****LOKAMASUT LOKAKUUSSA*******

Heipä hei kaikki ja uusille vauvoille+perheille onnea :flower:
Kysympä nyt sellaisen kysymyksen mikä mieltäni kaivertaa: välilihan rasvailusta: Neuvolasta saatiin ohjausta kyseisestä jutusta, olisi pitänyt aloittaa rv 35-36 tietämissä, jotta olisi synnytyksessä apua! Eli moniko on välilihan rasvausta suorittanut ja niitä ihmeen venytyksiä sormien kanssa ja jos on jo päässyt synnyttämään niin oliko kyseisestä puuhasta apua??? Ite pelkään eniten synnytyksessä juuri repeämistä, mutta tuon hierontapuuhan olen jotenkin autuaasti unohtanut! Siis onko apua repeämiseen ja moniko tuota puuhaa harrastaa ja millä aineilla?? Suuret on ongelmat taas!
Piippu 38+1
 
Ginnifer
Mä olen rasvaillut aina suihkun jälkeen Weledan "Synnytykseen valmistautumisöljyllä", mutta en kyllä ole oikein osannut venytellä. Pitäis varmaan ryhdistäytyä tuossakin. Toivotaan kuitenkin että jotain apua siitä olisi, sillä mäkin pelkään repemistä.
 
taas on vauvoja syntynyt hurjalla vauhdilla vaikka vajaa vuorokausi sitten olen koneella käynyt, eli onnea vaan hurjasti kaikille teille onnellisille! :heart:

hitto, taas meidän äiti soitti :headwall: samat kysymykset että joko on tuntemuksia ja millonhan se sitten syntyy....pohti vielä itekseen että onkohan se tyttö vai poika ja että jos menee yli niin varmaankin sitten poika. voi pyhä jysäys mitä se sukupuoli siihen ajankohtaan vaikuttaa!?! no eipä se auta kun pari kertaa viikossa kuunnella tuota äidin innostusta, kyllähän sen ymmärtää kun eka lapsenlapsi tulossa ja meidän äiti on muutenkin sellanen touhottaja :kieh: lopettaessa puhelun se vielä muistutti tuhannen kerran että ilmota sitten heti kun jotain alkaa tapahtua.

kynsien ja hiusten kunnosta on ollut puhetta. mulla ei hiukset oo rasvottunu nyt raskausaikana juuri ollenkaan ja kynnet kasvaa aivan tajutonta vauhtia! normaalisti en saa kasvatettua kuynsiä pitkiks, mutta nyt niitä saa olla näin lopussa leikkaamassa kokoajan! (en halua lähteä synnyttämään pitkäkyntisenä, jottei miehelle syntys ikäviä jälkiä ja vauvanhoitokin ois helpompaa) maito mulle on maistunu nyt raskausaikana, ja muutenkin, tosi hyvin ja ainakin litran sitä juon päivässä.

kummisasiaa meillä kummeiksi tulevat minun paras ystäväni ja hänen miehensä. tämä sama ystävä on ollut mulle myös kaasona ja meidän lapsettomuusaikana suurena tukena, joten tuntui luonnolliselta pyytää heitä. sellanen ongelma tässä kuitenkin on että mun miehen veli puhuttelee itseään tän lapsen kummina, eli hän ilmeisesti toivoo/luulee päätyvänsä kummiksi! ekan kerran kun kuulin hänen nimittävän itseään kummina, meinas kyllä korvat pudota päästä, ei nimittäin oltu missään vaiheessa aiottu häntä pyytää vaikka tosi mukava tyyppi onkin. hän ei edes ollut tietonen meidän lapsettomuudesta ja haluttiin kummeiksi juuri sellaset henkilöt jotka on olleet meidän mukana käymässä sitä asiaa läpi. niin ja en tiedä että onko tuo miehen veli edes vielä tietonen siitä että olemme jo pyytäneet lapselle kummit ja he suostuneet.

niin tuohon mun äidin vouhotukseen piti vielä lisätä, että onneks anopin puolelta ei mitään suurempia odotuksia vielä ole. eilen kun illalla soitteli niin veikkas että tämä käynnistetään tän kuun viimenenpäivä, eli samoilla linjoilla menee kun minäkin! toivottavasti sen oman äiskän veikkailut osuis kumminkin paremmin oikeaan... :whistle:

ahaa, pitää alkaa laittelemaan paikkoja vähän järjestykseen. meillä tiedossa siivousviikonloppu yhdessä miehen kanssa joten pitää tehdä vähän esityötä. eilen illalla mies kyllä niisteli nenäänsä uhkaavaan sävyyn, toivottavasti nyt ei meinaa itselleen mitään flunssaa kehittää! :eek:

t.tiipii ja "väiski" rv38+3 :heart:
 
välilihan ja nännien rasvailusta välilihaa en ole rasvaillut, ois kyllä varmaan kannattanu. nännejä sen sijaan olen rasvaillut ahkerasti jo muutaman kuukauden. jostain olen lukenut että helpottaa imetyksen alottamista kun pari kuukautta ennen synnytystä alottaa rasvailun ja venyttelyn ym. aika pitkään tuo otti melko kipeääkin, mutta yhtäkkiä tällä viikolla olen huomannut ettei tunnu enää juuri missään, joten toivottavasti tuosta olis sitten tositoimissakin apua, niin ja ihan tummelia olen käyttänyt. mutta mitään supisteluita ne ei mulla ole kyllä saaneet aikaseks...eihän mulla ole edes niitä harjotussuppareita :ashamed:
 
pikaselteen täällä käyn..tuo meijän neiti on kyllä sellanen,et ku suunnitelenkin et koneelle käyn niin alkaa jonkun näkönen väninä kuulumaan..

isäntä sitä nyt tuolla viihdyttää... :D

en ole edes kerennyt teijän juttujanne lukea..pitää varmaan seuraavassa välissä käydä lukemassa kun neiti maha kylläsenä nukkuu.

olo on vähän sellanen et,ei oikein tiedä mitä tekis..meinaa näitä kotihommia..ruan sain laitettua,ja pyykkikoneellisen pestyä..sitten tulee istuskeltuu vaan hölmönä..

tietysti en minä täällä saa riehumaan käydä,kun se leikkaushaavakin on..

mutta nyt pitää tuo emäntä syöttämään mennä,siihenmalliin tuolla tirisee.

jaksuja kaikille vielä ketkä mahanne kanssa siellä ootte =)

niinukka ja tyty
 
Keiju07
No niin, neuvolassa on käyty. Vähän nolottaa, että eilen ja toissapäivänä tuskailin täällä painonnoususta ja eilisen otin hiukan kevyemmin syömällä keittoa ja vihanneksia. Täti olikin tällä kertaa huolestunut siitä, että paino ei ole noussut ja sf-mittakin laahaa aika matalalla. Viimeisen neljän kerran mittaukset ovat 29-30,5-28-30. Vähän mittaajasta riippuen... Painoarvio oli lääkärin tarkastuksessa viikko sitten 2900 g (36+1), mutta tädin mukaan vauva on pienempi... Onkohan nää nyt vaan mittaajakohtaisia eroja... Täti kyllä pyöritteli silmiään lääkärin mittauksille...

Sain nyt sitten lähetteen äippäpolille tarkastukseen. Mielestäni ehkä hiukan heppoisin perustein, en siis itse ole niin huolestunut, mutta en kieltäytynytkään. Meen ihan mielelläni ylimääräiseen ultraan, kun tuo vauvan asentokin hiukan pohdituttaa. Harmittaa vaan, että tämä touhu on Helsingissä niin hidasta... ensin laittavat lähetteen neuvolasta Kättärille, josta tulee mulle kirjallinen kutsu tarkistukseen. Eli tulee joskus kahden viikon sisällä... No kaipa akuutit tapaukset hoidetaan hieman nopeammin, eikä tässä ole tosiaan mistään akuutista kyse. Vähän ihmetyttää vain se, että jos jotain todella onkin vialla, niin mitä hyötyä siitä on, jos se todetaan kahden viikon päästä, kun olen jo viimeisellä raskausviikolla laskettuun aikaan nähden...

Muutoin kaikki siis ok neuvolassa.

Rasvailusta on ollut puhetta. Olen parisen viikkoa rasvannut Ceridalin öljyllä tuota välilihaa. Noita venytysjuttuja en ole kyllä pahemmin jaksanut tehdä, kun venyttäminen tekee ensinnäkin aika kipeää. Olen henkisesti varautunut siihen, että repeämiä tai eppari tulee näin ensisynnyttäjän tapauksessa, vaikka kuinka rasvailisin. Valmennuksessa kehottivat rasvaamaan, joten sitä olen kuitenkin noudattanut.

Kynnet ja hiukset ovat olleet mulla tämän raskauden aikana ihan huippukunnossa. Hiuksia ei tarvitse pestä kuin kerran viikossa; voi kun se ihanuus jatkuisi, mutta epäilen. En sitten tiedä, johtuuko tämä ihon, kynsien ja hiusten hyvinvointi nimenomaan raskaudesta vai siitä vitamiini määrästä, jonka olen raskauden takia vetänyt napaani. :)

Kummeista... Meille olisi tulossa neljä kummia (kaksi pariskuntaa) tälle tulokkaalle. Kaikki ovat ystäviä. Ollaan todettu, että sisaruksemme ovat muutenkin varmasti aktiivisesti mukana lapsemme elämässä, joten pyydetään mieluummin kummeiksi sellaisia ystäviä, jotka halutaan jatkossakin pysyvän elämässämme. Koen, että kummius aika hyvin sitouttaa ihmisiä. Toinen pariskunta näistä kummeista on sellainen, joka on seurannut lapsettomuuskokemuksiamme alusta alkaen ja itsekin olen kummi heidän lapselleen. Toista pariskuntaa emme ole vielä ehtineet kysyä kummeiksi, mutta on myös aika selkeä valinta. Hieman vain mietityttää, että ovat itse saamassa ensi vuoden puolella oman esikoisensa, että ovatko niin kiinnostuneita olemaan kummeina. Toisaalta olen itsekin aika tuore kummi, eikä oman lapsen saaminen mielestäni omalla kohdallani ole vähentänyt kummiuden tärkeyttä. Meillä on myös joukko ystäviä, jotka eivät kuulu kirkkoon ja joita kuitenkin mielellämme pyytäisimme kummeiksi (meillä ei kummiuteen tai kastamiseen liity uskonnollisia viritteitä; ollaan niin maallistuneita). Kuitenkin, kun kastejuhla järjestetään (suvun mielihyväksi, ei jakseta selitellä toisenlaista ratkaisua), niin on aika vaikea pyytää ns. epävirallisia kummeja tai tuoda sitä tilaisuudessa muiden tietoisuuteen loukkaamatta esim. pappia tai muita ihmisiä, jotka kokevat kasteen ja kummiuden "toiselta kannalta"... Ja epäkorrektia ns. ei-kristillistä kummia kohtaan olla julkistamatta hänen kummiuttaan. Oikeasti olisi siis helpompi olla kastamatta lasta, mutta en todellakaan jaksa ruveta selittelemään suvulle, miksi ei käytetä suvun kastemekkoa jne jne.

Eiköhän siinä jo ollut tarinaa kerrakseen.

Keiju 37+3
 
Heissan!

Paljon onnea vauvoista, niitä olikin ykskaks niin monta etten muista enää nimiä, mutta kaikille tasapuolisesti onnittelut! :flower: :heart:

Tänään oli taas neuvola, ei mitään erityistä muutosta mihinkään suuntaan. Painoa vähän tullut lisää, verenpaineet suht ok, pissa puhdas ja sydänäänet hyvät. Vauvan liikkeitä käski seurailla tarkasti, mun mielestä se on kyllä liikkunut viime aikoina ihan vilkkaastikin.

Hautominen jatkukoon. Ei tosiaan mitään merkkiä että sieltä oltais ulos tulossa joskus lähiaikoina. Ymmärrän kyllä tuttavien uteliaat kyselyt "että jokos alkaa tuntua siltä että kohta syntyy", kun oiskin joskus jotain raportoivaa! Sanoinkin jo että laitan kohta lehteen etusivulle ilmoituksen että ei oo syntynyt eikä taida ihan heti syntyäkkään :LOL:

Noh, onhan tässä laskettuun aikaan vielä viikon päivät...taidan vaan olla malttamaton :ashamed:

Hyvää viikonloppua kaikille!

Kiisumirri ja kirppu 38+6 :wave:
 
kävin sit sie neuvolassa,ku heikko olo jatku....no...arvot oli kaikki kohdillaan...fundus oli tippunu 39:tä 37,5:teen...neuvolatäti oli sitä mieltä,et synnytys olis lähellä...no saapi nähä!!!! sain liuskoja mukaan joten joudun ite tikuttaan..ja jos ilmenee jotain niin samantien äippäpolille....tai no.....täti kyl sano,et jos heikko oloki jatkuu niin ehdottomasti menisin polille,ku niillä tarkemmat testit sie!!!!
ja ku olin jo lähös ovest pihalle,niin sano,et sunnuntaina se sit syntyy :LOL: kävis mulle :D

henkka ja veeti 37+6
 
Onnea vaan taas kaikille vauvelin saaneille oikein roppakaupalla!!!!

Neuvolassa käyty: kaikki arvot kohdallaan, SF 34 ja th:n mukaan vaavi vaikutti jo jokseenkin päänsä alas kiinnittäneen. Eli nyt sain rauhan siitä kiinnittymisen miettimiseltä...

Kummeista on puheltu täällä. Meillä asia on vielä aika auki. Meilläkin on tilanne, että melkeenpä kaikki on jo kummeja jollekin, ehkä "poikakummi" ois tiedossa miehen suvusta, mutta haluaisimme myös jonkin läheisen pariskunnan kummiksi lapsellemme. Nyt ei ollakaan asiasta vähään aikaan juteltu, pitänee ottaa puheeksi lähiaikoina, ettei iske paniikki sitten...

Muuten ristiäisjuhlaa ollaan kyllä mietitty... ajatuksemme on , että meidät samassa yhteydessä myös vihittäisiin. Tällöin välttyisimme isojen juhlien järjestämiseltä. Suku on molemmilla iso, joten porukkaa olisi kuin pipoa, ja se ahdistaa. Toisaalta olisi hankala "valita" ketä suvusta kutsutaan, jos järjestäisimme pienet häät erikseen... Todistamassa ovat vain perheenjäsenet ja aivan läheisimmät ystävät.
 
Vauvaonnittelut kaikille taas vauvansa saaneille! Täällä molemmat rinnat tuottaa jo niin paljon maitoa, että oli jo eilen pakko lypsätä. Ja tulihan sitä 2dl vaikken edes tyhjiksi ottanutkaan. Koko päivän olleet myös hyvin pinkeinä, taas tarvii lypsylle mennä. Vauva kun syö vielä niin vähän. Pitää varmaan alkaa jakamaan naapureillekin aamumaidot. :LOL:

tuisku + tyttö 4päivää
 
Ginnifer ja muut: miten reagoitte kun vähän kaukaisemmat ystävät pyysivät kummeiksi? Itsestä tuntuu että olisin vain iloinen jos joku pyytäisi.. kun ei kai tuo ole sellainen tehtävä mistä moni kehtaisi kieltäytyä..

Mä olen pyytänyt välillä miestä rasvaamaan ja venyttämään välilihaa, mutta monesti se unohtuu, koska välillä sattuu jos venyttää.. mut kai sitä on kärsittävä jos se vähä synnytystä helpottaisi. nännien rasvausta en ole tullut edes ajatelleeksi.. voiko sen tehdä myös tuolla ceridalilla?
 
Keiju07
Alkuperäinen kirjoittaja äidiksi:
nännien rasvausta en ole tullut edes ajatelleeksi.. voiko sen tehdä myös tuolla ceridalilla?
Itse olen tähän käyttänyt sitä Lansinohia, vaikka suhteellisen kallista tavaraa onkin. Myös punaista Bebanthenia suositellaan. Tai siis kumpaakin näistä suositellaan imetysaikana; miksi ei siis jo voisi käyttää aiemmin. Ja kallis rasvahan se Ceridalin Lipolotionkin on...

Ai niin, onnittelut LillaStinalle! Sain jonkun kirjoituksesta sen kuvan, että olit siis Tammisaaressa synnyttämässä; mielelläni siitä kuulisin tarinaa, kun paikka herättää ihmisissä voimakkaita mielipiteitä puoleen ja toiseen.

 
Onnea hirmuisesti vaaviintuneille..teitä on jo niin paljon ettei perääs pysy :)

mulla on tän päivää ollu kipeitä supistuksia jonkin verran,tuntuu ihan älyttömän inhottavalle,neuvolassakin kun sanoivat että voi syntyä koska tahansa,ja epäilivät etten seuraavalle käynnille viikon päästä enää mene..jospa se nyt sitten tulis sieltä..viikolla 34 paino arvion teki lääkäri ultralla ja totesi että masussa kasvaa hirmuisen iso 2700g poika :heart:

dogtor ja simppa 36+4
 
lhs
Ensimmäisenä taas VAUVAONNITTELUT uusille vauvaantuneille :flower: :flower: :flower:

Hiusten kunnosta..Minulla on hiukset paljon paremmassa kunnossa kuin ennen raskautta, ei ehdi missään vaiheessa rasvoittumaan. Aiemmissa raskauksissa on kyllä rasvottunut ihan älyttömästi, aamulla kun pesi, niin illalla oli jo ihan kamalat. Normaali tilaankin nähden tämä on tosi mukavaa, toivon kovasti, että tämä meno jatkuisi ;)

Rasvailuista. Mä en ole koskaan rasvaillut välilihaa, en edellisilläkään kerroilla. Ekassa synnytyksessä piti tehdä eppari, kun imukuppi piti ottaa avuksi vauvan ahdingon takia. Toisessa ei epparia, ja yhdellä pienellä pintanaarmulla selvisi alapää, että hyvin tuntui venyvän ilman rasvailuja, vaikka vähän pelkäsin kun se eppari oli aiemmin tehty..Ei kyllä ole käynyt rasvaus mielessäkään tällä kertaa, ja nytpä siitä ei taida mitään iloa enää olla..

Kummeista: Meillä on tuo kummi-asia myös meinannut tuottaa harmaita hiuksia, kun kummankin sisarukset on nyt käytetty, mutta läheisiä ihmisiä kuitenkin halutaan kummeiksi, olisi vissiin pitänyt tosiaan älytä säästellä noita sisaruksia, kuten joku muukin mainitsi :whistle: No, ollaan nyt päädytty meidän yhteiseen kaveripariskuntaan, jotka kyllä onkin hyvä vaihtoehto, ovat meidän parhaat kaverit, ja muutenkin läheisiä, kun heistä toinen on minulle sukua :) Se vaan mietityttää, kun toisilla lapsilla on enemmän kummeja, ja nyt sitten meinaa jäädä tähän kahteen. Tosin mies on kyllä puhunut, että haluaisi yhden vanhan hyvän kaverinsa kummiksi, ei se minua sinällään haittaisi, mutta en vaan itse oikein tunne häntä, ja jotenkin haluaisin vain läheisiä kummeiksi..No, pitää vaan jatkaa jahkailua..

Nimestä ollaan viimein päästy jonkunlaiseen yhteisymmärrykseen,meinasi kyllä jo ressiä pukata :p

No, sitten vähän omaa napaa..Tämä päivä on ollut melko kurja siinä mielessä, että selkä ei voisi enää kipeämpi olla, yö meni taas ihan harakoille, kun selkä vihotteli niin hirveästi :( Supistellutkin on jonkin verran ja vauva poraillut päätään tuolla alapäässä, mutta en jaksa uskoa, että se mitään hyödyttää, tuskin on paikat yhtään kypsyneet..Että sitä joulua odotellessa edelleen..

lhs 38+6
 
Lillastinalle hurjasti onnea vauvan syntymän johdosta :hug: :flower:

kävin tuossa päivällä kirjottamassa tänne mutta kappas vaan,katosi tekstit jonnekkin...harmi ku usein käy noin!

tänään on tullu kierreltyä kirppiksiä.löysin aivan ihanan setin missä oli vauvalle myssy,töppöset ja tumput,ne oli kyllä todella hyvä kuntoiset ja halvat!!1,50e.
ja ihania vaatteita,jumppaleluja yms!!
sit kävin kirjastossa ja kaverin kaa leivoskahvilla:p
on se piristävää päästä välillä tuulettumaan ulos täältä huushollista.
jotenki oon jumittunut...aina väsynyt tai jostain kipee!
nyt on sit tosi hyvä mieli että sai ittensä liikkeelle ja sai vielä imuroitua kotona.
huomenna voisin käydä uuden kirppari kierroksen...:)
ja sit vois kierrellä halpa-hallit yms.
muutama 50cm:n pikku-vaate pitäisi ostaa.

tänää muutama supistus tuli,oikein säteili kipu reisiin ja selkään.
mutta ei se kauaa kestänyt.
voishan tuota jo läteä tositoimiin...malttamaton olo!
ja kun tuntuu että aika matelee...

väliliha asiasta kysymys synnyttäneille: onko teillä kätilö tuonut lämpimiä pyyhkeitä joita pitänyt siinä,ja sitten hieronut lisäksi(muistankohan oikein mitä se kertoi)
kun kertoili että näin vois estää repeämiä/leikkausta?!

anteeksi jos sekavaa sepostusta,en oikein nyt taida muistaa mitä se tarkotti...:ashamed:

nyt miehen vuoro tulla koneelle
:wave:
Voikaa Hyvin!
-milla38+6
 
:flower: VAUVAONNITTELUT TAAS JO URAKASTA SUORIUTUNEET! :D :flower:

:( Kateeksi käy... Ei oo taas ollu ku jotain kivuttomia supistuksia eli ei minkään sortin helpotusta tiedossa tähän tukalaan ja paksuun oloon! :kieh:
Miehen serkku oli saanut viime yönä tytön ja hänen laslettu aika olisi ollut huomenna... KOSKA ON MUN VUORO!!!!!!!!! |O
Vaikka synnytys pelottaa, ni on niin kypsä olo, et haluun jo eroon tästä mahasta! Kaverin kanssa eilen juteltiin, että tää toinen kierros on siinä mielessä paha, et tietää jo mitä odottaa ja pelkää...no, toivottavasti kaikki menee hyvin! Ei se ainakaan enempää voi sattua, ku viimeks meni vahingossa luomuna koko homma! :LOL:
Noista kummeista:
Meillä sylikummi on mun hyvä kaveri ja hänen miehensä on myös kummi. Ja mun sisko, joka pääsi just ripille on myös ylpeänä saamassa kummin paikan! :) Eli läheisiä on meidänkin kummit niin esikoisella kun tällä tulokkaalla.
Nimi on jo päätetty...tai minä sen päätin jo kauan aikaa sitten, mutta mieskin on lopulta lämmennyt nimi ehdotukselle. :D Etunimi on suht harvinainen ja kaksi muuta tulee mun puolelta suvusta!
Tänään on LA ja puhelin on pirissy ja piipannu ihan koko päivän...
Mun tädillä on huomenna synttärit ja anopilla sunnuntaina nimpparit ja mul tiistaina synttärit...eli nyt vaan ootellaan mihin päivään osuu vai mennäänkö tosiaan sinne JOULUKUULLE!!!!!! :whistle:

Hyvää viikonloppua kaikille!!! Ja jaksamista! :D :wave:
Lapanen 40(hoh hoijaa, odottavan aika on pitkä!)
 
Voihan hitto kun ois jo laskettuaika edes saavutettu niin ois jotain toiveita että tää loppuu joskus tää odottaminen. Selkä ihan sairaan kipee, iskias ilmeisimmin vaivana ja toinen jalka menee yhtäkkiä alta pois varoittamatta! Saamarin vaivalloinen olo, eikä jaksais miehellekään koko ajan valittaa olotilaansa!!!!
Tosta välilihan rasvauksesta vielä. Oon ite siis laiskanlaisesti rasvaillut Ceridalilla ilman mitään venyttämisiä. Nännirasvailu mennyt samoilla rasvoilla/öljyillä mitä olen mahaan hieronnut. Tosin en tiennyt että nänneihinkin pitäis oikein erikseen keskittyä :LOL: . No toivottavasti nämä hieronnat ja lääppimiset riittää. Olen kyllä todella ihmeissäni ettei ainuttakaan raskausarpea ole ilmaantunut (kop kop) vaikka teininä niitä tuntui herkästi tulevan. Siihen olin varautunut ja mahaa todella maanisesti rasvaillut.
Kummiasiaa täälläkin pohdittu ja toistaiseksi se on aiheuttanut vaan turhaa päänsärkyä. Jotenkin tuntuu, ettei pysty mitenkään sitä päätöstä tekemään, koska noita tätejä ja setiä tuossa on niin monta ja ei nyt haluaisi ekalle lapselle 8 kummia ja mahdollisille seuraaville ei olis mitään vaihtoehtoja! Toisaalta olen ajatellut että meidän (mun ja miehen) sisarukset saavat tädin/sedän pestin tässä automaattisesti, joten voisihan kummit olla sen takia kavereita! Hankala homma, mutta onhan tässä aikaa vielä päättää. Meille nimi oli helppo ratkaista kummallekin vaihtoehdolle. Nyt jännitellään kun kaveripiiri sikinnyt meitä ennen, ettei kukaan "nappaa" meidän nimivaihtoehtoja! Piippu 38+1 VASTA :headwall:
 
Ginnifer
Äidiksi kyseli kummiksi pyytämisestä... Tosiaan kun se tulee ihan yllätyksenä niin eipä siinä oikein muuta voi kuin kauniisti kiittää kunniasta. Tunnustan kyllä että siinä sekunnin murto-osassa pohdin nopsaan että tuleeko tästä riesa, kun tuntui jo muutenkin vähän velvollisuudelta olla yhtenään kyläilemässä... ja kun en vielä oikein siitä kaverini miehestä niin välittänyt. Mutta kukin ottaa oman kummiutensa omalla tavallaan: joistain tulee tosi aktiivisia, jotkut lähettävät synttäri- ja joululahjoja ja joiltain se kummius pikkuhiljaa unohtuu. Mutta kenestäpä ei olisi mukavaa tulla pyydetyksi; sehän on eräänlainen tunnustus että sinua pidetään arvossa. :)
 
perjantai-iltaa vaan kaikille,

tänne ei mitään ihmeempää, väsymys jatkuu edelleen. Mikähän on, kun kolmatta päivää tuntuu olevan veto pois, tälläistä ei pahemmin raskausaikana ole ollut. Alapäässä viiltelee kävellessä, kuin joku tökkisi parsinneulalla suoraan sinne, mutta muuten ei mitään.
Mä alan kans hieromaan noita nännejä kohta... :whistle:

Vaikka laskettuun aikaan on kaksi viikkoa, olisipa ihanaa jos vauva päättäis syntyä aiemmin- esim maanantaina. Sunnuntaina on mun synttärit, miehellä tiistaina, eli eikös maanantaille sopisi hyvin tulla...

Kiitos vastauksista, mulla on kans iho ja hiukset voineet erityisen hyvin! mulla normaalistikin kasvaa hiukset 1,5 cm kuussa ja tuntuu että raskauden aikana meno on vain kiihtynyt. Finnejäkin on saanut hakemalla hakea, että olis jotain puristeltavaa :LOL:
Kynnet ovat kasvaneet hyvin, mutta aika hauraat ja liuskottuvat ovat, niinku aina. Saa sit nähdä mikä romahdus seuraa synnärin jälkeen...

Onko teillä rinnoista tullut kovasti jo maitoa tai edes lirua ennen synnytystä? Havaitsin toissapäivänä tälläisen ilmiön itsessäni, lienee normaalia?

Kummiasiaa. Minä olen ainoa lapsi, ja miehellä vain yksi sisko. Sisko saa olla täti, ja kummit valitaan ystävistä, jotka ovat todella tärkeitä ja läheisiä. Kahta on jo pyydetty, ovat sinkkuystäviä, toinen asuu jenkeissä. Sitten tarkoituksena olisi pyytää ystäväpariskuntaa, vaikka me olemmekin heidän lapsen kummeja. Ollaan vaan koettu, nähty ja tehty niin paljon yhdessä, ja heillä ei kummilapsia ole. Vielä harkitsemme yhtä pariskuntaa näiden lisäksi, jolloin lapsellamme olisi 6 kummia. Onhan se paljon, mutta olisi ainakin sitä kuuluisaa turvaverkostoakin sitten. Omat kummikokemukset ovat olleet aika traumaattisia ja en haluaisi lapsellemme samaa. Onhan se niinkin, että monta kummia syö tavallaan sitä kummin ainutlaatuisuutta, mutta... No, katsotaan vielä. Neljä nyt sitten kuitenkin tulee.
Nimi on suht valmiina mietitty, täytyy sit vaan katsoa että onko pienokainen suunnitellun nimen näköinen vai meneekö pakka uusiksi.

Voikaahan hyvin,
huomenna kummitytön 4-vee synttäreille

Ippuli 38+0 (tulis jo)

p.s. Onnea taas kerran uusille äideille!
 

Yhteistyössä