Paljon onnea uusille vauvoille ja heidän perheilleen!
niinukka, kyllä teidän neiti on niiiiin söpö.
Kummeista on ollut juttua. Me ollaan kysytty minun siskoani ja hänen miestään sekä yhteistä ystäväpariskuntaa meidän möykyn kummeiksi. Molemmat parit olivat otettuja kunniasta. Jos möykky saa jossain vaiheessa sisaruksen (sisaruksia), onneksi mieheni siskot ovat vielä "käyttämättä" tässä kummiudessa. =)
Elen olin sitten siellä neuvolassa/lääkärissä. Lääkäri ultrasi varmaan yli puoli tuntia ja otti todella monet mittaukset möykystä ja tuli siihen lopputulokseen, että hän painaa nyt 2735 g. Kuulemma istukka on jo hieman kalkkeutunut (on kuulemma ihan ok tässä vaiheessa). Möykky on jo täysin kiinnittynyt ja kohdunkaulasta on enää jäljellä lääkärin sanojen mukaan "rämmäleet".
Lääkäri epäili, että synnytys voi käynnistyä ihan luomusti parin viikon sisällä muttei hän sitä tietenkään voinut luvata. Yhdyntääkin hän suositteli... Siippa naureskelee, että kerrankin lääkäri määrää sänkypuuhia. Kyselee jo, että koskas aletaan hommiin? =)
Kunpa kävisikin niin, että möykky alkaisi tulemaan parin viikon päästä maailmaan. Mä ehtisin saada kodin siihen kuntoon valmiiksi, että hän saisi tullakin maailmaan. Miehen kanssa ehkä ehdittäisiin käydä "viimeisen" kerran leffassa yhdessä yms.
Hauskinta tuossa ultrauksessa oli se, että möykky oli onnistunut piilottamaan napanuoran taakseen, ettei napanuoran virtauksia pystytty heti tarkistamaan. Sitten hän suostui laittamaan varpaansa sopivasti pois tieltä, niin virtaukset pystyttiin katsomaan. kaikki oli ok. Lääkärin katsoi ihan uteliaisuudesta jalkaterän mittaa ja sanoi "voiko tuo jalka olla noin pitkä?". Tähän vaan nauroin, että kyllä voi olla, sillä miehelläni kengän koko on 46!!
Nyt sitä ollaan suvun voimin naurettu, että kyllä lapsi mahtuu tulemaan alakautta ihan ok (lantioni vihdoin tarkistettiin ja kyllä möykky sieltä mahtuu tulemaan). Lapsi saadaankin varmaan ihan hyvin pihalle nilkkoihin asti ja sitten hän jää kiinni jalkateristään.
Voi kauhia, ollaan me hirveitä, kun naureskellaan toisen jalan koolle, kun hän on vain tulossa sukuunsa.
Kai sitä pitäisi alkaa taas puuhaamaan, kun olen saanut viikon puolen välin jälkeen taas puhtia. Oli se niin hirveä fiilis se apattinen olo, mikä mulla oli keskiviikkona-torstaina. Nyt on niiin ihanaa olla oma touhukas itseni.
Mukavaa lauantaita kaikille!!
möykkymamma 36+3