****LOKAMASUT LOKAKUUSSA*******

no täällä ollaan kans tää ilta mietitty,et tihkuuko lapsivettä..
tultiin kotia kaupasta ja menin vessaan nii pikkarit oli hiukan märät,ei pissaa ja koskaan ei ainakaan tollasta v.vuotoa ole tullut..pitää kysästä huomenna neuvolasta
 
Onnea vauvautuneille!

Topsy kyll mulla ainakin se on ollut ihan väritöntä ja hajutonta. Tai siis ainakin silloin, kun itse tiedän sitä tulleen. Voihan olla, että sieltä tulee jonkin muunkinlaista tavaraa :LOL:
Olipas taas analyysi...

Toivottavasti Yoodottaja pääsis nyt sitten kerralla tosi hommiin.

Mä jatkan kärvistelyä...
 
Huomenta!!
täällä taas tosi ihanasti nukuttu yö,joopa joo..
kerkesin tunnin nukkua niin tuo vanhempi koira alkoi oksentelemaan,kun oli taas mummo vähän liikaa vettä kerrallaan juonut,eikun niitä siivoamaan.
sit heräilin tunnin välein vessaan ja juomaan ku oli kauhee jano,ja nyt aamulla 7maissa nuorempi koira tuli tökkii ku sillä oli ulos hätä..kerranki ku olis saanu vaivoitta ja kivuitta nukkua niin ei!!
noh,pitää päikkärit nukkua sit neuvolan jälkeen..

Dogtor ja Simppa 36+3 :heart:
 
Onnittelut kaikille pienen jo saaneille!!!
Ja stemppiä niille jotka ovat omaansa hakemassa!


Eilen oli neuvola. Kaikki niinkuin pitääkin. Tosin paino oli kolmessa viikossa pudonnut kilon verran :eek: Mitenkään en ole syömistä yms muuttanut tai muutenkaan olo ei tunnu yhtään erilaiselta. Eipä neuvolantäti tuosta vielä huolestunut, kun muutenkin on tuo paino noussut hissuksiin ja kaikki on yksilöllisiä. Katsotaan sitten jos paino laskee viikon aikana vielä reilusti.

Ansku Mahtaisi siun appiukko järkyttyä, jos meille tulisi. Kaksi vuotta sitten muutettiin tähän taloon, kesken remontin. Joten monet tavaroista vaan lykättiin jonnekin. Sillä tiellä ovat vieläkin.... Hiukan olen nyt yrittänyt selvitellä, että mitäs meidän vaate-, puku-, varastohuone ja isot kaapit sisältääkään. Oli muuten hieno tunne saada vaatehuone sellaiseen kuntoon, että mahtui sisään ja eteisen kaappi sen verran tyhjäksi, että takit sai sinne laatikoiden sijaan :LOL: Vieläkin tuntuu kamalasti olevan tavaraa laatikoissa. Tähän on niin tottunut, ettei itse edes huomaa. Ja toisaalta, eikö se nyt ole ihan sama onko kamat just omilla paikoillaan vai laatikoissa?

Mikähän hormonihäiriö miulle on iskeny? Aloin neulomaan pienelle sukkaa :whistle: Siis minä joka on viimeksi puikkoihin koskenu kuudennella luokalla ja silloin taisi äiti tehä suurimman osan miun koulukäsitöistä.... Kuka vain joka minut tuntee olisi järkyttynyt. Saa nähdä mitä tulee vai tuleeko mitään, nyt vasta kaksi kertaa tarvinnut purkaa :D

Hipkukka 37+3
 
Täällä ihanasti nukuttu yö takana. Heräsin vaan kerran veskiin ja sinnekin vasta puoli kuudelta :) En ole varmaan kuukauteen nukkunut noin hyvin.
Olen tässä aamun jutellut masulle ja sovittiin, että tänään illalla myöhään vois alkaa tulemaan, toivottavasti nyt ymmärrettiin toisiamme =) Onko täällä muita, joilla LA oli ja meni ja odotus vaan jatkuu?
 
Mamma3 ja tuplamamma on varmaan vauvan haussa kun ei mitään kuulu!

Ja tuon 1.sivun listan mukaan siellähän on jo vaikka ketä lasketun ajan ohittaneita, jännityksellä odotellaan vauvauutisia.

omaa napaa: Tänään ei ole (ainakaan vielä) sitä vihlontaa ja supistelua ollut, joten nekin vähät toiveet meni mitä illalla vielä elättelin.

Tämän päivän ajattelin ottaaihan vaa lepäilyn kannalta, on ihan kauhea väsy kun ei taaskaan yöllä tuo uni tullut silmään.
 
Tekstit sitten hävisi jonnekkin... No, lyhyesti, hyvin nukuttu yö takana (23-9) parilla vessareissulla ja muutamalla epätoivoisella pohdinnalla liittyen sektioon, perätilaan, lapsiveden määrään, vauvan terveyteen... siis tuntuu välillä että pää hajoaa :( Soitan tänään neuvolaan, pitää pyytää niitä lapsivesitikkuja. Onneksi siskosta on paljon apua.

Ihana kun on niin hyvin levännyt olo kuitenkin, tänään pitää siivota, illalla vaatekutsut. Oulussa kyllä sumuinen ilma, eipä tarvitse puistoilla tänään. Kauppareissu edessä kuitenkin.

Mukavaa torstaita mammaset! :wave: Ja Tuiskulle suuret onnittelut :hug:

Topsy 37+2
 
Tere

Kävin eilen kanssa neuvolassa ja pyysin sitä tätiä tunnustelemaan, josko vauva olis laskeutunut. Oli sen mielestä hiukan, mutta pää heilui kuitenkin vielä siellä. Tosin yks päivä se kysyi multa, että onko sun häpyluu tässä, kun yritti mittailla kohdun pohjan korkeutta :LOL: Ilmoitin sille, ettäeikös sun se pitäis tietää, että hänen arvioihin ei voi kyllä luottaa ollenkaan....
Luin jonkun tekstistä, että oli jotain liuskoja saanut mukaan neuvolasta. Meidän neuvolasta ei saa kyllä yhtään mitään liuskoja.Kerroin sille neuvola tätsyl, et oli tulppa ehkä irronnut osin ja olin soittanut polil kysyäkseni asiaa, niin tän piti sinne soittaa, että ottaako mut sielläkäymään sen tulpan takia ja viikkoja kuitenkin jo 36+3. Nythän se saa syntyä täällä meidän sairaalassa.... Maksa-arvotkin on noussut taas kiitettävästi, että joka tapauksessa ens viikolla oli käynnistys edessa. Tulin nyt ihan normaalisti ulos..

Ai niin,sit veil tää neuvola tätsy ilmoitti, että kun on viikkoja vasta toi 36 ja risat, niin pitäis sinne viikoille 37 odottaa :LOL:
 
huomenta!

pikanen kurkistus tänne. ei näy YOdottajaa onkohan kenties jo tyttö sylissä? :heart:

minä täälä kotosalla keitän riisipuuroa ja juon glögiä :D mitenkään tarkotuksella en mitään pikkujouluja viettele, vaan glögin ostin jo pari päivää sitten ja nyt aamulla alko yhtäkkiä kamalasti tekemään mieli riisipuuroa. ei auttanu ku nousta sängystä ylös, pikasesti kauppaan ja nyt hellanääressä käet ristissä ettei vaan palais pohjaan :D vielä 10min. niin pitäis olla valmis, toivottavasti ilman ruskeita pilkkuja....

palaillaan!
 
Keiju07
Onnittelut Tuiskulle tytöstä!

Huomenna varmaan piisaa taas onniteltavia; sellainen kutina, että aika moni aktiivipalstailija on vauvan haussa, kun hiljaista on ollut.

Täällä katkonainen yö takana. Mikä siinä onkaan, että aamuyöstä (4-6) pitää valvoa se pari tuntia maailmaa pohtien. Ja tunnetusti nuo ajatukset eivät ole tuohon aikaa yöstä niin kovin järkeviä, vaan lähinnä paniikinomaisia. Työjuttuja taaskin mietin... Ja ihan turhaan, kyllä ne asiat taas näin päivänvalossa vaikuttavat ratkaistavilta. Ehkäpä elimistö vaan valmistautuu jo yösyöttöihin, pitää kai vaan totutella...

Huomenna neuvola, ja tänään yritän vielä puputtaa kasviksia ja elellä keittolinjalla, jotta puntari näyttäisi jotain inhimillistä. 4 aikaa on vielä neuvolaan varattuna; toivottavasti ei niitä kaikkia tarvitse käyttää.

Mut nyt tämä tyttö ryhdistäytyy ja lähtee aamupäivän jumppaan.

Keiju 37+3
 
Onnea vauvansa saaneille!:)

Osaako kukaan sanoa miten kohdunpohjan tilanteen voisi itse tarkistaa? meidän vaavi on laskeutunut jo aika alas ja sen pää tuntuu selvästi emättimen kautta. Haluaisin vain tietää oisko kohdun kaula lyhentynyt. Terkkarilla sitä on varmaan turha kysellä ku se uus terkka ei tiedä oikein mitään...

äidiksi rv 38
 
Ja taas onnitteluja! Tuiskulle :flower:

Onkohan se niin että niitä kolmea s:ää pitäis tehokkaasti harrastaa samana päiväna, ainakaan kaksi kolmesta ei tehonnut mitenkään ;) eilettäin.

Pitääkin ottaa tässä joku päivä saunan siivous ja jos sen sitten sen päälle lämmittäin ja jos mahiksia ois vielä kolmanteen.... heh.
Kyllähän tuo jo vähitellen alkaa tuntumaan, että voi kun vois jo tulla pikkuhiljaa, kun ei taivu tekemään normaalisti enää oikein mitään.. aina täytyy etsimällä etsiä joku outo asento varsinkin kun pitäis jotain vaikka lattiatasolla tehdä.
Mitään tuntemuksia ei kyllä oo nyt taas ollu, täytyy koittaa vaan ootella, onhan tuohon laskettuun aikaankin vielä....
Eilinen virtapiikki ei kyllä nyt jatku... imuroida pitäis,mutta... pitää lähtee varmaankin ulos, kun se jäi eilen kokonaan pois.

Juu ja koita jaksaa Ansku, ei ne siivoukset nyt oo oikeesti tärkeimpiä!
 
Onnea Zenny1981 ja Tuisku prinsessoista ja neideille paljon onnea :hug:



Tänne tulee niin paljon juttua etten perässä enää pysy :ashamed: Eilen yritin kahlata lukemattomia sivuja läpi mutta en ehtinyt kaikkea lukea. Tänään urakka jatkuu :) Tulee ihan vieroitusoireita kun ei koneella ehdi lueskella ja olla samaan tahtiin kuin ennen neitiä. :D

Täällä mennään eteenpäin yllättävän hyvin. Ensimmäisen illan rätinät jäi ja nyt pimu nukkuu 2-3h ja syö. Tosin se syöminen kestääkin sitten tunnin ainakin kun pitää huilata välillä. Tissit pirun kipeät kun maitoa tulisi PALJON enemmän mitä typy syö. Imetystä täällä yritetään vaikka se mulle vasten mielistä onkin. Mutta kun näin korvikepurkin hinnan niin totesin että olis viisainta tykätä siitä hommasta :whistle: Lähikaupassa nan purkki maksoi 50 senttiä! Eihän se vielä päivälle paljoa tekis mutta kohta kun kulutus kasvaa niin sitten. Ja kumminkin kun tuota ilmaista ruokaakin on tarjolla.

Mummi toi typylle eilen 50cm vaatteita kun raukka hukkuu 56cm kokoisiin :whistle: Arvatkaapas miltä nyytin päällä näytti sairaalan 60cm kokoiset :D

mamma3:n kuulumisia täällä ja odotellaan. Minne onkaan hän kadonnut? :(

YOdottaja taisi päästä omaa nyyttiä hakemaan :) Ihanaa :heart: Ja oisko tuplamammakin samalla reissulla?

Hitsit kun tuntuu olevan vähän pihalla lokamassujen touhuista :/

Voimia kaikille masun kantajille ihan mielettömän paljon :hug: Kyllä muistaa selvästi ne viime viikon tunteet kun luulin etten ikinä sitä nyyttiä syliin saa :)

Profiilissa pitäisi olla kuva typystä. Tosin huono sellainen :ashamed: Pitäis yrittää napsasta parempi nyt kun tuo viihtyy hereilläkin pikkusen enempi.

tuutilulla kera pikku pippurin :D
 
Huomenta kaikille!

Pakko tulla tänne purkautumaan... Hunosti nukuttu yö ja alkaa tämä pallokalailu ottaa tosissaan päähän. pahalta tuntuu näin ajatella, varsinkin kun tätä vekaraa on kauan yritetty ja toivottu ja vihdoinkin näyttäisi meillekin vauva todella olevan tulossa.

Yö meni koiran unta nukkuessa ja kaiken maailman asiat pyöri mielessä. Sitä on ruvennut uuntelemaan kehon jokaista äääntä ja kipua aivan hullun lailla; mkitä toi tarkoittaa? oisko tuo merkki? jne jne... Vatsa on ollut kipeä koko yön ja aristelee vielä nytkin. Vessassa käynnit oikein holautta painon tunteen alas.

Jostain syystä minulle on jotenkin huolesunut olo, kun tuntuu, että liikkeet ovat vähentyneet, ja sitten minäkin pohdin tuota tiputteleeko vaiko eikö.. Tänään tuli taas sellaista limaa, kirkasta, jossa aivan vaaleankeltaisia klönttejä. Oikein liisteriä. Ennen ei ole tällaista ollut, mitä nyt viime viikosta aina välillä. Voiskohan olla limatulppaa?

Onko muilla rinnat tulleet taas aroiksi niin kuin alkuraskaudesta?

Tulipas valitus. Onneksi tänne voi purkaantua. Mies parka kun saa kyllä osansa kotona. Vaikka toinen vain yritää osallistua niin palkaksensa saa vaan satikutia.

On tainneet hormonit minullakin nousta pintaan kun purskahtelen itkuun tuon tuostakin.

Mutta toivotaan, että päivä tästä aurinkoisemmaksi muuttuu...

Nökö ja Vekara 39+1
 
Neuvolasta juur tulleena..
Verenpaineet oli noussu ns. taivaaseen. Pissa kuitenkin puhdas ja ei turvotuksia. Mitään sen kummempaa ei sen suhteen, paitti maanantaina uudelleen neuvolaan..
Pikkiksen syke 152, eipä neuvolan täti meinannu sykettä ensin löytää, minä jo hetken pelkäsin vaikka vauva juuri oli masussa hiukan töninyt. Syke kuitenkin löytyi, tosi ylhäältä vaan, vaikka vauva on raivotarjonnassa.
Viime viikkosella käynnillä vauva oli laskeutunut ja pääkin kuulemma lääkärin sormiin tutui kun alatutkimusta teki..
Ihmettelinkin yksi ilta että mites tää tuntuu olevan taas kovin korkeella.
Onko kellään muulla vauva laskeutumisen jälkeen noussut takas ylös.. teki tuo sf mittakin sellasen ponnahduksen yli käyrän että HUH HUH :headwall:
Äippäpolille kuulemma ilmoitetaan jos vauva ei kohta laskeudu takaisin..
Ei mikään ihmekkään jos verenpainettakin on se mitä on..

Niin, PALJON ONNEA KAIKILLE VAUVANSA SAANEILLE!! :heart:

Tobsy2 mun kaverilla oli vauva perätilassa ja lapsivettä vähän. Vauvaa ei siksi suostuttu koittaa kääntää, hänelle tehtiin sectio.
Lapsiveden vähyyteen oli sanottu, että toisilla sitä vain on enemmän ja toisilla vähemmän. Hänkään ei osannut sanoa tihuttiko sitä vai ei.
Hälle oli sanottu että ei siitä kannata stressata ja huolta kantaa kun sitä lapsivettä kuitenkin oli.
Heille syntyi kuitenkin täysin terve komea poika.

PuPu ja Pikkis 38+4
 
Ginnifer
Mulle sitten osui vähemmän täydelliset yöunet tällä kertaa. Tosin vessaan en edelleenkään joudu nousemaan, mutta selkäkivussa ja supistuksissa vääntelehdin ison osan yöstä. Onkohan niin, että neuvolassa käynti aina saa aikaan jotain toimintaa tuolla masussa? Eilen siis kävin ja kerroin että ei pissata, ei ole liitoskipuja, ei kauheasti supistele jne. Ja päivän mittaan sitten alkoi niitä supistuksia vähän enemmän tulla ja selvästi tunsin miten päätä porattiin alaspäin. Yölläkin siis supisteli aika lailla. Ihan kivuttomasti kyllä, eli ei tässä mitään kiirelähtöä varmaan edelleenkään tehdä, mutta ajatuksena helpottaa kun tietää että jotain siellä tapahtuu ja paikat kypsyy. Että jospa ei menekään joulukuulle. :)

Moni on kertonut täällä itkuraivareista ja muista hormonimylläköistä. Mä oon ollut koko raskauden ajan vaan lähes aina tavallista hyväntuulisempi. Eilen kuitenkin tuli se meltdownin paikka, ja ehkä siksikin nukuin huonosti kun mietin ja mietin että miten ihmeessä reagoida. Siis sen raivarin sain onneksi täällä kotona, ja herneenvedon kohde, mun tyttökaverit, ei ollu asiaa todistamassa. Mutta jotain mun on niille meilattava. Homma siis lähti siitä, että tahtoisin vielä kerran ennen vauvaantumista istua iltaa ihan aikuisten kesken, siis tehdä monen lajin illallisen, syödä sitä rauhassa aikuisten juttuja keskustellen. Päätin kutsua tyttökaverit ilman miehiä, ettei tulisi lastenhoito-ongelmia. Tiesin, että kalenterisulkeiset on vaikeat, mutta eilen alkoi näyttää siltä ettei hommasta nyt kertakaikkiaan tule mitään. :( Taaskaan. Yhteinen päivä on jotenkuten löydetty, mutta nyt sitten sieltä jo ehdotellaan, että kellonaika olis 12. Siis illanistujaiset siihen aikaan sunnuntaipäivästä, kun lähinnä mietteissä on vielä aamiainen?? Puhumattakaan siitä, että tässä vaiheessa mun keittiöpuuhailu on jo sen verran verkkaista, että munhan pitäis nousta kuudelta kokkaamaan. Ja kun mä nimenomaan kutsussa tähdensin, että mulla on koko vuoden ajalta kokkausvaje, haluan kerrankin itse suunnitella menyyn (ei nyyttärimeininkiä ), ja tosiaankin istua rauhassa. Kauhulla jo odotan ymmärsikö ne sitäkään osaa missä mainitsin aikuisista. Mä nään jo mielessäni miten tästä tulee ihan samanlainen tapaaminen kuin aina muulloinkin: istutaan sisällä keskellä päivää ja ihastellaan niitä sokerihumalassa riehuvia kullannuppuja, jotka keskeyttää joka lauseen ja piirtää värikynillä lattiaan. Onko mulla jotenkin poikkeukselliset kaverit, vai olenko itse omituinen kun kaipaan päivälliskutsuja? Ei voi mitään, sellaisen seurustelumallin olen saanut kotoa ja niin se toimi myös kun asuin Englannissa... Pitääkö mun vaihtaa kaverit?

Hirveä valitusvirsi mitättömästä asiasta. Anteeksi. Eikä taida oikein sopia palstan henkeenkään, että mua joskus osaa ärsyttää kavereiden lapset... Jotenkin vaan toivon että osaan itse sitten kohta olla vieraannuttamatta lapsettomia kavereita.

Nyt lähden sokeroituttamaan sääret ja sit taidan mennä leffaan. Kun vielä voin.

Ginnifer 37+3
 
heh,meillä kävi kerran niin että sain ihan hirveet itku raivarit siitä ku isäntä mun pyynnöstä paisto pyttipannua meille uunissa ja se ei ollu vaihtanu uutta leivinpaperia :LOL:
pikkasen näin jälkeen päin naurattaa..ja itkuja tulee ja menee mitä pienimmistäkin asioista..oon mä isännälle sanonu et ei kannata sit ihan kaikkee ottaa tosissaan mitä mä sanon
 
Huomenia!

Neuvolassa käyty ja kaikki ok. Paino oli pudonnut jopa huimat 200g viikossa :D Terkka meinas että olis enemmänkin lähteny ku turvotus tullut tilalle.. On siis tehnyt hyvää käydä tuon koirulin kanssa ulkoilemassa =) Paineet oli 121/77 mutta hb oli laskenut vielä 102----->97 :(

Nyt on vähän pölly olo kun just heräsin kolmen tunnin päikkäreiltä,täytyypi sitten illemmalla kirjotella lisää :)

Diipeli 37+5
 
Onnea taas kaikille vauvan jo saaneille! Kyllä meillekin saisi jo se vauva syntyä...
Tänään oli neuvola ja oli neuvolantäti ihmeissään kun mut vielä näki, oli ollut ihan varma että jo olen synnyttänyt, onhan vauva ollut jo pari viikkoa 'tuloillaan'. Nyt kuitenkin taas hiljaisempaa, joten pahoin pelkään että pitkäks menee. Eikä enää millään jaksais odottaa!
Muuten neuvolassa kaikki ok, painoa pudonnut 1100g viikossa ja hemppari 133, mutta pissassa proteiinia ja verenpaine nousussa, nyt 137/90. Nyt sitten joudun kotona tutkimaan pissan kahdesti päivässä ja jos molemmilla kerroilla tulee selkeästi plussaa niin sitten pitää soitella neuvolaan tai ilta-aikaan suoraan äippäpolille, raskausmyrkytystäkö lie teettelee :'( Ei siis yhtään kiva juttu ja voisi jo syntyä.

Ässistä puheenollen, eipä ollut apua vaikka kaikkia kolmea koitettu... Saunottu on jo toista viikkoa joka päivä ja isännälle sanoinkin, että niin kauan sauna lämpiää joka ilta, kun tämä täältä ymmärtää ulos tulla. Toissä yönä kun oikein supisteli niin testailin nännien hiplaamisenkin, mutta ei auttanut sekään :LOL: eli ei kai auta ku odottaa... Taitaa olla varsinainen jääräpää täällä tulossa...

Mutta näin siis täällä tänään, toivottavasti jo pääsis tosi toimiin!

Tylsä rv 39+4
 
Pupu kiitos kaverisi tiedoista, helpottaa kummasti. Itseasiassa soitin itsekin tänään synnärille, ihana kätilö puhui hyvin_rauhallisella_äänellä ja kertoi kuinka vähäisestä lapsivedestä ei ole mitään haittaa, ja että eivät varmasti olisi minua tiistaina kotiin päästäneet jos sitä olisi ollut ihan liian vähän :heart:

Pupu ettei vaan sitten teilläkin olisi perätilaan takaisin kääntynyt. Hassua ettei neuvolassa sitä pohtinut? Olin nimittäin synnärillä tiistaina käyrässä, ja kätilö ensin laittoi anturan alas, ja kun ei löytänyt sydänääniä, sanoikin yhtäkkiä että eihän ne alhaalta löydy kun perätilassa on, hän automaattisesti anturan alas laittoi. Ja ylhäältähän ne sitten löytyi.

Ginnifer myönnän että en voi sietää muutamia ystävieni lapsia. En antaisi käyttäytyä niin miten käyttäytyvät, ja äidit ei sitten sano mitään... Että kyllä meitä on muitakin :)

Dogtor, herrantähden, kyllähän nyt vaihtamaton leivinpaperi saa aikaiseksi varmasti raivarit :LOL: Kyllä varmaan mies sai laskea kymmeneen kun mietti mistä taas tuulee. Äläs huoli, muutama viikko vielä... ja varmasti ens pannari on uudella paperilla ;)

Topsy
 

Yhteistyössä