***LOKAMASSUJEN ELOKUU***

Heissan!!

Täällähän vallan tekstiä kertyy niin ettei meinaa lukemaan ehtiä, on mammat vilkastunu kun la lähestyy ;)

Oon koittanu noita tietoja päivitellä..huudelkaa perään jos jotain unohtunu :wave:

Mulla on kanssa ollu tota valkovuodon lorahtelemista vaikka kuinka kauan, yhen hiivankin jo välissä hoidin.Vaan edelleen lorahtelee, eikä hiivaakaan enää ole. Multa on myös otettu kaiken maailman valkovuotonäytteet sun muut mutta mitään selitystä tolle runsaalle vv ei ole löytynyt.
Terkka vaan sano, että limakalvot pitää hyvää huolta alapäästä ja puhdistaa sitä tehokkaasti..

Huomaa kyllä, että vauva on kasvanut ihan hurjasti viimeaikoina.
Ennen tuntui sellasia teräviä potkuja ja nyt ne on vaihtuneet pehmeiksi tönäisyiksi..ei ole tilaa enää melskata kaverilla niin paljon ;)

Liitoskivut vaivaa täälläkin ja selkäsäryt, mutta enempiä valittamatta taidan siirtyä nyt noiden ihanien 2 vuotiaiden seuraan..äänestä päätellen ovat nyt äitiään vailla |O
 
lhs
Jaahas..monta asiaa oli mitä ajattelin kommentoida, muistankohan mä enää yhtään niistä :whistle:

Rasvoista ja vauvan ihon hoidosta yleensäkin on ollut puhetta. Minä olen pitänyt mahdollisimman pitkälle sen linjan, että mitä vähemmän rasvoja ja öljyjä, sen parempi. Kylpyveteen en ole laittanut öljyjä, paras on ollut pelkkä vesi. Minä olen usein käyttänyt vauvat myös suihkussa samalla kun itse käyn, jos ei aina ammetta jaksa viritella. Vauvan ihottumiin/punaisiin läntteihin on ihan paras apu ilmakylvyt. Aina kun vaan mahdollista kannattaa antaa vauvan potkiskella nakuna (tosin kannattaa varautua pissisuihkuun, varsinkin pojilla se lentää hienona kaarena melko kauaskin :LOL: ), Bepanthen on oikeastaan ainoa rasva jota meillä pitää aina olla, se on myös tosi hyvä apu nänneille, usein ne nimittäin imetyksen alussa on vähän hätää kärsimässä, Bepantheniahan ei tarvitse pestä pois ennen imetystä. Vauvan ihottumiin suosittelen siis bepanthen rasvausta ja paljon ilmakylpyjä, näillä meillä on pärjätty pitkälle.
Tervettä ihoa on turha rasvailla.
Nuo kosteuspyyhkeet jne. on meillä ollut käytössä vain reissussa hätävarana.

Pissan väristä oli myös puhetta. Useinhan tumma pissa on selvä merkki siitä, ettei ole juonut tarpeeksi, eli vettä vaan kehiin. Samoin supistelut vähenee minulla selvästi kun vaan muistaa juoda reilusti. Muutenkin minulla tulee herkästi huono olo (sydän jyskyttää ja on hutea olo) jos unohtaa litkiä vettä jatkuvasti. Pissallahan sitä saa sitten ravata, mutta pienempi paha se on.

Valkovuotoa on täälläkin lorissut, ei ihan samaan tapaan kuin edellisissä raskauksissa jossa sitä todellakin hulahti välillä melkoisen reippaasti :eek:

Mahan tärinä on tuttua täälläkin, tosin tässä raskaudessa sitä ei -ainakaan vielä, ole ollut kuin muistaakseni kerran. Edellisillä kerroilla maha on tärissyt useinkin, huomasin sen kyllä aina vauvan synnyttyäkin, että joskus kun pissa tuli, niin vauva tärisi, tuonkin olen kuullut, että on yleisempää poikien kohdalla, tiedä sitten onko siinä mitään perää, meillähän on kyllä kaksi poikaa ;)

Sitten vähän omaa napaa, vähän on ollut parempi päivä, vaikka olen touhuillutkin kevyesti jotain, toki selkä vihoittelee heti ja supistelee jonkin verran, mutta ihanaa kun edes jotain on saanut aikaan. Miehelläkin on joku ihme viiraus ollut vapaa päivän kunniaksi, ja aamulla jo imuroi ja luutusi lattiat ja pesi vielä muutaman matonkin, mikähän sitä vaivaa :LOL:

Juu, mutta nyt venyy taas minun juttu ihan tolkuttomiin mittoihin, ja esikoinen on iltapalaa vailla, täytyy tästä taapertaa keittiöön..

lhs 32+jotain, unohtui taas..
 
noniin,nyt on sitten osa vauvan vaatteista pesty!!
pesin äitiyspaketissa tulleet vaatteet ja pussilakanat.
nyt onkin sauna täynnä pikku vaatetta ( kuivattelen ne siellä )

täällä ollut puhetta valkovuodosta....mulla kans ruvennut lorahteleen:X
yhdesti luulin että tuli lapsivettä,soitin neuvolaan ja sanovat sielä että on normaalia(mutta jos paljon tulee ja monesti päivässä niin sit tarkistuttaan)
ja hiivakin hoidettiin pois.
eli kai tää on normaalia,kun näin yleinen vaiva

niinukka:minä kans tänää pakkailin sairaalakassia,tuli sellanen tunne...:)

koiralle varmisteltiin hoitopaikka tänään.
tuokin asia niin vaivannu että ihana kun on nyt selvä!!

juu ja maha tärisee täälläkin,se on kyllä hassu tunne!!
supistuksilta oon nyt välttynyt,ihana juttu!
en kuitenkaan uskalla kovin suursiivouksia tehdä tai nostella mitää painavaa.
otetaan nyt varman päälle!!!

yksäitille paljon jaksamisia supistuksien kans:hug:

hyvää yötä kaikille:wave:
-milla32+3

niin joo...unohtunut ihan kokeilla se ticker-hommeli...huomenna sit :)
kiitos mileko kun laitoit ohjeet!!!


 
on tullut taas tekstiä tosi paljon.
Mukava kuulla etten ole yksin ongelmineni. Eilen menin jo neuvolaan ja testasivat ettei ollut lapsivetta kun jotain tuntui lorahtavan. ei onneksi ollut. aloin vaan heti itse hermoilemaan, kun vielä tuntuu olevan niin paljon tehtävää ennen vauvan syntymää.
Joku puhui täällä neuvolatädin vaihtumisesta. minulla on ollut 2 eri lääkäriä ja ensi viikolla on edessä viides hoitaja neuvolassa.. siellä on vähä ollu kai hässäkkää kesälomissa ja muissa systeemeissä. olis ihana jos ois sama hoitaja koko ajan.

Parina päivänä on tuntunut melko kovia liitoskipuja ja vaavi on ainaki mun olettaman mukaan kääntyny jo pää alaspäin. Tuntuu hurjalta ajatella että pienokainen jo valmistautuu syntymään.

Vielä ois hirveästi laitettavaa kun on ensi viikolla muutto edessä. se tietää myös paljon hommaa mutta onneksi ensi viikolla pääsen jo pois töistä. En ole vielä ostellut paljon mitään muuta kuin vaatteita ja kestovaippoja. pitäs kai sitä käydä ostamassa kans jotai rasvoja ja tuttipullo ja liivinsuojukset ja muut tällaset jokapäiväset tarpeet. Niitä vauvojen tavaroita on vaan kaupassa niin paljon ettei tiedä mitä kaikkea voi tarvita. Noista rasvoista kuulin että ei olisi hyvä turhan takia rasvailla vauvaa että iho oppii itse kostuttamaan itseään.

Minäkin olen miettinyt jo ristiäisiä. Nimi on tiedossa oli se sitten tyttö tai poika ja kotona pidetään kun on uusi asunto ja kaikkea. mietin vaan että kuinka laajalti kutsua sukua kun meillä kaikki sukulaiset asuu aika kaukana. Kummeja olen kanssa miettinyt. paria sukulaista olen ajatellut pyytää, mutta olisi ihana kun ois joku kummi samalla paikkakunnalla.. en vaan tiedä kuinka läheinen pitää olla että voi pyytää...

hyviä öitä kaikille, tämä mamma lähtee näkemään painajaisia aamulla olevasta hammaslääkäristä!

 
Topsy2 meillä pikku-herra myös istuu tyytyväisenä, eikä ole enään pariin päivään edes yrittänyt kääntyä. Minä alan myös jo väsyä tähän omaan olo-tilaan. en haluaisi valittaa, mutta kaikki alkaa olla hieman hankalaa.

hammaslääkäriin pitäisi kiiruhtaa, kipu alkaa käydä ylivoimaiseksi.
 
jaahas..täällä on paljon tekstiä taas tullu!
Tänään aijon laittaa vauvan vaatteet lipastoon ja pakata sairaalakassin!
vaippoja ei olla vielä ostettu mutta kaikki muu perusrasva ym. muut tarpeelliset löytyykin jo kun on tuo esikoinenkin joka niitä tarvitsee.

Jouduin illalla soittelemaan jo synnärille josko sitä näytillä kävis.. koko eilisen päivän supisteli ja illalla alkoi taas mahan sekaisuus ja alaselän vihlonta, pari tippaa tuli verta pyyhkiessä! Käskivät odotella aamuun että soittelen neuvolaan kun aukee..tai toki ois voinu mennä näytille jos ei pysty kotona olemaan. Otin sitte 2 panadolia ja nukahdn. Heräsin aamuyöstä 4.00 kun rupes taas vihlomaan alaselkää, siitä asti nyt oon valvonu ja oottelen et neuvola aukee, eiköhän tässä pääse äippäpolilla sit käymään.
Niin ja liikkeet on ollu tosi vähäsiä nyt parina päivänä..on liikkunu mut huomattavasti vähemmän kun aikasemmin :(

Tinakenkätyttö rv 30+5
 
huomenta!

täällä kaunis aamu,pyykkikone pyörii,ja on ihanan rauhallista.
hyvin nukutun yön jälkeen on olokin virkeä.
vaikka illalla vaavi piti sellaset rumbat masusa,että luulin että se käänty nyt pää alaspäin..mutta eipä tuo ollut kääntynyt,pää edelleen vasemmalla puolella,ja kun siintä silittää niin liikkeet tuntuu alhaalla :whistle:
mieskin nauroi että vaavihan taitaa pyrkiä mahanahkan läpite pois,kun niin kamalasti mylläsi..aika kipeetäkin teki..sitten kun laitoin käden masun päälle niin pikkusen rauhottui..tuumasin että taitaa samaa sorttia tulla kun miehen nuorempi tyttö..yhtään ei ole paikallaan..kävele ei nätisti,vaan juoksee,tai pomppii eteenpäin.. :whistle: :D
mikähän aropupu tästä vunttusesta tosiaankin tulee..hui kamala :whistle:

en muista että minun vanhemmat tytöt olis tälleen mahassa myllänneet.

mamma3 minä kanssa tykkään rauhallisista aamuista,tietysti nyt niihin on tässä vuosien saatossa jo tottunut kun lapsetkin isoja.mutta silloinkin kun tytöt olivat pieniä niin saatoin herätä jo aikasin lehden lukuun ja kahvin juontiin..ja oli ihanaa kun oli aivan hiljaista.
joskus ärsyttää(nykyisin) kun olet just tehnyt itelle leivät,ja tee mukin nokan alle ja avaat lehden niin joku on vaatimassa jotakin..nykyisin meillä koira vaatii just samaan aikaan ruokaa aamulla kun ite käyn aamupalalle..ei auta kun sille aina ekana antaa ja sit ite käydä nauttimaan aamupalaa..siinä on muuten rauhallisuus kaukana kun meijän elukalla on nälkä.
ja toinen juttu,miehen lapset..tuntuu että ne ovat aina jotakin vailla silloin kun ite käyt syömään aamupalaa..(mutta onneksi ne nyt ei tässä joka aamu ole) minun tytöt saavat kyllä ite ottaa aamupalansa
sen verran isoja jo ovat.
no pitää nauttia rauhallisista aamupala hetkistä nyt..vielä kun voi..kohta tietysti kaiholla niitä kaipailen :D

kyllä muistan joskus oikein kamalalla lumituprakalla kun esikoista vein eskariin..sillo mietti että miks joka helkatin aamu tätäkin rumbaa pitää jaksaa..vaikka meillä oli silloin ihan kävelymatka.n.400m mutta kuitenkin.
nyt pitää auto iskee tulille aina jos mihin meinaat lähtee..joka paikkaan on matkaa.
tuosta lähtemisestä,just olikin miehen kanssa yhtenä iltana puhe.sanoin että sitten kun vauva syntyy,niin sitä ei sitten enää tehdäkkään niitä ex-tempore lähtöjä..sitten pitää tosiaankin suunnitella ne lähdöt..vauvan ruoka-ajat,nukkuma-ajat ym. :whistle: ja voipi olla outoa...
mietin tässä jo että osaankohan mie sitä vauvaa edes hoitaa,näin monen vuoden jälkeen..luulen kyllä että ei se hoitamisen taito ole tuolta takaraivolta mihinkään hävinnyt..ja luulen että joissakin asioissa on viisastunut..eikä stressaa jonnin joutavilla asioilla..

mutta nyt tais tosiaankin tulla kamalasti tekstiä..
lähen viemään nuo pyykit kuivumaan.

niinukka ja vunttunen 33+5
 
Tinakenkätyttö Hui! Toivotaan että pikkuinen vielä malttais kasvaa muutaman viikon :hug:

Miten minust tuntuu että oisin melkein samat sanat kirjoittanut jollekin toisellekin :D Pitää selata kohta sivuja taaksepäin.

mamma3
Miä kauhulla ootan tulevaa kun raahaan aamuisin mukana eskarilaisen lisäksi tota alle 3v:tä ja vauvaa :eek: Varmast tosi kiva kiinnitellä kahta istuimiin ja kolmannen kaukaloa ees taas :/ Ja ihan eskarin viereen kun ei saa autoa, ei noita pienimpiä voi edes jättää oottamaan autoon siksi aikaa kun isomman saattaa sisälle. Ja siinä kun ei menis kun pari minuuttia. No kaipa sitä jotenkin selvitään :) Joka toinen viikko miehellä pitäis olla iltavuoro ja silloin pystyy viedä ja ehtii hakea eskarilaisen ilman muita lapsukaisia.

Miä ja nauttisin tästä kotona olosta ILMAN mitään sitovia aikatauluja. Nää pakko menot ahistaa ja sekoittaa mun elämän :ashamed: Pienestä sekin menee sekaisin :LOL:

Valkovuodosta Mulla on koko tän odotuksen ollut tosi runsasta ja välillä lirahteleekin :x Suojiin en ole turvautunut vaan vaihdan pöksyjä tosi tiuhaan tahtia. Ne suojat tuppaa hiostamaan inhottavasti.

Pahoinvointi vaan jatkuu ja jatkuu... Samoin jumalaton väsymys! Ihan samanlainen olo on kuin alussa, lisänä vaan liitoskivut kera supistelujen. Tosi kivaa |O Miks ihmisen pitää kantaa jälkeläistään näin pirun kauan :kieh: Miä oisin kyllä jo niin kypsä luopumaan mahastani ja vaivoistani ja silti vielä pitää jaksaa monta viikkoa :/ Tahtoo sen pienen syliin jo :heart: Ja sitten sieltä putkahtaa huutava koliikkivauva ja miä toivon että olis pysynyt masussa vielä pitempään :whistle: :LOL: Hyi, ei sais niin ajatella :ashamed:

Nyt pitäis yrittää vissiin saada jotain aikaakin tänä päivänä mut kun ei huvittais mikään

tuutilulla rv 34+5

Ai niin, niinukka pohti jossain vaiheessa niitä sairaalan siteitä. Mun esikoisen aikana (14v takaperin) oli ja käytössä se järkyttävä patentti: kuminauha vyötäröllä mihin sidottiin side päästä kiinni :x Siis ne oli ihan kamalat :LOL: Voi luoja sentään...
 
tuutilulla niin,se side kuminauha viritys oli aika kamala,muistan että oli aika hurjan tuntusta kun se kuminauha rullaantu kaikkien vatsamakkaroiden alle..ja et kaikki karvat jäi siihen kiinni :x :D
siinä kun oli vielä se sectiohaava jota piti varoo,niin epämiellyttävistä epämiellyttävin olotila oli :whistle:
 
eskarikuljetuksist olllu puhetta....mua pelottaa jo toi enstalvi....meil tytöllä koulukyyti ja pitää saattaa se isontienvarteen,mihin matkaa 500m...talvikunnossapito on sitä luokkaa,mitä naapurisetä jaksaa aurata :( sit pitäis joka aamu pukee vauvaki ja lähtee vaunuileen...tosi kivaa varmaan jos yöllä tullu enemmänki lunta......sanoin jo isännälle,et ostetaan mönkijä niin voin heittää tytön nopsaa tienhaaraan :D kyl se sille kävis kuulemma =) katotaan ny.....

tost valkovuodost vie senverran,et ei multa oo ikinä katottu neuvolas muuta ku pissa ja lääkärikään edes kattonu alapäähän...kokeili vaan nopsaa sormilla....joten ei siis hajuakaan,et voiko olla piilevä hiivatulehdus tai jotain...no muistan mainita asiasta ens keskiviikkona sit neuvolassa....

liitoskipuja täälläki+ne lonkkakivut...vitsit heräsin yöllä siihen ku käänsin kylkee ja oikeen puoleisesta lonkasta kuulu hirveetä rutinaa....tänään onki sit paikat taas pikkasen kipeemmät

vauvalle on jo periaattees kaikki valmiina...paitsi pinnasänky on kokoomatta...ja makkari edelleen kesken...mut eiköhän neki saa sit ajallaan valmiiks....ja osaa isäntä koota sen ny tietty jos tuleekin aikasempi lähtö.....
oonki täs välil aatellu,et tuleekohan aikasemmin vai meneekö yli....ei meinaan hajuakaan...ku esikoinen synty menkkojen mukaan viikol 40+1 ja ultran mukaan 39+6 joten saapi nähä miten ny käy :)

mut joo,kai mä käyn pistään pesukoneen suriseen,ku noin komee keliki tulos...voi viedä pyykit pihalle...

http://lilypie.com]
[/url]
 
mulla menossa tai siis just lopetin lääkekuurin 3:een hiivatulehdukseen raskausaikana.
kahdessa ekassa käytin sen canestenin yhden annoksen lääkkeen,mut nyt lääkäri käski käyttää usemman päivän kuurin,voi olla kuulemma tehokkaampaa. no nyt sit onneks loppu tuo 3 pvä:n kuuri gynodaktarinia..ai että mua ärsytti olla monta päivää kun valuu ja valuu ja valuu tavaraa housuihin. sitä lääkettä siis. sängyssä yöllä kun liikahti niin lorahdus... |O |O

muutenkin tuntuu että pinna on tosi tiukalla.esikoisen kanssa kun kahden ollaan,mies reissutöissä. niin tuntuu että hermostun ihan turhastakin. toivottavasti sais poika sen osa-aika hoitopaikan. ihan meidän molempien viihtyvyyden takia.näille alle 3v ei taida edes seurakunta järjestää mitään kerhoja..

alkaa olla jo aika väsynyt ola tähän raskauteen. menis nyt 2 kk vauhdilla.
vielä neljä viikko äitiysloman alkuun,nyt ollaan sitten kelan sairaspäivärahalla siihen asti..mitenkähän huimia summia sieltäkin on tulossa.

risteily varattiin parin viikon päähän. jos ei nyt maanataina ultrassa löydy mitään niin tallinnaan ois tarkoitus lähteä. ois edes vähän arjesta irtautumista..

tämmöistä tänne tällä kertaa.. pitkää puuduttavaa odotusta.
toivottavasti on nyt edes tän kesän viimeinen helle päivä tänään.. :wave:
 
Taas yksi neuvolareissu takana. Kaikki näytti hyvältä. Hemppari oli noussut 110:stä 122:een, loistavaa. Jermu kölli siellä raivotarjonnassa, niinkun ennekin. Edelleen enemmän oikealla puolella. Tänään itsepäinen Jermu meni koko ajan pois alta kun etsittiin sydänääniä, mutta kyllä nekin sitten saatiin. Verenpaine ok ja virtsa puhdas. Painoa oli tullut nyt 560/viikko. Raskauden alusta tullut painoa 10 kiloa. Neuvolan terkkari kehui, että hyvältä näyttää. Nyt ei sais vaan sortua syömään yhtään herkkuja. Just sillon kun niitä kielletään syödä niin sitten niitä tekee vielä enemmän mieli!
Valkovuotoa on mullakin ollut aika paljon koko raskauden ajan, muytta lääkäri sanoi, että se on aivan normaalia. Jos se alkaa haiskahtamaan, niin sitten voi olla hiiva. Onneksi omani on ainakin omasta mielestä olut hajutonta.

Sairaalalaukkua ajattelin alkaa tässä seuraavaksi laittamaan. Täytyy varmaan ensin laatia kunnollinen lista mitä täytyy ottaa mukaan. Ja että mikä on todella tarpeellista ja mikä vähemmän tarpeellista. Koska tosiasiahan on kyllä se, että ei tässä nyt niin kauan enää pitäisi mennä...Puolitoista kuukautta laskettuun aikaan, huh!
Kävin sitten neuvolareissun jälkeen hemmottelemassa itseäni, jalkahoidossa, oi että oli ihanaa! Nyt on kesän jäljiltä kuivat kovettumat poistettua ja samalla sain jalkahieronnan, mikä oli taivaallista!

Jaahas, nyt täytyyy mennä hieman pyykkäyshommiin, täytyy jotain järkevääkin saada aikaiseksi!

Hyvää päivän jatkoa kaikille! :hug:

Elza ja Jermu 34 tasan
 
Keiju07
Alkuperäinen kirjoittaja santti:
Laitetaan se mahan kuva sitten näin...
Eli siis viime viikolta.... Rv33+3
http://www.aijaa.com/v.php?i=870634.jpg :kieh:
Kiva maha :) , piti vaan kommentoida, että miten sulla on voinut napa pysyä noin nätisti kuosissa... Mulla napa ponnahti ulos ensimmäisenä (ennen kuin koko maha edes lähti kasvamaan), muistaakseni jo rv 16 oli napa kääntynyt ulos. Ja nyt se on sellainen hyppyri... No joo, väliäkös tuolla, kyllä se varmaan siitä palautuu ennalleen. Palautuuhan?

Keiju 31+2
 
tänään oli neuvolakäynti.
hb oli laskenut 124:sta 111.obsidan kuurille taas!
painoa tullut 200g/vko,nyt yhteensä 11kg raskauden aikana.
sf mitta 30.
pissa puhdas ja verenpaineet ok!
vauva raivotarjonnassa,sydämmen sykkeet 128 :heart:
ja liikkeet ++
kaikki siis hyvin :)
antoivat mukaan lappuja mitkä täytyy maanantaiksi palauttaa.
synnärille tietoja!!
meillä on piakkoin tutustuminen sinne.

onkos muuten kokemuksia siitä ammeesta kivunlievitykseen??

tinakenkätytölle tsemppiä paljon!
:hug:
toivottavasti vauva pysyis vielä massussa jonkunaikaa.

nyt taas syömään... :wave:
 
milla-maria itellä ei kokemusta tosta ammeesta kun esikoista odottelen minäkin. laitoin kuitenkin siihen synnärille menevään lappuun toiveeksi päästä ammeeseen avautumisvaiheessa mikäli mahdollista. voihan se olla ettei ole edes vapaana tai ei sitten itse h-hetkellä haluaisikaan kylpyyn, mutta laitoin varalta ettei sitten ala jälkikäteen harmittamaan.
ainakin oon kuullu positiivisia kommentteja heiltä jotka sitä kokeilleet ja kyllä mulla ainakin tulee paljon rentoutuneempi olo lämpimässä kylvyssä, joten olis kyllä kiva päästä kokeileen!
 
joo,pitääpäs itsekkin lisätä se amme toivelistalle!!
pitääkös siihen muuten laittaa epiduraali toivekkin,vai kerkeääkö pyytää sielä?
tyhmiä kysymyksiä...kun ei tiedä mistään mitään :ashamed:
on tää palsta niiin hyvä juttu :flower:
 
No niin - nyt tänään on turvotellut, kittaan täs urakalla ananasmehua ja nostelen jalkoja seinille. Taisin jotain suolaista eilen syödä, mutta toivottavasti tää ei vielä ole pidempiaikainen vaiva. Ja eilen kumartelin ja kyykin ja taisi olla eka semmoinen supistuksen tapainen - piti laahautua pitkäkseen.
Ei sen enempää vaivaillut, nukuin suht'koht (ne normaalit 3-4 wckäyntiä) ja jaksoin tän päivän duunissa. Saanut jopa jotain aikaan töis parina päivänä. Aivot on kyllä solmussa.
Ja oon ollut niin onnellinen vauvan serkkujen äidin asenteesta, yhteydenpito on jatkunut. Upeaakin upeampi nainen - suurella sydämellä varustettu. Kullanarvoinen puhemies. Eikun puhenainen.

Tää mun kohdussa oleva vauva on tuonut elämään monia hienoja ihmisiä, enimmäkseen naisia. Melkeinpä elämää suurempaa pohdiskelua. En olisi muissa olosuhteissa tällaiseen päässyt/joutunut.
Sanotaanhan, että lapset tulevat maailmaan opettaakseen vanhemmilleen jotain tärkeää. Tällä lapsella on ainakin paljon sanottavaa :heart: :heart: :heart:
Nyyh nyyh ...

No niin ja alapään juttuihin , valkovuoto tuntuu olevan yleistä, pissa on mun mielestä koko raskauden jotenkin eri hajuista, mullakin on ollut ihan puhtaat näytteet kylläkin. Itse aattelin, että vaikuttaako hormoonit tai sen lapsiveden poistuminen jotenkin tuohon ? Vai totuttaako luontoäiti vaipanvaihdon odööreihin ? :)
Ja napa - ulos se tulee , ennen niin nätti ja sisäänpäinkääntynyt napukka !

Toivottavasti tinakenkätytön vauva jaksaa vielä himpun ...

Jotain muka tärkeää mun pitä täältä kysyä - mutta nyt taitaa alkaa aivot lahoamaan. Tai sitten se ei ollut tärkeää...
Noita synnäritoiveita ehtii kyllä esittämään sielläkin . Ne mun tapaamat kätilöt tuumaili - että jos on 2 A4:sta toivelistaa niin on himpun liikaa :) , ja kokemustensa mukaan silloin on yltiöpäiset odotukset ja Mr. Murphyn lain mukaan voep tulla sektio ... Itse laitoin noita ammeita toivontaan myös ...

Pitäis mennä mun ystävän häihin lauantaina, juhlatelttaa pitää sovitella - siis mun päälle :)
Nyt Salkkareiden Elinaan samaistumaan ...

ja jalat takaisin seinälle...
- papu & viola auroora RV 33



 
Täällä ollaan kasassa onneksi :)
Aamulla soittelin sitten neuvolaan joka passitti suoraan lääkärille. Lääkäri ei sitten tuntenut kohdunkaulaa enää olevan jäljellä ja passitti äippäpolille :(
Äippäpolilla seurattiin käyrällä vauvan sydänääniä ja liikkeitä sekä suppareita..Ihan normaalilta käyrä näytti. sitten päästiin vielä lääkärille ja paikat oli pehmentyneet mutta kiinni ja kohdunkaulaakin jäljellä oli mutta hieman lyhentyny. voi olla että syntyy ennen laskettua aikaa, mutta toivottavasti pysyis vielä muutaman viikon!! Lääkäri ultras puoli tuntia ja virkeä vauva näytti olevan..sukupuolikin paljastui, oma veikkaus osui oikeaan TYTTÖ tulossa :heart:

pitänee vielä lisätä että painoarvio oli 1800g ja ihan kuulemma keskikäyrällä mennään!
 

Yhteistyössä