***LOKAMASSUJEN ELOKUU***

Hui kun on kylmä tuolla ulkona :eek: Kohta pitää alkaa sisälläkin lämmittämään uuneja ja miä inhoan sitä hommaa. Ja nuo uunit vihaa minua, kiusallakaan eivät halua syttyä kunnolla. Vikahan ei voi olla sytyttäjässä :whistle:

Isyyslomasta. Kyllä tuo aloittaa sen heti kun vauva syntyy ja pikkusen pakkokin on kun ei ole muuta paikkaa noille nuorimmille. Mun äiti vielä työelämässä ja äidinäiti ei taas enää lapsia jaksa eikä kyllä mitään enää näekkään.

Kotitöitä tuokin on oppinut tekemään kiitettävästi useampien sotien ja ärähdysten jälkeen. Ja kun miä oon yksinkertaisesti ilmoittanut että täällä ei esim. ole ruokaa ellei joku mene sitä ostamaan ja tee sitä! tms. Välillä on saanut päätä iskeä seinään kun ei ole meinannut upota herran kaaliin etten ole mikään kyökkipiika tai siivooja vaan perhe on yhteinen yritys mihin molemmat saa kortensa kekoon laittaa. Ja mulle on turha vedota että käy töissä koska jos itse olisin töissä niin SILTI joutuisin samoilla lailla tekemään kuin nyt.

Selkeää jakoa hommissa on. Isäntä imuroi, miä pyyhin lattiat. Tai isäntä menee lasten kanssa ulos ja miä siivoan. Kauppaa tuo osaa jo mennä ilman minua :D kunhan selkeän lapun kirjoittaa tai muuten sieltä tulee vaan valmista ruokaa. Ruokaa hää ei osaa laittaa tai jos erehtyy niin tekemään niin kukaan ei sitä syö :ashamed:

Huonomminkin voisi olla ja joskus on ollutkin. Nyt viimeisen puolen vuoden vuoden aikana mies on hurjasti ottanut osaa entiseen verrattuna tai ainakin omalla tavallaan yrittää. Ite kun viel sitä aina osaisi arvostaa. :ashamed:

Lastenhoidosta synnytyksen aikoihin. Saa nähdä miten käy. Paljon riippuu siitä mihin vuorokauden aikaan tai viikonpäivänä lähtö tulee. Viikonloppuna pystyy mummin hälyttämään vaikka yöllä paikalla muttei viikolla. Päiväsellä saan nuo likkakaverille. Mutta jos yöaikaan viikolla lähtö on niin voi olla että menen taksilla yksin tai omalla autolla taas ;) Viimeksi en alkanut yöllä ketään hälyttelemään vaan mies jäi kotiin ja miä hurautin itse. Turha sitä on hirveästi pohtia kun ei etukäteen tiedä. Vaihtoehtoja kun ei mielettömästi ole. Mennään tilanteen mukaan.

tuutilulla rv 35+6
 
Huomenta!

Oulussa aamulla 2 astetta lämmintä!!! :x Ihan kauheen kylmä oli, tytölle sukkahousuja yms päälle. Huh. Onneksi on perjantai, saa pari päivää köllötellä sisällä... tai no Oulun päivät pitää meidät aika kiireisenä, junaliputkin Pendolinoon on hommattu :)

Miehen osallistumisesta: Tekee yhtä paljon kuin minä. Ja ihan omatoimisesti. Eikä koskaan nalkuta mulle. Pitää yrittää siis itsekin olla nalkuttamatta. Tyttö hoidetaan 50/50, mm. iltasadun luku on aina vuoroilloin. Tytön hoidosta ei ole koskaan tarvinut tapella, kun molemmat ollaan siihen niin koukussa että mielellään hoidetaan :D Isyyslomalle mies meinaa jäädä synnytyksen jälkeen pariksi viikoksi ja sitten joululta viikko. Ja varmaan pitää ylimääräisen isäkuukaudenkin jossain vaiheessa. Kaikki lomat pitää ottaa mitä annetaan ;)

Miten muuten te joilla on esikoinen, jääkö mies isyyslomalle synnytyksestä suoraan? Mietin että jos joudun olemaan sairaalassa useamman päivän, niin menee vähän lomapäivät hukkaan :( Olisi kiva viettää niitä sitten yhdessä kun päästään kotiin. Mutta sitten pitäisi esikoiselle hommata hoitopaikka päiviksi, kun mies käy töissä... hankalaa, miten te olette asian ajatelleet hoitaa? :)

Esikoisen hoitoon vienti synnytyksen ajaksi: tätä meinaan vähän ressata. Jos tulee yöllä lähtö, pitäisi joku saada meille, ei tosiaan huvita lähteä yöllä tyttöä viemään hoitoon. Sairaalaan on onneksi matkaa vain n. 5 kilometria. Äitini kyllä tulee jos ei ole aamulla töitä, miehen äidistä en ole varma tulisiko yöllä meille... aina meinaa vähän odottaa että me kuletetaan tyttöä sinne :| Siskoilla on lapsia ja töitä, ei kehtaa yöllä hälyttää. Kummia voisi pyytää, jos sattuisi olemaan töistä vapaapäiviä menossa. Mutta toivotaan että äitini pääsee, on osa-aikaeläkkeellä niin on harvoin töitä.

Pienistä toppapuvuista: Lindexillä minäkin eilen näin syötävän ihania!! Olen itse ostanut 56 senttisen jo huutonetistä, mutta jos en olisi , olisin lindexiltä ostanut. Ja tosiaan, ne bodyt mitä aiemmin täällä kehuttiin niin olivat nyt osta 3 maksa 2. Että nyt joukkoryntäys Lindexille. itse en ostanut mitään! Kaveri ehdotteli vaikka ja mitä ja melkein jokaisen kohdalla sanoin "meillä on jo sellainen"... :ashamed:

Mutta mukavaa päivää kaikille, ihanaa kun on perjantai! Auts, kyllä meinaa selkä vähän juilia ja vasta tunnin olen töissä ollut :/ Kovasti mietin sitä sairasloman hakemista... voi että kun sitä ei ois näin kovapäinen :headwall:

Topsy 32+3
 
Keiju07
Huomenta täältäkin! Tehokasta työaikaa käytän tässä pinon lukemiseen - mikäs sen mukavampaa.

Matkasta: meillä etäisyyttä synnärille vain 10 kilometriä, mikä on hyvä, kun ei autoa omisteta. Tulee taksiajelut muuten turhan kalliiksi. Muuten vannotaan julkisen liikenteen nimeen, mutta voi tuolla keikalla jäädä väliin :)

Isyyslomasta: Mies pitää meilläkin aluksi kaksi viikkoa ja kolmannen joulun tienoilla; kuten moni muukin on ajatellut. Olen miettinyt myös loman niin, että patistan miehen sairaalasta töihin, jos kaikki on mennyt hyvin, jotta säästyy noita lomapäiviä nimenomaan kotona oloon. En sitten vain tiedä, miten tuollaiseen suhtaudutaan Kättärin perhehuoneessa, oletetaanko, että isä on kokoajan paikalla?

Kotityöt meillä eivät kyllä jakaudu ihan tasan, johtuen lähinnä siitä, että olen siivouksen suhteen vaativampi. Pyynnöstä/käskystä kyllä kaikki hommat hoituvat, mutta vihjailu tai nalkutus ei toimi. Eli ihan suoraan pitää sanoa, että "voitko imuroida huomenna" tai "viikonloppuna siivotaan yhdessä". Tästä mies itsekin tykkää, siis että sanon suoraan. Lapsenhoito saa kyllä sitten mennä 50/50, eikä siitä mitään epäilystä olekaan.

Topsy, tiedän tunteen tuosta työn teosta. Periaatteessa fyysisesti pystyisi, mutta ei vaan jaksaisi. Olen kyllä sitä mieltä, että jos vähänkään siltä tuntuu, niin haet vaan saikkua. Etenkin, jos työ on sellainen, että sen joku muu voi hoitaa, niin ei kannata tuntea huonoa omaatuntoa. Tuskinpa kovin pahasti poltat siltoja takanasi, vaikka lähdetkin ennen sopparin loppua.

Hankinnoista: kiitos Topsy myös toppuuttelevasta viestistä. Minäkin aina innostun kaikenlaisesta (verkkokaupoista voisi tilata vaikka mitä) ja jos joku täällä jotain hehkuttaa, niin kohtahan meille sellainen on =) . On kyllä täysin totta, että nyt kannattanee hiukan odotella ja katsoa mitä vauva todella tarvitsee. Kestovaippojenkin kanssa olen tainnut tehdä sen erheen, että päätin jo näin ennakolta, mitä systeemiä meillä kokeillaan/käytetään ja huusin sitten kasapäin taskuvaippoja. Nyt s-koon vaippoja odottaakin tuolla kaapissa sellainen kolmen päivän satsi... Ei varmaan mikään fiksu päätös, olisi pitänyt ensin kokeilla erilaisia juttuja ja kokeilla soveltuvatko taskut ja minkä malliset ja merkkiset. Nuo erilaiset kuosit ja söpöys vaan aina vievät mennessään...
Ja nuo taskut kuulostavat niin vaivattomilta. Yhdet hahtuvahousut voisin kyllä pyytää, että tuleva mummo neuloisi.. Jos niitäkin sitten kokeilisi. Onko hyviä kaavavinkkejä?

Me lähdetään viikonlopun viettoon maalle ja rapujuhliin. Ravut olen ajatellut kuitenkin jättää väliin vaikka suurta herkkua ovatkin. Niiden syömisestä, kun ollaan niin montaa mieltä eikä neuvolastakaan uskallettu varmaksi sanoa. Etenkin nuo pakasteravut epäilyttävät, vaikka normaalisti niitä syönkin ja hyviä ovat.

Hauskaa viikonloppua kaikille!

Keiju 32+3
 
Haa, miä tein tääl just sotasuunnitelman :D Huomenna tulee rv 36 täyteen ja siitä viikko- kaks alan kitkemään noita penkkejä urakalla ym. Jos vaikka pieni innostuis syntymään aikaisemmin :saint: Tietyst ei muuta vaikutusta tule olemaan kuin se että tuun pirun kipeeks joka paikasta :/ Epätoivoinen olo jo. Ei millään jaksais tätä mahaa kantaa viel 4 viikkoa tai pahimmillaan kuutta.

Mulla taitaa olla aika pitkää kun hehkutan täällä "nerokasta" suunnitelmaa :LOL: :ashamed:

Ai niin. Rutisinkohan miä jo viime viikonloppuna tästä. En muista. Laitoin pitkästä aikaa ripsaria ja huomasin että mulla on ensimmäisen kerran (34vuoteen) menneet molemmista silmistä ripset poikki puolesta välistä. :eek: Viekö tää odotus nekin vai mistä hitosta se johtuu? Ja ne on ihan tasaisesti poikki! :'(
 
isyyslomista ja kodinhoidosta meillä mies pitää vauvan synnyttyä 2vk isyyslomaa ja säästää sitten viimesen viikon joululoman alkuun. hän itse haluaa alottaa ton loman heti synnytyksestä jotta voi sitten olla mahdollisimman paljon laitoksella meidän kanssa (paljonko sielä on isän mahdollista/"tarpeellista" olla?) mutta jos meidän sielä olo venyy, niin alottaa sitten kun kotiudutaan.

kodin siivouksessa mies on kyllä verraton! lapsuudenkodissaan tottunut siivoamaan koko perheen voimin ja murkkuikäsestä asti lasten on täytyny pestä itse omat pyykkinsä joten nämä asiat hoituvat häneltä ihan automaattisesti. mun anopilla kun on todella paha selkärankarappeuma, joten jokainen kodin asukas on sitten panostanut askareisiin ettei kaikki jää kipiälle äitille. nyt tosin kun oon päivät täällä yksin koiran kanssa kotona ja mies töissä niin hoidan tietenkin siivoukset, pyykkäykset, kokkaukset, kaupassakäynnit ym. mutta "normaalioloissa" ollaan molemmat tehty näitä asioita suunnilleen saman verran ja perjantaisiivous aina yhdessä. ja pitää vielä mainita et mies on meillä se tarkempi siivooja ja parempi ruuanlaittaja :whistle:
ollaankin nyt päätetty et minä olisin äippälomalla vuoden verran, eli palaisin sitten takaisin koulunpenkille ja mies jäisi taas vuorostaan hoitovapaalle joko vuodeksi tai kahdeksi. itse hän on tätä halunnut ja kyllähän se mulle passaa niin saan sitten rauhassa keskittyä opintoihin. mutta tässäkin aika näyttää miten ne asiat oikeasti sitten järjestyy. nyt meillä tosin vielä mahdollista tällaseen järjestelyyn, kun ei ole vielä mitään talo/autolainoja hengittämässä niskaan. eli pakko oli kyllä kehua tuota miestä näissä "osallistumisasioissa" :heart: oonkohan muuten muistanu sanoa sitä sille ääneen? :ashamed:

ihanaa, meillä on nyt ensimmäinen hääpäivä-viikonloppu!!!! vuosi sitten oli aivan ihanat häät, mukavaa niitä välillä muistella :heart: tänään päivällä siivoan kodin hyvin ja sitten huomenna ois tarkotus mennä aamusta kaupungille ostamaan yhteistä lahjaa ja sitten edeniin uimaan. illalla saunotaan vielä kotona ja laitetaan jotain hyvää ruokaa, ja ehkä leffaa ehkä ei. eli varmasti mukava ja rentouttava viikonloppu tulossa!

eli hyvää viikonloppua mammat! :D
t.tiipii ja "väiski" rv33+3 :heart:
 
Muoks: Onko kukaan PHKS:ssa synnyttävä täytellyt tuollaisia lappuja, missä voi etukäteen näitä kivunlievitystoiveita kertoa? Mä oon täyttänyt vaan sen esitietolomakkeen eikä muuta.
Mulla muuten nyt 31+4, eli onkohan tuollaisen lapun täyttäminen Päijät-Hämeessä vasta joskus myöhemmin eli lääkärinkäynnin aikoihin viikolla 36?
Ja vielä: mulle ei neuvolantäti ole maininnut mitään siitä, että voisin mennä tutustumaan PHKS:aan tai puhunut mitään siitä, että mitä kautta sinne ilmoittaudutaan. Tietääkö joku viisaampi asiasta?


meillä oli eilen just se tutustuminen PHKS:aan... siel kätilö sano et kivunlievityksestä voi keskustella sit siin ku menee synnyttämään... kuulema vaikka on 9cm auki voi laittaa puudutuksen... et kyllä sä jotain saat. Ja mä en oo ainakaan saanu mitään muuta lappua ku sen esitietokaavakkeen ja siihenkään en osannu mitään toiveita laittaa.
32. raskausviikon jälkeen ne toivoo et alkaa vasta varailemaan sitä aikaa. Kysy ens kerralla neuvolasta tästä asiasta.

Meillä mies pitää 2 viikoa isyyslomaa heti ja talvinloman kanssa sen 3. viikon. Ja sit se on lupautunut jäämään kesäkuussa isäkuukaudelle että mä pääsen aikasemmin töihin... mulla loppuu työsopimus 30.6.2008 ja sit palais kaikki lomat jos se katkastais... joten meille parempi tällänen järjestely... ja saa isäntäkin olla ens kesänä 8 viikkoa kotona kun kesälomatkin on.

-Santti ja Ilppi 35+5-
 
En ole taas pariin viikkoon ainakaan mitään kirjotellut vaikka vähintään joka toinen päivä käyn muiden kuulumisia lukemassa...

Mä löysin kivan Tutan kevyttoppiksen muistaakseni Citymarketista, makso about 24 e, väriltään valkonen, joku kuva oli rinnuksessa ja käy sekä tytölle että pojalle.

Obdisania olen synönyt viikosta 26 lähtien ja parhaiten tosiaan vaikuttaa kun ottaa sen yöllä vessareissun yhteydessä ( meikäläinen kun saa juosta joka yö vessassa 3-4 kertaa).

Esikoisen hoitojärjestelyt on myös meillä aiheuttaneet harmaita hiuksia, esikoinen on jo eskarilainen muttei sitä ihan yksinkään voi jättää hoitajaa odottamaan jos äkkilähtö tulee. Ja lähimmät 'varmat' hoitajat asuu noin puolentoista tunnin automatkan päässä... Nyt sitten sain naapurin 'mummolta' kysyttyä, että olisko se tarvittaessa pari tuntia käytettävissä ja lupasi onneksi olla! Helpotti vähän stressiä. Ja jos ihan tiukka paikka tulee niin ei se sitten auta kun mennä synnyttämään itsekseen.

Omaan napaan sen verran, että sairaslomalla olen ollut kohta nelisen viikkoa, sitä ennen kesälomalla kolme viikkoa ja maanantaina alkais sitten virallisesti äityiysloma. En olis voinu kuvitellakaan meneväni kesäloman jälkeen töihin, selkä on tosi kipeä, jos yli tunnin joutuu olemaan seisaallaan ja mun työ on kokonaan seisomatyötä! Sujuvasti neuvolassa ilmoitin, että töihin menijäks musta ei enää ole ja kirjottivat ensin kaksi viikkoa saikkua ja heti perään turhia kyselemättä kaksi. Sen kun huomaa jokainen päällepäinkin, että kipeä on niin ei tarvinnut paljoa selitellä ja työssä kun ei vaihtoehtoja seisomiselle ole. Enkä kyllä ole yhtään huonoa omaatuntoakaan potenut (ihme kyllä), tiedän että töissäkin luottavat siihen että olisin töissä ollut, jos se olisi mahdollista ollut. Olipas sepostus!

Neuvolassa kävin nyt keskiviikkona, kaikki oli ihan ok. Sijainen oli mullakin neuvolantätinä tällä kertaa ja ikävä kyllä tuli 'omaa tätiä'. Esikoisen aikaan en osannut odottaa mitään erityistä neuvolan tädiltä ja täti olikin ihan ok, mutta nyt täytyy sanoa, että nykyinen täti on ihan huipputyyppi! Sen kanssa on jotenkin koko ajan ihan samoilla linjoilla ja hirveen vapautunut olo neuvolassa.

Kotitöiden jakautumista täytyy vielä kommentoida... Silloin kun olin töissä, mies osallistui kotitöihin kiitettävästi mutta nyt liian vähän! Mies ei jotenkin tunnu tajuavan, että tosiaan tartten lepoa ton selän takia enkä jaksa kaikkea tehdä vaikka kotona olenkin, vaan on ulkoistanut itsensä kotitöistä lähes täysin. Erikseen pitää pyytää esim roskat viemään tai tiskikone tyhjentämään tai mitään ei tapahdu. Eilen sitten purkauduinkin ja ilmoitin, että lauantaina meillä sitten siivotaan, että voi varautua imuroimaan ja mattoja hakkaamaan, että minä en sitä tee ja ettei tämä ole mikään lepokoti vaikka minä kotona olenkin! Tais mennä perillekin...

Hirvee romaani taitaa tästä kirjotuksesta nyt tulla, mutta yks asia on vielä pakko kysyä, yksäiti tais sanoa olleensä ilman 'sitä' jo 7 kk, mutta mites muut? Onko tahti hiljentynyt vai kokonaan loppunut ja miten se on vaikuttanut parisuhteeseen? Meillä tapahtuu makkarissa jotain hyvin harvoin enää (hirveesti alkaa supistelemaan jos jotain touhuaa), mutta onneksi mies on sen ottanut ihan mukavasti eikä odotakaan liikoja
:heart: Muistaa vissiin viime kerrasta sen, että kyllä se seksielämä taas jossain vaiheessa piristyy. Ihan sillä vaan ajattelin kysellä, kun tuttavaperheessä asia aiheuttaa jatkuvaa riitelyä ja sääliksi vaimoparkaa käy... Eikä taida toinen edes osata kunnolla puoliaan pitää.

Mutta byt täytyy lähteä kaupassa pyörähtämään. Mukavia vointeja kaikille ja hakekaa hyvät ihmiset suosiolla sairaslomaa, jos siltä tuntuu1 Ite tuskin jaksan kilometriä kävellä kunnolla saati sitten töissä olla, joten hattua nostan teille joilta se onnistuu!

Tylsä rv 34+5 (muistaakseni)
 
meinaako teillä miehet jäädä isyyslomalle? Kuinka paljon teillä osallistuvat lastenhoitoon/kotitöihin y.m.?

Suunnitelmissa on että isyyslomaa pitäisi sen jälkeen kun sairaalasta kotiudumme nyytin kanssa, ainakin viikon tai kaksi. Se viimeinen viikko on myös suunnitteilla joululle kuten monilla muillaki :) Meillä vain aiheutti hankaluuksia se, että mies on yrittäjä eikä ole meinannut ketään saada itselleen töihin kun noissa konehommissa muutenkin hirveä pula työntekijöistä mutta juuri tänä aamuna mies soitti että nyt on isyysloman ajaksi tekijä! :D Tosi mahtava juttu, mä jo pelkäsin että saan ihan yksin kotona "opetella" ekat viikot :p

Kotitöistä, mies on viime aikoina ollut aika laiska niissä hommissa.. tai no oikeastaan koko kesän! On ollut molemmilla melko rankka kesä ja ollaan tehty sopimus että mies hoitaa raskaammat ulkotyöt (nurmikonleikkuut sun muut) ja minä pidän sisällä talouden järjestyksessä. Mutta en valita, kuulun niihin harvoihin jotka pitävät siivoamisesta :LOL:

Inana ja masukki 34+3
 
juu elikkä meilläki isäntä jää heti kotiin pariks viikkoo ku vauva syntyy...pitäähän jonkun ton esikoisen kans olla...mut viikon pitää sitten ku töissä pomoille sopii....
meillä tosiaan kaikki mummut,papat ja tutut töissäkäyviä ihmisiä...joten ei hajuakaan mihin tyttö viedää jos lähtö tulee sairaalaan...otetaan sit mukaan :D kai sie joku sitä hoitaa....

tylsä juu ei meilläkään kovin hurjaa se seksielämä tällähetkellä oo...miehellä tietty halut kovat,mut mua ei sit kiinnosta pätkääkään...välillä siit nahistellaanki...mut ku ei se tajua,et ei mua kiinnosta :LOL:

kotitöistäki joku kyseli...mähän meillä yleensä siivoon,ku isännän siivoomiset on sellasia,et laittaa tavarat vaan "piiloon" johki mistä mä ne joudun myöhemmin kuitenkin siirtään pois....

henkka ja veeti 32+6
 
tylsä mitä "se" on? En miä enää muistakkaan :whistle: Meillä sillä saralla ei ole tapahtunut mitään herra ties koska. Viimeksi tulin niin kipeeks että panadolia piti napata naamaan ja sanoin kiitos ei! Empä tiijä mitä ukko ajattelee mutta eipä ole uskaltanut tulla edes ehdottelemaan mitään. Ja parempi niin. Meillä on kyllä ihan erilainen päivärytmikin. Miä meen nukkuu lasten kanssa miltei samoihin aikoihin ja ei niitä tilaisuuksiakaan olisi pahemmin. Ja nuo ennenaikaiset supparit pelästyttivät miehenkin niin ettei varmaan hirveästi uskaltaisi alkaa mitään touhuilee. Kuopuksen aikaan alkoi kipeät supparit puolen tunnin päästä "siitä" ja 4 tunnin päästä poika oli maailmassa :D Jospa parin viikon päästä "pakottais" ittensä innostumaan :p Jos jaksaa :ashamed:

tuutilulla rv 35+6

henkka81 Meillä joskus aikoinaan oli sanomisia mutta ilkeästi tiuskasin että herralla on pistosaha. Tuolta löytyy varaston seinä. Sen kun menee ja sahaa erikokoisia ja mallisia reikiä sinne. Ompahan vaihteluakin. Lampaantaljasta saa karvat ympärille :ashamed: :D Mulla meni vähän hermot :LOL: Eipä rutinaa ole pahemmin kuulunut sen jälkeen en ole kyllä varastonseinää tutkinut, liekö siellä niitä reikiä sitten :whistle:
 
ja vielä sairaalamatkasta meillä ei ole kuin 5min ajomatka sairaalaan, joten sen puoleen ei ole mitään huolta. tosin täälä asustaa tuo koirakin, joten jos synnytys oikeen venyy niin miehen pitää jossain välissä käydä päästään sitä vähän pihalle. no onneks tuohon matkaan ei sillä menis paljoa aikaa, joten ehkä minä sen aikaa kestäisin yksinkin olla. varalta pitää kyllä laittaa koiraa varten sanomalehtiä parvekkeenoven eteen jos tulee tarpeet sisälle (jostain syystä on pennusta asti pissiny/kakkinu parvekkeenoven luo jos tullu vahinko).

tylsä meillä seksielämää vähän vaihtelevasti. jos ollaan molemmat hyvällä tuulella ja muutenkin kaikki ok niin silloin 1-2kert viikossa. mutta meillä mahtunu tähän odotukseen niitä hieman nyreämpiäkin viikkoja, että sillon kyllä on tullut vähän taukoakin...ja mies ei meillä tauoista kovinkaan paljoa välitä :whistle: mutta ihan ok täällä, esikoinen kun tulossa niin on vielä aikaa loikoilla aamusin kahdestaan sängyssä. välillä kyllä on ollut itsellä huonoa fiilistä ja jomotuksia, mutta olen silloin kuitenkin yrittäny tuota miestä jotenkin "muistaa". tiedän kuitenkin ihan satavarmasti että jos siltä kysyttäis tätä samaa asiaa, niin vastaus olis "AIVAN LIIAN HARVOIN!" :eek:
(senkin puoleen välillä vähän hankalaa tuo erotiikan harrastaminen kun sitä hyvää asentoa on niin pirun vaikea löytää! vatsaa tuntuu olevan joka puolella ja pissahätäkin on jatkuva. aikaa näitä "sessioita" varten pitää varata ainakin tuplasti enemmän kuin ennen...) :ashamed: eikä tuo oma olemuskaan aina tunnut kovin hehkeältä :'(
 
Yksäiti84: Tosi söpö puku! Ton tyylistä minäkin olen etsinyt.

Tuosta perhehuoneesta munkin on pitänyt kysyä. Laitoin sen toiveeksi vaikka en edes tiedä mitä se käytännössä tarkoittaa. Kuulosti vaan niin hyvältä... Siis edellyttääkö perhehuoneen saaminen sitä että isän on oltava kokoajan siellä? Aikaisin piti noi toiveet kirjata kun ei olla ees käyty vielä synnäriin tutustumassa.
 
tiipii Varmaan useimmilta miehiltä kysyttäessä vastaus olis tuo Aivan liian harvoin :kieh: Mutta minust tuntuu että jos meijen oma "sais" edes tuon 1-2 krt per viikko niin hää toteais olevansa taivaassa :LOL: :ashamed:

Minuu sitte väsyttää ihan mielettömästi niin kuin varmaan alkaa juttujen tasosta huomaamaan :saint:
 
Mun äiti tulee jonkin verran ennen laskettua aikaa meille ja on sitten niin kauan kun tarvitaan eli mahdollisuus lähteä synnyttämään on mainio mihin aikaan tahansa. Jos tyttö taasen päättää tulla kovin aikaisin, niin tuon vanhimman tytön voi jättää nuorempien kanssa siksi aikaa, että äiti vajaan 40km:n päästä pääsee jollain kyydillä tulemaan. Sit on muutama naapuri ja tulevan vauvan kummipariskunta, joita voi pyytää tulemaan mihin aikaan tahansa.

Virallisen isyysloman mies siis aloittaa silloin kun kotiudutaan, mutta ottaa sit yhden ylimääräisen vapaan sille päivälle, kun mulle tehdään se sterilisaatio. Saa hoidella vauvaa sitten osastolla, kun minä selviydyn nukutusaineista. Eipähän sitten tarvitse stressata, et osaako kätilöt varmasti mun vauvaa hoitaa :LOL: ;) :whistle:

Seksi on meidänkin makkarissa aika harvinaista herkkua. Kaks nuorimmaista nukkuu samassa huoneessa, eikä mullakaan juuri haluja siihen puuhaan ole. Mies kyllä olisi varmasti valmis milloin tahansa :p
Toisaalta se lisää supistuksia hirveästi ja asennon etsiminenkin on niin työlästä. Ja kun tässä ollaan jo siunatussa tilassa, niin mitä sitä turhia. Eikös seksi ollu vaan lisääntymistä varten... :saint:

Minä olen muuten aivan varma, että kun nyt kovasti supistelee ja tuntuu että laskettuun aikaan asti ei päästä, niin lähempänä la:ta supparit loppuu, olo on mainio ja tyttö syntyy vasta kun se koko sairaalahenkilökunnan toimesta vedetään väkisin pihalle joskus joulukuussa :headwall: :eek: :whistle:
(minäkö muka liiottelen???)

Mileko+typy 33+4
 
tuutilulla eiköhän tuo tahti tule meilläkin roimasti laskemaan kun vauva saapuu taloon. ei varmasti huvita illalla muu kun nukkuminen kun on ollu koko päivän lapsissa ja imurinvarressa kiinni... toivottavasti se lapsi väsyttää myös ton isukin jotta oltais sitten molemmat ihan lopussa...on se vaan niin inhottavaa jos noista seksiasioista tulee kränää, eipä sitä taho aina energiaa riittää kaikkeen ja sitä intoakaan on vähän hankala saada pakottamalla tulemaan :/
 
Heissan kaikille!!

Täällä oli ollut puhetta tosta sairaala matkasta, meillä sitä matkaa on kuitenkin 60km.Ajoissa pitää sit lähteä ettei tuu liian tuskaista matkaa, varsinkin kun mulla on toi kohdunsuu jo valmiiksi aika kypsä ;) Että saas nähä kuin nopeesti "levahtaa" auki paikat..

Nyt on muuten vauvan vaatteet pesty ja laskutettu, emmä sit alkanukkaa niitä silittään kun meillä toi kuivari tekee pyykistä muutenkin niin ihanan pehmeetä =)

Juu ja seksirintamalla on täälläkin hyvin hiljaista..olisko kuukaus aikaa kun viimeks harrastettu :whistle: Ei ole isäntä mitään mulle sanonu, mutta jos siltä kysyttäs niin tiedän että sanois ettei "saa koskaan".Mut eipä oo itekkään pahemmin tullu ehdottelemaan.
Mä just eilen illalla ihmettelin, että miten voi olla huushollissa jossa koskaan ei edes seksiä harrasteta niin aina lakanat sängyssä ihan kierussa ja vintin väntin..
Sitäpaitsi mullakin tulee paikat kipeeksi ja alkaa supistelemaan..tosi inhottavaa :|

Meillä mies pitää isyyslomaa sit heti vauvan syntymän jälkeen ainakin muutaman päivän, on sit noiden isompien kanssa kotona ja ehkä muutaman päivän sit mun kanssakin.Sitä kun ei oikein tiedä, kun noilla töissä vaihtelee niin paljon että miten pystyy pitämään.
Ja lapsoset menee varmaan jommille kummille isovanhemmille kun miehen kanssa lähetään vauvan hakureissulle.Pientä miettimistä vielä, kun mun äiti tekee 3 vuorotyötä ja anoppi on suunnitellu lomamatkaa syys-lokakuun vaihteelle..Mut eiköhän joku noi sit ota.

Mä täällä vaan mässään pullaa nassuun, vaikka paino nousee muutenkin ihan riittävästi.. :p Leivottiin tyttösten kanssa.

Tuplamamma+"poika" 35+5
 
ihana aurinkoinen syyssää! kiva kun on vilpoisaa :D
meillä matkaa synnärille 80km, että taisin vetää pohjat? juu, korvessa asutaan...pitkä matka ei huoleta,harvalla se esikoinen ainakaan ihan tunnissa käsiin syntyy ;)
isyysvapaasta: kovasti toivon että mies malttaisi sen kolme viikkoa lomailla, mutta yrittäjä kun on niin epäilen :ashamed: onneksi työpäivät vähän lyhenee sitä myöten kun päivänvalokin, on meinaan ulkohommissa, joten ei onnistu ympäripyöreen tekeminen pilkkopimeessä; onneksi! ;)
petipuuhat: jos olisi minusta kiinni niin peitot pöllyäis vaikka joka päivä, halut on lisääntyny raskauden myötä, mutta mies pelkää vahingoittavansa vauvaa(meillä tosi rankka km takana)... :| suhteellisen usein kuiteskin on puuhasteltu sillä saralla, pysyypähän homma hallussa :LOL:
kotitöistä: koska meillä mies painaa pitkää työpäivää(ja siksimyös maksaa huushollin isoimmat laskut), olen minä pyrkinyt hoitamaan kotihommat. ei siitä kyllä sais ruuanlaittajaa millään :x Näin raskausaikana kyllä siivousapua saa kun vaan pyytää!
alkaa todella jo käydä tämä raskausaika vähiin jos viikkoja miettii....kyllä se käy jännäksi kunhan lokakuu vaihtuu, kukahan saa kunnian olla ensimmäinen...pitänee vilkasta tuota etusivun listaa että kelläs olikaan ne ekat lasketut ajat, ite varmaan aika häntäpäähän jään, muta kaikki ajallaan... :flower:
tilda+tiitiäinen33+5 :heart:
 
Minä tunnen itseni pupuksi tällä hetkellä B) ... Mies on meillä se joka topuuttelee jos joku. Sitäkin on vaan alkanu häiritä makuuhuonehommissa kasvavan vatsan näkeminen, tunteeko vauva ja jääkö vauvalle traumoja :LOL: Noh, valot pois niin tämäkin homma on hoidossa!

Mammoliino-Pupuemo
 
Mammoliino Eipä vauvalle mitään traumoja jää, mutta oletkos koskaan ajatellut miten hymykuopat syntyy :LOL:

Makuuhuone elämästä Itse olisin ollut aktiivisin yms tuossa rv12 eteenpäin, mutta silloin meillä oli se keskenmenon uhka. Ja kun sitä jälkivuotoa sitten kesti yli kuukauden ja touhuilu aina lisäsi sitä, niin eipä sitä uskaltanut, vaikka mieli olisi tehnyt. Nyt taas on viime kuukaudet paikat olleet niin kuivat ja muutenkin kostuminen ei onnistu, ettei koko ajatus houkuta. Liukastetta kokeiltiin, mutta eipä se kauheasti auttanut. Ja väsymys painaa täälläkin. Sänkyyn, kun pääsee nukahtaa heti. Mies on ilmaissut kaipaavansa seksiä, mutta ei painosta.

Matkasta synnärille Meillä on noin 72km. Normaalikelillä, kesärajoituksin ja ei ruuhka-aikana tuo matka menee noin 1,5 tuntiin. Vähän tässä mietityttääkin uskallanko miehen antaa ajaa sitten synnärille (tai haluanko olla kyydissä). Tuo kun hermostuessaan tai kiireessä on aikas hurjastelija :kieh: Vaikka tietää ja osaa miun kyydissä ollessa ajaa nätistikin (joskus nalkutus tepsii...) Reitin varrella on vielä semmoisia "varmoja" hirvipaikkoja, joista hirvet ja peurat kulkee laitumelta toiselle.

KotitöistäNyt kun olen töissä ja nukun joka iltapäivä päikkärit on mies ottanut päävastuun huushollin pidosta ja antanut miun nukkua :heart: Viikonloppuisin olen sit yrittänyt skarpata ja monesti onkin tehty isoimmat siivoukset yhdessä.
Normaalisti kotityöt jakautuu suht tasan silloin kun olen töissä. Työttömyys jaksojen aikana minä taas luonnollisesti teen enempi. Saa nähdä miten lapsen synnyttyä hommat jakautuukaan.

Hipkukka 32+4
 
Eipä meilläkään nuo peitot liika usein enää pöllyä :ashamed: Kerran viikossa taitaa olla jo harvinaista herkkua, olipa tuossa yksi kuukauden taukokin hetki sitten :wave: Minulla kyllä halut melkolailla nollassa ollut koko raskauden ajan, lisäksi yhdyntäkivut on välillä aika helvetillisiä. Jotenkin vierastan näitä uusia muotojani ja olen koko ajan niin väsynyt ettei seksitouhut yksinkertaisesti jaksa kiinnostaa. Mies onneksi on ollut tosi kiltti ja ymmärtäväinen :heart: Pakko myöntää niin hänen mielikseen sitä on itsensä välillä pakotettava touhuiluun, onneksi yleensä huomaa itsekin "olipas tämä kivaa kun vain viitsii nähdä vähän vaivaa ja alkaa vain puuhiin" :D

 
Kävin työpaikallakin viemässä vähän pullaa sun muuta. Oli pakettikin siellä odottamassa... oikein sievä pieni puku. :) Ja sen tarinakin on ihana mutta surullinen... vaitiolovelvollisena en sitä voi kertoa.... :'(
Tuossa kuva puvusta: http://www.aijaa.com/v.php?i=906159.jpg
Meillä mies olis kyllä 24/7 valmis hommiin mut mulla ei kyllä ole mitään himoja sen suhteen... armoton ylävatsa kipu iskee heti sen jälkeen. :|

Ja matkaa meillä on semmonen vajaa 30km PHKS:aan... sen ajaa 15-20min... oon meinaa kellottanu ku ollaan ajettu sinne päin. :D
 
neuvolakuulumisia!

aamusella tuli käytyä sielläkin,ja suht hyvin kaikki.

rr oli 138/82
hb oli noussu 116.tais tointaa tuo raudan syönti.
painoa oli tullut 900g per vko. :whistle: :(
pississä oli verta,mut ei vaarallista,anto kuitenkin pissipurkin mukaan,et saan en viikolla viedä näytteen labraan.
vaavi edelleen pää ylöspäin,tai jotenkin muuten kuin rt.ssa.
kyljelleen piti taas sydänäänet kuunnella,liikkeet plussaa.
sf oli 34..4cm oli kahteen vkoon kasvanut.

tilas ajan sinne synnytystapa arvioon,se olis sitten kahen vkon kuluttua perjantaina =)
seuraava neuvola viikon kuluttua.

isyyslomasta meillä aloittaa sitten isyysloman kun kotiudun sairaalasta,sillä kun on kolmivuorotyö,niin katottiin että sattuu hyvät vuorot,jos ne nyt vaikka vkoa aikasemmin leikkaavat.ottaa silloin sit parivkoa,ja tuolloin joulun seudulla sitten sen viimesen viikon

kotitöistä siivouksesta,isäntä puistelee ja kantaa matot ulos,sekä imuroi.minä pesen lattiat ja pyyhin pölyt.mutta yleensä tulee siivoiltua silloin kun se on aamuvuorossa..imuroitua tulee kyllä joka päivä,ja sitten myös likat imuroi,ja siivoavat omat huoneet.
ulkotyöt tehdään kimpassa,eli nurmikon leikkuu,ja esim puiden teko.
paitsi kyllä mie tuota nurmikkoa olen yksinkin leikellyt.
pyykkihuollosta vastaan yleensä minä,sekä ruan laitosta.vaikka isäntä kyllä ihan hyvää ruokaa laittaakin.
ja uskon että vauvakin tulee hoidettua yhessä.

synnärille matkaa meiltä on n.reilut 20km.aikaa menee n.15-20min.riippuu vähän kaupungin liikenteestä.

ja "sitä" ei kyllä ole paljon harrasteltu täälläkään,hyvänä nyt tulee toista pidettyä pusuttelulla ja haleilla..kaipa se nyt tästä virkistyy,kunhan vaavi maailmaan saadaan..

tänään on kyllä ollut tosi unettava päivä,nukuin oikein päikkäritkin,saapi nähdä kuin ens yön unien käy..jotenkin vaan päätä juilinut ja ollut muutenkin sellanen nuutunut olotila.

juohtu tuossa mieleen että miten teidän vanhemmat,miestenne vanhemmat,ym sukulaiset ovat vauvan tuloon reagoineet?

meillä kyllä ollut suht hiljaista kummankin vanhempien puolelta..isännän vanhemmat nyt ovat sen verran vanhoja että varmasti sekin vaikuttaa,mutta aina kun myö siellä käydään niin isännän isä kyselee että mites se poika voi :whistle:

omat vanhemmat nyt ei paljon ole kyselleet,enkä kyllä ole kaivannutkaan hössötystä..ovat sen luontosia..katotaan että mikä on ääni sitten kellossa kun vunttunen syntyy.

mutta nyt pitää lähteä mummolassa käymään.

niinukka ja vunttunen 34+6
 
Sairaalamatkasta Meillä taitaa olla matkaa vajaat 2,5 km eli autolla alle 5min. Toisaalta raitsikallakin pääsis perille ja joskus kiusaan miestä, että sillähän mennään. :LOL:

Asunnosta meillä on mukaa kerrostalo kolmio 78 neliötä. Lapselle kivasti oma huone, mikäli koirat siitä suostuvat luopumaan. ainut ongelma on se, egttei hissiin mahdu vaunuja, joten vaunut joutuu jättämään alas ja tuo hissimatka kahden koiran j avauvan kanssa yksin, kuulostaa enemmän kuin tapaturma-alttiilta...

Makuuhuoneesta Nyt meillä on taas vilkastumaan päin. Yksi syy on se, että kun tuo kohdun suu oli niin tiukassa, että jos vähän höllenis ja kaipa tuota miestäkin kävi sääliksi. Mies oli kuulema joku päivä työkaverin kanssa surffaillut netissä, etsien raskauden ajan kamasutraa. Ei ollut kuulema löytynyt. :) Mies ei tosin ole kertaakaan valittanut seksin vähyydestä, mutta on kyllä innokkaasti heti valmiina jos vähänkin antaa ymmärtää... Lutuisia noi miehenköriläät...

kotitöistä Täytyy tunnustaa, että meillä mies kunnostautuu pyyykinpesussa ja ruoanlaitossa. imurinvarteenkin eksyy kiitettävän usein. Muu siivoaminen jää kyllä minulle. Koirat hoituvat 50/50, mies aamuvirkkuna käytää aamulla ja minä illalla. Nytkin on viikkosiivous kesken, mutta ärsyttää kun joutuu koko ajan pitämään taukoja, kun alkaa ikävästi supistelemaan tai muuten vaan tuntumaan jotenkin ahdistavalta ja epämukavalta.

isovanhemmista meillä on kummankin vanhemmille ensimmäinen lapsenlapsi, joten hössötys on kyllä sen mukainen. onneksi heille voi välillä sanoa, että nyt hetken rauha kiitos. Kaipa se oma äiti on kuitenkin se pahin kun joka päivä pitää soittaa ainakin 3 kertaa ja tulla kertaalleen käymään.

Tulipas pitkä sepustus... Ja nyt takaisin rätin varteen..

Nökö ja vekara 34+2
 
Isovanhemmista minäkin kommentoin. Oma äiti on jotenkin ehkä vähän enemmän innoissaan kun esikoisen aikaan..tai sit vaan tuntuu et on helpompi puhua hänelle nyt asioista kun sillon esikoista odottaessa. Ja onhan mulla toisaalta nyt "parempi" elämän tilanne kun esikoisen isällä tosiaan päihdeongelmia ja kyllä mullakin sillon ennen raskautta aika lujaa meni... :ashamed: nyt kun huomannu omat vanhemmat et hienosti pärjään ja kaiken itse hoidan niin ei ehkä oo enään sitä huolta.
Tulevan isän vanhemmista en tiedä...innoissaan oli sieläkin puolella mummo kun raskaudesta kerrottiin, mutta enpä sit tiedä kuinka nykypäivänä. Kun sinne kuulema on toinenkin lapsen lapsi nyt tuloillaan. Tämä on siis ensimmäinen niille.

Tuon esikoisen mummi on kyllä kans innoissaan..oon sille ollu aina vähän kun oma tyttö tms. niin on kyl ihan mukana menossa :D
Mun mielestä tosi ihanaa kun on luvannut sitten kyllä tulevalle vauvallekkin olla "vara mummina" ja hoitaa jos on tarvetta. Ettei tarvi sit isompana sanoo et "mee sä poika tonne toiselle mummille yöks minne ei sisarus vois mennä".
Tuleva isä ja hänen vanhempansa kun asuu vielä n.150km päässä niin ei oo ihan sitä hoito apua niistä...

No mut, tulipas taas tekstiä...pyykkiä ripustaan siis... :wave:
 
Mä täällä lueskelen kateellisena teidän 50/50 kodinhoitoa ;)
Juu tänäänkin olen siivonnut, laittanu ruokaax2,leiponu, hoitanu muksut ja käyttänyt ne lääkärillä..ilman ukkoa.. :kieh:
No joo mä nyt olen tämmönen pyöremyrsky ja aina menossa..vaikka nyt raskauden ollessa loppusuoralla mä kyllä välillä kaipaisin vähän jelppiä noissa hommissa.
Mutta minkäs teet kun ukko ei tajua ja minähän en jaksa naputtaa. :xmas:
Mullittelen sit ihan 24/7 kun mua ei ymmärretä :saint:
 

Yhteistyössä