****LOKAMASUT LOKAKUUSSA*******

Hei,

Santti; pöllötoppis maksaa 25?.

Ansku, eipä voi muuta sanoa kuin että yhdyn muiden kommenteihin. :hug:

Neuvolasta juuri tulin ja minullakin on lapsivesi jo vähenemään päin. Antoi noita liuskoja joilla sitten mittaan väriä jos jotain pöksyihin lorahtelee. Masu tuntui kuulemma kovin täydeltä ja meinasi että tämä vauva olisi isompi kooltaan kuin esikoinen, vaikka sf mitta on juuri sama. Painoa on tullut tähän mennessä 11kg ja saisi kyllä jo jäädä tuohon nuo lukemat. Turvotusta oli myös terkan mielestä jonkun verran vaikka itse en sitä ole huomannut, mutta niin se vaan meinasi. Jostakin iholla olevista valkoisista pilkuista päätteli tuon turvotuksen olevan plussalla. Hb on edelleen aika alhaalla raudan syönnistä huolimatta lukemat vain 109.

Katja ja vauva 37+1


 
ekaksi onnea kaikille jo pienokaisen syliin saaneille, kovasti alkaa jo lokavauvoja olla. ja takstiä on tullu monen sivun edestä kun pari päivää jää koneella käymättä.... =) huomaa että eletään jännittäviä hetkiä, kuullostellaan tuntemuksia..ym..

eilen kävin nlassa ja painoa oli tullu 400g/viikko yhtn.8kg jospa ei montaa sataa gammaa enenpää tuliskaan..
rr. 112/80 alapaineet noussu.
sf mitta oli kans noussu 30,5cm
kätilö vaan huomautti että vauva on hieman epäedullisessa asennossa, eli pötköttää oma selkäranka mun selkäranka vasten, eikä kylellään jommallakummalla puolella mahaa niinku yleensä..(huoh.olipa hassu sepostus, jos ymmårsitte) tää vaikuttaa lapsen tarjontaan, eli edullisin asento tulla ois takaraivotarjonta ja kätilö sano että jos vauva ei käännä asentoa tulee enemminkin otta tai päälaki edellä maailmaan ja tarvii enenpi tilaa mahtuakseen.. enpä oo ennen tämmöstäkään kuullu..
nooh lisäs ainakin mun jännitystä, kun ed.vauva teki tiukkaa tulla, vaikkei painua ollu ku.3750g ja jäi vähän harteista jummiin..

Tuohon painoon oon ite yrittäny sen verran vaikuttaa, että kaikki turhat sokerit, herkut oon jättäny nyt viimesen kk.ajaksi pois. viikonloppuna syön vähän karkkia ym. ja jonkunverran pullaa kahvin kanssa..muttei muuta.

oma olo on mulla nyt ihan levollinen ei mitään kirettä oo synnyttämään, kunhan ei kuitenkaan yliajalle mee.
välistä on niiiiiin energisiä päiviä, ettei istulleen malta mennä, ku touhottaa kokoajan jotain. Välillä on päiviä jollon otetaan taas takasin ja levätään enenpi ja päikkäreitäkin nukutaan..tämmöstä vaihtelua.

kävelyllä vielä jaksaa käyä hyvin, semmonen reilun tunnin lenkki on maksimi, kun ei tuo rakko meinaa enenpään venyä.. :whistle: ja mukavasti piristää tuo ulkoilma näin pimenevään ja märkään vuodenaikaan.kohta siirrytäänkin jo talviaikaan ja alkaa illasta aikaste pimentyä..

jaksamisia kaikille näin viimemetreillä!! =)
 
Mulla niitä ihmeellisiä "sähköiskuja" on tullut nyt koko päivän, haittaa ihan kävelemistä.
Neuvolassa viimeksi sanoi että niitä voi tulla kun vauva poraa itseään alaspäin..luulisi että tällä menolla vauva on kohta jo pihalla.

Onko muilla samanlaisia tuntemuksia?? Minä en muista ollenkaan tällaista noiden kahden aiemman odotuksessa, toisaalta kuopus on jo 7, ja on paljon muutakin mitä en ole muistanut!

Mies jo tuossa intoili että kohta on lähtö, mutta tuskinpa kuitenkaan.

No, perjantaina on neuvola, jos taas olisi himpun viisaampi.
 
Dirlittan mulle tänään neuvolassa terkka sano että kun vauva laskeutuu niin tulee lantioon sitä paineen tunnetta ja että joillain on vauva niin alhaalla että jaloissa asti voi tuntua pieniä sähköiskuja. voiskohan ne olla noita samoja mitä sullakin on?
 
Pikaisesti...
Maha kuralla, supistelee 10-15 minuutin välein ja irvistyttää ja hymyilyttää samalla... jatkunut jo 1530, suppareita sinällään jo 11;sta.
Lähden tarjoamaan itseäni OYSiin kohta , jos naapuri uskaltaa antaa kyytiä .
Ei lapsivesiä eikä limatulppia oon näkynyt ...
Nykäisin Panadolia gramman , mutta auton pershohkaimet teki enempi gutaa...

Että jos ei heti kuulu niin ...

t papu & viola RV 39
 
tin
nopeesti merkkailen mihin oon lukenu.
YOdottajalle tsempit :) ja Ansku87lle :hug: mua ottais päähän vaikka en raskaana oliskaa se että joku sukulainen rupee arvosteleen. Parhaat vanhemmat varmasti ootte lapsellenne... ja olis pojalleen vihjaillu siivouksesta! Ei se oo viimesillään olevan heiniä. Yhdyn siis muihin...
ja vielä kovasti onnea kaikille nyytin syliin saaneille! niitähän alkaa nyt tupsahdella.

täälä huomenna äitipolille aika, kasvunseurantaan ku viimeks oli aika pikkunen.
tin + mini 38+ 6
 
ensiksi ONNEA KAIKILLE VAUVAN SAANEILLE! nythän niitä rupeaa tosiaan tupsahtelemaan urakalla!
ANSKU: älä huoli ,et ole ainut joka joutuu ison esikoisen pyöräyttään; meillä mitat oli rv37 3300g, elikkä suurinpiirtein samoissa mitoissa kuin teillä! ja reisiluun mittakin oli normia pidempi että pituuttakin vauvalla on...muttamutta; minä sain kontrolliajan rv39+4 ä-polille, jossa vauvan koko tarkistetaan uudestaan ja tarvittaessa synnytys käynnistetään jottei vauva kasva liian isoksi tulemaan alateitse. ja uso poes, en ole aivan kapealanteista mallia.... :D kyllä minä olen varautunut jo jäämään tuolloin kontrollireissulla käynnistettäväks, vähän semmonen mielikuva jäi viimekäynnistä! ja tätäkään ei olis huomattu jos ei niitä r-myrkytysoireita olis tullu! ois vaan joskus rv42 ihmetelty että täällähän on joku viiskilonen pojanmössi tulossa :D kyllä minusta painoarvio pitäis kuulua kaikille tehtäväks ultraamalla eikä näppituntumalla....
täälläkin vauva porailee alas tosi kipeesti, neuvolantätin mukaan on jo lähes perillä! mutta kyllä pitää jalat ristissä kyyköttää kun niin ikävästi vihlottelee!
supistuksista(kipeistä) ei ole täällä mitään tietoakaan, eikä limatulppaakaan näy ei kuulu....joten eikun jatketaan odottavalla linjalla...plaah....jospa sitä pääsis tosiaan siihen käynnistykseen sitten, se oliskin jo viikon päästä!
täälläkin ollaan uupuneita, turvotus niin kamalaa että särkee öisin käsiä ihan jumalattomasti...jalkapohjatkin ihan pallerot....ihan plösö olo....
mutta yodottajalle onnea matkaan jos lähtö tuli!
:wave: tilda+tiitiäinen38+3 :heart:
 
onnea yo-odottajalle matkaan :hug:
täällä odotellaan sun kuulumisia:)

ja hirmuisesti onnea kaikille vauvautuneille :hug: :flower:
tuutilulla ihana että kaikki meni hyvin ja nyt saat olla kotona vauvan kanssa:heart:

eilen aamulla kävin kattelee kuulumiset,ja tänää sit seuraavan kerran nii montapa oli vauvoja tullut:) IHANAA!!!
voi kun meillekkin jo... :D
pelottaa kovasti,mut toivon että pääsis tositoimiin.
yöt on hankalia,sattuu selkään,mahaan ja reisiinkin välillä säteilee.
ei tosiaa kovin montaa tuntia yöllä nuku,ja oikein liskojen öitä...niin hiessäkin on!!
voi että mulla on jalat turvonneet,ja polvetki hassun näköset...
saas nähdä kuinka paljon tullu painoo
:eek: sitä jätkii kun on menny ja paljon!
huomenna tosiaan ultra,tekevät taas painoarviota!!
tuunpa sit huomenna ilmotteleen mitä sanoivat!
voikaahan hyvin :wave:
-milla38+4
 
Lapsiveden tiputtelusta: LillaStina tai muutkin, minkä väristä lapsivesi on mitä teillä on tiputellut? Mulla kun todettiin lapsivettä olevan tosi vähän ja aloin miettiä että voisiko pitkään pikkuhousun suojaan tullut keltainen olla lapsivettä? Kun valkovuotoa ei ole, kun sitäkin tulee, ja pissaa ei myöskään, tulee siis emättimestä.
 
lhs
Iltaa..Tsemppiä matkaan YOdottajalle, jos lähtö tuli :)

Täällä on kyllä taas kärvistelty enemmän kuin riittävästi, mutta eipä toivoakaan, että tästä mihkään synnyttämään pääsisi.
Selkää jomottaa ja juilii, ja reisiin on taas säteillyt koko päivän. Haravoin tuossa pihaa, ja järjestelin yhden ison lipaston laatikot, kun näyttää olevan ihan sama tekeekö mitään vai ei, selkä hajalla kuitenkin. Kylläpä huomaa, että tuli kyykittyä, kuuma kauratyyny on paras kaveri edelleen..

Turvotus alkaa täälläkin olla jo melkoista :( Jalat on ihan kauheat turvonneet pökkelöt ja sukista jää rannut nilkkoihin..sormukset piti repiä sormesta, kun alkoi puristaa niin pirusti..Aamulla on neuvola, vähän hirvittää millaisia paino lukemia sieltä tällä kertaa tulee, nytkin tuota painoa on tullut jo ihan kiitettävästi :ashamed:

Onko muilla hapenpuute? Tuntuu, että vartin välein pitäisi käydä seisomassa pihalla, kun ei saa happea!! Vauva ei ole mitenkään korkealla, eli ei johdu siitä, tuntuu vaan, että tarviin raitista ilmaa ja happea kokoajan!

Mä alan olla myös ihan kypsä tämän mahan ja vaivojen kanssa tuskailuun, ja olisin ihan valmis lähtemään jo synnyttämään, mutta yritän vaan ajatella, että vielä on pakko jaksaa se kolme viikkoa, nyt jos alan toivoa ja odottaa liikaa, pää ehtii räjähtää ennen kuin oikeasti vauva maailmaan haluaa..Siltikin haaveilen, että ihan sinne 41+ viikoille ja käynnistykseen ei tarvitsisi mennä :headwall: :headwall:

lhs rv38+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja lhs:
Onko muilla hapenpuute? Tuntuu, että vartin välein pitäisi käydä seisomassa pihalla, kun ei saa happea!! Vauva ei ole mitenkään korkealla, eli ei johdu siitä, tuntuu vaan, että tarviin raitista ilmaa ja happea kokoajan!

lhs rv38+4

Mulla!!!! Vähän väliä tuntuu että pitää puuskuttaa ja että happi on vähissä.

 
Kaunis prinsessa :heart: Rv 39+4, mitat: 50cm 3750g pää 36cm

Vihreä lapsivesi meni shoppaillessa. (Tunti sitä ennen tuli limatulppa Sokoksen vessaan, olisi vissiin kannattanut jo tuolloin suunnata pois kaupungilta...)

Synnytys kesti 3t5min, josta ponnistusvaihe 3min. Ei tikkejä, eikä pahemmin enää vuotoakaan. Vauva voi hyvin. Nyt ehdein saamaan kipulääkettä (epiduraalin), mikä taivas :D Saamatta olisi jäänyt ellen olisi itse sitä vaatimalla vaatia. Eivät tunnu ikinä uskovan kuinka nopea synnyttäjä olen. Taaskaan en tuntenut ponnistamisen tarvetta. Kun olin ollut täysin auki jo jonkin aikaa kätilö käski ruveta ponnistamaan vaikkei tarvetta ollut. Ja minäpä vielä peloissani kieltäydyin :LOL: Mutta pakkohan se oli ponnistaa ;) Vauva ja minä voimme hyvin. Paino ei lähtenyt nousuun, mutta sitä tarkkaillaan neuvolassa jos aihetta on. Tyttö imi heti rintaa kuin vanha tekijä. Pulloa ei huoli, kyökkii ja irvistää siitä vain (aluksi oli yritettävä lisämaitoa, mutta nyt rinnoista piisaisi varmasti toisellekin vauvalle).

tuisku + tyttö 2 päivää

P.S. Ja mikä ihmeellisintä, Madam Mamma ennusti: Korttieni mukaan tyttösi syntyy 1.10.2007.

Terv. madam Mamma :whistle:
 
Tosiaan, onnea kaikille vauvautuneille :heart: ! On tämä nyt jännää touhua!!! Ja ainakin YOdottaja voi juurikin olla pakertamassa... :whistle: Tsemppiä ja onnea!

Meillä on ollut muutaman päivän nettipimento ja heti kun pääsin, syöksyin tänne uutisia lukemaan B) . Mutta Mamma3 ei ole kuulunut aikoihin? Vai onko :ashamed: ? Odottaisin siltäkin suunnalta jo vauvauutisia? Ja kohta jo huolestun :whistle: ... Vaikka ei kai sellaiseen aihetta ole :) .

Meillä vauva nukkuu nyt, pitäis olla muissa hommissa siis... Sylikissana viihtynyt varsinkin tänään ja mitään en oikein ole ehtinyt tekemään. Vatsavaivoja vähän, toivottavasti ei lisäänny enempää ja toivottavasti apteekista hakemani parit eri tipat auttaisivat. Mutta nyt muihin töihin ja koitan taas palata pian. Ja edelleen tuolla vauvaosioissakin minulla käymättä... Siis taas kyselen, mihin tämä aika nyt menee :whistle: :wave: ?!

Tsempit taas kaikille kärvisteleville, ihana aika teillä edessä =) !!
 
:heart: :heart: :heart:

Iltaa,

Niin minä tipahdin jo kärryltä ketä olen onnitellut ja ketä en. On niin kovin monelle nyt vauvat syntyneet lyhyen ajan sisään, mutta kaikille vauvansa saaneille tuhannesti Onnea :flower: :flower: :heart: :heart:

Onnea matkaan Yodottajalle! :heart:


Katja ja vauva 37+1
 
:flower: :flower: ONNEA KAIKILLE VAUVAN SAANEILLE TASAPUOLISESTI!!!! :heart:

On tullut NIIN paljon vauva uutisia, et ei perässä meinaa pysyä. :D

Omat kuulumiset:
Tänään ollut parempi päivä... Heti aamusta ulkoiltiin tytön kanssa ja nukuttiin kimpassa parin tunnin päikkärit...Ja illalla vielä koko perhe käytiin kävelyllä ja voi että teki kutaa!
Ei mitään merkkejä edelleenkään synnytyksen lähestymisestä... :(
Mutta se järkky pääkipu ja väsymys näyttäis menneen ohi! Jes!!!!
Huomenna neuvola... ja sit shoppailemaan kaupungille! :D

Jaksuja kaikille! :wave:
Lapanen 39+4
 
Onnea vauvan saaneille :flower: :flower:

Mä kävin tänään neuvolassa. Nyt on vauva sit laskeutunu ja pää kiinnittyny. Että kai se JOSKUS syntyy... Painoa 400g viikossa lisää tullu. Sf-mitta oli siis sentillä laskenu viikossa, muistaakseni 33cm oli. Kaikki oli ok ja nyt sit vaan ODOTETAAN |O
 

Yhteistyössä