****LOKAMASUT LOKAKUUSSA*******

tulin pikasesti ilmoittamaan että meille syntyi poika-vauva lauantaina 29.9. klo 13.16! :heart:
kaikki meni tosi hyvin ja tänään kotiuduttiin. =)
nyt pitää mennä syöttämään tissi-takiaista, tuun myöhemmin kirjottelemaan lisää..
 
alppiruusu onnea prinsessasta ja pyykki-iidalle onnea prinssistä :flower:

Topsy sektioon mentiin kun perätila ei ollut täydellinen vaan neiti oli jotenkin viistosti ja ei uskallettu alkaa kääntöä yrittämään ettei vedet ois mennyt. Ja lantiota ei oltu kuvattu eikä painoarviota tehty eikä noita siinä vaiheessa enää ehditty tehdä. Kyllä lääkäri sitä multa kysyi mutta kun en osanut sanoa niin totesi että mennään varman päälle. Onhan tuolta yli nelikilonen ulos tullut imukupin kanssa mutta kun tämän painoa ei yhtään tiedetty etukäteen.

diipeli ei mitään tietoa milloin perätilaan neiti on pyörähtänyt :/ Neuvolan tätin mielestä kun hää on ollut pitkään pää alaspäin, synnäri taas oli toista mieltä sf-mittoja tutkiessa jälkeenpäin.

Nyt taas kutsu käy. Neiti alkoi kotiuduttua rutisemaan :) No onhan tää hälinä toista kuin sairaalassa. Saa nähdä kuinka eka yö sujuu :whistle:
 
lhs
Jopas täällä on oikein rytinällä taas vauvoja tullut =)

Onnea SANTTI, ALPPIRUUSU ja PYYKKI-IIDA :flower: :flower: :flower:
Ja kaikki muutkin vauvautuneet, jos joku on jäänyt välistä!

Tuutilullalle onnea vielä, hyvä että kaikki meni hyvin, vaikka varmasti hiukan pelästytti.

Tervetuloa uusille :wave:

Täällä kärvistellään taas suppareiden kanssa, mutta en kyllä elättele toiveita synnärille lähdöstä. Eiköhän näiden kanssa kärvistellä vielä hyvän aikaa..

lhs 38+3
 
onnea hirmuisesti kaikille vaavin saaneille :heart:
joku kyseli kela asioita,nii me ei ainakaa olla haettu mitään muuta äitiyspäivärahan,lapsilisien ja isyysrahan lisäks,vaikka asumistukea varmaan saatais,mut laiska ku on :LOL:
 
ONNEA Alppiruusu, Pyykki-Iida ja Pikku-Kuu!! :flower:

Johan niitä vauvauutisia tulee nyt ihan koko ajan! Ihanaa!!

Lisäsin teidät kaikki onnekkaat tuonne synnyttäneiden listaan!
Pyykki-Iida, lisäillään niitä teidän pikku-prinssin tietoja sitten, kun ehdit kertomaan tarkemmin!
 
Täällä odottelu vaan jatkuu, joskin olin tähän varautunutkin. Tänään kävin koiran kanssa iltakävelyllä ja ehkä kerran supisti, ei kyllä edes kipeesti. Välillä pikaseen vihlasee alapäästä, mutta eipä nekään kauaa kestä. Fyysinen olo siis mainio, mut henkinen puoli alkaa olla toista maata. Istun vaan ja mietin, että milloin pieni syntyy. Miehellekin valitin, että ei tuu enää mistään mitään kun minä vaan olla möllötän. Isommille lapsille olen yrittänyt kutoa kaikkea talven varalle, mutta sekään ei tahdo maittaa enää.

Ajatella, jos istun vielä kahden viikon päästäkin täällä päivät pitkät ja odotan tätä lapsosta syntyväksi :eek:
 
:flower: :flower:
kylläpä on tämän päivän aikana tullut monta vauvauutista :)

topsykohan se oli jolla vauva perätilassa. ei ole henk.koht kokemusta.
mutta ystäväni on synnyttänyt perätilassa olevan lapsen. vauva ei mahtunut kääntymään äidin napatyrän vuoksi. heillä kaikki sujui hienosti. lapsi tais olla jonkun verran yli 2,5 kilonen. tais syntyä pari viikkoa ennen la.
ystäväni vain sanoi että häntä harmitti kun kukaan ei kertonut mahd.riskeistä ennen synnytystä joita perätila synnytyksessä on.

en kyllä itse ehkä uskaltaisi synnyttää perätilassa,kun ensimmäinenkään ei suostunut tulemaan edes pää edellä.mut tää on vaan mun mielipide.
kait niitä kuitenkin aika paljon pylly edellä tulee..
 
Onnea vauvan saaneille :flower: :heart:

Johan taasen alkoi oikein rytinällä vauvoja tulemaan =) . Omaan napaan, että eilen tosiaanki tuntui ekan kerran sellaisia kipeämpiä supisteluja ja selkä oli myöskin uupuneen kipeähkö. Joitain toiveita se herätti, että joskos se vauveli sieltä sitten jossakin vaiheessa päättäs syntyä ja alkais nyt siellä valmistella. Tänään on ollut taasen hiukka rauhallisempaa, mutta kun tuossa käytiin koiran kanssa lenkillä johan alkoi siellä välillä niin supistella välillä kipeäänkin... ja kun kotiin päästiin oli pakko juosta suoraan vessaan, maha oli ihan löysällä :/ . Yleensä mulla on ollut tämän raskauden ajan ennemminki kovalla... väliin sen kanssa tosiaan joutunut kärvistellä ja ihan väliin mikrolaxiakin joutunut laittamaan, että saanut tulemaan..

Voi kun olisi jo niin ihana saada se vauva kainaloon :heart:
Tänään käytiin neuvolassakin, kaikki hyvin, painoa oli tullut mulle viikossa 700g! Siitä se terkka täti mulle piti saarnaa, että pitää seurata ettei painoa ala liikaa nousta, ei ollut meidän vaki terkka, vaan sijainen.. Kun tervehdittiin, niin olipas muuten niin löysä ote käsipäiväotteessa, ensin se jo heti mulla puistatti. Jotenkin minusta sitä pitää kunnolla tervehtiä tai ei ollenkaan. Mulla ja vakiterkalla menee niin hyvin, etten taida vissin muita edes hyväksyä :LOL: . Aina niin ihana sinne mennä.

Joo, mutta nyt tästä iltatoimiin! Kovasti vauvautumis onnea kaikille meille, joilla ei vielä nyytejä!

-Tytteli74 ja asukki 38+2
 
No johan taas on putkahtanut lokavauvoja maailmaan, onnea ihan jokaiselle vauvalle ja perheille!

Omaa napaa, neuvolassa käyty taas. kaikki ok. paino eli turvotus vähän laskenut, oujee! Verenpaine edelleen vähän korkealla mut ei ilm. huolta. Johtunee osaltaan tästä asuntostressistä.

Mutta mielenkiintoista oli se, mitä olin jo epäillytkin. Vauva oli vielä kääntänyt kylkeä, että se mahtuikin. Ilmankos mua niin närästi sunnuntaina. Hyvin oli jo kiinnittynyt, vaivoin sai terkkari päätä enää liikuteltua. Eli kuulemma vois syntyä ihan milloin vaan.
Ootellaan...

Sain sitten ilon kokea sellaisen hikikohtauksen viime yönä. toivottavasti ei enää tule, oli aika karmea meininki...

Öitä kaikille,

Ippuli
 
Elikkäs meidän pikkuinen neitokainen syntyi ke 26.9 klo. 2.25 eli pian siitä onkin jo viikko aikaa ! Kotiuduttiin viime perjantaina.. mukavasti tyttönen nukkuu ja syö. Mitat oli 3790 g ja 51 cm. Yksäiti84 meidän vauvelit syntyi samana päivänä =) Milläs osastolla olitte taysissa?

ONNEA KAIKILLE VAUVAN SAANEILLE :)

mutta nyt nukkumaan, meillä nuo tytöt nukkuneet jo pari tuntia kohta!



Zenny + :heart: Elli Aada Olivia :heart:
 
Vau mikä vauvasaldo tälle päivälle.Olipa Tuutilullalla yllättävä synnytys.Pääasia että loppu oli onnellinen ja olette jo kotiutuneetkin.Nauttikaa vauvantuoksusta.Minä vaan odotan,odotan,odotan... :headwall: :headwall: :headwall:
 
lhs
Onnea myös PIKKUKUU ja ZENNY1981 :flower: :flower:

Täällähän tulee vauva-uutisia sellaisella tahdilla tänään, ettei perässä pysy :p
Ettekai te meinaa minua yksin jättää kärvistelemään :eek:
 
Nyt pitää taas tulla purkamaan itseään tänne palstalle. Eli olin siis eilen kaverin luona maustekutsuilla ja kivaa olikin, sitten sain kuulla että miehini isä uuden puolisonsa kanssa olikin änkenyt yhtäkkiä yllätysvisiitille meidän kotiin. No siis meidän muutostahan on jo kuukausi aikaa mutta tavarat etsivät edelleen paikkojaan koska itsellä on koko ajan niin vetämätön olo että asiat etenevät tosi hitaasti. No nyt aamulla miehen isä sitten soitti ja valitti että kun meillä oli niin sekaista ja suurin piirtein sanoi että sitten kun neuvolasta tullaan kotikäynnille niin huostaanottavat lapsen samalla :eek: Voitte varmaan kuvitella millainen olo nyt on. Sanoin miehellekkin että on se kiva kuulla olevansa huono äiti jo ennen kuin vauva edes syntyy. Ja ihan kuin täällä sitten on aina yhtä sekaista enkä osaisi lainkaan siivota. Tuntuu jotenkin niin epäreilulta että tullaan yllätten kylään ja sitten perään vielä haukut ja toteamukset että neuvola vie vauvan mukanaan. :( Nyt sitä onkin sitten itkeä tihrutettu kuinka huonon äidin vauva saa.
Anteeksi taas tälläinen valitusvirsi mutta pakko oli jonnekkin purkaa.

ansku 40+3
 
Anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta samantien ulos. Ei tuollaista saa sanoa kenellekään saati sit viimesillään raskaana olevalle. Ja parasta, ei pidä alkuunkaan paikkaansa. Ei ne neuvolantädit tule katsomaan nurkkien puhtautta vaan ihan kannustamaan/opastamaan vauvan kanssa elelyyn.
Voin kertoa, että meillä on kaksi koiraa ja siivo aivan järkky, koska toisella on juuri karvanlähtö. Eli jokainen voi kuvitella miltä paikat näyttää parin tunnin kuluttua siivouksesta, kun talossa on koirat, jotka peuhaa keskenään ja molemmilla on kunnon karva olemassa.
Me olimme aikoinaan muuttaneet noin kahta viikkoa ennen tytön syntymää ja siltä koti tosiaan näytti, mut ei nlatäti mitään sanonut. Tottakai laatikoita oli siellä täällä mutta perustavarat elämisen kannalta oli jo saatu paikoilleen.
Tsemppiä sinulle viimesille hetkille :hug:
 
Tiedättekö onko käytäntönä saada äitipolille kutsu just laskettuna aikana? Tekeekö ne jonku rutiinitarkastuksen tms jos vauva ei ole syntynyt? Mulle tuli kutsu ja ihmettelin ku vasta viime viikolla kävin siellä ja väittivät kaiken olevan hyvin. No pitää kysellä kai perjantaina neuvolasta. Säikähin jo että ovat jälkeenpäin hoksanneet jonkin olevan pielessä kun oli niin pikainen visiitti lääkärille.

Kelalta kyllä kannattaa hakea myös asumislisää jos siltä tuntuu, tiedän ainakin yhden pariskunnan, mies taitaa tosin opiskella, että tulot eivät ole kovin suuret, mutta kannattaa yrittää.

Onnea vauvansa saaneille. Jospa mekin pian..

äidiksi 37+6
 
Ei kannata välittää. Meil kämppä pommin jäljiltä joka päivä ja mun mutsi siit jaksaa mainita aina kun tulee käymään, vaikka joka päivä siivoan, mut kun on 8 ja 2 veet+ koira ja äijäähän ei saa unohtaa, niin tekemistä riittäis monellekkin, mut kun ei jaksa eikä aina kiinnostakkaan
 

Yhteistyössä