***LOKAMASSUJEN ELOKUU***

käyty on täälläkin neuvola lääkärissä, siis jo loppuraskauden lääkäri käynti oli. Täällä on niin aikasteen..
paikat oli tiukasti kiinni ja kohdunkaula täysmittainen, joten näiltäosin kaikki hyvin(pikkasen huoletti ku joitain suppareita tullu ja mulla EI tod.aikaisemmissa raskauksissa ole supistellu.. :whistle: ) vauva oli aika alhaallaja raivotarjonnassa, muttei paina kohdunsuuta.
Painoa oli tullu +369g/viikko eli yht.tähänmennessä reilu 6kg
pissa puhas
ja rr.oli hiukan noussu 118/78 pari viikkoa menny tosi vähillä yö unilla jotain 6-7t/yö ja oon ollu väsyny, ne ainaski näky noissa paineissa. Het tänään otin 1,5t päikkärit kun mieskin oli kotona päivän. =) muuten olo hyvä.
noista kyselyistä:
sairaalamatka meillon n.25kilsaa, hyvin ollaan tähän asti keretty ja kassikin pakattu vasta synnytyksen käynnistyttyä. :ashamed:
Kotitöistä minä hoidan aikalailla kaikki työt, miehellä muuta hommaa, kun tämä talonki teko vielä vähän ollu kesken.. eipä mua haittaa, nyt kun kotiäitinä oon ja raskaus menny suuremitta vaivoitta...
maakuukammarin touhuilut vielä molemmille maittanu, eipä tuo maha oo vielä niin kömpelöksi tehny, että hommia haittais... halut mullon aina hyvät raskaanaollessa, mukava kun vähän muotoja saa ja mieskin tykkää.. :p loppua kohti tulee välistä pupuilukausia, et vähän paikkoja pehmittäis... ja mies tekee työtä käskettyään.. ;)
isovanhemmista vielä juttua, eipä nuo sen kummemmin raskautta noteeraa, kun molemmin puolin on useampi raskaana.
aikalailla samallatavalla suhtautuu kun norm.olotilassakin..

tulipahan juttua...nyt lähen lukemaan lehtiä, kun tuossa jokunen aika sitten kirjastosta tultiin.. =)
hyviä vointeja kaikille, eipä tässä enään kauaa oo raskautta jäljellä.. =)
naatiskelija 31+3
 
lhs
Jopas on taas juttua kertynyt :)

Sairaalamatkasta, meillä tuo synnäri on hyvinkin lähellä, reilu 1km vain matkaa, ehtii hyvin vaikka tulisi vähän nopeampikin lähtö =)

Isompien lasten hoito, meillä on onneksi myös helposti järjestettävissä, kun kumpikin mummola on n. 1km päässä, ja mummut ovat kumpainenkin kotosalla päivät, mutta vielä oikein reippaita ja mielellään hoitaavat lapsia. Yöllä jos siis lähtö tulee, jompikumpi mummu varmasti singahtaa paikalle hetkessä, tai jos päivällä tulee lähtö, niin lapset saadaan matkalla pudotettua jomman kumman luo, tai sitten mummu tulee meille.

Isyyslomasta, meillä mies aloittaa isyysloman kunhan me kotiudutaan, kuten edellisilläkin kerroilla, ei "tuhlata" niitä päiviä vielä kun ollaan sairaalassa, vaikka en minä montaa päivää siellä ole kyllä viihtynyt, enkä varmasti viihdy nytkään jos kaikki hyvin menee. Niin, ja mies siis voi olla töissä, vaikka meillä nuo isommat onkin, koska mummot hoitaa kilvan kyllä lapsia miehen työpäivän ajan. Ollaan siitä onnellisessa asemassa, että hoitajia on lähellä ja suunnilleen kinastelevat siitä kumpi saa hoitaa :LOL:
Ja kuten siis kävi varmaan ilmi, meillä ovat kyllä onnellisia lapsenlapsistaan, tätäkin tulokasta odottavat onnellisina :D

[/b]Kotitöistä, ennen raskautta jako oli kyllä melko selvä, minä hoidin kodin ja suurimmaksi osaksi lapsetkin, mutta olinkin kotihoidontuella kotona, ja tein omasta halustani siivoukset päivisin. Toki olen siis edelleen ollut kotona, nyt raskauden edetessä mies on kyllä osallistunut ihan omatoimisesti (ja välillä kehoitusten jälkeen), kotihommiin ihan eritavalla, siivoaa ja laittaa ruokaa, pakkokin on tietysti ollut, kun minulla meinasi nuo supistelut heretä ihan mahdottomiksi, ja kaikki mikä supisteli oli kielletty, eli käytännössä kaikki :eek: . Lapsia mies on aina hoitanut sen mukaan kun on töiltä ehtinyt, yleensä iltapesut ja nukkumaan viennit on miehen hommia, ja sitten vkl kun on enemmän aikaa, niin leikkii ja juoksuttaa poikia pitkin pihoja :LOL:

Petipuuhista, meillä on tullut melko harvinaista herkkua, mutta onneksi mieskin tietää, että se asia palautuu ennalleen kunhan vauva syntyy ja vauva-arki tasaantuu. Välillähän meillä oli koko homma kiellossakin, mutta nyt siis on jonkun kerran saanut viritettyä itsensä tunnelmaan, harvakseltaan kylläkin, olo kun alkaa olla kuin rantautuneella valaalla, ei siis kovin hehkeä :p

Joku (anteeksi tämä surkea nimimuisti), kaipaili ruskeaa toppapukua, juuri tänään näin Lindexillä oikeinkin kivoja ruskeita pikkuruisia toppiksia =)

Juu, nyt venyi taas juttu ihan mahdottomiin..Pitää tästä raahautua lukemaan esikoiselle iltasatua ja sitten iltapuuhiin, mies lähti heti töiden jälkeen puun hakuun(kovasti alkaa ilmat kylmetä, ja alkaa houkutella takkatuli..), joten nyt jäi minun harteille tämä isomman nukkumaan laitto, pienemmän ehtikin jo viedä..

lhs rv33+6
 
No voi p***a... kirjoitin ummet ja lammet.... ja eikö tuo koko hökötys hävinnyt, kun valkkasin tuosta hymiötä.... No ei voi mitään...

Isyyslomalle isäntä jää jossain välissä. Syksyllä viikko ja ensi kesänä kaksi viikkoa ennen kesälomaa...

Mitähän muuta olin kirjoittanut.. no olkoon... :/

Meillä on huomenna appivanhempien yhteiset 60 vee bileet (vai pitäiskö sanoa, että 120 vee?).... Meille tuli yllätysvieras tuolta kanadasta, kun iso-setä päätti lähteä huvikseen viikonloppu lomalle. Toi nyytille sellaisen iittalan ihanan lasilinnun, jota on tehty kanadaan vain 300 kappaletta. On numeroitu versio. Olikohan se etukäteis ristiäislahja?
Ukko ei kertonut kenellekkään tulostaan, joten kaikki yllätyttiin tänään enemmän tai vähemmän. Et voi olla sen lepäämisen kanssa huomenna vähän niin ja näin, kun tarvii seurustella iso-sedän kanssa... eihän siitä tiedä koska seuraavan kerran nähdään.

Mutta nyt menen taas lepäileen, josko nämä supistukset vaikka helpottais joskus tänään... Vastahan tässä on ollut aika ikävä olla jo kaksi tuntia... Mutt kun ei paikat pehmene tai aukea... :p

 
mamma3
Hyvää perjantai-iltaa arvon mammat :wave:

Yritin jo aiemmin päivällä kirjoitella, mutta samassa kun koneelle istahdin, tuli siihen pari kitisevää tenavaa latelemaan jos jonkinmoisia vaateita :/ Nyt kun tenavat nukkuu, saa rauhassa kirjoitella. Paitsi väsymys ja nää perhanan liitoskivut nyt kiusaa |O Tossa ajattelin että voisin vielä jotain puuhastella näin iltapuolesta, mutta ei..hyvä kun koneelle jaksoin itteni raahata. Muutama niin kova liitoskipu, oikein kunnon sätkäys, tuntui et huh huh :eek:

Mäkin vastaan tohon isyyslomaan ja kotitöihin. Isyyslomalle meillä mies jää kun ollaan kotiuduttu sairaalasta. Lapset menee joko mummolaan tai mummo tulee meille hoitamaan lapsia mun sairaalaolo ajaksi. Ja iltasin ainakin mies on sairaalassa, varmaan lapsetkin. Tosin pitkin eivät varmaan pitele mua sielläkään jos ei mitään ole vialla vauvalla tai mulla.
Kotitöistä: Periaatteessa meillä tehdään kumpikin. Paitsi kun mä olen kotona ja oon tämmonen touhottaja ja oikein tykkään kotitöistä...siivoukset, paikkojen järjestelyt, leipomiset kokkailut sun muut...niin eipä tolle miehelle paljon mitään jää =) No ehkä raskaammat hommat, kuten puut, nurmikon ajot y.m. mut mä teen kyl niitäkin =) Mies tekee kyl todella hyvää ruokaa et joskus sit sitä laittelee jne. Kaipa toi mies on alkanu tottuu siihen et mä "kaiken" teen, niin on sekin laiskistunut...Mut kuten tällä viikolla hän yllätti mut...ku mul oli hermot riekaleina, mies oikein hätisti mut kotoo pois ja hoiteli lapset ja huushollin :D Olipa kiva ylläri!! :D
Lastenhoito kyl menee puoliks. Lapset on isin kimpussa heti kun isi tulee töistä ja sit isin pitää leikkiä ja lukea jne. Mut siis ihan ok omasta mielestäni, ei ole valittamista liiemmin. Joskus jos oon nii poikki tjm eikä mies älyy tulla auttaa, vaik pyykeissä, ni sit tärähän :/ toisaalta se on ihan omaa vikaani kun olen totuttanut hänet helpolle.

Makkari puolesta sit... =) Meillä myös mies ois 24/7 valmis, aika yleistä kai miehille ;) Mulla aika paljon vaihtelee, esim nyt on vähä semmonen HÖH fiilis jos mies sellasia ehdottelee. Olo sen verran tukala jne. Mut muutoin halut on ollu paremmat kun aikohin. Yleensäkin aina raskausaikana enempi innostun siitä =) Mutta se johtuu paljon e-pillerestä...kun ei tarvii nyt niitä popsia =) Ne tekee mulle no thanks-olon, mut pakko melkein syödä niitä mun endometrioosin takia :/ Ne auttaa pitämään sitä kurissa...tai kipuja ainakin :/ Oikein hirvittää kun elimistö normalisoituu synnytyksen jälkeen...et alkaako se helvetti taas ja et mitä sitä siihen sit keksii |O :(

Mut kylläpä mä sain hyvät naurut kun tuutilullan juttua luin pistosahasta ja rei'istä, lampaantaljoista sun muista :LOL: Voi että sua!! Toi oli kyl päivän piristys :D

Isovanhemmista sit. Meil molempien vanhemmat ottaa aika iisisti tän. Ovathan he innoissaan tietty ja odottavat tulokasta, mut molemilla on jo useempi lapsenlapsi et ei oo enää uutuuden viehätystä. Kylhän sen tietää et ku vauva syntyy ni tuleehan ne harvasen päivä sit kattomaan mutta paljon iisimpää mitä esikkoa oottaessa =) Ja hyvä niin!!! Mäkin tunnen olevani jopa ihminen, enkä vaan kohtu jossa kasvaa heidän lapsenlapsi :LOL:

Kello rientää...nukkumaan täytyy päästä |O
 
meillä molempien vanhemmat on aivan innoissaan tulevasta vauvasta sillä on ensimmäinen lapsenlapsi molempien puolelle. ja meillähän tätä pikkusta yritettiin saada pitkään alulle ja tämä asia oli myös läheisten tiedossa, joten kaikki osaavat sitten sen mukaan iloita asiasta.
n.viikko sitten kirjottelinkin tänne siitä kun meillä miehen kanssa ollu sukset nyt ainakin odotusaikana (ja ehkä jo ennne sitäkin) enemmän tai vähemmän ristissä. tänään kans tuli riitaa kaupungilla ollessa ja mykkäkoulu jatkui kotiin. tänään ajattelin että nyt riittää, tämä asia puidaan nyt kerralla selväks, ei tätä jaksa enää kukaan! niin siinä meni reilu tunti ja saatiin kuin saatiinkin puhdistettua ilmaa ihan kunnolla ja puhuttua näiden ongelmien ytimistä. nyt vihdoin tuntuu että tästä on suunta parempaan päin :heart:

koko päivän siivosin ihan hulluna (1v hääpäivää kun huomenna juhlitaan) ja koiran kanssa tein vielä pienen lenkin. nyt on sitten niiiiiin kamalat liitoskivut taas, että äsken kun halusin olkkarista makkariin niin konttaamalla piti edetä, ei edes pysty kävellä! :eek: toivottavasti aamulla ois parempi, meillä kun huomiseks suunnitteilla edeniin uimaan menoa yms...

hyvää yötä!
 
mulla taas vaihteeksi vaikeuksia saada unta.
elokuvan tuossa kattelin(kesti melkein 3tuntia)
söin jätskiä...taas liikaa:p

täällä tosiaan tulee tekstiä mukavaan tahtiin:)
oon käyny tänään useampaan otteeseen lukemassa,aina pitänyt kirjottaa
mutta aina tullu muka kiire...

isovanhemmat on tosiaan innoissaan pikkusesta,tietävät että meilläkin monen vuoden yritys takana.
tais ne välillä vähän jo luopua toivosta,niinku itsekki.
miehen vanhemmille tämä on kolmas lapsenlapsi ja minun vanhemmille toinen.
anoppi eilen toi kameran valmiiksi sairaalakassiin,oli mukana varapatterit ja 3filmirullaa:D
aateltii lainata lisäksi digikamera....
tulee varmasti räpsittyä kuvia!!
muutenkin tykkään kuvata,meidän koirulistakin löytyy isot pinot kuvia:)

kotitöistä,mies auttaa kivasti aina kun vaan töiltä jaksaa.
tykkään kyllä siivoilla ja pyykkäillä sillä aikaa kun se on töissä.
meillä sitten tuo ukko-kulta onkin parempi kokki ku minä:)
saa nähdä miten nämä hommat sit hoituu kun vauva tulee...

seksistäki oli juttua:kyllä meillä ihan kivasti riittää intoa,ainaki nyt,
kun jo uskaltaa...
olihan tuossa kuukaudenkin tauko välissä.
kumpaakin pelotti ne supistelut.

mitenhän synnytyksen jälkeen palautuu tuo seksielämä???
sitäki oon miettiny.
mites teillä joilla on jo lapsia?kauanko meni...:whistle:

no,jos sitä painus vaikka lukemaan,ei jaksa tuota tv:tä liikaa.
hyviä unia kaikille!ja voikaahan hyvin :hug:


 
mamma3 enkös ookkin ihana :saint: Samperi kun tulee yleensä sanottua kaikkea ennen kuin ajattelen :ashamed: No tuo mies on siihen kyllä jo tottunut :LOL:

Meillä isovanhempia ei ole muita elossa kuin äitini. Niin ja tietyst mun isovanhemmat. Mutta äitini onkin mukana odotuksessa ihan täysillä :heart: Neuvolan jälkeen soittelee ja kyselee mitä sanottiin jne. Hän on osan kesälomasta jättänyt syksyksi että voi olla apuna tarvittaessa. :) Ei hössötä mutta tukena ja apuna on koko ajan. Mulla on aivan ihana äiti :heart: Muuta en voi sanoa. Välimatkaa on n. 1km ja nähdään melkein päivittäin ja jos ei nähdä niin soitellaan ainakin. Ja pitäähän mummin käydä monta kertaa viikossa poikia katsomassa ettei ikävä pääse yllättämään kumminkaan päin ;)

tuutilulla rv 36 TÄYNNÄ! :D
 
Huomenta :flower:
Päivittäin käynyt lukemassa mutta mikähän siinä on kun koskaan ei ole oikein aikaa jäädä kirjoittamaan :D

Mutta kertoilen noita samoja asioita mistä nyt viimeaikoina juttua ollut.

Synnytyssairaala: Kys (olikos täällä muita kys:n synnyttäjiä?)

Matkaa sairaalaan: n.37km ja aikaa menee noin kesäkelissä 25min. (osa moottoritietä)

Asunto: Omakotitalo 138 neliötä. Perheessäni on noi kaksi tulevaa isoveljeä, kaksi kääpiösnautseria ja tottakai tuo isäntä.

Isovanhemmat: Minun isovanhempani odottavat tulevaa vaaviamme vaikka tämä heille jo 6 lapsenlapsenlapsi :D . Äitini odottaa pienokaista mutta sillä oma elämä kiireinen ja noi minun pienimmät sisarukseni ovat murkkuiässä, joten taitavat pitää äidin kiireisenä. Mieheni äiti on taas sitä mieltä, että on aivan hirveää kun on yksi lapsi ja monta lastenlasta :ashamed: Mutta mehän ei siltä kysellä :kieh: Onneksi asuvat tuolla 300km päässä :LOL:

Isompienlasten hoito kun lähtö tulee: Minun isovanhempani tulevat mihin kellonaikaan vain... ja lapset rakastavat heitä yli kaiken (ukki taitaa olla idoli), joten hyvillä mielin voin vaaviamme lähteä tekemään :saint:. He asuvat tuossa 5 km päässä, joten noin 10 min ovat meillä.

Kotityöt: Molemmat meillä tekee. Nyt isäntä sairaslomalla vielä seuraavat 4 viikkoa ja hipaisuvaraus toisessa jalassa, joten minulle suurin osa töistä kaatuu

Petihommat: Vaihtelevalla menestyksellä... Mutta pitäähän sitä käynnistystä kotitekoisestikin suorittaa :whistle:

Tiistaina meno synnytystapa-arvioon ja 36 viikkoa tuolloin täynnä.

Viinika ja vaavi 35+4
 
se alko sitten äippälomakin tänään :)

ja rv 35 täynnä :D

tosiaan aika menee siivillä,tuntuu että ei tahdo perässä pysyä.

eipä tänne näin aamutuimaan sen kummempia,likat nukkuu ja isäntä tuolla kattoo telkkaria..sitä jännitti että näkyyköhän koko töllö kun nyt ollaan sitten siirrytty digiaikaan..nous viiden aikaan aukasemaan telkkarin aamulla..no kyllähän se näkyy,kun on näkynyt tähänkin asti.

taas koskee päätä,illalla otin kaks panadolia ennen nukkumaan käyntiä,ja sain nukkua ihan hyvin..mutta taitaa jyskytys alkaa nyt uudestaan.
eikä yhtään särkylääkettä ole tässä mökissä,joten se on sitten kaupunkiin ajettava.

mutta nyt taijan lähtee laittamaan pyykkikoneen pyörimään,että sais vähän vajuutettua tota pyykkivuorta.

niinukka ja vunttunen rv 35
 
Täällä yksi huonosti nukkunut uneton on jo kukkunut pystyssä aamuviidestä saakka |O Tuntuu että viikko viikolta nuo unet käyvät aina vain huonommiksi ja huonommiksi.. Olisi luksusta saada edes yhdet täydet yöunet ennen peipin tuloa, koska sittenhän se valvominen vasta alkaakin! :eek:

Tein tuossa aikani kuluksi hieman listaa että mitä kaikkea nyt vielä pitääkään muksulle hankkia ennen muksun tuloa! Iha hirveä määrä kaikkea pientä tilpehööriä on hommaamatta ja sitten vielä isojakin hankintoja kuten pinnis, turvakaukalo, sitteri.. No ensi viikoksi olen ottanut tavoitteen hommata kaikki loput :) Ainoa mikä hirvittää on tuo rahanmeno! Ihan hirvittävät määrät saa kyllä rahaa menemään noihin vauvan tavaroihin ja tarvikkeisiin.. meillä kummallakaan kun ei oikein ole lähisuvussa pieniä vauvoja joten mitään emme ole saaneet mistään, vaan itse olemme joutuneet ostamaan. Onneksi tulevat mummot on vähän auttaneet :heart: Mutta onpahan nyt kaikki sitten itsellä valmiina kun seuraavia muksuja suunnnitellaan :)

Onpas taas sekavaa höpöhöpötekstiä mutta ei oikein ajatus tahdo luistaa kun väsyttää niin :$

Inana ja masukki 34+4
 
aatella että tuutilullakin jo rv36!!
miten se aika näin juoksee...

flunssahan se iski päälle :snotty:
tässä teetä lipittelen jos vähän ees "dokka"aukeis:)
ihmeen pirtee olo vaikka muutaman tunnin vaan nukkuikin...
no,ompahan valvomisen jalotaito valmiina kun vauva tulee :D
hauskaa lauantaita kaikille!!!
-milla 34tasan
 
mamma3
Huomenta! Aamutuimaan kävin kirjottelemassa jo, mutta sähläsin ja onnasin pyyhkimään KAIKEN tekstin :headwall: Pää on vähä jumi, kun viimeyö meni nukkumattia odotellessa aamuöille asti :/ Olo kuin krapulas nyt :(
Palaan myöhemmin asiaan taas. Mut tosiaan 36 tasan tääläkin :wave: :eek:
 
Onko kukaan vielä nähny synnytysunia?

Itse olen synnyttäny jo monta kertaa ja ihan saman kaavan mukaan on synnytykset menneet kun ennenkin. Mies oli viime viikolla auttanu mua synnyttämään metsässä! Ihan helposti oli kuulema tullu ja käveltiin vielä metsästä poiskin. Toivottavasti ei ole mikään enneuni :LOL:

Kävin eilen Cittarissa ja siellä oli ihania Reiman pukuja. Toinen oli vaaleenpuna-ruskea ja toinen turkoosi-ruskea ja hinta vaivaset 99e |O
Jäi ostamatta...

Eilen tuli taas vauvanvaatepaketti postissa, minkä huusin netistä. Näyttelin niitä innoissani miehelle, mut ei se tollukka mitään tajua :eek:
Ois edes mun mieliks vähän ihastellu. Ei tuo muutenkaan näistä vauvan tarvikkeista mitään tajua. Noituu sitten vaan, kun pukee vauvaa, eikä meinaa saada kietasubodya menemään oikein. Enkä minä ole ollenkaan vahingoniloinen :saint:

Pitäis varmaan pikkuhiljaa innostua siivoomaan ja pyykinpesuun :/
Tytöillä on tänään koulupäivä ja niillä on koulujen väliset yleisurheilukisat. Meidän tytöt on harrastaneet yu:ta ihan tosissaan ja mies tykkääkin niitä kuskailla ympäri maakuntaa eri kisoissa. Nyt se sitten meni tyttöjä innoissaan kannustamaan ja mulla menee hermo noitten kanden pienimmän kanssa. Tappeleevat vaan ja tekeevät ilkeyttä. Olisivatkohan hieman väsyneitä eilisestä Fontanellan reissusta :|





 
mileko34 ihanan torveloita nuo miehet on vauvantarvikkeiden kanssa
:D Tuo kietaisubody on kyllä oiva esimerkki. Kuopuksen aikaan mies ei suostunut niitä päälle laittamaan kun ei ensimmäisellä kerralla hokannut kuinka se päälle menee. Muutenkin muistan että välillä pyörittelin päätä ja silmiä kun makkarista kuului: Mitä miä tälle päälle laitan? Kuulemma ei tiennyt kun miä puen aina sillee ja tällee... Jonkin aikaa selvittelin että mitähän mahtaa taas tarkoittaa. No kun mun mielestä pitää ne sukatkin olla sävy sävyyn ja hää ei osaa :eek: :headwall: No eipä tuo maailmaa ois kaatanut vaikka ois mitä päälle laittanut mutta ei, piti mennä herralle etsimään vaatteet valmiiksi :D

Täytyy kyllä sanoa että oon tänäkin kesänä muutaman kerran kattonut mut ollut hiljaa.. Miä en jaksa tajuta että jos lapselle otetaan kaapista shortsit ja t-paita niin miks ei voi ottaa samaan settiin kuuluvia vaan otetaan ihan eriväriset :headwall: Tyyliin kelta-vihreä-siniset shortsit ja oranssi teletappi t-paita. Miä meinasin tippua persiilleni kun pojan näin :ashamed: No ne meni kyllä ekan tahran jälkeen nopeasti pesuun. Eihän lapsella likaisia voi olla päällä :saint: Toisaalta pääasia että lapsi vaatteet päälle sai mutta siltikin...

Minusta on ihana pukea lapsille vaatteet sävy sävyyn niin kauan kun vain voin. Ei nuo "merkkivaatteita" ole ja vaatteilla ei hienostella mutta muuten. Tosin kohta se vaava on ainut puettava. Noilla nuoremmillakin alkaa olla jo omaa tahtoa mitä kulloinkin päälle huolivat.

Isännän omaa kaappiakin oon aina välillä hiukan rajulla kädellä siivonnut ;) Ja kadonneista vaatteistahan en tiijä mitään :saint:
 
Musta tuntuu että koko ajan valskaa tuolta alapäästä jotain...jatkuvasti sellanen "menkat alkaa" olo.. onko muilla samaa vikaa??? Vai voiskohan jotain enteillä?..
Mulla kun keskiviikkona tosiaan tuli ekan kerran noita lima klönttejä ja niitä tuli taas eilen isommissa määrin... nyt oli pakko käydä ostaan pikkuhousun suojia kun tuntuu et on koko ajan housut märkänä... :ashamed:

Muuten olo ollu nyt pari viimestä päivää aivan loistava :D aattelin et jokohan sitä pääsis tästä raskaudesta nauttiin kun on kohta 35viikkoo täynnä...koko aikana aiemmin en meinaan oo oikein nauttinu mistään, niin inhottava olo ollu.

 
tuutilulla minä olen kanssa tarkka noista lasten vaatteista,pesuun kyllä lentäävät alta aika yksikön jos pikkusenkin ovat likaisia,tai sitten tosiaan pitää olla samaa sävyy.
miehen tytöt kun tulivat kesäksi tänne,niin pienemmälle oli äitisä laittanut vaivaiset kolme t-paitaa mukaan jotka olivat aivan järkyn näkösiä,tahroja rinnuksissa,(mitkä ei pesussa edes lähteny pois)ja oudon harmahtava oli valkoinen pusero,ja kolmas oli sitten pieni..mie isännälle sanoin että noissa rytkissä en kyllä ilkeä tytön kanssa lähteä kauppaan..onneksi minun tytön kummilla oli pieneksi jääneitä t-paitoja+muita kesävaatteita,jotka sopi sitten isännän tytölle..siis en eräiden pyykinpesutaitoa ymmärrä..jos tosiaan valkoiset vaatteet pesukoneesta otettaessa on harmaita,niin kyllä jossakin mättää :/
minusta lasten vaatteet pitää olla siistit ja puhtaat,vaikka nyt eivät olisikaan viimosen muodin mukaan.
palatakseni tuohon etätyttöjen pukeutumiseen ja vaatetukseen,
sanoin miehelle että voi ex-lle sanoa että viikonlopuksi ei likat tarvitse ottaa jumalatonta kassia vaatteita mukaan,kun tänne tuleevat,omaan reppuun vaan yksi vaatekerta,kun täälläkin noita vaatteita on..
kamalan kassin kanssa aina tulivat,ja sielläkin oli sitten vaatteita miten sattuu..saatto viisikin pitkähihasta paitaa olla,mutta ei yksiäkään housuja..
mutta onneksi pyykkikone pyörii täälläkin. :| mut en ymmärrä tuommosta pakkaamista.kyllä minä vieläkin katon omilta likoilta että mitä ottaavat mukaan,ja varustan likasille vaatteille pussin mukaan,ettei ny likaiset ja puhtaat vaatteet pyöri kassissa sekasin..

hui,tulipas taas paasattua..mutta meitä on moneksi..
vaaville kyllä on nyt niin paljon vaatetta,että joka päivä varmaan saa kolmesti vaihtaa vaatteita..ja piti vielä kaphallista käydä kotiintulo vaate tänään ostamassa..äitiysloman alun kunniaksi =)

niinukka ja vunttunen
 
Heipodei!

Yksäiti, ettei sulla vaan lapsivesi tiputtele? Kyllä minunkin pitää pikkuhousunsuojaa pitää valkovuodon vuoksi, mutta ei sitä edes huomaa kun sitä tulee... eli ei mitään älyttömiä määriä kerrallaan. Käsittääkseni voi käydä testauttamassa ettei lapsivettä valu.

Mileko, ei toi munkaan mies noista vaatteista kovin innoissaan ole. Vaate kuin vaate :) Mut tarvikkeista kyllä, on sellanen tekninen "materialisti". Arvatkaa vaan jos kietaisubodyn laitto on hankalaa, niin mitä täällä miehellä on kestovaippojen kanssa... :D En anna sen edes itseasiassa niitä pukea (tai no taskuvaippoja vaan), hoidan suosiolla itse sen puolen.

Topsy 32+4 Kääk, kävin muuten taas laskemassa Tekayn kiekolla viikot ja yleensä kalenteria on pitänyt napsutella monta kertaa että tulee oikea kuukausi... Nyt vaan enää yhdesti! Me hei synnytetään ens kuussa!!! :D
 
Eilen oltiin ostoksilla lastentarvikkeessa ja ostettiin rattaat. Emmaljungan City crossit omalla pehmeällä kantokassilla samaan sävyyn. =) Sain vielä sen värisetkin mitä olin netin kautta katsellut. Viimeiset oli varastosta ja 10% alennuskin saatiin. Käytiin vielä ruokakaupassakin ja lopuksi tämä päätti supistaa taas aikas tiukkoja supistuksia. Täytynee siis rauhoittua reippailussa...?

Mun vatsa on rauhoittunut ja rauhoittui vasta kun aloitin maidottoman ruokavalion. Meinaan nyt kokeilla ensin muutaman viikon maidotonta ja sitten teen testin ja kokeilen jotain maitotuotetta. Jos sama vessarumba alkaa niin en sitten kestä tavallista maitoa. Edellisissä raskauksissa en toisessa kestänyt pientäkään määrää curry maustetta ja kuopuksen kohdalla tomaattia en voinut syödä missään muodossa. Raskauden jälkeen nuo curry ja tomaatti sopivat taas eli sama homma voi olla maidon kanssa tässä raskaudessa?

Täällä oli kirjoiteltu erilaisista asioista..

Kotihommat ja lastenhoito meillä menee täysin puoliksi. Mies hoitaa lasten viennit ja haut päiväkotiin. Ja tarvittaessa kouluunkin pääsee miehen kyydillä. Enemmän mies täällä imuroi ja pesi lattioita kun olin vielä töissä. Iltavuorossa ollessani oli aina siivonnut koko talon :D Keittiön siivous ja roskishommat kuuluu meillä miehelle tai siis tekee ne omasta aloitteestaan. onneksi, minä en tykkää niistä ollenkaan. Minä hoidan pyykkihommat ja miehellä on siihen hommaan ikuinen kielto päällä ;) Arvaatte varmaankin miksi..?! :D
Nyt kun minä olen kotona (toista päivää äippälomalla), niin hoidan imuroinnit ja lattioiden pesut niinkuin jaksan. Mies sitten jos en jaksa. Yleensä teen ruuan melkein jokapäivä, mutta tarvittaessa mieskin tekee ja usein ihan omasta aloitteestaan. Elämä tuon miehen kanssa on todella helppoa ja olikin aluksi vaikeaa tottua siihen että toinenkin tekee kotona noin paljon ja hoitaa myös lasten asioita niin paljon. Olin aina ollut yh, vaikka mies olikin ollut talossa, entisessä elämässäni.

Makuukammarin puolella täällä ei tapahdu enää mitään ja kaikki johtuu vain minusta. : /
Ei vaan nappa ei sitten ollenkaan, oikeestaan koko raskauden aikana ei ole tehnyt sillai mieli kuin ennen. Alkuun mies siitä huomautteli suht vaivihkaa, mutta tajusi sitten, että niin voi vaan käydä. No toivottavasti normaalisoituu tuokin asia synnytyksen jälkeen..? :eek:

Isovanhemmista. Mun äiti odottaa innoissaan tulokasta, mutta ei onneksi hössötä samaan tahtiin kuin silloin esikoisestani 10vuotta sitten. On onnellinen ja iloinen vauvan tulosta. No mun appivanhemmat...
Eivät ole kommentoineet asiaa millään lailla. Eivät onnitelleet edes. Mies on koittanut puhua tulevasta vauvasta n.4kertaa, mutta eivät korvaansa letkauta. Mua harmittaa mun miehen puolesta. Hän ei oikein suostu tajuamaan että hänen vanhempansa eivät ole innostuneita asiasta, niin kuin taas hänelle vauva on suuri asia ja ennenkaikkea hän on niin onnellinen tulevasta vauvasta.

:'(
Alkuun meillä tai siis minulla oli ihan hyvät välit appivanhempiini. Kuitenkin jonkin ajan kuluttua sain kuulla kuinka anoppi haukkui lapsiani ja minua selän takana mitä ihmeellisimmistä syistä ja ylisti taas vastaavasti mieheni poikaa. Pojalleni haukkui siskojaan, niin että poikani oli aivan järkyttynyt. Olisin voinut asiallisesti keskustella anopin kanssa kaikesta, mutta hänpä kieltäytyi. Lähetin heille pitkän mailin, mutta vastausta ei koskaan tullut. On helpompaa elää näin että mieheni käy siellä ja soittelee isänsä kanssa. Ja miehen poika käy siellä yökylässä, koska anoppi ei halua tavata ketään muita tästä perheestä omien sanojensa mukaan.
En tiedä mitä olen heille tehnyt ja miksi saan lasteni kanssa heiltä tuollaisen kohtelun. Että näin. Harmittaa miehen puolesta todella paljon :|

Minä olen myös vaatehullu ja tarkka niistä. Muutamaan otteeseen on päiväkodista sanottu että lapsillani on aina niin kauniita ja puhtaita vaatteita. Ja että on ihana pitää lapsiani sylissä kun tuoksuvatkin niin hyviltä. =) On se kyllä totta että mielummin sitä puhtaissa vaatteissa lapseni pidän ja myös mukavampaa olla puhtaiden lasten kanssa.

Jotain jäi taas varmaan kommentoimatta, mutta kommentoin myöhemmin jos tulee mieleen =)

Milli&Tyttö rv 31+5
 
Topsy: Niin, just sanoin tänään miehelle että nyt voi sitten sanoa että vauva syntyy ens kuussa! :D

Jotenkin tuo ens kuussa kuulostaa tosi lähellä olevalta ajalta, mutta taas ihan oikeasti mullakin on muutama päivä vajaa 2kk:tta laskettuun aikaan, joka taas kuulostaa kaukaiselta päämäärältä..kaks KUUKAUTTA :eek: :D
 
lhs
Lasten vaatteista..Mä olen myös aika tarkka noiden värien suhteen, sävy sävyyn pitäis aina olla, sukkia myöten, muuten käy silmään..Mieskin on oppinut, että ihan mitä sattuu, ei kannata kaapista tuoda, minä menen kuitenkin vaihtamaan ne, viimeistään kun ollaan ulos/"ihmisten ilmoille" menossa :LOL:
Anoppi joskus kauhistelee, että eikö olisi mitään "huonompaa" lapsille päälle, kun ulos menevät rymyämään, minä en oikein ymmärrä miksi pitäisi olla huonot vaatteet ulos menoa varten, saahan ne nätit pestyä jos ne likaantuu, pitoa varten meillä kaikki on. Merkillä ei minulle ole niinkään väliä, kunhan on puhtaat, siistit ja käytännölliset, ja värit käy yhteen :p

Hieman kateellisena täällä lueskelin noita joidenkin viikkoja..Täällä on vasta 34 täynnä tänään..Ja yli menee kuitenkin, ei tämä varmaan synny ennen joulua..minäkö kypsä..en kai.. :whistle:

Milli, onpa ikävän kuuloinen tilanne appivanhempien kanssa, joskus on kyllä vaikea ymmärtää joidenkin ihmisten ajatuksen juoksua, ja sitä miksi on niin vaikea yrittää tulla toimeen, jos ei edes ole minkäänlaista syytä olla tulematta :(

Jaahas, pojat alkoi kinastella..Odottavat isiä töistä vähän liian kuumeisesti!

lhs rv34
 
on nyt olo...
jotain liitoskipuja ja vauva painaa ja lantio on kipee ja ja ...
Tosi tiinee olo.
Kävely on ihan ankkavaapuntaa ja haarusten pitelyä.
Saapa nähdä, meneekö tää ohi vai onko loppuosa tätä..
puuuuh.
Tänään vielä ne babyshowerit , onneks on kaveri jeesimässä.

Löysin muuten Lindexiltä tän lämpöpussin tapaisen, aika hieno 24,90 e:

http://www.aijaa.com/img/00030/909598.t.jpg

Ja samalla yhdet äitiysrinulit 20 e, sekä imetyspaitoja silelä ois olt kans 13 e. Toisiksi ostin urheilurintsikat 22e, joissa olin edessä vetskari - ne saattais olla ihan hyvä hankinta, ois käyttöä raskuden jälkeenkin.
Mallaillessa aattelin että niistä saa tissin vauvalle tuikattua myös.

Tässä vaunujen ja turvakauklaon kuvat myös ...
http://www.aijaa.com/img/00089/909638.t.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=909676.jpg


terkuin,
papu & viola auroora RV 34+3



 
Joku tuossa kyseli niistä Kättärin perhehuoneiden käytännöistä, niin mulla on kyllä semmonen käsitys, että sieltä ei töissä käydä, vaan ne on varattu niille perheille joissa isienkin on mahdollista olla siellä opettelemassa ympäri vuorokauden...
 
Mitenkäs tuommonen testataan onko lapsvettä vai ei?... Ikinä en oo kuullu ja alko kiinnostaan?..Onkos sit kellään hajua et jos lapsvettä tiputtelee tollain tipoittain niin onko se vaarallista?Mulla viime keskiviikkona otettiin kolme putkee verta ja pissa labraan ettei ainakaan mitään tulehdusta mulla oo niiden perusteella.

Pikkasen ajoissa aloin vissiin omaa oloani hehkuttaan...nyt tuli ihan sairaan huono olo...ettei vaan taas enteilis supistuksia...ne kun on tän huonon olon kanssa tullu yleensä :/ voi peeveli...ja päikkäreiltä kun heräsin niin alko...
Nyt sohvalle... :x
 

Yhteistyössä