Lokakuun inssipiinailijat

Älä vielä Ruusunen luovuta :hug: ..noihin lämpöihin ei oo hirveästi luottamista, pidät vaan tädin poissa :kieh:

*rakentaa tätimuuria* :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn:

Eipä silti että täälläkään mitään suurempia oireita olisi, flunssaa tuntuu pukkaavan :snotty:

Entäs te loput piinasiskot? :wave:
 
Raitapaitainen: Hih, ei oo kyllä meidän lekuris yhdennäköisyyttä Frederikin kans ja on vielä naispuolinenkin! Mut ilmeisesti oikein arvasit, Tampereen Väestöliitolla ollaan hoidossa. Tai ensikäynti vasta takana.
Henkilökunta siellä oli tosi ystävällistä ja huomaavaista, hyvin meni ensimmäinen käynti! Niinkuin eri planeetalta, kun vertaa edelliseen lääkäriin joka kyllä oli kokenut naistentautien ylilääkäri mutta sosiaalisilta taidoiltaan täys nolla, huh huh... Eikä sillä lailla erikoistunut lapsettomuuteen kuin Tampereella.
Treella puolittivat clomimääränikin kahdesta tabusta yhteen päivässä!! Tuli vähän mieleen, et millaisella puoskarilla oon oikein käynyt kun vähän kaikesta ovat eri mieltä! :headwall:
Mitäs mmm ja IlonaG, oletteko jo hakeneet testit valmiiksi..? =) Teillä taitaa seuraavaksi olla testaaminen edessä..!
 
Unohtui laittaa, et ollaan vielä jonossa julkisella! En ottanut lähetettä pois, vaikka lääkäri sanoi sitä kirjoittaessaan et "peru tää sitten jos menette yksityiselle hoitoon". En kuitenkaan totellut :saint:
Eka käyntikerta julkisella pitäis olla tammikuulla, kutsua ei oo tietystikään vielä tullut. En sit tiedä, kuinka onnistuu yhtäkkiä hypätä yksityiseltä julkiselle, mut se on sen ajan murhe. Ekan käynnin jälkeen kun menee vielä 6-9 kk ennenkuin itse hoidot alkais julkisella. Sitä ennen ehtii tapahtua jo paljon yksityisellä!
 
Ruusunen älä vielä lannistu, vaikka tiedämme kaikki miltä varmaan tuntuu..
Mulla viime kierrossa lämpö pysyi ylhäällä ja olin ihan innoissani, vaan negaa tuli. Tällä kertaa taas mullakin ihan alhaalla. Mutta ihmeeseen on pakko uskoa silti.

Pupuvaimon tätimuuri oli ihana!!!!! =) =) =)

Kamilla: mulla ei oo testiä enkä meinaakkaan hakea kai.. tänään pp 14 mutta luget yhä mukana ainakin päivän tai kaksi. Vuoto alkaa siitä sitten yleensä 3-5 päivän päästä tasan :(
 
Tampereen Väestöliitossa on kyllä aivan ihana henkilökunta!

Meillä lähti omalääkäriltä lähete Taysiin syyskuussa ja heti syyskuun lopulla tuli kirje, että lähete on vastaanotettu ja "käyntiaikanne tulee olemaan ennen tammikuun 17. päivää". Saas nähdä kauanko siitä menee sitten hoitoihin. Meillä kun alkaa nuo inssit olla siihen mennessä käytynä (ellei plussalla paiskata.. ) niin toivon, että päästäis siellä suoraan ivf:n.

Kamilla: Kirjoitit, että "Ekan käynnin jälkeen kun menee vielä 6-9 kk ennenkuin itse hoidot alkais julkisella." Onko se tosiaan näin? :(

Varila ehdotti ivf:ä jo viimeksi heti clomien jälkeen mutta haluttiin ensin itse kokeilla inssejä.
Tuo Clomien annostuskin on niin erilaista. Toiset syö yhden tabletin viitenä päivänä, toiset pari tablettia viitenä päivänä kun taas mulle oli apua kun söi yhden tabletin mutta yhdeksän päivää yhteen menoon. Näin me ollaan erilaisia.

Josko nyt joku testais plussan niin saatais muut vähän kannustusta asiaan.. :p
 
Tehkää nyt joku kiltti yksi plussatesti lisää, että saadaan vähän valoa tähän touhuun |O |O :headwall: :headwall: :wave:
..eihän tää voi olla näin vaikeeta.. :whistle: :xmas:

Mä tilasin just netistä testejä, jos sitten viikonloppuna... :snotty:
 
Pupuvaimo, oiskohan se nyt sitten sun aika plussata! =) =) =)

Hurjasti plussaonnea teille kaikille piakkoin testaaville!! ++++++++ :whistle: :whistle: :whistle: Tulkaahan tekemään mulle piakkoin seuraa, jookosta?

Ja Ruusunen, älä ihmeessä luovuta vielä. Taistele tätiä vastaan vaan sitkeästi. Pupuvaimon tekemästä tätimuurista riittää suojaa varmaan teille kaikille (sen verran mahtava rakennelma oli kyseessä kyllä), eli eiköhän me nyt muutama plussa lisää saada tähän kuuhun... :p

Kurreliini
 
Hei pupuvaimo, tuo flunssan tulo voi olla oikea oire!!?? =) onko sulla valkkista muuten? sekin on.. voikun mullakin olisi sitä!! ;) mutta ei.. :(
Tämä piinailu alkaa menemään tosi piinalliseksi..
Yritän tässä valmistella Halloween herkkuja ynnä muuta iltaa varten. Naapurien lapsukaiset saapunevat jo pian karkkejaan hakemaan :)
 
Pitää avautua teille (kun oletan, että täällä mua ymmärretään).... ;)

Soitin äsken terveyspalvelujen neuvontaan ja kysyin, että voisiko hoitaja linjan toisessa päässä tarkistaa, että onko mulla siellä yksi avoin lähete verestä otettavaan raskaustestiin? Joo, no olihan siellä mutta "eukko" linjan toisessa päässä alkoi vänkäämään, että ootko kotitestin tehny??? Vastasin, että en ole. Eiköhän se aloittanut, että "ne on nykyään ihan yhtä luotettavia".. En sitten viitsinyt alkaa sille selittämään, että eiköhän se kuitenkin ole niin, että verestä se näkyy vaikka tulos olisi 2 mutta Apteekista saatavat herkimmät pissasta tehtävät testit on jotain 25-50 IU/ml. (http://metku.net/~pesu/faq.php) Joten näkyy ainakin varmasti ja haluan tietää, että onko alkio edes yrittänyt kiinnittyä ja hipaisullaan nostattanut HCG:tä edes hitusen kun kerran on mahdollisuus siihen, että sen saa selville.

Sitä paitsi, se ei kuulu sille jos lääkäri on määrännyt mulle labrakokeen aiheesta. :x :$
Ja halusin tietää asian etten suotta varaa labra-aikaa tai mene sinne jonottamaan jos lähete ei jostain syystä olisikaan enää voimassa.
Olen tästä lähdössä yövuoroon ja käytän samaa potilasohjelmaa mistä tämä hoitaja asian katsoi mutta en omilla tunnuksillani pääse katsomaan omia tietojani, vain osastoni potilaita.

Hmm.. Voiskohan se olla raskausoire kun otin asiasta niin kovin itseeni ja melkein tirautin itkutkin sen takia... Mielialavaihteluja?? :D
 
Raitapaitainen: Näin mulle sanottiin, kun soitin kotipaikkakunnan sairaalaan ja kyselin et kuinka hommat etenee sit ku päästään ekalle käynnille. Onneksi soitin, ei tää lähetteen kirjoittanut lääkäri nimittäin kertonut et sen jälkeen pitää vielä odottaa 6-9kk! :kieh: Jos en olis soittanu, niin oltais kiltisti odotettu ekaa käyntiä siinä uskos et päästään sit pian hoitoon. Meinas parku päästä siinä puhelimes, ku tää juttu selvis... Sit päätettiinkin et ei TODELLAKAAN ruveta odottamaan noin kauaa. Meidän lähete lähti syyskuun puolessavälissä ja mitään ei oo vielä kuulunut. Taysiin oltais kans tulos. Mut tässä voi toki olla paikkakuntakohtaisia eroja. Asutaan nimittäin täällä Pohojanmaalla :) ja lähin hoitopaikka on Tampereella. Niillä on kuulemma tietyt kiintiöt, kaksi potilasta viikossa saadaan vain lähettää hoitoon viikossa. Siks helkkarinmoiset jonot :( Te ilmeisesti asutte Treen lähistöllä, voihan olla et pääsette hoitoon aiemmin, toivottavasti! Kantsii ottaa selvää.


Kävin apteekissa tänään ihan muissa asioissa ja mukaan tarttui raskaustestikin :p Ihan niinkuin sellaista tarvisin lähiaikoina :LOL: Mut on ainakin sit varalla, jos täti myöhästyy päivänkin!
 
mmm
Ruusunen periksi ei anneta eihän :) sulla pp13 ei välttämättä vielä näy. Raskaana, kunnes toisin todistetaan :LOL: eli kunnes täti tulee...

Itselläni tilanne ennallaan, mutta varma tunne et pe täti saapuu, niinkuin viimeksikin, vaihtais ryökäle edes päivää :LOL: Testata en aio ennen sunnuntaita, en sitten varmana. Mites muut joko huomenna testaatte?

t.mmm
 
Varasin labran perjantaiaamulle. Silloin pitäisi ilmoittaa väestöliittoonkin, että mikä on tilanne.

Kamilla: Juu Tampereella asutaan mutta ihan rehellisesti sanottuna niin moon pohojammaalta ittekki.. :wave: Kuudetta vuotta asun täällä.
Teillä on kyllä kurja tuo tilanne kun siellä ei ole mitään paikkaa missä käydä hoidoissa. Tampereen ja Oulun välillä kun ei ole Väestöliiton eikä Avan klinikoita. Miten sitten kontrolliultrat kun folleja kasvatellaan? Missä ne tehdään? Saako matkakuluista jotain takaisin Kelalta?
 
mäkin oon pohojanmaalta!! :wave:

Ilona G: tiiä sitten tosta valkkiksesta, luget hämää loistavasti.. |O :x

Muutenkin olo että täti saapuu, vaikka koskaan ei ole tullu ennen kuin 3 päivää lugejen lopettamisen jälkeen suunnilleen kp 34.. *huoh*

Öitä kaikille, täti pysyköön pois!!! + + unia! :hug: :heart:
 
Raitapaitainen: Onhan tää hankalaa, kun pitää ajaa niin pitkä matka hoitoihin :headwall: Onneks ultrat pystyy tekemään kotipaikkakunnalla, kysyin siitä ku oltiin Tampereella. Mieluumminhan ne tietysti ottais ultraan sinne, et näkis omin silmin tilanteen mut en kyllä millään kykene ajeleen tätä väliä jatkuvasti, ku töissäkin pitäis ehtii käydä! Eipä muuten oo tullu mieleenkään noi matkakulut, pitääpä ottaa selville et korvataanko niistä mitään! Kiitti vinkistä!

Oonkin manaillut mielessäni, et on se kumma kun ei kunnat/valtio satsaa enempää lapsettomuushoitoihin. Vähän väliä toitotetaan lehdissä ym. et HANKKIKAA LAPSIA, mut ku ei se oo niin yksinkertaista! Eikä asiaa tosiaankaan helpota se kun pitää ajaa satoja kilometrejä hoitoon...


Hih, onpa täällä paljon pohojammaan tyttäriä! Hiano homma!!!
Odottelen kärsimättömänä teidän kaikkien testaamista ja kuinka plussia rupee satelemaan!! =) Jos olisin teidän asemas, en varmaankaan pystyisi pitämään näppejäni erossa testipakkauksesta...
Mulla ei minkäänlaisia täti-tuntemuksia ainakaan vielä. Mut sieltä se kuitenkin tulee parin päivän päästä niinkuin puun takaa ja suorastaan potkaisee oven auki :LOL:

Hyvää alkanutta päivää! :heart:
 
Torstai 1.11


mmm................Clomit+Puregon+Pregnyl.........................kp28/ pp15
Ilona G.............Menopur+Pregnyl+Luget.........................kp? / pp15
Pupuvaimo.......Menopur+pregnyl+luget..........................kp28/ pp13
Raitapaitainen..Metut, Terot, Clomit, Puregon, Pregnyl...kp28/ pp13
Ruusunen79....................................................................kp26/ pp14


Plussanneet :heart:
Kurreliini

Haamuilleet ;)

Pudonneet :hug:
Sini78
Viipsu
Taria
Popsy
JEEP

[/quote]

[/quote]

 
Joo, mun "oireet" onkin helppo kerrata, sillä niitä ei varsinaisesti ollut.... :LOL: Mutta siis mulla kipeyty tissit ihan älyttömästi tosi pian inssin jälkeen ja ne pysyi turvonneina, kovina ja arkoina. En tosin tähän uskaltanut juurikaan reagoida, koska tissit kipeytyy aina myös ennen menkkoja, nyt vaan pidemmäksi aikaa. Toinen oire oli oikeastaan se, että mulle ei tullut menkkamahakipuja normaalia 2-3 päivää ennen kuin menkkojan piti alkaa ja jolloin sain testata. Niitä nippailuja sitten tuli oikeastaan testin jälkeen, ja ne on jatkuneet siitä saakka. Ja ruokahalu lisääntyi ennen testipäivää, kuten aina juuri ennen menkkoja.

Kuten huomaatte, oireita oli tuskin ollenkaan, eikä ne poikenneet mitenkään oikeastaan normikierrosta. Iltaisin paleli, eli sohvalla telkan ääressä tarvittiin torkkupeittoa, mutta sekin voi johtua muusta. Pahaa oloa tai ällötystä ei ollut, valkovuodon määrässä ei ollut muutoksia eikä mulla oikeastaan ollut sellasta mitään tuntemusta siitä, että nyt ois tärpännyt. Eli tosiaankin olo ei ollut oikeen mikään, kuten Ilona G hyvin totesi. :p

Mulla ei ole vieläkään pahoinvointia eikä kahvikaan edes ällötä, ja oonkin siitä melkein huolissani... :ashamed: Välillä heikottaa vähän joo, mutta muutoin ei ole tullut voimakkaita oireita vieläkään. Tissit on arat, muttei nekään enää pahimmillaan ole. Eikä masu ole enää edes turvonnut. Onneks siellä sentään nippailee aika ajoin, sillä se on nyt oikeastaan ainut merkki ehkä ees jostakin. Ja rehellisesti sanottuna mua pelottaa ihan hurjasti. Eka ultra on isänpäivän jälkeen maanantaina, ja sinne asti pitäis nyt sinnitellä. Ja vessakäynnit on siis yhä kauhunsekaisia.

Ei ole siis helppoa plussan jälkeenkään, mutta te rakkaat piinailijat olette kyllä nyt tosi tulisilla hiilillä. Ei tästä selvitä etiäpäin kuin niin, että tempasette nyt muutaman plussan lisää!! =) =) =)

Kurreliini
 
juup, kyllä se täti varmaan taas kerran kurvaa paikalle nauraen.. :kieh: Aamulla tosin mittasin ihan huvikseni (??) lämmöt, mittari näytti 37,1 siis ihan sellainen tavallinen vanhanaikainen mittari.. Ei ihme että viluttaa :snotty:

Miltäs teistä muista tuntuu? ;) :wave: :saint:
 
Pupuvaimo: eikös toi lämpöjen nousu enteile hyvää...? Toivotaan toivotaan toivotaan!! =) :wave:

Sit sellaista galluppia tekisin, et onko teidän miehille annettu minkälainen "tuomio" simpoista..?
Meillä ekas näyttees 78% ei liikkunut ollenkaan ja toisessa (koepesu) 94% ei vaivautunut liikkumaan |O et ei hyvältä näytä... Sillä ihmettelenkin, kun koitetaan kuitenkin inssiä vaikka liikkuvuus on noin huono... Määrä oli ekas 20milj./ml ja toises 16milj./ml et nekin ihan alarajoilla.
 
Kiitoksia Pupuvaimo!! :hug: Toi kaikki on todellakin tarpeen. :)

Ja hei, sullahan on nyt kaikenlaista vakavasti otettavaa oireilua siellä menossa, eli lämmöt myös koholla ja flunssamaisia tuntemuksia.... Nyt vaan plussatuulia mukaan!! ++++++++++ :whistle: :whistle:

Milloin aiot testailla? :p

Kurreliini
 
Heippa vaan! Ajattelin tehdä testin la-aamulla, kun illalla olis halloween meininkiä :ashamed: ..olisin niin valmis muumilimpparilinjalle!!! :heart:
Näistä oireista on silleen vaikea sanoa, kun mulle ei ole yleensä mitään oireita ennen menkkoja; ei siis rintojen kipeytymistä tms.. mutta nyt pelkään että lorahtaa :ashamed: voi peppu mitä piinaa |O
 
Apua.. Vai, että vielä enemmän piinailua edessä jos plussa tulee.. Huoh.. Kestänköhän sen?

Jotain tuntuvia oireita kaipaisin minäkin suuntaan tai toiseen. Tissit on samat vanhat mollukat eikä niissä tunnu miltään. Väsymys ja vilutus taas.. No ne menee varmaan oikean väsymyksen piikkiin kun eilen olin aamuvuorossa, jonka jälkeen menin heti yövuoroon ja nyt olen jo iltavuorossa eli menoa riittää ja uniaika jää vähäiseksi.

Pitihän se Acon käydä äsken ostamassa huomiseksi kun labra-aika on kuitenkin "vasta" klo 9.10... ;)
 

Yhteistyössä