***LOKAMASSUJEN ELOKUU***

Jospa jotain kirjoittaisin pitkästä aikaa. Tuntuu vaan ettei oikein keksi mitään erityistä kirjoittamista, kun kaikki on mennyt niin hyvin tässä raskaudessa( onpa ongelma ;) )
Kaikille uusille tervetuloa minunkin puolestani.
Sisaruslahja on meilläkin ollut aina käytössä ja minusta se on erittäin hyvä idea. Nytkin olen jo nuorimmaiselle sellaisen hankkinut ja varmaan tuolle 9v. vielä pitää jotain pientä kivaa hankkia. Noille 14 ja 17 vuotiaille en aio enää hankkia =)
Vielä on osa vauvan vaatteista laittamatta ja pesemättä ja sairaala kassin pakkaamista olen vasta ajatellut. Saattaa vaikuttaa aikaiselta, mutta mä en ole koskaan päässyt laskettuun aikaan asti, vaan kaikki ovat syntyneet aiemmin.
Hyviä vointeja kaikille ja halit niille jotka tarvitsee :hug:
 
Me kävimme tänään ostamassa upouudet ajopelit pienelle ja ovat kyllä hienot =) Mieluinen värikin löytyi suoraan varastosta. Iltapäivä onkin tässä mennyt niitä kasatessa ja sit tyhmänä tyhjiä rattaita hyssyttäessä :LOL: Viikolla saatiin jo turvakaukalo, joten enää ei puutu kuin sängyn kasaus ja vaatteiden pesu. Tuntuu, että olen jotenkin kamalan aikasessa näiden valmistelujen kanssa, mutta teen nyt kun vielä jaksan. Jospa tämä kaveri tulisikin pikkasen aikasemmin, kun isosiskonsa (toinen 2 vkoa yli ja toinen 4 pvää yli)

Nyt ruuan laittoon, piti vaan käydä kertomassa noista hankinnoista.
 
Täällä on nyt 33 rvk täynnä, ja kovasti on vauhti tällä mammalla hidastunut... Sf-mitta on 40, mutta kaksi vauvaahan minulla vatsassa köllötteleekin... tai paremminkin möyryää ja riehuu :) Raskausaika on mennyt yllättävän hyvin, vasta nyt alkaa olo olla tooosi raskas. Supistelee kovasti, alapään luita vihloo, lonkkia särkee... Kun vielä ainakin viikon pysyisivät vauvat mökeissään, äitipolilta sanottiin että kun 34 viikkoa täynnä, ei syntymää enää estellä. Ja viimeistään 37-38 viikoilla käynnistetään synnytys. Eli syyskuulla, hui kuinka nopeasti aika juoksee :eek: Meillä on kotosalla remonttihommat meneillään, eli yläkertaa viimeistellään valmiiksi. Kovin on sekaista, toivottavasti koti on jollakin mallilla ennen vauvojen tuloa. Jännittävää aikaa! Paljon en ole (uskaltanut :whistle: ) synnytyksen jälkeistä aikaa pohtinut, nyt lähinnä odottelen loppuraskauden kulumista ja synnytystä, niissäkin tarpeeksi jännättävää. Alakautta tapahtuu synnytys, mikäli A-vauva yhä raivotarjonnassa. B saakin olla miten päin vaan, niin tuumasi lääkäri viimeksi. Hui... Mutta mahtavaa, että reilun kuukauden sisällä viimeistään pääsee näkemään millaiset vauvanpalleroiset kohdussani ovat potkupalloa keskenään harjoitelleet. Ja saan heidät syliini :heart:
Tsemppiä ja voimia loppuraskauteen kaikille lokamassuille :heart: :heart:
 
Hei,

Minäkin sain tänään ostettua vauvalle kirpputorilta hoitopöydän alustan =) Edistystä meikäläiseltä, että edes jotain vauvahankintoja olen saanut aikaiseksi. Paljonhan minulla ei tarvitsekaan hankkia ja ne vähäisetkin on kyllä minun saamattomalle luonteelleni työn takana. :ashamed: No onneksi olen sellainen, että kun innostun niitä niin sitten touhuankin ihan urakalla, mutta kun aloittaminen on vain niin vaikeaa...


Tänne ei mitään muuta ihmeellistä kuulu, normaali lauantai-ilta tiedossa paitsi että tytölle tuli serkku tyttö yökylään pitkästä aikaa. Saa nähdä miten meillä yö menee hänen kanssaan. Viimeksi ainakin tuli pariin otteeseen yöllä itku, mutta jospa nyt menisi ilman itkua. Ajattelin laittaa tytöt vierekkäin nukkumaan vieras huoneen parisänkyyn. Jospa vierekkäin nukkuminen hieman helpottaisi mahdollista koti-ikävää kun on kaveri vieressä. Tai sitten tuo vierekkäin nukkuminen menee höpinäksi eikä nukkumisesta tulekaan mitään:whistle:

No mutta mukavaa ja rentouttavaa launtai-iltaa

Katja ja Einari 30+4 :heart:
 
katjanna:Meilläkin joskus yövieraat ja omat nukkuneet vieretysten ja kyllähän se aluksi menee hihitykseksi ja pelleilyksi, mutta nukahtaneet sitten kyllä. Meillä omat siis pian 6 v ja 8 v ja vieras ollut tyttöjen välistä tai vuotta vanhempi kuin meidän vanhempi tyttö. Tsemppiä sinne.

PikkuKuu: Onpas mahtava sf-mitta =) Mutta tietty täytyy ollakkin, kun kaksi pikkuista siellä oleilee. Voimia sinulle loppuraskauteen ja erityisesti siihen viimeiseen koitokseen. On varmasti rankkaa ponnistaa heti kohta ensimmäisen jälkeen toinenkin pieni maailmaan. Toivottavasti saat ihanan lääkärin ja kätilön avuksesi.

Tänne ei mitään ihmeempiä. Sain illan aikana yhden ikkunan olkkarista pestyä (kolme jäi huomiselle) ja pyykkiä pari koneellista hurruutettua, sekä tyttöjen kanssa maalattua taulunkehykset heidän huoneisiinsa. Toisen taideteos jäi vielä vähän kesken, mutta huomenna saadaan laittaa sitten uudet taulut seinälle. Meillä miehellä alkaa huomenna työt, ollut 5 viikkoa lomalla. Ja minä taas jään nyt lomalle (1 vko vuosilomaa ja sit äippälomalle). Siitä varmaan tullutkin tämä minun energian lisäys.

Nyt nukkumaan, kauniita unia teille kaikille.
 
katjanna:Meilläkin joskus yövieraat ja omat nukkuneet vieretysten ja kyllähän se aluksi menee hihitykseksi ja pelleilyksi, mutta nukahtaneet sitten kyllä. Meillä omat siis pian 6 v ja 8 v ja vieras ollut tyttöjen välistä tai vuotta vanhempi kuin meidän vanhempi tyttö. Tsemppiä sinne.

PikkuKuu: Onpas mahtava sf-mitta =) Mutta tietty täytyy ollakkin, kun kaksi pikkuista siellä oleilee. Voimia sinulle loppuraskauteen ja erityisesti siihen viimeiseen koitokseen. On varmasti rankkaa ponnistaa heti kohta ensimmäisen jälkeen toinenkin pieni maailmaan. Toivottavasti saat ihanan lääkärin ja kätilön avuksesi.

Tänne ei mitään ihmeempiä. Sain illan aikana yhden ikkunan olkkarista pestyä (kolme jäi huomiselle) ja pyykkiä pari koneellista hurruutettua, sekä tyttöjen kanssa maalattua taulunkehykset heidän huoneisiinsa. Toisen taideteos jäi vielä vähän kesken, mutta huomenna saadaan laittaa sitten uudet taulut seinälle. Meillä miehellä alkaa huomenna työt, ollut 5 viikkoa lomalla. Ja minä taas jään nyt lomalle (1 vko vuosilomaa ja sit äippälomalle). Siitä varmaan tullutkin tämä minun energian lisäys.

Nyt nukkumaan, kauniita unia teille kaikille.
 
HEips!
Kurkistelin uteliaisuuttani t
änne teidänkin sivuille kun oma laskettu aika on 1.11. Samoja supistuskipuja näköjään on sielläkin. Saas nähdä kummalle kuulle meidän kaveri päättää ilmaantua, jos siskoonsa tulee on reippaasti marraskuinen, mutta raskauden olotilaan nähden saattaappi ponnahtaa jo lokakuun puolella. Mutta oikein paljon onnea kaikille teille, käyn aina vilkuilemassa jatkossakin teidän kuulumsia! :hug:

viivin
29+3
 
huomenta täältäkin!.
Piti vaan tässä kertoa, että eilen illalla ystäväni synnytti ihanan pojan. Heille aikanaan ultrassa kerrottiin, että tyttö tulee, ja niin vaan sieltä pieni poika tulikin:)
Lääkäri oli sanonut, että on ollut äitejä, jotka ovat saaneet kuulla sukupuolen 4D-ultrassa, ja silti se ei ole paikkaansa pitänyt..
Hiukan alkoi jännittää, meillehän Bruno C. siellä 4-D:ssä poikaa vakuutteli, ja pojalle tässä on pääasiassa vaatetta katsottu ja nimiä mietitty..No, eiköhän se lopullinen totuus sitten Lokakuussa ilmene:)

Oma olo ihan ok, hiukan taas pahoinvointia ja väsymystä, mutta nyt ei ole supistellut. Saa nähdä kun huomenna pitäisi lomalta töihin palata, miten sitä jaksaakaan.
Nyt pitää mennä hiukan siivoilemaan, olisi vieraita tulossa.
Ihanaa sunnuntaita kaikille!
 
terveisiä aamulenkiltä :D koiran kanssa kävin tunnin lenkin kävelemässä.ulkona oli tosi raikas ilma,eikä missään tuntunut koko lenkki.varustauduin kyllä kännykän kanssa matkaan,jos vaikka jotakin olis sattunut...mietin tuossa että vaikuttaakohan tämä ilman muutos,nyt kun oli viileempää,tähän olotilaan,vai nuo rautatabut..tuntuu et olis enempi energiaa..sitten pesasin olkkarin ikkunat ja keittiön ikkunan sisältäpäin,kun näytti siltä että kaikki maailman kärpäset olisvat käyneet meijän ikkunoissa kakkimassa :eek:

voipihan se tää energisyys sitten armottomana väsymyksenä iltapäivällä kostautua :x

onko kellään muulla sellasta ongelmaa,että syystakit ei mahdu päälle?
ite olen miettinyt että mitähän sitä oikein pukis sitten päälle kun ja jos ilmat tästä viilenee..
takkeja on,mutta yks ei mahdu alkuunkaan masunkohdalta kiinni,toinen takki mahtuu,mutta sen kanssa ei voi tosiaankaan autossa istua,tai ylipäätänsä istua,kun tuntuu että ahistaa masunkohdalta.. :'(

tietysti joku pitkähihanen paita ja neuletakki on sellanen vaihtoehto,jossa varmaan kauppareissut tarkenee.
olis nyt suht lämpimiä ilmoja.ettei kamalan kylmää tulis..

täälä oli jo sairaalakassia mietitty,ite en ole miettinyt koko kassia vielä,että mitä oikein ottais mukaan..ootteko omia siteitä ottanu mukaan?muistelin vaan että silloin 13v sitten sairaalan siteen oli kamalan paksuja pötniköitä..liekköhän vielä?ja solmittiin jotenkin hasusti edestä ja takaa sellaseen kuminauhaan joka oli vyötäröllä..siis aivan kauheeta.. :eek:
meinasin omia alkkareita ja siteitä ottaa kyllä matkaan..jos vieläkin samanmoinen käytäntö niin meikä kyllä aikoo omia pikkareita ja siteitä käyttää..
voipihan tuolla olla nykyisin ns.verkohousuja..mutta on nekin nyt aika oudot jalassa..mutta sen näkee sitten kun sinne menee.

mutta nyt alottelemaan ruan tekoa.

niinukka ja vunttunen 33+1
 
Hei,

Täällä on hyvin nukuttu yö takana :whistle: Yökyläläilen nukahti ihan itsestään ja nukkuikin koko yön heräämättä. Mutta sitten tämä meidän oma neiti hippasi vielä yhdentoista aikaan meidän huoneeseen pyytämään mammaa...Ja yölläkin oma tuli meidän väliin nukkumaan. Vieraasta ei ollut yhtään mitään vaivaa, mutta omasta oli. Kaippa tuota meidän neitiä jännitti tilanne enemmän, koska ei ole pahemmin itse ollut yökylässä, eikä meilläkään ole muita ollut kuin tuo serkkutyttö kerran aikaisemmin.

Minä innostuin kun täällä on jo moni alkanut laittamaan vauvalle valmiiksi kaikenlaista, että ajattelin lähteä ulos pesemään vaunun rungon ja vaihtamaan siihen vaununkopan paikoilleen. Pesen samalla ratasosan kankaat valmiiksi tulevaa käyttöä varten. Nyt kun vielä ulkona on noin kaunis ilma niin kankaat kuivuu ulkonakin. Meillä on olemassa vielä ratas vaunut erikseen ja ne otetaan sitten käyttöön esikoiselle jos vielä vaunun tarve hänelle tulee.

Meillä on kans sanottu rakenneultrassa, että poika olisi tulossa ja olenkin huutanut huutonetistä pojan väristä talvipukua... Tosiaan hieman alkoi jännittämään kumpihan sieltä sitten loppujen lopuksi tulee...

Nyt ulos, ihanasti paistaa aurinko!!!

Hyvää sunnuntaita

Katja ja Einari-poika




 
PikkuKuu: ihanaa että teitä on siunattu kahdella pienokaisella, ja että kaikki on mennyt jo näin pitkälle hyvin! voimia vaan loppuajalle, ei tiedä vaikka piankin saisit nyytit kainaloon :flower:
katjanna: teillä näköjään sama tekonimi jässikällä kuin meilläkin! kaikki on hommattu pojanväristä, joten oisihan se yllätys jos sieltä tytteli putkahtaa! :D
no, sen näkee sit kun se aika koittaa!
aamulenkillä käytiin kun on niin ihana ilma täälläkin,ei enää liian kuuma! mutta aika lyllerrystä on vauhti,täytyy myöntää...
ja nyt etsimään jotain välipalaa!
tilda+tiitiäinen 32+0 jo!
 
Synnärillä kävin tuossa pyörähtämässä kun yöllä alko menkkamainen jomotus selässä, eikä aamullakaan loppunut. Soitin sit sinne niin pyysivät käymään näytillä.
No käyrillä 20min aikana tuli pari supistusta ja vaavin sydän sykki oikein hienosti, rr oli 132/77. Paikat on sormelle auki ja aina kun lääkäri paino alamahasta kohdunkaula avautu hieman... mitä sit ikinä meinaakaan.. vaavi on perätilassa ja painoarvio 1800g. Vielä kuitenkaan ei ole tarvetta toimenpiteille vaan asiaa on tarkkailtava. Sain kontrolli ajan puolentoista viikon päähän tuonne äitiyspolille ja sit katotaan tilanne uudestaan.

Alkaa tuo perätila hiukan hirvittään koska mun mielestä tää ei edelleenkään kauheemmin oo voltteja heittäny täälä :$
no mutta sit saa varmaan sillon äitiyspoli kontrollilla jo jotain enemmän tietoo tms. Kunhan vaan pysyy kiltisti kaveri sisällä. Sukupuoli vieläkin hämärän peitossa... no ei oo kauaa enään kun näkee kuka tuola kellii :heart:

Mitenkäs tuo vaavin koko?...onko jollain sanottu "lopullista" painoarvioo? Itellä kun ei mitään tietoa onko iso, pieni vai jotain siltä väliltä näille viikoille...

yksäiti+ hippu rv 32+6
 
moikka!

juu, pitää heti kommentoida tohon asiaan että ultran mukaan sanottu sukupuoli onkin sitten osottautunu vääräks. mun miehen veli ja sen tyttöystävä asu pitkään meksikossa ja niiden ystäväpariskunnalle piti olla ultran mukaan tyttö tulossa. sielä on tapana hommata sitten oikeen röyhelöistä ja vaaleanpunasta vaatetta ja muuta krääsää. niillä oli babyshower-kutsutkin ja kaikki lahjat oli just tota linjaa ja vaunutkin pinkit ym.... no mahto olla sitten aikamoinen yllätys kun poika sieltä sitten lopulta putkahtikin :LOL: täälä jokainen tuntuu ymmärtävän sen että nuo ultrat voi joskus antaa väärän sukupuolen ja osataan suhtautua pienellä varauksella, mutta he olivat näköjään sokeesti uskoneet mitä oltiin sanottu. no toivottavasti heille tulis sitten joskus tyttölapsikin jottei menis ihan kaikki hankinnat hukkaan! :D

tänne on rauha palannut taloon ja parisuhde kukoistaa jälleen. eilen aamulla mies oli paljon paremmalla tuulella ja oikeen mukava päivä oli, alotettiin pinniksen maalauskin. tänään on päivä menny vaan yhdessä sängyssä loikoillessa ja nyt pitäis hiljalleen suoristautua aamupalalle ja maalausta jatkamaan.

olikohan se tuutilulla vai kuka joka kirjotti että hänellä kans tahtoo pinna paukkua välillä mutta mies on tottunut jo ohittamaan nuo ja tietää sen kuuluvan "taudin kuvaan". kerroin sen myös mun miehelle, että en ole suinkaan ainoa raskaanaoleva jolla tahtoo hermo mennä ja jos sekin jaksais ohittaa ne mun tunteenpurkaukset välillä huumorilla. sanoin myös että tämä voi vielä paheta kun viikot etenee, niin mies siihen vähän sitten naureskeli, että voiko tota pahempaakin muka olla. sovittiin että minä yritän olla huutamatta jos hermostuttaa ja mieskin yrittää osottaa ymmärrystään jos niin kuitenkin pääsee käymään...että jospa tällä päästäis nyt ainakin muutama viikko sopuisasti eteenpäin! ;)

jep, aamupalalle!
t.tiipii ja "väiski" rv 31+5 :heart:
 
tiipiimeillä kans ollu viimisen kuukauden pinna kireällä kummallakin,eilen oli vuosipäivä ja minä taasen tiuskin ihan tyhmistä asioista :ashamed: Onneksi mekin saatiin sovittua aamuyöllä viiden aikaan ja kun tänäaamuna noustiin ylös niin kaikki on taas hyvin :) Sitä on vaan jotenki niin hermoheikko,sitten mä alan aina melkeen inttämään jostakin :whistle: :ashamed: no joo,nyt on rauha maassa =)

ite olen huomannut tän raskauden aikana kuinka syvällisiä sitä on alkanu pohtimaan,sitä kuinka rakkaita kaikki lähimmät ihmiset on ja oma äiti alkanut tuntua äärimmäisen tärkeältä :whistle: :heart: sitten mietin aika paljonsyntymää ja kuolemaa :saint:

heh aika tosikkoja juttu pohtii diipeli sunnuntaina rv31+1 :wave:
 
ite oon kans paljo miettiny sitä, että miks sitä on nykysin hermostuneempi kun yleensä. voi olla että mulla osasyynä sekin että meillä tätä raskaakstuloa odotettiin niin kauan (2.5v) ja jotenkin sitä nyt haluais että kaikki olis jotenkin niin ihanaa ja auvosta. ajattelin aina lapsettomuusaikana, että sitten kun olen joskus raskaana niin kaikki on loistavasti. nyt sitten jos kaikki ei sujukaan hyvin niin hermo meinaa mennä ja tuntuu että en osaa nauttia täysillä tästä ajasta...jotenkin sekavaa, en osaa sitä tähän oikeen kirjottaa kun en itekään oo ihan varma noista tunteista.

ja varmasti sekin, että uus tilanne edessä meillä kummallakin niin kait sitä jotenkin alitajuisesti on vähän jännittyny siitä mitä on tulossa. meillähän ei kaveripiirissäkään ole vielä lapsia kellään, joten ollaan silläkin saralla vähän pihalla kaikesta. olis varmasti miehenkin helpompi valmistautua vauvan tuloon jos jollain sen kaverilla ois kans lapsi.

meillä myös parin viikon päästä ensimmäinen hääpäivä, toivottavasti sillon on hyvä sopu täälä talossa, niin tulis mukava päivä molemmille! :heart:

tuohon "elämän pohtimiseen" pitää kans laittaa että mun mies näkee paljon sellasia unia missä se, minä ja vauva kuollaan. aika kamalalta kuulostaa ja varmasti inhottava nähä tommostia unia, mutta kait sekin on jotain valmistautumista tähän vanhemmuuteen, että näkee tommosia kauhu-unia, varmaan sitä samalla jotenki käsittelee asioita.

kamala makeannälkä ollu koko päivän! söin jo 2 suklaamuffinssia, mutta mikään ei tunnu auttavan :eek: mennään nyt ostamaan mulle kaupasta vienetta-jätskiä, jospa se helpotus löytys vaikka sieltä :p (ennen raskautta en ole koskaan ollu makean perään, ennen kaikki suolanen esim. pizzat ja sipsit on ollu herkkua, nyt taas jätski ja pullat)
 
Eipä ihmeempiä , masu kasvaa ja vointi entinen.
Ärtymystä valittelee muutkin, helpottavaa kuulla että sitä on muunlaisissa olosuhteissa elävilläkin.
Aika tunneheilahteluja täälläkin - mulla ne voi osin pistää turbulenssien piikkiin, itkeä tuhertelen väliin. Vaan oon sitä sorttia että vuolas vesiputousitku kyllä helpottaakin.
Pitää rauhoittaa tätä elämää.
Lapsivieraita kävi ja tekivät vauvamobilen, söpöä...
Ruohonkin sain lopulta leikattua.

Nyt on sitten se aika ettei omaa alapäätään näe missään asennossa, ajattelin että jos siistisi bikinirajaa , mutta kun sinne ei tosiaankaan näe :) Joku jossain kirjoitteli pistävänäs miehen näihin puuhinn - eli siinä olisi yksi käyttökohde selkeästi ...

Soitin sille mun entisten elämien tutulle kätilönaiselle, kiva puhelu.

Ja huomenna on sitten masuvauvan serkkujen äidin kansa kahvittelu aamupäivällä, jännittäähän se. Oon katsellut serkkulasten kuvaa jonka sain häneltä maililla ... mietin joskohan tää vauva tulee samaan näköön vaiko miten ...

Tuleekohan tästä mun elämästä koskaan rauhallista ...

Älkääkä yhtään enempää pelotelko poksahtamisilla - pitääkö mun lähteä hakemaan ne vaunut liikkeestä pois jo aiemmin ? Apua ... tai turvakaukalohan se kai tärkein on.
Kuinka tarkasti valkkaatte kotiintulovaatteet ? Mä aloin aatteleen että silloinhan sitä vauvaa oikein urakalla tulee kuvailtua ja muuta - että pitäisikö sitten just 'ensi-ilta-asuun' panostaa ? Pinnallista, tiedetään ... mutta niitähän sitten seuraavat 20 vuotta katsellaan.

Pikkukuun Kaksosmassu kuulosti aika huikeelta - mutta niinpä tietenkin, kun kaksi on tulossa... mihinkähän asti tää SF-mitta venyy , tuntuu ettei kai tää enää kovin montaa senttiä veny (oli 28,5) - jostain päättelin kyllä että vissiin 35-38 on normaali huippumittaus ?
Vai mitä sanoo aiemmin asialla olleet ...

Nyt suihkuun ja masua rasvaamaan.

Unia ja mukavaa menoa,

papu & viola auroora RV 32+4
 
lhs
Höh, äsken kyllä onnistuin tekemään jotain ihan kummallista ja teksti hävisi kesken kirjoituksen..Mihinkähän se meni?

Ninnukka mietti sairaalan siteitä ja alushousuja. Minä olen käyttänyt tyytyväisenä sairaalan kauhean ihania verkkoalkkareita ja isoja siteitä. Siteitä oli useampaa kokoa tarjolla, ja toisekseen pelkillä yösiteillä(tms. tavallisilla) olisi kyllä tullut yksi jos toinenkin ohivuoto eka päivänä, eli suosiolla olen laittanut kunnon "vaipan" pöksyihin alussa. Ja verkkoalkkarit oli taas oikein hyvät isojen siteiden kanssa, omat olisi käyneet pieniksi, ja mitä sitä pyykkiä muutenkaan tekemään, kyllä sitä ehtii kotonakin tehdä :LOL:

Ärtyneisyydestä on ollut puhetta, minä olen edelleen ihan ihmeissäni itseni kanssa, kun olen koko raskauden ajan ollut ihan viilipytty, melkeinpä rauhallisempi kuin normaalitilassa :p . Edellisten aikaan raivosin ja itkin vuoronperään, mies raukalla oli varmasti kestämistä..Jännityksellä tosin odottelen taas synnytyksen jälkeisiä ensimmäisiä viikkoja, silloin olen kyllä ollut jatkuvasti tippa linssissä ja surkutellut kaikkea, saa nähdä pitääkö sitä taas itkeä tihrustaa ensimmäiset päivät kotona vauva kainalossa :whistle:

YOdottaja mietiskeli tuota sf-mittaa, minulla on ollut isoimmillaan mitta 41, ja tosiaan oli melko tuhti olo oli, varsinkin kun pituutta minulla on melkoisen vaatimattomasti, maha oli valtava :LOL: . Mutta siis siellähän se 38 paikkeilla varmasti normaali mitta on loppupuolella, monestihan mitta pienenee ennen synnytystä,kun maha laskeutuu alemmas.

Juu, mutta mukavaa alkavaa viikkoa kaikille, meillä alkaakin esikoisella kerho huomenna, taas yksi syksynmerkki :)

lhs Rv 32+1
 
Voi tätä, ei saa nukuttua..alkaa vissiin kroppa harjottelemaan vauvan tuloon. On jo jonkun aika ollut aika katkonaisia nämä mun yöt, oon taas heränny viideltä eikä uni tuu silmään..AAARGH..!! Pitää vielä käydä koittamas hetken päästä jos vaikka :whistle:
Eipä oo tullu tosiaan tännekää kirjoteltua aikoihin..on tullu hääräiltyä niin ahkeraan :)
niinukkako tuolla kirjotteli ettei syystakit mahdu, mulla ihan sama ongelma.. oon ettiny takkia kaupoista muttei oo mitää kivaa ku ei huvittais mitään megatelttaakaan ostaa, eihän tässä raskaana enää kovin kauaa olla.. oon sitte pitäny miehen MEGAsuuria huppareita, toooosi tyylikästä :kieh:
Onkos teillä meiden miehillä tullu myötätuntokiloja?? Meillä ollaan "lihottu" molemmat ihan samaan tahtiin..hauskaa!!! Ollaanki naurettu että milläs konstilla mun mies meinaa jättää muutaman kilon sairaalaan...taitaa saada pitää ne!!
Juttelitte täälä sairaalakasseista, en kyllä yhtään osaa ajatella vielä sellasta, vaikka kyllä kohta pitäis kai sellasia miettiä ettei jää viimetippaan!!
OmaanNapaan ei nyt mitää erikoista, neuvolas kaikki ollu OK...paitsi ne mittailee sf-mittaa ihan hämärästi, muutama viikko sitte saatiin 26,5 ja nyt kun oli eri mittaaja niin se sai 26..en tiä sitte mikä se todellisuudes on..painoa oli tullu kilo per viikko, kamalaa.. :headwall: muttei ne ainakaa vielä multa mitään kieltäny, ku oli kuitenki koko raskauteen nähden normaalisti paino noussu..! onko teillä muilla muuten noin mini sf-mittoja?? kyllä mulla kuitenki maha on aiva mukavasti kasvanu ja se koitteli vauvan kokoo ja oli kuulemma ihan normi!! noh, kaikesta kans pitää ressata..!!
No Jaa..mutta jos tästä menis vielä nukkumaan, ei millää viittis vielä noustanousta.. |O
hauskaa alkaavaa viikkoa kaikille!!!
suzi rv33 tasan
 
Huomenta!
Arki alkoi täällä lopullisesti. Mies meni ekaa päivää töihin loman jälkeen. Kyllä se on meijen päiväjärjestyksen kotona ollessaan sotkenutkin :ashamed: No onhan se ihan kivaakin ollut :D

Tänään ois neuvola edessä. Tunnustelen täällä omaa oloa et voinko lähteä. Heräsin jo yöllä pariin otteeseen kun oksetti ihan hirveesti :x En kylläkään lähtenyt peiton alta minnee vaan makailin ja nieleskelin pitkän aikaa. Aamulla sitte rynnättiinkin ja halattiin pönttöä kauan. Tuli vaan semmonen olo että onkohan tää jotain mahatautia vai meneekö odotuksen piikkiin? Ja joku on pöllinyt meijen kuumemittarin |O Tai en miä ainakaan löydä sitä mistään...

Tiipii meillä tuo on oppinut jo aiempien odotusten perusteella että puolet siitä mitä räpätän kannattaa myös antaa menä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos :) Eipä sen puoleen, tän odotuksen aikana meillä on mies ollut ihan erilainen kuin aiemmin. Nyt hän viettää aikaa hurjasti noiden nuorempien poikien kanssa että miä saan maata, tai ainakin yrittää maata. Mutta silti miä jaksan natkuttaa vaikka ja mistä :ashamed:

Nyt pitää mennä etsimään eskarilaiselle vaatteet.

tuutilulla rv 34+2

 
ärsyyntymisestä olin ennen raskautta aina aamuisin ku persuksille ammuttu karhu :D
sitten välissä oikein rauhallinen...
ja nyt rv30 paikkeilla oon ruvennu ärsyyntymään mitä pienimmistä asioista(itsestä ne tuntuu niin suurilta)esim.koiran karvat :whistle:
onneksi mies(ainakin päällisin puolin)näyttää vielä kestävän mua... :heart:

YOodottaja
joo oikeessa oot,ei nää enää siistiä paikkoja :)
ja ompa mahtavaa että oot päässy sukuun mukaan!!

tänää on se synnytyvalmennus,HUI!!!
eilen miehen kaa puhuttiin että hei,meille tulee oikeesti pikku nyytti...
kuulostaa teistä varmaan pöljältä :snotty:
mutta ei sitä oikein vielä kunnolla tajua...
ollaan kauan toivottu ja odotettu lasta,ja nyt tuntuu niin hassulta että me vihdoinki saadaan sellanen pikku ihminen :heart:
jaa,kummia ajatuksia B)
mut nyt pesulle :wave:
voikaa hyvin!!!
-milla32+1 (niin ne päivät lentää....)
 
Meillä ei ole tullut miehelle kiloja nyt minun raskauden myötä. Hän on niin kova liikkumaan (jääkiekkoa, patikointia, pyöräilyä ja oikeastaan kaikkea mahdollista, vaikka metsässä kävelyä koirien kanssa), ettei ihan helposti kilot kerrykään. Minulla on painoa tullut tähän mennessä tuollaiset 9-10 kiloa ja alkaa jo hirvittää. Edellisissä raskauksissa painoa on tullut 8 kiloa ja ne ovat kyllä jääneet sairaalaan, joten syystäkin nyt vähän mietityttää. Kai ne näin vanhana helpommin tulevat ja olen toki nyt joutunut vähän jarruttelemaan liikunnan kanssa, kun kohdunsuu pehmeni niin aikaisin. Mutta ehkä ne kilot pois saadaan, kunhan vauva on ensin syntynyt =)

Meillä kävi eilen vauvavieras (n. 1kk ikäinen) ja testasi meidän hoitoalustaa ja vaunuja. Hyvin kai niillä pärjäsi. Olen nimittäin suunnitellut hoitoalustan paikaksi kodinhoitohuoneen kaappia, ainakin näin alussa. Se olisi niin kätevästi kylppärin vieressä ja kaappiin saisi vaatteet ja vaipat yms hyvin mahtumaan.

Nyt lähden laittamaan tyttöä eskariin, mukavaa alkavaa viikkoa kaikille ja voikaahan paksusti =)
 
:ashamed: Kauhea yö, klo 3.45 jälkeen ei ole sitten tarvinnutkaan nukkua :ashamed:
Nyt kauhea väsymys, pinna kireällä. Puolisolla tänään polven leikkaus ja tulee sitten iltapäivästä kotiin kun käyn sen hakemassa, ettei siitäkään paljon apua ole noiden isompien hoidossa.
Pahoin pelkään että ainakin noissa kahdessa aikaisemmassa raskaudessa loppuajasta tullut valvottua öitä PALJON. Nytkö se taas alkaa :snotty:
Yöllä oli jotenkin kauhean tukala olo. Ei supistellut. Koski kyllä alaselkään mutta sekään ei kovasti. Mikään asento ei ollut hyvä... haki vain kokoajan paikkaansa. Väsyttää aivan valtavasti! Iltapäivä menee taas varmasti perheelle tiuskiessa... eikä toi itkukaan taida kaukana olla. Mutta tällainen olo täällä. Huomenna lääkärineuvola ja 34 viikkoa tulee täyteen... sitä odotellessa hyviä vointeja kaikille.

T:Viinika ja ötö 33+6
 
hei ny taas kaikille...kyl täst meijen palstast onki tullu suosittu :D johtuiskohan lähestyvistä lasketuista ajoista :)
ON. ei mitään uutta...vieki niit lantiokipuja..no ny on kyl ruvennu supistaanki paljon enemmän..onneks kuiteski kivuttomia vielä
vauva vetää vieki kuperkeikkoja...ja välillä kyl satuttaaki oikein kunnolla,ku potkasee kylkiluihin...ja vaan oikeenpuolen kylkiluihin,ku ei se oo vie raivotarjonnassa ollukkaan...viistosti sie viihtyy..tai sit poikittain :whistle:

oon täs ny pessy melkein kaikki vauvan tavarat..huh huh...kyl niitä olikin :) vauvalle kotiintulo vaatteetkin on valmiina turvaistuimessa ja omat kotiintulovaatteetki laitoin eilen valmiiks....tylsää kun on ollu :D

sairaalan verkkopökäthän on mukavat :LOL: mä ainaki tykkäsin...sai sen löllömahanki sinne sisään piilotettua....ja vaik ne siteet on aikas isot ja ärsyttävät,niin en olis kyl pienemmillä pärjänny...välil niit oli 2 peräkkäin :D

kummeja täälläki on mietitty ja vasta 1 valittu...et voiki olla noin vaikeeta..mut onhan täs vie pikkasen aikaa.....ärsyttää vaan ku tulee ne ristiäisetkin ja sit heti joulu perään...ääähhh miten sitä jaksaa?!!!
meil tytöllä synttärit 29.9 ja sillonki pitäis jaksaa järjestää juhlat...mhm....isännällä synttärit 15.10...mut sanoin jo,et mitään en tee :D ens vuonna sit ku täyttää 30..........

ai nii...yöunista ollu puhetta....eipä oo täälläkään enää kovin hyvin nukkuttuja öitä takana...selkä on aina kipee...supistaa...ja sit pitää vessassakin ravata vähän väliä.......viimeyö tais olla eka ku ei ollu enää kuuma...ikkuna oli auki joten pikemmin vilu tuli ja peitto piti vetää pitkästä aikaa päälle.

pinnaki tääl paukkunu monella :D taitaa olla ihan normaalia...vaik ihme kyllä meil menny ny taas tosi hyvin kotona...isäntäki ollu entistä huomaavaisempi....oon ollu kyl ihan tyytyväinen viimeaikoina =) kotiakin täs kokoajan laitellu...iski vaan joku inspiraation poikanen...tänään pitäis mitata meijen makkarin lattia,et isäntä vois hakee lattiamateriaalit....ihanaa sit pääsekin jo makkaria sisustaan =) ....(sitä täs on odoteltukki)
eilen verhoilin uusiks meijen sitterin,ku oon niin rakastunu siihen vanhaan Björn Borin sitteriin,et ei sitä voinu pois heittää vaik kangas oliki pikkasen kulahtanu....ny on komeempi ku uudet kaupassa :D

mut joo...eiköhän sitä tekstiä tullu taas ihan tarpeeks...rupeenki täs katteleen Serrano perhettä,ku ei oo muutakaan tekemistä :)

henkka ja veeti 31+2
 

Yhteistyössä