***LOKAMASSUJEN ELOKUU***

lhs
Jaahas, huomaa taas, että ei pitäisi touhuilla mitään, ei edes kevyesti, kyllä on taas kostautunut eiliset ja toissapäiväiset hommat :headwall:
Pari yötä on ollut niin levotonta, ettei kyllä nukkumisesta juuri voi puhua, ja tämän päivän on ollut ihan järkky kestosupistus päällä, alaselkä on kuin tulessa, särkee ja jomottaa :( Tulokas menettää välillä hermonsa kun supistaa, kun vähänkään hellittää suppari, niin alkaa kauhea mylläys, joka taas saa supistamaan kahta enemmän, sitten vauvakin kyhjöttää paikoillaan, vissiin tulee ahdasta :/

Muutenkin joka asia ahdistaa ja on paha mieli :headwall:

lhs rv32+6
 
Minunkin nimimerkillä löytyi jonkun toisen kirjoittamia juttuja :eek: Ja sain jonkun viestin poistettuakin. Aika omituista.. Pitäisköhän ylläpidolle ilmoittaa, että olisivat pikkasen tarkempia. Huuto.netissä olen huomannut saman jutun, että minun kirjanmerkeissä on jonkun toisen tallentamia kohteita.

En olekaan aikoihin tänne kirjoitellut, lukenut kyllä säännöllisesti teidän juttujanne. Hurjaa että joillakin ei meinaa vauvat enää viihtyä masussa, ja jossakin oli lokavauva jo syntynyt!

Itsestä on tuntunut koko ajan että lokakuuhun on vielä pitkästi aikaa, mutta nyt on alkanut tuntua, että pitäisi varmaan laittaa kaikki oikeasti valmiiksi, kun eihän sitä koskaan tiedä jos pieni haluaa jo aikaisemmin ulos. Vaatteet olen kyllä jo pessyt, silittänyt ja laittanut kaappiin, ja nyt aloin pesemään lakanat ja pyyhkeet. Vaunut, kaukalo ja sitteri on hankittuna, vielä pitäisi minun vanha pinnasänky pestä ja koota, sekä ostaa uusi patja siihen. Meille ei hoitopöytää mahdu, ja olemme miettineet sellaista ammehoitopöytä-systeemiä, maksaa 69e ja mahtuisi pesuhuoneeseen ihan hyvin. Onko kellään kokemusta sellaisesta? Pyykkikoneen (päältä täytettävä ) päälle ei voi alustaa laittaa, ja olisi kiva kun olisi pesuhuoneessa joku paikka missä vaihtaa kakkavaipat. Olisipa sitten ammeellekin jalat valmiina niin ei tarvitse saunan lauteelle nostaa. Siinä kai ne suurimmat, tietysti kaikki pienemmät ostokset vielä puuttuu, pitäisi tehdä oikein lista ja lähteä shoppailemaan, kun ei sitä kaupassa muuten muista mitä kaikkea vauva tarvii. :)

Meillä ollaan oltu välillä pää alaspäin ja välillä istuskellaan, nyt tällä hetkellä raivotarjonnassa, sitä ennen oli pari päivää istuallaan potkien alapäähän, tuntuu kurjalta kun virtsarakkoon monottaa. :x Tuntui ettei mahdu kunnolla liikkumaan perätilassa, joten fiksuna tyttönä kääntyi sitten kiltisti pää alaspäin ja potkiskelee nyt oikeaan kylkeen. :heart:

Painoarvio oli tiistaina neuvolassa rv 32+5 n. 1,9-2.0kg, vartalon ympärys antoi vähän vähemmän viikkoja. Täällä meidän neuvolassa on ultrattu joka neuvolakäynnillä, on kyllä ihana katsella aina pientä, vaikka mietinkin että voiko siitä olla vauvalle jotain haittaa jos parin viikon väleinkin ultrataan? Vauvan syke oli 136. Sf-mitta 29,5, hemoglobiini noussut 114, verenpaine ok. Sairaslomalla olen selän takia ollut reilun kuukauden, ja oikeastaan on ihan hyvä olo ollut kun ei tarvitse töissä olla. Liitoskivut kyllä vaivaa ja selkäkin välillä, mutta ei mitenkään sietämättömästi.

Mutta nyt perunamuussin tekoon =)

minsu ja vauveli rv 33+1 (alle 7 viikkoa enää..)
 
Neuvolassa kaikki oli ok. Hb 140 :p

Ei vieläkään tietoa valmennuksista! Käyn pienessä sivutoimipisteessä ja valmennus on naapurikaupungissa; Päätoimipaikassa. Lupas toi nlantäti sinne soitella ja jos ens kerralla jo tietäisivät!

Ulkona aivan uskomattoman ihana ilma, koiran kanssa ollaan pihalla touhuiltu. Syömään tulin välillä ja jos menis vaikka hetkeksi vielä touhuilemaan!

Jaksamisia :flower:

L-ouisa 34+1
 
mulla paastot pysy ihan suositusten rajoissa, mutta ruuan jälkeiset arvot eivät pysyneet millään. Meillä 1,5-2 tunnin raja on niinkin alhainen kun alle 6.5. Mulla sokerit pysy kohillaan, kun söin pelkkää salaattia ja vihanneksia, mutta jos erehty syömään leipää, jugurttia, lihaa, kanaa tms, niin arvo pompsahti heti. Lääkäri suositteli ateriainsuliinia just siks, että vois vähän vapaammin syödä, eikä repiä liikaa stressiä mittaustuloksista. 4 yksiköllä tuntuu pysyvän alle arvojen, en tosin ole vielä mitään "herkumpaa" syönyt. Viikonloppuna tulee sitten nuo herkutkin kokeiltua kun on 10 vuotiaan ja 2 vuotiaan yhdistetyt synttäribileet. Vaari kantaa kohta iiiiison täytekakun ja 2 voileipäkakkua ovesta sisään...
Taidan istahtaa eteisen lattialle lusikka kourassa ja kaapata toisen voikkukakuista... :p




 
Ginnifer
Hei, pyörähdän vain kertomassa, että lääkärissä on käyty ja sairaslomaa saatu äitiysloman alkuun asti. Nyt on olo helpottunut! Vauvalla kaikki hyvin (ja "pimpsakin"=lääkärin käyttämä termi, näkyi niin että minäkin sen kuvasta erotin) mutta minulle lähetys kilpirauhaskokeeseen. Lääkäri tosin arveli että ei siinä mitään ole, todennäköisimmin olen vaan ylirasittunut, mutta tsekataan varmuuden vuoksi.

Joten nyt koittaa vapaus, kun vaan täältä töistä viimeisten tehtävien luota pääsen erkanemaan. Kotona ei ole vielä nettiyhteyttä, joten saatan olla linjoilla vähän harvemmin - tai sitten useammin, jos käyn ahkeraan kirjastossa tai vanhempien luona!

vapautunut Ginnifer 31+4
 
Lääkäri reissu takana.Ihan kamalat iskias kivut.Joka liike on yhtä tuskaa.Sängystä nuoseminen kestää 10min.Sain sitte panacodia mutta eipä näy auttavan.Ja sitte tämä kamala kylkikipu ja liitoskivut,ei ole helppoa :'(
Nyt täytyy lähteä lepämään taas jos vaikka helppais kipu.Mutta pääasia että pojalla kaikki kunnossa vaikka äiti saaki kärsiä.
Hyvää viikonloppua!
Mie ja poika 31+6
 
Neuvolassa käyty ja kaikki oli ihan OK. Neuvolatätikkin varmisti, että pieni on tosiaan poikittain. Vielä kuitenkin on mahdollista, että kääntyy oikeaan asentoon, joten ei vielä kannata huolestua (katsotaan sitten myöhemmin ;) )Samalla sain ajat valmennukseen (neljä kertaa) ja ohjeet varata aika sairaalaan tutustumiseen. Loppuraskauden synnytystapa ultra-aikakin on nyt varattuna. Täällä on tarjolla vain ensisynnyttäjille kaksi ultraa. Tulee melkoisen menevä syyskuu, kun joka viikolle osuu useampikin meno.

Tavaroita puuttuu vielä kamalasti. Ollaan ajateltu syyskuussa hommata, kun mieskin pitää pari päivää lomaa. (vaunut, kaukalo ja kaikkea pientä puuttuu) Asutaan niin pienellä paikkakunnalla, ettei täältä löydy kuin vaippoja ruokakaupasta. Täytyy lähteä kauemmaksi kaupunkiin.

Koirallekin on hoitopaikka vielä löytämättä :| Ollaan niin vähän aikaa asuttukin täällä, ettei tarpeeksi tuttuja paikkakunnalla ole, että viitsisi kysyä. Äitini kyllä ottaisi hoitoon, mutta hän asuu 300km päässä. Ei oikein viitsi koiraa sinnekään viedä, joutuu parhaimmillaan olemaan siellä muuten yli kuukauden. Kun tietäisi edes viikon tarkkuudella varmuudeksi, milloin pieni aikoo syntyä, olisi kaikki paljon helpompaa. No, asioilla on tapana järjestyä...

Hipkukka 31+4
 
Siis täällä on joku toinenkin insuliinin pistäjä :eek:
Mulla kans ateriainsuliini. Mulla aamupalan jälkee nousee pilviin sokrut, vaikka laitan jo 8 yksikköä. Ja sama aamupala joka aamu.. Vaihtelee silti kauheesti. Muutama arvo on ollut alle 7.8, muuten aina yli 9.
Mä syön normaalia ruokaa, lisäsin ruisleipää ja salaatti päivän ruokiin ja vähensin kerta-annoksia. Makeetakin olen syönyt jo.

Kokeneemmat: Miltä tuntuu SUPISTUKSET??Mulla ei Onnista ole supistellut ja sovittu sektio oli synnytys. Nyt mulla on tänä aamuna menkkakipuiluja tuntunut pidemmän aikaa. Neuvolaankin soitin, kun oli se yöllinen päänsärkykin taustalla.
Huomenna pitäis jaksaa aamusta asti juhlistaa polttareita. Saas nähä...

-Vilma 32+6-
 
tinakenkätyttö kyselit painoarvioita,meillä oli 30+3 n.1500g
ja 31+4 1644g.

mulla tänään vaivannut alaselkäkipu :(
oiskohan sekin yks syy kun tuota painoa jo aika "kivasti" tuossa edessä että alkaa ottamaan selänpuolelle...
en oo uskaltanut käyttää niitä lihasrasvoja(en muista nimiä )
kun muistaakseni joku sanoi aikoinaan että ei raskauden aikana ois hyvä,no tuosta en mene takuuseen!!
pitää kysyä neuvolassa maanantaina kun palautan ne laput että mitä saa turvallisin mielin käyttää.(on mulla apuna sellanen lämmitettävä tyyny!)

kyllä on tullu syötyä taas tänää jätskiä ja kaikkee muutakin :p
ja meillä ois sukulaisen 50-vuotis juhlat viikonloppuna että syötyä taas tulee!!! :D

minä oon sitä hoitopöytä asiaa miettinyt...tilan kannalta paras olis laittaa alusta pesukoneen päälle ja korivaunuun sitten järkätä vaipat ja rasvat.
mutta tänää sit soitti sukulainen jolla olis tosi hyvä pöytä!
ja mielellään meille antais sen...
lupasin katella jos millään saisin sen mahtuun tänne meidän ahtaaseen asuntoon.(isompi asunto hakusessa!!)
on se vaa ärsyttävää kun ei mahdu asunnossa olemaan ja joka nurkka täynnä jotakin tavaraa |O
joo ja meillähän täytyy joka kerta vaunutkin tuoda monet portaat tänne ylös!
eli nekin vie tilaa tuossa eteisessä.
hohhoijaa!!
anteeksi kun tänne nyt sepostan jotain asunnon ahtaus juttuja :ashamed:
onhan niitä suurempiakin murheita...
tänne vaan tulee laitettua ylös kaikkia mahdollisia asioita joita päässä pyörii :)
no nyt tämä siirtyy takas sohvalle leffan pariin!
voikaahan hyvin :wave:
-milla32+6

*muoks*lihavointi taas epäonnistui...
 
joo minä tyttö täällä edelleen valvon...
ei mitää muuta ku piristyy!!
tää raskaus on kyllä hassua aikaa,välillä sitä nukkuis melkein sen 24h/vrk
ja välillä ja taas unta saa millään
:)
noh,lähden tästä vaikka lukemaan!
hyviä öitä...heh :wave:
 
Hurjaa, tänään siis meillä muutamilla ensimmäinen äitiyslomapäivä =) =) :heart: ! Ja muut tulevat pian perästä! Tuntuu tämä päivä musta sittenkin erityiseltä, vaikka kotona olen ollut nyt muutenkin. Ajattelin jopa jotenkin pienimuotoisesti "juhlistaa" =) . Ostaa vaikka vauvalle jotain ja itselle illaksi "kielletty" pulla :whistle: . Suuret juhlat siis :LOL: .

Tein eilen kovasti pihahommia ja ihan kummasti jaksoin. Ei vaikuttanut iltaan tai yöhönkään. Yöllä kyllä valvoin ja monta kertaa jo meinasin nousta, mutta pysyin kuitenkin sängyssä. Olo siis ihan ok. Hetkellisiä huonompia hetkiä, mutta ne menee usein parhaiten ohi sillä, kun vaan alkaa tekemään jotain!! Ja tietysti jokapäiväiset päiväunet on tarpeelliset ja auttavat varmasti paljon, kun muuten tulee sitten touhotettua koko ajan.

Ei kummempaa tänne siis. Joku tuossa hetki sitten kyseli ammeesta. Minulla se on ollut toiveena joka kerta ja niin myös tällä kertaa. Lämmin vesi rentouttaa sen minkä siinä tilanteessa nyt renotutua voi :whistle: . Ekalla kerralla se oli musta mulle vielä parempi juttu kuin toisella. Toisella kerralla kivut taisi olla kovemmat ja meinasin ensin jättää koko ammeen välistä. Enkä siinä sitten niin kovin kauan ollutkaan. Tokalla kerralla mies sentään tajusi täyttää ammeen kunnolla, eka kerralla laittoi raukka ihan turhan vähän vettä :snotty: . Muuta iiks, siis tää äitiysloma tarkoittaa myös sitä, että tuo "rentouttava" kylpy hetki lähenee... aarghh.

Hyvää viikonloppua kaikille :wave: ! Taidan käydä kurkkaamassa moniko syyskuisista on jo synnyttänyt! Pari kertaa tämän raskauden aikana olen siellä käynyt kurkkimassa ja ehkä nyt olisi taas aika :) .
 
Mulla ei aiemmin oo ollu nyt mitään painoarvioo, paitsi rv 20 rakenneultrassa 337g. Nyt siis oli silloin 32+6 tuo 1800g. Saas nähdä minkä kokosia vaaveleita oikein tulee.
Luulen että tämä on aika samaa kokoa esikoisen kanssa, koska silloin kävin painoarviossa rv 28+3 ja koko oli silloin 1280g
esikoinen syntyi sitten rv 38+5 ja painoa oli 3130g ja pituutta 49cm.

Sf-mitta on tämän kanssa mennyt hieman isommaksi kuin esikoisesta, mutta onpa painoakin itelle tullut vähän enemmän..esikoisesta yht. 15kg ja nyt tästä tullut jo 13kg. Ja vissiin tuo sf-mitta voi olla hieman isompi kun vauva on perätilassa, jos oon oikein ymmärtäny.

yksäiti+ hippu rv 33+4
 
lauantaita kaikille!

täällä ollut eilisestä lähtien alaselkäkipua,sellasta ärsyttävää jomotusta..eilen illalla jomotti alamahan puolellekin..mutta se helpotti illan aikana.

olen kyllä tänään touhuillut noita leipomis hommia pakastimeen..tuli vaan sellanen olo että pitää vierasvaraa paistaa pakkaseen..tein sitten pullaa,marjapiirakkaa,ja kaks pelliä pizaa,,isäntä ja likat kyllä toista pellillistä verotti jo.mutta ompahan sitten pakastimessa jotakin suolaistakin jos ja kun vieraita vauvan synytmän jälkeen käy.niin,ja voipi ne kyllä nuo herkut tuolta pakastimesta moneen kertaan hävitä ennen lokakuuta..

pakko oli sitten kyllä tuonne sänkyyn mennä pitkälleen,oli niin tuo selkä "oudon makunen" eikä kyllä vieläkään oikein ole omansalainen..
vaavikin on aika vähän liikuskellut eilen ja tänään..pitäs ihan mennä uudestaan tuonne pötkölleen ja laskea kuinka monta kertaa tunnissa oikein liikkuu.

eipä tänne sen kummempia,isäntä lähti iltavuoroon,nuorempi tyttö luokkakaverinsa luona yökylässä,vanhemman likan kanssa kaksistaan nyt sittten oleskellaan.

niinukka ja vunttunen rv 34 jo!!! =)
 
ompas meillä hiljaista täällä :)
tänään tullut raivattua taas lisää kaappitilaa vauvan vaatteille!
yhteen kaappiin viikkailin petivaatteita ym.
bodyille,potkareille ja muille vaatteille on korit joihin laitan ne.
ja sit pitää ostaa se säilytyslokerikko-hommeli(joka laitetaan roikkumaan henkari puolelle)
voi kamala ku vaikee selittää:LOL:
mulla nykyää helpotkin sanat tosi hakusessa!!

juhlissa tuli tänää käytyä,syötiin hyvin ja oli kivaa:)
nyt sitten iltapalaa syömään!!
saas nähdä saanko nukuttua...!!



 
Kuinka te tunnette liikkeitä? tai siis millasia?.. Tää mun masukaveri ei oo nyt potkinu ainakaan pariin päivään...on siis kyllä liikkunut mutta ei potkinu. Vähän väliä maha muljuu sillain et tuntuu joku ruumiinosa tossa masun päällä mut potkut on kyl jääny ihan kokonaan väliin...alkaakohan kaverilla nyt jo oleen kovinkin ahdasta.

Tuli sit käytyä saunassakin...viimeks siis käyny viikko sitten lauantaina josta sit alko la-su yönä ne supistukset... saas nähdä oliko puhdasta sattumaa vai saunalla oikeesti jotain vaikutusta tohon... toivottavasti ei ollu saunalla vaikutusta, en enään haluis kyllä ennen synnytystä sinne sairaalaan. paitsi että maanantaista eteenpäinhän ne ei enään estele jos tää meinaa syntyä...hui kauhee kun hirvittäää :eek:

Nyt unille ja jalat ristiin ettei ala supisteleen...

yksäiti+ hippu rv 33+5
 
Toivottavasti saat milla-maria unesta kiinni ja kaikki muut kanssa, yksäiti siellä jalatkin ristissä ;) . Täällä vietetty oikein mukavaa äitiyslomapäivää. Tein pieniä hankintoja vauvaa varten ja on se jotenkin niin hassua ja ihanaa. Taidan vähitellen alkaa jotakin tajuamaan ja höpsähtämään. Ties vaikka kohta jo laittais hoitopöytää.

Vielä kun tänään ihan vieras ihminen tuossa kadulla sanoi, että sinulla on vatsa jo ihan alhaalla... Kun sitten peilistä katsoin, niin ei kai se alempana enää voi ollakaan :whistle: .

Eilen kävin tuolla syysmassuissa ja ihmeekseni totesin, ettei siellä vielä montaa ole syntynyt. Ehkä meillä tässä vielä aikaa siis hyvinkin ;) . Moni alkaa vaan vähitellen olemaan hätäisiä, vaikkei nyt varmaan ihan tosissaan vielä synnyttämään haluaisikaan. Itsessäni ainakin huomaan, että toisinaan jo odotan, että eikö tästä jo lähdettäisi. Odotan ja mietin, vaikkei sen suurempi tuntemuksia ole todellakaan ollut! Jotenkin vain alkaa enemmän ja enemmän odottamaan lähtöä. Mutta ei sentään vielä, parempi vauvojen edelleen kasvaa vielä tovi masuissa. Syysmassuissa oli myös yksi enkelipoika :'( . Pitäisikö meidänkin enkelimme laittaa listaan syntyneeksi? Noloa, mutta en nyt saa mieleeni enkelipoikamme äidin nimimerkkiä... Mitähän heille kuuluu :heart: ?

Niin ja yksäiti84, minulla liikkeet nykyään pääsääntöiseti muuta kuin potkuja minun mielestäni. Neuvolassakin sanoi täti, että liikkeet muuttuvat vähän kuin venyttelyksi ja muuten vain muljahteluksi. Kai se tila pienenee :whistle: . Oikealla kyljessä tunnen eniten potkun tapaisia, siellä varmastikin jalat. Enemmän nekin liikkeet silti vain sellaista liikettä kuin varsinaisia potkuja. Olipa selvästi sanottu :LOL: !
 
huomenia!

hyvästi nukuttu yö takana..no nukuttihan se kun klo 5 sammutin telkkarin ,kun tuli yleisurheilua =)
tuumasin isännälle että sie taas katoit sit telkkaria viimeyönä..kumma vaan kun sitä ei saa sit kiinni laitettua..no,hyvää unilääkettä se kai sit on ollut..
nukuin tosiaan yhtäputkee jostakin yhestätoista viiteen,ja samalla kylellä..sit sieltä viiestä viel kaheksaan..oikein säikähin kun katoin kasilta kelloa et herran pieksut,kello on jo noin paljon..ja ykskään elukka ei ole pyrkinyt ulos tai halunnut ruokaa.
olen nyt useampana yönä nähnyt vauvasta unta..näinköhän alitajunta rupeaa työstämään lähestyvää vauvantuloa?

yksäiti84 ja milla-maria mulla kanssa enää vauvan liikkeet sellasia muljahteluja,ja tosiaankin parina päivänä olen suorittanut sitä liikelaskentaa,kun tuntuu että kovin vähän vauva liikkuu.liikkeet tuntuu tosi alhaalla,ja sitten tossa rintojen alla..pää on edelleen ylhäällä..
päätään se kyllä muljauttelee puolelta toiselle,välillä oikein kipeetä tehden.ei kai raukalla enää ole paljon tilaa siellä masussa pyörähdellä.

ilma on viilentynyt huomattavasti..oikein vilu tuli aamulla kun hain 300m päästä heittolaatikolta lehden..ja eiku kylmempää vaan lupas..
mie tykkään syksystä,olen aina tykännyt..kuulaista kirkkaista syksyisistä aamuista,ja sitten myös niistä tuulisista ja sateisista ilmoista myös..kunhan ei montaa päivää sada..
ja oikein odotan niitä vaunulenkkejä vauvan ja koiran kanssa..ei enää lehtiä puissa,aurinko vähän pilkahtelee =) ja mie nautin..tietysti onhan jokaisessa vuodenajassa oma viehätyksensä,mutta syksy on miulle se vuodenaika josta mie tykään..

viime syksy oli oikeastaan sellanen koitinkivi,kun en aiemmin ole asunut maalla..siis silleen ettei ole ollut katuvaloja..niin kyllä välillä tuntu että täällä ei ole kun märkää ja pimeetä..lenkillekkään en aluksi uskaltanut mennä yksin pimeellä.huh

no se olis taas sunnuntai..mitähän sitä tänään oikein keksis..

niinukka ja vunttunen 34+1
 
täs unenpöpperös myös...
en kehu nukkumisella , mutta pätkissä kumminkin. Oli eilen ne mun ystävän häät - olivat kauniita ja saivat toisensa :) Ja mulle mahtui joku juhlaplyymi päälle . Masu sai huomiota - väliin oli iiiso ja väliin nätti , ja väliin pieni. Kai tää aika normaali kumminkin on , keskikäyrä masu, tietty itse en ole kokoa 34, vaan 40-42 ja 173 pitkä.
Kotiin tulin puolen yön maissa - ihan rapsakka päivä klo 15-24...

Ja huomasin häihin pukeutuessa että onkohan mulle tullut suonikohju toiseen jalkaan !!! Apua, ei oo ennen ollut moisia.

Vauva potkii , nyt on aika rauhallinen - ruokaa saatuaan aina äityy sitten vilkaammaksi.

Joku vauvaan liittyvä paperi tai järjestelyjuttu piti kysyä , muistais mikä. Mun kohdallahan niitä on enemmän - ristiäiset, vakuutukset (otan vasta synnyttyä, kun ikäni vuoksi en saanut hääviä etukynteen), isyystodistusepisodi, testamentti (ettei valu mun rahat biolog 'isälle'), oheishuoltajuus (samat syyt, että on ohjetta kuka vauvan huoltajaksi) - pitääkö muita varmistella ? Ne lapsilisät pitäis tulla automaattisesti, jollain muullakinhan luki kelan sivuilla että käsittely jotenkin myöh ?

Minäkin mietin että lähtiskö 1v synttäreille , vai muuten kyläileen ..

mukavia vointeja ...
- papu & viola auroora rv 33+4...
 
Menipä viime yö minullakin valvoessa :/
Ensin en saanut nukuttua hammaskivun takia ja sitten oli menossa mielenkiintoinen sarja telkussa. Sitten alkoikin yleisurheilu ja sitten supisteli 3 tuntia kolmen-viiden minuutin välein. Aika kivuliaita alko supparit olemaan |O
Viikonloppu on juhlittu tyttöjen synttäreitä. Voikkukakkua on mennyt mun kurkusta alas uskomattomia määriä. Jalat on turvoksissa seisomisesta ja touhuilusta. Siitä kai nuo supparitkin johtuu vai liekö syynä seksi :ashamed:
viime aikoina ei ole se puoli oikein kiinnostanut, mutta kai tota miestäkin pitää ymmärtää... :D

Saa nähdä miten väsyneeks tässä vielä tulee, kun nuo urheilut tosiaan tulee yöllä. Mä olen pienestä pitäen ollu kaikkiruokainen urheilun katsomisen suhteen, enkä millään haluaisi jättää yhtään lähetystä katsomatta. Sanokaa vaan hulluks ihan vapaasti. Samaa mieltä on moni muukin :LOL:

Mullakin on potkut muuttuneet möyrimiseksi. Isompia tyttöjä naurattaa, kun maha heiluu puolelta toiselle. Minusta se ei kyllä tunnu mitenkään mukavalle. Tuntuu kun neiti yrittäs tulla nahasta läpi...

Yritin tuolta ameriikasta tilata sitä hörhelösitteriä, mut eivät kuulema toimita sitä. Nyt ärsyttää, kun en enää keksi mistä sitä etsisin ja voisin tilata. On se kumma kun saa jotain päähänsä, niin ei voi antaa periksi. Miehelle jo suutuin asiasta kun se sanoi että kai tuo vanha sininen kelpaa ihan hyvin. Minä räjähdin ja melkein polkaisin jalkaa ja huusin että mä HALUAN uuden ja vaaleenpunasen ja hörhelöisen... :ashamed:
Onneks kaiken voi laittaa hormoonien piikkiin :whistle:





 
Alkuperäinen kirjoittaja mileko34:
Yritin tuolta ameriikasta tilata sitä hörhelösitteriä, mut eivät kuulema toimita sitä. Nyt ärsyttää, kun en enää keksi mistä sitä etsisin ja voisin tilata. On se kumma kun saa jotain päähänsä, niin ei voi antaa periksi. Miehelle jo suutuin asiasta kun se sanoi että kai tuo vanha sininen kelpaa ihan hyvin. Minä räjähdin ja melkein polkaisin jalkaa ja huusin että mä HALUAN uuden ja vaaleenpunasen ja hörhelöisen... :ashamed:
Onneks kaiken voi laittaa hormoonien piikkiin :whistle:





Tulipahan tuossa Mileko mieleen, että näin tuossa n. kk sitte vielä Vauvattaren nettisivuilla (www.vauvatar.fi) semmosen vaaleanpunaliilan Espritin sitterin kolmella lelukaaresta roikkuvalla nallella, mutta viime viikolla asiaa tarkistaessani se oli poistuntu sivuilta... Mietin vaan, että voisko sinne soitella ja kysyä että kuka muu möis Espritiä, tai tuleeko niille niitä lisää. Oli meinaan sen näkönen sitteri että saatava on jos rinsessa tulee.

Minä koitan täällä päästä eroon kauheista omantunnon tuskista kun tuli "hieman" herkuteltua viikonloppuna
:ashamed: . Vaikka järki sano, että nyt homma karkaa, niin käsi vaan lappaa tarjouskarkkeja pussiin ja kotona pussista suuhun... Sitten saa itku silmässä miettiä, että mitä vahinkoa tuli natiaiselle tehtyä kun sokeritki on semmosia ettei kehtaa vihkoon kirjata. Ei sitä opi, ei.

Huomasinpa tuossa muuten, että mitä se tämän viikkonen mahan tunnottomuus oli -mukavan kirjavat raskausarvethan ne siellä navan ympärillä kiemurtelee! Ja vaikka minä oon joka ikisen suihkun jälkeen viikolta 12 lähtien rasvannu mahan huolella, tai no mies yleensä, mutta säännöllisesti kuitenkin :/ .

Nyt SALAATIN ja makaroonilaatikon syöntiin.

Mammoliino 30+6
 
Nyt taas valitusvirttä.. :ashamed:
Eilen hain lääkkeet hiivatulehdukseen, on ollut supisteluja, selkää särkee, ja nyt tänään olen maannut peiton alla kurkku- ja pääkivun kourissa..eli ei juurikaan naurata.
Huomenna pitäisi töihin mennä, ja vielä reilut 2 viikkoa jaksaa..
Tällä hetkellä ei tee mieli muuta kuin vaan nukkua..No, huomenna on neuvola, josko sieltä muutama päivä sairauslomaa irtoaisi, ainakin niin että flunssa paranisi.

Mulla tämä pikku-ukko masussa on tosi aktiivinen, pyörii ja potkii ja möyrii. Ja aika usein hällä tuntuu olevan hikkakin :)

Nyt kömmin takaisin peiton alle hakemaan sääliä mieheltä..saa nähdä löytyykö... :LOL:
 
Heips taasen,

Mammoliino Sä jotenkin pelastit mun päiväni! Mä olen jo ajatellut olevani ainut "huono ihminen", kun en osaisi pitää käsiäni irti karkeista. Sokereja olen seurannut kolme viikkoa. Arvot ovat olleet melko hyvin kohdillaan mutta viikonloppuisin mopo karkaa käsistä. Tässä odottelen TAYSista kutsua jatkotesteihin, plääh ei mitenkään haluaisi uskoa, että näiden sokereiden kanssa on ongelmia. :eek:

Mun on pitänyt kirjoittaa tänne jo useamman kerran fiiliksistä näiden sokerien takia, mutten ole vaan saanut aikaiseksi. Toisaalta kai sitä pitäisi olla vaan onnellinen, että jouduin painoindeksin takia alunperin sokerirasitustestiin... sitä vaan on niin epäilevä tuomas. :ashamed:

Sokerirasitustestissä paastoarvo oli liian korkea (5,1), joten sokereita alettiin seurata. Ensimmäisessä 6 päivän seurannassa tuli 3 "ylimerkintää" ja seurantaa jatkettiin. Toisessa 6 päivän seurannassa tulikin 4 merkintää (kun en osannut olla herkuttelematta ja jättämättä viikonlopun aamupuuroa pois). Nyt saa edelleen seurailla 4 kertaa päivässä arvoja, kunnes kutsu tutkimuksiin tulee. :|

Anteeksi hirveä vuodatus. Jostain syystä tämä asia niin painaa mua.
Muutoin olo on ollut ihmeen hyvä. Liitoskivut (??) välillä vaivaa eli oikealta nivusesta vihloo niin vietävästi mut se ei onneksi ole enää jokapäiväistä.

Täällä on ollut puhetta runsaasta valkovuodosta.. jep jep, tuttua juttua täälläkin. :wave: Onneksi hulahtelua ei vain ole ollut joka hetki.

Ai niin, Rontti taisi muistella lokakuisten enkelivauvaa. Eikös "enkelivauvamme" äiti ollutkin kultsu? Vai pätkiikö minullakin taas kerran... Vauvan nimeä en nyt meinaa millään muistaa, on vain sellainen mielikuva, että nimi olisi alkanut E-kirjaimella. Mä oon kyllä aina ollut todella huono nimien suhteen, etten ihmettele, vaikka muistaisin taas nimet väärin.

Kai sitä pitäisi mennä taas tuota astianpesukonetta tyhjentämään..

möykkymamma + kovin möyryävä Möykky 30+4
 
Heipsan!!

Meillä nyt vihdoin kanssa noi 2v synttärit saatu päätökseen.Mun pikkuset rinsessat tosiaan täyttivät jo 2 :eek:
Syksy tekee nyt ihan tosissaan tuloaan ja tässä alkaa pikkuhiljaa levottomuus lisääntyä kun tajuaa, että kohtahan se loppurutistus on oikeesti käsillä ;)
Haluaisko joku ihana ottaa suosiolla tän pinon pidon syyskuulle?
Mulla kun on se la jo syyskuun puolella niin jotta ei jäis päivitykset sitten tekemättä niin luovuttaisin mielelläni vastuun eteenpäin :whistle: :wave:

Ja olikohan se Kultsux3 tai jotain sinne päin se nimimerkki, joka sai enkelipojan silloin kesän korvilla..
Jos joku muistaa viel tarkemmat tiedot, niin korjaa sitten.Mä nyt laitan tonne etusivulle sit kuitenkin nää mun muistamani tiedot..
 
Mulla ollut muutaman kerran aivan järkyttäviä kokonaisvaltaisia vatsakipuja perjantaista alkaen. Ei supistuksia, eikä liitoskipuja. Sen vuoksi olin edellis yön sairaalassakin synnärillä tarkkailuhuoneessa, jospa oltaisiin vaikka jouduttu hätäsektioon. Tulehdusarvot ovat kohalla (otettiin kolmeen kertaan vuorokauden sisällä) Epäilivät ekaksi istukan ennen aikaista irtoamista, raskausmyrkytystä, sitten tulehtunutta umpilisäkettä, sitten pissatulehdusta ja sitten veritulppaa... Hui! Pitää mennä heti takaisin jos yhtään siltä tuntuu.. Mitään ei löydetty vaikka mikään arvo ei ollut täysin normaali. Valkuaista oli virtsassa, verenpaine koholla (joka meni levolla hyväksi).

Kohdunsuu auki 1,5cm ja kanavaa jäljellä 1,5cm. Hui!!!!! Ja rv siis 34+1 tuolloin. Kuopuksesta olin 39+4 auki 1cm ja kanavaa 2cm. Syntyyköhän tämä siis ennenaikojaan? Pelottaa, kun sinne pelkopolillekin aika vasta parin viikon päästä...


Ja vieläpä tällaista meille kuuluu :'( http://keskustelu.kaksplus.fi/t844754

tuisku + "tyttö" 34+3
 

Yhteistyössä