***LOKAMASSUJEN ELOKUU***

Mulla kyllä ihan selkeesti tuo työssä käyminen ottaa voimille näimn loman jälkeen. Teen istumatyötä, ja se saa ainakin mulla aikaan paineen tunnetta ja supisteluja. Kun töistä pääsee, niin kroppa on ihan jumissa.
Koitan pitää taukoja ja juoda paljon, ja silti ei tunnu hyvälle.
Töitä olisi vielä 3 viikkoa, ja jotenkin tuntuu hankalalta ajatus jäädä sairauslomalle, vaikka se varmaan ihan järkevää ja ymmärrettävää olisikin. Ginnifer jo ihmettelikin aiemmassa viestissä samaa, että mikä kumma siinä onkin että tuo sairauslomalle jääminen tuntuu niin hankalalle..no, maanantaina on seuraava neuvola, pitää siellä miettiä miten tästä eteenpäin.

Mietiskelin tässä että missä kummassa on liplatus, en muista pitkään aikaan lukeneeni hänen kuulumisiaan.
 
Keiju07 meille hankittiin sellainen hoitotaso, nyt kolmannen kanssa en halunnut enää hoitopöytärohnoa tänne. Makuuhuoneeseen ei olisi mahtunutkaan, tätä ennen ekassa raskaudessa se oli sijoitettuna pesuhuoneeseen, kakkosen kanssa eri asunto, jolloin lastenhuoneeseen. Ehkä hankinnan kanssa olisi silloin voinut vaikuttaa asiaan - jos olisi ostanut siis mieleisen, mutta kun työkaverilta sain ilmaiseksi nätin, mutta kooltaan todellisen ROHNON, se kelpasi...

Nyt ostin huuto.netistä pinnasängyn päälle laitettavan, kirsikkapuun värisen ja siron, ei maksanutkaan kuin hiukan alle 60 euroa, oli tosi vähän aikaa yhdellä lapsella käytetty, ja vanha pehmusteemme meni siihen hienosti! Halvemmallakin saattaa saada? mutta olen siis tosi tyytyväinen tähän ratkaisuun. Eihän tuo hoitotaso "kulu", vaikka oisi useammallakin jo ollut. Tämä oli melkein kuin kaupasta suoraan, itse tiedän vain ostaneeni käytetyn, eikä tosiaankaan häiritse yhtään - meillä on kaikki enemmän ja vähemmän käytettynä hankittua, silti siistejä huonekaluja ja ratkaisuja.

Päivällä saapi olla tuossa sängyn päällä tuo kaiket ajat vaipanvaihtoa ja hoitoa varten. Siinä vaiheessa, kun sitten käytetään pinnistä, voin nostaa sen pystyyn tuonne päätyyn, on kevyt ja kätevä. Meillä on makuuhuoneessa suuri hylly, johon olen tehnyt kolme isoa lokeroa tilaa vauvan vaatteille, rasvoille/puhdistusaineille, meitin lääkelaatikolle yms. ja vaipoille, eli ovat siinä heti käden ulottuvilla sängyn vieressä.

Jos yhtään menisi samalla tavoin kuin tuon kakkosen kanssa, niin eka puoli vuotta meni tiiviisti kylki kyljessä imetellen ja vierekkäin nukkuen, sitten satunnaisesti otti tirsoja omassakin sängyssään, imetin vuoden. Eli ei tuo pinnis kovinkaan tarpeellinen ole tälle kakkoselle ollut, vihasi ylle viritettyä mobileakin, joka varta vasten hälle hankittiin :D

Jotenkin tuo tuntuu NYT loogiselta, että vauvan kamat on samassa paikassa, missä me sitten hänen kanssaan nukumme, lastenhuoneeseen ei olisikaan mahtunut, ja se on nyt noiden kohta 2v. ja 4v. valtakunta - saas nähdä kuinka tämä meidän järjestely sitten käytännössä toimii:)
 
lhs Mulla sama homma ton liikkumisen kanssa. Mieli tekis lähtee kävellen liikkeelle, mutta kun ei kykene. Selkään sattuu, alkaa supisteleen ja oikee jalkakin on jostain syystä kipee..
Imuria ei oo näkyny meillä pariin viikkoon, iskä viimeks väen väkiste siivos. Tänään lakasin suurimmat keittiöstä pois..
Vauvan vaatteet on nyt pesty, viimenen setti odottaa viikkaajaa..

Kävin tänään kontrolliultrassa. Istukkaa ei näkynyt (mm.sen vuoksi menin). Eli on sitten siirtynyt pois kohdun suun edestä. Pää on alaspäin, onneks. Nyt oli painoarvio 2.2kg-2.3kg ja käyrien mukaan edelleen yli nelikilonen tulossa.
Rv36 seuraava ultra, jossa painoarvio ja synnytystapa-arvio.
Sisätautipolilla kävin samalla sokruarvoja näyttämässä. Jatketaan isommilla insuliini annostuksilla jatkossa. Jospa sais kaikki arvot laskeen.

Meillä taas kerhopäivä takana, eli EI päiväunia. Nyt kattelee lastenohjelmia ja makaa lattialla. Hyvä aika pienten kerholle 13-15....
Kiukkuumista siis luvassa tälle illalle.. jipii..

-Vilma rv 32+3-
 
tänään kävin siellä OMT terapeutilla,selässä oli kaksi iso selkärankalukkoa ja yksi kylkinikamalukko :eek: ei siis ihme että selkä todella kipeä. Siinä se aikansa nitkutteli ja ketkutteli ja sitten vaihettiinkin asentoa ja avattiin lukot,tosin mulla on nyt aivan järkyttävän kipeä tuo selkä..johtunee siitä että taas päivän jouduin olemaan töissä,että turhaa kai tässä valittaa :ashamed: viikon päästä uusi aika,meinas että kun kauan ollut lukossa niin ei hevillä helpota ja helposti menee uudestaan :$ Pääsis jo tästäki riesasta :headwall: :headwall:

vauva potkii ihanasti,tosin tää selkäjuttu on ikävänä varjona tässä odotuksessa kun aina kotiin mennessä särky on jo niin kamala :( Huomena saatan suosiolla jättää tulematta kiskalle...maha kovettuu täälläkin ihan päivittäin,mutta pidän sitä positiivisena asiana,salaa toivoisin että syntys vaikka jo rv38...katotaan vaan ni meiän peipe onnelisena uinuu masussa vielä marraskuun puolella :D me ollaan ajateltu noi ristiäiset järjestää itsenäisyyspäivänä,sillon ihmisillä on töistä vapaata ja se on sopivasti joulukuun alussa..katotaan nyt. Vieläkun päästäs ukkokullan kans nimistä sopuun :D
kaverin pojusta tuli Väiski Vili Samuli,aika hauska nimi...saas nyt nähä mihin me päädytään :kieh:

jaksuja kaikille!!!

Diipeli 31+3
 
nyt olis sitten nurmikokin ajettu,tai isännän kanssa yhessä ajettiin,se ajo keräävällä koneella ja mie ihan tavallisella..sanoinkin että ei enää samanlaista vauhtia pääse kun esim.jokunen viikko sitten,nyt kyllä ilkeesti tuolla alamahassa viiltelee..no josko se rauhottus kun tässä koneen äärellä istun..

tilasin vielä netin kautta sideharsoja,ja tänään ne tulivat..olivat aikas sulosia,sellasia oranssilla pohjalla jotakin nalskun kuvia..postimaksut noissa nyt näyttää olevan aika huimat..oikein vähän inhotti..mutta tilasin silti..täällä kun kaupoissa ei näytä olevan yhtikäs mitään..

nuoremmalla pitäs ostaa syystakki,uskon että imatralle lähdetään jo ihan suosiolla kattelemaan..täältä ei kuitenkaan löydy..postimyynnistä ei huvita ostaa,kun kuitenkaan ei satu sopivan kokonen..

joku oli miettinyt jo ristiäisiäkin..minäkin tuossa kattelin isännän työvuoroja(heillä kun listat tehty vuoden loppuun asti) niin joko lokakuun lopulla tai marraskuun alussa sattus silleen vapaata että vois harkita ristiäisten pitämistä..nekun tekee kolmee vuoroa,pyhät aret..

ja joulustakin puhetta ollut..me saadaan näillä näkymillä olla kolmestaan.minun tytöt isällään,ja isännän tytöt äidillään..joten ekaa joulua saadaan viettää rauhallisesti. ja isäntä aamuvuorossa...voipihan se vielä tässä vaiheessa vielä suunnitelmat muuttua..kuitenkin sinnekkin
on vielä aikaa..

nyt kyllä masusta ottaa ihan tosissaan..pakko mennä pitkälleen..ja kohta sitten saunaan.

niinukka ja vunttunen 33+3

 
itellä nyt yö sairaalan osastolla takana. Eilen aamulla alko menkkamainen jomotus ja tuntu selviä taukoja.Jatku ja jatku..helpotti hetkeks kyljellä makaamisella ja panadolilla(synnäriltä neuvottiin) mutta aina esim.vessa käynnillä alkoi taas. Jatku koko päivän välillä kovempana jomotuksena, välillä pienempänä. 18.30aikaan menin sit soiton jälkeen synnärille ja supistelut jatku. rr oli 149/79 ja olo selkää jomotteli edelleen. Ei kuitenkaan ihan mahdottoman kipeesti mutta selvää menkkamaista jomotusta. No, klo.20 aikaan anto piikin sitä supistuksia estävää lääkettä mutta tuopa ei auttanu mitään. Paikat on siis sormelle auki ja kohdunkaula oli tuosta sunnuntaista lyhentynyt hieman. Ottivat sit osastolle ja jomotus jatku 03. asti yöllä jolloin sain toisen piikin. Se kun helpotti niin päästivät kotiin tänään iltapäivällä.

Koko päivän on supistellut, mutta koska kipua ei oo niin ei pitäs olla hätää... ja (mulle yllätys) koska eivät enään ensi viikon maanantain jälkeen estele jos vauva alkaa tulemaan. Silloin siis tulee rv 34 täyteen...
Hiukan hirvittää kun ei eilisen klo.19 jälkeen enään paikkoja tarkistanu vaikka yöllä tuska oli aika moinen ja en mä nyt herranjestas ihan vielä ens viikolla halua synnyttää... vauva kuitenkin vasta alle 2kg.

Tässä nyt sit jännäillään (kaksin pojan kans) että tarviiko äitin lähtee uudestaan tuonne synnärille... Piru vie kun on raivostuttavaa touhua...

jaksamisia kaikille.

yksäiti+ hippu rv 33+1
 
Minullakin meni eiliset iltajutustelut jonnekin taivaan tuuliin |O . Vaan eipä tänne kummempaa. Voi kun tuo joulun kuvaus kuulosti ihanalta! Saapa nähdä, olisi toisaalta ihana olla ihan vain kotona, eikä vietellä joulua muiden nurkissa. Vaan osaako sitä vanha tavoistaan kuitenkaan luopua ja lapsille toisaalta mummujen ja pappojen seura on niin tärkeetä. Ite ois vaan ihana olla kotona ja todella vaan koittaa olla niissä kalsareissaan. Taidetaan olla hiukan hulluja kaikki, kun täällä jo joulusta puhellaan :snotty: .

Tsemppiä kaikille unettomiin ja hankaliin öihin! Minullakin niitä oli, mutta nyt ilmojen hiukan viilettyä tuntuu, että on ollut taas makeammat unet :) . On se sitten aamullakin erilainen olo! Vaan pari tuntia kun touhuaa, niin jo voi olla huono ja väsynyt olo. Ehkä voisi ottaa opiksi ja rahoittua, mutta mutta. Ja kun sitä tekemistä on olevinaan niin paljon :whistle: . Minäkin tuossa jo ompelin jotain jouluisia juttujakin jopa. Nyt ajattelee, että täytyisi kaikkea tehdä varoiksi, jos ei sitten vauvan kanssa pystykään.

Jaaha, lapsilta loppui nauhoitetut lastenohjelmat ja menivät ulos. Kai minä tartun imurinvarteen, vaikka olo onkin sellainen, että tänään on tehnyt taas jo liikaakin. Oli hoitolapsikin hetken täällä tänään.

Mamma3 hyviä uutisia neuvolassa :) . Ei muuta kuin puuhailut jatkukoon!

Mitähän kaikkea eilen kirjoittelin, enää en muista mitään, taitaa olla pää ihan tyhjä tällä kertaa, parempi siis todella lopettaa.

Ai niin ja niistä musiikkivideoista. Itse suosittelisin kanssa Fröbelin palikoita ja titinallea. Ovat meillä molemmat suosikkeja ja musta varsinkin tossa titinallessa on aikas kivoja laululeikkejä.
 
piti vielä lisätä että vauva edelleen perätilassa, mutta koska olen uudelleen synnyttäjä ja kohtu supistus herkkä, eivät todennäköisesti yritä ollenkaan kääntää...uudelleen synnyttäjällä kuulema mitä todennäköisimmin mahtuu vauva myös perätilassa tulemaan koska edellinen synnytys ollut normaali(ja helppo) alatie synnytys... eli siis mä niinkun joutusin synnyttään vauvan pylly edellä jos ei ite käänny... :eek:
rv 36 on vielä äitiyspolille kuitenkin perätilan takia aika jos sinne asti kaveri sisällä on.
 
aikas hurjaa tarinaa....ittelläni ne jomotukset onneks loppu aamulla,mut saas nähä miten tää yö sujuu.........
ja siis ei ne meinaa kääntää vauvaa uudelleensynnyttäjällä jos perätilas? mitä helv....iä? meilläki poika perätilas,mut esikoinen synty imukupil,joten en todellakaan rupee synnyttään tätä pylly edellä....mhm.........
mut joo...huomenna lisää jos yhtä tuskanen yö takana.........

henkka ja veeti 31+3
 
yksäiti84 voimia nyt paljon ja pidetään peukkuja jotta nuo supparit hellittäis :hug: onneks sulla kuitenkin jo mukavasti viikkoja kasassa, joten sen puoleen voi hieman huokasta, mutta ainahan sitä toivois että pikkunen jaksais pysytellä masussa kasvamassa sinne la:n tienoille. onko sulla muuten kaikki laitettu ja hankittu valmiiks vauvaa varten jos vaikka joutuis piankin lähtee synnärille?

Diipeli me ollaan miehen kanssa sovittu että jos poika tulee laitamme nimeksi Väinö Johannes ja tyttö olisi Silja Emilia. tietenkin nuo voi vielä muuttua, mutta nythän tätä masuasukasta kutsutaan tuttavallisesti Väiskiksi :D (meillä ei sukupuoli tiedossa)

ompelin äsken noihin äitiyspakkauksen harsoihin punaset merkit jokaiseen, etteivät sitten sekotu kestovaippailuun tarkoitettujen harsojen kanssa. noita merkattuja aiotaan käyttää ihan puklurätteinä yms.
katsoin muuten netistä niitä MaM-harsoja, olen ajatellut niitä tilata vaippailuun. huomasin onneksi että oulussa on ainakin yks liike mikä myy niitä hyllyltä, joten säästyn postikuluilta. pitääpä käydä jokupäivä katsomassa.

Topsy kerrotko vielä että miten hoidat/peset hahtuvapöksyjä? eli kuinka usein kannattaa pestä ja riittääkö välillä pelkkä tuuletus entä jos on pakkasta ulkona, ei varmaan kosteana voi laittaa sinne? voiko välillä pelkästään huuhdella veden alla jos on tullut hieman pisua läpi? niin ja jos vielä mainitset pesuaineen? ja vielä että mikä pöksymalli on susta hyvä NB/S kokoselle?

niin ja kysymys teille muillekin kokeneille äideille mitä rasvoja kannattaa hankkia vauvalle valmiiks? rasvataanko vauva yleensä aina kylvyn jälkeen jollain perusvoiteella, entä mikä on hyvä rasva jos peppu punoittaa? ja kannattaako sitä talkkiakin hommata, merkki? oletteko laittaneet kylpyveteen jotain pesutippoja?
entä jos käyttää noita pyllypyyhkeitä ettei tarvi aina vedellä pestä, niin mikä on sellanen hyvä merkki ettei kirvele?

t.tiipii ja "väiski" rv 32+0 :heart:
 
hitsi kun luen tota äsken kirjoittamaani kyselyä... oon varmaan ihan dorka kun pitää kaikki yksinkertasetkin asiat kysyä, mutta kun tällä rouvalla ei ole minkäänlaista kokemusta vauvanhoidosta. en ole edes koskaan tavallista vaippaa vaihtanu!!! :headwall: ja muutaman kerran pitäny eläessäni vauvaa sylissä- oon varmaan ainutlaatunen tapaus :eek:
 
Koko päivän on supistukset jatkunu mut ei onneks kipeenä/säännöllisinä.
Mulla on joo kaikki vauvaa varten laitettu jo valmiiks kun tosiaan yksinhuoltaja oon niin ei sit tarvi kenellekkään passittaa mitään noita hommia kun haluu kuitenkin ite laittaa kaikki oikeille paikoille. Ja sairaala kassinkin laitoin valmiiks tossa viikko sitten ja nyt tänään vähän sisältöö tarkistelin/lisäilin...

kyllä ne meinas että jos nyt alkaa tässä syntymään ennen rv 36 jollon on äitiyspolille aika niin ei tehdä mitään. Ja niin ymmärsin että ei välttämättä silloinkaan mitään yritä tehdä jos vauva vielä perätilassa..tietysti varmaan sit tilannetta katotaan uudestaan jos vauva kamalasti kasvaa et ois iso tulossa tai sithän joutuu leikkaamaan jos jalat edellä ois tulossa...

Toivotaan että heittää kuperkeikkaa vielä viimesen kerran. Ite kyl vähän epäilen...
 
Iltaa,
Alkaa tosiaan jo viikot tuntua mahassa ja kyljissä... Tänään jostain syystä maha tuntuu kasvaneen niin, että kyljistä ja navan seudulta kiristää ja on välillä jopa ihan tunnoton iho... Heräsipä nyt muuten kysymys, että onkohan tuo tunnottomuus edes ollenkaan normaalia? Välillä on semmonen "nälkä-mahakipu" vaikka olis just syöny, ja heti sen perään navan seutuvilta menee iho tunnottomaksi.

Kävely tosiaan laittaa supistelemaan, mutta sitäkään en ole tänään paljon harrastanu. Huomasin tuossa muuten, että vaikka se kävely supista jo muutaman sadan metrin jälkeen, niin crosstrainerilla polkeminen ei tunnu missään. Viitenä iltana oon vetässy nyt noin viitisen kilsaa ja venyttelyt päälle, ja olo mitä mainioin (siis lukuunottamatta tämän päiväistä tunnottomuutta ja kiristelyä). Ilmeisesti se kävelyn tärähtely aiheutta mulle ne supistukset.

Oululaisille kestoilijoille vinkkinä, että Kaakkurin City-Marketin lamppuosaston läheisyydessä oli jonkun sortin poistokori kestovaipoille ja hintaa taisi olla 7,90. En edes tiedä onko tuo hinta halpa tai edes edullinen, mutta ajattelin vihjaista. Itse en varmaan kestoilemaan ala, vaan luotan taas Pampersin imukykyyn. Se todettiin ainakin 8 vuotta sitten parhaimmaksi, mutta tästä päivästähän minulla ei ole hajuakaan. Muuten nuo eko-asiat ja ekologisuus ovat kyllä lähellä sydäntä, ja esim. kuukuppi on kyllä mitä mainioin keksintö maailmassa! Pannahinen vaan, kun sitä ei voi jälkivuodolta vielä käyttää, vaan täytyy odotella paikkojen paranemista ja "oikeita" menkkoja.

Huomisen taidan vaan laiskotella. Olin varannut viettäväni päivän 2 viikon päästä la:n omaavan ystäväni kanssa, mutta siitä tulikin ihan privaatti rokulipäivä kun vauva ei malttanut pysyä enää mahassa vaan syntyi eilen illalla -ja vauhdilla! Eli meidän uudelleen synnyttäjien ei ilmeisesti passaa jäädä tupeksimaan lähdön kanssa :p

Nyt taas syömään niin ei sokerit heitä häränpyllyä.

Mammoliino 30+1
 
Tsemppiä sulle :hug: ! Elätpäs nyt jännittäviä aikoja ja jännitetään kaikki me täällä mukana... Toivotaan, että olo vielä hetkeksi ainakin helpottuisi. Sinulla vielä ehkä jännempi tilanne, kun poikasi kanssa siellä kaksin asut, varmasti mietityttää, että milloin on taas lähdettävä. Toivottavasti apua on lähellä! Yksi onni tuossa perätilassa on, vauva ei ainkaan ole vielä hurjan suuri synnytettäväksi perätilassa. Kummastuttaa silti tuo asenne sairaalassa.

 
Iltaa,
Alkaa tosiaan jo viikot tuntua mahassa ja kyljissä... Tänään jostain syystä maha tuntuu kasvaneen niin, että kyljistä ja navan seudulta kiristää ja on välillä jopa ihan tunnoton iho... Heräsipä nyt muuten kysymys, että onkohan tuo tunnottomuus edes ollenkaan normaalia? Välillä on semmonen "nälkä-mahakipu" vaikka olis just syöny, ja heti sen perään navan seutuvilta menee iho tunnottomaksi.

Kävely tosiaan laittaa supistelemaan, mutta sitäkään en ole tänään paljon harrastanu. Huomasin tuossa muuten, että vaikka se kävely supista jo muutaman sadan metrin jälkeen, niin crosstrainerilla polkeminen ei tunnu missään. Viitenä iltana oon vetässy nyt noin viitisen kilsaa ja venyttelyt päälle, ja olo mitä mainioin (siis lukuunottamatta tämän päiväistä tunnottomuutta ja kiristelyä). Ilmeisesti se kävelyn tärähtely aiheutta mulle ne supistukset.

Oululaisille kestoilijoille vinkkinä, että Kaakkurin City-Marketin lamppuosaston läheisyydessä oli jonkun sortin poistokori kestovaipoille ja hintaa taisi olla 7,90. En edes tiedä onko tuo hinta halpa tai edes edullinen, mutta ajattelin vihjaista. Itse en varmaan kestoilemaan ala, vaan luotan taas Pampersin imukykyyn. Se todettiin ainakin 8 vuotta sitten parhaimmaksi, mutta tästä päivästähän minulla ei ole hajuakaan. Muuten nuo eko-asiat ja ekologisuus ovat kyllä lähellä sydäntä, ja esim. kuukuppi on kyllä mitä mainioin keksintö maailmassa! Pannahinen vaan, kun sitä ei voi jälkivuodolta vielä käyttää, vaan täytyy odotella paikkojen paranemista ja "oikeita" menkkoja.

Huomisen taidan vaan laiskotella. Olin varannut viettäväni päivän 2 viikon päästä la:n omaavan ystäväni kanssa, mutta siitä tulikin ihan privaatti rokulipäivä kun vauva ei malttanut pysyä enää mahassa vaan syntyi eilen illalla -ja vauhdilla! Eli meidän uudelleen synnyttäjien ei ilmeisesti passaa jäädä tupeksimaan lähdön kanssa :p

Nyt taas syömään niin ei sokerit heitä häränpyllyä.

Mammoliino 30+1
 
... on jo onneksi sää , Harmitteliko joku kun on viileetä ? Ei kai ... mulla on silti vaan vielä enempi kuuma joka paikassa ja kaikkialla.
Jesp Topsy2 & co - juuri samasta Tuikkesta ja svalmennukset aon kyse, jota Kalevassa ja Oulu-lehdessä mainittiin... saattaa tulla muutakin juttua, mutta ilmineeraan niistä sitten jos ajankohtaista :)

Viola tai Ville potkii aika topakasti - mulla on jostain syystä aikamoisia poikaväristyksiä ... muuttuuko muilla tuntemukset kesken rasksuden ? Vaikka ultrassa tää oli tyttö. Onko poikavauvat mahassa jämerämpiä ?
Olo on ihan hyvä , yöt on sitä sun tätä - töissä oon vielä tsemppaillut.

Maanantaina kaffettelin mun vauvan serkkujen äidin kans - oli oikein mukavaa. Sain tietooni jopa vauvan sukupuuta 1600 luvulle asti - dokuina tältä ihailemaltani naiselta. Näemmä intuitio ja vaisto voi joskus ohjata oikeaankin. Vaikka mun kohdalla on kyllä esimerkkiä päinvastaisestakin ...viittaan tähän menestykseen isävalinnassa , sniif.

Närästys vähän ilmoittelee itsestään, vieläkään ei oo vaan Rennietä kaapissa.
Ihana oli tänän pidellä sylissä 2 viikon ikäistä vauvaa - vaikka pelotti ihan hirmusti. Mulla kohta tuommoinen, käääk.
Tiipii - Aika nörtti taidan minäklin olla - toisaalta luotan kyllä jonkinmoisiin vaistoihin ja läsnäolon avulla selviämiseen.
Alunperin aattelin ne vaunut&kaukalon hakea vasta ä-loman alussa, jotankin nyt alkaa tuntua , että pitäisikö ne hakea jo aiemmin. Sillä kätilökamulla oli syntynyt 2 poikaa vkolla 34...

Ens viikolla vasta neuvola .. töissä oon kuin persiille ammuttu karhu - jotenkin ei enää innosta... toisaalta tiedän että varmaan pitkästyn kuoliaaksi kotonakin. Auta armias jos on ihan jees olo äikkärinkin , ei kai niitä vauvan pyykkejä voi kuukautta pestä ?

Uskaltaisiko joku vielä äikkärin alussa lähteä 350 km suuntaansa ajelemaan yksin ? Oon aatellut ettei kandeis enää ...

Kaikille hyviä vointeja - jospa ne masun venymiset ja selkäkivut helpottaapi - ainakin välillä.

t papu & viola auroora RV 32+6 , eli kohta 33... huijuijui
 
YOdottaja: mulla oli alunperin tuntemus pojasta, koska antaa niin jämäköitä potkuja ja kasvaa vauhdilla. Bruno C. kuitenkin kertoi tulokkaan olevan varmasti tyttö. Ja luotan nyt Brunon näkemään :D Aikamoinen pikkuakka täältä on kyllä sitten tulossa jos tämä masuaika on esimakua tulevalle :eek: :D

Musta tuntuu että mun nahka venyy ja paukkuu ja kohta sanoo poks, tämä mönkeröinen tuntuu olevan poikittain ja ja meininki on kova :eek:

Yksäiti84:lle tsemppiä että pieni pysyis vielä matkassa muutaman viikon edes!

:hug:

Profiiliin laitoin uuden masukuvan rv 30 kunniaksi =) Siinä masua kerrakseen :whistle:
 
no lyhykäisyydessään:

YOdottaja luotan kanssa siihen että se äidinvaisto pukkaa päälle kun vauva syntyy. miehen kanssa ollaan molemmat ihan suviuunoja näissä vauva- asioissa, mutta eiköhän sitä jokainen saa oman lapsensa hoidettua. ja tärkeintähän on läheisyys, riittävästi ruokaa, unta ja kuiva peppu...kyllä me ensiodottajat varmasti pärjätään ;)

milli aivan mahtava masu sulla! :D

mammoliino mulla kans kävely supistelee ja tuntuu inhottavaa paineen tunnetta alavatsalla, lisäksi pissattaa aivan pirusti! mulle uinti lasit päässä (ei rasita niin selkää kun välillä pää veden alla) sopii vielä mainiosti ja yritänkin käydä uimassa n.3-4 kertaa viikossa ja vielä menee kilsa hyvin rikki. välillä sitten vaihtelunvuoks vesijuoksen vyön kanssa ja se tuntuu kans hyvältä...onpahan ainakin välillä kevyt olo ;)
 
masukuvan päivitysepisodit myös profiiliin...
yhden mun ystävän kans vertailtiin masuja peilin edessä - hänellä 3 viikkoa laskettu aika edellä mua... aika höperöä hommaa.
Ois pitänyt ottaa ryhmäkuva :)

-papu+ viola Rv 33
 
Mulle sattui kummia: maha rupes yhtäkkiä tärisemään ja se kesti ehkä 30 s - 1 min. Ei siis mitään vauvan hikottelua, kääntyilyä tai potkimista. Olisin varmaan soittanut hölmönä johonkin että mitä mitä, ellen olisi muistanut joskus lukeneeni tuosta. Täältä kun hain tärinällä niin selvisi että se olisi ilmeisesti niin että joskus vauvat pissiittyään tärisee sillä lailla (syntymän jälkeenkin). Onkos kellään tästä tietoa? No huomenna on neuvolalääkäri, niin täytyypä kysyä siltä. No mutta hassulta se tuntui. :D

Ai niin ja väittivät vielä (palstalla) että se olis poikavauvoilla yleiseimpää..
No poikatuntu mulla on nyt lähiaikoina ollutkin, mutta se kyllä vaihtelee minulla.

Täällä siis näköjään taas uneton yö tulossa, ei edes väsytä. Kyllä se luontoäiti on ajatellut minut valmistaa tulevaan oikein kunnolla. Minkähänlainen yökukkuja sieltä on tulossa :LOL:

Putsku ja pyryharakka 32+5
 

Yhteistyössä