***LOKAMASSUJEN ELOKUU***

niinukka meillä ainakin on tarvetta ylimääräsille kestoille, oon niitä joitakin jo huuto.netistä ostanu, mutta lisää kyllä tarvii ja reilusti!

kotiäitillä oli jo hieno masu, tääläkin on jo jonkin kokonen- pitää päivittää kans joku kerta :D

kökköselle pitää vastata että ton "kalenterin" mikä saatiin neuvolasta mukaan tuo hikottelu ois aika yleistä joskus 32 viikolla, mutta ainahan nämä on niin yksilöllisiä. hassulta se kyllä tuntuu, eikä sitä taho aluks ees hikaks tunnistaa =)

Minäkin tossa harjottelin kuvan laittamista profiiliin. Masukuvaa ei kylläkään tähän hätään ollut. Profiilissa pitäisi näkyä nyt kuva np-ultrasta. Yllättävän vauvan näköinen jo vaikka viikkoja vasta 12+2 tuossa kuvassa. Niin ne viikot vierii...

-Susa ja Ukko rv 30+4

Piti luntata noi viikot YOdottajalta. Kiits :)

Täällä onneksi ei oo kipuillu/supistellu koko viikonloppuna! Tänä aamuna heräsin kauheesen korvasärkyyn, ilmeisesti korvatulehdus. Päivystykseen en viittiny mennä mut aamulla soittelen lääkäriin.. ihmettelen vaan mistä aikuisiällä noita korvatulehuksia tulee.. lapsena on kyllä ollu mut ei sen jälkeen kertaakaan..

eipä tuo mun tänään otettu masukuva nyt millään suostu jäämään tohon profiiliin :( ja vanha kuvakin sieltä jo lähti pois (no se oli otettu rv20 joten ei sen enää väliä) noh, ei se auta ku kattoo vaikka huomenna uudestaan.

oli muuten aika outoa, kun selasin tossa läpi mun "masukuva-albumia" koneelta ja joskus rv15 otetut kuvat näyttää nyt ihan olemattomilta, säikähin oikeen, että onko mun maha ollu tosiaan joskus noin littana! :LOL:

jep jep, pallomaha siirtyy sängyn pohjalle. huomenna sitten neuvola ja taas puntarille... :eek:

Tämän mamman pitää nyt lähteä töihin. Kaikki muut perheestä jäävät nukkumaan ja täällä on niin ihanan hiljaista, oikein rauhallinen aamuhetki. Ulkona näyttää olevan tosi sumuista, eikös nyt pitänyt tulla helle :(
Minä olen heräillyt monena yönä painajaisiin. Eilen aamulla olin ihan hikinen ja kauhuissani, kun heräsin. Unessa meidän lapsi oli hukassa. Olimme mökillä ja siinä tietty järvi vieressä ja minä pelkäsin hänen hukkuneen. Lopulta hän löytyi, oli kömpinyt auton takapenkille nukkumaan. Loppu hyvin, mutta se kamala tunne mikä oli kun heräsin. Onko teillä toisilla ollut tällaisia painajaisia nyt tässä vaiheessa? Onko tämä jotain henkistä valmistautumista vai olenko vaan lukenut liikaa lööppejä.
Nyt töihin, mars. Mukavaa päivää teille!

liplatus,mulla myös joinakin yönä ihan järkyttäviä painajaisia...
synnytykseen liittyviä ja aina menee joku pahasti mönkään... :eek:
kotiäidillä ihana masu :)

omaan napaan...vielä oon lepäilly kovasti,kun tuntuu että nuo supistukset ei lopu!
on ne hellittäny paljonki,mutta en uskalla paljoo touhuta.
no,huomenna onneksi taas lääkäri niin on taas viisaampi.
kumpa ois paikat kii ja ei olis enempää pehmentynyt.
nyt vois painua keitteleen aamukahvit,hauskat päivät kaikille ja voikaa hyvin
:wave:
-milla rv30tasan =)

Lokamasutaustailijahan minäkin olen. Ja Ennen viikonloppua oli niin huono päivä että pitä tarttua ihme asioihin ja muutenkin kun olen vierestä seurannut samanlaista tapahtumaa kuin yodottajalla eri kantilta niin sitten kiehahti omalla puolella.
Tottakai pitää antaa mahdollisuus isälle olla mukana lapsen elämässä. Sitten jos siitä ei tule kertakaikkiaan mitään, on parempi asian olla kuin tapella ja antaa lapsen sivusta seuraajana kärsiä.
Jokainen tallustelee tyylillään.
Enkä mie mikään ydinperheintoilija ole :) lähipiirin tapaus vain liippaa niin likeltä, en osaa asennoitua miltä sieltä toisella puolen tuntuu.
Tsemppiä kuitenkin teidän tapaukselle, toivottavasti kaikki kääntyy hyvin :wave:

Diu Diu paremmin nukkuneena :saint:

mä koitan lihavoida, onnistuukohan moinen..
Liplatus: mulla on kohdunsuu todettu pehmentyneen jo rv 16+4 ja sittemmin 20rv ulkosuu oli jo auennut. oon ollut siitä saakka saikulla mutta Rv 24 viimeksi ollut lääkäri joka olis antanu luvan mennä töihin kun tilanne ei ollut edennyt, tosin kuunteli kyllä mua kun en uskalla lähtee ja nyt olen loppuraskauden kotona. mutta ihmetyttää vaan kun mulle ei oo annettu muuta rajotusta kun pidättäytyminen yhdynnöistä..muuten oman voinnin mukaan.olen kyllä ottanut iisimmin, huolestuttaa vaan hieman kuinka tuolla tilanne mahtaa olla kun seuraava lääkäri vasta rv 36.. :eek: Tää on nyt pari päivää pyörinyt mielessä ja ajattelin ottaa asian puheeks seur. neuvolassa.

Muuten olo ensimmäistä kertaa tämän raskauden aikana loistava, mutta ne helteet taitaa tuolta tulla turvottamaan ja tekemään olon tuskaiseksi kun muuten hyvä olo.. :headwall: onkohan mulle koskaan hyvä.. :LOL:

tässä pikkuhiljaa olen ruvennut päässäni pyörittelemään makuuhuoneen järjestystä että vauvan sänky mahtuisi sinne. onko teillä muilla vauvalle oma huone? meillä on ylimääräinen/tietokone huone josta tulee vauvan huone aikanaan, mutta aion kyllä aluksi pitää hänet meidän makuuhuoneessa.

tunteen vaihtelee tosi paljon. välillä panikoin siitä että aika loppuu kesken ja kaikki tekemättä, ihan kuin elämä loppuisi eikä kauppaankaan pääsisi vauvan syntymän jälkeen..! mitenköhän sitä on esikoisen kanssa pärjätty?!mä muistan kyllä sen että olihan sitä hieman hölmö silloin, en uskaltanut edes tuulettaa ekoina viikkoina ettei vauva saa vetoa ja oli kesä!!siellä me asuttiin sitten tunkkasessa pätsissä eikä kukaan vieras edes uskaltanut sanoa ennen neuvolan tätiä että lävet auki ja äkkiä..huhhuh..josko nyt muistaisi käyttää sitä kuuluisaa maalaisjärkeä!

Hauskaa päivää kaikille!!

Mikero ja topi 27+6

huomenia.!

ja hellettä on täksikin päiväksi luvassa :whistle: ja pitäs sinne soppailureissulle lähtee..ei jotenkin huvittas,mut lupasin likoille niin mentävä on..

sitten koko aamun on juilinut alamahaa,ja sellanen tosi ärsyttävän tuntunen tuo alamaha on,meinasin jo soittaa neuvolaan..mutta en sitten soittanut vielä..sanoin miehelle että jos ton soppailureissun jälkeen vielä tuntuu niin sitten soitan suoraan sairaalaan ilalla..
tosiaan sellasta vihlovaa menkkamaista kipua,ei tunnu kuitekaan pahalta, :/ mutta tuntuu kuitenkin.
hetken on tuntumatta ja sitten taas tuntuu..en kyllä oikein usko että ne mitään supistuksia olis...

en ole edes mitään sellasta tehnyt mistä vois johtuu..

mietin että oliskohan pisitulehdus,mutta perjantaina oli pissi ihan puhdas,kun kävin neuvolassa..mutta joskus ne stiksit ei kerro koko totuutta..ainakaan kun mitä töissä otettiin stikseillä vanhuksilta plv.tä ni nenä saatto haistaa toista ja sitten stiksit näytti puhdasta,joten viljelyyn piti sitten laittaa näyte..
ite olen juonut kyllä tosi runsaasti,että epäilen kyllä tota pissitulehdusta..mut katotaan nyt.

mutta nyt viemään pyykit kuivumaan,ilma on kun morsian.

niinukka ja vunttunen 31+2

Heippodei!

Olipa tullut viikonloppuna tekstiä, huh huh! Olen päättänyt pyhittää viikonloput perheelle enkä avaa konetta, kun viikot kuitenkin töissä istun koneen ääressä. Mutta pitäisi vissiin käydä lukemassa lauantainakin, nyt on ihan liikaa kommentoitavaa...

Oma maha ensin. Kaikki ok :heart: Vauva liikkuu reippaasti, rytmiäkin on havaittavissa. Kello 23 alkaa aina jyttyytys, silloin saisi kyllä jo mennä untenmaille... Hikka on päivittäin, hassun tuntuista nykimistä :) Keskiviikkona on taas neuvola, nyt kun niitä on kahden viikon välein, tuntuu että kokoajan. Mukava kyllä päästä ultraankin parin viikon päästä, kun on pelkopolille aika.

Mitähän mun piti kommentoida... Diudiun kommentti oli hassu, jos ei ole kokemusta yksin odotuksesta tai yksinhuoltajuudesta, kannattaisi olla hiljaa. On niin helppo sanoa toisille mielipiteitä, kumma vaan kuinka ne muuttuu kun omalle kohdalle kolahtaa. Huomasin itsekin ennen esikoisen syntyvää kärkkäästi arvostelevani muiden kasvatustapoja jne. Nyt en sano enää mitään, vaan annan kaikkien kukkien kukkia vaan. On pikkasen muuttunut ajatukset oman lapsen myötä... Eli YOdottajalle tsemppiä vaan!

Piti käydä ihan etusivulta katsomassa, kuinka paljon meitä on Oulusta, kun jutuissa vilahtelee paljon tuttuja asioita. Ja paljonhan meitä olikin :) Olisi kiva kyllä tietää kasvojakin, Oulu kun on niiiin pieni kaupunki, että helposti saatamma olla tuttujakin. Ei kukaan asu Saarelassa? Me ollaan tänne vasta muutettu eikä tunneta vielä ketään.

Unipusseista oli kyselty. Meillä oli esikoisella käytössä, ei kyllä mitään kalliita, vaan ihan vaan ylipitkä yöpaita jossa narut helmassa, että sai sidottua pussiin. Ja hihallinen niin, että lämmittää yläosaakin. Paljon oli käytössä ja tällekin tulokkaalle hommattu. Meillä likka oli ainakin melkoinen hikoilija, joten peitot ja paksut unipussit olisivat olleet ihan liikaa. Kannattaa siis aluksi vähän tsekata millainen viluvarvas vai hikipeikko sieltä on tulossa :) Mutta tosiaan halvemmallakin on mahdollista päästä.

Ja kestovaipoista, ah my favorite subject :) Meillä on laatikot jo täynnä niiiin suloisia NB kokoisia vaippoja. Olen ostanut käytettyinä, imu on paljon parempi kuin uusissa (uusia saattaa joutua pesemään kymmeniä kertoja ennen kuin ovat imuissaan) ja saa huomattavasti halvemmalla. Ei sitten harmita niin jos ei malli miellytäkään. Esikoinen on tällä hetkellä täyskestoilija (unilla tosin enää vaippa) ja innolla odotan että vaavi syntyy että pääsee testaileen uusia. Esikoisella käytän sisävaippoja ja hahtuvavilliksiä.

Harsoissa ja muutenkin kaikessa materiaalissa jossa haluaa imua olevan (myös kestovaipoissa), huuhteluaine huonontaa imutehoa. Etikkaa voi lisätä pari tippaa viimeiseen huuhteluveteen jos haluaa pehmeyttä mukaan. Myös kuivatuksen jälkeen voi antaa vähän "nyrkkikyytiä" harsoille, niin kyllä ne siitä pehmenee. Ja kyllä harsoissakin on eroja! Itseltä löytyy äitiyspakkauksen, Ruskovillan ja Popolinin harsoja. ÄP:n harsot ovat todella kovia ja ohuita, Ruskovillan vähän paksumpia mutta silti niin kovia ja Popolinin todella ihanan pehmeitä ja hieman paksumpiakin. MAM:n harsoja on myös kovasti kehuttu, että ovat paksumpia, pehmeämpiä ja imukykyisempiä, kuten nuo Popolinitkin.

Mukavaa viikkoa kaikille! :hug:

Topsy 28+6 (huomenna viikko 30 pyörähtää käyntiin...)

Hei,

Topsy, me ollaan asuttu Saarelassa :) , mutta siitä on tosin aikaa kuusi vuotta. Tällä hetkellä asutaan Kiimingin kunnassa, eikä me täältä varmaan enää pois muutetakaan =) Ollaan tykätty kovasti asua vähän syrjemmällä, mutta ei tämä silti ole liian kaukana Oulusta.

Kotiäidillä oli tosiaankin hienon kokoinen massu! =)

Minä ole yksin kotona. Mies ja tyttö lähtivät jukujuku maahan ja talossa on tosi hiljaista. Omituista kun on tottunut siihen ettei koneellakaan saa kovin kauan rauhassa istua kun tyttö tulee häiriköimään. On muuten enemmän sääntö kuin poikkeus, että kun tulen koneella ja alan jotakin kirjoittamaan, niin neiti haluaa varmasti samaan aikaan syliin tai sille pitää lähteä antamaan jotakin. :p

Pitää varmaan lähteä käymään kirjastossa ja ostamassa ikkunan pesu ainetta, jospa tässä saisi vielä jotain järkevää aikaiseksi tälle päivää kun on päivän yksin kotona :whistle:

Mukavaa viikon alkua,

Katja

Katjanna, kerrotko sitten millainen JukuJukumaa oli. Minkäikäinen tyttö teillä on? Mietittiin nimittäin viime viikonloppuna että oltaisi lähdetty tytön (2v9kk)kanssa tuonne, mutta sitten kuulin ettei ole ihan tuon ikäiselle mitään tekemistä siellä. Joten kerrothan miten heillä reissu oli mennyt :)

Huomenta kaikille!

Onneksi on vapaapäivä! Torstaina vasta seuraavaksi töihin. Ja perjantaina neuvola. Se voi olla, että aijon itse pyytää sitä saikkaria. Mulla oli ennen viikonloppua 10 päivän työputki ja sen seurauksena koko viikonloppu supisteli enemmän tai vähemmän. Ei mitään kivuliaita supistuksia, mutta kuitenkin. Masuun kuuluu muuten hyvää, kovin tykätään potkia kylkiluiden suuntaan joka päivä. Vauva on myös iltaisin kova venyttelemään. Ulkoapäin näkee kun navan yläpuolella kohoaa jalka ylöspäin. Siitä on tullut hieman meidän oma leikki. Hän venyttää ja minä otan kiinni. Hauskaa kun voi jo " kommunikoida" mahan läpi. Mies on myös aivan intsinä leikistä. Sitten hän juttelee vauvalle iltaisin ja saa vastaukseskia potkuja päähän! :LOL:

Yöt on alkanut olemaan pitkävetisiä, alkaakohan kroppa ja mieli valmentautumaan yöheräämisiin. Viime yönäkin olin valveilla 2 tuntia ja aamulla herään aikaisin, mutta tänän kun on vapaata nukahdin uudelleen ja heräsin vasta puoli kymmenen. En kuitenkaan tunne olevani mitenkään erityisen väsynyt.

Toisaalta ihanaa, että tuli helteitä, niitä on kyllä kaivattu. Täytyy vaan muistaa juoda kunnolla! Jaksamista kaikille! :hug:

Keiju07
Oh hoh, taas vierähti puoli päivää pinoja lukiessa. Olen ollut reilun viikon poissa koneelta, kun nautittiin Toscanan auringosta. Paljonpa on tekstiä kerennyt sinä aikana kertyä. Matka meni hyvin, enkä lennollakaan alkanut synnyttämään (tai saanut keskenmenoa, kuten tyhmä lääkäri neuvolasta uhkaili :/ ). Hyvin jaksoin vielä mahani kanssa reissata kaupungeissakin eikä altaallakaan makoilu tuntunut niin pahalta. Vähän vaan rassasi, kun nuo kirjanlukuasennot ovat hiukan vähissä, kyljellä tai kyljellä... Niin kiva kun olisi olla mahallaan. Tyttö mahassakin on alkanut tässä matkan aikana viettämään oikein aktiivista elämää. Potkuja satelee vuorokauden ympäri...

Hurjasti olette kaikkea jo järjestelleet ja hankkineet. Itse olen ihan alkutekijöissä. Nyt alkaa oikeasti vasta konkretisoitumaan tämä lapsen tulo, tähän mennessä olen vielä toppuutellut hankintojen kanssa, kun olen pelännyt, että jotain menee pieleen. Nyt on sentään lapsen huoneeseen jo tapetit katsastettuina, vaunut hankittuina ja pinnasänky tulossa lainaan. Kehtojakin meille on tyrkyllä kaksin kappalein. Toinen on sellainen vanha vanha puinen ja toinen keinuva ilmassa oleva kehto. Täytyy nyt katsoa, onko kolmelle sängylle oikeasti käyttöä. Todennäköisesti ihan pientä tulee pidettyä ennemminkin omassa makuuhuoneessa kehdossa, jotta yöt ovat helpompia.

Huomenna on edessä neuvola, oma fiilis on nyt niin hyvä, että uskon kaiken olevan kunnossa. Tulen sitten kertomaan tarkemmin luvut ja muut huomenissa.

Keiju ja tytskä 29+0

Topsy2: Nii-in, on helppoa naisilla mennä aina yksinhuoltajaäidin puolelle, jos ei ole kokemusta myös asian toiselta puoleltakin ;)
Helposti nostaa karvoja moneltakin äipältä pystyyn, mutta tämänkin toisen puolen nähtyäni pitää joskus kommentoida. En väitä että kaikki YH:t ovat samanlaisia, heitäkin löytyy kuten tavallisista äideistäkin, joka lähtöön.

Heh, DiuDiu, kyllä valitettavasti minullakin on kokemusta yksinhuoltajaäideistä ja heidän kokemuksistaan, ihan ystäväpiiristäkin. Pakko ei ole aina kommentoida, joskus voi miettiä että hyväksyy vain toisen päätökset ja yrittää häntä tukea siinä. Varsinkin jos ei tunne henkilöä muuten kuin keskustelupalstan kautta... Eikä varsinkaan valita puolia, kuten en ole itsekään tehnyt, tukenut vain.

topsykka

Dirlittan: Onneksi on joku muu myös täällä joka pohtii samoja asioita. =) Jotenkin vaan tuntuu ihan hölmölle pelätä synnytystä kun siitä on jo kokemusta aiemmin 3kertaa :ashamed: Ehkä mun kohdalla on myös tuo 6vuoden tauko edellisestä?

Me ei olla vielä hankittu mitään, mutta tänään olisi tarkoitus mennä lastentarvikkeeseen katsomaan pinnistä ja turvakaukaloa. Rattaat katsotaan myös samalla valmiiksi ja ne hankin sitten ensikuussa. En ole pitänyt kiirettä hankitojen kanssa, niinkuin ennen oli jo tässä vaiheessa kaikki valmiina :p

Minä taas ymmärrän yodottajaa ja niitä kaikkia tunteita mitä hän nyt läpi käy. Johtunee kai siitä että olen ollut kolmen lapsen yh aikoinaan monta vuotta, siis totaali yh. sitä lastaan/lapsiaan rakastaa niin paljon että on vaikeaa ymmärtää miksi isä ei välitä. On vaikeaa myös ymmärtää miksi isä ei halua lasta edes sukuun. Minä koitin isän suhteen kaiken kun erosimme, mutta hän valitsi totaalihiljaisuuden. Hän ei halunnut lapsiaan elämäänsä. Olin surullinen ja vihainen lasteni puolesta, eivät he ymmärtäneet miksi isä ei halua heitä. Nykyään tuntuu että lapset ovat asian kanssa sujut tai suurimmaksi osaksi, enhän voi koskaan tietää lopullista laitaa mitä noiden pienten pienissä mielissä liikkuu? Nyt minulla on onneksi aviomies joka on ottanut lapseni kuin omia olisi. Nyt on se isi, vaikkei ole biologinen. Ja joskus tosiaan se eibiologinen on parempi vaihtoehto =) Kuitenkin nuo tuollaiset vellihousumiehet, jotka eivät kykene kantamaan vastuutaan voisivat sitten opetella käyttämään ehkäisyä. Kyllä jokainen mies kumittomana tietää seuraamukset :whistle:

Yhteistyössä