****LOKAMASUT LOKAKUUSSA*******

pepille kiitokset kun kävit kertomassa susan uutisia :flower: :)
tulehan tosiaan kertomaan sit kun vauva on jo maailmassa!!
juu...oon malttamaton ja uteliaskin :whistle:

piipalle hurjasti onnea pikkuruisesta prinsessasta :hug: :flower:

jospa sitä itsekkin joskus joulukuussa...

ippuli:mulla nyt kynnet ja hiukset huonossa kunnossa:/
kynnet kasvoi ja oli tosi hyvässä kunnossa tuonne rv36 asti,sen jälkeen lähteny niitä "liuskoja" ja muutenkin rapistuu.
hiukset on ihan takussa vaikka kuin hyviä hoitoaineita pistäs...
tai selväksi saan parin tunnin ajaksi sellasella hoitosuihkeella.

nyt tas bb24/7 pariin..pitihän se laittaa...:D
Öitä!!!
-milla
 
Keiju07 noita kuvia löytyy täältä http://www.glitter-graphics.com/

Peppi78 kiitos kun kerroit susan kuulumisia :flower: Nyt jännityksellä odotellaan vauvauutisia :)

Milloinhan kuullaanYOodottajan uutisia? Ja mamma3a kaivataan, samaten tuplamamman kuulumisia

Ippuli mulla iho oli suht. normaalia alkuraskauden kukinnan jälkeen. Hiukset rasvoittuivat tavallista nopeammin, kynsissä eroa en huomannut. Nyt synnytyksen jälkeen on pärstä alkanut taas kukkia :kieh:

Meillä on typyn nimi päätetty vihdoin ja viimein. Ei tule Fannya neidistä kun ei ole sen oloinen. Etunimeksi typy saa Kiian. Kirjoitusasu vielä auki, 1 vai 2 i:llä. Isänä sanoi että laitetaan 1:llä ja hän menee sitten konelasta pyytämään sponsoriauton :whistle: Eihän tuolla nimellä kiire ois vielä ollut mutta lapset kyselee nimeä ja miä halusin nimen millä tyttöä kutsun. Ei noita poikienkaan nimiä olla ristiäisiin asti salaisuutena pidetty :)

Vauvaa vielä varttuville mielettömästi voimia loppumetreille
:hug:

Katselin etusivun listaa vauvoista ja totesin naisenergian jylläävän :whistle: Tyttöjä on syntynyt paljon :D
 
tuutilulla

musta toi kiia kuulostaa tosi kivalle myös 1:llä ii:llä..meidän pojalle tulee kans sellanen nimi mikä kirjoitetaan yleensä 2:lla t:llä mut me laitetaan se vaan yhdel..nii eipähä iha jokaisel samanlainen nimi
 
Onnea Piipa75! :flower:

Totisesti on riittänyt tässä pinossa päiviteltävää, joka päivä tulee ihania vauvauutisia!!
Ja tänään varmaan Susa79 uutisia kuuluu, jännittää!

Tyttöjä on tähän mennessä syntynyt 15 kpl, ja poika 8, naisenergiaa =)

Omaa napaa: Ei mitään uutta. Nyt ei vihlo, ei nipistä, ei supista..Nyt on sellainen olo että minäkin keikun täällä vielä jouluna..
Neuvola on reilun tunnin päästä, mutta lääkärintarkastustahan mulla ei enää ole.
Kovasti toivon ja odotan että vauva jo tulisi, kuitenkin mielessä jäytää se pelko siitä että vauva kasvaa hurjan isoksi.

Tosi moni täältä palstalta on "kateissa", taitaa olla useampikin vauvojaan hakemassa:)
 
:flower:

Nimiasioista..Kiia on aivan ihana nimi, samoin Minea on mun suosikkeja! Mut jos meille typy tulee niin siitä taitaa kuitenkin tulla Vilma.
Mut hei, enemmänkin mua askarruttaa kummijutut..onko kaikilla jo?meillä on yks kummi pyydettynä ja sit tuntuu et ei oikein oo muita ketä tosissaan haluis ja tietäis niitten pysyvän elämässä mukana..molempien sisarukset on jo esikoisella, oisko kannattanu miettiä silloin ja "säästää" kaks tälle tulokkaalle :LOL:
Yks kaveri pariskunta, joka on kyllä läheisin niin olis mielessä, mutta heille on tässä kertynyt jo viis kummilasta lyhyen ajan sisällä niin tuntuu sitten ikävältä asettaa heitä tilanteeseen jossa varmaan tekis mieli sanoa ei..ihan jo taloudellisestikkin mä ite taitaisin kunniasta kieltäytyä tossa vaiheessa!

Mulla särkee hammasta, alko eilen illalla. V-mäistä! ja panadolihan auttaa toooosi hyvin hammassärkyyn! sain ajan päivystykseen mut kiva kun on vähänkin selällään niin tulee sika huono olo! tarvii tän valaan sit varmaan koittaa asettua siihen penkille jotenkin mahan kohalta sivuttain, kuinkahan sekin onnaa..Voi olla näky!
 
Onnea niinukalle ja piipalle vauvoista!! :heart:
muidenkin kuulumisia ootellessa.

Minä tavallaan toivon ja rukoilen että meillä lähtisi synnytys kohtapuoliin käyntiin, eipä varmaan asiaan auta kuitenkaan se että poju oli päättänyt nousta tosiaan takas yläilmoille.
Meillä olisi huomenna ne miehen papan hautajaiset. Tuntuu jotenkin inhottavalle lähteä viimeisillään hautajaisiin..
Se olis varmaan kohta mentävä ostamaan niitä hautajaisvaatteita. Minulla ei ole edes kenkiä sellaiseen tarkoitukseen.No pieni murhe muuta surua ajatellen..

Minä laitan kohta kännykkään vastaajan että en ole synnyttänyt ja kun olen menossa synnyttämään ilmoitan kyllä lähiomaisille siitä, ja vauvan syntymästä ilmoitetaan kyllä kaikille. Eilen KAIKKI soittelivat ja kyselivät että eikö vieläkään. Äitikii sano että tulis nyt ku heillä loppukuusta tallinnan reissu että ehtis tulla kattomaan.. MINKÄS MINÄ SILLE VOIN JOS EI TULE NYT NIIN EI TULE.. |O

Vaateostoksille lähtevä PuPu ja Pikkis 38+5
 
Keiju07
Onnittelut Piipalle!

Minullakin neuvola reilun tunnin päästä. Yöllä tuli ensimmäisen kerran kolme kipeämpää supparia. Tai siis ensimmäiset, jotka tuntuivat yhtikäs miltään. Ihan hyvä, että jotain tapahtuu, kun on jo iskenyt epäilys siitä, josko niitä harjotussuppareita meinaa ollenkaan tulla vai pääsenkö suorana tosi toimiin.

Neuvolakuulumisia sitten myöhemmin. Ja muiden uutisia odotellessa.

Keiju 37+3 (taisin eilen epähuomiossa olla jo tässä päivässä noissa viikoissa...)
 
mikero meillä on kummeiksi pyydetty mun ystäväpariskunta. Itse asiassa likkakaverini on jo esikoiseni kummikin mutta esikoinen pääsee ensi kesänä ripille ja siihen ne kummin "velvollisuudet" päättyy. Jo odotusaikana kysyin ja sanoin että saa kieltäytyä jos siltä tuntuu. Nyt mietinnän alla että pyydetäänkö lisäksi vielä joku muu vai ei. Meilläkin nuo kummit on jo aika tarkkaan käytettyjä kun haluan kumminkin jonkun läheisen ihmisen joku sitten suvusta tai ystävästä.

Nimistä vielä. Mulla oli iso lista nimiä joita laitoksella mietin ja meijen ukko tyrmäs kaikki muut paitsi Kiian :D Meinas lapsiparka jäädä ilman nimeä :whistle:
 
Ginnifer
Mikero, meilläkin kummiasia täysin auki! Kai se sitten on niin, että täällä Helsingissä ei ole kirkkoon kuuluminen kovassa huudossa. Tai sitten meidän kansainvälisessä ystäväpiirissä kuulutaan muihin kirkkoihin. Sopivien rippikoulun käyneiden luterilaisten löytäminen on osoittautunut vaikeaksi - kukapa olisi uskonut tässä maassa! Ja sitten on vielä se, että mä ainakin arastelen kysyä ihmisiltä, että miten on, kuulutko kirkkoon? Kun se on mun mielestä melko yksityinen asia.

Mä heräsin tänään aikaisin, vaikka illalla meni myöhään. Tosiaan tuntuu, että unentarve on, jos ei nyt vähentynyt, niin muuttanut muotoaan. Mä en ole koskaan ollut päiväunien nukkuja (ja onko siihen monella mahdollisuuttakaan, työelämässä?), mutta nyt on suunta mennyt kohti lyhyempää yötä yhdistettynä päikkäreihin. On se varmaan valmistautumista vauvan tuloon. :)

Nyt mulla on tuossa kakkutaikina tulossa, kohta lähden ruokakauppaan ja sit ajattelin pestä lattian ja pitää kunnon silitysmaratonin. Aion silittää kaikki lakanat, paidat ja puserot mitä kaapeista löytyy, niin ei sitten vähään aikaan tarvitse. :saint:

Ginnifer 37+4
 
Tänään olenkin ollut reipas heti aamusta. Koneet jo hurraa ja olen saanut noita askarteluja (kutsukorttien pohjat leikattu) ja käsitöitäkin (pääteltyä eilen valmistuneiden säärystinten langat) tehtyä. Sekä tietty normaalit lasten kouluun laitot ja koirien ulkoilutukset.

Täällä ollaan edelleen (joku puhui monien kateissa olosta) eli minä ainakin edelleen kokonaisena. Eikä tämä pienokainen varmaan ole vielä lähiaikoina tulossakaan, kun ei mikään tunnu missään eikä aiheuta yhtään supistusta. Kaipa se on nöyrästi vaan odoteltava. Eilen minulta jo "leikkimielisesti" kysyttiin, että mikä minussa on vikana, kun kaikki menee aina yli. Tuntui melko kurjalta tuollainen kysely, vaikka en uskokaan, että sillä oli tarkoitus loukata :| Kyllähän tässä jo itsekin alkaa olla kärsimätön, mutta eipä tätä voi nopeuttaa.

Ai niin, paljon onnea kaikille vauvansa jo saaneille! En edes yritä muistaa kaikkien nimimerkkejä, koska lista on ihan liian pitkä minun muistille :ashamed:
 
Uskomatonta, täällä pikkusen pimeä äiti :whistle: Varikset rääkyivät vähän aikaa takaperin pihalla ja tää mamma hyökkää typyn tykö katsomaan heräskö. Ja just äsken olin taas kuulevinani rääkymistä... ääni tulikin poikien ohjelmasta. :D Oonkohan taas ihan vauhko ja valmiustilassa :whistle:

Jännä havainto mitkä kaikki äänet laukaisee maidon herumisen esim. muovipussin rapina, varikset jne. :D
 
Diipeli
Oon kokeillu melkeinpä vaan kaikki apteekin rautavalmisteet, vaikka edellisistä raskauksista jo tiesin, ettei mun maha suostu ottamaan niitä vastaan. Oksennan siis kaiken pois.
Äippäpolilla sanovat, et 80 on raja, jonka alle hb ei sais mennä. Sillon alkaa jo vauvakin kärsiä hapenpuutteesta. Synnytyksessä kuitenkin verenvuotoa sen verran tulee, että sellanen 20-30 yksikköä hb putoaa väkisinkin. Sen takia nyt siis antaavat verta.
Mulla oireina alhasessa hb:ssa huimaus joka asennossa, hengästyminen, pyörrytys, hirvittävä väsymys, silmissä mustuu vähän väliä ja muutenkin sellanen yleinen huonovointisuus. Kellekkään ei kyllä jää epäselväks mun hb:n tila kun oon kalpea ku haamu ja silmänaluset on ihan mustat. Melkonen kummitus siis...


 
mulla on toi hb ollu melkein koko raskauden ajan vähän päälle 100.nyt oon monta kuukautta jo syöny retaferia ja nyt vasta noussu siihen 118..mulla on kyl aina ollu huono toi hb kun en syö lihaa enkä kalaa..
 
Huomenta! Täällä taas nukuttu 10 tuntia, tyttö taas valinnut päiväunettoman rytmin eli nukkuu sit yössä 13 tuntia. Muuten nukkunut 11 tuntia yöllä ja 2 päivällä. Molemmat sopii mulle, saan nukkua jokatapauksessa paljon! :D

Meillä tänään vuorossa kaupunkia ja sit mennään siskon luo kun mies on ensin töissä ja illalla työkaverin nelikymppisissä. Vannotti että juo vaan muutaman, en tosin kieltänyt enempää, ei tää nyt sentään tänä yönä synny :p

Omassa mahassa ei tapahdu mitään. Tai kova jyske käy ja tuntuu että lonkkaluut on kohta pois paikaltaan kun vaavi puskee takapuolella tai jaloilla niiden väliin. Systeri-kätilö tosin sanoi että perätilalliset ei edes kiinnity koskaan, kun mitenpä ne sais sammakkoasennossa itteensä niin alas tungettua. Taas yksi syy miksi alan kallistua sektion puoleen... on niin hiivatin pitkä se alku perätilasynnytyksessä ja tuskaisakin usein, mitä olen lueskellut...

Onkos teillä muuten tietoa saako OYS:ssa sektiopotilaat helpommin yhdenhengen huoneen? Muuten tykkään että ois seuraa, mutta jotenkin sen kivun keskellä ehkä kaipaisin rauhaa... Onkos teillä kokemusta?

Topsy 37+3
 
no täällä vieki....ei oo enää huono olo eikä maha kipee....jaa-a....polille en millään jaksais mennä,ku sinne kuiteski aikamoinen matka ja neuvolaa täs kyl aattelin,mut ku mul ei ny autoo käytössä.....olo kyl sen verran erilainen eilisestä,et oisko ollu vaan jotain muuta??!!!!!
aattelin,et jos tulee uusia oireita tai muuten vaan olo pahenee,niin mennään sit polilla käymään....

ja nii...onnea taas uusista vauvoista :flower: :flower: oispa jo täälläki!!!

henkkaja veeti37+6
 
Huomenta jälleen!!

Valtavasti taasen vauvoja syntynyt, Onnea kaikille!! :heart:

Täällä ei mitään uutta. Eilen olin koko päivän liikkeellä ja mukavasti supisteli. Sitten kun kävo pitkälleen toljottamaan telkkaria, niin supparitkin hävis. Ei tämä täältä tule ikinä ulos...

Vai nännejä pitäisi hieroa. Sisko oli netistä löytänyt ohjeen että nännejä tulisi hieroa tunnin ajan 3 kertaa päivässä... Siitä sitten vaan hieromaan... :LOL:

Mulla on hiukset ja kynnet voineet paremmin kuin koskaan. Samoin iho. jatkuisipa näin sitten joskus kun tämä ehkä ulostautuu...

Nökö ja Vekara 39+2
 
Oikein paljon onnea vauvan saaneille :flower:

Täälläki oltais jo ihan valmis synnyttää... ei millään jaksais odottaa enää et saisi nyytin syliin. jotenki tää loppuaika matelee matelemistaan.

Hanna ja masukki 38+3
 
Olipa taas ihana käydä neuvolassa, se tyttö siellä ei tiedä yhtään mitään. Onneksi tämä raskaus päättyy pian ja pääsee lasten neuvolan puolelle asioimaan.

Aamulla on aika hyvästi supistellut mutta taitaa nekin tästä hävitä kun tulin tähän koneelle istuskelemaan.

Eilen piti ihan kokeilla sitä nännitekniikkaa supistusten alkamiseen. Telkkarin edessä varmaan 15 min pyörittelin nännejä ja kappas kummaa.. alko supistelemaan. kesti noin 30 min ja sitten loppu. mutta yllätyin ihan että voi niistä jotai apua olla.

Meilläkin kummit on tosi kovasti mielessä. Kahta serkkua olen ajatellut pyytää, toinen on jo suostunut. Mutta haluaisin pyytää jotaki pariskuntaa täältä läheltä, kun kaikki sukulaiset asuu satojen kilometrien päässä. En tiiä sitte kuin läheisiä näiden kummien pitäisi olla.. Haluaisin että kummit olisivat oikeasti lapsen elämässä muutenkin kuin syntymäpäivälahjoina. Yks pariskunta ois mielessä, työkaveri joiden kanssa kyläillään ehkä vain muutaman kerran vuodessä.. Mut ne ois muuten niin sopivia... Mitäs ootte mieltä kuin läheisiä kummien pitää olla?

äidiksi rv 38+1
 
Eipä ole tullu kirjoiteltua vaikka joka päivä täällä käyn kuulumisia katsomassa. Onnea paljon kaikille vauvan saaneille! :flower: :heart: :hug:
Itselläkin tässä alkaa tuntua että vois jo tästä mahasta pikkuhiljaa luopua kun tuntuu varsinkin iltaisin olo niin tukalalle. Mutta mutta...
Jaksamista kaikille!

milla-magia 38+1
 
meillä nuo kummit on meille ainakin läheisiä kun ollaan oltu ystäviä jo monet vuodet,mut eihän niiden välttämättä tosi läheisiä tarvii olla,ku mietittiin eka et olis tuon ukon serkku ja sen mies pyydetty kummeiks(joita en oikeesti hirveen hyvin tunne mut ukolle ovat läheisiä)mut ne ei kuulu kirkkoon ja halutaan kuitenki ekalle vaaville sellaset jotka kuuluu
 
Ginnifer
Äidiksi, mä seukkasin aikanaan yksityiskoulut käyneen yläluokkaisen englantilaismiehen kanssa, joka oli sitä mieltä, että kummiksi kannattaa pyytää varakkaita homoja - he kun eivät saa omia lapsia niin hyödyttävät sitten varallisuudellaan kummilasta. ;) Harmi että just nyt ei taida meidän lähipiiristä sellaisia löytyä... No, vakavasti puhuen, mun mielestä kummien pitäisi olla ihmisiä, jotka ovat henkisesti läheisiä. Siis sellaisia, joista aidosti pidätte ja joiden arvomaailma on lähellä omaanne. Siis sellaisia turvallisia aikuisia joiden toivotte olevan mukana lapsen elämässä. Aivan samantekevää mun mielestä oavtko kummit sukulaisia vai ystäviä - kunhan ovat läsnä ja läheisiä.

Nää on joskus vaikeita nää kummikuviot, kun niistä vähän niinkuin sitten vedetään johtopäätöksiä että ketäs noi nyt arvostaa enemmän kuin muita... Mulla on itsellä yksi kummilapsi, ja olin aikanaan tosi hämmästynyt kun kummiksi pyydettiin. Vähän siinä oli sellaista, että lapsen äiti pitää meitä läheisempinä ystävinä kuin mitä on oma käsitykseni. Mutta näin kyllä järkisyytkin: sekä isä että äiti olivat silloin tuoreita pääkaupunkiseutulaisia, joiden perheet ja enimmät ystävät asuivat kaukana. Kummivalinnatkin on tapa juurtua uuteen asuinpaikkaan.

Ginnifer 37+4
 
Neuvolakuulumisia:
Kaikki oli ihan ok, hb 118, RR 116/72, vauvan syke 140-145.
Sf-mitta oli nyt 32, eli se oli laskenut. Ja suureksi ilokseni painoa oli tullut vaan 200gr/vko!!
Viikon päähän sitten uusi aika, neuvolan täti vaan sanoi että paljon mahdollista että enää silloin ei tarvitsisi mennä..niin varmaan! Toiveajattelua.

Nyt menen ansaituille päiväunille:)
 

Yhteistyössä