***LOKAMASSUJEN ELOKUU***

Tiipii: pikainen kysymys -miten/mistä kohti laitat sen juoksuvyön kiinni? Vesijuoksu on yksi rakkaista harrastuksista, mutta jouduin jättämään sen jo aikaisessa vaiheessa pois inhottavan puristavan tunteen vuoksi. En toki ole enää myöhemmin edes kokeillut että josko se vyö asettuis nyt jotenki paremmin...

Ja huomasin, että tuossa aiemmin kyselit rasvoista, niin minä käytin aikoinaan Ceridalin Lipogeeli-voidetta (tuubissa, apteekikamaa) pahimpiin vaippaihottumiin, esim. ripulin jälkeen, ja sitä samaa käytettiin ja suositeltiin myös lastenosastolla sairaalassa. Tosi tuhtia kamaa. Oli todella hankala esimerkiksi pestä sitä pois omista sormista kun se oli niin jankkia, mutta rikkonaisen ja tulehtuneen ihon se kyllä paransi. Ja talkkia kului alussa myös. Se paransi huomattavasti ihon sietokykyä märkää vaippa vastaan, esim. yöllä kun ei ihan joka välissä vaippaa voinut vaihtaa. Samoin olikohan Natusanin joku sinkkivoide yksi mitä käytin ihan perusvoiteena, varsinkin jos oli vauvalla mahdollisuus ottaa vaikka puolisen tuntia ilmakylpyjä vaippojen vaihdon lomassa. Silloin voide ehti imeytyä kunnolla ihoon.

Tämmöset rasva-muistelot näin äkikseltään. Pikkusen täytyy kaivaa tuolta mielen sopukoista näitä vauva-juttuja... Toivottavasti se kuitenkin olis samanlaista kun mitä sanotaan pyörällä ajosta -että kun kerran oppii, niin....

Mammoliino 30+1

 
Sivulta www.tickerfactory.com valitsin ensin pregnancy, sitten valitsin mieleisen aikaviivan ja sit next. Sitten valitsin mieleisen hahmon joka osoittaa päivän ja next. Sit tulee päivämääräkysely, johon ylempään tulee la ja alempaan kuluva päivä ja kelloaika ja next. Sit seuraavaks tulee 3 eri koodia, joista kopioin tuon ylimmän eli bbCoden ja liitän sen viestiini. Toivottavasti onnistut, eikä ollut liian sekavaa...




 
tiipii Mä olin ihan yhtä "tumpelo" esikon kanssa ja vielä tumpelompi tän tokan kanssa :| Kyselin kaveriltakin jo, mitä kaikkee pitikään muistaa ostaa??
No, mä käytin perusvoiteita pepunpesun yhteydessä. Bepanthen on hyvä myös nännivoiteena, jos/kun imettää ne ne kipeytyy. Sopii siis molemmille. Sitten vanupuikkoja navan putsaamiseen. Käytin kylvyssä öljyä, joten sen jälkeen en rasvaillut vauvaa.
Kyllä ne sairaalassa neuvoo :)

Mullakin masu tärisee välillä, etenkin kun menen istumaan. Joskus myös kuuluu naksuntaa..mitä lie??

Tänään herättiin puol 7, varauduin jo aikasempaan herätykseen. Onni kun sippas puol 7 illalla yöunille....
Tänään tiedossa onneks päiväunet ;)

Sataa, JES!!

-Vilma ja "Lahja" rv 32+4-
 
Tota tärinää mulla oli myös ekassa raskaudessa, ja me pääteltiin vauvan syntymän jälkeen et oisko johtunut siitä, kun poika aina kun venytteli itseään niin tärisi just samantuntuisesti kuin masussa :)

mäkin kokeilen tota..



 
yksäiti84 toivottavasti pikkuinen vielä malttais muutaman viikon kasvaa :hug:

Tänne on palannut se alkuraskauden aikanen kuvotus ja oksentelu :x Eipä noissa edellisissä ole lopussa tarvinnut pönttöä halailla mut nyt täytyy. Kyllä on kivaa kun oikein rajusti oksentaa niin pissatkin lirahtaa housuun :ashamed: Muutenkin julmettu väsymys vaivaa, voisi nytkin nukahtaa tähän istuma-asentoon :( Varmaan tuo keskimmäisen eskarin aloituskin vaikuttaa. Meillä kun ei ole ollut pitkiin aikoihin mitään päivittäisiä sitovia juttuja vaan aamut ollaan aloiteltu rauhassa. Nyt sitten säntäilet kahden kanssa aamutuimaan että johonkin ehditään. Eiköhän tähänkin taas totu jossain vaiheessa, kai. Eskarin tätikin naurahti kun näki minut ja kysyi onko meillä ollut hulina aamu. Eli täytyy pärstäkin näyttää yhtä räjähtäneeltä kuin olokin :whistle:

Pitää vissiin mennä naama pesee kylmällä vedellä että pysyy hereillä klo15 asti. Silloin on vahdinvaihto kun isäntä kotiutuu :)

tuutilulla rv 34+4
 
rauhallinen ja hyvin nukuttu yö takana...mut aamulla oli sit tunnin verran sellast jomotusta taas....ja huomasin äsken,et valkovuotokin lisääntyny :/ mistä lie johtuu....neuvolakin vasta viikonpäästä,mut ei siekään mitään sisätutkimusta tehä......mhm...mitähän sitä tekis jos näin vie jatkuu...pitäiskö varata ite aika lääkäriin,ku en usko et me saadaan neuvolalääkärille aikaa ennen viikkoo 35-36........

http://lilypie.com]
[/url]

pakkohan munki oli laittaa ny tällanen :D

 
Hei :)

Alkaa ahdistaa :'( Tuntuu että ois kokoajan ähky olo, ei jaksa nousta sängystä, sohvalta, maha tuntuu isolta ja ahdistavalta. Henkeäkin ahdistaa... muistelen esikoiselta samoja oireita. Vauva ei ole kääntynyt, vaan istua töröttää vieläkin ja liikkuu niin hiivatisti! Tämä varmaan aiheuttaa olotilan. Liikkeet käy jo kipeää ja tympäisevät, kun ovat niin voimakkaita... Tärinää on minullakin, muistelen kyllä olleen esikoisellakin, joka on tyttö. Että tiedä sitten liittyykö tärinä tyttöihin vai poikiin :)

Että valivalilla alkoi tämän päivän viesti :ashamed:

Ginnifer ja Dirlittan ainakin mietiskeli sitä miten sitä viitsii jäädä pois töistä vaikka "oikeus" olisi. Niinhän se on, itsellä on vielä määräaikainen sopimus niin, että se loppuu kunhan jään äippälomalle. Niin tuntuu että olen ihan täys luuseri jos liian aikaisin lopetan... vaikka haloo... ihan niinkuin tää firma mun panostuksesta kaatuis :LOL: Pitäis vissiin kattoo peiliin ja miettiä että olenko todellakin niin korvaamaton ;) Kyllähän se vauvan hyvinvointi tärkeintä on, ja jos äiti voi huonosti, voi myös vauva. Ja niin mulle täällä kyllä kaikki työkaverit sanookin kokoajan.

Vilma-Onni, meilläkin jää usein mukavat kerhot väliin niiden tyhmien aikojen vuoksi. Ei mahtaisi olla iso homma kysyä vanhemmilta etukäteen, mihin aikaan lapset joille kerho on tarkoitettu, nukkuvat päiväunia :/ Seurakunnan perhekerho on huippuesimerkki, normaalisti syksyllä ja keväällä järjestävät ne aamupäivällä 9.30-12, mutta kesällä vain yksi ryhmä kello 12-15! Jokaikinen äiti ilmoitti ettei pääse kun on päiväuniaika...

Ristiäisiä täällä jo mietitään :) Mitenhän me pidettiin ne esikoisella, hän kun syntyi lokakuussa... taisi olla juuri ennen joulua. Ei niistä kummemmin ressiä tullut, vaikka vieraita oli paljon ja pidimme ne juhlatilassa eli ei kotona. Mukavat oli. Nyt voisi miettiä tuota itsenäisyyspäivää, tosin silloin moni tykkää lähteä johonkin mökille tms. Katsellaan :) Nimet on jo päätetty ja ilmoitettu myös hätäkastelappuun. Hienoihin nimiin päädyttiinkin, mutta julkaista niitä en vielä halua :)

Yksäiti84 huh miten sulla kuulostaa hurjalta! Tsemppiä ja voimia, toivotaan että vaavi vielä vähän aikaa jaksaa! :hug:

Henkka81, kyllä ainakin Oulussa yrittävät kääntää toissynnyttäjiltäkin. Yksäitihän kirjoitti etteivät yritä kääntää koska on supisteluherkkä, näin ainakin käsitin. Itselläkin vauva tosiaan vielä perätilassa, ei kyllä se kääntäminenkään houkuta, eikös siinä ole keskenmenoja tullut jonkin verran? En ole kyllä varma tarkoista määristä.

Tiipiille kestoista: pesen hahtuvat tosi harvoin, varsinkin kesällä kun voi tuulettaa ulkona! Ainahan ne ovat vähän pissaiset aamulla (vaikka pissa ei tule läpi lakanoihin) mutta kun laittaa ulos narulle päiväksi tuulettumaan, ovat illalla ihanan puhtaan tuoksuiset. Uskomaton materiaali tuo villa! Talvella tuuletus ulkona on toki hankalampaa pakkasten vuoksi, joten pesen sitten useammin. Pelkkää huuhtelua veden alla harrasta, vaan tosiaan silloin kun pesen, pesen pesuaineella. Pesuaineena käytän Sonettia, mutta mikä tahansa esim. vaippakaupasta löytyvä villanpesuaine käy. Paras pöksymalli vastasyntyneelle on mielestäni lyhytlahkeinen. Kirjekuori- ja pitkälahdemallista en pidä, ihan vaan omista syistä. Eli kokeilemalla löytyy hyvä.

Rasvoista: meillä kaapissa Bepanthen ihottumiin ja vaippapyllyyn ja perunajauhoa talkiksi. Sen kummempia ei koskaan käytetty eikä käytetä nykyäänkään 3 vuotiaalla. Olen kuullut että mitä aiemmin ja useammin alkaa ihoa rasvaamaan, se tulee rasvasta riippuvaiseksi ja tarvitsee sitä aina useammin. En rasvaa vieläkään 3 vuotiaan ihoa ja hyvänä on pysynyt. Öljyä on käytetty joskus kylvyssä, ja yhäkin käytetään, pesuvedessä, ja vauva ei tule liukkaaksi kun laittaa YHDEN tipan :) Se on TOSI riittoisaa! En käytä myöskään saippuaakaan vielä kolmevuotiaan pesemiseen. Pelkkä vesi ja kerran kuussa hiustenpesu on riittänyt. Pylly/pesupyyhkeet on meille punainen vaate, käytän mieluummin vettä. Sitä nyt nykymaailmassa on joka paikassa tarjolla... eräs ystäväni teki iltapesun vauvalleen joka ilta näillä, koko iholle! Uh, mulla teki ihan pahaa... miksei sitä voi käyttää kylvyssä joka ilta jos haluaa toisen pestä? Vesi vanhin voitehista, kuten ruukataan sanoa :D Mutta tosiaan, nämä oppii ajan kanssa. Meillä on ollut periaatteena, että mitä vähemmän kaupallisista purkeista lapsen iholle kosketusta, sen parempi. Ja kylläpä esikoisella vieläkin on kuin vauvalla iho :heart:

Topsy rv31
 
mammoliino en ole ajatellu tuota juoksuvyön asettamista mitenkään erityisesti, samalla lailla laitan kuin ennen raskautta. tosiaan siitä tulee kyllä hieman puristavan olonen, mutta vyö jää kuitenkin sopivasti tuohon rintojen alapuolelle eikä mulla paina kohtua. ja henkikin kulkee vielä hyvin ;) mutta voi olla että kaikille tuo vyö ei sovi ollenkaan, varmasti esim. kohdun muoto vaikuttaa.

kiitos vastauksista tuohon vauvan pesuun, rasvaukseen ja topsylta vielä villiksien pesuun! mukava kun täältä saa aina apua näihin arjen pikku ongelmiin :D eli varmaan kokeilen sitä että laitan kylpyveteen 1 tippa öljyä, ja kaappiin ostan varalta bebanthenia (voin sitten käyttää itekkin) ja sinkkirasvaa, sekä jotain apteekin talkkia. unohdan sen vauvan muun kehon rasvauksen kokonaan ja nuo pyllynpesulaput jätän heti kättelyssä kaupan hyllylle, en aio ees vilasta niitä - uskomatonta että joku ois saanu niillä tussitahratkin poistettua, aikamoista myrkkyä täytyy sisältää! :eek:

mietinkin juuri aamulla tuota vauvan kääntämisyritystä ja se oliski ollu mun seuraava kysymys :LOL: näitähän riittää! ite en tiedä missä asennossa meidän väiski on, mutta ainakaan mitään potkuja kylkiluihin/palleaan en oo tuntenu. jostain olen sitten lukenu että voidaan tarvittaessa yrittää kääntää mikäli äiti antaa siihen luvan. mietinkin sitten sitä että mitä haittoja siitä on kun kerran äidin suostumusta oikein erikseen tarvitaan. eli Topsyn viestistä ilmeni että ainakin jonkinmoinen keskenmenonriski, mistä tämä johtuu? onko muita riskejä?
ajattelin vaan että jos sattuis tollanen tilanne omalle tai jonkun täällä olijan kohdalle, niin onkohan se suotavampaa sitten päätyä sektioon-onhan siinäkin omat riskinsä-vai kokeilisitteko tuota kääntämistä?

mulla on yhtäkkiä muuttunu tämän nukkuminen ihan päinvastaseks! eli aiemmin olen aina nukkunut tosi huonosti ja asentoa hakenu pitkin yötä. nyt on menny useampi yö että nukun ihan taju kankaalla. asentokin on huomattavasti parempi kun maha on niin iso et se vaan on tossa vierellä :LOL: ja varmaan nämä viileät ilmat vaikuttaa ratkasevasti unen laatuun. tuntuu muutenkin että oon jotenkin väsyneempi ku esim. muutama viikko sitten. no tämä tilannehan täälä saattaa muuttua vaikka jo ensi yönä, mutta pakko nauttia vielä kun voi! :whistle:

YOdottaja aivan upea masu sullakin :heart: näin me vaan kasvetaan, on tää mahtavaa!!! :D

lekosa päivä tulossa, pidän tauko uinnista ja käyn vaan koiran kanssa koirapuistossa. jospa jaksaisin siivouskaapin siistiä ja järjestää, sitten illalla saunaan!

t.tiipii ja "väiski" rv32+1 :heart:
 
Heips vaan
Ei ole taas pitkään aikaan tullut mitään kirjoteltua, lukemassa juttuja olen kyllä käynyt. Olen tässä jo kuukauden päivät viettänyt kotona sairaslomalla kun tuo selkä ei enää tuollaista vuodeosasto työtä kestänyt. Minulle muuten voi tuonne alkuun lisätä että poikaa odottelen, on nyt kahdessa ultrassa näkynyt kivekset ja viimeisessä ultrassa kehuttiin kivesten jo laskeutuneen kivespusseihin :) Tuli tosiaan käytyä ylimääräisessä ultrassa edellis viikolla kun masuasukin liikkeet muuttui jotenkin vaitonaisiksi joten menin käyrillle tarkastukseen, kaikki kuitenkin oli hyvin, sen hetkinen painoarvio 1900g (rv 32+3 silloin), isopäiseksikin kehuttiin (pää vastasi viikkoja 35+jotain). Joten tästä voi jo päätellä että synnytyksestä tulee kivaa ;) Muuttokin olisi nyt sitten edessä. Ensi viikolla olisi tarkoitus muuttaa paritalo kolmioon. Epäilen vaan ettei minusta kauheasti apua tuossa muuttopuuhassa ole. Kovin olen kyllä nyt pakkaillut noita tavaroita laatikoihin, iltaisin onkin sitten kärsitty kovin supistuksista ja huonosta olosta.

En tiedä aiheuttaako tuo muuttostressi vai mikä sen että olo on tällä viikolla muutenkin muuttunut kauhean hankalaksi, koko ajan hengästyttää kun vähän jotain tekee, supistelee aika usein etenkin tosiaan iltaisin, ja välillä ne supistukset ottavat ihan tuolta alaselästä asti ja ovat kipeitä, tuntuu että rakostakin on tullut ihan olematon (yössä saa käydä jopa 4 kertaa pissalla ja aina yhtä kova hätä ), ja en tiedä johtuuko noista supistuksista vai mistä mutta isommalla asiallakin saa käydä välillä jopa 4 kertaa päivässä :O Minullakin tuo valkovuoto on alkanut ihan mahdottomaksi tulemaan, välillä ihan holahtaa :| Ja jottei valitusvirsi jää liian lyhyeksi lisätään vielä tämä kamala jalkojen turvotus, iltaisin jalat ovat ihan paksut pökkelöt ja kivistävät kovasti. jokohan siinä oli tarpeeksi

Pelottaa vaan ettei vaan lähtisi poika vielä sentään syntymään.. Hänen isänsä kun on aikanaan syntynyt rv36, en tosin tiedä onko tuo nyt millään muotoa periytyvää mutta mietityttää silti. Kunhan vaan tämän muuton saisi hoidettua niin sitten voi rentoutua, vaikkakin kaikki vauvan vaatteet on vielä pesemättä ja tuntuu että puolet tavaroista on vielä hankkimatta esim. kaikki nuo rasvat yms.

Niin ja tosta mahan tärinästä, meillä sitä ainakin on ja poika tosiaan tulossa. olen minäkin kuullut että poika pissaisi silloin kun tolleen tärisee, mutta tiedä häntä.

Yritin tuonne profiiliin lisätä masukuvaa mutta huonolla onnella joten laitan sen tälleen erillisenä linkkinä. Kuvassa rv 33+2
http://www.aijaa.com/v.php?i=866063.jpg

ansku rv 34+3 :O
 
huhuh ku kuuma päivä taas B) hikeä meinas pukata ku kävin BabyStylessä ostamassa pinnasänkyyn sen verhotelineen ja tulihan tuota kirpparillakin pyörähettyä ja mukaan tarttui ylläriylläri pari paitaa ja kiva hamonen :D mä siis tosiaan olen tosi himo shoppaaja,ainaki miehen mukaan.Mutta sen mukaan mulla on joku osteluongelma :kieh: :kieh: :kieh: liekö tuota tosissaan piä ottaa. Jos kerta halvalla saa ni sama ostaa pois :LOL: kieltämättä tuossa yksilta laskin että 12paria kenkiä olen tämän kesän aikana hankkinut :whistle: heh mutta johtunee siitä että vaatteita on ollut himpun verran hankalampi löytää sopivia ja kivoja ni olen sitten santsannut kenkiin...suurinosa kuitenkin alesta ja sillon seppälän euro kampanjasta ostin kahdet kivat avokkaat...

Mutta joo,tänään siis eka valmennus,saa nähä mitäs siellä käydään läpi,osan mielestä kuulemma täysin turhaa touhua ja osan mielestä älyttömän kiva juttu ;) näin ensikertalaisena ainakin odotan käyntiä mielenkiinnolla,tokihan sen vauvan varmaan osaa ulos puskea ilman valmennuksiakin mutta näkeepähän muitakin möhömahoja =)

Eipä mulla tosiaankaan mitään järkevää asiaa ollu,tulinpahan vain kirjottelemaan ku jädekopilla istun...ois yks leffa mukana,taidan laittaa sen pyörimään ja koitan saada ajan kulumaan :wave:

Diipeli 31+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja mamma3:
henkka81 tavoin mullakin valkovuoto lisääntynyt huimasti :/ Välillä oikein holahtaa :eek: :ashamed: Mitähän tääkin meinaa? Ei aiemmin tämmöstä ole ollut... Nyt täytyy lähtee apteekkiin ostamaan rennietä, toi närästys on sit hirveetä :x Samalla täytyy hoidella muitakin asioita, kaupasta ainakin käydä ruokatarvikkeita etc


Mulla myös ongelmana (kaiken muun lisäksi..) tuo valkovuodon lisääntyminen, olen jo pohtinut että pitääkö siitä huolestua, hyvä kuulla että samansuuntaista on muillakin.
Samoin mulle on palannut tuo alkuraskaudesta turhan tuttu pahoinvointi ja väsy..
 
Huomasin tuossa vessassa käydessäni että pissa oli huomattavan tumman keltaisen väristä. Ensin säikähdin että joukossa on verta, mutta ei onneksi sentään. Väriltään oli kuitenkin niin tummaa että pisti silmään kun nousin. Onko kellään ollut samoin ja tarvitseeko lie huolestua? Viimeksi minulla oli pissassa sokeriarvot yhdellä-kahdella plussalla ja mietin nyt että voisiko liittyä tähän....

Muita oireita ei ole ollut. Saisikohan täältä taas apua, kovasti säikähdin väriä.

Topsy rv31
 
Neuvola lääkäri käynti takana... ja taas järkyttävä kokemus. Uus lääkäri, mies, puhu puuromaisesti...aloin jo epäilee et on kännissä. Ei kattonu alapäähän ollenkaan, ronklas hullunlailla lantion ja häntäluun kun kysy et oonko koskaan murtanu sitä, on kuulema jotain muutosta mut ei hankaloita synnytystä (olen siis josksu kymmenen vuotta sitten tippunut parista metristä asfaltille ja sen jälkeen en selkälihasliikkeitä ole pystyny kunnola tekemään...tärähti sen verran)...meinasin sanoa et jos et kohta lopetan paskannan sun kädelle :kieh: Meinas paniikki iskeä ku se rupes kyselee miten meijän suvun naiset on synnyttäny... kaikki ovat alakautta synyttäneet... ja kuulema tää lapsi mahtuu tulemaan ulos lantiosta... :whistle: paikat on pehmenny mut kiinni ja kohdunkaulaa on 3cm. RR118/75, paino noussu +560g... tosin tuo mitattiin klo:15 et olin jo syöny ja juonu jonkin verran. Laps on raivotarjonnassa ja :heart: 142. Sf mittaa ei mitannu kun kuulema parempi et sama henkilö mittaa...on niin erilaiset tavat kaikilla. 5.9 seuraava neuvola ja sit kuulema aletaan näkemään joka viikko... aika jännää...

-Santti ja Ilppi 34+3-
 
kyllä tämä palsta on sit loistava apu! aina löytyy useampikin jolla samaa vaivaa pukkaa, ni ei tuu turhasta sit panikoitua! :flower:
valkovuotoa siis täälläkin runsaasti, ollut jo noin puolestavälistä alkaen, ja kuuluu asiaan, kunhan on sellaista "puhdasta". kannattaa silti neuvolassa mainita asiasta! multa siis kaikki tulehdusnäytteet otettu, ja ihan puhtaita oli näytteet. tiedän kyllä miltä hulahtaminen tuntuu, juuri oikea sana kuvaamaan tilannetta :x
pissa mullakin joskus todella tummaa, ja voimakkaan hajuistakin, joskus jäi sellainen näyte neuvolaankin eikä siinä mitään poikkeavaa ollut. vessassa saa täälläkin rampata miljoona kertaa yössä, mutta muuten kyllä onneksi nukun ihan hyvin! tässä jopa kahtena päivänä olen ottanut päiväunet! ihanan laiskaa! :D välillä käy aika todella pitkäksi, mutta olen yrittänyt nyt nautiskella tällaisesta omasta ajasta! veikkaan että isäntä nauttii ainakin kun on aina ruuat valmiina kun töistä tulee ;) ! mukava on toista passata, kun ei ole ennen sitäkään kerinnyt :heart: ja saattaa osat muuttua kunhan pienokainen syntyy!
jokohan tuli kommentoitua tärkeimmät...
:wave: tilda+tiitiäinen 32+3
 
Iltapäivää leidit!

Oon kyllä käynyt jokapäivä lukemassa teidän kuulumisia mutta en oo saanu aikaseks kirjotettua omia..

neuvolakäynti oli tänään taas kuuden viikon tauon jälkeen. Kaikki hyvin, verenpaine nyt oli hieman alhainen (85/55) mutta parempi niinpäin ja kotona sain jo omalla mittarilla hieman parempia lukemia. äitipolille pisti vihdoin lähetteen niin tarkistavat sen istukan sijainnin vielä kun viimeksi se on ollut kohdunsuun edessä.

Onko teillä jo kaikki valmista vauvaa varten? rasvat, vaipat ym. muut pikkutarvikkeetkin? Mulla on välillä kamala paniikki kun kaikki on puolitiessä ja välillä ajattelen että mihinkäs tässä vielä on kiire. varmaan yleistä tälläinen..

Entäs koska ajattelitte hommata imetysliivejä? kun olisihan ne kai hyvä olla jo sairaalassa..mulla niistä murhe kun nytkin kuppikoko kasvanut E kuppiin asti, että MISTÄ IHMEESTÄ saan sellasta kokoa imetysliivit??!! Onko muilla näin isoa rintavarustusta?

Mikero ja topi 30+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tilda77:
pissa mullakin joskus todella tummaa, ja voimakkaan hajuistakin, :wave:

Juu, sama täällä, olen jostain joskus lukenut että jos pissa on oikein tummaa, niin se on merkki siitä että pitäisi juoda enemmän.
En tiedä onko noin.
Nytkin saa ravata vessassa aika tiuhaan, saati jos vielä enemmän koittaa juoda..
Noihin supisteluihinkin kuulemma auttaa kun juo riittävästi..itse en ole huomannut eroa, tai sitten en juo riittävästi.

Täällä kireä tunnelma miehen kanssa jo monetta päivää..sitä tuntuu rassaavan minun väsynyt ja ajoittain tukala olotilani, enkä siitä viitsi koko ajan näin ollen muistuttaakaan. Toisaalta, kun en jaksa koko ajan reippaana olla puuhaamassa, niin en sille mitään voi.
Ja mulla palaa pinna aika hätäiseen, ei tuon ukon tarvitse paljoakaan väärää naamaa näyttää..No, eiköhän se taas tästä.
Valivalivali..tuntuu että viime aikoina on enimmäkseen tullut näitä valitusvirsiä, anteeksi..kai sitä on nyt tunteet aika pinnassa..
 
Valkovuodosta: Mulla oli samanlainen "vaiva" kolmisen viikoa sitten, eli tooodella runsas vuoto ja välillä oikein lirahteli. tuli muutaman kerran jopa semmonen olo, että nytkö ne vedet meni... Noh, taustalta löytyi oireeton hiivtulehdus. Kun sen sai hoidettua pois, niin vuotokin normalisoitui. Toki sitä edelleen tulee enemmän kuin ei raskausaikana, mutta ei kuitenkaan tulvimalla.

Mammoliino 30+2
 
mulla on kans ollu ongelmia noitten masukuvien laiton kanssa. eihän se vaikeeta ole, mutta jostain syystä eivät vaan jää tonne profiiliin. mieskin joka on aika haka näitten koneitten kanssa on yrittäny, mut ei vaan onnistu :/

mikero: en oo hommannu vielä mitään pikkutarvikkeita valmiiks, kylläkin kaikki isot hankinnat alkaa olla tehty. pitää sitten joku viikko käydä ostamassa vähän vaippoja, rasvoja ym. mutta onneks ainakin osan noista saa ostettua ihan lähikaupastakin jos vaikka syntys ennen aikojaan, joten en ota stressiä niistä. ite ajattelin et jos vaikka ostaisin ne liivit vasta synnytyksen jälkeen kun hankala nyt tietää et minkä kokoset sitä tarttee kun ja jos maito nousee. mulla normaalisti F kuppi (pysyny oikeestaan samana) joten oon tottunu jo tähän et mistähän sitä kunnon liivit saa...ajattelin kyllä kattella jo vähän valmiiks et ei sitten tarvi vauva kainalossa juosta putiikista toiseen.
 
yksäiti84 toivottavasti pikkuinen pysyis vielä sisällä pari viikkoa
:heart:
Tänne ei sen kummempia.Kylkiluut vain järkyttävän kipeät.Maha on niin iso että tämä on yhtä tuskaa.Ja poika änkeää itteä sitte kylkiluitten alle.
Jalat on kans illalla aina tosi kipeät.Painan 71kg nyt ja painoin 49kg ko lähin odottamaan.Että ei ihme jos jalat kärsii. :ashamed:
Onneksi kuitenki ilmat alkaa viiletä.
Mutta lähen tästä laithaan tytöt nukkumaan.
Mie ja poika 31+4
 
heissan kaikille!

täällä olikin tänään monen tunnin ukkonen,ei uskaltanu edes koneella olla,ettei vaan mitään rikkos.

topsy2 kyseli pissan tummuudesta.uskon että se johtuu liian vähästä juomisesta,ite olen ainakin huomannut että jos juominen jää vähemmälle niin pissakin on huomattavasti tummempaa,kun yleensä,kun tulee juotua aika reilusti..tässä helteillä kun tuli juotua tosi reilusti niin pissakin oli toooosi vaaleeta.
ja muistan joskus menneinä kesinä töissä,kun oli oikein kuuma,ja kiire,niin saatoin käydä esim iltavuoroon lähtiessä pissalla kotona ja seuraavan kerran joskus ysin aikaa illalla,niin silloin pissa oli tummaa,ja yleensä aivan kahvin hajusta..kun tuli kahvia vaan juotua..
mutta esim.punajuuri värjää myös pissin punertavaksi.
eli vettä vaan enempi..eiköhän se pissi siintä vaalennu =)

eilen ostettiin sitten vauvalle ekat vaipat..oli prismassa jotain pamppersin vaippoja poistossa..puoleen hintaan sai niitä 3-6kg sekä 2-4kg ja oli siinä isompiakin vaippoja.laittelin ne sitten tuonne kaappiin..

tänään tuli myös sellanen tunne että pitäskö sairaala kassia pakkailla jo valmiiksi,samoin vauvalle kamppeet kanssa valmiiksi mitä mies sitten tuo
tullessaan sairaalaan..en tiiä mistä tuo tunne oikein tuli..

ja huomasin että meijän vauvalla ei ole yhtiäkään villasia sukkia..piti lankaa ostaa,ja kohta on sukat neulottu :) tumppuja oli monet,mutta minne lie kaikki villasukat kadonneet..isoja oli useammatkin,mutta ei pieniä..

likat kattoo tuolla serranoa nauhalta..nyt on kouluaamuina se pitäny nauhottaa..kyllä tuntuu olevan niin tärkee..

joku siintä mahan napsamisesta kirjoitti..minullakin tulee aika usein sellasia napsauksia..olen miettinyt että liittyykö se jotenkin entiseen sectio haavaan vai mikä saa sen äänen aikaan..
nauroinkin miehelle että ekana kuuluu napsaus ja kohta tietysti käy kuulumaan suhinaa..kun ilmat tulee pellolle :LOL:

ja rasvauksistakin täällä on ollut puhetta,minä en osta kun bepanthenia,ja siinä pakkauksessahan tuli jotain perusrasvaa..sekä ostin yhen pienen purkin talkkia..saa luvan riittää.
enkä ole laittanut edellisilläkään kylpyveteen mitään öljyjä tjms,
vaikka nuoremmalle tuli tossa yhen vuoden kieppeillä jalkoihin punaisia läikkiä,(talvella) niitä rasvailin sitten ihan perusrasvalla,olikohan essex.
ostin yhen paketin niitä kosteuspyyhken tyylisiä pyhkeitä,ajattelin että on helpompi sitten mökillä käydessä pyyhkiä pyllykkää jos vaikka kakkaa tekee..mökille kun ei tule kun juoksuvesi(niin nopeesti kun ite sen kaivolta sisälle kannat) ja sitten se myös pitää lämmittää jos tarttet pesuvettä.

mutta nytten taidan lähtee jotakin iltapalaa ettimään,rupee olemaan nälkä :p

niinukka ja vunttunen 33+4
 

Yhteistyössä