****LOKAMASUT LOKAKUUSSA*******

Onnea Mamma3 pikkuprinssistä :flower: :flower:

eli neuvolassa taas käyty...täti naureskeli oikein,et "vieläkö sä tänne tuut" :LOL:
rr oli 96/58 ei siis ihme,et heikottanu taas!
fundus oli taas tippunu...eli ny siitä 37,5:stä 36:teen...eli tulossa on hyvää vauhtia :D
syke tais heitellä siinä 146 ja 158 välillä ja no...turvotusta on vieläki jonkun verran....
ei sie sit sen kummempia.....ens maanantaiks varattiin seuraava aika,mut täti arveli,et olis varmaan parempi jos menisin synnyttään jo ennen sitä :D voi ku niin käviski!!!!
kovasti se meijen poju vaan möyrii nyttenki sie masus :whistle: mitähän lie meinaa?!?!

mut ny oottelen tytön eskarista ja sit pitäis keksiä,et mitähän ruokaa sitä laittais...

henkka ja "veeti" 38+2
 
Taas tullut lisää vauvoja, ihanaa :flower: :heart:

Täällä ei ainakaan vielä mitään edistystä, keskiviikkona olis neuvolaan seuraava aika. Tylsää tämä odottavan aika on pitkä juttu... tuntuu ettei mitään oikein saa tehtyäkään. Yhden ikkunan sain eilen pestyä :D , ai että olin tyytyväinen itseeni, mutta niitä taitaa olla jäljellä vielä ainakin 9 :ashamed: . Noh en ota niistä stressiä (yritän ainakin olla ottamatta..), jos jää pesemättä osa niin sitte jää. Koetan saada nyt ainakin näkyvimpien paikkojen ikkunat pestyä. Ja aina kun ajattelen, että nyt pesen, niin sataa vettä, kuten tänäänkin. On kyllä ollut niin vetinen syksy että :kieh:

Nyt olen saanut nukuttuakin 3 yötä suhteellisen hyvin =) , olisikohan vauveli laskeutunut enempi tuonne alaskäsin, ettei enää niin kovin painaisi tuonne aiheuttaen sitä refluksi vaivaa. 3 yötä menny, että en ole oksentanut kertaakaan, että osaa olla ihminen sitten onnellinen pienistä! Mullahan öisin pakkasi mahalaukun tavara nousemaan ylös ja sitten oksensin... ämpäri kuitenkin edelleen varuiksi vieressä, koska tulee kun tulee niin paineella, että en ehdi edes vessaan.. pari kertaa saanut yöllä siivota. Olen koettanut kaikkea, esim. iltapalaa en ole syönyt, ja yrittänyt välttää kaikkea minkä huomaan että närästää. Närästyskin on mielestäni nyt helpottanut, josko elämä voittais :) ?

Jaksamista odottamiseen kaikille vielä, mulla laskettu aika nyt tämän viikon sunnuntai, ei enää viikkoakaan. Jännitys tiivistyy, kuin ylitse mennään.

-Tytteli ja asukki 39+1
 
Huhhuh! Minäkin olen tässä elätelly toiveita synnyttämään lähtemisestä kun on ollu kaikenlaisia tuntemuksia. Jomotuksia selässä ja kun tuo vauva on kuulema jo kiinnittynytkin. Mutta tuntuu että päivä päivältä nuo "oireet" vaan vähenee. Viime yö meni ihan valvoessa kun oli kaikenlaista vaivaa... :eek: valitusta valitusta.
Mutta onnea kaikille vauvelinsa saaneille :heart: :heart: :heart: !
Niin ja voimia meille jotka vielä ähkyy ja puhkuu masun kanssa!
:flower: =) :flower:

milla-magia 38+4

 
Enpä minäkään lähtenyt eilen synnyttämään.:( ei kai sitä sitten itse voi päättää milloin menee. eilen olisi vain ollut tosi hyvä päivä synnyttää... no ehkä huomenna... Lähdin eilen raktoriajelulle, ajattelin että se hyssyttely avittaisi vaavia vähän. hölmöähän tämä on ku kaikki pitää yrittää. kai se on ajateltava että jokaisella on se oma syntymäpäivänsä eikä sitä liiemmin voi jouduttaa. ja onhan tässä vielä viikko laskettuun aikaan.. tahtosin vaan jo oman prinsessan syliin :heart:

eilen sain hoitopöydän laitettua, pitäisi vielä mennä pesemään se ja laittamaan vauvan vaatteet laatikoihin. sit ois kaikki pikkuselle valmiina!
 
No niin, kuultiinhan sitä sitten taas sinustakin :heart: ! Ihanaa kun kaikki on hyvin ja sinullakin vauva kotona :) . Olikos muuten sinulla tuntemuksia siitä, kumpi on tulossa? Ja siirryppä sitten tuonne osioon Lapsi kasvaa... Johon musta on joka kerta vielä outo mennä.. Lapsi KASVAA.... Ei tuon nyt niin kauheesti tarvis kasvaa ;) .

Hyvää viikkoa kaikille odottaville, toivotaan, että tällä viikolla monen odotus palkitaan :) ! Mun palkinto taitaa tuolla haluta maitoa :whistle: .

Rontti ja vauva 3vko jo!
 
Laskeskelin tuossa juuri että pinossamme on ihmisiä 21kpl joilla on laskettu aika joko mennyt jo ohi tai on tänään.
Osahan on kirjoitellut, mutta osasta ei ole kuulunut mitään.
Saa nähdä tuleeko tässä tällä viikolla vauvoja sitten ihan urakalla:)

Minä mietin että voisin haluat synnyttää keskiviikkona, 10.10 , siinä olisi kiva syntymäpäivä lapselle..
Toivossa on hyvä elää:)
 
Onnea synnyttäneille!!

Eilen leikkasin varpaan kynisä. Ei meinannut tulla mitään, kun ei taivu niin ei taivu... mutta kyllä sain homman hoidettua aikani ähkittyä (melkein tunti meni). Kai se on vaan myönnettävä, että iso on jo maha.

Onko kaikilla jo ollut ennakoivia supistuksia? tai tuleeko niitä edes kaikille? Itsellä ei ole ollut kuin näitä harjoitus suppareita, kivuttomia ja melkeinpä huomaamattomia ja niitäkin satunnaisesti. Moni vaan tuntuu kuvailevan kuinka on jo tuntenut yhden, pari kivuliasta. Ehkä minulla ei sitten vielä ole synnytys lähelläkään.

Alkuraskauden kuvotus on tullut takaisin :x Neuvolan täti lohdutti, että ihan normaalia loppuraskauden vaivaa. Plääh. Minulla ei mitään oksentelua ollut, vain jatkuva kuvotus ja huimaus. Ei jaksaisi taas...

Hipkukka 38 (niin vaan se raskauden loppu lähestyy)
 
Mun pitäisi puhdistaa kesä aikaiset kynsilakat varpaista, mutta en saa edes sitä aikaiseksi :ashamed: Leikattua olen saanut varpaankynnet jotenkuten, onneksi.

Ei minulla ole kyllä hajuakaan mitä on ennakoivat supistukset, vaikka yhden lapsen olen jo synnyttänyt. Ei täällä ainakaan supistele harjoituksia eikä muutakaan ja kyllä ketuttaa. |O Tyttökin piti käynnistää kun ei mulla supistellut eikä auennut paikat vaikka lapsivedet meni. Mitä ihmettä tässä keksii että tämä tilanne joutuisi jotenkin eteenpäin. Vaikka voiko sitä edistää yhtään millään lailla, kai tämä sitten syntyy kun aika on.

Täällä on kans sellaista etovaa oloa ollut jo useamman viikon, vaikka en ole koko tämän raskauden aikana ollut pahoinvoiva. Kai se kuuluu asiaan näin loppumetreillä.

Lähdenpä tekemään kastiketta että saan ruoan valmiiksi iltapäiväksi.
 
lhs
Onnea taas uuille vauvan saaneille :flower: :flower: :flower:

Tuntuu, ettei jaksa enää edes kirjoitella..Täällä niitä suppareita on kyllä vaikka muille jakaa, päivisin on niin hankalaa tehdä mitään, kun jatkuvasti supistelee, ja selkä on kipeä. Yöllä saa valvoa suppareiden kanssa sitten välillä enemmän, välillä vähemmän..Viime yön nukuin oikeastaan tosi hyvinkin (mitä nyt kyljen kääntämiseen heräilin jatkuvasti ja 2v könysi viereen sätkimään..), mutta toissa yö olikin sitten taas harvinaisen rasittava. Aamuyöllä heräsin kipeisiin suppareihin, jotka kesti 2 tuntia, välillä tuli ihan säännöllisesti muutaman minuutin välein, ja sitten välillä taas tauot piteni, puhallella ihan piti ja välillä juosta vessaan, kun maha oli ihan kuralla..Mutta..Tietysti ne taas lopahti. Mä en vaan jaksaisi enää montaa yötä tällaista, tätä on kestänyt jo ihan riittämiin..Hitto jos taas kärvistelen vielä 41+ viikoilla, ja saadaan sitten lopulta alkaa käynnistellä (kuten edelliset), niin minä kyllä ehdin väsyä ihan kokonaan :( Esikoiselle pitäisi synttäreitäkin järjestää, harmittaa melkein kun näin lähelle osuu, ja meidän tuurilla varmaan samalle päivälle..Minä niin toivoisin,että saisivat kumpikin "oman päivän".

Miksi pitää supistella kipeästi ja säännöllisesti, kun niistä ei edes ole mitään hyötyä?? Väsyttää.. :headwall: :headwall: :headwall:

lhs 39+2
 
onnea mamma3:lle pikkuisesta :heart:

Nyt on sitten se päivä jota on niin kovasti ootettu mut eipä taida tämä vauveli vielä haluta kohdun lämpöä jättää, tuntuu bilettävän niin ahkerasti tuolla, tila vaan alka olla melko rajallista niin jospa se hoksais kohta että ulkopuolella on enemmän tilaa.. Mä oon siivonnu koko päivän, nyt on puhdasta lattiasta kattoon vaan ei yhden yhtä supistusta, ainoastaan tosi kipee selkä. nooh, kyl se sieltä joskus.. sitten vielä illalla saunaan.
Kiitos Topsy vinkistä, pitää koittaa laittaa tyyny petarin alle niin jospa se vähä helpottais. oon koittanu pitää tyynyjä jalkojen alla nukkumaan mennessä mut eihän ne siinä kauaa pysy ja oon sen verran blondi etten tajunnu että pysys ehkä paremmin patjan alla :LOL:
Nyt oon pitkästä aikaa niin pirtee että voisinpa käydä vaikka vähä kävelee jos se vaikka vähä edistäs tätä hommaa..olin monta viikkoo aivan väsyny ja oisin voinu nukkua vaikka 24/7 mut nyt sain taas jostain virtaa :) ihan kiva että jaksaa touhuta jotain niin menee aikaki paljon joutusammin ku sohvalla maatessa. Mut nyt painelen syömään, kulu jo liikaa kaloreita siivouspuuhissa , tiiä vaikka pääsee rakkaat liikakilot karkaamaan niin täytyy korjata tilanne :p

tintti & vaavi 40+0
 
nyt kun peppu kestää istumisen voin kirjotella vähän synnytyksen kulusta...

Eli siis 26.-27. päivän välisenä yönä alko supistelemaan, aattelin sen vaanolevan jotain liitos kipuja tai jotain... otin aamulla klo:10 1g panadolia ku aattelin et sillä se lähtee... pyh... aloin kellottamaan supistuksia jotka koveni koko ajan. Sitten alkokin jo lorahtelemaan jotain housuun supistusken aikana ja soitin äippäpolille et josko sitä tulis näytille... isännälle soitin et alas ajelemaan kotia päin et tarvis lähteä. Vielä sairaalaan mentäessä en uskonu synnyttäväni sinä päivänä. Oltiin sairaalassa klo:12.50, kätilö tutki ja totesi että lapsivedet on menny, sormelle auki ja paksureuna. Olin siinä sit käyrillä jonkin aikaa ja 13.40 siirryttiin perhehuoneeseen miehen kanssa, eivät alkaneet käynnistämään koska olin 7 synnyttäjä sillä hetkellä... siis ruuhkaa päijät-hämeessä. klo: 17 luovutin enkä enää kestänyt pelkällä jyväpussilla a pyysin saada vähän vahvempaa kivunlievitystä, olin 3cm auki. klo:17.50 sain epiduraalin joka oli taivaasta... kivut katos ja niin myös supistukset, tipalla nopeutettiin supistuksia... klo:19.45 alko olemaan taas tuskaset olot. Pyysin uuden annoksen epiduraalia, olin 6cm auki. Käitlö alko sekottelemaan aineita kunnes sanoin et nyt tuntuu vähän siltä et ponnistuttais... kello oli silloin 20.04, kätilö kurkkas kohdunsuun tilannetta ja totes et 10cm auki, et saa enää puudutetta...nyt aletaan synnyttämään. :eek: ponnistus vaihe kesti 21min, välilihan leikkas et pieni mahtuu tulemaan ulos. Miestä hävetti kun karjuin sille kätilölle et "ota nyt vi*** pois se sieltä, ota nyt hel******n se. hehe... en pahalla sitä kyllä tarkottanu.
Suihkuun lähin heti ku sain nousta. Kaikki meni mainiosti... mut täytyy sanoa et kyllä se sattu, ku olis jalkapalloa paskantanu. :D
Tyttö voi hyvin... nyt vähän meinaa nuha vaivata. Siinä se minun kertomus... ONNEA KAIKILLE VAUVANSA SAANEILLE!!!! :flower:

-Santti ja Ilppi 1vko 4pvä-
 
lhs, tsemppiä odotukseen! Mulla oli viime viikolla sama tilanne. Supistukset oli todella kipeitä ja luulin jo et kohta tästä lähetään synnyttämään, mutta aina loppu parin tunnin jälkeen. Kyllä ne supparit siel jotai saa aikaan ja ainakin toivoa et tulee nyytti joskus ulos.

Nyt kun ei oo muutamaan päivään ollu minkäänlaisia supistuksia tai tuntemuksia niin tulee mieleen että kuvittelenko vaan olevani raskaana... :LOL: Ei vaan tuosta mahasta voi erehtyä... Kaikki ässät ja jipot on kokeiltu tuloksetta, nyt yritän vaan rentoutua.

Neuvolakäynnistä kostuin sen verran et sf-mitta oli laskenu sentillä ja painoa tullu puol kiloo. Meni nyt sitte kymmenen kilon pyykki rikki. Uusi aika perjantaille, en muuten aio mennä sinne enään... :(

Santti, synnytyskertomuksesi sai ainakin minut nauramaan ääneen... Onnea vaan pikkuisesta! Toivottavasti minä saan tällä viikolla myös nutun.

RV40+3
 
Santti: Minäkin kun luin synnytyskertomustasi, mies huuteli toisesta huoneesta, että mitä sinä siellä naurat :LOL: . Jotenkin niin hauskasti kerroit.

Itsellä ei vieläkään mitään tuntemuksia, nyt koiran kanssa, kun salkkarit katsottu lenkille, josko vähän edistäisi ;) . Aamulla maksaverikoe kontrolliin, kun niitä nyt seurailevat, kun olivat tässä jokin aika hieman koholla.

-Tytteli74 ja asukki 39+1
 
mamma3 olipa kiva kun kävit ilmottelemassa itsestäs:)
ja onnea hirmuisesti pienestä nyytistä :hug: :flower:

katjanna
mulla myös tuota etovaa oloa... :x

santti kiitos synnytyskertomuksesta,oli tosi mukava lukea ja osasit kyl hyvin kertoa:)

tuntuu että maha olis menossa sekasin,pitää kummaa "kurnivaa"ääntä...just niinku ennen ripulia :ashamed:
kaikkee vaivaa sitä löytyy!!
jaa se alkoi täykkärit...äkkii tv:n ääreen :wave:
 
santti minäkin täällä ääneen hekottelin tota jalkapallon paskantamista :LOL: Sitä se kyllä on, superummetusta :whistle:

onko kukaan huomannut kun vauva kiinnittyy? Miltä se niinkuin tuntuu? Kaksi mulla on aiemmin kiinnittynyt, mutten muista mitään siitä että olisin edes huomannut. Keskimmäinen ei kiinnittynyt ollenkaan. Nyt nimittäin tää neitokainen puskee siihen maliin alaspäin etten pääse liikkumaan melkein ollenkaan :/ Kohta varmaan pää näkyy jo...? Samalla vatsa kovettuu koko ajan ihan kuin olis kesto harjoitussuppari päällä :/ Ilkeän tuntuista :x

Mulla on alkanut raivohormonit erittyä. Keittää välillä ihan huolella kiinni, enkä edes pysty välillä ollenkaan itseäni hillitsemään :ashamed: Miehen exä sai kuulla tänään kunniansa, jos tätä mahaa ei olisi niin olisin varmaan hyökännyt sen kimppuun...? :ashamed: Aika pelottavaa... :|

 
kiva kuulla, että kaikki hyvin!


Viime yön närästyksestä selvitty, rennietä ostin tänään lisää... Enää en sit kahvia juo ennenkuin perillinen on tullut maailmaan! Sen siittä sai, kun vieraiden kans joi pari kupposta sufeeta.

Tänään oli neuvola ja täti puheli että nyt on niin kiinnittynyt pää, että tosi lähellä ollaan. Turvotusta on, mut ei onneksi raskausmyrkytykseen viittaavaa- nää on vaan näitä loppuraskauden haittoja näköjään. Toivotteli hyvät synnytyksetkin jo, ei usko että mennään laskettuun aikaan asti, joka siis ensi viikon (!!!) perjantaina.
Hui kun aika on rientänyt, vastahan mä vasta plussasin.

Miehellä huomenna synttärit ja sain kuin sainkin kyhättyä hänelle lahjaksi suunnittelemani isyyspakkauksen. Ostin kivan lahjalaatikon, jonne laitoin mun iskä-pipon, energia-juomaa ja patukan plus suklaata (nämä sairaalaeväiksi), pienen konjakkipullon, mies hoitaa vauvaa-kirjan, loiskis ruu-vauvan kylpylelukirjan (niin saa isi ja vauva kylpeä yhdessä) ja isän päiväkirjan. Ostin tyhjän muistikirjan ja liimasin sivuille vauva-aiheisia kiiltokuvia ja etusivulla kehotin kirjaamaan ylös kaiken, mitä mieleen tulee... Toivottavasti pitää siitä. Halusin vain muistaa häntä jotenkin erityisesti, kun ekan kerran isäksi tulee ja on hartaasti toivonut lasta jo monta vuotta (ihan niinku minäkin).

Ippuli 38+3
 
Onnea vauvautuneille :heart: santilla tosiaan hauskasti kerrottu synnytystarina :LOL:

Ite en oo pahemmin jaksanu kirjotella... huomenna olis taas äippäpolikäynti edessä.
tänä iltana on maha ollu tosi sekasi..kunnon suolityhjennys ollu käynnissä :whistle: ja kauhee selkäkipu kylkiäisenä!
eikä oo täälläkään pahalta ololta vältytty...parin päivän välein oksennus tulee väkisin :x
Tinakenkätyttö ja typy rv 37+2
 
Onnea taas uusille vauvautuneille!!!!Perässä tullaan hitaasti mutta varmasti =)

Rontilla kyllä niin hupasa synnytystarina :LOL: Käytiin tänään ekstemporeereissu Ikeassa ja siinä lastentarvikeliikkeessä Haaparannassa. Löytyhän sieltä sitten vaaville Brion vaunut.Ihanat tummanruskeat tilavalla kovalla kopalla sun muuta. Sai parisataa halvemmalla ku samat Oulussa... Mutta oon aivan rättipoikkiväsyny,täytyy lähtä nukkumaan että jaksan aamulla herätä neuvolaan,kirjottelen sitten kuulumiset! :wave:

Niin ja olipa kiva kuulla mamma3:sestakin että kaikki on mennyt hyvin :)

Hyviä öitä ja paljon kunnon supistuksia toivottelee Diipeli ja masujesperi 38+3 :heart:
 
Välillä tuntuu, ettei omalta "kateudelta" edes kehtaa tulla uutisia lukemaan... ;)

Keiju07 kyselit työhommista. Yrittäjänä olen tosiaan vieläkin puurtanut töiden kimpussa ja muissa yritysasioissa, ja välillä on kyllä meinannut tulla uskon puute koko touhuun. Viimeksi tänään mietin kuinka kiva ja helppo olis olla jollain toisella töissä niin viimeset 2 viikkoakin olisin voinut jo vetää lonkkaa. Nyt vielä nuo äitiysloman aikaiset yrityksen kulut ja muut menot aiheuttaa pään vaivaa. Ei ole kiva maksella kaikkia maksuja kun firmaan ei kuitenkaan tule tulojakaan sentin senttiä. Että yritä siinä sitten yrittää tässä Suomen maassa. Kallis harrastus.

Sitten vaivaus-asiaa. Masulainen on ollut koko ajan todella kova liikkumaan, kunnes eilen (sunnuntai) aamulla heräsin ja aamupalat pistin poskeen, niin mitään ei kuulunutkaan :/ Äippäpolille päivystykseen ja saatiin sieltä kuitenkin hyvät sydänäänet ja ultrassakin pieni pyöri jonkun verran, mutta sama outo liikkumattomuus ja veltot liikkeet jatkuivat tänäänkin. Lauantai-iltana vielä neiti oli niin kovassa vauhdissa, että eteenpäin nojaaminen ei tullut kysymykseenkään kun niin kipeää potkut teki. Nyt hirvittää, että mitä ihmettä pienelle on silloin yöaikana sattunut. Kävin kyllä moneen kuukauteen ensimmäistä kertaa saunassa, mutta ei kai siitä nyt voi vaisut liikkeet johtua? Onko teillä liikkeet muuttuneet radikaalisti vaisummiksi yhtäkkiä, tai muutenkin nyt loppuviikoilla?

Onneksi taas keskiviikkona polikäynti niin saa edes vähän mielenrauhaa...

Ja jos Piipa75 käyt täällä lueskelemassa,niin oliko Oysissa ruuhkaa?
Tuntuu vaan itsestä jotenkin einiinkivalta Oysin kestoruuhka ja lakko-yhdistelmä....

Mammoliino 37 tasan
 
Mammoliino: Kyselin pari viikkoa sitten neuvolatätiltä liikkeistä ja se kertoi et loppu raskaudesta tosiaan liikkeet voi vähentyä, kun pikkuinen valmistautuu synnytykseen ja tilanpuutteenkin takia. Sanoi et sitte voi huolestua jos ei päivittäin tunne liikkeitä. Jos mulla ei oo liikkeitä tullu muutamaan tuntiin ni "herättelen" pikkuista.

RV 40+4
 
Huomenta!

Takana hurjan hyvin nukuttu yö, en herännyt edes vessaan!
En edes muista koska olen viimeksi nukkunut yön läpi heräämättä, täm on aika hämmentävää! Mutta ihanaa!

Jospa tämä nukkuminen vaikuttaisi myönteisesti tähän mielialaan, olin eilen taas sellainen ihmishirviö, pinna tosi tiukalla. Kyllä käy sääliksi miestä ja lapsia, kun joutuvat minua kestämään.

Tänään ei ole ollut yhtään supistusta, koitan positiivisesti ajatella että nyt on vaan tyyntä myrskyn edellä:)

 
Huomenta vain kaikille!

Kuuden aikaan heräsin minäkin tänne haamailemaan. WC-reissun jälkeen ei vain uni enää tullut. Mutta koitinkin saada ajasta irti hyödyn. Kohta on varmaan jo ensimäinen pyykkikoneellinen pessyt ja huusholli imuroitu...

Liikkeistä: Minustakin tuntuu, että liikkkeet on suurimmaiksi osasksi hieman laimentuneet nyt loppua kohti mennessä, mutta välillä masussa kuitenkin myös äkäisiä potkujakin satelee.

Te, joilla supistukset tuntuvat selässä. Onko särky kokoselässä vain alaselässä?
Mulla oli eilen puoli päivää keskikselässä (lapaluiden alapuolella) jomotus päällä. Yleensä se tunne on aamusta, kun herään ja oon ajatellut sen johtuvan siitä, ettei yöllä saa oikein optimaalista asentoa. Mutta nyt se kesti melkeen koko päivän. Sitten vain huomasin sen hävinneen ennen saunaan menoa...
muita tuikkimisia en noteerannut niinkään.

Nyt tasan 38 rv
 

Yhteistyössä