Sainpahan luettua taas kaiken tänne kertyneen tekstin
. Uusille tervetuloa
! Vielä hetken ehtii mukaan
. Kestoilusta täällä paljon puhuttu ja hienoa, kun joukosta löytyy, keneltä kysyä. Itse nuo tekstit aika tavalla ohitin, koska luulenpa, ettei ole minusta viitsimään ja ennen kaikkea aluksi perehtymään. Hienoa, kun joku viitsii!
Jaaha, tässä vaiheessa aina tyhjenee pää, että mitä kaikkea pitikään kommentoida :headwall: . Vauvakirjan itse tekeminen on hieno juttu. Itse ostin tuon Kulta Pieni-kirjan, jonka joku muukin oli ostanut. On musta aika kiva
. Ekalle vuodelle riittäköön multa tavalliset vauvakirjat, sitten alan päiväkirjat ja muut kansiot
. Oikea dokumentoija. Vauvakirjojakin minulla on ollut aina kaksi :ashamed: , nyt toinen kirjoista on joku aikas heppoinen kirpparilta löytynyt. Muutamille mielestäni turhille sivuille olen liimannut värillisen paperin päälle ja kirojoittanut omasta mielestäni jotakin tärkeämpää. Esim vauvakirjoissa ei ole ikinä minusta kohtia, mihin kirjoittaa sisarusten kommentteja vauvasta. Niitä kuitenkin olisi myös hauska isompana lueskella.
Täällä jo pohdittu ensimmäisiä synnyttäjiä.. Hui tosiaan, me aletaan olla aika lähellä
. Mä en vaan edelleen meinaa ymmärtää sitä tosiasiaa!! Mun veikkaus vois osua vaikka
Tuutilullan kohdalle, sellaselta kuulostaa sun vointisi. Kaikille muillekin, joilla jo enemmän supistuksia ja muita inhottavia kipuja: Tsemppiä ja koittakaahan kärvistellä!! Omakin olo on välillä huonompi, mutta sitten taas oikein pirteäkin. Hetkellisesti harvakseltaan tulee kanssa erityisiä kipujuttuja tai muuta, mutta ei onneksi usein. Sen verran kuitenkin, että voi kuvitella muiden tukalaa oloa... Supistukset pysyvät minulla normaalin huomaamattomina, jos en kävelylle lähde. Hidaskin kävely kiristää vatsan hetkessä tukalaksi, mutta esim kotityöt eivät sitä tee.
Neuvolassa oli hb yllättäen laskenut 96 ja nyt sitten on rautaa pitänyt napsia. Ja vatsa on selvästi kovalla, plääh! Verenpaine on myös alhainen 91/58. Vauva on rt ja neuvolan tädin mukaan jo aika alhaalla. Kiva mennä seuraavaksi lääkärille ja kuulla, onko mitään pehmentymistä tai muuta tapahtunut. Minulla sokerirasitus oli ok, mutta silti nyt aina pissassa ollut sokeria :/ . Onko kellään muulla? Ensi kerralla meinaan asiasta tarkemmin kysellä. Vaikuttaako tuo vauvaan ja eikö siitä sitten ole haittaa? Ruokavaliota olen yrittänyt pitää, mutta nyt taas hiukan huonommalla tuloksella :snotty: . On se kumma, jos ei sitten leipää ja hedelmiäkään saisi syödä..
Neuvolasta vielä, että vauvan sydän jumputti aluksi 190! En ole ikinä itselläni vastaavaa kuullut. Vähitellen siitä rauhoittui 150 tietämiin, eikä täti sitten ollut huolissaan. Itse jäin hiukan miettimään?
Jotenkin aivan melkein järkytyin :ashamed: , kun täällä kyseltiin vauvan kotiintulo vaatteista! Asiallinen kysymys ei siinä mitään, mutta kun itselle ei ole asia vielä juolahtanut pieneen mieleenkään!!! Jotenkin oikein hätkähdytti tuo. Aloinkin sitten tekemään listaa, mitä tässä olisi vauvan eteen tehtävä. Ja tulihan sitä listaa. En oikein tiedä, miksi en vielä ole paljon tehnyt. Toisaalta ajattelen, että onhan tässä aikaa vielä hyvinkin ja kaikki muu touhu on vielä tuntunut "tärkeämmältä". Mietin myös tuota, että ehtivät pölyyntymäänkin uudestaan jne. Tai sitten siirrän näitä vauvajuttuja tuonnemmaksi säästääkseni sen kaiken loppuvaiheeseen :heart: . Ehkä nyt pian äitiysloman (mikä sekin tuntuu ihan mahdottoman ihmeelliseltä) alkaessa voisi alkaa nuo valmistelutkin. Meillä nimittäin mies ei osaa mitään laittaa, vaikka kolmannesta onkin kysymys
. Tuohan olisi aivan pihalla, jos valmistelut jäisivätkin hänelle
! Joo-o, todella, ehkä kohta voisi olla aika katsoa läpi vauvanvaatteita tarkemmin ja miettiä juuri noita kotiintulo vaatteita, pitäisikö jotain ehkä ostaakin
. Sairaalassa aion muuten itse hyödyntää kaikki sairaalan vaatteet, vaikka sitten olisivatkin vielä isoja. Pyykkiä ehtii sitten kotona tekemään...
Sitä tässä päivien lähestyessä olen miettinyt, miten edelleen olen näin ymmärtämätön tilanteesta. Ei vain meinaa mahtua tähän mieleen, että meillä kohta olisi vauva :headwall: . Vaan eiköhän se siinä sitten valkene tilanne
. Ja sitten sen näkee, miten paljon arki taas muuttuu ja muuta. Toisaalta, miksipä sitä niin paljon etukäteen miettisikään, koskaan ei kuitenkaan voi tietää, millainen vauva tulee, mikä on oma jaksaminen jne.
Tuosta kotiinlähtemisestä tuli mieleen, ensisynnyttäjillekin ehkä tiedoksi, että ainakin oma kokemukseni on ja kavereiltakin samaa olen kuullut, että lähtö on aina jotenkin kaaoottinen. Miten tyytyväinenkin vauva alkaa juuri silloin itkemään, kun puetaan niitä kotiin lähtö vaatteita... Vauva itkee, itsellä on jotenkin tumpelo ja epävarma olo, sisarukset ovat vauhdissa, hormonit hyrrää, ihana päästä kotiin, tuhat asiaa mielessä, pakata varmasti kaikki kassiin ja se vauvan itku siinä samassa... Vaan hyvin on meillä vauva aina hiljennyt, kun huoneesta on pois päästy, mutta mikä siinä onkin lähtemisessä onkin. Aivan kuin vauva aavistaisi, että nyt tapahtuu eka iso muutto minun elämässäni... Voi ei, sekin tuntuu niin oudolta, että minä siinä tilanteessa vielä kerran toivottavasti olen :heart: . Ja kuinka ihana sitten on päästä kotiin :heart: .
Muutakin kommentoitavaa oli, mutta ne tulevat sitten kohta mieleen. Nyt muihin hommiin taas!
Rontti ja rv 33+6