ilmiselvä poika tulossa(ollaan käyty 4d-ultrassa) ja kotoa löytyy ennestään neiti 2v.Mielenkiintoista lueskella näitä muitakin kärsimättömiä loppusuoran odottajien oireita ja vertailla omiin.
 
YOdottajalle paljon onnea Tytöntylleröstä :flower: :flower:
niinukalla ihana tyty kuvassa.
ja tervetuloa vaan joukkoomme iloiseen Marsu78

ON. on se hassua ku päivisin on kaikenmaailman oireita ja supistuksia,mut yöllä ei mitään...ei siis mitään...isäntäki oli aamul,et miten sen sais ny sit syntyyn :LOL: ku ei herra jaksa enää kuulemma odottaa.....
no...olishan se mukavaa jos neuvolatäti olis oikeessa ja viikonlopun aikana syntyis....hyvähän sitä on toivoo :ashamed:
kävely ollu taas vaikeempaa pari päivää,ku pikkunen porautuu kokoajan alaspäin..huomas sen funduksestaki,ku oli tippunu 37,5:teen

henkka ja "veeti" 38 tasan
 

Yhteistyössä