****LOKAMASUT LOKAKUUSSA*******

Ginnifer
Onnea taas vauvoista! Täällä sitä jatketaan odotusta vailla ihmeempiä lähestyvän synnytyksen merkkejä. Vähän on laskeuduttu ja pikkusen vihloo kävellessä, mutta siinä se.

Vähän samoissa puuhissa kuin Ippuli... Huomenna tulee vieraita ja nyt en ole itseäni säästellyt valmistellessa, ihan jo vihjeenä vauvallekin, että jotain sais alkaa tapahtua. Leivoin jo eilen ja toissapäivänä pakkaseen, imuroitu on ja lattiat pesty ja tänään sitten ruokaa laitettu oikein toden teolla... Mitäs mä laskin, 6 ruokalajia valmiina. :p Mutta savotta jatkuu: yks laji vielä pitäis laittaa ja yhdestä esivalmistelut aamua varten, pöytäliina silittää ja itselle päällepantavaa... Vessan pesu saa jäädä huomiseen, jotta joskus nukkumaankin pääsen! Toisaalta tykkään kovasti järkätä ja laittaa ystäville ruokaa, niin että en valita. :)

Kylähullu kyseli foolihaposta. Niinä pitkinä viikkoina ennen ekaa neuvolaa tuli tietysti pengottua kirjoista ja netistä kaikenlaista ruokavalioon liittyvää, ja foolihappo tuli usein vastaan. Itse asiassa jo suunnitteluvaiheessa. Mutta en muista että neuvolassa olis siitä mitään puhuttu. Englannissa kun asuin niin siellähän tää on iso juttu. Muistan lukeneeni, että anglosakseilla on jotenkin geneettisesti suurempi taipumus spina bifidaan jne., ja siksi ne kai siitä foolihaposta enemmän vauhkoo. Sellainen sairaushan se kyllä onkin, että ei sitä kenenkään soisi joutuvan kärsimään.

... Joo. Takaisin keittiöön.

Ginnifer
 
Eli 3.10 syntyi sitten vihdoin oma pikkuisemme :heart:
Mitat 2970g ja 50cm pipo 33,5cm.
Synnytys meni hyvin ja kotiuduimme eilen kun molemmat voivat niin hienosti.
Nyt vaan opetellaan molemmat tota tissittelyä ja tutustutaan koko perhe uuteen tulokkaaseen =)
Voin vaikka kirjoitella myöhemmin synnytystarinan, nyt ei jaksa.

Paljon onnea kaikille muillekin vauvan saanneille ja oikein paljon tsemppiä niille jotka hakureissulle kohtapuolin lähdössä!!!
Tuplamamma+pikkuinen ihanuus 3 päivää :heart:
 
Onnea taas uusista vauvoista :heart: :heart: !!! Pakko oli taas pikaisesti tulla kurkkimaan. Enää ei millään ehdi lukemaan kaikkia tekstejä, sen verran on tämä arki ja elämä vauvan myötä muuttunut. Vielä kun tuo vauva on nyt ollut masustaan itkuinenkin :'( . Toivottavasti olisi nopeasti ohimenevä vaiva!! Niin se aika on vaan jotenkin muuttunut, ennen tässä koneella tosiaan ehti oikein istumaan, nyt tuntuu, ettei meinaa ehtiä edes käväistä. Jotain se vauva on siis muuttanut... Ja tuo kun aina tissittelee aika pitkään...

Ihan nopeasti kun jotain juttuja luin teidän raskaana olosta, niin ihan melkein haikeus nousi pintaan!! Koittakaa vielä nauttiakkin kaikista kolotuksista ja muista ;) , on tuo loppuraskauskin niin oma aikansa, vaikka sitten olisi mitä vaivojakin. Sit se on kerrasta taas niin ohi! Ja itse vielä kun tiedän, että omalla kohdalla se on lopullisesti ohi, niin täällä sitä jo haikaillaan :whistle: .

Mamma3 uutisia kun olen odottanut, niin olen miettinyt, että nytkö sitten on mamman tunnukset otettu pois käytöstä... Mamma3 kun silloin joskus uhkasi lopettaa koko palstailun nimimerkki sekaannusten vuoksi.

Mutta kauheeta sentään, aika juoksee tässä koneella ja aion kyllä vielä telkkaria katsomaan ja nukkumaankin pitäisi... Oma aika on nyt kortilla :whistle: , nauttikaa siis siitä te vielä masulliset!

Rontti
 
On tämä ihanaa aikaa. Jo sitä olen haikeana miettinyt, että tässä tämä nyt on; meidän perheen viimeinen vauva. Enää meille ei lisää lapsia tule ja se toisaalta tuntuu "kylmältä". Mutta kun ottaa järjen käteen, niin kyllä tämä on hyvä luku. Luulenpa että mulla on ikuinen vauvakuume. Pitää miettiä raskauden tuomia vaivoja ja synnytyskipua - josko kuume sitten lievenisi :D

Onkohan ihan normaalia, kun tyttö kakkaa tosi useasti. Useasti juuri syötöllä/heti syötön jälkeen. Pojat eivät ole kakanneet näin tiheästi. Tyttö kakkaa myös öisin. Peppu on jo ihan tulipunainen. :'(

tuisku + kiltti tyttö 5 päivää

 
laitan nyt pari kuvaa kun laitoin meidän makkariin vauvalle oman nurkkauksen. tuossa on sitten samalla kuva siitä miehen perintöpinniksestä minkä maalasin.

http://www.aijaa.com/v.php?i=1066512.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=1066529.jpg
 
tiipii tosi ihanan näköinen nurkkaus! Pakko heti kysyä et mistä hommasit tuon pinnasängyn pehmusteen? mulla vielä puuttuu sellainen ja kaipaisin juuri tuollaista korkeaa pehmustetta.

Onnea tuplamammalle ja sepille! :hug:
 
Paljon onnea Tuplamammalle ja sepille :flower: :heart:

tänää ei sit olekkaan pahemmin supistellut...ihan pari kertaa päivällä kun makoilin!
oli muuten ihan kamala olo päivällä,kädet tärisi ja oksetti.
olin kirppiskierroksella ja täyty lähtee pikasesti pois sieltä,ihan tuntu että taju lähtee.
makoilemalla monta tuntia olo sit helpottu!
voi että löysin nätin pikkusen bodyn,sellanen retro tyylinen:)
sit otin 60cm:t vauvojen beiget housut jotka passaa ton bodyn kaa.
kyllähän niitä ostas vaikka kuinka paljin,mutta meilläkin kaapit jo aika täynnä...

olipas muuten helpotus lukea ettei ne paikat nyt välttämättä ihan väljäksi tuu...
onhan muakin peloteltu tuon asian suhteen!
ja tosi kiva että oli niitä vaatetus vinkkejä!

nyt tv:n ääreen
:wave: eihän se väsytä yöllä kun päivät torkkuu:)
-milla rv39
 
Paljon onnea vauvansa saaneille!!!! :heart:

Minä täällä kukun eikä väsytä pahemmin. Tuossa jokuaika sitten laitoin saunan lämpiämään,alkaa pikkuhiljaa olla valmiina ja lähen sinne lekottelemaan. Mulla tuo saunominen auttaa noihin lapaluukipuihin ja helpottaa jotenki tuota kohtaa mihin vaavin peppu painaa...

Tiipiillä aivan ihanan näkönen vaavin nurkkaus,ja mahtavan värinen pinnis =) Mutta nyt minä lähen koikkaroimaan lauteille jos sitten joskus pääsis yrittämään edes sitä nukkumista ;)

Diipeli ja masujesperi 38+1
 
täällä kans yks kukkuja..väsyttäis mut ei tuu uni kun ukko kuorsaa niin mielettömästi,jos tökin sitä niin ehkä sekunnin on hiljaa :kieh:
ja pohkeeseen vihloo pirusti sen tämän päiväisen kaatumisen takia ja kyllähän tuo pari supistustakin on tullut..
 
RonttiMiä ajattelin ihan samaa eilen että näinkö ne mamman tunnukset on nyt sitten poissa.Kyllä on ylläpidolla kestänyt jos siitä on kyse :whistle: Mamma3, kirjaudu uudella tunnuksella että tiedetään sun olevan kunnossa :wave: tässä alkaa jo huolestua :|

Kotiintulovaatteista. Miä menin ja tulin samoilla trikoohousuilla. En ois voinut kuvitella muuta jalkoihini laittaa, vatsa oli vielä sen verran turvoksissa + kipeä sektiohaava. Ja mitä muistelen aiempia niin silloinkin oon tullut kuminauhavyötärölliset housut jalassa kotiin.

LaSposa mulla tuli silloin lauantaina kun typy syntyi niin aamusta asti verensekaista limaa. Varmaan juuri limatulpan loppuja :)

tuutilulla ja neiti (1vko ja 1päivä )

muoks. Profiilissa meidän nappisilmä hereillä ja kerrankin huutamatta :D Mekkoon meinaa typy hukkua vaikka se on vaan 56cm
 
huomenia!

tiipii olet aivan ihanan nurkkauksen vaaville laittanut..tosi ihanan näköstä =)

niin ja onnea taas kaikille vauvautuneille tasapuolisesti :flower:

omista vaatteista sairaalassa minäkin ajattelin ottaa ekana oman yökkärin sinne mukaan,mutta en sitten ottanutkaan,ja hyvä niin..sillä mulle pukkas ihan tautisesti hikeä muutamana ekana päivänä vauvan syntymän jälkeen..se kuumuus oli aivan kauheeta,hiki valu koko ajan..mistä lie johtunut..tuli sitten muutama yöpaita siellä vaihettuu päivän mittaan.

tyty vetelee sikeitä tuolla sitterissä,ja isäntä kahtelee formuloita..
vanhemmat likat koisii vielä..15v sitten synty vanhempi tyttö..joten jonkinmoista syntymän juhlaa tänä päivänäkin =)

niinukka ja neitokainen 6vrk :heart:
 
Huomenia täältäkin!

Onnittelut taas vauvansa saaneille! :heart: :heart: :heart: :heart:

Täällä supisteli eilen todella mojovasti ensin kahdeksasta puoli yhteentoista illalla ja lopahti. uuteen nousuun lähdettiin puolilta öin ja vielä kipeämmillä supistuksilla. Jalat ihan tärisi ja hikeä pukkas. Olin melko varma että lähtö tulee, mutta ei! Taas lopahti :/
Kummallinen olo nyt aamulla ja alavatsa/luut ihan kipeät.
Toivottavasti ei tallaiseksi mene että saa miettiä moneen kertaan lähteäkö vaiko eikö. Sen verta pitkä matka sairaalaan ettei huvikseen menis sinne yöllä..

Milli rv 36+6
 
onnea taas uusille vauvautuneille :flower: :flower:

siis en tajuu tätä...eilen sit illal oli sitä jomotusta sekä seläs,et mahassa...no yö meni kun meniki ihan normisti...ei siis oireen oiretta,...mut heti ku aamul nousin alko taas kauhee jomotus!!!???!!! kummallista....makuuasennossa nyttenki,ku vaan näin on hyvä olo!! jos ny jotain alkais,niin sais jo alkaa kunnolla,eikä kiusata mua vaan näillä menkkamaisilla jomotuksilla.....ja tääl sama juttu ku Millillä...eli sairaalaan kuitenki sen verran matkaa,et ei sinne turhaan sit viittis mennä...ja nii toi tyttöki vie...ei sitäkään ihan turhaan viittis herätellä!!!

henka ja veeti 38+1
 
täällä on kans ollu supistuksia oikeestaan koko aamun,polttelevat tonne selkään ja vessaan jos menee kun supistaa niin ai juma,tuntuu että takamus repeää :LOL:
meiiläkin matkaa jonkin verran synnärille et ei tosiaan kehtais turhaan lähtee ja ku koirillekki pitää hoitajat soitella..kyl se tästä vielä joku päivä

dogtor ja simppa 36+6
 
Onnea uusille vauvansa saanelle! :heart:

Pappa hautajaiset saatiin eilen vietetyksi. Rankkaa oli. Mielelläni olisin papalle tämän uuden sukupolven edustajan esitellyt. Tämä kun on ensinmäinen lapsenlapsen lapsi.

Tänään oon koittannu siivoilla tässä sisällä, jos myöhemmin menis ulos siivoilemaan pihaa.
Mies ehdotteli eilen sitä yhtäkin s:sää, minen kovin ajatukselle hautajaispäivänä varsin osannut lämmetä, mutta jos tänään :whistle:
Harmi että tuo meidän sauna ei vielä ole valmis, olis varmaan koitettava tunkea jollekkin tänään vielä saunaan :kieh:

Kummeista on ollut puhetta. Me on miehen veli vaimoineen pyydetty kummeiksi, asuvat melko lähellä ja ovat meille läheisiä. Omaa siskoani aijon vielä pyytää, koska hän on meille myös läheinen vaikka kaukana asuukin. Kolme kummia lapselle tulee, siskon avomiestä en kummiksi halua kun en miestä tunne. Toivottavasti sisko ei loukkaannu.

Jaahans, menis keitteleen päiväkahvet ja jatkais sitten siivoilua.

PuPu ja Pikkis rv39
 
Täällä näyttää olevan saman päivän laskettu aika-ihmiset kovissa supistusjomotuksissa... Jännää! Mulla tosiaan eilen supisteli, mut ei niin kovaa, et ois pitäny tuskanhiessä olla. Nyt olo taas aika normaali, eikä sitä vertakaan oo enää tullu yhtään. Jospa siellä vaan paikat aukeni, kun viime lekurikäynnillä oli kohdunkaulaa vielä 3cm jälellä ja pehmennyt vaan kohdunsuu.

Rontti olipa kiva lukea sun kommentti, että yrittäkää nauttia loppuraskaudesta kolotuksineenkin, että nopeesti tää on taas ohi. Oon miettiny ihan samaa ite, että nyt pitäs vaan yrittää nauttia kaikesta huolimatta, koska tähän tilanteeseen ei varmaan montaa kertaa elämänsä aikana pääse, että masussa joku liikehtii ja uutta elämää jännitetään saapuvaksi! Samoin synnytyskin kaikkine tuskineenkin, niin onhan se ihan ainutlaatuinen juttu! Siinä tietää että KOHTA me nähdään meidän pieni ihminen vihdoinkin!:) Nautitaan siis ja iloitaan joka supparista, joka vie asioita eteenpäin!:)

Aurinkoista sunnuntaita kaikille!

LaSposa & Nyytti rv 36+6 :heart:
 
täällä taitaa tiputella lapsivettä..pikkareihin ilmestyny märkiä läiskiä jotka olleet värittömiä ja kuivuessaan eivät oo jälkeä jättäneet ja mul ainaki v.vuoto jättää jäljet..jos täs viel vuotelee nii pitää yrittää saada tk:lta niit testi tikkui..
 
Tullut tavaksi jotain kirjoitella tänne päivittäin, vaikkei sitä asiaa niin kovin oliskaan :) Ettette vaan luule että synnyttämään olisin lähtenyt :whistle:

Itse en ota omia vaatteita sairaalaan, oli niiiin ihana viimeksi kun sai vaikka 10 kertaa päivässä vaihtaa puhtaat vaatteet ja viskata likaiset vaan pyykkikoriin ja joku muu pesi ne puolesta. Sit voisin ehkä kuvitella et jos se avautumisvaihe kestää ja joutuu osastolle, vois olla hankala hoitajista jos ois vaikka jotku verkkarit jalassa kun käyvät tarkistamassa tilannetta. Kun sairaalan vaatteethan on sellasia "helppo tsekata tilanne" vaatteita. Mut omia kylpytakkeja siellä näkyi, itse en ota sitäkään, niin helposti meni sekin vereen, että piti monta kertaa päivässä vaihtaa. Missä sitä ees säilyttäis muuten siellä niitä likaisia omia kuteita? Vauvalle otan kyl osastolle 50 senttisiä vaatteita, kun viimeksikin oli vaan n. 65 senttisiä ja niihinhän toinen hukkui.

Mä yritin katsella jotain kivaa viestiä tuosta vauvan syntymän ilmoitus-ketjusta, jolla sitten ilmoittaisi tekstarilla että vauva syntyi. Eihän siitä mitään tullut, itkua vaan piti vääntää kun olivat niin kauniita :D Yritän nyt jonkun valita ja tallettaa puhelimeen niin on sit valmiina...

Me käytiin uimahallissa, tosin en uskaltanut enää uida vaan katselin vaan, ja nyt uimalaiset nukkuu väsyneenä :) Taidan itsekin painua sohvalle katsoon eilistä selviytyjiä. Mukavia supistuksia (voiko ne olla mukavia?!?) toivotellen

Topsy 37+5
 
Täällä tänään ei mitään uutta. Muutamia yksittäisiä supistuksia tulee ja menee, mutta en osaa niistä innostua, niitä on jo toista viikkoa silloin tällöin tullut.
Tosi levoton olo on, tuntuu että en osaa tarttua mihinkään toimeen, ja huomaan olevani aika kireäkin.
Tasan 12 vrk siihen laskettuun aikaan olisi, ja koko ajan olen kuvitellut ja ajatellut että tämä kyllä tulee aiemmin. No, nyt mietin vaan että kunhan ei yli menisi..
Minusta on kyllä ihanaa olla raskaana, ja hiukan haikeaakin, kun oletuksena on että tämä jää meille viimeiseksi vauvaksi.
Silti vaan on niin odottava ja kärsimätön olo, ehkä juuri se tietoisuus että vauva voi tulla minä hetkenä vaan.
Nyt menen pelaamana tuon tytön kanssa, jospa saisi ajatukset pois tästä omasta olosta..
 

Yhteistyössä