****LOKAMASUT LOKAKUUSSA*******

niinukan tyllerö on ihan mielettömän söpö :heart:
täällä ei yöllä saatu aikaseks ku pari ihan kivutonta supistusta..sais nyt päättää tuleeko vai onko tulematta kun ei noiden kivuliaiden supistusten kanssa mitään kivaa oo..
 
lhs
Onnittelut YOdottajalle :flower: :flower:

Ja tervetuloa Marsu78 :wave:

Täällä on taas alakuloinen olo. Ei mitään uutta, selkä on ihan pirun kipeä, taas sai yön sen kanssa kitua :(
Pitäis vissiin asua saunassa ja suihkussa, ne on ainoat paikat joissa selkään ei satu ihan joka sekunti. Mulla ei tuo sauna kyllä ainakaan suppareita saa aikaan, lähinnä vaan lopettaa ne, että sen puoleen pitäis vissiin lopettaa tuo jatkuva saunominen, mutta minkäs teet, mä olen kova saunomaan, aina ollut..

Yritin miehelle jo vihjata sitäkin yhtä s:ää, mutta ei näköjään huvita..höh, olishan tuota voinut kokeilla, jos edes alkaisi vähän kypsyttelemään paikkoja, mutta eipä minuakaan tällainen turvonnut norsu kiinnostaisi :x Niin, ja siis muutenkin kaipaisin mieheltä vähän läheisyyttä, ihan vaan sitä, että halaisi, tai edes vieressä istuisi joskus, mutta ei näköjään innosta..Ärsyttää, kun taas tämä alakulo ja masennus fiilis nostelee päätään. Mä en oikeasti jaksaisi 41 viikoille taas..Mutta eipä auta itku markkinoilla :'(
Hitsi, kun pääsisi edes kaupungille kiertelemään, kuluisi aika, ja näkisi vähän ihmisiä, mulla menee hermo lasten kanssa taas ihan liian herkästi..Mutta kaupungilla kiertäminen 2 ja 4-vuotiaiden vilkkaiden poikien (jotka inhoaa kauppoja) kanssa, on kaikkea muuta kuin rentouttavaa ja mukavaa, eli se siitä :headwall: :headwall:

Joku (anteeksi taas tämä olematon nimimuisti :ashamed: ) mietiskeli alapään tilannetta synnytyksen jälkeen..Tokihan jotain muutosta voi tapahtua, mutta kyllä minusta alapää (kuten miehenkin mielestä), on entisellään, lantionpohjanlihaksia olen jumpannut, mutta niinhän niitä pitäisi aina tehdä. Minusta tuntoherkkyys on jopa parantunut entisestään edellisten synnytysten jälkeen, joten en kyllä osaa jännittää/pelätä, että alapää tämänkään kolmannen jälkeen jotenkin pilalle menisi. Jumppaa vaan kehiin, niin kyllä se siitä :)

No, pitänee lopetella, ennenkuin alan taas valittaa, anteeksi kun purnaan ja puran aina tänne, mihinpä sitä muuallekkaan, ei kehtaa miehelle valittaa, on hällä kuitenkin pitkät työpäivät ja sitten kotona lapset vaatii leikkimään ja kotikin on usein melkoisen sekaisin, kun selkä on tosiaan niin kipeä, että jalat ei meinaa kantaa, ei meinaa pyykkikoria saada nostettua..No, valitukseksi meni taas :ashamed:

lhs rv39 tasan! (Vielä viikko eräpäivään ja sitten alkaa jännitys paljonko menee yli tällä kertaa..)

Muuten, meillä on myös esikoisen syntymäpäivä päivää ennen minun la:ta, reppana jännittää kovasti miten käy, syntyykö vauva ennen vai jälkeen synttärin, ja onko äiti sairaalassa silloin..Onneksi poika kuulostaa olevan ihan tyytyväinen, vaikka sovittiin, että pidtään ihan vaan pienet juhlat mummujen, ukkien ja muun lähiperheen kanssa..Isänsä kanssa tekevät sitten jotain kivaa, jos sattuu että olen sairaalassa synttäripäivänä..Toivottavasti ei osuisi samalle päivälle, saisi kuitenkin pitää "oman päivänsä"..
 
Suloinen Niinukan tyty :heart: :heart:

Taasen tuli mieleen, että kohta sitä ehkäpä itselläkin pikkuinen, ei vaan malttais enää odottaa :ashamed: , laskettu aikakin vasta viikon päästä. Toisaalta ultran mukaan oli yli viikon edellä neuvolan lasketusta ajasta, melkein puoli toista viikkoa, mutta eoivät alkaneet silloin enää sitä la:ta muuttamaan (rakenne ultrassa yli viikon, np ultran mukaan oli 4 päivää..)

Jippii, itsellä harvinaisen hyvin nukuttu yö takana =) , kertaakaan ei tarvinnut käydä oksentamassa, eikä närästänytkään kummemmin. Kerran vaan kävin vessassa, nukuin koko yön kuin tukki, tosiaan heräsin kun oli niin kamala vessa hätä, kaksinkerroin menin sitten veskiin, niin painoi tuolla alhaalla rakkoa... ihan kipeää teki. Mutta ihanaa kun sai nukkua yön putkeen, kyllä sitä ihminen pienestäkin nauttii!

-Tytteli74 ja asukki 38+6
 
Ginnifer
Sallittakoon taas muutama tätä lajia... kyselen siis konkareilta:

Kotiintulovaatteet. Siis itselle, ei vauvalle. Ei kai se maha niin nopeasti häviä, että pitäisi pienemmät housut varata? Mahdollista sektiohaavaa tai muita ompeleita ajatellen jotain väljää ja mukavaa - onko jotain muuta mitä pitää ottaa huomioon?

Jälkivuoto. Edelliseen liittyen, kuinkahan hirmuisesta vuodosta tässä nyt puhutaan? Jos nyt varaan isoimpia yösiteitä, niin kestääkö niillä autossa istua tunnin tai yli, vai pitääkö pitää siteenvaihtotaukoja? Mä en osaa tätä yhtään kuvitella kun en ole siteiden kanssa pelannut sitten teini-iän.

Maito. Onko kokemuksenne mukaan maidon tihkuminen tai tihkumattomuus raskauden aikana yhteydessä myöhempään maidon tuotantoon ja imetyksen alulle saamiseen? Mulla ei ole pisaraakaan vielä erittynyt enkä tiedä pitäiskö olla huolissaan. Imetyksen onnistuminen on mulle tosi iso juttu ja mielellään kuulisin jos jollain on jotain salaisia kikkavitosia vielä jakamatta...

Vauvan persoona. Tuntuuko vauva synnyttyään samalta tyypiltä, joka ennen asusti masussa? Mun on vaika mieltää, että sieltä tulee ulos jotain aika avutonta, kun tää masukaveri tuntuu niin tomeralta ja itsenäiseltä.

Näissä mietteissä jatkan lauantaita siivouksen ja ruuanlaiton merkeissä. Huomenna todennäköisesti viimeiset kekkerit ennen lapseutumista. :)

Ginnifer ja tuleva jalkapalloilijatar(?) 37+5
 
Huomenta,

Ja taas isot onnittelut vauvaantuneille :hug:

Me käytiin torstaina myöhään synnärillä, kun vaavin liikkeet katosi kokonaan. Yli viisi tuntia yritin herätellä toista mutta mitään en tuntenut tai nähnyt. Mieskin höpötteli vatsalle minkä ehti, mutta ei auttanut. Tämä kaveri on kovin vilkasta sorttia, joten säikähdin pahanpäiväisesti.

Käyrä otettiin ja kaikki ok. Ultralla katsoivat ja aika rajusti tökkimällä lääkäri sitten herätti neidin - sitten tulikin kiukkuisia iskuja kylkeen :) Kyllä nauratti..

Huvittavinta tuossa käynnissä oli kuitenkin se, että juuri maanantaina ultrassa neuvolassa sanottiin vaavin kiinnittyneen ja laskeutuneen ja nyt tämä lääkäri sanoi, että kumpaakaan ei ole vielä tapahtunut. Miten tuo voi olla mahdollista? Kumpaa tässä nyt pitäisi uskoa.. jotenkin kallistun tuon synnärin lääkärin puolelle. Samaa mieltä olivat siitä, että yllättävän paljon tilaa neidillä on ja edelleen siis pelkään, että keksii heittää ympäri..

Ootteko te muut jotenkin tunteneet sen kiinnittymisen tai laskeutumisen? Pitäisikö tässä olla jotenkin huolissaan, vai onko tämä ihan tavallista?

Tänään saunailta kavereiden kanssa - ihanaa. Ja huomenna ois tarkoitus viettää parisuhdepäivää - ainakin leffassakäynti luvassa. Joten jos tämä rakas lapsi nyt vielä pari päivää jaksaisi tuolla puljata niin olisi tosi hyvä

:whistle:

Mukavaa lauantaita kaikille!

Oliivia 38+4
 
lhs
Ginnifer, vastailen tässä vähän omien kokemusten pohjalta..

Vaatteista: Kannattaa varata löysät ja rennot vaatteet, jos ei muun takia, niin ihan siksi, ettei pahoita mieltään, kun maha saattaakin olla vielä melko kookas, vanhat lempparit ei saata mahtua viereenkään, ja sitten joutuu kotiutumaan niissä joissa synnärille menikin..

Jälkivuoroa varten yleensä riittää yösiteet, alussahan sitä vuotaa tosi reilusti, mutta jos sairaalassa viettää vaikka pari päivää, suurin tulva ehtii laantua, ja sairaalan jättisiteet on kyllä silloin ihan omiaan, minä ainakin olen suosiolla käyttänyt niitä hehtaari vaippoja ja hurmaavia verkkopöksyjä. Toki vuotokin on niin yksilöllistä, kuten masun häviäminenkin jne..

Maidon tihkumisesta..Minulla ei ole raskausaikana kertaakaan tullut pisaraakaan maitoa (ei edellisissä, eikä nyt), mutta maitoa on kyllä synnytyksen jälkeen piisannut vaikka naapureille asti. Suorastaan suihkuamalla..Alussa kannattaa muistaa juoda tosi paljon, ihan jo siksikin, että hikoilu voi olla jotain aivan tolkutonta. Minä ainakin sairaalassa ja kotona vielä hyvän aikaa olin jatkuvasti hiestä litimärkänä. Sairaalassa jo heti hain kannukaupalla vettä, ja join ihan jatkuvasti. Tärkeintä maidon tulon kannalta minusta on muistaa syödä ja juoda hyvin, ja pesiä rauhassa vauvan kanssa, antaa vauvan imeä alussa niin paljon kuin vaan haluaa, minusta on ihanaa pesia vauvan kanssa saman peiton alla, ja antaa vauva imeä :heart:

Vauvan luonteesta olen todennut, että jotain voi kyllä päätellä siitä millainen asukas vauva mahassa on ollut. Meillä esim. esikoisen ja tulevan keskimmäisen kanssa huomasi, että esikoinen nukkui pidempiä pätkiä ja oli rauhallisempi. Toinen taas tuntui mahassa mylläävän ihan jatkuvasti ja nukkuvan lyhemmissä pätkissä, kuten synnytyyäänkin on aina tehnyt. Yöt kyllä on nukkunut hyvin, mutta päivällä vauhti on päällä jatkuvasti, ja ei malttaisi nukkua..Tempperamenttikin kävi ilmi jo masussa, tämä meidän nuorempi on siis hyvinkin tempperamenttinen luonne ja räiskähtelee, masussa jo vaikutti hermostuvan herkästi, jos esim. tuli hikka, nikotteli hetkisen ja alkoi sitten mylläämään aivan mahdottomasti, ikäänkuin suuttui siihen hikkaan :LOL:

No, en tiedä oliko näistä vastauksista mitään hyötyä, mutta kuluuhan se aika näinkin, ja mukava noita vauvajuttuja on muistella, kun kohta se taas on edessä, se synnytyksen jälkeinen ihanan hikinen aika :)

lhs (ps. mieli on jo vähän pirteämpi, mies tuossa soitti ja oli pyytänyt anopin lapsenlikaksi illalla, että päästäisiin kahdestaan vielä käymään syömässä ja viettämässä vielä iltaa kaksistaan ennen vauvan tuloa..Mistä se tiesi, että sitä minä juuri kaipaan :heart: )
 
Henkka81 sanoi fundusmitan tippuneen... aloin katteleen tuota omaa neuvolakorttia ja se mitta ei ole käynytkään kun korkeimmillaan 29 ssä ja toissapäivänä oli 28. kyllähän tuo huitelee aika lailla alakäyrillä. En tiiä pitäskö olla huolissaan..
Pianhan sen näkee. Pakkasin jo nimittäin sairaalalaukun ja aattelin että huomenna ois hyvä päivä lähteä synnyttämään.. Tosiaan siinähän on itsellä niin kovasti sananvaltaa, mutta toivon kovasti:)

Minä olen tuntenut laskeutumisen vain kun välillä vihloo alapäästä, ja en tiedä onko lonkkien puutuminen samasta syystä vai mistä..

Minä olen kans kuullut että seksi tuntuu paremmalta kun on synnyttänyt. ainakin itse toivon jumpan tehoavan..

äidiksi 38+2
 
Hei,

Äidiksi;Ei tarvitse olla huolissaan tuosta fundus mitasta. Ei minullakaan ole fundus kuin 30cm, mutta viikkoja kylläkin hieman vähemmän kuin sinulla eli 37+4. Minulla tuo mitta kulkee ihan keskikäyrällä. Minä olin vähän ihmeissään miten Henkalla on noinkin iso tuo mitta tai ainakin äkkiseltään tuntui isolta luvulta kun itsekin vertasin omaan lukemaan.

Täällä edelleen kypsänä tähän odottamiseen enkä jaksa edes oikein kirjoitella kun mitään ei tapahdu. Viimeinenkin s on kokeiltu eikä yhtikäs mitään vaikutusta suuntaan tai toiseen :headwall: Lehtiäkin kävin tuossa äsken haravoimassa eikä vaikutusta :headwall: Voi kökkö että ottaa aivoon tämä hautominen :headwall:
 
Viime yönä sitä tunsi nyt sitte unen seassa vasemmalla alaselässä vähän viiltäviä vihlasuja... Oonkohan mä toispuoleinen supistelija, heh?;) Mun ovulaatiotuntemuksetki tuntu aina yleensä olevan muistaakseni just vasemmalla puolella... Siinä yöllä vihlasujen hetkellä tuli vaan mieleen, et mitenhä kovat ne OIKEET synnytyssupparit sit on, ku toiki oli jo aika kurja...kiiks!? No, ei auta panic enää tässä vaiheessa, heh!;)

Maitoa ei oo kyl tihkunu täälläkään! Oon luonnostani jo tosi isorintanen ja oon kärsiny täs pitkin raskautta ajoittaisista oikean nännin viiltävistä kivuista, jolloin nänni menee siniseks kun mustikka! Kysyin siitä lekurilta jossain vaiheessa ja epäili että nukun vaan jotenki sen päällä ja se kipeytyy, mut sitä kipuilua on kyl ollu nyt ihan päiväsaikaankin... Mikä lie hermo tai rauhanen puristuksissa, mut ei kiva! |O

Me käytiin eilen kattomassa Ganes (ollaan nyt kahtena peräkkäisenä perjantaina käyty leffassa, viime pe katottiin Paksuna, oli hauska, heh!) ja tykättiin kyllä! Remu on kyl ihan kingi!;) Suosittelen, jos joku kaipaa vielä viimeisiä yhteisiä leffahetkiä ennen nyytin tuloa, molemmat leffat oli hyviä!

LaSposa & Nyytti rv 36+5 :heart:

P.S. Tuntuuko muistaki siltä välillä, että peräaukko pullistuu, heh! Tai siis että vauva jumppaa jotenki sillee et tuntuu ku suoli pullistuis?;)
 
Lueskellut täällä taas vaan pidempään mutta jääny nyt jotain juttuja mieleen joihin mäkin voisin vastata...

Alapäästä synnytyksen jälkeen: itsellä tuntui ykkösen jälkeen että tiukemmaksi vaan meni (oisko harjoittelija ommellut reilummin kiinni tai jotain :LOL: ), ja sisko kertoi että heillä toisen jälkeen oli tosiaan myös tuntoherkkyys jotenkin parantunut eikä mitenkään väljennyt, vaikka oli kyllä miettinyt että tuleekohan värkistä kun velhon hiha... :p

Hiukset: mulla on entuudestaankin ihan valtavasti tukkaa päässä, ja nyt raskauden ajan on ollu pakko käydä ohennuttaan ja leikkauttaan maksimissaan kolmen tai neljän viikon välein jos ei oo halunnu älytöntä pallopäätä. Kampaajakin on huomannu että ei taida paljon tukkaa lähtee, mutta katsotaan miten tosiaan sitten kun vauveli syntyy... iiiks.

Joku puhui jalan koosta... meillä ei mahda tulla isojalkaista, itselläni on 37 ja joistain menee 36 ja miehelläni taas... - älkää kertoko kenellekään - on jalka kokoa 39! Kova paikka miehelle kun sopivat treenikengät löytyi naistenosastolta, mutta olisittepa nähneet sen onnellisen ilmeen kun keväällä kenkiä ostettaessa piti ottaa koko 40!!! Jee, pääsi siirtymään ihan uudelle kymmenelle... :hug:

Me päätettiin että lasta ei kasteta kirkkoon, ei sillä että oltais ateisteja vaan lähinnä koska mä en oikein ole päättänyt kantaani ja mies ei taas pahemmin perusta uskonnosta. Ajattelin että haluan kyllä tutustuttaa lapsemme "uskoon", mutta monipuolisesti ja että hän voi sitten itse päättää mihin haluaa uskoa tai olla uskomatta. Mieheni on luterilainen ja minä ortodoksi, ja mulla ei ole mitään traumoja lapsuudesta tms. vaan päinvastoin! Olin koulussani ainoa ortodoksi ja uskonnontuntini olivat siis "yksityistunteja", eli ihan oikeasti käsiteltiin kaikkia asioita ja puhuttiin paljon, ei ollut kokeita eikä pakotettu opettelemaan rukouksia ulkoa tai mitään sellaista. Kummius tuntuu musta vieraalta käsitteeltä, tuttavapiirissäni tunnen kaksi ihmistä jotka ihan oikeasti vielä vuosienkin jälkeen muistavat olevansa kummeja muutenkin kuin synttärilahjan tai kortin muodossa! Mielestäni on tärkeintä että lapsella on elämässään ihmisiä jotka rakastavat häntä, eivätkä muista vain velvollisuudentunteesta, ja tämän takia olen sanonut kaikille sisaruksilleni että eivät pyydä minua kummiksi koska en koe jaksavani / haluavani huolehtia tästä kunniasta. Onneksi ovat ymmärtäneet ja muistaneet tämän... en tiedä olenko todella outo tässä suhteessa vai onko muita samanlaisia?

Kotiintulovaatteet: ykköseltä mä otin mukaan sellaset jokku stretch-housut, jotka venyi sen pullamössön ympärille ihan hyvin ja voi vitsi mä tunsin itseni laihaksi!! B) Vaikka olihan se ihan hirveä näky, piti kyllä laittaa tosi löysä neule päälle... mä käytän nytkin niin paljon normihousuja, lantiomallisia jotka vaan käännän mahan alle, että varmaan samat jalassa tullaan laitokseltakin takas tällä kertaa. Ei varmaan kannata ottaa haaroista tiukkoja jos on kipiänä :) auts.

Vauvan persoonasta: tämä on kyllä tullut isäänsä, hirviä meno ja sokerihumala päällä parinkin tunnin ajan sen jälkeen kun oon syöny jotain hyvää. Ja siinä suhteessa on tainnu tulla muhun että jotenkin sellaselta "ärhäkältä" ja itsetietoiselta vaikuttaa, eli odottelen kauhulla... :whistle:

Tänään tuli 38 täyteen, yritän uskoa tilastoihin joiden mukaan suurin osa vauvoista syntyy viikolla 39. ja 40. joten pidetään peukkuja!

Mutta nyt tais tulla sellanen novelli että päästetäänpä teidät pahasta :)
 
ONNEA VAUVOISTA LILLASTINA JA YODOTTAJA! :flower: :flower: :heart: :heart:

JA MARSU78 TERVETULOA MUKAAN!

Mä olen myös katsonut kotiintulovaatteiksi väljät ja mukavat kamppeet. Oon aatellut että jos kovin on paikat hellinä, ei ainakaan vaatteet lisää tukalaa oloa.

Mulla neuvolantäti kysyi että luulenko/tuntuuko että vauva ois laskeutunut...pitäiskö se itse tietää? Varsinkin kun on ekaa kertaa tässä tilanteessa....Jos se tuntuu jonkinlaisena paineena lantiossa tai jossain, niin sanoisin että ei ole. Kävellessä tuntuu normi liitoskipuja mutta muuten ei juurikaan kipuja tai tuntemuksia alapäässä.

Rinnoista ei myöskään ole vuotanut pisaraakaan mitään...rupee tuntumaan että keho ei taidakkaan tajuta vielä mihin tässä ollaan joutumassa :LOL:

Hyviä vointeja!

Kiisumirri ja kirppu rv 39 (jo!!) :wave:
 
Ginnifer:Kotiintulovaatteeksi tosiaan paras on joku oloasu vaikka.Kaipa se yöside sen aikaa pitää,itselle tosin "tarttui" sairaalasta mukaan ne ah,niin ihanat,verkkoalushousut ja muutama suoja mitä käytin vielä kotonakin pari päivää,itsellä tuo vuoto oli sen verran runsaampaa..Mut yksilöllistä sekin on.Tuo maidontulo askarruttaa itseäkin,kun esikosta ei etukäteen ollut merkkiäkään ja koko imetys menikin sit vähän mönkään,taisin imettää nippanappa 2kk.Nyt sit taas jo jostain viikolta 20 asti tihkunut rinnoista,et josko se olis merkki siitä,et tällä kertaa maitoa tulis enemmän...Toiveet on korkealla! Marsu78 ja poju 37+6
 
Onnee onnee kaikille vauvan saaneille :flower:

Sattuu niin pirusti tonne alamahaan!!! Maatessa ei satu, mutta pystyasennossa ihan tolkuttomasti, että melkein päässä heittää. Vauva liikkuu paljon nyt ja se pahentaa kipua. En tiedä edes, ovatko supistuksia, kun maha ei tunnu edes kovalta. Silti sattuu sisäreisiin asti.

Yhden olen jo synnyttänyt 04, mutta en muista mistään oikein mitään.

Terv Gwendolyne rv 38 tasan
 
äidiks ja katjanna
onhan se mitta munki mielest aikas iso,mut eipä oo neuvolassa muuta sanottu ku,et "onhan sulla iso ja pinkee maha...oot ihan kypsä jo synnyttään"
viikol 34 oli sf 34cm ja sit viikonpäästä oliki noussu 39:ään ...siinä se sit pysy parisen viikkoo ja ny eilen oli tippunu 37,5:teen....en sit tie mitäodottaa...esikoisesta fundus oli korkeimmillaan 36cm ja tyttö synty tasan laskettuun aikaan ja oli 3850g

henkka ja veeti 38
 
Hei,

Ettei Gwendolynellä olisi synnyttämään lähtö edessä?! :D Olisipa täälläkin. :( Edes jotain pientäkään nipistystä..., mutta ei ole, ei!!!


Nukuin tuossa reilun tunnin päikkärit, nyt on olo jonkun verran parempi, mutta ei siltikään kovin kummoinen. Jospa tämä iltaa kohti piristyisi kunhan saan unenhiekat karistettua pois silmistä ja selviän tästä unenpöpperöstä.

Henkka, meillä oli Anni syntyessään 3120g ja tämän vauvan käyrä kulkee täysin samalla linjalla, mutta terkka kyllä meinasi että tuleva vauva olisi isompi. Siis sen käsikopeloinnin perusteella veikkasi isompaa, mutta tiedä häntä. Vauvan päästäkin sanoi että ihan on hyvän kokoinen ja kiinnittynyt kanavaan. :whistle: Alkoi vähän pelottaa kuinka isopäinen ja kokoinen vauva tässä pitää vielä yrittää pusertaa ulos.
 
Keiju07
Merkkaus ja onnittelut YOdottajalle Violasta!

Jotenkin vetämätön olo, ei oikein jaksa itse nyt kirjoittaa, mutta teidän muiden kuulumiset oli kiva käydä lukemassa! Hauskaa viikonloppua kaikille!

Keiju 37+4
 
niinukalla ihana pikkutyttö!!! :heart:

nyt saatiin miehen kanssa se viimenen suursiivous ennen vauvan tuloa tehtyä ja joka nurkka on nyt siisti ja kaikki vihdoin valmista vauvaa varten, ihanaa!
oon pikkuhiljaa pitkin kesää järjestelly komeroita ja kaappeja ja nyt ei sitten tarvi stressata enää mistään. ensviikonkin aion pyhittää ihan vaan levolle ja leffojen kattomiselle =)

täytyy kyllä sanoa että tällähetkellä joka paikkaa särkee, mutta jospa tästäkin ois jotain apua synnytyksen alkamiseen. parina iltana ihan mahottomia ollu nuo vihlasut kohdunsuulla ja nyt tuntus siltä että pikkunen vois olla vihdoin laskeutunut, ainakin ylämahassa tuntuu olevan tilaa.

eli 4 ässää ois tarkotus kokeilla: siivous jo hoidettu ja suklaatakin söin aina välillä. illalla on vielä sauna ja mies tuossa ehotteli vielä sitä neljättä ;)

palataan!

tiipii ja "väiski" rv38+4 :heart:
 
täällä tänään himona siivottu..pesin saunan ja sohvien päälliset ja pari sohvatyyyä käsin,imuroin,pesin lattiat..eikä ensimmäitäkään supistusta vielä :/
mulla on sairaala kassiin pakattu kotiin lähtöä varten tosi löysät tuulipuvun housut ja löysä huppari ja yö siteitä..jospa niillä pärjättäis..ja sin isommat rintsikat ja suojuksia niihin..
mä oon huomannu ton vauvan laskeutumisen kun maha on paljon alempana ja on helpompi hengittää,laskeutumisen aikaan mulle tuli tosi kipeitä vihlaisuja alamahaan,jotka nyt hävinnyt..lääkäri totesi torstaina vauvan laskeutuneen..ja pissillä saa nyt juosta kahta kauheampana kuin ennen laskeutumista
 
Nyt tapahtuu täälläkin jotain, mut en oo ihan varma mitä... Huomasin vessareissulla, että housuihin oli tullu rusehtava läikkä ja nyt pyyhkiessä tulee vaaleenpunasta (vereslimaa?) paperiin... Oiskohan limatulpan vähittäistä poistumista??? Viime yönä oli vihlasevaa supistelua hetken aikaa vasemmalla alaselässä, että ehkä se puristi limatulppaa poistumaan? Onko muilla ollu veren tihkumista? Pikkuhousunsuoja housussa, heh!;)

LaSposa & Nyytti rv 36+5 :heart:
 
täällä kans touhuttu oikein urakalla koko päivän,mut muutama hassu supistus ja vihlonta vaan saatu aikaseks :( ...no tänään päästään sit vihdoinki uuteen makkariin nukkuun...ihanaa :D just petasin uuden sängyn ja kaikkee...
...jos illal menis vie saunaan niin saa nähä tuoko yö supistuksia tullessaan....isäntä kyl tuntuu ny olevan kipee,ku sil huono ja heikko olo...mut mitäs sitten :LOL: jos tulee lähtö,niin mehän lähetään :LOL:
...hmmm...vihloo kyl aikas lailla tuo alpäässä,mut eiks se oo just sitä ku vauva laskeutunu ym...????

henkka 38 tasan
 
heippatirallaa,

nyt voin sitten sanoa, että leivottu ainakin on! Osa menee vielä pakkaseenkin, niin on vierasvaraa. Leivoin tuulomantorttua eli mokkapaloja, porkkanakakun ja täytekakku odottaa täyttämistään vielä. Meil on nääs kahvitusavoimet ovet miehen kans aina näin lokakuun alussa...
Nyt on jalat ihan soosina ja voi veljet, ku on turvonneet nilkat! Onneksi ilta on ihan vapaa, ja saa loikoilla vaan vaikka sohvalla.

Mulla on kans sitä vihlontaa ollut aika lailla, ja sellaista poraamista. Toisinaan tuntuu siltä että vauvan pää muljahtaa ulos ihan milloin tahansa. Tai sit toisinaan tuntuu siltä, kuin joku pistelisi neulalla suoraan sinne, ei kiva. Pieniä supistuksia on tuntunut pitkin päivää, osa kivuliaita, osa ei.

Viime yönä aatoksissa kävi (kun kävin päästääs kissaa vuoroon ulos vuoroon sisään) pieni paniikki. Mitä jos tämä syntyy kaksi viikkoa myöhässä ja samaan aikaan meillä olis muutto. Mitä hemmettiä (anteeksi) me sitten tehdään sen muuton kans? Iik...

Vaikka mä ihan oikeasti toivon, että vauva syntyy vaikka huomenna, niin osa musta toivoo pääsevänsä niinkin materialistiseen tapahtumaan kuin stokkan hullut päivät :eek: ;) :whistle:
Pari kertaa vuodessa itsestäni löytyy heräteostaja, ja se on vaarallista. Onneksi likviditeetti ei kovasti anna myöten, mutta onhan aina visa ja ties vaikka vauvalle löytyis jotain...

Oletteko pakanneet sairaalakassiin omia yökkäreitä tai oloasuja sairaalaa varten? Mä vihdoin ja viimein pakkasin laukun ja pistin sinne sen oloasunkin. Jos vaikka avautumisvaihe kestää ja kestää (niinku kaverilla 3 päivää), niin siviileis olis kivempi olla.
Entä ottaako joku lukemista tms mukaan? Mä ajattelin varustautua sudokuilla, vaik missään välis ei kuitenkaan ehdi niihin perehtymään.

Jaa-ha, nyt tämä leipurilikka lähtee sohvan ääreen ottamaan rela.

Ippuli 38+1
 
mulla ainaki noi vihlonnat,pistelyt ja porailut oli sitä laskeutumista..nyt on niistäkin eroon päästy..
vesin sitten ihan mukavat lipat tänään pihalla,kävelin nurmikolla,kengät huonosti jalassa sellaseen pikku monttuun ja lensin nurin,kerkesin onneks ottaa käsillä vastaan,mut kyllä vihlas vähän masuun,pohje kipeenä ton seurauksena..pitää lähtee tästä vielä saunaanki..jospa se pikkuinen sieltä alkais nakerrella kohti maailmaa näillä eväin,tosin ei ainuttakaan supistusta koko päivänä,mutta niinhän sitä sanotaan että tyyntä myrskyn edellä =)

dogtor ja simppa 36+5 :heart:
 
Multakin nyt terveisiä äitiyspoliklinikalta (rv. 37) - oli tällä kertaa IHANA LÄMMIN EMPAATTINEN lääkäri siellä! Tarpeeksi noita mulkvisteja on jo tässä raskaudessa taas tavattukin... Eli ihana käynti TYKSissä perjantaina pelasti koko viikonlopun!

Tämänhetkiseksi painoarvioksi antoi vauvalle 3 kg, sanoi ettei isoa vauvaa tartte pelätä (tässä nyt sitten kolme viikkoa vielä laskettuun aikaan), oli siro pää ja siro tyttö kuvissa. (TEIN VOITONMERKKIÄ ILMAAN, jes - pieni pää :D )

Supisteluja ei vaan taas ole varmaan toiveissakaan, kuten ei ole kyllä ollut aiemmissakaan raskauksissa - paikat ja kanavat kyllä kuluvat ja avautuvat "itsekseen". Tositoimissa ollaan sitten kun mua alkaa vihdoinkin supistamaan! Kiire taitaa tulla tälläkin kertaa.. Sitä odotellessa.

Foolihaposta. Olen syönyt foolihappoa koko raskauden ajan, ja jo ennen raskautta kolme kuukautta mun epilääkkeiden vuoksi (foolihappo ei imeydy normaalisti tavallisesta ruoasta noiden mun lääkkeiden vuoksi ja sitä suositellaan kaikille epilepsiaa sairastaville tosiaan jo raskautta suunniteltaessa, ehkäisee mahdollisia vammoja lapselta, suulakihalkiota tms...) No nyt kun kerroin lääkärille, että se mun resepti/foolihapot on taas loppu, että jatkanko vielä - niin vastasi, että nykyisin suositellaan kaikille jatkettavaksi vielä imetyksenkin aikana tuota foolihappolisää. Suositteli mulle tavallista vitamiinivalmistetta Berexiä, jossa foolihappoa suurempi määrä kuin näissä tavallisissa multivita tms. valmisteissa. ONko teille suositeltu tuon foolihapon ottamista? Se on kuitenkin ihan tosi tärkeää "tavis"kehollekin, sen foolihapon saaminen, ei vaan meille epi-harrastajille B)

Menen maanantaina purkin Berexiä hakemaan, josko muistaisin niitä ottaakin sitten eikä vain tuolla kaapissa säilyttämään.

Kaikenlaista sekoboltsi-ajatusta näyttää taas tulevan
T. Kylähullu ja koripallomaha turvoksissa 37+1
B)
 
plääähhh...ny rupes sit kunnola jomottaan selkää!!! :whistle:
ei sitävaan tie mitäodottaa...esikoisen synnytys alko just selän jomotuksella.....mut mut...eihän ne synnytykset kuulemma samanlaisia oo......nooohh...mäodotan =)
 

Yhteistyössä