Lokakuun Onnenmurut 2012 *Huhtikuussa*

Little previous Mulle neuvolalääkäri määräs viikko sitten migreeninestoon beetasalpaajaa (Bisoprolol Ratiopharm 2,5mg). Soitin vielä varuiksi HUSn teratologiseen tietopalveluun, että voiko noita todella syödä ja vastaus oli, että täysin huoletta. Ei kuulemma ole mitään vaikutusta sikiöön ja on paljon turvallisempaa syödä niitä kuin jatkuvasti lääkitä migreenikohtauksia. Samaa sanoi farmaseutti. En kuitenkaan vielä aloittanut estolääkitystä. Kävin eilen hierojalla, joka sanoi, että mulla on niska ja selkä ihan jumissa ja musta tuntuu, että se nyt ärsyttää migreenikohtauksia. Eli jos nyt hierottaisin ensin ja katson auttaako. Täällä hoidellaan kohtauksia Panacodin tai Ipubrofeiinin voimin. Persiistä on, ei voi muuta sanoa.

Töissä on kerrottu raskaudesta jo viikkokausia sitten. :) Mun seuraajan haku on meneillään ja toivottavasti löytyis hyvä tyyppi, joka vois aloittaa viimeistään toukokuun lopussa. Muuten ei ehdi kunnolla perehdyttään.

Vaan nyt nukkuun. Toivottavasti huomenna olis särytön päivä - mulla alkaa raskausjooga ja haluan ehdottomasti päästä sinne. :)
 
Hmm.. Onkohan muilla samaa "ongelmaa"? Me emme kuulu mieheni kanssa kirkkoon. Molemmat olemme kuuluneet ja meidät on kastettu ja käyty rippikoulu. Nyt tässä etsin tietoa ja pohdin että täytyykö meidän jomman kumman vähintään kuulua kirkkoon jotta saataisiin lapsellemme ristiäiset jossa pappi kastaa lapsen? Saakoon hän sitten itse päättää jäädäkkö kirkon jäseneksi. Toisaalta nimiäisetkin olisi yksi vaihtoehto, mutta en haluaisi järjestää juhlia joissa vain kahvitellaan. Ja onhan se lapsenkin kannalta helpompaa jos kuuluu suoraan kirkkoon ja tehdään se kaste kuin että hän haluaa myöhemmin kirkkohäät ja hänen täytyy käydä monta asiaa läpi ennen kuin se olisi mahdollista. Onhan tässä vielä aikaa miettiä :)

Kusma ja hattivatti 16+0
 
Heipparallaa pitkästä aikaa!

Ihan alkuun Mirameille suuri osanotto ja paljon voimia tulevaan! Ei näitä uutisia enää haluaisi lukea yhtä ainutta!

Tervetuloa mukaan uudet kirjoittelijat, teitä olikin mun nettipimennon aikana ilmaantunut monta! :)

Vadelmalle tuplaonnea! Jumppapallo on tosiaan toinen tämän ryhmän tuplaodottaja :)

Joku kyseli fb-ryhmästä, en muista enää nimimerkkiä... Mulle voi laittaa yksäriä asiasta! Mielellään suora linkki omaan profiiliisi, toimii varmimmin! :) Tällä hetkellä ryhmässä on 29 jäsentä ja lisääkin mahtuu mikäli täällä innokkaita on! :) Ryhmä on salainen, joten kukaan ulkopuolinen ei tiedä, että siihen kuulut!

Öööö, mitäs vielä.... Ai niin, nyt kun tämä raskaus tässä kaikilla etenee ja alkaa niitä tyttö/poikaoloja tulemaan, niin niitäkin päivittelen etusivun listalle! :) Rakenneultran jälkeen, ne jotka saavat/haluat tietää sukupuolen ja se kerrotaan päivitellään tyttö/poikalupauksia :)

Viime tiistaina oli lääkärineuvola, ja kaikki mainiosti! :) Painoa oli tullut yhteensä 400g eli 70g viikossa :D Aika surkea määrä, eikä haittaa vaikka tuosta vielä lähtisi laskuun. Hb oli noussut hyyyvin satunnaisella raudan syönnillä 126 -> 129. Verenpaineet ok! Sain samalla sokerirasituksen tulokset, ja voi jestas mikä huojennus kun täti sanoi että kaikki arvot kunnossa!! Uuteen rasitukseen sitten rv 24-26... Lääkäri teki perussisätutkimuksen ja kuunteli dopplerilla sydänäänet, ne saatiin kuuluviin aika nopeasti :) Viime raskaudessa ei tainnut tähän aikaan vielä kuulua mitään, taitaa se kohtu vaan vauhdikkaammin kasvaa nyt! :)

Reissu kotiseudulle meni hyvin, vaikka olikin tuo vilkas 11kk neiti mukana! :D Junassa päästiin leikkipaikalle, niin neitikin viihtyi! Pääsin tunnustelemaan siskon raskausmahaa, ja tunsin muutaman liikkeen <3 Siskolla nyt rv 30+ ja voi sitä söpöä masua, olin ihan innoissani sielä! :D

Nyt alkaa taas pää lyödä tyhjää, palaan asiaan kun taas ajatus kulkee! :D

-Minki ja pikkusisko 15+2-
 
Mäki pitkästä aikaa kirjottelen
Niskapoimu ultrakäyty ja tulokset normaalit :)
Päänsärkyä esintyy tääläkin mutta ilman lääkeitä vielä pärjätty mulla tosin välilä johtuu se kahvin taikka ruuan puuteesta.
Mulla maha pompahtanu hyvin ulos liikeitä ei vielä tunnu :/ mammahousut käytössä jo pidemän aikaa
töihin en oo vielä kerenny ilmoitamaan etten palaakaan elokuussa vaan jatkan kuukauden vielä kodinhoitotuella kunnes äp-loma taas alkaa nyt vuoden verran kotona ollut esikoisesta jäin 3kk aiaksemmin pois selkäkipujen ja pahan närästyksen takia toivotavasti noi vaivat ei nyt tulis tässä raskaudessa muutenki esikoiseen verratuna ihan eri oireet eli mulle voi päivitellä tyttöoloa(esikoinen poika)
viimeviikolla tuli taas täytetyä vuosia eli iäks vois päivitellä 24

osanotot surun kohdaneille:hug: ja tervetuola uusille:flower:

nyt pää lyö taas tyhjää huonosti nukutyn yön takia(perkl hampaat) eli sänky kutsuu päikkäreille :wave:

Minä&pikkunen 14+1
 
Eilen aamulla säikähdin aivan totaalisesti!! Sängyssä makoilin ja yhtäkkiä tuntui että alushousut on märät :O No tarkistin asian ja niinhän sen oli, märät housut ja seassa hieman rusehtavaa verta!?! Mutta sen jälkeen ei tullut koko päivänä tota verensekasta vuotoa ollenkaan ja kun aloin oikein miettimään niin mullahan oli tota just alkuraskaudessa enemmänkin :| Joten mä luulen että se on vaan sitä erittäin vetistä valkovuotoa, mutta miksi näyttää että siinä vois olla vanhaa verta mukana? Ja sit mietin että mikä kumma saa sen vuodon taas yltymään kun sitä ei oo ollut tollasena muutamaan viikkoon? Kyllä on kuulkaa rasittavaa :headwall: Sanoin miehellekin jo että nyt vois nukkua niin kauan että viikot ois jo oikeasti turvalliset jos tämä tahtois syntyä liian aikasin... Jostain luin että raskaus vaikuttaa hormoneihin just siten että toisilla valkovuoto on vetistä ja runsasta, mutta ei tämä kivaa ole. Varsinkin kun just torstaina tuli käytyä sielä ultrassa ja sielä kaikki oli oikein hyvin niin nyt sit tällänen juttu tähän taas. No, soittelen tänään neuvolaan kunhan soittotunti sinne alkaa.

Ai niin joo, eilen poksui viikot 13+0 :wave: tänään on siis 13+1 on se hurjaa kuinka viikot kuluu aivan erilailla kun esim. ekassa raskaudessa.
 
Hmm.. Onkohan muilla samaa "ongelmaa"? Me emme kuulu mieheni kanssa kirkkoon. Molemmat olemme kuuluneet ja meidät on kastettu ja käyty rippikoulu. Nyt tässä etsin tietoa ja pohdin että täytyykö meidän jomman kumman vähintään kuulua kirkkoon jotta saataisiin lapsellemme ristiäiset jossa pappi kastaa lapsen?
Mun mielestä jomman kumman täytyy kuulua. Mutta jos olette kirkosta eronneet ettekä siis ole kristittyjä, niin miksi haluaisitte lapsellenne Herran siunaukset sun muut uskonnolliset paatokset? Mun mielestä ateistien ristiäiset on vaivaannuttavinta, mitä on. Vähän sama kuin mä pistäisin pystyyn muslimiristiäiset omalle vauvalleni :D

Nimiäisethän voi olla tosi juhlalliset, te teette ne itse! Pro Seremoniat -yhdistyksestä voi myös tietääkseni tilata puhujan ja räätälöidä tilaisuudesta just sellaisen kuin haluaa. Sen sijaan hermot menee, kun kuulee ihmisestä, jotka latelee papille "Älä sit puhu pliis mistään Jeesuksesta meidän ristiäisissä", kun se on niiden ainoa työ. Vähän kuin tilais ristiäisten kukat leipomosta ja suuttuis, kun sieltä tuliskin kakku. (Tämä ei liittynyt teihin -- tää on vaan mun yleisärsytys, johon olen pariin otteeseen törmännyt.)

Eikö se oo suurempi vapaus lapselle, että saa valita itse, mihin uskoo aikanaan? Kirkkoon liittyminen ei oo ollenkaan vaikeaa, jos sen haluaa tehdä.

Tämän saarnan jälkeen totean, että mun lapsihan siis kastetaan ja on ristiäiset, mutta mä siis kuulun myös kirkkoon ja oon ihan avoin Jumalan olemassaololle - vissi agnostikko siis :D

Lumi
- mä nappailen samaisia beetasalpaajia esiintymistilanteissa sydämentykytkseen ja muihin jännitysoireisiin, ja mullekin tosiaan sanottiin teratologisesta, että mitään ongelmaa ei oo. Huojentunein mielin beettiksiä siis kitaan! :D

kardemummma & pullanen 13+0
 
Jo
Täältä pikainen päivitys - on unohtunut laittaa aiemmin. Ikä 31, poikaolo, LA 28.9. ... en saa punaseksi jostain syystä.

Päänsärystä piti kantaa korkeni kekoon: mulla särkee päätä yleensä TODELLA harvoin ja nyt on viime kuukauden ollut ihan jatkuvaa pientä jomotusta. Sen kestää kyllä ilman särkylääkettä, mutta on aika ärsyttävää.

Sitten harjotussupistuksista piti kysyä, ootteko jo tunteneet niitä? Mulla tais olla viime viikolla useampaan otteeseen yöllä ja aamulla sängyssä makoillessa. Maha semmonen kova pallo ja selällään maatessa näkyy ihan selkeästi ero normaalitilaan... Ens viikolla on ultra niin kysyn siellä, kaipa tuo on ihan normaalia vaikka aika ajoissa alkokin.

Ostin ekan vaatteen! Valkonen potkari kettuprintillä, yhden tutun designia: Black & Wild : SO ON concept Ei varmasti tule heti samanlaista vastaan :D

Jo ja Biini 16+3
 
Beetasalpaajat+päänsärky: Auttaako ne päänsärkyyn? =) Käytin joskus rytmihäiriöihin niitä ja verenpaineeseen mutta tuosta ei ollut kokemusta kun silloin hoidatin päänsärkyjä muutenkin muilla lääkkeillä. Mulla on just sen verran tota särkyä että joutuisin nappaamaan aamuin illoin 500-1g paracetamolia mutta kuitenkaan se ei ole niin pahaa että joutuisin olemaan saikulla töistä pois tms.:stick:

Harjoitussupistuksista: Ne tosiaan on ihan normaaleja niin kauan kun eivät ole kivuliaita ja kohdunsuu ei pehmene/lyhene, jos arveluttaa voi käydä näytillä myöhemmässä vaiheessa raskautta. Itse en noita pysty välttämään esim. levolla tms. koska ne useinkin tulevat juurikin levossa tai muuten vaan esim. mielialojen seurauksena (säikähdys,suuttuminen,jännitys jne). Minulla tuo tuntuu ikävästi palleaan asti, tuntuu että henki "salpautuu" mutta tunne katoaa nopeasti vaikka kohtu jääkin kovettuneeksi hetken ajaksi. Muistelisin että nuo hieman jopa helpottivat jossain vaiheessa reilusti puolenvälin jälkeen:popcorn:
 
  • Tykkää
Reactions: Jo
Heippa kaikille! :)

Tässähän tuntee ihan syyllisyyttä siitä, ettei ole aikoihin käynyt täällä kirjoittelemassa.. :ashamed: Facebookin ryhmä on vetänyt meikäläisen kyllä niin puoleensa, varsinkin kun iphonella sitä on niin helppo päästä kaikkialla selailemaan :)

Käytiin viime viikon keskiviikkona nt-ultrassa. Massussa näkyi pikkuinen joka heilutteli kättänsä ja pyörähteli puolelta toiselle :heart: Ja pikkuisesta kyllä erotti oikein hyvin kaiken :) Nenänpään varsinkin! Jonkun aikaa ultraaja teki töitä, että sai niskaturvotuksen mitatuksi. Eli nt oli 0.9mm. Riskiluvut 1:100 000. Rakenneultraankin varattiin aika siinä samalla ja se meni kesäkuun alkuun. Sitä siis odotellessa :) Onneksi viikon päästä on jo neuvola, jossa viime käynnillä lupailtiin että voitaisiin yrittää kuunnella sydänääniä :)

Töissä olen kertonut torstaista lähtien muille tästä raskaudesta. Kahta poikkeusta lukuunottamatta kaikki muut ovat onnitelleet oikein iloisesti ja monet ovat kertoneet useaan otteeseen, että ovat meidän puolestamme todella iloisia :) Ja hyvin monethan sitä sanoivat, että "kyllähän mä vähän arvailin että oot pieniin päin". Kaikki arvailut vain pelkän tupakoinnin lopettamisen takia.. :p Laitettiin pomon kanssa myös mammahousut tilaukseen, kun en meinaa enää millään mahtua nykyisiin housuihin - jotka vaihdoin kokoa suurempiin ja otin käyttöön kaksi viikkoa sitten.

Omille ja mieheni sukulaisille ollaan kerrottu viikonlopun aikana ilouutisia :) Ja kaikki ovat olleet todella mielissään. Tai sitten eivät vaan uskalla/kehtaa sanoa ääneen mitään napinaa tai että "kylläpä on nopeaa toimintaa" ;) Muutamille sukulaisilleni toisiin kaupunkeihin lähetin itse askartelemani kortit, joihin kirjailin mielestäni mukavan runon vauvan odotuksesta :) Jaanpa sen teille muillekin tähän:

" Nyt salaisuuden suuren,
kuiskaamme mukaan tuulen:
Kosketti kohtalon kulkua enkelin siipi,
onnen ovesta hiljaa kun luoksemme hiipi.
Kauneinta keinoa kaikista käytti,
hartaimman toiveemme todeksi täytti.
On masussa pienet sormet ja varpaat,
nyt jo varmaan kohta arvaat:
on ilomme aivan rajaton,
meille kun tulossa vauva on!
Jos kaikki hyvin menee ja onnistuu,
vauvan aikaa on lokakuu!
"


Mulla on ollut aivan kamala päänsärky nyt reilun viikon ajan! :headwall: Jonkun verran oon joutunut ottamaan särkylääkkeitä, kun on tuntunut jo liian pahalta.. Viikonloppuna kipu hellitti aikalailla kokonaan, takaraivossa vaan tuntui että päänsärky on siellä jossain alitajunnassa ja saattaa tulla hetkenä minä hyvänsä. Mutta annas olla, kun tänä aamuna töihin pääsi ja muutaman tunnin siinä ahersi niin johan oli epämiellyttävä vaiva taas mukana :( Päivän mittaan olo oli todella heikko, pyörryttikin ja päässä humisi. Tarkoitus oli mennä nukkumaan päiväunet, mutta tässä sitä nyt urheasti kuitenkin kirjoitellaan.. :)

Minki: Listaan voisi päivittää meikäläisen poikaolon sekä lasketun ajan joka on siirtynyt päivälle 18.10.

Noh, jospa nyt sitten niille päikkäreille ettei aivan mahdottomaksi mene.. Me menemme nyt ja tulemme taas myöhemmin uudestaan! :)

Ann-ie ja pikkuinen 13+4
 
Viimeksi muokattu:
Heippa! Huomenna lääkärineuvola ja jos mies ei pääse mukaan niin jännittää. Mua ei siis niinkään jännitä mitä lääkäri tekee, näkee tai kertoo vaan se, rupeaako mua jännittämään. Eli mulla on tällanen sosiaalisten tilanteiden jännitys ja nyt ahistaa joudunko tonne yksin... No, en oo varmaan eka jännääjä, joten pitää mennä sinne kaikkine oireineen :D Eihän siihen kuole.

Migreeneistä: Mulla on itsediagnosoitu aurallinen migreeni ilman päänsärkyä ja pahaa oloa, eli mulle tulee vaan ne aurakuviot näkökenttään. Aika harvakseltaan, viime kohtauksesta oli 2 vuotta mutta nyt on tullu 2 kpl viikon sisään! Tosi inhottavaa. Luin netin syövereistä että just aurallinen migreeni aktivoituu raskausaikana hormoneihin liittyen.

Hankinnoista: Vähän hävettää ees myöntää mut meillä on nyt jo vaikka mitä. On yhdistelmävaunut ja hoitopöytä, pinnasänky ja vaatteet, imetysliivit ja mammavaatteita, puruleluja vauvalle, tuttipulloja, rintapumppu... Herranen aika. En ois oikeestaan mitään vielä ite hankkinu mutta sukulaiselta jäi nyt yli kaikkea mahollista, joten parempi ostaa tutulta edullisesti hyväkuntoista, kun sit parin kuukauden päästä ettiä koko läjä itte. Joten nyt me hukutaan jo vauvakrääsään vaikka pikkunen on vielä niiiiiin kovin pieni. Toivottavasti tästä ei tule mitään huonoa karmaa.

Betasalpaajista: ainakin Propral-merkkiset on vaarattomia raskauden aikana. Mulla on niitä määrätty esiintymisjännitykseen, yhen oon napannu raskauden aikana, 10 mg.

Anime ja 13 + 2. Ja edelleen etoo.
 
Viimeksi muokattu:
Ultra vihdoin takana ja siellähän se pikkuinen kovasti nyrkkeili. Viikkoja tasan 12 ja LA 29.10. eli samana pysyi. Huippuhyvät fiilikset ja nyt uskaltaa jo alkaa nauttimaan.

Mä oon töissä kertonut jo kuukausi sitten, kun oli kehityskeskustelu. Mun työsuhde loppuu 2.6. ja sit "yritän saada olla" työttömänä syksyyn saakka. Just tuossa tajusin, et enää 7 viikkoa töitä, aika menee kyllä nopeeta.
Lapsille ollaan kanssa kerrottu jo ja kaikki läheiset tietää, et nyt ei tartte enää mahaakaan piilotella.
Ekat mammafarkut ostin tänään kirpparilta, kun halvalla sain.

Rakenneultra-ajankin sain 15.6. huomenna täytyy soitella neuvolaan, kun pitää mennä sokerirasitukseen, yäk...

Onnellinen poikatyttö ja pikkutyyppi tasan 12
 
Moi kaikille, ja tervetuloa uusille kanssaodottajille!

Päänsärky taitaa olla viikon puheenaihe ja oire...sitä on ollut kohta viikon ajan täälläkin, ilman särkylääkettä en päässyt tätäkään päivää. Mulla kun ei parasetamoli ole koskaan toiminut kipuun kovin hyvin, tuntuu se nytkin lähinnä uskonasialta kun sen ottaa. Kovasti tekisi mieli ottaa vaan buranaa, se kai on tässä vaiheessa raskautta ihan sallittua, mutta koetan vielä kestää. Vissiin kyse on sitten hormonaalisesta särystä, kun tuntuu olevan muillakin. Toivottavasti loppuis, tämä hedari pistää päivät täysin pilalle. Pyörryttää ja väsyttää. Edes raitis illma tai kahvi ei auta yhtään.
Siitepölyallergiakin kutiaa silmissä ja nenä vuotaa, arkisena riesana pyykkikone levisi aamulla, sain pysäköintisakot (kaverin vieraspaikalta jumaliste, täysin perustelematon sakko), ja lisäksi kärsin nyt pitkästä aikaa hiivasta, joten sekin kiukku vielä päälle:mad:

No, jospa huomenna olisi jo mukavampi. Ainakin mieli on hyvä siitä, että ilmeisesti verisulakaan ei hälyttänyt, kun puhelinsoittoa asiasta ei viime viikolla kuulunut!
Nyt ultran jälkeen ollaan kerrottu lähimmille tulevasta vauvasta, tätä vatsaa kun ei enää saa piiloon. Minusta on helpotus kun on nyt "lupa kertoa", eipähän tarvitse mm. kylässä niin tarmokkaasti kieltäytyä santsikupista kahvia.

Hankintoja emme ole edelleenkään tehneet, mutta ei paljon tarvitakaan. Vähän vaatetta sitten jos saamme tytön, ja turvakaukalo puuttuu. olen kyllä antanut itselleni luvan ostaa vauvalle yhden vaatteen kunhan sopiva osuu kohdalle. Lisää sitten rakenneultran jälkeen. Tuplarattaita olen vähan alkanut sillä silmällä katsomaan, luulen että sellaiset on vielä tarpeen. Edellinen lapsi on vauvan tullessa 2v4 kk, joten jos aion lenkillä saada jopa hien pintaan, pitää taaperokin saada istumaan. Jotenkin epäilen pysyisikö hän vain seisomalaudalla, ja olisiko sen kanssa hankala työntää vaunuja.

Ristiäisiä olen lähinnä teidän innoittamana miettinyt. Itse kuulun kirkkoon, mies erosi rahasyistä äskettäin. Nimestä ei ole vielä hajuakaan oli sukupuoli kumpi tahansa, mutta kummivalinta pistää miettimään. Haluaisimme sellaiset kummit, jotka aidosti kuuluisivat lapsen elämään vielä vuosienkin päästä-ei vain lahja-automaatteina syntymäpäivillä. Sellaisia riittävän läheisiä ei paljon lähipiirissä ole. Vaikka toisaalta kummius tuntuu olevan nykyään vain jämä vanhoista perinteistä, ja lähinnä nimellinen juttu, mutta olisi kiva että kummikin olisi roolissaan ihan hyvällä halulla eikä vain kohteliaisuudesta.
Onneksi on aikaa vielä pohtia loppuvuodelle asti! Asia kerrallaan, tehdään nyt vauva maailmaan ensin!

Ruuvih ja nyttynen 13+4
 
Ensimmäiseksi Mirameille osaanottoni ja halaus! Voimia surun keskelle!

Tervetuloa uusille!

Me saatiin vasta juhannuksen jälkeiselle viikolle. Siihen kun on se toinen vaihtoehto ottaa viikoille 24-28. Ja kun sanottiin, ettei tehtäis aborttia missään tilanteessa, meille annettiin aika noille viikoille. Kai se olis ollut sama ottaa aikaisemminkin ja vähän jo mietinkin, että pitäiskö vielä yrittää aikaistaa. Mutta sitten taas mietin, että näkyykö se sukupuoli varmemmin tuolloin vähän myöhemmin, että onko sitten kuitenkin ihan hyvä silloin :) Ehkä en jaksa enää alkaa säätää sen kanssa.

Meillä ei pidetä ristiäisiä eikä nimiäisiä. Ollaan kyllä uskonnollisia, muttei kuuluta luterilaiseen kirkkoon. Meidän lapsi kastetaan sitten, kun on tarpeeksi vanha tekemään itse sen päätöksen, jos kastetaan. Melkein kaikki ystävät ja miehen puolen suku jakavat saman vakaumuksen, eivätkä mitään ristiäisentyylistä sitten edes odota. Mun puolen suku tosin on luterilaisia / juurikin näitä ateisteja, jotka silti pitää ristiäiset, joten ne saattais jotain sellaista kaivata, mutta toivotellaan niitä sitten ihan muuten vain kahville ja lasta katsomaan. (Tosin iso osa asuu Etelä-Pohjanmaalla ja on ehkä helpompi, että me käydään jossain vaiheessa näyttäytymässä siellä niille kaikille, kuin että kaikki raahautuvat tänne)

Samaisesta syystä istun pari kertaa viikossa hameessa vajaat pari tuntia ja kun kaikki on niitä korkeavyöräröisiä, on viime aikoina ollut hieman hankalaa. Olen aina istuessa avannut vetoketjun ja käskenyt miehen muistuttaa, että suljen sen, kun nousen ylös :) Löysin sitten aivan ihanan äitiyshameen, joka ei näytä typerältä pienenkään mahan kanssa ja pitihän se sitten heti ostaa. Ostin sen yhdestä aivan ihanasta liikkeestä, jonka muotinäytöksessä olen ollut 6-vuotiaana sellaisessa prinsessamekossa, joka oli mun unelmien täyttymys. Menin sinne ihan vain katselemaan, että vieläkö siellä on yhtä ihanaa ja sitten löytyi tuo hame. Ensimmäinen oikea äitiysvaate siis ostettu ?

Vatsan toiminnasta oli jossain vaiheessa puhetta. Mulla on kans sellainen juttu, että on välillä kovalla, välillä löysällä. Tai oikeastaan se on ensin monta päivää kovalla niin ettei mitään tule, ja kun vihdoin tulee, on löysällä.

Tsemppiä päänsäryn kanssa kamppaileville! Itsellä kun on ollut kans päänsärkyä, johon olen migreenilääkkeet saanut joskus, olen vähän pelännyt, että miten sen kanssa käy tässä raskauden aikana. Onneksi vielä olen välttynyt siltä.

Viikonloppuna saatiin harjoitella lapsiperheen arkea, kun kälyn kolmevuotias oli meillä yökylässä.
 
Mirameille hurjan paljon jaksamista tulevaan! :hug:

Onnea kaikille ihania ultrauutisia saaneille! :flower:

Päänsärkyä on täälläkin ollut mutta ei kuitenkaan ihan migreeniin asti jota olen sairastanut jo 25v! Mulla on ollu käytössä sekä estot että täsmälääkkeet joita en oo vuosiin käyttäny ku on ollu näitä vauvantekovuosia tässä ja ovat semmosia lääkkeitä joita ei tosiaan voi käyttää raskausaikana. Mulla noita lääkkeiden syöntiä vaikeuttaa lääkeaineallergia joka rajoittaa todella paljon mun kivunhoitoa..
Kolmosen kans oli niin pahat kohtaukset monta kertaa viikossa että meillä oltiin koko ajan verhotki kiinni..ei kivaa

Me kuulutaan kirkkoon ja ristiäiset pidetään. Meille se on muutakin kuin vain nimijuhla..Nimetki oon jo miettiny molemmille :LOL:
Kummit on sitten asia erikseen..kaikki sisarukset on jo kertaalleen käytetty, läheisiä ystäviä eri hirveästi ole joten tarkkaan saa miettiä, mutta tosiaan onneksi tässä on hetki aikaa vielä..

Meillä ei monet vielä raskaudesta tiedä...mies on sellainen joka ei siitä tahdo pitää meteliä...kohta vaan ei voi enää paljo salailla ku epäilyttävästi tuo maha alkaa pullottaa tai paremminki nostaan läskiä ylemmäs ku mulla tuota valitettavasti on...tietty eivät sano mitään ku ajattelevat mun taas lihoneen :ashamed:

Tosiaan lujille on taas ottanut tää alkuraskaus! Väsyttää ihan sairaasti ja pahaa tekee vieläki vaikka melkein viikkoon ei oo tarttenu oksentaa, onneksi!
Tää viikko pitää jännätä niitä verikokeiden tuloksia joista toivon etten kuule mitään!! Rakenneultraan pitää ootella vielä kaheksan viikkoa! :O Mää en millään malta oottaa sinne asti, tahtois niin kovasti tietää kumpi tuolla köllii..ihan ku sillä ois jotaki merkitystä..ei, mutta ku tahtoo ostaa jotain pientä ja ihanaa..:heart:

Crocus ja Pikkuinen 13+0 niin ja "poks" (en koskaan muista poksua :)
 
Heips. Täällä ilmottautuu yksi mamma mukaan pitkän mietinnän jälkeen =) Elikkäs, eilen tärähti ikää mittariin 30v ja tänään tuli RV14 täyteen =) Kolmatta lasta odotan. Tytöt 02/02 ja 11/03 syntyneet) Tosin, tähän uusioperheeseen tulokas on kuudes (miehellä 3 lasta edellisestä liitosta) eli hoitajia riittää kun viidestä 4 on tyttöjä =D Niin ja LA15.10

Elikkäs TiitiNasu, 30v, kolmas ja synnyttämään taas Jorviin
 
Viimeksi muokattu:
Eilen sitten soittelin neuvolaan tosta vuodosta ja neuvolatädillä oli asiaan niin järkevä selitys että pakko se oli uskoa :D Elikkäs se että vetisen valkovuodon seassa on taikka saattaa olla hieman vanhaa verta eli sellasta rusehtavaa johtuu ihan siitä että mulla on herkästi vuotava kohdunsuu. Vielä tarkasti mun aikasemmista tiedoista niin on sinne oikein kirjattunakin papa kokeen yhteyteen että kohdunsuu on vuotoherkkä. Joten yhdynnän jälkeen saattaa kohdunsuulta tulla muutama tippa verta joka ei kuitenkaan heti vuoda ulos asti koska sitä tulee niin vähän ja sitten mun oma keho puhdistaa itse itseänsä ja tuo veri tulee ulos valkovuodon takia. Eli ei mitään syytä huoleen :) Eipä oo mulla muissa raskauksissa ollut tällästä, että kerta se on ensimmäinenkin.
 
  • Tykkää
Reactions: Pakkastyttö :)
Lumi - mä nappailen samaisia beetasalpaajia esiintymistilanteissa sydämentykytkseen ja muihin jännitysoireisiin, ja mullekin tosiaan sanottiin teratologisesta, että mitään ongelmaa ei oo. Huojentunein mielin beettiksiä siis kitaan! :D
Ahaa... Eli jos aloitan beetasalpaajat, niin musta tulee sekä särytön ETTÄ loistava esiintyjä. :)

Kävin työterveydestä hakeen lähetteen hierontaan ja koitan sitä ensin. Jos vielä sen jälkeen tulee migreenejä jatkuvasti niin sitten alkaa estolääkitys.

muhvi Mullakin oli aikaisemmin tuollaista samantapaista vuotoa. Vielä joskus rv 13 viimeksi, mutta sen jälkeen ei ole enää näkynyt. Ei siis edes voi sanoa, että tuli verta vaan tosi tummaa valkovuotoa. Lääkärin mukaan todennäköisesti limakalvoilta. Kiva kuulla, ettei sulla ole enää vuotoa näkynyt. :)

Me kuulutaan miehen kanssa kirkkoon ja ristiäiset pidetään ilman muuta. Ja meidän pappi saa kyllä puhua jeesuksesta niin paljon kuin sielu sietää - sehän on aika keskeinen aihe kristinuskossa. ;) Mutta ristiäisiin on kyllä vielä niin paljon matkaa, etten uskalla edes miettiä koko juttua vielä.

Aloitin muuten eilen raskausjoogan ja olipas rentouttavaa! Muutama tuleva mamma nukahtikin lopputunnista. :) Surullista vaan on, että mulla tuli joogasta, siis JOOGASTA, takapuoli kipeeksi. :D Kertoo jotakin nykyisestä kuntotasosta... Siis ihan käsittämättömällä tavalla romahtanut kunto alkuraskauden raihnaisuuden aikana. Mutta nyt loppuu vetelehtiminen!

Työn pariin mentävä. Plaah.

Lumi & murunen 16+1
 
Viimeksi muokattu:
Neuvolassa kaikki hyvin. Oltiin siellä vaan jotain 30 min. Menin ihan sekasin kun neuvolatätin/kätilön mukaan masussa asustelis tyttö korkeiden sykkeiden perusteella :/ ja minä kun oon ihan varma että se on poika :D noh... Pitää yrittää tässä tasapainottaa nää ajatukset ni sit olis ihan sama kumpi tulis. Kävin tänää yksin Prismassa ni aloin keräämään isyyspakettia :D vähän sisuja, vauvan vaate ja lelu ja pari tuttia aluks. Saas nähä kuinka isoks tuo paketti kasvaa :p

Kusma ja hattivatti 16+2 tai neuvola puhu edelleen että 17+0 (ed menkkojen mukaan)
Joten oon vähän sekasi
 
Kusma jospa ne neuvolassa puhuu sen takia että viikot on nyt sen 17+0 ku ei oo ultrassa la siirtynyt tarpeeksi. Täälä ainakin pitää siirtyä viikolla la että ne vaihtaa neuvolakorttiin uuden ajan. Kuitenkin taas rakenneultrassa kone voi antaa viikoiksi saman kun mitä sulla on neuvolan mukaan, riippuu ihan vauvan kasvusta :) On mullakin ollut yhden aikana pari päivää vähemmän kun kuukautisista laskettuna ja kahden viimesimmän aikana mulla on ollut viikkoja enemmän mitä kuukautisista laskettuna eikä oo muutettu la:ta koska heittoa ei oo ollut kun max.4 päivää...

lisäys: ite oon aina elänyt sen mukaan mitä neuvolakortissa lukee, jotenkin ollut helpompaa koska eihän se oikeesti mitään merkitse jos heittoa on muutama päivä..
 
Viimeksi muokattu:
Jep. Mut mulle muutettiin np ultrassa la vaikka heittoa olikin noin vähän. Mutta seuraavan käynnin ne laski ton Np ultran perusteella. No ei sillä niin väliä. Tässä nyt mietin että pitäiskö eka kesäloman sit olis 1-2 töissä ja alottais äippäloman. Saisin lomaltapaluurahat jotka sit vaikuttaa äippärahaan. Joka tosin muutenkin tulee olemaan aika hyvä.
 
Jee tänään oli lääkärineuvola ja sehän olikin nopee toimitus. Sekä hoitajalla käynti että verenpaineet sun muut, lääkärin sisätutkimukset, ultra ja taas hoitajalla käynti ohi puolessa tunnissa. Verenpaine on edelleen matala (jee!) ja hemoglobiinikin 135. Ultrassa tyyppi venytteli, olihan kello vasta kaheksan aamulla :)

Miten teillä on paino muuttunu raskauden aikana? Mulla alkuun jopa laski, mutta nyt on lähtötilanteeseen verrattuna tullut vähän vajaa kilo vasta lisää. Varmaan kuitenkin OK?

Pitikin juoda appelsiinimehua, nyt närästää taas julmetusti.

Anime ja 13+3.
 

Yhteistyössä