***LOKAMASSUJEN ELOKUU***

Täällä myös yksi ärsyyntymisen Suomen mestari.. :snotty:
On miehellä kestämistä mun kanssa. Aiemmissa raskauksissa muistan olleeni tällainen alussa, mutta tällä kertaa olenkin muuttunut tällaiseksi tässä lähiviikkoina. Alku meni mielen kanssa todella hyvin. :D
Mulla kans ärsyyntymistä kissankarvoihin, yksinäni täällä jäkätän, kun jokapaikka mukamas karvaa täynnä.
Miehen juttuihin ja tekemisiinkin menetän hermot, onneksi osaan sentään välillä pitää suuni kiinni. Välillä oikeen nolottaa että mitä nyt taas tuostakin sanoin ja tuolla äänen sävyllä, vaikka asia oli ihan mitätön :eek: Yhdessä vaiheessa mies oli jo sitä mieltä että tämä on sitten viimeinen raskaus tässä talossa :whistle:

Tämä meidän pallero on päättänyt istua nököttää edelleen perätilassa ja tekee olon välillä todella inhottavaksi kun potkaisee tuonne alaosaan, meinaa tosissaan lurahtaa jotain muutakin housuun jos on rakko täynnä. :/

Muuten kai tässä ihan normaalisti mennään eteenpäin, onneksi ilmat ovat viilenneet =)

Milli ja Tyttöpötkylä rv 30 (kolmenkympin paremmalle puolelle ollaan päästy :D )
 
Täälläkin nukuttu huonosti, ja mies lähti just työmatkalle pariks päiväks, eikä se ainakaan unia paranna |O . No onneks saan olla kotona. Keskiviikkona se lääkäri, jossa katotaan meenkö kahdeksi viikoksi töihin vai jatkuuko saikku....

Niin ja mielialat heiluu rajusti, tossa yks päivä otettiin oikein kunnolla yhteenkin. Sovittu on jo.

Bikinirajan siistimisessä sellainen telineessä oleva meikkipeili loistava apu ;) . Meillä ei mies "uskalla" ajella läheltä intiimejä paikkoja, ja oli tosi helpottunut kun keksin ton peilijutun... Kaikkea sitä nainen turhamaisuuksissaan keksii.

 
Hei,


Täällä taas nukutaan paremmin kuin aikoihin. Lieneekö syynä ilmojen viileneminen, mutta ihanaa kun saa noiden helteiden jälkeen taas nukuttua jotenkin. Kyllä meillä joka yö unet katkeaa usemman kerran, mutta siihen on jo tottunut. Meidän tyttö on alkanut kömpimään joka yö väliin nukkumaan ja hieman alkanut mietityttämään että miksi, koska aikaisemmin on nukkunut huomattavasti useampia öitä omassa sängyssä. Eihän tässä näin pitänyt käydä kun vauvakin on tulossa taloon.., mutta niin on vain jostain syystä käynyt. Luulen että suurin syy on öiden pimentyminen. Muistelen että viime syksynä kävi samanlailla ja meni ohi sitten ajan kans kun tyttö tottui pimeyteen.


Tiipii, meillä oli vähän samanmoinen tilanne siinä mielessä, että esikoista odotettiin kauan, lähes neljä vuotta, ennen kuin meille lapsi suotiin. Odotus aikana olin kuitenkin hyvin onnellinen eikä pinna kiristinyt koskaan miehellekään. Mutta kun vauvan kans arki alkoi niin sitten kyllä oli meidän talossa oli kireääkiin kireämpi tunnelma. Tilanne kotona oli todellakin uusi. Se kuuluu asiaan että kun parisuhde muuttuu vanhemmuudeksi niin joskus se tuntuu kovastikin, eikä aina ne onnen tunteet ole ainoita, vaikka niin sitä luulisi monen vuoden lapsettomuuden jälkeen... Toisaalta olisi aika outoa jos ei vanhemmuus missään tuntuisi :heart: Kyllä nuo tunnemyrskyt tasoittuu ajan kans.


Minulla tipahti eilen tämä maha jotenkin tuonne alas ja nyt tämä näyttää paljon pienemmältä kuin aikaisemmin. Eikä tämä ole mitään mun omaa kuvitelmaa. Nimittäin eilen kun kävin mummulassa niin mummu sanoi että miten sulla on maha noin pienentynyt. Mummu epäili että olin viimeksi turvoksissa kuumuudesta kun nähtiin, mutta itsestä tuntuu että vauva vaihtoi asentoa tai oikeasi laskeutui alemmas..

Mukavaa maanantaita

Katja ja Einari 30+6 :heart:
 
Huomenta päivää!

Ihanan syksyinen ilma! Voi kun olisi ollut vapaata, niin olisin mustikkaan tytön kanssa lähtenyt! Vaan töihin pitää mennä, vielä 4 viikkoa, miten ihmeessä sitä jaksaa?!?! Onko muilla motivaatiopulaa töissä? Välillä ihan toivoo että tulis jotain vaivoja että sais saikkua, sitten mottaa itseä päähän, että pitää olla onnellinen että on kunnossa ja vauvalla kaikki hyvin :ashamed:

Eilen luin Oululehteä ja siinähän oli juttu YOdottajan mainitsemasta valmennuksesta yksin odottaville. Olikos tämä nyt se mistä olet puhunut? Hieno juttu että asia on saatu aikaiseksi!

Lahjasta sisaruksille, minä en ole tuollaisesta aiemmin kuullutkaan ja kun täältä asiasta luin, jäin miettimään pitäisikö meidänkin esikoiselle sellainen hankkia sairaalaan. Päätin sitten kuitenkin ettei, jotenkin olen aina hirveästi vastaan noita tavaralahjoja. Jouluakin jo stressaan että miten saan lahjat tytölle pysymään minimissään... sisko sitten vinkkasi että anna sille vain muutama paketti ja loput lyö tyynesti kaappiin, esim vaatelahjat, ja availe sitten itse ja ota käyttöön. Tosi hyvä idea! Kun ei tollanen 3 vuotias vielä niin hoksaa jos silloin tällöin uusi vaate, pyyhe tms ilmestyy kaappiin. Mutta siis yritämme esikoiselle antaa "lahjana" jotain muuta sairaalassa, minä vien vaikka hänet kahvilaan mehulle kun isi jää vauvan kanssa.

Sairaalakassista, pakkailen sen varmaan viikolla 37, niin tein esikoisestakin. Omat tavarat toiseen, jonka otan mukaan kun tulee lähtö (ja joka viimeksi jäi kyllä kotiin ja mies toi myöhemmin...) ja vauvan tavarat toiseen. Otan omat vaatteet myös vauvalle sairaalaan, ärsytti viimeksi kun oli 70 senttisiä vaatteita vaan, päältähän ne tippuivat. Sama ottaa noi 50 senttiset mukaan kun niitä on. Ja jotain nättiä tietysti kotiinlähtö vaatteeksi, osais vaan valita mitä! :)

Tiipii pohti tarhajuttuja ja varsinkin kaksikielisiä sellaisia. Minä ajattelin silloin esikoisen syntyessä laittaa hänet englanninkieliseen tarhaan ja ilmoitinkin hänet sinne heti syntymän jälkeen. Ainakin tuonne Oulun enkkutarhaan pystyi jo silloin ilmoittautumaan, ja johtajalta tulikin viestiä että koska olen niin hyvissä ajoin liikkeellä on tytöllä varma paikka tiedossa. Eli ota ihmeessä heti yhteyttä tarhaan kun vauva syntyy! Meillä kaatui tuo tarhapaikka siihen, että ainakaan Oulussa ei näihin kielitarhoihin oteta alle 3 vuotiaita, kuten ei yksityisille yleensäkään. Ja koska tarvitsimme paikan jo ennen tuota, piti laittaa tyttö lähitarhaan. Eipä kyllä toisaalta haitannut, ihana tarha on ollut ja nyt kun olen kuljettanut tyttöä muuton takia kuukauden kauempaa tuohon tarhaan, kun ei viitsitty pariksi kuukaudeksi vaihtaa tarhaa ennen
äippälomaa, niin aika raskasta hommaa on tuo kuljetus! Että en olisi välttämättä kovin kauaa jaksanut (kielitarhat Oulussa keskustassa). Eli olethan tiipii huomioinut tuon että alle 3 vuotiaita näihin ei yleensä oteta? Voihan sitä toki sitten vaihtaa tarhaa 3 vuotiaana, mutta onhan se aika raskasta lapselle.

Itsellä kaikki hyvin, huomenna olisi ollut neuvola mutta soitin ja siirsin sen myöhemmäksi, kun kävin siellä äippäpolilla torstaina. Mitä sitä kokoajan laukkaamaan kun samat mittaukset jne siellä tehtiin. Nukkua olen voinut vielä ihan hyvin, eikä mielialakaan ole ollut kummempi. Itse asiassa olen yrittänyt vähän opetella pitkäpinnaisuutta, kun tiedän että sitä tarvitaan ja paljon kun jään kotiin kahden lapsen kanssa. Tekee tiukkaa tajuta että ei pääse enää töihin "pakoon", vaikka oma valinta tämä toki on. Onneksi on hieman uusia opintoja joita suorittelen pikkuhiljaa, voi luennoille sitten karata välillä rentoutumaan :)

Muuten, huomasin että mulla on varsassa ja nivusissa tuossa edessä verisuonet tosi esillä! Varsinkin tuossa nivusissa edessä meinaavat jo vähän pullottaa. Eikait ole suonikohjuja?!?! Voiko niitä tulla näin tyhmiin paikkoihin? Eivät kyllä ole kivuliaita, olisivatko vain verisuonia joita vatsa pullistaa... Onko teillä tullut vatsan ympärille tällaisia? Eiväthän raskausarvet ala näin? Olen niistä tähän asti säilynyt, en haluaisi niitä näin lopussakaan... :'(

Topsy 30+6
 
Neuvolareissu takana ja eipä siellä mitään ihmeempiä ollut. Hb oli yllättäin noussut 113 --->125 ja en ole syönyt rautaa :) RR 119/71 ja mikä oikein minua ihmetytti niin painoa oli vain 37g/viikko tullut lisää :eek: Hyvä niin, en valita yhtään :D Ja sf-mitta 30. Katselin että kuopukselta se oli viikolla 38 sama.

Täällä on ihmeen hiljaista. Yksi eskarissa, toiset koulussa ja kuopus nukahti sohvalle just. Oli vissiin pienellä rankka neuvolareissu ;)

Seuraava neuvola on vasta 5.9 eli rv 36+4 ja sinne asti pitäis kyllä kasassa kestää. Se on se neuvolalääkäri ja haluan ne sterilisaatiopaperit saada kuntoon.

Miä lähden laittaa ton pesukoneen hurruttamaan ja päiväkahvinkeittoon :wave:

tuutilulla rv 34+2

Ai niin, ens viikolla alkaakin äippäloma. Eipä toi kyllä mihinkään vaikuta kun nyt kotihoidontuella oon :D
 
Hei taas!

näin se uus viikko taas alkaa :D

Topsy hyvä kun infosit noista tarhoista, en tiennyt tuosta 3-v ikärajasta. pitää varmaan meidänkin laittaa aluks johonkin lähitarhaan ja katsoa sitten myöhemmin tuota ruotsinkielistä.

syystakeista on myös ollu puhetta. ite en aio ostaa mitään uutta takkia ja vanhat ei kyllä varmasti mahu päälle :LOL: tässä on kuitenkin sen verran vähän aikaa jälellä, että joitain viikkoja pärjää normaalisti pelkillä paidoilla ja sitten kun ilmat tosissaan viilenee, niin aion pitää mun normaalia takkia, jätän vaan napit auki. lähikauppa kuitenki ihan tossa vieressä ja autolla sitten markettiin. koiran kanssa ulkoillessa voin pitää tuulipukua, sen takki kun mahtuu päälle.

eipäs tässä mitään kummempia. yöt on täälläkin katkonaisia, mutta onneksi uni tulee samantien silmään kun vaan käy ensin pissalla. eilen touhusin kaikenlaista ja yöllä oli nivuset kipeinä, mutta eipä tunnu tuokaan enää. ajattelin käydä taas vähän uimahallissa virkistäytymässä, niin saan sitten hyvillä mielin illalla löhötä sohvalla! :D jee, tänään alkaa taas salkkaritkin pyörimään!!!

t.tiipii ja "väiski" rv31+6 :heart:
 
Mulla taitaa olla tekemisen puutetta kun taas tänne rämmin :D Tai oikeestaan mikään ei huvita :ashamed: Kohta pitää tuo kuopus herättää että päästään hakemaan toista kotia :( Ihan sääliksi pientä käy.

Takeista sen verran ettei mullakaan nuo omat mahdu päälle mutta lainasin äitiltä kahta takkia, toista pihalle ja toista kauppareissuille :) Ei tosiaankaan raaski ostaa enää mitään täksi loppuajaksi.
 
tänä aamuna soittelin sinne neuvolaan siintä minun pvk.sta.
siellä se hemppari oli 113..mut sano terkka että kantsii syödä nyt kuitenkin niitä rautatabletteja..
viime yönä meinas kyllä hermot mennä,ensinnäkin heräsin kahelta,ja valvoin neljään :eek: ja sitten kun kävi jalat taas kipristelemään,eli ne oli tosi levottomat..meinasin nousta jo koneelle surfailemaan..mutta en sitten kehdannut..kylelleen kuuntelin sit kun isäntä ja koira kuorsas :/
mutta on se yöllä tuo aika tosi pitkä..

yodottajamulla oli sf mitta vanhinta tytöä odottaessa parhaimmilla 39cm (vko 39)
ja nuorempaa neitiä odottaessa 36cm (vko 38)
nyt oli vkolla 32+6 on 30cm.
että ei varmaan ihan nelikilosta kaveria ole tulossa..terkka sano että siro vauva on tulossa..no eipä tolla isälläkään ole pituutta kun 168cm,ja ite olen 162cm.
vanhempien tyttöjen isä kun oli 192cm..tai onhan se edelleenkin pitkä.

mutta olen miettinyt että kyllä taitaa vaikuttaa liikunta ja ravintokin mahaan ja yleensäkin kaikkeen odotusaikaan..
vanhemmilta tytöiltä en lenkkeillyt yhtään,en metriäkään koko odotusaikana,mutta ei ollut mitään kipuja,ei liitos,ei selkä ei yhtikäs mitään..sitä oli ja meni vaan..nyt tuntuu et on vaikka minkalaista kolotusta ja nipistelyä ja vaivaa..mutta taitaa ikä tehdä nyt jo tepposet..
silloin kun vanhinta tyttöä odotin niin olin 19v ja nuorinta niin olin 21v.
ei sitä enää vanhan kroppa ole kun nuoren...
mutta nyt olen lenkkeillyt ja syönyt kaikkien normien mukaan,mutta kyllä sitä kolotusta ja pakotusta on vaan.

mutta nyt täytyy joutua,pitää appivanhempien luona lähtee käymään..isäntä jo tuolla ovenraossa on menossa.

niinukka ja vunttunen 33+2
 
Ginnifer
Niinpä katosi kuin tuhka tuuleen mun sepustus tuossa päivemmällä... Neuvolakuulumisia lähinnä jaoin, numeroiden valossa kaikki erinomaisesti, mutta oma jaksaminen heikko... Ja neuvolalääkäriin ei pääse ellei ole ihan pakko, kuulemma niin täyttä just nyt. No, varasin ajan gynelle työterveyden kautta, käyhän se niinkin. Työterveys vaan ei sitä saikkua kovin helpolla kirjoita, niille kun maksetaan mun pitämisestä töissä, ei niinkään vauvan hyvinvoinnista.

Tiipiille piti vielä sanomani, että kyllä ne ruotsinkieliset tarhat toimii ihan samoin periaattein kuin suomenkielisetkin. Toinen kotimainen jne. Kielikylvyt ja englannin- tai muut vieraskieliset ryhmät on sitten asia erikseen, niillä varmasti on omat sääntönsä.

Ginnifer 31+0
 
Hui kun oli tullut valtavasti tekstiä näin elokuussa. Tosiaan kun la lähenee, ja mammalomatkin alkaa kohta puolin pyöriä, niin eiköhän asia täällä vaan lisäänny. En millään jaksanu lukea koko pötköä, joten tyydyin vaan vikasivuun. en ookkaan koko elokuussa käyny ees vilkasee, muistaakseni.
Ihanaa, tai no jos ei niinkään ihanaa, niin ainakin lohduttavaa, että muillakin tuo mieliala heittelee. Meillä meinas tuossa 1-vuotishääpäivän tienoilla mennä lusikat jakoonkin, kun kaikesta tuli vaan hirvee riita. Minulla mieliala vaihtelee sitä tahtia, etten itsekään kestä mukana. Mies muutenkin äkkipikainen, joten soppa onkin valmis. Onneksi nyt jo paranemaan päin :) Meillä tuota lisästressiä aiheuttaa vielä tuo meneillään oleva remontti. Alakerta pistetään uusiksi. Tai timpurit pistää, mutta kyllä se alkaa hermoja kiristää kun kesäkuun puolesta välistä oon pessy pyykit mummon luona, eikä keittiökään oo ollu käytössä.. :headwall: Yläkerta on laatikoita täynnä, ja kaikki tavarat on aina hukassa. Sit on tietty kaikenlasita muuta remonttiin liittyvää kriisiä, kun esim. tilattiin sohva, joka ensinnäkin makso vaivaset kolme tonnia kaikkien mahdollisten alennusten jälkeen, ja kaiken huipuksi osoittautui sitten liian isoksi.. Vauvan vaatteita en oo vielä edes päässy vilkasee, saatika sitten pesemään. Onneks en kuitenkaan oo ihan kauhee stressaamaan noista vauvan jutuista. Esikoiselta on kuitenkin turvakaukalo ja ensihätään vaatteita. Vaunut ehtii hommata vaikka sitten synnyttyäänkin, jos ei millään nyt ehdi. Niinhän se meni loppuen lopuksi esikoisenkin kohdalla, joka tosin synty jo raskausviikolla 28 :eek: Asioilla on kuitenkin tapana järjestyä. Tärkeintä on nyt saada tuo remontii ohi. Joo, mut nyt täytyy lähtee laittaa ruokaa pöytään....
 
Kauheesti sitä tekstiä pukkaa... meinaa ehtiä lukemaankaan kaikkea.

Tiipii(kö?) kyseli siitä ruotsinkielisestä päiväkodista... Luulis sen sielläkin toimivan ihan samalla lailla kuin täällä etelässäkin. Ruottinkielinen on ihan normaali päiväkoti, johon pääsee koska tahansa jos haluaa. Varsinkin, kun perheessä on kaksikielisyyttä. Minäkin meinasin tuon meidän nyytin sinne, mutta kun lähin on 25 kilometrin päässä... Joten jos sitten kattelis jotain muuta, vaikka perhekerhoa tai päiväkerhoa.

Yöt on tullut (vessakäyntejä lukuunottamatta) nukuttua erittäin hyvin. Ei meinaa enää närästää kuin kerran kahdessa viikossa, joten on saanut oikeasti nukkua. Johtuu ehkä tuosta ilmasta. On ollut niin ihanaa, kun on viilentynyt.

Ärtyneisyyttä on ollut hieman, mutta lähinnä se on ollut tuota lyhytpinnaisuutta. Alkaa jotenkin tympiä tämä, kun ei voi/ei pysty tekemään kaikkea itse. Koko ajan pitää odottaa, että joku tekee. Imuroimaan en ole pystynyt sitten kesäkuun, joten isännän ollessa pelaamassa tai töissä, kaikki seisoo. Toisaalta se voi johtua myös tuosta meidän naapurista. Appiukolla on alzheimer ja on nyt viimeiset 7 viikkoa edennyt todella kovin. Päivät kuluukin sitten tavaroita etsiessä ja muita hölmöilyjä kuunnellessa. :headwall:

Meillä vaihtuu neuvolantäti... Jäi kuulema saikulle raskauden takia :'(
Olis ollu niin kiva, kun ois sama täti ollu koko raskauden ajan... No toivottavasti ei ole mitään pahempaa ongelmaa sillä suunnalla. Ja toivottavasti sinne tulee joku täysjärkinen ja mukava tyyppi (edellinen syytti kaikkia vaivoja siitä, ettei käyttänyt luomutuotteita yms...). Harmittaa vaan aika kovin. Mutta muistaakseni hänellä oli jotain ongelmia edellisessäkin... eli oli vissiin odotettavissa. Nyt vain siirtyi tuo keskiviikon neuvola aika perjantaille ja isäntä ei pääsekään mukaan. Keskiviikkona olis ollu hällä etäpäivä, mutta ei voi mitään... On ollu niin ihanaa, kun hää on ollu siellä mukana. Hän muistaa ne asiat, mitä itte en muista valittaa... Lisäksi ollaanpahan molemmat kuuntelemassa niitä asioita, niin ei tartte kertoo niitä enää kotona uudestaan...

Mutta nyt on pakko mennä syömään (taas...) :p ja odotteleen salkkareiden alkua

:wave: LillaStina ja Nyytti rv33+6 (huomenna on jo 34.... oho!)
 
no niin,nyt olis eka synnytysvalmennus kerta käyty :)
katsottiin synnytysvideo ja neuvolantäti kertoili "millon lähteä sairaalaan" ja muutakin vauvoihin ja synnytykseen liittyviä juttuja.
hyvä juttuhan toi oli!!
ja kiva kun mieskin pääsi mukaan,luulen että mulla sit unohtuu neuvotut asiat kun "alkaa tapahtumaan" :/
masussa ollut tänään kumman hiljasta,pelottavaa :(
mutta taitaa se meidän pieni villi-viikari nukkuakin välillä!
oon vaan nin tottunut että rymyää päivittäin.
täytyy tässä iltasella mennä makoileen ja koittaa saada jotain kontaktia(olikos se niin että hörppää vaik mehua ja menee makoilee niin se vois saada liikettä aikaan?)
onko teillä ollut sellasia hiljaisia päiviä?
taidan olla jotenki ylihysteerinen.... :ashamed:

ai niin,olihan mulla muutaki asiaa,ei oo supitukset pahemmin enää vaivanneet :)
tänäänki vaan yks aamulla!!
mies tuossa tuumasi että taitaakin mennä yliajalle....
saas nähdä!
mutta kiva että lepo auttoi!!ei passaa silti hirveesti rehkiä!
nyt iltapalalle :wave:
-milla32+1
 
milla-maria ite oon ainakin ymmärtäny et vauvat nukkuu melko paljon näillä viikoilla. mullakin on asukki ollut joitain päiviä välillä hissukseen ja välillä oon jopa säikähtäny kun oon havahtunu siihen ettei liikkeitä oo tuntunu koko päivänä. illalla sängyssä maatessa tuo on kuitenkin sitten viimeistään ilmotellu itestään, joten eipä oo koskaan mitään hätää sitte ollutkaan. mutta kyllähän sitä aina vähän säikähtää varsinkin kun vauva on yleensä niin kovin vilkas.

mulla on tylsääääääääääääää! :headwall: tuntuu jälleen siltä että aika matelee eteenpäin, samati nämä viikot. olis ihanaa jos vois yhtäkkiä hypätä muutaman rv:n eteenpäin. onneks ollaan menossa rovaniemelle meidän kavereitten luo viikonlopuks joten on jotain mukavaa tulossa jo tälle viikolle!

huomenna parturiin...johan se on aikakin :LOL:

t.tiipii ja "väiski" rv 31+6 :heart:
 
Pesäntekovietti on ottanut meikäläisestä vallan.. tai jotain muuta ihmeellistä päässä nyt tapahtuu, kun pienimuotoisen stressin saa aikaiseksi niinkin kaukaisesta asiasta kuin JOULU :heart: Meillä perheen KAIKKI muut synttärit, paitsi omani, keskittyvät joulukuulle, ja olen kauhulla viettänyt "unettomia öitä", että miten ihmeessä me kaikki järjestetään, kun on sitten vauva justiinsa marraskuun vaihteessa vasta syntynyt... Hänen ristiäiset nyt ainakin siirretään suosista tammikuulle!

Toisaalta odotankin sitä joulua, saapi sitten laittaa ihania ruokia ja ostaa ihania lahjoja, olla rauhassa tässä omassa kotona ja vetää kaihtimet kiinni, kulkea kalsareissa ja syödä suklaata:D, olla lasten ja miehen kanssa hissukseen...

Näiden kaikkien hourujen keskellä aloin siis vkl:na siivoamaan meidän jätevarastoa = vaatehuonetta, ne alussa viittamani pesäntekovietit veivät totaalisesti mennessään. Urakka kesti kaksi pvää, mutta tuli myös kuntoon. Makuuhuone saa kai seuraavaksi kyytiä, sinne raivaan vauvalle tilaa lipastoon ja hyllyyn vaatteille... Sekopää mikä sekopää. Ihana tätä kotia tässä on tuunata, jotenkin odottavalla kannalla ovat kaikki, kun tuo rv.30 jo täyttyi. Pe:na jo 31, tuntuu käsittämättömältä
:whistle:

Kylähullu ja maha 30+4
 
Kukaan neuvoa hyvää nettikauppaa/sivua, josta löytyisi vauvalle sellasia vaaleenpunasia hörhelötavaroita? Päätin yhtäkkiä, että tahdon vaaleenpunasen sitterin lelukaarella, mutta onpa aikasen tiukassa. Ulkomailta varmaantin löytys, mutta mistä?
 
huomenta!!
onneksi vauva rupes potkimaan :heart:
turhaan taas panikoin....

tiipii:kiitos sulle vastauksesta!

sellasta kyselisin että tietääkö kukaan hyvää musa videota lapsille??
kummipoika tykkää katella muumeja ja just se alku musiikki on mieleinen :)
tulee pienen kasvoille niin iso hymy :D

nyt vois painuu aamupalalle,ja yrittää saada tänää aikaseksi pestä ne vaavin vaatteet...
voikaa hyvin :wave:
-milla32+2
 
Kääk...mikä yö!! en sit tie paljonko tuli nukuttua,mut ny ekan kerran täs raskaudes kauheeta menkkamaista jomotusta ollu :$ ei kiva...nytkin vie jomottaa ja esikoinen pitäis saattaa kohta koulukyytiin...ei jaksa....ku mul ne menkkakivut tekee jaloistakin muussia...........toivottavasti tää ny ei mitään sen kummempaa vaan menee ohi ittestään...onko muilla ???
rupee jo pelottaan :/ kai sitä on vaan tullu rehkittyä liikaa....

-henkka-31+3
 
Keiju07
Eilen näpyttelin pitkän viestin yhden maissa, ja se katosi tuhka tulee, kun palstalla oli sillä välin alettu tekemään jotain päivitystöitä... :/ . No toivottasti ovat korjanneet ainakin hymiövirheen, jossa ä-kirjain ennen suljetta aiheuttaa silmääiskevän hymiön... Testi: (mikä).

Muoks. ei siis ole korjattu, uskomatonta... Laittakaahan muutkin ylläpidolle viestiä asiasta, jos massojen voimat saisivat jotain aikaan.

Lyhyesti sama, mitä eilen satuilin:

Saatiin viikonloppuna tapetoitua lastenhuone, tuli sellainen vaaleanvihreä hieman limeen taittuva. Tyttö on meille luvattu, mutta jos toisin käykin, niin huone sopii ihan hyvin pojallekin. Nyt vaan listat vielä lattiaan ja pinnasänky kasaan.

Onko kellään muuten kokemusta pinniksen päällä pidettävästä hoitotasosta? Toimiiko sellainen systeemi? Meillä on tosi tosi iso pinnasänky (alunperin Jenkeistä yksi sukulainen tuonut, ja Amerikassahan kaikki on isoa, myös pinnikset :D ), joten siinä voisikin aivan hyvin pitää hoitotasoa ja lapsen saisi sänkyyn aivan helposti eikä varsinaisesti edes tarvitsisi laittaa tason alle. En ole löytänyt mitään kivaa kohtuuhintaista hoitopöytää, josta jäisi käyttökelpoinen lipasto-osa siinä vaiheessa, kun itse tasoa ei enää tarvita. Pohdin vaan, että onko tuollainen sängynpäälle laitettava kätevä, kun tavaroille ei kuitenkaan ole sitten ihan käden ulottuvilla säilytystilaa. Meillä olisi kyllä tiedossa puuseppä, joka tason tekisi.

Omassa navassa kaikki muuten hyvin!

Keiju ja tytteli 31+0
 
Taas yksi huonosti nukuttu yö takana...Masuasukki on ottanut näköjään tavakseen 04-06 välillä pitää venytys/jumppatuokiota. Se onkin hirveen kiva juttu! Muutenkin tosi kipeet paikat kun vaan kyljillä voi nukkua. Selällä en pysty olemaan yhtään.

Viikonloppuna tulikin pidettyä suursiivo, mikä sujui hyvin. Jaksoin yllättävän hyvin imuroida ja pyyhkiä pölyjä. Piti vaan pitää välillä taukoja. Nyt on kiva kun on koti puhtoinen. Tänään on yksi lapsuudenystävä tulossa kyläilemään. Saadaan viettää päivä kahdestaan ihan vaan rupatellen niitä näitä, ei taas olla nähty maailman aikoihin.
Torstaina olis sitten taaas neuvola. Jännää vähän onko tuo hemppari noussut yhtään. Viime kerralla neuvolatäti lisäsi annosta yhdellä napilla. Eli nyt otan aamuin illoin. Siitä seurauksena olen saanut ummetuksen, ei yhtään kivaa...täytyy kysellä onko jotain valmisteita mitä voisin huoletta käyttää.
Joku kirjoitteli joulusta. Olen myös itse jo aloittanut sen miettimisen. Kun vauva on sillon niin pieni kun pitäs joululahjoja ostella, niin ajattelin jos jotain löydän nyt äippälomalla niin täytyy ostaa. Varottelin jo että tänän vuonna kaikki saa kovan lahjan, kun tilaan kaikille jonkun kirjan kirjakerhosta =)

Ei vaan, kai sitä pitäis mennä syömään jotain aamupalaa. Yölläkuin oli kamala nälkä, mutta en sitten kumminkaan noussut laittamaan suuhuni mitään.
Jaksamisia kaikille! :flower:

Elza ja Jermu 33+5
 
Ginnifer
Huomenta,

pelottava yö takana! Mulla meni eilinen työpäivä pitkäksi kun aamulla olin neuvolassa ja muita asioita hoitamassa, ja eihän mun keho siitä yhtään tykännyt. Kotimatkalla meinasin bussissa yrjötä... :x Ilta meni kuitenkin ok, mutta yöllä heräsin (ja mun herättämiseen vaaditaan paljon) supistuksiin. Sen verran ikäviä, että aloin jo ylös merkkaamaan kellonaikoja ja miettimään, että mihin sairaalaan pitää näillä viikoilla mennä! :eek: Onneksi kuitenkin tilanne rauhoittui niin että sain unen päästä kiinni ja nyt aamulla tuntuu taas suht normaalilta. Olin vissiin juonut liian vähän eilen... Ja vähän ronskisti taisi se neuvolan täti eilen massua painella... Mutta en mä oikein näe, että miten mä jaksan töissä edes siihen perjantaihin, mihin onnistuin saamaan lääkäriajan. Pitää vissiin ottaa omavaltainen sairaspäivä huomenna. Mulla vaan on täällä sellaisia pakollisia hoidettavia hommia ainakin torstaina, että pakko on tulla paikalle.

On se kumma miten syylliseltä tuntuu kun ei meinaa jaksaa tällaista ei-fyysistä työtä tehdä. Vaikka siis mulla ei ole mitään velvollisuudentunnetta työnantajaa kohtaan. Mutta oman pään sisällä se vaan tuntuu heikkoudelta ja luovuttamiselta, vaikka miten hokee itselleen, että olisi lapsen etu jos saisin paremmin levätä. Tää kai nyt on sitä naisen suorituspakkoa. :/
 
Mä taas voisin vaan nukkua. Ehkä tämä tylsyys saa mut uneliaaksi. Eilen käytiin taas neuvolalääkärillä. Kaikki oli hyvin. Vaavi painaa tällä hetkellä jo 2 kg. Supparit loppuneet ja paikat kiinni joten poistivat minut erikoisseurannasta. Seuraava lekuri siis vasta 36 viikolla norm. käytännön mukaan. Saikulla olen kuitenkin edelleen, mutta eihän tässä ole enää kauaa kun se vaihtuu äitiyslomaksi.

milla-maria: Mun siskon muksut tykkää titi-nallesta. Näin aikuisena vaikee nähdä mikä siinä viehättää, mut tuntuu olevan kestosuosikki.

Minnes te muut olette/aiotte vauvan pinniksen sijoittaa? Mä roudasin sen ainakin näin aluksi oman sänkyni viereen.

Joku kyseli aiemmin jumpista. Nyt tuntuu et tekis hyvää venyttelyt ym rauhalliset tunnit. Mun käyttämä kuntosali perustuu kuitenkin jäsenyyteen. Tulis liian kalliiksi pitää jäsenyyttä jos sitä ei voi kunnolla hyödyntää, joten ehdin jäädyttää jäsenyyteni saikulle jäädessäni. Nyt sit kärsitään tekemisen puutteesta :headwall:

tiipii: Sanoit et kun jotain odottaa oikeen kovasti, niin sen haluaa sit olevan täydellistä. Tiedän tunteen, joskin meillä se liitty asunnon ostoon. Tätä etsittiin kauan ja tunteella. Sit mikään ei ollutkaan niin täydellistä kun olin ajatellu. Millon oli lattia väärän värinen jne. vaikka oli saanut itse ne valita :whistle: Oli siinä mies raukalla kestämistä. Kai tuota ilmiö voi päteä myös vauvan odotukseen. Mukava kuulla et teillä on jo tilanne tasoittunut. Kauan on teitäkin stressattu vauvan yrityksellä. Pääasia kuitenkin et se oma käärö on nyt kuitenkin jo matkalla.

-Susa ja Ukko 32+6
 
Täälläpä sitä kesälo,aa vietetään. Tänään näyttäisi tulevan ihan kiva ilma. Lähden tästä kohta jatkamaan pinniksen maalaus-urakkaa... vielä pari kohtaa malaamatta ja sitte sais koota.
Viikonloppun hankittiin yhditelamävaunut... Emmaljungat harmaa-punaiset. Otettiin aika perusmallia, ei siinä oo heittoaisaa, mut säädettävä aisa kuitenki. Kivat oli silmään kuitenki.
Äippäpakkaus odottaa tuossa purkamista ja tavaroiden pesua, en oo kuitenkaan vielä asialla kiirehtiny...

Masussa kaikki kohdallaan. Viikko sitten lääkärintarkastuksessa kaikki olikin ihan ok. Kiinni ja kiinteät paikat, pikkunen köllötteli jotenkin vinossa, ettei ollut varma lääkärikään pään paikasta... ;)
Seuraava neuvola on kuun viimesellä viikolla ja sitte se kesiskin ois menty. Kakasi viikkoa siis töitä tiedossa. Neuvolakäynnillä oli puhe vähän sitä kattoo, miltä se tuntuu, tarviiko saikkua. Kauheena ei kyllä olis motivaatiota enää töihin, vaikka päivät toisaalta pitkiksikin tuntuu kotosalla ollessa, kun miekkonen töissä aina neljään.... saa nähä.
Mitään kauheita vaivoja ei tosin kyllä oo ollu, paitti että jos useamman tunnin touhuaa, niin on rättiväsynyt ja jalkoja särkee. Siksi kai se tuntuu 8h osastotöihin paluu aika kamalalta kun ei saa ite määrättyä siellä, miten pitää taukoja ja istuskelee...
Rautaa pitää napsia vieläkin kun hb oli 110. Maksamakkarakin tuli ostettua ja pitänyt kuitenkin vähän itseään seurailla, ettei sitä kovin äkkiä syö.. pitäs makkarapötkö riittää suosituksen mukaan kerta koko viikoksi... hih :p

Jaksamisia kaikille supistelijoille... :)
 
lhs
Jaahas, en tainnutkaan olla ainoa jolla takana kurja yö:( Tai sain kyllä nukuttua jonkin verran, mutta maha alkaa olla joka yö ihan hellänä, eikä mikään asento (niitä kun onkin kaikki kaksi, kyljellään, tai toisella kyljellä), tunnu paria minuuttia kauempaa hyvälle. Selkä on hajalla ja sain taas mielen lyttyyn, kun eilen kävin kävelemällä viemässä ja hakemassa esikoisen kerhosta. Tuohon kerholle on matkaa vajaa 300m, senkin taapersin hyvin hitaasti nojaten rattaisiin jossa pienempi istui, ja silti koko matkan maha kärvötti kivikovana ja alamahaa juili ilkeästi :'( Myöhemmin sitten supisteli selkeämmin ja tuli aivan järkyttävä väsymys, mentiin käymään minun vanhempien luona kyläilemässä, ja väkisin nukahdin sohvalle, nukuin ihan taju kankaalla yli kaksi tuntia.

Ahdistaa kun koko talo on kuin pommin jäjiltä, pitäisi siivota ja järjestellä huoneita uuteen uskoon, meillähän ei muuton jäljiltä ole kaikki vieläkään paikoillaan. Tekisi mieli tehdä vaikka mitä..pari laatikkoa järjestelin tässä yksi päivä, ja tuntui sen jälkeen kuin olisin käynyt juoksemassa maratoonin tämän mahan kanssa, joka paikkaan sattui ja maha oli ihan hellänä. Minulta ei näytä onnistuvan enää minkään teko huonostikaan :headwall: No, pitää vaan ajatella positiivisesti, ei tämä olo voi kestää ainakaan paljon enempää kuin pari kuukautta.. :$
Mullahan näillä synnytyksillä on ollut tapana lähteä käyntiin lähempänä 42 viikkoa..Mokoma la, ei pitäisi miettiä koko päivää ollenkaan..

Paree lopettaa, ennenkuin tässä masentuu ihan täysin..

Parempaa päivää muille lokakuisille :)

lhs rv31+jotain..kai..(tuli joku oikosulku, enkä muista viikkoja ollenkaan..)
 
Heissulivei! :wave:

Täällä sitä töissä kökitään, olkaas kuulkaa kotona olijat onnellisia, ei tääkään oo herkkua! ;) Vaikka istunkin läppärin edessä päivän ilmastoidussa toimistossa, pidän pari tunnin mittaista kahvitaukoa ja yhden reilun tunnin mittaisen ruokiksen mukavien työkavereiden kanssa, kyl kotona silti olisin mieluummin :whistle: Mut eikös se niin ole että ikinä ei ole oikeen tyytyväinen, ainakaan omalla kohdalla. Kyllä sitä sit äippälomalla pitäis muistaa kun tympii olla kotona että ei tää työntekokaan herkkua ole.

Milla-maria kyseli videosuosituksia, meidän 3 v tyttö on ihan koukussa Pipsa-Possuun, Pinguun ja Puuha Peteen. Ja mitä olen jutellut muiden samanikäisten äitien kanssa, samat on addiktiot heillä :)

Ei mulla mitään ihmeellistä asiaa, kunhan tulin hengailemaan :) Hieman ottaa jo selkään tämä töissä istuminen, joten saas nähdä jaksaako loppuun asti töitä tehdä. Sunnuntaina ajattelin aloittaa mammajoogan ja vetää sen sitten äitiysloman loppuun saakka, olen niin rapakunnossa että pakko aloittaa jotain tekemään. Myös esikoinen on tullut ilmoitettua pariin liikuntajuttuun, pääsee sitten toinen kotona ollessaan vähän harrastamaan.

Mukavaa päivää kaikille!

Topsy 31+0
 

Yhteistyössä