Lokakuun Onnenmurut 2012 *Huhtikuussa*

Jeij, ihanan paljon uusia täällä, kaikille erittäin paljon tervetuloa minunkin puolestani! :wave:

Mammavaatemallistot on tosiaan nykyisin tosi laajoja, mitä oon itte katellu ja moni on semmosia mitä voi käyttää raskauden jälkeenkin, esim yhdet tosi päheet hm:n punaset housut mitkä tilasin ;) Ei sitä tyylistä tartte raskaanakaan luopua!
Kyllä on niiiin mieltäylentävää, kun raskaus aletaan huomata! :heart: Nyt on tullu jo monen monta kyselyä ja onnittelua kasvavan massun (ja tissien :D ) johdosta ja on kuulemma huomattu jo aiemmin muttei oo kehdattu kysästä ;)
 
IMN
Ensinnäkin onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! :)

-TSJ- Esikoinen nyt 2v 7kk eli hyvinkin voisi olla :) IRC-gallerian Syysvauvat (tai -masut) 2009 ryhmässä kirjoittelin :)

Pikapikakirjoitus, pakko hyökätä pannukakun kimppuun :D Huomenna sitten kertoilemaan nla-lääkärikuulumiset :)

IMN & Tuutikki 13+3
 
Päivittelenpä minäkin pikaisesti omia kuulumisia. Ultrassa käyty eilen ja kyllähän siellä ihan oikeasti pikkuinen matkassa oli! Mua jännitti niin paljon ennen tuota ultraa ja olo on tosi huojentunut. Ehkä täs pikkuhiljaa uskaltaa olla raskaana :) Turvotusta oli 1cm, nyt vaan toivotaan ettei veriseula hälytä. Vaikka kätilö sanoi, et kaikki pitäis olla ok, mut eihän sitäkään tietty koskaan tiedä. Nyt sitten kerrottu perheelle uutisesta. Tuntunut olevan aika suuri yllätys :D

Mut nyt ei kerkee enempää kirjotella :/

-Marge 12+6
 
Hei.
Vitsit että jännittää kun huomenna olisi sitten se np-ultra. : / Toivotaan että kaikki menis hyvin, vaikkakin se verikoe mikä piti sitä varten ottaa otettiin liian myöhään. Olisi pitänyt ottaa viim. 7.4 nii se sit otettiin eilen. Kävin kyllä labrassa 5.4 mutta eivät ruenneet ottamaan ku oli ne pyhät tulossa :/

Itsellä tuntuu että hirveästi on turvotusta nyt ollu ja joutunu pitämään vähän löysempiä vaatteita.
Niin ja läheisille on kerrottu ja tykkäsivät kovasti ja ikävä kyllä ku pieni paikka kunta kyseessä ni moni tietää jo.
 
IMN
Neuvolalääkärissä käyty :) Kaikki hyvin, paitsi leukkarit oli plussalla mutta ei kuulemma tässä vaiheessa tarkoita vielä mitään. Olen kyllä muutenkin unohtanut jo nuo leukkari- ja sokeriasiat niin ei hajuakaan mitä leukkariplussa saattaa ees tarkottaa, saa infota :D
Samalla otettiin papa kun edellisestä lähes vuosi ja OYS:n gyne määrännyt kontrollin ehdottomasti vuoden välein kun joskus ollut luokka II. Sydänäänet kuunneltiin ja pienen syke oli n. 145. Oli vaikea kuunnella kun oma suoni oli juuri vauvan edessä, mutta tuo nyt merkattiin neuvolakorttiin ainakin :)
Oon nyt ihan sekasin viikoista! Nla-lääkäri kirjoitti korttiin viikoiksi 13+2, th 13+5 ja itse olen laskenut 13+4. Eikai se auta ku ottaa kalenteri käteen ja laskea uudestaan..

Ainiin, lääkäri taisi luulla että mulla on joku pakkomielle lantionpohjalihasten treenaukseen ja piti kunnon puheen siitä niinkuin olisin joku steroidi-kehonrakentaja :D Spekula nimittäin ponnahti itsestään ulos ja lääkäri ei ilmeisesti uskonut kun sanoin etten ole lihasteni eteen ikinä mitään tehnyt..

Pitänee mennä kuuntelemaan pojan konserttia olohuoneeseen. Rumpuina kynäpurkki ja kapuloina kynät :D :heart:

IMN & Tuutikki 13+jotakin

Ainiin ja onnea kaikille ultraan menijöille! :) Tulkaa hyvien uutisten kanssa takaisin.
 
muhvi kirjoitit että joudut todennäköisesti punktioon edellisen raskauden takia? Miksi? Ootko ollut siinä aiemminkin. Siksi kyselen kun pitäis ens viikon aikana saada päätös tehtyä että halutaanko me siihen punktioon vai ei. Millään en haluaisi raskautta turhaan riskeerata jos kaikki onkin hyvin, mutta toisaalta haluaisin kaiken mahdollisen tiedonkin saada kuitenkin... hmm.... rankkaa tää seurantaultran odottamisaika, varmaan elämäni pisimmän 4 viikkoa menossa. Olispa jo 24. päivä!!!!

Oon miettinyt myös niitä veriseulan tuloksia joita siis ei ilmeisesti ilmoiteta paikalliseen neuvolaan lainkaan vai? Kun kysyin mun neuvolan tädiltä niistä niin se vastas ettei ne tule heille lainkaan, tuntuu ihmeelliseltä ettei kaikkia mua koskevia tietoja tule tänne vaikka oon antanut luovutusluvan.

Jos jollain on vielä kokemuksia/on kuullut jotain siitä kun sikiöllä on laajentunut virtsarakko niin kuulen niistä mielelläni lisää.

Sannuli ja pikku2 13+6
 
IMN
Sannuli79 Onpas kumma jos ei seulatulokset tule neuvolaan :eek: Itse en ainakaan tiedä mistä muualtakaan ne voisi saada. Ehkä jos soittaisit neuvolalääkärillesi ja kysyisit häneltä mitä kautta tulokset kuullaan?

Meidän seulatulokset unohdin tosiaan kirjoittaa tuohon aikaisempaan viestiin. Eli trisomiariskit 1:23 000 ja 1:100 000. En nyt muista kumpi oli kumpaankin trisomiaan, mutta kaikki hyvin joka tapauksessa :)
 
Hei.
Täällä on nyt käyty np-ultrassa ja niskaturvotusta ei mitattu ollenkaan kun ei ollut niitä verikoe tuloksia. Kätilö sanoi että se on ollut labran virhe kun niitä ei oikeeseen aikaan muka voitu ottaa vaikka olisi voineet kun ne kuulema pakastetaan ni ne säilyy. No korvauksena tästä sain sitten sen np-tutkimuksen viikolle 15 mutta ei se ole nii tarkka enään. mutta olo helpottunut kun sen kerta voi vielä sillon ottaa, ja vielä sain sen ilmaisena kun heidän puoleltaan olivat mokanneet. Kaikki kyllä kätilön mielestä oli päällisin puolin ok ja hänen mielestään ei turvotusta ollut. :D

Kiva että muilla on mennyt hyvin ja ei ole ollut töppäilyjä niinkun täällä.

-Hesmeli
 
Tässä teille pientä iltapuuhaa :D

Tässä teille tyttö ja poika testejä kokeiltavaksi

Testi näyttää tältä:

1.Tyttö vie äitinsä kauneuden. Tyttövauva saa äidin kasvot pöhöttymään ja hiukset hapsottamaan. Poika taas pitää hyvää huolta äidistään, äiti hehkuu.

2.Poikamaha on pyöreä ja edessä, tyttömaha leviää vaakasuunnassa.

3.Poikaa odottavalla linea negra ulottuu häpyluusta yli navan, tyttöä odottavalla viiva jää navan alle.

4.Poikaa odottava himoitsee suolaista, tyttöä odottava taas makeaa.

5.Pojan kanssa ei ole pahoinvointia, tytön kanssa kyllä.

6.Vilkas sikiö on poika, rauhallisempi sikiö on tyttö.

7.Jos sänky on oveen nähden poikittain tulee tyttö. Jos pitkittäin, niin poika tulee.

8.Mikäli raskausaika on vaikea, lapsi on poika

9.Lihaa paljon syövä äiti tulee saamaan pojan, koska liha on miehen ruokaa.

10.Poika aiheuttaa närästystä.

11.Vauvan syke: alle 145 poika, yli 145 tyttö.

12.Kiinalainen syntymäkalenteri ennustaa?

http://www.smartaboutyou.com/email/l...945M1702E46236

13. Legendan mukaan Maya-intiaanit määrittelivät vauvan sukupuolen äidin iästä synnytyshetkellä ja synnytysvuodesta. Jos molemmat luvut ovat joko parillisia tai parittomia, tulossa on tyttö. Jos toinen luvuista on parillinen ja toinen pariton, luvassa on poika.

14.Äidin jalkojen kylmeneminen ennustaa poikaa, samoin kuin isän lihominen raskauden aikana tyttöä.

15.Jos rinnat kasvavat heti raskauden alussa, on odotettavissa tyttö.

16.Jos oikea rinta kasvaa enemmän, on tulossa poika ja jos vasen kasvaa enemmän, tulee tyttö.

17.Jos vatsasi on kovin ylhäällä, vauva on tyttö. Jos taas alhaalla, tulossa on poika.

Löysin tälläisen netistä tähän voisi kaikki jotka haluaa vastata

Muita poppa konsteja:

PUNAKAALITESTI

-Punakaali silputaan pieneksi silpuksi

-Keitetään 10 min kiehuvassa vedessä

-Kipossa sekoitetaan aamupissaa 50/50 tuohon punakaalin keitinvettä. Pieni määrä riittää kumpaakin.

Tulos: Jos väri ei muutu eli pysyy tummanlilana tai muuttuu tummansiniseksi tulos on TYTTÖ

Jos muuttuu vaaleanpunaiseksi tai punaiseksi tulos on POIKA



SORMUSTESTI

Pujota sormus hiukseen tai lankaan. Hiero sormusta mahaasi. Sen jälkeen nosta hiuksesta/langasta sormusta noin pari senttiä mahasi yläpuolelle ja katso mitä tapahtuu.

Tulos: Jos sormus alkaa pyöriä, tarkoittaa se TYTTÖÄ

Jos tekee edes takaisin heiluriliikettä, tarkoittaa se POIKAA

RUOKASOODA TESTI

Laita ruokalusikallinen ruokasoodaa kuppiin ja laita vähän virtsaa samaiseen kuppiin. Jos se sihisee tai kuplii, se meinaa POIKAA jos ei tapahdu mitään se meinaa TYTTÖÄ

Ilmeisesti kun virtsa on hapanta, odotat poikaa (siis sihisee) ja enemmän emäksinen virtsa niin odotat tyttöä


Childbirth dot org - Girl or Boy Gender Predictor Sitten vielä tollainen kiva englanninkielinen testi



Itse tein tuon sooda testin ja ei kyllä tapahtunut mitään :D tosin mittasuhteet ei menny ihan oikein. Täytyy illalla kokeilla vielä uusiks. Kokeilkaahan muutkin ja katsotaan moniko pitää paikkaansa xD

Kusma ja hattivatti 15+4
 
Viimeksi muokattu:
Sannuli79 Kyselit tosta lpv:stä ja mulle on tehty se edellisessä raskaudessa rv 16+3 koska nt-ultrassa sikiön jalkoja ei näkynyt kunnolla siis ei suoristanut jalkoja joten ei nähty reisiluuta eikä säärtä ollenkaan, nähtiin vaan varpaat ja jalanpohjat. Niskaturvotus oli 3,1mm ja munuaisaltaat selvästi laajentuneet. Veriseulakin hälytti vielä down riskillä 1:110 joten meille suositeltiin lpv:tä. Mä päätin että menen tohon toimenpiteeseen koska mun pitää saada tietää onko lapsella mahdollisuutta selvitä elossa. Kromosomit oli normaalit mutta jokin syndrooma oli tulossa ja lääkärit puhui meille lapsen monivammaisuudesta. Huh, se oli niin raskasta aikaa. Kysyin jos jatkamme raskautta niin jatkuuko se loppuun asti, ja vastaukseksi saimme että todennäköisesti ei jatku koska vauvan munuaiset tulee vaatimaan hoitoa ennemmin. No sitten kysyin että jääkö lapsi eloon syntymän jälkeen niin vastaukseksi saimme että voi olla että ei elä edes raskauden loppuun asti ja jos syntyy elävänä niin ei välttämättä näe ensimmäistä syntymäpäiväänsä. :'( Ja voi tauti sitä surua ja murhetta mikä me käytiin läpi...Niin ja lisäksi lapsen jalat jätätti kasvussa kolme viikkoa ja jalkojen kasvu hidastui koko ajan. Raskaus keskeytettiin rv 21+3 jolloin syntyi pieni poikamme. Tuska, suru ja ikävä on läsnä koko ajan, monet itkut on itketty. Lapsivesipunktiossa on erittäin pieni keskenmenon riski ja kuitenkin sen avulla voi tehdä sitten päätöksiä. Vaikka lapsella olisi jotain vikaa ja raskautta päättää jatkaa niin sitten tietää mitä on tulossa ja ehtii sitä vertaistukeakin etsiä ajoissa ja valmistautua lapsen syntymään eri lailla. :)

Teillä on nyt niin raskasta, mutta muistakaa että päätöksen raskauteen liittyvistä asioista teette te itse. Ja te teette sellaiset päätökset jotka on teille parhaaksi :hug:
 
Tervetuloa kaikille uusille! =)

Mäkään en ole kokeillut sormus, sooda enkä punakaalitestiä, mutta muut testit on ennustaneet tyttöä ja tyttöolo on koko ajan ollutkin :) Mua alkoi kiinnostamaan myös toi tilattava tyttö/poika testi, mutta se on aika kallis 50€ :D Kuinka paikkaansa pitävä mahtaa olla?

Huomenna on lääkärineuvola, kertokaa viisaammat mitä siellä tehdään? :) Mahtaako sydänäänet kuulua jo kun viikkoja silloin 11+4?

Luulin, että olo alkais pikkuhiljaa helpottaa, mutta ei, se senkun pahenee vaan :x Jouduin vaihteeks tänään jäämään kotiin kun heräsin kovaan päänsärkyyn, pyörrytti ja oksetti. Koko päivä on ollut yhtä tuskaa :p Mä oon niin turhautunut myös tohon väsymykseen, koko alkuraskaus menny suurinpiirtein sohvan pohjalla. Haluun energiaa!!

minbebis 11+3
 
Kusma kiitos noista testi jutuista, ne on mielenkiintosia! Nyt kaikki vaan testaamaan ja kertomaan tänne tuloksia :D

Tänään oli se kauhulla odotettu ja aivan liian nopeesti saavutettu nt-ultra. Mutta turhaan jännitin tai lähinnä pelkäsin koko ultraa; kaikki oli oikein hyvin!! Sielä se pieni matkalainen köllötteli selällään ja sydämen sykkeet kuultiin hienosti kun kätilö laitto ultrakoneesta kajarit päälle, voi sitä pientä ja vilkasta pampatusta :heart: Kuvia sain mukaan monta ja yksi oli erityisen hauska kun vauva pitää siinä suuta auki ja nenä näkyy tosi hienosti :) Ihana sivuprofiilikuva!! Down riski oli nyt 1:78000 eli tosi pieni. Ja ainiinjoo, sielä näkyi jalat siis reidet ja sääret ja varpaat siis ihan kaikki!!! Nt oli 1,2mm eli matala ja vauvan niska näytti muutenkin todella kauniilta. Pää perä mitta oli 63mm ja koko vastasi viikkoja. No mulle annettiin samalla aika ylimääräiseen ultraan joka on rv 16. Silloin mitataan pitkät luut ja otetaan samalla se lpv. Mutta nyt mä olen niin helpottunut! Ja onnellinen :heart:

muhvi ja matkis 12+4
 
Heips !

Täältä tulisi mukaan (ilmeisesti) joukon juniori :)

deedee- ~ 18v ~ ensimmäinen ~ NKL ~ la 23.10

Oon seuraillut tätä pinoa plussasta lähtien, mutta en ole uskaltautunut mukaan kun näin junnu vielä olen. Jännitin aiemmin tosi paljon muiden reaktioita siitä että halusimme lapsen näin nuorena - mutta ihan turhaan olen pelännyt :) Enemmän olen kuullut positiivisia kommentteja, eikä tämä nyt varsinaisesti kenellekkään ole tullut suuren suurena yllätyksenä ja kaikki läheiset ovat aivan innoissaan (varsinkin oma äitini, kohta 40v). Menimme mieheni kanssa naimisiin viime vuoden lopulla ja oikeastaan sen jälkeen onkin tullut kyselyitä että koskas olisi perheenlisäystä tulossa. Tammikuussa laskettiin ekan kerran ovis ja pikkuinen tarttui heti matkaan <3
Ulkopuolisen näkökulmasta tilanteemme saattaa kuulostaa hieman erikoiselta, 18v - naimisissa - 10 vuotta vanhempi mies - lapsi tulossa. Toisaalta kaikki tutut (ja itse tietenkin ;D) ovat sitä mieltä että sovimme täydellisesti toisillemme, vaikka onkin isohko ikäero, kohtaamme henkisesti puolessa välissä ;)

Tänään käytiin ekassa ultrassa ja siellä se pieni jumppaili, jotenkin tänään tästä koko raskaudesta tuli paljon todellisempi asia kun vihdoin pääsi vauvan näkemään.
Seuraavaksi jännäilen töissä kertomista, reilut 2v talossa ja siellä on totuttu että joustan suuntaan jos toiseenkin, enää ei välttämättä jaksakkaan 16h työpäiviä.. :)

deedee- & pikkukinkku 12+3

ps. ihana kevät!!!
 
Ihana kuulla hyviä ultra kuulumisia niin monelta! :)

Itsellä huomenna aika ja melkoisen sydän syrjällään sitä tässä odotellaan..
Että onko siellä elävää pikkuista vai turhaanko on monta viikkoa oksennettu.
Ja vaikka pieni olisikin, niin onko kaikki kunnossa.
Vaan eipä siihen omalla tekemisellä voi oikein vaikuttaa joten täytyy vaan toivoa parasta.
Mies ei pääse mukaan, mutta onneksi ihana ystäväni H lupasi lähteä matkaan. Varmat itkut luvassa oli tulos ultrassa mikä hyvänsä, hänellä pari viikkoa sitten 12+ rv ultrassa todettiin alkion lopettaneen kehityksen viikolle 6..
Toivotaan, että nyt tilanne olisi positiivisempi. Vaan kyllähän tuokin sitä pelkoa aiheuttaa.

Pahoinvointi on edelleen vaivannut kovin. Oksentelu on sentään hiukan vähentynyt ja painokin jopa noussut takaisin lähelle lähtötilannetta! Huippua.

Hauska tuo tyttö-poika testi. Kiitos siitä! :)
Itse kysymyksiin vastailin, ja suurinpiirtein joka toiseen vastaukseksi sain tyttö ja joka toiseen poika. :D
Täytyy ehkä katsoa uudestaan mikäli tuo maha alkaa kasvaa. Pieni kova pallo tuntuu tuolla alavatsalla. Olisko se sitten se kohtu? Vai onkohan vaan niin kovat toiveet, että kuvittelen. ;)

Huomista jännityksellä odottaen

emmaoo ja toukka rv 12+0
 
Pitkästä aikaa jaksan kirjoittaa. Väsymyksen ja pahoinvoinnin kanssa olen jaksanut kyllä lukea kirjoituksianne, mutta en itse kirjoittaa.

Tervetuloa uusille ja onnea ultrakuulumisista! Tuplaonnea Vadelmalle!

Tänään oli neuvolalääkäri. Papaa mulla ei otettu, vaikka edellisestä on aikaa. Raskaus kuulemma muuttaa kohdunkaulaa sen verran, että saattaa turhaan antaa muuta kuin ykköstä. Että otetaan sitten jälkitarkastuksessa. Riippuu siis näemmä lääkäristä, miten sen kanssa tehdään.

Sykettä kuunneltiin! :heart: Aika hiljaa se kuului, mutta selvästi kuitenkin. Ensimmäisessä neuvolassa ei vielä kuulunut. 166 oli syke, eli sehän povaisi tyttöä. Tosin noissa näyttäisi jakautuvan mulle aika tasaisesti tytön ja pojan kesken. Tai niissä, mitä jo nyt voi ajatella, kun ei tuota mahaa kuitenkaan juuri vielä ole. Tosin täytyy sanoa, että kaverille syntyi kahdesta poikamahasta kaksi tyttöä, mutta ihan hauskahan noita on miettiä.

Hankinnoista: mitään ei olla vielä hankittu. Yksi yökkäri ja pieni hattu tosin kaverin lahjoittamina löytyy. Mäkin kovasti kannatan käytettynä hankkimista, onhan se aina niin lyhyt aika, mitä jotkut tietyt vaatteet lapselle menee, kun kasvaa niin nopeasti. Meidän ihan lähelle avattiin juuri lastentarvikekirppis. Toivotaan, että on siinä vielä syksylläkin! Turvakaukalon haluan kuitenkin hankkia uutena. Jotenkin en uskalla ostaa käytettyä, paitsi ehkä tutulta.

Vaunujen kanssa voi käydä niin, että on pakko ostaa uudet, jos ei juuri sopivia löydy käytettynä. Meillä kun on niin pieni cityauto, että esim kaikki Emmaljungat on sinne liian isoja. On sitten kuitenkin järkevämpää ostaa uudet vaunut kuin uusi auto :) Mies oli ihastunut Bugaboo Cameleon -vaunuihin, mutta mua hirvittää niiden hinta. Minä olen katsellut Gesslein Visioneita. Ne mittanauhalla mitattuna menisi juuri peräkonttiin. No onneksi on aikaa vielä katsella.

Äitiysvaatteita mun on pakko hommata. Oma tyyli kun on sellainen 50-60 -lukujen korkeavyötäröiset housut ja hameet ja lyhyet paidat. Nyt jo alkaa turvotuksen kanssa tuntua epämukavilta farkut. Piti kellarista hakea yhdet matalavyötäröiset kirppistavaroista ja käydä H&M:ltä ostamassa pitkiä toppeja, että voi pitää sitten lyhyitä neuletakkeja niiden matalien housujen kanssa. Ajattelin tosin ostaa mahdollisimman paljon sellaista, mikä menis myös jälkeenpäin.

Ehkä se johtuu just siitä, että tämä on meidän ensimmäinen, mutta mä en kauheasti osaa stressata. Luotan jotenkin, että kaikki menee hyvin. Tiedän, että muitakin mahdollisuuksia on, mutta kun on kaksi vuotta elänyt tuon miehen sairauden kanssa, on oppinut olemaan stressaamatta kauheasti asioista. Kun mikä tahansa hetki voi tulla se puhelu, ettei häntä enää ole, jossain vaiheessa on vain pakko oppia olla stressaamatta, ettei tule itse hulluksi. Parhaani olemme minä ja hoitohenkilökunta tehneet ja stressaamiseni ei paranna häntä. Ihan ensimmäisinä viikkoina stressailin oireiden vähyydestä, mutta sitten tein jotenkin rauhan asian kanssa samoin kun olen tehnyt miehen sairauden kanssa. Nyt yritän vain täysillä nauttia tästä ja miten upeaa se onkaan, kun mies melkein joka päivä sanoo, että hänellä on nyt kaksi syytä elää.

Huomenna meillä on ultra! Niskapoimuahan en halua mitattavan, mutta kiva nähdä, mitä pikkuiselle kuuluu.

Onko muuten joku, jolla on jo lapsia, käyttänyt kestovaippoja? Niitä siellä kirppiksellä yksi päivä hiplailin ja asiaa harkitsin.

Sabrinafair ja pikkuinen 12+5 (ja pahoinvointi silti vain jatkuu, vaikka mulle luvattiin, että se 12 viikon jälkeen loppuisi...)

Ps. Sorry näin pitkä kirjoitus. Sen siitä saa, kun pitää liian kauan taukoa.
 
Viimeksi muokattu:
Vadelmalle onnea tuplaylläristä! :heart: Ja kaikille muillekin hyvistä ultrakuulumisista!

Sannulille paljon tsemppiä odotteluun. Toivottavasti kaikki olis kontrolliultrassa hyvin.

Sabrinafair Me käytetään esikoisen kanssa kestovaippoja. Tai siis päivisin kestoillaan ja öisin on kertakäyttövaippa. Samoin reissuilla on kertikset käytössä. Kannattaa raskausaikana jo vähän tutustua asiaan ja sitten rohkeasti vauvan kanssa alkaa kokeileen vaikka ensin parilla vaipalla päivässä. Suosittelen myös aluksi ostamaan/lainaamaan yhden tai kaksi eri merkkisiä vaippoja ja sitten ostamaan useamman kun omalle muksulle sopivin merkki löytyy. Musta koko kestovaippamaailma vaikutti aluksi ihan tosi hankalalta, mutta äkkiä niihin pääsee mukaan. :) Meillä suosikkivaippa on ehdottomasti Fuzzy Bunzen taskuvaippa, mutta nyt uuden tulokkaan kanssa aloitetaan varmaan harsoilla & kuorivaipoilla tai sitten ihan pienillä sisävaipoilla.

deedeelle lämpimät tervetulotoivotukset. :wave: Täällä ei harrasteta ikäsyrjintää, joten reippaasti joukkoon vaan. :)

Mulla on nyt vointi ollut muutaman päivän taas selkeesti parempi. Toivottavasti tämä olis nyt pysyvä olotila, ei jaksa enää sitä kuvotusta & tappoväsyä. Meillä on nyt viikko mennyt esikoisen sairastellessa flunssaa ja kuumeilua, mutta huonosti nukutut yötkään ei tunnu niin pahalta kuin se loputon raskausväsymys.

Nyt hetkeksi siivoileen. Voikaahan hyvin taas!

Lumi & murunen 15+3

P.S. Välillä tuntuu, että joku tökkis mua sisältäpäin... Hankala vielä sanoa, onko kyseessä vauva vaiko ilma suolistossa. :)
 
_Lumi_ millasta se sun "tökkiminen" oikein on? Mulla on oikeella puolella tuntunu jo muutaman viikon sellasta kuplintaa ja tärinää. Välillä pidän kädellä pöydästä kiinni ja tunnustelen että täriseekö maa vai onko se vaan mun maha. Mutta luulisin noiden olevan liikkeitä :)

Tein äsken ton soodatestin uudestaan vähän oikeemmilla mittasuhteilla ja vastaukseksi tuli poika. Sitä se äitikin veikkailee. Noh periaatteessa mulle ihan sama.

Onko teillä ollu maha kuralla/kovalla? mä en voi käsittää miten kaveri kävi ostaa lääkettä ummetukseen kun mä taas oon kuralla joka päivä. Tää on ollu alusta asti. Saiskohan tähän jotain helpotusta?

Kusma ja hattivatti 15+4
 
IMN
deedee Tervetuloa! :) Täällä myös yksi "epänormaali", "vinoonkasvatettu" ja mitäs kaikkea sitä on kuultukaan sen jälkeen kun hankkiuduin 16-kesäisenä raskaaksi. En nyt ehdi enempää kirjotella mutta hymyile vaan jos joku tulee arvostelemaan, kenestäkään ei voi etukäteen sanoa pärjääkö vai eikö :)
 
Hei vaan kaikille!

Pakko kirjoittaa, kun Kusma osui aivan asian ytimeen kysymyksellään vatsan toiminnasta. Mulla sama ongelma tyyliin vatsa turpoo kuin olis ummella ja silti löysääkin löysempää. Yök! Oon jo epäilly, et on jokin suolistopöpö, kun ei normalisoidu lainkaan. :LOL: No, se kakka puheista!

Deedee, kiva, kun liityit porukkaan. Itse olisin halunnut tehdä lapsen/lapset jo parikymppisenä, mutta jotenkin se vaan lipsahti tänne 30+ puolelle. Anna muiden miettiä, mitä miettivät ja ole onnellinen omasta onnestasi. Olen varma, että mekin olemme onnellisia puolestasi!

Kävin läpi noita tyttö-/poikatestejä ja vastaukset oli about 50-50. Jotenkin luulen, että poika tulee, vaikka ihan vähän tyttöä toivoisinkin. Kummilapset on kaikki poikia, joten olisi ihana saada pikkuinen villikko tyttö. Tulee kumpi tulee, täällä syli odottaa! Tuntuuko kenestäkään, että aika kuluu tuhottoman nopeasti ja ei kuitenkaan tarpeeksi nopeasti?

Eilen jumpassa pitkään aikaan - tuntuipa hyvälle - ja ensiviikolla menen sokerirasitukseen maanantaina, tiistaina aloitan juoksuryhmässä ja torstaina tapaamaan neuvolatätiä. Tohinaa siis odotettavissa!

Minnuli77 ja Pieni 14+0
 
Täällä myös yksi löysävatsaisuuden uhri! Mietin jo että oonko raskaana ollenkaan, kun kaikki puhui ummetuksesta ja sen kamaluudesta, niin itte ravaa jatkuvaan ihan päinvastaisella asialla :D

Hiphei, eilen poksuttiin ja tänään jo 14+1! Mihin se aika menee? Miten teillä on muuten ollu noita ns. lääkärineuvoloita jo näin aikasin, itellä oli 8. viikolla eka neukka,sitte 12.viikolla np-ultra ja seuraava neuvola 23.4. Ei hirveen tiheesti :eek:

Tiiättekö kokemuksesta kuin kauan raskauskeijulta tilatessa menee? Tilasin sen dopplerin muistaakseni tiistaina, varmaan menee(kö) ens viikkoon?
 
Huomenta!

Nyt on ultrassa käyty jännittämässä ja kyllä siellä elossa oleva kovasti eläväinen matkustaja oli. :) Ei meinattu saada niskaturvotusta ensin mitattua kun kaverilla oli niin kiire touhuta, mutta sitten hiukan rauhottui ja normaali lukema saatiin.

Jotakin poikkeavaa siellä kuitenkin oli.
Tyypillä oli jalat, kädet, torso ja molemmat aivolohkot ja sydänkin löi mukavasti. Kehossa näkyi kuitenkin outo musta täplä vasemmalla kyljellä ja pienempi ylempänä oikealla. Kätilö ensin veikkasi munuaisaltaaksi, mutta löysikin sitten munuaiset, joten ei se sitäkään ole. Nyt pelottaa.
Kuulemma voi olla jotakin mikä häviää itsestäänkin mutta ei osannut sanoa.
Nyt peloissaan täällä kotona odottelen kätilön soittoa, että mitä lääkäri kuvista sanoo, ja pääsenkö tänään uudelleen katsottavaksi vai myöhemmin vasta.

Viikoiksi saatiin nyt 12+1 sijaan 11+4, kuten olin vähän uumoillutkin.

Pelkoa ja jännitystä

emmaoo ja toukka 11+4
 

Yhteistyössä